abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 12 januari 2014 @ 21:26:01 #151
181126 MouzurX
Misschien?
pi_135413553
Altijd ook maar weer die valse dilemma's door Eurofielen.
Het is of oorlog of de EU zoals het nu is (een corrupte ondemocratische rotzooi)
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_135413582
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 21:24 schreef Igen het volgende:

[..]

Als je wel gelooft in de natiestaat, hoe kijk je dan tegen jezelf in Colombia aan?
Ik ben Nederlander en ik woon in het land Colombia. Daarnaast reis ik door heel Latijns-Amerika. Hoe staat dat precies in verband met natiestaten?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_135413732
quote:
10s.gif Op zondag 12 januari 2014 21:26 schreef MouzurX het volgende:
Altijd ook maar weer die valse dilemma's door Eurofielen.
Het is of oorlog of de EU zoals het nu is (een corrupte ondemocratische rotzooi)
Frankrijk en Duitsland leven niet in vrede door de EU, zelfs niet door de EEG, maar vanwege de schaamte van Duitsland ooit nog zo oorlog te voeren (geen land zo pacifistisch als dat land) en de opbouw in beide landen.

Een valse geschiedenis claimen, is dat strafbaar? Soort van post-holocaustontkenning?
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_135413909
quote:
6s.gif Op zondag 12 januari 2014 21:26 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik ben Nederlander en ik woon in het land Colombia. Daarnaast reis ik door heel Latijns-Amerika. Hoe staat dat precies in verband met natiestaten?
Via de vraag bij welke groep je je het meest betrokken voelt. De buurt waar je woont? De Colombianen? Iedereen van je beroepsgroep of sociale klasse, waar ook ter wereld? Nederlanders in Nederland?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 12-01-2014 21:30:27 ]
pi_135414123
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 21:30 schreef Igen het volgende:

[..]

Via de vraag bij welke groep je je het meest betrokken voelt. De buurt waar je woont? De Colombianen? Iedereen van je beroepsgroep of sociale klasse, waar ook ter wereld? Nederlanders in Nederland?
Is dat van belang?

In Europa voelen de meeste mensen zich betrokken bij hun omgeving, hun streek/stad en land. Daarnaast heb je wat mensen die net als ik makkelijk aarden en in het buitenland wonen -jijzelf-.

De EUrofiel zegt: We moeten naar een federaal Europa, waarin natiestaten niet meer bestaan.

Als dat idee goed gemarket was, met een visie, een plan, dan was het best redelijk aangeslagen denk ik. Zoals het nu door de strotten van iedereen gedouwd wordt, eh, niet echt, wel?

pi_135414670
quote:
11s.gif Op zondag 12 januari 2014 21:33 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Is dat van belang?

In Europa voelen de meeste mensen zich betrokken bij hun omgeving, hun streek/stad en land. Daarnaast heb je wat mensen die net als ik makkelijk aarden en in het buitenland wonen -jijzelf-.
Als je jezelf als uitzondering ziet, dan is het niet van belang nee. :)
quote:
De EUrofiel zegt: We moeten naar een federaal Europa, waarin natiestaten niet meer bestaan.
Natuurlijk is er óók een nationale identiteit. Maar ik denk niet dat die boven alles staat en zou moeten staan. Dat idee vind ik net zo fout als het eurofiele idee dat nationale identiteiten moeten worden vernietigd en er een "Europa van de regio's" moet komen, wat óók fout is.
quote:
Als dat idee goed gemarket was, met een visie, een plan, dan was het best redelijk aangeslagen denk ik. Zoals het nu door de strotten van iedereen gedouwd wordt, eh, niet echt, wel?
Er gaan dingen fout, en de Brusselse topambtenaren zijn inderdaad vaak arrogant en daarmee nogal contraproductief als het om de publieke opinie gaat. Absoluut.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-01-2014 21:41:51 ]
pi_135416264
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 21:41 schreef Igen het volgende:

[..]

Als je jezelf als uitzondering ziet, dan is het niet van belang nee. :)
Iedereen is anders. Zo heb je Polen in Hongarije, en Hongaren in Polen. De een voelt zich meer Pools en de ander Hongaars. Sja. De EU-gedachte is: die mensen zijn Europeaan. Eh ja, óók. Maar eerst je lokale/regionale identiteit. Denk jij dat de hele wereld zo leeft als jij of ik?

quote:
Natuurlijk is er óók een nationale identiteit. Maar ik denk niet dat die boven alles staat en zou moeten staan. Dat idee vind ik net zo fout als het eurofiele idee dat nationale identiteiten moeten worden vernietigd en er een "Europa van de regio's" moet komen, wat óók fout is.
Jij stelt dus dat jij het idee wat door de meerderheid van de bevolking wordt gedragen "fout" is? Lekker is dat, dat is precies de basis van de weerzin tegen de EU van verreweg de meeste mensen. Mensen hun meest basale concept, dat van je nationaliteit, beschuldigen van "fout", walgelijk, serieus.

Kijk alleen de verscheidenheid in talen al. Die gaat alleen maar afnemen, terwijl nu al zeldzame talen gevaar lopen. Lijkt me niet dat jij dat graag ziet verdwijnen, wel?

quote:
Er gaan dingen fout, en de Brusselse topambtenaren zijn inderdaad vaak arrogant en daarmee nogal contraproductief als het om de publieke opinie gaat. Absoluut.
Het hele idee is zo rot als een mispel (laatst gegeten op Curacao, vreemde smaak, ik kocht hem vanwege deze uitdrukking :+ ). Beter handelend verder, langzaam integrerend en over een jaar of 30 met een mooie visie komen die de individualiteit en identiteit van mensen beschermt en niet afbreekt.

pi_135416524
quote:
6s.gif Op zondag 12 januari 2014 22:04 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Jij stelt dus dat jij het idee wat door de meerderheid van de bevolking wordt gedragen "fout" is? Lekker is dat, dat is precies de basis van de weerzin tegen de EU van verreweg de meeste mensen. Mensen hun meest basale concept, dat van je nationaliteit, beschuldigen van "fout", walgelijk, serieus.

Kijk alleen de verscheidenheid in talen al. Die gaat alleen maar afnemen, terwijl nu al zeldzame talen gevaar lopen. Lijkt me niet dat jij dat graag ziet verdwijnen, wel?
Mwah, als je zo hoort hoe veel Catalanen en Schotten de dingen zien (of Linkse_Boomknuffelaar), dan denk ik dat je het iets te gemakkelijk aanneemt dat bijna iedereen de nationale identiteit op plek één zet.
pi_135416881
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 22:09 schreef Igen het volgende:

[..]

Mwah, als je zo hoort hoe veel Catalanen en Schotten de dingen zien (of Linkse_Boomknuffelaar), dan denk ik dat je het iets te gemakkelijk aanneemt dat bijna iedereen de nationale identiteit op plek één zet.
De regionale identiteit dan. Jij denkt dat die met de EU meeer aandacht krijgt?? Serieus? Nóg een laag ambtenaartjes eroverheen die geen bal weten wat er speelt in de samenleving?

De EU omdat anders de Friezen zo bedreigd worden... ja, nee, daar doen we het voor.

pi_135417299
quote:
18s.gif Op zondag 12 januari 2014 22:15 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De regionale identiteit dan. Jij denkt dat die met de EU meeer aandacht krijgt?? Serieus? Nóg een laag ambtenaartjes eroverheen die geen bal weten wat er speelt in de samenleving?

De EU omdat anders de Friezen zo bedreigd worden... ja, nee, daar doen we het voor.
Eh, ja? De EU wordt vaak een neoliberale droom genoemd, maar zoals ik al zei is het "Europa van de regio's" net zo goed iets eurofiels. Letterlijk het halve EU-budget gaat nota bene naar beleid gericht op regio's.

En wat dacht je ervan dat Catalonië en Schotland bij een eventuele onafhankelijkheid wél EU-lid willen blijven, en dat alle voormalig Joegoslavische landen, die elkaar de hersens insloegen om soevereine landen te worden, ook allemaal in de EU willen? Dat zal toch ook geen masochisme zijn.
pi_135417537
(Dat Schotland en Catalonië zo nodig onafhankelijk willen worden is dan wel weer een teken dat het EU-beleid ook niet het wondermiddel is wat sommigen beweren)
pi_135418259
quote:
2s.gif Op zondag 12 januari 2014 18:04 schreef 99.999 het volgende:

[..]

En dan? Die zitten dan gezellig met hun clubje droeftoeters boos te doen in Brussel en Straatsburg (want ze hebben tegen het stoppen van dat circus gestemd). Maar wat gaan ze voor elkaar krijgen? En hoe?
En dan? gewoon uitstel van executie, denk ik.
pi_135418368
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 22:25 schreef Igen het volgende:
(Dat Schotland en Catalonië zo nodig onafhankelijk willen worden is dan wel weer een teken dat het EU-beleid ook niet het wondermiddel is wat sommigen beweren)
Volgens mij willen ze dat wel graag doen binnen de EU.
pi_135418625
quote:
7s.gif Op zondag 12 januari 2014 18:14 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Maar wat is er dan zo ondemocratisch aan die EP verkiezingen?
- Het is nooit de meerderheid die bepaalt, altijd maar weer een zeer lage opkomstpercentage.
- Het volk heeft nooit kunnen voor of tegen de komst van het EP kunnen stemmen
- Het gaat in NL om een groepje voor de EP, maar in het EP, zijn ze niks. Enkel een paar grote fracties, die overigens ook gekozen zijn door de minderheid.
- kiesdrempel is ook lekker hoog. Maarja of dat dan nog iets uitmaakt.
- gevoelige onderwerpen in het EP, gaan altijd buiten de verkiezingen om
- het leeft gewoon echt niet bij de meerderheid van de bevolking.

en

- het zijn nationale verkiezingen ipv internationale. Mensen kunnen alleen maar op hun nationale keuze stemmen, terwijl de EU toch echt internationaal is. Waarom kan ik dus niet op een Duitse of Britse partij stemmen? Kon ik maar op Nigel Farage stemmen. Dan pas zien we wie echt de meeste stemmen gaat krijgen. We gaan toch ook niet Tweede Kamerverkiezingen houden bestaande uit allemaal lokale gemeenteraadspartijen en vervolgens alle winnaars in een grote loods dumpen om het land te besturen? Toch doen we dit wel met de EU.
-

[ Bericht 20% gewijzigd door CynicusRomanticusRob op 12-01-2014 22:48:45 ]
pi_135418748
quote:
7s.gif Op zondag 12 januari 2014 18:14 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Maar wat is er dan zo ondemocratisch aan die EP verkiezingen?
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 18:20 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het lijkt mij de vraag wat er wel democratisch aan is, gezien het feit dat de stembuisuitslag net zoals de vorigen geen enkel verschil gaat maken.
Het lijkt op een soort beest/machine/monster, die niet meer te stoppen is. Maar ook de pro-EU partijen in NL lijken eigenlijk totaal geen macht te hebben om het EP ook maar ergens naar toe te sturen.
pi_135419940
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 22:43 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

- Het is nooit de meerderheid die bepaalt, altijd maar weer een zeer lage opkomstpercentage.
- Het volk heeft nooit kunnen voor of tegen de komst van het EP kunnen stemmen
- Het gaat in NL om een groepje voor de EP, maar in het EP, zijn ze niks. Enkel een paar grote fracties, die overigens ook gekozen zijn door de minderheid.
- kiesdrempel is ook lekker hoog. Maarja of dat dan nog iets uitmaakt.
- gevoelige onderwerpen in het EP, gaan altijd buiten de verkiezingen om
- het leeft gewoon echt niet bij de meerderheid van de bevolking.

en

- het zijn nationale verkiezingen ipv internationale. Mensen kunnen alleen maar op hun nationale keuze stemmen, terwijl de EU toch echt internationaal is. Waarom kan ik dus niet op een Duitse of Britse partij stemmen? Kon ik maar op Nigel Farage stemmen. Dan pas zien we wie echt de meeste stemmen gaat krijgen. We gaan toch ook niet Tweede Kamerverkiezingen houden bestaande uit allemaal lokale gemeenteraadspartijen en vervolgens alle winnaars in een grote loods dumpen om het land te besturen? Toch doen we dit wel met de EU.
-
Je vergeet nog de zetelverhouding per land. Dat is natuurlijke hartstikke scheef, want als het over de belangen van bv Duitsland gaat, heeft Duitsland ook de meeste invloed omdat ze de meeste zetels hebben. Ieder land moet gewoon evenveel zetels krijgen.
pi_135420259
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 22:25 schreef Igen het volgende:
quote:
14s.gif Op zondag 12 januari 2014 22:38 schreef 99.999 het volgende:
Volgens mij willen ze dat wel graag doen binnen de EU.
Volgens mij is dat meer een bewijs dat een verenigde staten van een groep landen die geen binding met elkaar hebben, nooit zal kunnen plaatsvinden en dat mensen altijd onafhankelijk willen zijn in een regio waar ze zich verbonden voelen met een bepaalde groep. Het is ook een bewijs dat er altijd een onderdrukker zal zijn wanneer men een groep landen probeert te verenigen en een (of meerdere) onderdrukten.

Bestaat de USSR nog?
Bestaat Joegoslavië nog?
Precies!

Maar we kunnen nog verder terug in de geschiedenis, hoewel we ook in deze tijd kunnen ervaren, maar dan wat verder van huis, hoe landen nog steeds willen splitsen. Uiteraard Israël en Palestina, en Soedan en Zuid-Soedan zijn al gesplitst, maar verder in de wachtrij:
Abchazië
Zuid-Ossetië
Kosovo
Nagorno-Karabach
Noord-Cyprus
Somaliland
Taiwan
Tibet
Transnistrië
Tsjetsjenië

Maar vooral het verleden heeft laten zijn dat grote landen/koninkrijken altijd zullen vallen. De één alleen wat sneller dan de ander, maar een groot rijk wordt altijd ontbonden.
pi_135420402
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 23:02 schreef editoor het volgende:

[..]

Je vergeet nog de zetelverhouding per land. Dat is natuurlijke hartstikke scheef, want als het over de belangen van bv Duitsland gaat, heeft Duitsland ook de meeste invloed omdat ze de meeste zetels hebben.
Ja ik wist dat er meer was, maar kwam er zo snel niet op :)
daarom liet ik nog een streepje extra staan onderaan :)
quote:
Ieder land moet gewoon evenveel zetels krijgen.
Ehm, nou dus niet!
Lees mijn vorige reactie nog maar een x
pi_135420948
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 23:10 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

Ehm, nou dus niet!
Lees mijn vorige reactie nog maar een x
Ik zie daar geen alternatief staan op het punt van aantal zetels per land? :?
pi_135421180
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 23:17 schreef editoor het volgende:

[..]

Ik zie daar geen alternatief staan op het punt van aantal zetels per land? :?
Sorry, ik reageer meer dan ik dacht :)

Deze bedoelde ik
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 22:43 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
pi_135421448
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 23:20 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Sorry, ik reageer meer dan ik dacht :)

Deze bedoelde ik

[..]

Het grote nadeel is dat de verhoudingen per land nog schever kunnen staan, dan dat het nu al is. Dat lijkt mij geen gewenste uitkomst. Ik sta er nog steeds achter dat elk land evenveel zetels krijgt.
pi_135421505
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 23:25 schreef editoor het volgende:

[..]

Het grote nadeel is dat de verhoudingen per land nog schever kunnen staan, dan dat het nu al is. Dat lijkt mij geen gewenste uitkomst. Ik sta er nog steeds achter dat elk land evenveel zetels krijgt.
ja het kan ook, maar blijft nog steeds van den zotte, maarja alles beter dan wat het nu is :)
pi_135421603
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 23:26 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

ja het kan ook, maar blijft nog steeds van den zotte, maarja alles beter dan wat het nu is :)
Nederland heeft 4 keer zo weinig te zeggen over Europese regels dan een Duitsland of een Frankrijk. Dat moet toch echt anders.
pi_135421834
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 23:28 schreef editoor het volgende:

[..]

Nederland heeft 4 keer zo weinig te zeggen over Europese regels dan een Duitsland of een Frankrijk. Dat moet toch echt anders.
Maar dat zou betekenen dat je heel veel oostbloklanden of landen aan de middellandse zee ook meer macht wil geven? Ik niet iig.
Bovendien wil ik helemaal niet op landen stemmen, maar partijen/mensen. We stemmen voor de Tweede Kamerverkiezingen ook op partijen/mensen en niet op dorpen/steden/provincies.
pi_135422209
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 23:33 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Maar dat zou betekenen dat je heel veel oostbloklanden of landen aan de middellandse zee ook meer macht wil geven? Ik niet iig.
Bovendien wil ik helemaal niet op landen stemmen, maar partijen/mensen. We stemmen voor de Tweede Kamerverkiezingen ook op partijen/mensen en niet op dorpen/steden/provincies.

Wat nou als we de zetels verdelen op basis van BNP per inwoner. Dan hebben de Oostbloklanden minder macht zoals je dat graag ziet.

Jouw plan vind ik opzich prima, alleen ben ik bang dat nationale belangen, belangrijker voor deze mensen zijn, dan het Europees belang. Daarom heb ik er een hard hoofd in dat dit positief uitpakt.

[ Bericht 5% gewijzigd door editoor op 12-01-2014 23:52:26 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')