abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135273072
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 14:19 schreef Bessensap het volgende:

[..]

Dit vind ik toch vrij arrogant klinken verhelderend ...
Iets aangepast.
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 14:15 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Tja.. had even telefoon. Zit jij 24/7 op FOK?

Ik heb niet zo veel zin om terug te scrollen om te kijken waar jouw "vraag" die meer als een soort kleinerende opmerking stond, op sloeg.
Tu quoque...
pi_135273076
Ben effe koffie halen, zo terug c_/ ...
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  Moderator donderdag 9 januari 2014 @ 14:25:05 #273
45833 crew  Fogel
pi_135273144
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 14:21 schreef Bessensap het volgende:

[..]

Jeps! Misschien een reactie terug vandaag op de brief, maar denk het niet. Op de mail sowieso niet en dat kost toch minder tijd.
Naar dezelfde mail als waar hij geen contact op wens of een ander adres? (details zijn wat lastig te vinden tussen alle "gevechten" :D).
Is mail overigens rechtsgeldige communicatie in Nederland tegenwoordig?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_135273293
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 14:25 schreef Fogel het volgende:

[..]

Naar dezelfde mail als waar hij geen contact op wens of een ander adres? (details zijn wat lastig te vinden tussen alle "gevechten" :D).
Indien er direct op gereageerd wordt vanaf een uniek adres (dus p.dejanlul@dierenartskliniektmankepaerdt.nl ipv. info@dierenartskliniektmankepaerdt) is er weinig aan de hand. Als er totaal geen reactie komt is het nogal lastig omdat het niet vaststaat dat de mail daadwerkelijk is verzonden/bezorgd/gelezen.
  donderdag 9 januari 2014 @ 14:29:55 #275
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_135273314
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 14:25 schreef Fogel het volgende:

[..]

De mail en de aangetekende brief hebben dezelfde inhoud voor zover ik heb begrepen (en zijn dus allebei verstuurd).
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  donderdag 9 januari 2014 @ 14:30:39 #276
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_135273346
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 01:16 schreef Queller het volgende:

[..]

Ja, de CAO:

[..]

Dank voor de aanvulling (en zeker nu we weten dat de CAO inderdaad van toepassing is) ^O^
pi_135273362
Klopt, beide inhoudelijk hetzelfde. En mail is inderdaad verstuurd op het persoonlijke mailadres van zijn andere bedrijf. Daar had hij de eerste keer inderdaad problemen mee, maar dan had hij maar een mailadres moeten geven waarop we wel mogen mailen. Dat heeft hij ook niet gedaan, dus dat werkt het allemaal tegen lijkt me.
pi_135273417
Dat niet reageren van hem wekt bij mij overigens echt agressie/frustratie op. Vandaag trouwens voor het eerst. Wat een arrogante droplul door gewoon niet te reageren en te doen alsof ze geen contract daar heeft.

:r

Zo :P
  donderdag 9 januari 2014 @ 14:32:52 #279
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_135273423
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 14:31 schreef Bessensap het volgende:
Klopt, beide inhoudelijk hetzelfde. En mail is inderdaad verstuurd op het persoonlijke mailadres van zijn andere bedrijf. Daar had hij de eerste keer inderdaad problemen mee, maar dan had hij maar een mailadres moeten geven waarop we wel mogen mailen. Dat heeft hij ook niet gedaan, dus dat werkt het allemaal tegen lijkt me.
Ben het even kwijt (en de advocaat heeft de brief aangepast volgens mij): is er een termijn gesteld in de brief? Waarbinnen de werkgever moet reageren?

Gewoon ter info ;)
pi_135273456
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 14:31 schreef Bessensap het volgende:
van zijn andere bedrijf
Dat is toch dezelfde BV als die het bedrijf heeft overgenomen?
pi_135273473
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 14:32 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ben het even kwijt (en de advocaat heeft de brief aangepast volgens mij): is er een termijn gesteld in de brief? Waarbinnen de werkgever moet reageren?

Gewoon ter info ;)
Nee dat niet, omdat de brief zodanig opgesteld was, dat hij dermate neutraal was, dat daaruit bleek dat mijn vriendin nog open stond voor een laatste onderhandeling. Vanaf nu wordt dat idnerdaad anders en advocaat stelt nu een brief op voor loonvordering. Hoe je ook noemt trouwens, maar in elk geval een herinnering dat hij moet gaan betalen eind deze maand.
pi_135273481
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 14:32 schreef Bessensap het volgende:
Dat niet reageren van hem wekt bij mij overigens echt agressie/frustratie op. Vandaag trouwens voor het eerst. Wat een arrogante droplul door gewoon niet te reageren en te doen alsof ze geen contract daar heeft.

Doe dan deze: }:| :(

Of deze:
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_135273484
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 14:32 schreef Bessensap het volgende:

Daar zal een rechter ook zo overdenken.
pi_135273512
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 14:33 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat is toch dezelfde BV als die het bedrijf heeft overgenomen?
Nope. Andere B.V. vermoed ik, andere tak in elk geval, iets in de software. Maar dat moet toch niet uitmaken, hij kon op zijn minst een juist emailadres opgeven.
  donderdag 9 januari 2014 @ 14:35:03 #285
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_135273535
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 14:33 schreef Bessensap het volgende:

[..]

Nee dat niet, omdat de brief zodanig opgesteld was, dat hij dermate neutraal was, dat daaruit bleek dat mijn vriendin nog open stond voor een laatste onderhandeling. Vanaf nu wordt dat idnerdaad anders en advocaat stelt nu een brief op voor loonvordering. Hoe je ook noemt trouwens, maar in elk geval een herinnering dat hij moet gaan betalen eind deze maand.
Helder, dank voor je toelichting ^O^
pi_135273555
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 14:15 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Tja.. had even telefoon. Zit jij 24/7 op FOK?

Ik heb niet zo veel zin om terug te scrollen om te kijken waar jouw "vraag" die meer als een soort kleinerende opmerking stond, op sloeg.
Ik ben je posts hier wel een beetje zat en de vete tussen users in dit topic ook wel enigszins. Ik krijg klachten van andere users. In dit topic wordt dat dus ook niet meer gedaan. Mocht je willen reageren, dan kan dat in ons FB-topic. Dit topic laten we verder schoon...

Carry on... :7
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_135273604
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 14:34 schreef Bessensap het volgende:

[..]

Nope. Andere B.V. vermoed ik, andere tak in elk geval, iets in de software. Maar dat moet toch niet uitmaken, hij kon op zijn minst een juist emailadres opgeven.
Nee maakt niet uit, als je een mail aan meneer Jansen wil sturen en er is spoed bij lijkt het mij de beste weg om dat te doen waar je meneer Jansen op dat moment kunt bereiken. Zeker omdat hij daar een privé mailbox heeft.
pi_135273913
Het was ook inderdaad de enige snelle manier om hem te bereiken. Telefoontjes van vriendin beantwoordt hij al niet eens meer overigens, ze had hem maandag nog geprobeerd te bellen, zoals ze beloofd had. Maar nam niet op, en ook geen reactie op voicemail. Daarna mail gestuurd dus.
pi_135273964
quote:
4s.gif Op donderdag 9 januari 2014 14:35 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Ik ben je posts hier wel een beetje zat en de vete tussen users in dit topic ook wel enigszins. Ik krijg klachten van andere users. In dit topic wordt dat dus ook niet meer gedaan. Mocht je willen reageren, dan kan dat in ons FB-topic. Dit topic laten we verder schoon...

^O^
pi_135274411
En let erop dat de premie ook daadwerkelijk wordt afgedragen, en niet alleen op het loonstrookje staat.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_135275131
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 14:58 schreef Me_Wesley het volgende:
En let erop dat de premie ook daadwerkelijk wordt afgedragen, en niet alleen op het loonstrookje staat.
Hoe moet je daar als werknemer op letten?
pi_135275201
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 15:15 schreef Queller het volgende:

[..]

Hoe moet je daar als werknemer op letten?
Telefoon pakken en je pensioenfonds vragen of alles netjes betaald wordt?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_135277961
quote:
4s.gif Op donderdag 9 januari 2014 14:35 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

ben blij met deze reactie zeg!
Dit was eerst een heel goed topic maar dreigte echt ten onder te gaan..
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
pi_135283506
Naar aanleiding van de discussie en de complexiteit heb ik alles nog even rustig nagelezen en er is nog een aspect dat niet erg goed is belicht en dat is dat bij overgang van onderneming er een beschermde status is voor werknemers. In die situatie is het erg moeilijk voor een nieuwe werkgever om mensen te ontslaan. Het UWV zal zeer waarschijnlijk geen ontslagvergunning verlenen als sprake is van een conflict door de overgang van onderneming. De eis van werkgever voor de overgang van de onderneming brengt hem dus behoorlijk in de problemen.

Dus hem alleen rest is de weg naar de kantonrechter als hij tot ontslag wil overgaan en dan zal hem deze kwestie echt zeer zwaar aangerekend worden. Hierbij is ook van belang dat er geen wettelijke moment is waarop de overgang van onderneming is afgerond, aangezien vriendin nog niet aan het werk is door het conflict met werkgever kun je rustig stellen dat het in dit geval niet is afgerond.

https://www.werk.nl/pucs/(...)cument/ptl183451.pdf
quote:
c. De nieuwe werkgever vraagt aan vanwege een verstoorde arbeidsrelatie:
De continuering van de arbeidsverhouding tussen werknemer en nieuwe werkgever is hierbij niet
gebaseerd op de wil van beide partijen, maar op de Wet. Daardoor kunnen zich, zeker direct na de
overgang, enige strubbelingen voordoen.
Van de werkgever mag redelijkerwijs worden gevergd dat in ieder geval gedurende een redelijke
periode getracht wordt tot een gezonde arbeidsrelatie te komen; hetgeen uiteraard ook van de
werknemer mag worden verlangd. → De toestemming dient in beginsel te worden geweigerd.
pi_135285609
Deze is trouwens ook leuk:
http://eur-lex.europa.eu/(...):61986CJ0324:NL:HTML

quote:
Een werknemer kan geen afstand doen van rechten die hij aan de dwingende bepalingen van richtlijn 77/187 ontleent, ook niet wanneer de nadelen die voor hem uit die afstand voortvloeien, worden gecompenseerd door zulke voordelen, dat hij er globaal gezien niet op achterruit gaat. De richtlijn verzet zich er evenwel niet tegen, dat hij met de nieuwe ondernemer een wijziging van de arbeidsverhouding overeenkomt, voor zover het nationale recht een dergelijke wijziging toestaat in andere gevallen dan dat van overgang van onderneming..
De onder dwang getekende voorwaarden van collega's zijn dus ook niet rechtsgeldig, maar dat maakt voor TS weinig uit.
pi_135285980
Maar wg hoeft haar (in zijn opinie) toch helemaal niet te ontslaan? Ze werkt nl niet voor hem...
Hij zal, als hij dat vol wil houden dus gewoon niets doen en al helemáál geen ontslagprocedure opstarten oid lijkt me :{
compact en kleverig.
  donderdag 9 januari 2014 @ 19:36:58 #297
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_135286158
quote:
1s.gif Op donderdag 9 januari 2014 19:34 schreef JaniesBrownie het volgende:
Maar wg hoeft haar (in zijn opinie) toch helemaal niet te ontslaan? Ze werkt nl niet voor hem...
Hij zal, als hij dat vol wil houden dus gewoon niets doen en al helemáál geen ontslagprocedure opstarten oid lijkt me :{
Lekker thuis chillen op kosten van je werkgever die jou niet als zijn werknemer ziet :7
  donderdag 9 januari 2014 @ 19:41:13 #298
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_135286481
quote:
1s.gif Op donderdag 9 januari 2014 19:34 schreef JaniesBrownie het volgende:
Maar de vriendin van TS zal een loonvordering doen (bij de kantonrechter) als WG geen salaris uitbetaalt. Die zal dan dus (eerst/tevens) moeten oordelen of de vriendin van TS van recht op heeft lijkt me zo (JA).
pi_135286485
quote:
14s.gif Op donderdag 9 januari 2014 19:36 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Lekker thuis chillen op kosten van je werkgever die jou niet als zijn werknemer ziet :7
Precies, naast een boete opleggen en dan naar de rechter om hem terug te laten fluiten.
  donderdag 9 januari 2014 @ 19:43:04 #300
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_135286592
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 19:41 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Precies, naast een boete opleggen en dan naar de rechter om hem terug te laten fluiten.
Boete?
Doel je op de wettelijke verhoging (naast de wettelijke rente)?

Serieuze vraag, en niet vervelend bedoelt (zeg het maar ff voor de zekerheid :@ )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')