Hangt er bij mij een beetje vanaf. Als er een klant bezig is aan de 'kassakant' van de band met inpakken, en nog een paar spulletjes overheeft, vraag ik eerst even de bonuskaart. Dan is die band vrij, wat veel mensen veel prettiger vinden. Bij drukte vraag ik hem tussen het scannen door, soms met een smoesje om 'te zien of de aanbieding er goed af gaat', dan is alle mogelijke opdringerigheid ook meteen weg. Voor de rest lekker achteraf.quote:Op donderdag 9 januari 2014 21:02 schreef UncleSam het volgende:
Ik vind dat altijd zo opdringerig om direct al de bonuskaart te vragen, geef de klant liever zelf even de kans om hem te pakken/klaar te leggen.
1.quote:Op donderdag 9 januari 2014 21:49 schreef marsipilamie het volgende:
En vanaf 6 januari werkt de oude mvp niet meer, dus je spaart er ook niets op
Wow dat is wel een heel groot effect.quote:Op donderdag 9 januari 2014 22:01 schreef Janneke141 het volgende:
Wel of geen wisselgeld bijvragen scheelt je bij een to go gewoon bijna honderd klanten in een dag.
Dat van die 411 euro is een WWM regel. Maar voor je eigen veiligheid is het beter om niet meer geld dan nodig in je kassa te hebben.quote:Op donderdag 9 januari 2014 23:19 schreef SLP_ het volgende:
Wisselgeld vragen doe ik niet, als klanten contant betalen en ze hebben vijf cent extra geven ze het wel. Nadeel is wel dat we 's ochtends de kassa's best vol stoppen omdat er maar twee mensen zijn die wisselgeld inboeken. Volgens mij staat op Plaza dat je iets van maximaal 411 euro in je kassa mag hebben, maar meestal tel ik 's ochtends de drukste kassa op 530 ofzo. We hebben wel eens geprobeerd dat de sm of andere asm wisselgeld uit de kluis haalt en dan opschrijft wat er uit is gegaan, maar op de een of andere manier ging dat altijd verkeerd
Ja, wij krijgen ook maar één keer in de week wisselgeld. Paar weken terug zaten we bijna zonder 1 en 2 euro's dus extra bijbesteld. Bleek dat m'n asm hetzelfde idee had en nu hebben we belachelijk veel 1 en 2 euro's in de kluisquote:Op donderdag 9 januari 2014 23:25 schreef mujentas het volgende:
[..]
Dat van die 411 euro is een WWM regel. Maar voor je eigen veiligheid is het beter om niet meer geld dan nodig in je kassa te hebben.
Als ik moet bijdraaien dan vraag ik ook wel eens bij, hangt van de persoon af. Wij krijgen maar 1 keer in de week wisselgeld geleverd, en daar zullen we het mee moeten doen. Soms is het dan nodig om bij te vragen. Niets is vervelender dan in het weekend zonder genoeg wisselgeld te zitten.
wwm kan niet eens meer pasmuntrollen bestellen.quote:Op donderdag 9 januari 2014 23:29 schreef SLP_ het volgende:
[..]
Ja, wij krijgen ook maar één keer in de week wisselgeld. Paar weken terug zaten we bijna zonder 1 en 2 euro's dus extra bijbesteld. Bleek dat m'n asm hetzelfde idee had en nu hebben we belachelijk veel 1 en 2 euro's in de kluis
Dit doe ik ook als ik weinig van een bepaalde muntsoort in m'n lade heb, of voel dat het later druk gaat worden. Kom soms alsnog in een situatie, dat ik bijv. 80 cent met 8 10-centjes moet gaan geven. Die blikken van klanten dan, vuur. Is dat wisselgeldgezeik voor de veiligheid of zo?quote:Op donderdag 9 januari 2014 23:32 schreef ikbenschipper het volgende:
Wij vragen niet bij. Wat we onze medewerkers wel aanleren is om met kleingeld te spelen. 2x 5 cent is ook 10 cent en 2x 50 cent is ook een euro.
[..]
wwm kan niet eens meer pasmuntrollen bestellen.
wij hebben dan ook altijd genoeg kleingeld.
Jullie tellen dagelijks?quote:Op donderdag 9 januari 2014 23:53 schreef SLP_ het volgende:
Dat proberen wij nu met die 1 en 2 euro'sIn plaats van elke keer briefje van 5 en dan een muntje, gewoon een paar muntjes
Je moet er toch van af zien te komen.
Onderling ruilen mag bij ons niet. Als dat toch gebeurt zie je het 's ochtends bij het tellen meteen want dat gaat zo vaak mis. Dan zegt caissière 1 opeens dat ze geen 1 euro's meer heeft terwijl ze wisselgeld terug moet geven aan klant. Dan geeft caissière twee een aantal muntjes, maar vervolgens vergeten ze beide dat caissière 1 dan ook nog geld aan caissière 2 moet geven
Wat is daar de achterliggende gedachte van?quote:
Whut? 1 keer in de week? Waarom zo weinig? Als je dan verschillen hebt is het veel lastiger om er achter te komen hoe die zijn ontstaan.quote:Op donderdag 9 januari 2014 23:58 schreef mujentas het volgende:
[..]
Wat is daar de achterliggende gedachte van?
Wij tellen overigens 3 keer in de week. WWM 1 keer per week.
Bij ons wordt er vrij soepel mee omgegaan, dat onderling ruilen. Het wordt ook een beetje per persoon toegestaan of niet. De verantwoordelijke, vertrouwde collega's mogen het veel sneller (vrijwel altijd, eigenlijk) dan de nieuwelingen, of de nog niet zo vertrouwden.quote:Op donderdag 9 januari 2014 23:53 schreef SLP_ het volgende:
Dat proberen wij nu met die 1 en 2 euro'sIn plaats van elke keer briefje van 5 en dan een muntje, gewoon een paar muntjes
Je moet er toch van af zien te komen.
Onderling ruilen mag bij ons niet. Als dat toch gebeurt zie je het 's ochtends bij het tellen meteen want dat gaat zo vaak mis. Dan zegt caissière 1 opeens dat ze geen 1 euro's meer heeft terwijl ze wisselgeld terug moet geven aan klant. Dan geeft caissière twee een aantal muntjes, maar vervolgens vergeten ze beide dat caissière 1 dan ook nog geld aan caissière 2 moet geven
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |