abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 9 januari 2014 @ 19:15:03 #131
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_135284742
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 19:14 schreef BlueFlower het volgende:
Terugkomen op het werken tot 9 uur; aan nog een teamleider gevraagd en dit is blijkbaar echt bij wet verboden. Nergens op internet terug te vinden...
Komt omdat het niet waar is.

Het enige dat kan, is dat het samen met je schooltijd het totaal van negen uren overschrijdt, maar dat heeft niet zoveel met de eindtijd te maken. Die moet gewoon voor 23:00 liggen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_135284820
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 19:10 schreef marsipilamie het volgende:

[..]

Ik zou weleens willen weten waarom jullie de mastercard niet meer mogen gebruiken en vooral waar wordt dit vermeld? Wij kregen die opdracht ook van onze SM in oktober, maar op dag 3 van de wisseldagen is er een plazabericht geweest . Dat het wel de bedoeling was om de mastercard te gebruiken voor mensen die hem niet bij zich hadden.

Verder vind ik het raar dat jullie geen dozen bij de kassa hebben staan met de nieuwe bonuskaarten? Dit is de uitgelezen kans om iedereen zo'n kaart in de hand te drukken
Ik had laatst een cassieren die mijn bonuskaart (met MVP) weigerde omdat het een kopie was :')
pi_135284891
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 19:15 schreef Janneke141 het volgende:
Op donderdag 9 januari 2014 19:14 schreef BlueFlower het volgende:
Terugkomen op het werken tot 9 uur; aan nog een teamleider gevraagd en dit is blijkbaar echt bij wet verboden. Nergens op internet terug te vinden...
Idd omdat het niet waar is, maar je hebt je wel te houden aan de rusttijden en ik denk dat het daar mee te maken heeft.

Wanneer de 17 jarige zijn schoolrooster heeft ingeleverd dat hij/zij om 815 weer in de les moet zitten, dan kan diegene niet mogen werken tot 21.00 uur.

Dit is de enige reden die ik kan bedenken
pi_135284985
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 13:29 schreef OudeBok het volgende:
Grafdag vandaag. 0830 beginnen met nog last van die jetlag. 35%-stickers over het hoofd gezien, Bonuskaarten vergeten te vragen, tot overmaat van ramp met een "Sorry, maar we kunnen je ook niet naar huis sturen" vakken lopen vullen, tot nog een grotere overmaat van ramp uit het niets geen saldo op m'n pas dus naar de bank rennen om te kijken hoeveel ik nog wél had om iets te kunnen eten in de pauze. Bah, :r. Kan vandaag eens even heel snel over zijn?

Nog een leuke regel: ondertussen mogen wij ook geen masterbonuskaart meer aanslaan. Reden zou zijn, dat de nieuwe bonuskaart persoonlijk is. Grootste nepreden, die ik ooit gehoord heb. Heb dan maar een fysieke losse bij me gehouden, voor mensen die er geen hadden, wel eentje wilden gebruiken, en wanneer er verder geen mensen in de rij stonden om het aan te vragen. Anders moeten ze helemaal naar de balie lopen, een kaart halen, en terug. Beetje inefficient.
Denk dat dat ook niet helemaal de bedoeling is met die bonuskaart. Nu komt er een melding dat die bonuskaart teveel is gebruikt vandaag... Zijn ze ook niet zo blij mee.
Ben het wel mee eens dat het raar is dat je die masterbonuskaart niet mag gebruiken. Mogen wij gelukkig wel, scheelt een hoop gezeur.
  donderdag 9 januari 2014 @ 19:20:27 #135
346939 Janneke141
pi_135285065
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 19:17 schreef marsipilamie het volgende:

[..]

Idd omdat het niet waar is, maar je hebt je wel te houden aan de rusttijden en ik denk dat het daar mee te maken heeft.

Wanneer de 17 jarige zijn schoolrooster heeft ingeleverd dat hij/zij om 815 weer in de les moet zitten, dan kan diegene niet mogen werken tot 21.00 uur.

Dit is de enige reden die ik kan bedenken
Hmm, klopt inderdaad. Voor 16- en 17-jarigen is de verplichte rusttijd 12 uur. Dacht dat het (net als voor de rest) 11 was.
pi_135285198
Dan zal dat het zijn, dank voor het meedenken iedereen!
pi_135285887
Wat stom zeg dat er filialen zijn waarbij je de mastercard niet mag gebruiken! Als het druk is scannen wij hem zelfs standaard omdat het anders een uur duurt voordat de klant z'n kaart heeft gevonden :P Elke ochtend zie ik dan ook de melding dat de bonuskaart bij elke kassa te vaak gescand is, maar die negeer ik altijd :')
pi_135286558
quote:
1s.gif Op donderdag 9 januari 2014 18:46 schreef Sunshine1982 het volgende:
Op plaza kan je trouwens een faq wat betreft deze kwestie uitprinten. Handig voor vooral de jonge parttimers mochten er vragen komen.
Die faq is eigenlijk alleen maar dat er bij AH niets aan de hand is, maar in hoeverre is dit betrouwbaar, want het AH brood komt ook uit dezelfde ovens?
pi_135288615
quote:
1s.gif Op donderdag 9 januari 2014 19:42 schreef mujentas het volgende:

[..]

Die faq is eigenlijk alleen maar dat er bij AH niets aan de hand is, maar in hoeverre is dit betrouwbaar, want het AH brood komt ook uit dezelfde ovens?
Is waarschijnlijk gewoon geruststelling gok ik.
pi_135288705
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 19:32 schreef SLP_ het volgende:
Wat stom zeg dat er filialen zijn waarbij je de mastercard niet mag gebruiken! Als het druk is scannen wij hem zelfs standaard omdat het anders een uur duurt voordat de klant z'n kaart heeft gevonden :P Elke ochtend zie ik dan ook de melding dat de bonuskaart bij elke kassa te vaak gescand is, maar die negeer ik altijd :')
Maar stel ik sta erop dat je mijn bonuskaart nog scant (omdat korting) pakt die mijn mvp dan nog of kan je niet een tweede kaart scannen? (Weet wel dat het met airmiles kan..)

Om even de irritante klant te spelen :') :P
  donderdag 9 januari 2014 @ 20:23:40 #141
346939 Janneke141
pi_135288718
Tja, ze kunnen er moeilijk in zetten dat iedereen asap naar de dokter moet rennen. En dat je 10 procent bonuskorting krijgt op je eigen risico.
pi_135288985
quote:
2s.gif Op donderdag 9 januari 2014 20:23 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Maar stel ik sta erop dat je mijn bonuskaart nog scant (omdat korting) pakt die mijn mvp dan nog of kan je niet een tweede kaart scannen? (Weet wel dat het met airmiles kan..)

Om even de irritante klant te spelen :') :P
Neem aan van wel :P
pi_135289040
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 20:28 schreef SLP_ het volgende:

[..]

Neem aan van wel :P
Je kan een regelcorrectie doen op de eerstgescande bonuskaart
pi_135289167
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 20:29 schreef mujentas het volgende:

[..]

Je kan een regelcorrectie doen op de eerstgescande bonuskaart
Maar hij pakt dus niet de persoonsgebonden bonusaanbieding mocht je de persoonlijke bonuskaart na de mastercard gescand te hebben?
pi_135289390
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 20:31 schreef SLP_ het volgende:

[..]

Maar hij pakt dus niet de persoonsgebonden bonusaanbieding mocht je de persoonlijke bonuskaart na de mastercard gescand te hebben?
Nee, want je kan een bonuskaart maar 1 maal scannen. De kassa geeft ook een melding als het goed is.
pi_135289503
quote:
1s.gif Op donderdag 9 januari 2014 20:36 schreef mujentas het volgende:

[..]

Nee, want je kan een bonuskaart maar 1 maal scannen. De kassa geeft ook een melding als het goed is.
Ooh, wist ik niet :P Wij krijgen namelijk geen melding.
  donderdag 9 januari 2014 @ 20:39:04 #147
346939 Janneke141
pi_135289520
Ook met het oog op Airmiles is het standaard scannen van de mastercard niet echt netjes, natuurlijk.
  donderdag 9 januari 2014 @ 20:40:56 #148
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_135289608
Oh, bij mij 'overruled' de laatst gescande kaart de eerdere kaarten. Vrij recent aangepast.
Himmelhoch jauchzend, zum Tode betrübt.
Glücklich allein, ist Herr Bok, die schiet. Boem.
pi_135289658
Misschien dat ze de software veranderd hebben met de introductie van de nieuwe bonuskaart?
  donderdag 9 januari 2014 @ 20:43:18 #150
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_135289698
Mweh, met vrij recent doel ik op november zo.
pi_135289950
Maar als je voordat je aan het scannen begint al direct om de bonuskaart vraagt, heeft de klant genoeg tijd om deze tevoorschijn te toveren. Hoef je ook niet de mastercard te scannen oid.
pi_135290525
Ik vind dat altijd zo opdringerig om direct al de bonuskaart te vragen, geef de klant liever zelf even de kans om hem te pakken/klaar te leggen.
  donderdag 9 januari 2014 @ 21:04:23 #153
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_135290624
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 21:02 schreef UncleSam het volgende:
Ik vind dat altijd zo opdringerig om direct al de bonuskaart te vragen, geef de klant liever zelf even de kans om hem te pakken/klaar te leggen.
Hangt er bij mij een beetje vanaf. Als er een klant bezig is aan de 'kassakant' van de band met inpakken, en nog een paar spulletjes overheeft, vraag ik eerst even de bonuskaart. Dan is die band vrij, wat veel mensen veel prettiger vinden. Bij drukte vraag ik hem tussen het scannen door, soms met een smoesje om 'te zien of de aanbieding er goed af gaat', dan is alle mogelijke opdringerigheid ook meteen weg. Voor de rest lekker achteraf.
pi_135290884
Wij zijn een mandjeswinkel dus de caissières zijn meestal binnen 20 seconden wel klaar met scannen :P Dan kost het meer tijd om elke keer de bonuskaart te vragen. Maar bij ons komen voornamelijk studenten, bouwvakkers en kantoormensen die ff snel lunch komen halen dus hun boeit het allemaal niet zo. Kan me voorstellen dat klanten in een andere winkel er anders over zouden denken.
pi_135292406
Toen ik de kassacursus kreeg om af en toe bij te draaien is mij (en de anderen) verteld door de TL VA dat je de bonuskaart of aan het begin moet vragen of eventueel tussendoor.
Niet aan het einde, want dat scheelt ( maar liefst :') ) 8 seconden tijdsverschil volgens haar.
Nu maak ik mij er niet zo druk om, maar ik weet dat ze er tijdens de observaties van de kassamedewerk(st)ers best streng in zijn.
Vind het zelf iets te overdreven. :')
pi_135293318
En vanaf 6 januari werkt de oude mvp niet meer, dus je spaart er ook niets op
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')