Ik prefereer een (financieel) onafhankelijke vrouw. Dit ook omdat ik ook graag onafhankelijk ben. Voor mij is het financiele ook een soort van weerspiegeling van haar persoonlijkheid. Iemand die elke dag op je zit te wachten tot jij eindelijk thuis bent... ik zou er niet tegen kunnen.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 14:58 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik vroeg me af eigenlijk hoe dat hier bij de rest zit? In hoeverre is financiële zekerheid bij een partner belangrijk?
Zolang ze maar geen gat in d'r beurs heeft zitten en voor zich zelf kan zorgen vind ik het prima. Een type huisvrouw die het alleen maar uitgeeft vind ik dan wel weer niks.
Sluit me hier voor 100% bij aan.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 15:09 schreef WvdL het volgende:
[..]
Ik prefereer een (financieel) onafhankelijke vrouw. Dit ook omdat ik ook graag onafhankelijk ben. Voor mij is het financiele ook een soort van weerspiegeling van haar persoonlijkheid. Iemand die elke dag op je zit te wachten tot jij eindelijk thuis bent... ik zou er niet tegen kunnen.
Ik ben zelf graag onafhankelijk, dit verwacht ik enige mate ook van mijn partner.
Er bewust voor kiezen om voor kind(eren) te zorgen en later wel weer te werken vind ik wel wat anders.
Niet?quote:Op dinsdag 7 januari 2014 15:19 schreef Njosnavelin het volgende:
Maakt me niet zoveel uit, ik ben zelf niet financieel onafhankelijk aangezien ik nog studeer
Dit, kan voor mezelf én iemand anders zorgen mocht dat nodig zijn. Dat het niet nodig is is heel lekker maar het zou mij geen bal uitmaken eerlijk gezegd..quote:
definieer "het"quote:Op dinsdag 7 januari 2014 14:58 schreef sitting_elfling het volgende:
Een type huisvrouw die het alleen maar uitgeeft vind ik dan wel weer niks.
Yes. Ik zit niet te wachten op iemand die haar tijd verdoet met mijn geld en die thuis op mij zit te wachten.quote:
Ik heb momenteel geen partner maar dit inderdaad.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 15:12 schreef Wolken het volgende:
Ik ben en blijf financieel onafhankelijk en verwacht dat van mijn partner ook.
Wellicht heb je daarom geen partner.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 15:32 schreef Miracle_Drug het volgende:
[..]
Ik heb momenteel geen partner maar dit inderdaad.
Mijn partner is overleden, dus nee.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 15:33 schreef Leonos het volgende:
[..]
Wellicht heb je daarom geen partner.
Oeh, sollyquote:Op dinsdag 7 januari 2014 15:35 schreef Miracle_Drug het volgende:
[..]
Mijn partner is overleden, dus nee.
Dat dus. Ik verdien een aardige cent dus hoef geen golddiggers te hebben.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 15:36 schreef CoolGuy het volgende:
Ik vind het ook wel zo prettig als mijn partner financieel onafhankelijk is van mij. Kijk, als iemand zijn of haar baan kwijt raakt en hard op zoek is naar iets anders, geen enkel probleem natuurlijk, maar gewoon maar thuis zitten 'omdat het kan' oftewel omdat ik toch wel genoeg verdien, dat kan ik niet zo waarderen.
Ik zei het netjes, maar inderdaad, dit dus.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 15:45 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat dus. Ik verdien een aardige cent dus hoef geen golddiggers te hebben.
Ik zou nog lomper reageren, heb je nog niet genoeg weduwes geschoffeerd?quote:Op dinsdag 7 januari 2014 15:48 schreef Leonos het volgende:
[..]
Bemoei je lekker met je eigen zaken.
moet?quote:Op dinsdag 7 januari 2014 15:48 schreef SeLang het volgende:
Een partner moet kosten neutraal zijn of winst opleveren.
quote:Op dinsdag 7 januari 2014 15:36 schreef CoolGuy het volgende:
Ik vind het ook wel zo prettig als mijn partner financieel onafhankelijk is van mij. Kijk, als iemand zijn of haar baan kwijt raakt en hard op zoek is naar iets anders, geen enkel probleem natuurlijk, maar gewoon maar thuis zitten 'omdat het kan' oftewel omdat ik toch wel genoeg verdien, dat kan ik niet zo waarderen.
Dus als ze bij jou is voor jou geld, boeit het jou niet?quote:Op dinsdag 7 januari 2014 16:35 schreef Re het volgende:
boeit me echt helemaal niets eigenlijk, als ik het naar mijn zin heb en gelukkig ben dan maakt het me geen donder uit of mijn partner wel of niet geheel onafhankelijk is, je bent samen
Want dat iemand financieel van je afhankelijk is is hetzelfde als bij iemand zijn voor zijn/haar geld?quote:Op dinsdag 7 januari 2014 17:28 schreef Leonos het volgende:
[..]
Dus als ze bij jou is voor jou geld, boeit het jou niet?
Als jij dan maar gelukkig bent?
Of een restschuld op je huis...quote:Op dinsdag 7 januari 2014 17:38 schreef Njosnavelin het volgende:
Mensen die afknappen op schulden: zoveel mensen hebben een studieschuld die prima afbetaald kan worden per maand (weliswaar over een lange periode, maar goed), vinden jullie dat dan ook een probleem?
Onzin, op zich kan iemand prima voor zichzelf zorgen en alsnog moet jij bijbetalen. Wat als jouw uitgavenpatroon nou groter is? Jij wil op vakantie naar Zuid-Afrika en zij kan dat niet betalen. Ga je dan bijleggen, laat je haar thuis of ga je in plaats daarvan maar naar de Ardennen?quote:Op dinsdag 7 januari 2014 17:42 schreef SeLang het volgende:
Als er geld bij moet dan betekent dat dat die persoon niet voor zichzelf kan zorgen. Als er nou iets onaantrekkelijk is...
Dat ligt er natuurlijk aan, iemand die ¤ 1.200 netto heeft kan waarschijnlijk prima schuldenvrij voor zichzelf zorgen, maar kan niet 50/50 de lasten delen met iemand die ¤ 5.000 netto heeft en daar ook naar leeft.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 17:42 schreef SeLang het volgende:
Als er geld bij moet dan betekent dat dat die persoon niet voor zichzelf kan zorgen. Als er nou iets onaantrekkelijk is...
In mijn leeftijdsklasse nog een studieschuld hebben is een beetje apart, dus daar heb ik niet aan gedacht toen ik dat zeiquote:Op dinsdag 7 januari 2014 17:38 schreef Njosnavelin het volgende:
Mensen die afknappen op schulden: zoveel mensen hebben een studieschuld die prima afbetaald kan worden per maand (weliswaar over een lange periode, maar goed), vinden jullie dat dan ook een probleem?
Dan heb je het lastig in NL.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 17:48 schreef erodome het volgende:
[..]
In mijn leeftijdsklasse nog een studieschuld hebben is een beetje apart, dus daar heb ik niet aan gedacht toen ik dat zei
Maar ik hou niet van schulden, een hypotheek(een redelijke!) is dan de enige uitzondering daarop.
Dat valt reuze mee, mijn partner denkt er net zo over gelukkig.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 18:19 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Dan heb je het lastig in NL.
NL staat namelijk bekend om zijn hoge persoonlijke schulden vergeleken met andere landen door bijvoorbeeld woningen.
Niet iedereen kan een woning van een paar ton cash betalenquote:Op dinsdag 7 januari 2014 18:20 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat valt reuze mee, mijn partner denkt er net zo over gelukkig.
Maar mocht ik ooit een nieuwe partner zoeken dan wil ik niet iemand met verdere schulden of een torenhoge hypotheek. Dan maar moeilijk.
Hoeveel financiële waarde hecht jij aan 1 wip? Dan kan ze proberen de balans in evenwicht te houden...quote:Op dinsdag 7 januari 2014 15:48 schreef SeLang het volgende:
Een partner moet kosten neutraal zijn of winst opleveren.
Dit inderdaad, ik vind het schokkend dat men hier zo materialistisch is ingesteld. Dan is het inderdaad niet heel gek dat relaties niet lang meer stand houden.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 16:35 schreef Re het volgende:
boeit me echt helemaal niets eigenlijk, als ik het naar mijn zin heb en gelukkig ben dan maakt het me geen donder uit of mijn partner wel of niet geheel onafhankelijk is, je bent samen
Dat zeg ik toch ook niet, zeg juist dat een redelijke hypotheek de uitzondering is, de enige schuld die ik wel ok vind. Geen tophypotheek, gewoon een verstandige hypotheek.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 18:56 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Niet iedereen kan een woning van een paar ton cash betalen![]()
Mensen die geen hypotheek hebben met koopwoningen zijn zeldzaam in NL.
Het gaat er niet om wie er meer geld binnenbrengt, het gaat er om dat ik geen partner wil die al in de schulden zit en dan nog een schuld er bovenop neemt omdat hij persé de nieuwste iPhone wil hebben, dat is voor mij een enorme afknapper.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 19:47 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Dit inderdaad, ik vind het schokkend dat men hier zo materialistisch is ingesteld. Dan is het inderdaad niet heel gek dat relaties niet lang meer stand houden.
Lekker belangrijk wie er meer geld binnenbrengt, als je maar gelukkig bent met elkaar dat is waar het omdraait. Wat is nu geld...
Mensen die alles exact naar draag kracht willen regelen gaan er eigenlijk al vanuit dat de boel stuk loopt.
Ze moet in elk geval haar eigen boontjes kunnen doppen. Beetje hetzelfde als wat jij schrijft dus. Lijkt me voldoende. Ze hoeft geen miljoenen te hebben, maar in bodemloze putten heb ik weinig trek.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 14:58 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik vroeg me af eigenlijk hoe dat hier bij de rest zit? In hoeverre is financiële zekerheid bij een partner belangrijk?
Zolang ze maar geen gat in d'r beurs heeft zitten en voor zich zelf kan zorgen vind ik het prima. Een type huisvrouw die het alleen maar uitgeeft vind ik dan wel weer niks.
dat heeft dan toch niks te maken met ' financiële onzekerheid van een partner' maar meer met het karakter van een partnerquote:Op dinsdag 7 januari 2014 15:30 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Yes. Ik zit niet te wachten op iemand die haar tijd verdoet met mijn geld en die thuis op mij zit te wachten.
Anders krimpt je pener? Als zij meer verdient? Of wat?quote:Op dinsdag 7 januari 2014 23:56 schreef Nemeosis het volgende:
Mwa, ik wil later toch graag de (grootste) kostbrenger zijn. Het maakt mij niet uit of ze fulltime of parttime werkt (zolang ze wel werkt natuurlijk). Het maakt mij dus niet heel veel uit.
Of hij heeft geen zin huisvader te worden, wil wel kinderen en wil niet dat ze 5 dagen per week van 7 tot 17 in de opvang zitten.quote:Op woensdag 8 januari 2014 09:01 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Anders krimpt je pener? Als zij meer verdient? Of wat?
De manier waarop hij het brengt klinkt niet zo pragmatisch, moet ik eerlijk bekennen. Maar we zullen 't lezen.quote:Op woensdag 8 januari 2014 09:10 schreef Leandra het volgende:
[..]
Of hij heeft geen zin huisvader te worden, wil wel kinderen en wil niet dat ze 5 dagen per week van 7 tot 17 in de opvang zitten.
En in de meeste gezinnen wordt toch de minst verdienende gekozen als degene die minder gaat werken om voor de kinderen te zorgen.
Ik chargeer uiteraard een beetje..quote:Op woensdag 8 januari 2014 10:10 schreef Njosnavelin het volgende:
Liggen te vingeren ook echt
Is dat het beeld dat je van huisvrouwen hebt?
Nee, zo zie ik mijn 'ideale' gezin gewoon voor me. Het is ook voor 99% zeker dat het zo zal gaan worden.quote:Op woensdag 8 januari 2014 09:01 schreef motorbloempje het volgende:
Anders krimpt je pener? Als zij meer verdient? Of wat?
Waarom is dat idealer dan een vrouw die meer verdient?quote:Op woensdag 8 januari 2014 10:32 schreef Nemeosis het volgende:
[..]
Nee, zo zie ik mijn 'ideale' gezin gewoon voor me. Het is ook voor 99% zeker dat het zo zal gaan worden.
Meer gevoelsmatig, ik heb het gevoel dat ik goed voor mijn vrouw wil kunnen zorgenquote:Op woensdag 8 januari 2014 10:44 schreef Mystikvm het volgende:
Waarom is dat idealer dan een vrouw die meer verdient?
Ja, want dan kan alleen als je meer verdient dan zij. Juist.quote:Op woensdag 8 januari 2014 10:45 schreef Nemeosis het volgende:
[..]
Meer gevoelsmatig, ik heb het gevoel dat ik goed voor mijn vrouw wil kunnen zorgen
Ik ben denk ik erg traditioneel.quote:Op woensdag 8 januari 2014 10:46 schreef motorbloempje het volgende:
Ja, want dan kan alleen als je meer verdient dan zij. Juist.
Ah ja, bij golddiggers past dat wel ja.quote:Op woensdag 8 januari 2014 10:14 schreef Godshand het volgende:
[..]
Ik chargeer uiteraard een beetje..
Maar het gaat om het type golddigger, dat had je vast wel begrepen denk ik zo?
Mooi woord voor oubollig, achterhaald en kortzichtig.quote:
Ik zie het gewoon liever op deze manierquote:Op woensdag 8 januari 2014 10:47 schreef Dven het volgende:
Mooi woord voor oubollig, achterhaald en kortzichtig.
Ik zeg ook nergens dat je dat niet magquote:Op woensdag 8 januari 2014 10:48 schreef Nemeosis het volgende:
[..]
Ik zie het gewoon liever op deze manier
Nee, dat heb ik ook niet zo opgevatquote:
Is zo. Ik zou helemaal niet vervelend vinden mocht mijn toekomstig vriendin stiekem miljonair te zijn.quote:Op woensdag 8 januari 2014 10:49 schreef Nemeosis het volgende:
[..]
Nee, dat heb ik ook niet zo opgevat
Gelukkig is iedereen anders
Dat kan ook als jij steevast een half uur later thuis bent dan hij.quote:Op woensdag 8 januari 2014 10:56 schreef Njosnavelin het volgende:
Ik zou het wel fijn vinden als mijn vriend later huisman zou worden. Kom ik thuis, staat het eten al op tafel
quote:
het eerste heb ik nooit beweerdquote:Op woensdag 8 januari 2014 11:32 schreef Leandra het volgende:
[..]hoe hypocriet.
Een man die er moeite mee heeft dat z'n vrouw meer verdient (en hij dus in feite financieel afhankelijk van haar zou kunnen zijn) is "oubollig, achterhaald en kortzichtig" maar een man die zorgt dat het eten klaar is als z'n vrouw thuiskomt is een softie?
quote:
Het zou mij eerder storen dat het haar blijkbaar niet stoort..quote:Op donderdag 9 januari 2014 00:33 schreef Remco_h het volgende:
ik heb ik het er erg moeilijk mee, de verhouding ligt erg scheef, waar zij een 150 euro uit geeft per maand aan wat boodschappen vallen de rest van de financiele lasten op mijn schouders, ik kan die dragen geen enkel probleem ( 2x modaal voor de e-penis) maar meer het gevoel dat je niet gelijkwaardig bent in de relatie stoort mij.
You wot m8?quote:het voelt savonds rot als je thuis komt en je partner heeft de hele dag tv gekeken en jij verrot moe thuis komt en nog kan gaan koken...
Dat heeft niks met financiële zekerheid te maken maar je hebt gewoon een lui, asociaal en onaangenaam exemplaar uitgekozen..quote:dus ja, financiele zekerheid is belangrijk, 7 maanden terug dacht ik dat het geen heet hangijzer zou worden maar nu zou ik het als reden zien om de relatie te verbreken.
tl;dr : erg belangrijk!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Meeste mannen hebben een boord voor hun kop. De vrouwen durven het niet toe te geven. Flink in de slappe was vinden is al genoeg om in eerste instantie 80% van de vrouwen in bed te krijgen...quote:Op donderdag 9 januari 2014 09:42 schreef Smack10 het volgende:
Als je de vraag op het antwoord wilt weten dan denk eens logisch na waarom bijna alle meiden van rond de 20 een vriend hebben van tig jaar ouder die al een vaste baan, huis en auto heeft.
Waar ze dan bij intrekken onder het mom van "ik ben onafhankelijk en heb papa en mama niet meer nodig"![]()
Maar geen huur meebetalen en wel uitwonende beurs vangen![]()
ls mevrouw dan een jaar of 4/5 later klaar is met haar opleiding klapt de relatie omdat ze uit elkaar gegroeid zijn volgens haar.
Mevrouw is nu echter wel in staat om zelf haar geld te verdienen en kan nu dus iemand gaan zoeken waar ze wel echt een klik mee heeft en aantrekkingskracht voor voelt.
Mannen die niet snappen en denken dat ze geld nodig hebben omdat ze anders geen vrouw/meisje kunnen krijgen
Gast, je hebt een parasiet op de bank.quote:Op donderdag 9 januari 2014 00:33 schreef Remco_h het volgende:
mijn partner woont sinds een maand of 7 in mijn huis en is werkeloos, voor haar uitkering moest ze 3 maanden solliciteren, nu ze geen uitkering meer krijgt doet ze dat ook niet.
te weinig leuke vacatures en tig andere kut smoezen...
ik heb ik het er erg moeilijk mee, de verhouding ligt erg scheef, waar zij een 150 euro uit geeft per maand aan wat boodschappen vallen de rest van de financiele lasten op mijn schouders, ik kan die dragen geen enkel probleem ( 2x modaal voor de e-penis) maar meer het gevoel dat je niet gelijkwaardig bent in de relatie stoort mij.
verhouding van lasten naar verhouding inkomen (oke niks verdienen is niks inbrengen) is mijns inziens een goede afspraak alleen moet er wel gewerkt worden imo.
het voelt smorgens rot als je weet dat jij aan t werk bent en je partner zich omdraait.
het voelt smiddags rot als je een whatsappje krijgt, jij werkt en zij net wakker.
het voelt savonds rot als je thuis komt en je partner heeft de hele dag tv gekeken en jij verrot moe thuis komt en nog kan gaan koken...
dus ja, financiele zekerheid is belangrijk, 7 maanden terug dacht ik dat het geen heet hangijzer zou worden maar nu zou ik het als reden zien om de relatie te verbreken.
tl;dr : erg belangrijk!
Inderdaad. De hele dag geen flikker uitvoeren, maar dan ook helemaal niks, en dan komt hij aan het eind van de dag thuis en dan kan ie zelf nog eens gaan koken, terwijl zij tot in de middag misschien wel in bed heeft gelegen, en zelf totaal geen behoefte heeft om te werken.quote:Op donderdag 9 januari 2014 09:55 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Gast, je hebt een parasiet op de bank.
die gezellige gesprekjes hebben we regelmatig, vandaag heeft ze een drukke dag (ze moet ff boodschappen doen) ^^quote:Op donderdag 9 januari 2014 10:37 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Inderdaad. De hele dag geen flikker uitvoeren, maar dan ook helemaal niks, en dan komt hij aan het eind van de dag thuis en dan kan ie zelf nog eens gaan koken, terwijl zij tot in de middag misschien wel in bed heeft gelegen, en zelf totaal geen behoefte heeft om te werken.
Die gozer moet zn kloten even opgraven en tegen dat mokkel vertellen dat als ze dan de hele dag thuis zit, dat het dan maar als haar werk moet zien om te koken en dat huis te poetsen en zo.
'gezellige gesprekjes'. Sarcasme. Heerlijkquote:Op donderdag 9 januari 2014 11:32 schreef Remco_h het volgende:
[..]
die gezellige gesprekjes hebben we regelmatig, vandaag heeft ze een drukke dag (ze moet ff boodschappen doen) ^^
toen ze bij mij kwam wonen wist ik dat ze geen werk (meer) had en dat het lastig is om een baan te vinden in haar vakgebied (zorg).. echter zou het mijn eer te na zijn om lekker de hele dag thuis te zitten, persoonlijk zou ik elke baan aanpakken die er te krijgen is, maar ze is nogal kieskeurig...
het huis poetsen en koken zorgt er mijns inziens niet eens voor dat de relatie gelijkwaardig is.. als er kinderen in het spel zouden zijn zou ik er geen problemen mee hebben dat ze thuis voor remco_h jr zou zorgen en dus financieel afhankelijk van mij zou zijn.
voor mij is financiele zekerheid bij mijn partner belangrijk, verkregen uit een salaris, niet uit een ouder die af en toe wat geld toe schuift of een spaarrekening die langzaam leger word.
over t feit dat mn vriendin een parasiet is moet ik misschien maar een ander r&p topic openen
Dit inderdaad, vind ik een stuk belangrijker dan hoeveel ze verdient.quote:Op donderdag 9 januari 2014 10:47 schreef magnetronkoffie het volgende:
Wat voor mij belangrijk is, is dat dat mijn partner om kan gaan met het geld dat ze krijgt (oftewel dat ze geen gat in haar hand heeft), niet dat ze constant schulden maakt enzo.
Fout. Je moet 'r dumpen.quote:Op donderdag 9 januari 2014 11:32 schreef Remco_h het volgende:
[..]
over t feit dat mn vriendin een parasiet is moet ik misschien maar een ander r&p topic openen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |