abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135289950
Maar als je voordat je aan het scannen begint al direct om de bonuskaart vraagt, heeft de klant genoeg tijd om deze tevoorschijn te toveren. Hoef je ook niet de mastercard te scannen oid.
pi_135290525
Ik vind dat altijd zo opdringerig om direct al de bonuskaart te vragen, geef de klant liever zelf even de kans om hem te pakken/klaar te leggen.
  donderdag 9 januari 2014 @ 21:04:23 #153
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_135290624
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 21:02 schreef UncleSam het volgende:
Ik vind dat altijd zo opdringerig om direct al de bonuskaart te vragen, geef de klant liever zelf even de kans om hem te pakken/klaar te leggen.
Hangt er bij mij een beetje vanaf. Als er een klant bezig is aan de 'kassakant' van de band met inpakken, en nog een paar spulletjes overheeft, vraag ik eerst even de bonuskaart. Dan is die band vrij, wat veel mensen veel prettiger vinden. Bij drukte vraag ik hem tussen het scannen door, soms met een smoesje om 'te zien of de aanbieding er goed af gaat', dan is alle mogelijke opdringerigheid ook meteen weg. Voor de rest lekker achteraf.
Himmelhoch jauchzend, zum Tode betrübt.
Glücklich allein, ist Herr Bok, die schiet. Boem.
pi_135290884
Wij zijn een mandjeswinkel dus de caissières zijn meestal binnen 20 seconden wel klaar met scannen :P Dan kost het meer tijd om elke keer de bonuskaart te vragen. Maar bij ons komen voornamelijk studenten, bouwvakkers en kantoormensen die ff snel lunch komen halen dus hun boeit het allemaal niet zo. Kan me voorstellen dat klanten in een andere winkel er anders over zouden denken.
pi_135292406
Toen ik de kassacursus kreeg om af en toe bij te draaien is mij (en de anderen) verteld door de TL VA dat je de bonuskaart of aan het begin moet vragen of eventueel tussendoor.
Niet aan het einde, want dat scheelt ( maar liefst :') ) 8 seconden tijdsverschil volgens haar.
Nu maak ik mij er niet zo druk om, maar ik weet dat ze er tijdens de observaties van de kassamedewerk(st)ers best streng in zijn.
Vind het zelf iets te overdreven. :')
pi_135293318
En vanaf 6 januari werkt de oude mvp niet meer, dus je spaart er ook niets op
pi_135293383
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 21:49 schreef marsipilamie het volgende:
En vanaf 6 januari werkt de oude mvp niet meer, dus je spaart er ook niets op
1.

Maar iedereen heeft gewoon een nieuwe kaart gehad.
pi_135293629
Je kunt het zelf testen:

Probeer eens 1 week: bonuskaart aan het begin te vragen en geen wisselgeld bijvragen

en de andere week: bonuskaart aan het einde en wisselgeld bijvragen.

En bekijk dan je kc6 scores dan zul je toch wel een verschil zien :)
  donderdag 9 januari 2014 @ 22:01:49 #159
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_135294046
Wel of geen wisselgeld bijvragen scheelt je bij een to go gewoon bijna honderd klanten in een dag.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_135294382
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 22:01 schreef Janneke141 het volgende:
Wel of geen wisselgeld bijvragen scheelt je bij een to go gewoon bijna honderd klanten in een dag.
Wow dat is wel een heel groot effect.
Wij leren het al onze nieuwe medewerkers meteen aan om het niet te doen.
Voordeel: zij zijn sneller
Nadeel: zij draaien wel snel kassa stuk/leeg, of de verhouding in de strings klopt niet

De oudere gaarde is het moeilijk om af te leren, maar hun lade blijft wel de hele dag door gevuld
pi_135298186
Bij ons is het altijd wel zo geweest dat het aangeraden werd om geld bij te vragen. Vijf centjes enzo, meer niet...
pi_135298458
Wisselgeld vragen doe ik niet, als klanten contant betalen en ze hebben vijf cent extra geven ze het wel. Nadeel is wel dat we 's ochtends de kassa's best vol stoppen omdat er maar twee mensen zijn die wisselgeld inboeken. Volgens mij staat op Plaza dat je iets van maximaal 411 euro in je kassa mag hebben, maar meestal tel ik 's ochtends de drukste kassa op 530 ofzo. We hebben wel eens geprobeerd dat de sm of andere asm wisselgeld uit de kluis haalt en dan opschrijft wat er uit is gegaan, maar op de een of andere manier ging dat altijd verkeerd :')
pi_135298784
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 23:19 schreef SLP_ het volgende:
Wisselgeld vragen doe ik niet, als klanten contant betalen en ze hebben vijf cent extra geven ze het wel. Nadeel is wel dat we 's ochtends de kassa's best vol stoppen omdat er maar twee mensen zijn die wisselgeld inboeken. Volgens mij staat op Plaza dat je iets van maximaal 411 euro in je kassa mag hebben, maar meestal tel ik 's ochtends de drukste kassa op 530 ofzo. We hebben wel eens geprobeerd dat de sm of andere asm wisselgeld uit de kluis haalt en dan opschrijft wat er uit is gegaan, maar op de een of andere manier ging dat altijd verkeerd :')
Dat van die 411 euro is een WWM regel. Maar voor je eigen veiligheid is het beter om niet meer geld dan nodig in je kassa te hebben.

Als ik moet bijdraaien dan vraag ik ook wel eens bij, hangt van de persoon af. Wij krijgen maar 1 keer in de week wisselgeld geleverd, en daar zullen we het mee moeten doen. Soms is het dan nodig om bij te vragen. Niets is vervelender dan in het weekend zonder genoeg wisselgeld te zitten.
pi_135299052
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 23:25 schreef mujentas het volgende:

[..]

Dat van die 411 euro is een WWM regel. Maar voor je eigen veiligheid is het beter om niet meer geld dan nodig in je kassa te hebben.

Als ik moet bijdraaien dan vraag ik ook wel eens bij, hangt van de persoon af. Wij krijgen maar 1 keer in de week wisselgeld geleverd, en daar zullen we het mee moeten doen. Soms is het dan nodig om bij te vragen. Niets is vervelender dan in het weekend zonder genoeg wisselgeld te zitten.
Ja, wij krijgen ook maar één keer in de week wisselgeld. Paar weken terug zaten we bijna zonder 1 en 2 euro's dus extra bijbesteld. Bleek dat m'n asm hetzelfde idee had en nu hebben we belachelijk veel 1 en 2 euro's in de kluis :')
  donderdag 9 januari 2014 @ 23:29:40 #165
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_135299066
Maakt bij ons gelukkig niks uit of je bijvraagt of niet, moet naar eigen inzicht. Zou het ook zo snel niet kunnen afleren, na ruim 2 jaar juist moeten bijvragen bij andere winkels.
pi_135299217
Wij vragen niet bij. Wat we onze medewerkers wel aanleren is om met kleingeld te spelen. 2x 5 cent is ook 10 cent en 2x 50 cent is ook een euro.

quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 23:29 schreef SLP_ het volgende:

[..]

Ja, wij krijgen ook maar één keer in de week wisselgeld. Paar weken terug zaten we bijna zonder 1 en 2 euro's dus extra bijbesteld. Bleek dat m'n asm hetzelfde idee had en nu hebben we belachelijk veel 1 en 2 euro's in de kluis :')
wwm kan niet eens meer pasmuntrollen bestellen.

wij hebben dan ook altijd genoeg kleingeld.
Doe gewoon dan doe je al gek genoeg.
  donderdag 9 januari 2014 @ 23:44:04 #167
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_135299720
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 23:32 schreef ikbenschipper het volgende:
Wij vragen niet bij. Wat we onze medewerkers wel aanleren is om met kleingeld te spelen. 2x 5 cent is ook 10 cent en 2x 50 cent is ook een euro.

[..]

wwm kan niet eens meer pasmuntrollen bestellen.

wij hebben dan ook altijd genoeg kleingeld.
Dit doe ik ook als ik weinig van een bepaalde muntsoort in m'n lade heb, of voel dat het later druk gaat worden. Kom soms alsnog in een situatie, dat ik bijv. 80 cent met 8 10-centjes moet gaan geven. Die blikken van klanten dan, vuur. Is dat wisselgeldgezeik voor de veiligheid of zo?

Toen ik bij de C1000 werkte, hoefde je maar een belletje te doen en er kwam een nieuwe rits wisselgeld aan. No problemo. Bij ons krijgt elke kassa een rol van alles per ochtend, en voor de rest van de dag is het ruilen met de balie of onderling bij tekorten. We hebben een flink personeelsverloop. Ga nieuwe caissières maar eens leren efficient met wisselgeld om te springen.. Duurt nog best effe.
pi_135300136
Dat proberen wij nu met die 1 en 2 euro's :P In plaats van elke keer briefje van 5 en dan een muntje, gewoon een paar muntjes :P Je moet er toch van af zien te komen.

Onderling ruilen mag bij ons niet. Als dat toch gebeurt zie je het 's ochtends bij het tellen meteen want dat gaat zo vaak mis. Dan zegt caissière 1 opeens dat ze geen 1 euro's meer heeft terwijl ze wisselgeld terug moet geven aan klant. Dan geeft caissière twee een aantal muntjes, maar vervolgens vergeten ze beide dat caissière 1 dan ook nog geld aan caissière 2 moet geven :')
pi_135300267
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 23:53 schreef SLP_ het volgende:
Dat proberen wij nu met die 1 en 2 euro's :P In plaats van elke keer briefje van 5 en dan een muntje, gewoon een paar muntjes :P Je moet er toch van af zien te komen.

Onderling ruilen mag bij ons niet. Als dat toch gebeurt zie je het 's ochtends bij het tellen meteen want dat gaat zo vaak mis. Dan zegt caissière 1 opeens dat ze geen 1 euro's meer heeft terwijl ze wisselgeld terug moet geven aan klant. Dan geeft caissière twee een aantal muntjes, maar vervolgens vergeten ze beide dat caissière 1 dan ook nog geld aan caissière 2 moet geven :')
Jullie tellen dagelijks?
pi_135300285
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 23:56 schreef mujentas het volgende:

[..]

Jullie tellen dagelijks?
Ja, behalve op zondag.
pi_135300353
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 23:57 schreef SLP_ het volgende:

[..]

Ja, behalve op zondag.
Wat is daar de achterliggende gedachte van?

Wij tellen overigens 3 keer in de week. WWM 1 keer per week.
pi_135300537
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 23:58 schreef mujentas het volgende:

[..]

Wat is daar de achterliggende gedachte van?

Wij tellen overigens 3 keer in de week. WWM 1 keer per week.
Whut? 1 keer in de week? Waarom zo weinig? Als je dan verschillen hebt is het veel lastiger om er achter te komen hoe die zijn ontstaan.
  vrijdag 10 januari 2014 @ 00:04:36 #173
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_135300577
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 23:53 schreef SLP_ het volgende:

Bij ons wordt er vrij soepel mee omgegaan, dat onderling ruilen. Het wordt ook een beetje per persoon toegestaan of niet. De verantwoordelijke, vertrouwde collega's mogen het veel sneller (vrijwel altijd, eigenlijk) dan de nieuwelingen, of de nog niet zo vertrouwden.

Random vraag: is het ergens niet veel handiger om het totaal aan geld in de kassa's af te zetten tegen wat erin hoort te zitten, in plaats van dat voor alle kassa's apart te doen? Dan zouden zulke dingen minder problematisch zijn, toch?
  vrijdag 10 januari 2014 @ 00:05:55 #174
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_135300629
Wat ik daar vooral mee bedoel is eigenlijk: kassa's tellen en niet direct letten op tekorten. Klopt alles alsnog met het totale geheel? No big deal. Klopt er iets niet, kassa('s) met tekorten gaan uitvogelen.
pi_135300650
Wat bedoel je met het totale geheel?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')