abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135300656
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 00:03 schreef SLP_ het volgende:

[..]

Whut? 1 keer in de week? Waarom zo weinig? Als je dan verschillen hebt is het veel lastiger om er achter te komen hoe die zijn ontstaan.
1 keer in de week vind ik wel erg weinig, maar bij WWM zijn eventuele (kleine) verschillen gewoon ingecalculeerd. De gedachte is dat je op de vloer bent en niet op kantoor en ook urenbesparing natuurlijk.

Maar elke dag tellen vind ik ook weer wat overdreven. Het kost ontzettend veel tijd om dit dagelijks te doen.
  vrijdag 10 januari 2014 @ 00:08:48 #177
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_135300714
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 00:06 schreef SLP_ het volgende:
Wat bedoel je met het totale geheel?
Wat er samen in alle kassa's moet zitten, als dat zo werkt tenminste. Een van de weinige dingen, waar ik nog nooit bij ben geweest bij C1000, Jumbo en AH samen, is tellen.
Himmelhoch jauchzend, zum Tode betrübt.
Glücklich allein, ist Herr Bok, die schiet. Boem.
pi_135300716
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 00:06 schreef mujentas het volgende:

[..]

1 keer in de week vind ik wel erg weinig, maar bij WWM zijn eventuele (kleine) verschillen gewoon ingecalculeerd. De gedachte is dat je op de vloer bent en niet op kantoor.

Maar elke dag tellen vind ik ook weer wat overdreven. Het kost ontzettend veel tijd om dit dagelijks te doen.
Ligt er aan hoeveel kassa's je hebt. Als ik stipt om 07 begin, ben ik om half 8 weer op de vloer, maar wij hebben dan ook maar drie kassa's. Kan me voorstellen dat je in een grote winkel er langer mee bezig bent :P
pi_135300740
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 00:08 schreef OudeBok het volgende:

[..]

Wat er samen in alle kassa's moet zitten, als dat zo werkt tenminste. Een van de weinige dingen, waar ik nog nooit bij ben geweest, is tellen.
Hmm, wij werken zo niet :P Maar dan moet je sowieso de kluis ook elke keer gaan tellen want daar kan je verschil ook in zitten. Die doen we gelukkig wel maar één keer in de week :P
pi_135300784
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 00:08 schreef SLP_ het volgende:

[..]

Ligt er aan hoeveel kassa's je hebt. Als ik stipt om 07 begin, ben ik om half 8 weer op de vloer, maar wij hebben dan ook maar drie kassa's. Kan me voorstellen dat je in een grote winkel er langer mee bezig bent :P
Ligt er ook aan hoe vaak er gepint wordt. Minder chartaal geld betekent dat er minder tijd nodig is om te tellen (tenzij je natuurlijk een telmachine hebt). Er gaat ook veel tijd zitten in de waardemiddelen zoals de zegelboekjes en staatsloterij e.d.

Wij doen 6 kassa's in een uurtje als alles meezit.
pi_135300837
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 00:10 schreef mujentas het volgende:

[..]

Ligt er ook aan hoe vaak er gepint wordt. Minder chartaal geld betekent dat er minder tijd nodig is om te tellen (tenzij je natuurlijk een telmachine hebt). Er gaat ook veel tijd zitten in de waardemiddelen zoals de zegelboekjes en staatsloterij e.d.
Ja dat is waar. Wij hebben bijna geen waardemiddelen en het merendeel van de klanten pint :)
pi_135300922
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 00:12 schreef SLP_ het volgende:

[..]

Ja dat is waar. Wij hebben bijna geen waardemiddelen en het merendeel van de klanten pint :)
Wat is jullie pinpercentage?
pi_135300941
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 00:14 schreef mujentas het volgende:

[..]

Wat is jullie pinpercentage?
Schommelt tussen 70 en 80 procent.
pi_135300992
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 00:15 schreef SLP_ het volgende:

[..]

Schommelt tussen 70 en 80 procent.
Dat is vrij hoog :)

Wij zitten net onder 1/3.

Voordeel van een hoog percentage is dat je ook weinig wisselgeld nodig hebt.
pi_135301048
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 00:16 schreef mujentas het volgende:

[..]

Dat is vrij hoog :)

Wij zitten net onder 1/3.

Voordeel van een hoog percentage is dat je ook weinig wisselgeld nodig hebt.
Klopt :) Alleen super kut wanneer je een pinstoring hebt :') Nu al een paar keer meegemaakt omdat er iets mis was met de provider bladiebladiebla en dan ben je niet blij :P
pi_135301184
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 00:18 schreef SLP_ het volgende:

[..]

Klopt :) Alleen super kut wanneer je een pinstoring hebt :') Nu al een paar keer meegemaakt omdat er iets mis was met de provider bladiebladiebla en dan ben je niet blij :P
Een pinstoring komt zelden voor, meestal zijn het de pinterminals zelf die problemen geven.

Gelukkig hebben we ook een ING automaat in de winkel waar men geld uit kan trekken.

Als franchiser heb je ook nog de optie om machtigingen te maken, maar als je een grote groep klanten hebt lijkt mij dat niet echt te doen, zeker niet als het om kleine bedragen gaat.
pi_135301306
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 00:21 schreef mujentas het volgende:

[..]

Een pinstoring komt zelden voor, meestal zijn het de pinterminals zelf die problemen geven.

Gelukkig hebben we ook een ING automaat in de winkel waar men geld uit kan trekken.

Als franchiser heb je ook nog de optie om machtigingen te maken, maar als je een grote groep klanten hebt lijkt mij dat niet echt te doen, zeker niet als het om kleine bedragen gaat.
Ja, er was iets mis met de aansluiting waardoor die op drukke momenten er uit sprong. Vaag technisch verhaal waar ik geen verstand van heb :') Gelukkig nu geen last meer van.

Machtigingen doen we liever niet omdat bijna niemand weet hoe dat moet (ook al spreekt het voor zich) en het inderdaad niet te doen is met die kleine bedragen. :P Dan moeten ze maar ff wachten tot alles weer gereset is :P
pi_135301500
Kan je mij je filiaalnummer eens DMen? Ik ben eigenlijk wel benieuwd waar je werkt :P
pi_135306987
Wij tellen maar 1 keer in de week. En eigenlijk gaat dit heel goed totdat er iemand in je ploeg zichzelf zit te verrijken, dan wordt het wat lastiger.
Wij clusteren vrij strak, maar de grootte van de groep die op 1 kassa draait is toch wel 8 personen.
Wanneer je 1 x in de week telt duurt het zeker 2 weken van elke dag tellen om te vinden wie de dader is.

Maar het is, wat er wordt gezegd er mag een bepaald percentage afwijking in zitten en dat bedrag is vele malen goedkoper dan elke dag de lades tellen.
  vrijdag 10 januari 2014 @ 11:47:23 #190
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_135310407
Ik heb echt het gevoel, alsof het onmogelijk is een dader te vinden voor zulke dingen met 8 mensen op 1 lade. Is het echt mogelijk, om onomstotelijk bewijs te leveren tegen één persoon?

Zometeen weer aan de bak, heeeuj.
pi_135310779
na ontdekking kasverschillen ga je de groep kleiner maken en dan blijft er wel 1 boven drijven
  vrijdag 10 januari 2014 @ 12:24:33 #192
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_135311552
Lijkt me toch riskant blijven. Stel, het is iemand een keer, die er al 5 jaar werkt en nog nooit een kasverschil heeft gehad. Daar kom je nooit onomstotelijk achter..

(alweer) bij C1000 had iedereen een eigen lade. Was een heel stuk makkelijker, wat dat betreft. Ook voor de TL Kassa toendertijds. Heeft flinke grepen in de lades gedaan, en het op ons gegooid. Kasverschillen van 1000 euro in de maand zo nu en dan, en nagenoeg geen toen het onderzoek naar haar klaar was en ze was ontslagen.
pi_135311602
Hee ik lees al een tijdje mee.
OudeBOk, werk je in Amsterdam Noord?
pi_135311631
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 12:24 schreef OudeBok het volgende:
Lijkt me toch riskant blijven. Stel, het is iemand een keer, die er al 5 jaar werkt en nog nooit een kasverschil heeft gehad. Daar kom je nooit onomstotelijk achter..

(alweer) bij C1000 had iedereen een eigen lade. Was een heel stuk makkelijker, wat dat betreft. Ook voor de TL Kassa toendertijds. Heeft flinke grepen in de lades gedaan, en het op ons gegooid. Kasverschillen van 1000 euro in de maand zo nu en dan, en nagenoeg geen toen het onderzoek naar haar klaar was en ze was ontslagen.
:r :r
  vrijdag 10 januari 2014 @ 12:30:52 #195
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_135311767
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 12:26 schreef koekjess het volgende:
Hee ik lees al een tijdje mee.
OudeBOk, werk je in Amsterdam Noord?
DM
pi_135311883
quote:

Als je iemand verdenkt zet je die op een schone lade (die is nog niet gebruikt) en als de cassiere in kwestie dan klaar is met haar dienst haal je direct de lade er uit. Als je dat 2x doet en je mist 2x een briefje bijvoorbeeld lever je zeker onomstotelijk bewijs.
pi_135312795
quote:

Bij ons was er ooit een figuur

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
die ditzelfde deed als TL kassa idd en ook onschuldige caissières de schuld gaf, echter voor 13k in totaal :').

[ Bericht 2% gewijzigd door Five_Horizons op 10-01-2014 16:14:52 ]
pi_135314546
Bij ons is er een tl vka uitgegooid omdat ze structureel geld had gestolen tussen het uitboeken en dat het op werd gehaald volgens mij. Hoe iemand kan denken dat er dan niet ergens een belletje gaat rinkelen als ze steeds te weinig geld binnen krijgen is mij een raadsel.

Dit was trouwens ook de tl die het strengste op de regeltjes zal en bij elk kasverschil begon te miepen, dus een hoop mensen voelden zich best genaaid.
pi_135315059
Als een paspoort of ID is verlopen of als er gaten oid in zijn geknipt mag je toch ook geen alcohol verkopen? Of ben ik in de war?
pi_135315114
Bij mijn vorige filiaal een caissière b eruit
gegooid. Ze ging in die periode scheiden en door de miserabele gebeurtenissen in haar leven werd ze gokverslaafd. En tja, met een AH loontje van 20 u pw kan dat nou niet echt gefinancierd worden.

Op een maandag werd ze achter haar kassa geplukt door SM en ze gingen richting kantoor. Ik dacht nog boos: moet ze nou alweer praten over die scheiding, het is hartstikke druk :')

Bleek dat SM ook allerlei hoge piefen op kantoor had die je blijkbaar bij diefstal kan inschakelen. Eerst ontkende ze nog, maar er waren teveel dingen tegen haar achteraf gezien.

En daar heb je nou jaren mee gewerkt. Bizar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')