abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 7 januari 2014 @ 20:48:40 #1
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_135205874
Voor wie is de FOK!Dieetclub bedoeld? De FOK!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Gezond slank. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Goede en lekkere tips voor verantwoord ontbijt/lunch: CUL / Gezonde ontbijt/lunch keuzes

Ik wil ook! Dat kan ;) Post mee en als je wil, maak dan een dieetticker aan op www.lilyslim.com, vergeet je naam niet in de ticker te zetten!! Meld in dit topic duidelijk dat je ook in de OP wilt en geef het linkje van je ticker. De topicstarter of een van de modjes zet je er dan bij. Als je een account aanmaakt. krijgt je ticker hier automatisch ook een update als je iets aanpast. Als je geen account wilt. zul je ieder weegmoment een nieuwe ticker aan moeten maken en de url duidelijk in het topic zetten met het verzoek om aanpassing van je ticker.

Deelnemers

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  dinsdag 7 januari 2014 @ 20:49:13 #2
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_135205893
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 20:43 schreef Qwea het volgende:

[..]

Maar krijg je dan geen KH overschot?
Ik ga morgen mijn lijstje aanpassen. Gooi ik die morgen even hier, misschien willen jullie dan meedenken :)
  Licht Ontvlambaar dinsdag 7 januari 2014 @ 20:50:09 #3
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_135205952
quote:
17s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 20:42 schreef Audreyoot het volgende:
Was normaal nooit zon wok type maar het avondeten was me goed bevallen en totaal geen hongergevoel of snoepdrang. Had kalkoen gebakken en dan noodles, wokgroente, tauge en een klein beetje soja saus. Als toetje Optimel yoghurt met framboos.
Nemen jullie eigenlijk een toetje na het eten?
Zelden eigenlijk... Soms wat fruit of zuivel later op de avond. Maar meestal een mok thee of koffie verkeerd (soms met een koekje of stukje chocola).
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_135206013
Toetje... doordeweeks niet, weekends wel.
pi_135206065
Nog even over je KH Q, die krijg je volgens mij helemaal niet zo veel binnen. Als je lichaam zijn energiebehoefte haalt uit koolhydraten, kan het de eiwitten gebruiken voor spiermassa. Nu ben je voor zowel basale energie als spiermassa voornamelijk uit eiwitten aan het putten.
pi_135206074
Ik heb een zak boerenkool liggen. Weten jullie hoe ik dat morgen een beetje mager kan maken? Ik vind namelijk de hoeveelheid aardappels al een beetje eng. En normaal maakte ik het lekker met flink wat roomboter, spek en rookworst. Maar dat mag ik allemaal niet van mezelf.
pi_135206319
Mijn lijstje van vandaag trouwens:

O: 500 gram kwark, 2 zonnebloembrood met kalkoenfilet
T: banaan, 2 zonnebloembrood met achterham
L: 4 zonnebloembrood met 2 kalkoen / 2 ham
T: 150 gram tonijn(in water)
A: 125 gram penne, 200 gram kipfilet, champignons/uien/paprika in tomatensaus..

2150 kcal.. voor mn gevoel veel.. zat afgelopen tijd aldoor net onder 2000.. maar 2150 is niet overdreven veel toch?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_135206432
Ik krijg minder snackaanvallen als ik na het eten een toetje heb gehad :) Dit keer wel een wat gezondere keuze als normaal.
Heb net ook wat crackers gehaald voor bij mijn tussendoortje morgen want het was inderdaad nog wat weinig.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 21:09:27 #9
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_135206881
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 20:52 schreef clumsy_clown het volgende:
Nog even over je KH Q, die krijg je volgens mij helemaal niet zo veel binnen. Als je lichaam zijn energiebehoefte haalt uit koolhydraten, kan het de eiwitten gebruiken voor spiermassa. Nu ben je voor zowel basale energie als spiermassa voornamelijk uit eiwitten aan het putten.
KH zit gemiddeld op 245gr per dag.

Ik snap je. Dus ik zou wat meer brood moeten eten?
pi_135206987
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 20:58 schreef PatriQue89 het volgende:

2150 kcal.. voor mn gevoel veel.. zat afgelopen tijd aldoor net onder 2000.. maar 2150 is niet overdreven veel toch?

SPOILER
Je zou de banaan kunnen vervangen door een appel, en de penne voor de vezelrijk variant van honig, dat scheelt al een hoop.. :)
pi_135207264
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 21:11 schreef friekin_ het volgende:

[..]

Je zou de banaan kunnen vervangen door een appel, en de penne voor de vezelrijk variant van honig, dat scheelt al een hoop.. :)
een hoop als in? kcal?
pi_135207679
quote:
17s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 20:42 schreef Audreyoot het volgende:
Was normaal nooit zon wok type maar het avondeten was me goed bevallen en totaal geen hongergevoel of snoepdrang. Had kalkoen gebakken en dan noodles, wokgroente, tauge en een klein beetje soja saus. Als toetje Optimel yoghurt met framboos.
Nemen jullie eigenlijk een toetje na het eten?
Ik varieer in mijn avond-tussendoortje, maar dat is vaak pas tussen 20-21:00 dat ik dat eet. Kan eens een koekje of stukje chocolade zijn, yoghurt met muesli... en op de dagen dat ik sport een bak kwark want nodig. Anders sterf ik de dag erna van de honger.

En argh cravings. Mijn plateau is verklaarbaar, pilstrip bijna leeg en dit was de 3e ronde. Mn lijf is vanzelf al aan een schoonmaakbeurt begonnen :r.
  Moderator dinsdag 7 januari 2014 @ 21:28:10 #13
5428 crew  miss_sly
pi_135208053
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 21:11 schreef friekin_ het volgende:

[..]

Neem dan penne integrali, dat is volkomen pasta. Die vezelrijke pasta van honig is oplichterij. Daar zijn vezels ingestopt waar ons lichaam niets mee kan, maar het klinkt wel verantwoord.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Licht Ontvlambaar dinsdag 7 januari 2014 @ 21:31:24 #14
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_135208279
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 20:52 schreef Myraela het volgende:
Ik heb een zak boerenkool liggen. Weten jullie hoe ik dat morgen een beetje mager kan maken? Ik vind namelijk de hoeveelheid aardappels al een beetje eng. En normaal maakte ik het lekker met flink wat roomboter, spek en rookworst. Maar dat mag ik allemaal niet van mezelf.
Zoiets maar dan met magere rookworst of ander vlees?
http://www.ah.nl/allerhan(...)-en-gedroogde-tomaat
pi_135208594
Ik heb hier een recept voor een vegetarische boerenkoolstamppot, met oa witte kaas en tomaat erdoor. Kan m zo even voor je uploaden?
pi_135208653
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 20:58 schreef PatriQue89 het volgende:

SPOILER
Prima! Minder calorieën moet je ook niet willen met jouw gewicht.
pi_135209005
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 21:31 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Zoiets maar dan met magere rookworst of ander vlees?
http://www.ah.nl/allerhan(...)-en-gedroogde-tomaat
Die had ik ook gevonden, ben alleen niet zo van de gedroogde tomaatjes. Wist niet eens dat dat met boerenkool kon, ken het alleen in de stamppot. :D :@

quote:
17s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 21:35 schreef douche-eendje het volgende:
Ik heb hier een recept voor een vegetarische boerenkoolstamppot, met oa witte kaas en tomaat erdoor. Kan m zo even voor je uploaden?
Oh, graag. O+
  Licht Ontvlambaar dinsdag 7 januari 2014 @ 21:44:45 #18
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_135209192
Zongedroogde tomaatjes zijn een fijne vervanger voor spekjes soms.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 21:45:55 #19
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_135209266
quote:
Dan doe je de helft van de hoeveelheid aardappels. Niks engs aan.
En een klontje boter is juist heel goed voor je lijf, je hebt vetten nodig, die zijn echt niet per defintie slecht.
De zooi koken met een bouillon blokje ipv de speklap, magere rookworst erbij, die gaan al vanaf 100gr.

Prima maaltijd, niks engs aan. Gewoon normaal en past zelfs in een dieet! :Y
pi_135209408
Aaargh, m'n gewrichten trekken hardlopen niet meer. Wat een onzin, stom lichaam van me :r. Naast m'n heupen zeuren nu ook m'n knieën. Ondertussen heeft de personaltrainertdinges ook nog steeds niet gebeld, dus die ga ik morgen zelf maar proberen te bellen, want ik wil goftedomme afvallen.
pi_135209445
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 21:44 schreef Sjeen het volgende:
Zongedroogde tomaatjes zijn een fijne vervanger voor spekjes soms.
Krokant gebakken tofu-reepjes ook. Alleen duurt het een eeuwigheid voordat het van spons naar krokant is gebakken :P

Recept. Heb verder geen idee of het "magerder" is dan boerenkoolstamppot op de vlees-manier, ik ben al zo lang vegetariër dat ik daar niet meer over nadenk :@
  dinsdag 7 januari 2014 @ 21:48:52 #22
367828 Bassen
Does Humor Belongs To Music?
pi_135209487
Zo, op de valreep nog even boodschappen gedaan, met een hongerig gevoel. Heb me weten te bedwingen, enkel appels gekocht en broodbeleg (rookvlees, kipfilet, slankie).

Wat zijn trouwens jullie ideeën over yakult?
  dinsdag 7 januari 2014 @ 21:49:45 #23
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_135209537
quote:
- met knolselderij in plaats van aardappels
- met de helft van de aardappels
- op z'n duits: koken met aardappels in blokjes (is dan automatisch minder dan puree) en een metworst in stukjes. De metworst eet ik nooit op, maar de smaak is heerlijk in de aardappel en boerenkool getrokken.
- knolselderij/aardappel en boerenkool met mosterd en augurk
- mager spek

Mogelijkheden genoeg.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_135209642
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 21:36 schreef DavetheNL het volgende:

[..]

Prima! Minder calorieën moet je ook niet willen met jouw gewicht.
Ah ok! Thanks!
pi_135209945
Ik denk dat ik een combinatie van alle ideeen doe. In bouillon koken, helft aardappelen en gedroogde tomaatjes toch eens proberen. En misschien een gebakken uitje erdoorheen, ik houd van gebakken uitjes. :@
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')