quote:Olympisch veldrijden weer stapje dichterbij
Peter Van Den Abeele, UCI-offroadcoördinator, heeft volgende week een afspraak met Christophe Dubi, directeur sport van het IOC, om te spreken over de opname van veldrijden in het programma van de Olympische Winterspelen.
Cyclocross droomt al langer van een olympisch label, maar nu zouden een aantal hefbomen voorhanden zijn om het te realiseren. Om te beginnen heeft de nieuwe UCI-voorzitter Brian Cookson een verleden in het veldrijden en kan hij het blijkbaar zeer goed vinden met de nieuwe IOC-voorzitter Thomas Bach.
Maar de belangrijkste troef van cyclocross is dat het de krachten bundelt met de machtige Internationale Atletiekfederatie (IAAF) die graag veldlopen op de Winterspelen wil krijgen en nu geblokkeerd wordt door hetzelfde regeltje dat ook veldrijden tegenhoudt: de verplichting dat er sneeuw of ijs bij te pas moet komen. Mocht dat regeltje kunnen worden aangepast, dan staat de deur open voor veldlopen én veldrijden.
Omdat bij de zomerspelen al wielrennen, baanrennen en mountainbiken is? En het is meer een wintersport dan zomersport.quote:Op maandag 6 januari 2014 19:33 schreef mega-worstje het volgende:
Maar waarom persé naar de winterspelen, of is dat een hele domme vraag?
Aan de andere kant past het voor de gemiddelde kijker daarom denk ik meer bij de zomerspelen waar andere fietsdisciplines ook vertegenwoordig zijn.quote:Op maandag 6 januari 2014 19:37 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Omdat bij de zomerspelen al wielrennen, baanrennen en mountainbiken is? En het is meer een wintersport dan zomersport.
Veldrijden is gewoon een sport voor in het winterseizoen. Maar die sneeuw/ijs regel snap ik wel.quote:Op maandag 6 januari 2014 19:38 schreef -0- het volgende:
[..]
Aan de andere kant past het voor de gemiddelde kijker daarom denk ik meer bij de zomerspelen waar andere fietsdisciplines ook vertegenwoordig zijn.
Hoewel ik zelf veldrijden inderdaad winterser vind maar ik snap ook de sneeuw/ijs regel wel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 6 januari 2014 19:47 schreef Remzz het volgende:
Moest een Olympische discipline niet minimaal op 3 continenten worden beoefend? Met alle respect maar aan veldrijden doen 4 landen serieus mee
quote:Op maandag 6 januari 2014 20:02 schreef Mansjester het volgende:
Ik ben tegen veldrijden. Veldrijden wordt maar in een paar landen op een goed niveau beoefend. Geen olympische allure. Kan je net zo goed korfbal olympisch makenVeldrijden was groter dan mountainbiken toen dat nog niet Olympisch was. Als het Olympisch zou worden, zou dat zonder meer een enorme boost geven. Er zijn ook genoeg sporten, zeker op de Winterspelen, die maar in een paar landen op hoog niveau benoemd worden en veldrijden heeft zeker veel meer potentie wat dat betreft.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Onzin. In tegenstelling tot hardlopen gebeurt veldrijden niet zomers. Het is gewoon een wintersport. Leuk om naar te kijken bovendien. Laat maar komen.quote:Op maandag 6 januari 2014 19:55 schreef Novito12 het volgende:
Nee. Dat je nou toevallig in de winter over dat gras rijdt of loopt maakt het geen wintersport. En dat zeg ik als hardloper
Vlaanderen, Wallonië, België en Nederland.quote:Op maandag 6 januari 2014 19:47 schreef Remzz het volgende:
Moest een Olympische discipline niet minimaal op 3 continenten worden beoefend? Met alle respect maar aan veldrijden doen 4 landen serieus mee
België Nederland Tsjechië Frankrijk Duitsland maar hij was wel leukquote:Op maandag 6 januari 2014 21:50 schreef Nober het volgende:
[..]
Vlaanderen, Wallonië, België en Nederland.
Maar wielrennen wel, en mountainbiken bijvoorbeeld ook. Dat ze dan toevallig onverhard rijden, tja. Ik ben overigens best een fan van veldrijden hoor, ik vind het alleen totaal geen wintersport. Als er al een sport bij moet komen op de winterspelen dan zeker http://en.wikipedia.org/wiki/Ski-orienteering.quote:Op maandag 6 januari 2014 20:26 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Onzin. In tegenstelling tot hardlopen gebeurt veldrijden niet zomers. Het is gewoon een wintersport. Leuk om naar te kijken bovendien. Laat maar komen.
Je weet dat de Moderne Vijfkamp speciaal voor de OS is bedacht he?quote:Op dinsdag 7 januari 2014 02:10 schreef Perico het volgende:
JA EN JA. En snel, dus geen geouwehoer van eerst demonstratiesport.
De grootste kul ooit, is het gesteggel over Olympische sporten. Er zijn 198 zwemmedailles te winnen en ouwe mannen met bierbuiken zitten in het Olympisch dorp om met pijl en boog te schieten.
Veldrijden en veldlopen zijn tenminste zeer aantrekkelijke nieuwe sporten en springen eruit op zo'n spelen.
En owja dat dronken argument van op alle continenten beoefenen... de moderne vijfkamp is notabene olympisch, dat is een bizar evenement, waar geen kip om maalt.
Zwemmen ben ik met je eens, daar zijn echt veel te veel medailles te winnen.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 02:10 schreef Perico het volgende:
JA EN JA. En snel, dus geen geouwehoer van eerst demonstratiesport.
De grootste kul ooit, is het gesteggel over Olympische sporten. Er zijn 198 zwemmedailles te winnen en ouwe mannen met bierbuiken zitten in het Olympisch dorp om met pijl en boog te schieten.
Veldrijden en veldlopen zijn tenminste zeer aantrekkelijke nieuwe sporten en springen eruit op zo'n spelen.
En owja dat dronken argument van op alle continenten beoefenen... de moderne vijfkamp is notabene olympisch, dat is een bizar evenement, waar geen kip om maalt.
Beknopt: rijden in het veld/lopen in het veld.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 11:08 schreef sp3c het volgende:
wat is veldrijden en/of veldrennen eigenlijk beknopt?
en hoe goed is Nederland er in
Ook geen Hockey of voetbal.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 11:25 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Zomers is er geen veldrijden dus ja.
Dat er een wintersop is wil nog niet zeggen dat er geen voetbal is. 22 Jan beginnen ze in Nederland weer en dat is gewoon nog ruimschoots winter. In Engeland spelen ze ook gewoon door en in Spanje ook.quote:
Ze beginnen toch ook in augustus weer met de Eredivisie?quote:Op dinsdag 7 januari 2014 11:28 schreef Godtje het volgende:
[..]
Dat er een wintersop is wil nog niet zeggen dat er geen voetbal is. 22 Jan beginnen ze in Nederland weer en dat is gewoon nog ruimschoots winter. In Engeland spelen ze ook gewoon door en in Spanje ook.
Neequote:Op dinsdag 7 januari 2014 11:31 schreef sp3c het volgende:
laten we het even bij dat veldrijden houden en er niet sporten bij betrekken die al vertegenwoordigd worden op de zomerspelen
Nee meneer bedoel je?quote:
Veldlopen is nog niet vertegenwoordigd op de zomerspelen.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 11:31 schreef sp3c het volgende:
laten we het even bij dat veldrijden houden en er niet sporten bij betrekken die al vertegenwoordigd worden op de zomerspelen
Ah, je post even verkeerd begrepen. Ben ik met je eens, voetbal/hockey/etc. horen gewoon op de zomerspelen.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 11:37 schreef sp3c het volgende:
daarom zegt de TT ook Veldlopen en veldrijden denk ik
dus niet voetbal, hockey en/of handbal, zou een beetje onzinnig zijn om dat ook op de winterspelen te gaan doen
Want? Ik ben het er dan wel mee eens dat ze erbij mogen maar je moet wel aan je formulering gaan denken wat je gaat toe laten. Elke andere sport die niet op de zomerspelen staat en ook wedstrijden in de winter heeft zal zijn kans grijpen. Denk aan zaalvoetbal, zaalhockey. Waarom niet... als veldrijden mag waarom zaalvoetbal dan niet? Beide niet op ijs of sneeuwquote:Op dinsdag 7 januari 2014 11:37 schreef sp3c het volgende:
zou een beetje onzinnig zijn om dat ook op de winterspelen te gaan doen
omdat een olympisch toernooi om het jaar teveel van het goede is, geen idee hoe het bij het zaalhockey gaat maar bij het ijshockey kost het al genoeg problemen om eens in de 4 jaar alle topspelers present te hebbenquote:Op dinsdag 7 januari 2014 11:40 schreef Godtje het volgende:
[..]
Want? Ik ben het er dan wel mee eens dat ze erbij mogen maar je moet wel aan je formulering gaan denken wat je gaat toe laten. Elke andere sport die niet op de zomerspelen staat en ook wedstrijden in de winter heeft zal zijn kans grijpen. Denk aan zaalvoetbal, zaalhockey. Waarom niet... als veldrijden mag waarom zaalvoetbal dan niet? Beide niet op ijs of sneeuw
Maar dan wel echt marathon en geen mass startquote:Op dinsdag 7 januari 2014 12:00 schreef sp3c het volgende:
als je bij deze sporten verplicht dat er sneeuw en/of ijs op het parcours ligt ben ik niet per se tegendan moet je daar echt wel op gaan trainen en het materiaal erop afstemmen enzo
kun je bandy ook meenemen, das een soort zaalhockey op het ijs maar volgens mij is het een beetje stervende atm
Marathonschaatsen zou er wel direct bijmoeten wmb
Dat is natuurlijk geen argument, het gaat om de omstandigheden waarin gesport wordt niet de periode.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 11:28 schreef Godtje het volgende:
Dat er een wintersop is wil nog niet zeggen dat er geen voetbal is. 22 Jan beginnen ze in Nederland weer en dat is gewoon nog ruimschoots winter. In Engeland spelen ze ook gewoon door en in Spanje ook.
Weer eens helemaal teruggekeken, blijft een heerlijke wedstrijdquote:
quote:Cyclo-cross: an Olympic sport?
06.02.2014
Cyclo-Cross at the Winter Olympic Games ... why not?
The new IOC President Thomas Bach put out a clear message of change and modernisation for the Olympic Sports Programme at the 126th IOC session in Sochi this week, and the UCI is keen to be part of this refreshing outlook.
I believe that Cyclo-Cross - which takes place during the northern hemisphere winter – would be an exciting addition to the Winter Games.
Cyclo-cross requires endurance, explosive power and incredible bike handling skills. Many youngsters wishing to take up cycling pass through the school of Cyclo-Cross, and the breathtaking performances of the Junior athletes at the recent UCI World Championships in Hoogerheide clearly demonstrated the depth of young talent around the globe.
Athletes representing 23 countries and five continents competed in the 2014 UCI Cyclo-Cross World Championships last weekend. Two nations - Macedonia and Serbia - sent athletes to the Worlds for the first time. The Women and Junior categories experienced the biggest jump in participation levels, a true demonstration of the growth the Cyclo-Cross discipline is currently experiencing.
Cyclo-Cross would offer equal medal opportunities for men and women, the infrastructure and related costs required to install a circuit are minimal, and the principle is clear-cut: first across the line is the winner.
But above all it is a sport that reaches out to an incredibly wide cross-section of the population. Anybody who witnessed the wonderful scenes in Hoogerheide knows that this is a sport that appeals to the young.
Rule 6 of the Olympic Charter states that “only those sports which are practised on snow or ice are considered as winter sports.”
That may be the case as things currently stand but President Bach has signalled his appetite for change.
So I look forward to a debate about whether Cyclo-Cross, and indeed other sports practised in the winter season, should be part of the Winter Olympic Games.
Brian Cookson
UCI President
In Christchurch (Nieuw Zeeland) kun je prima skieënquote:Op maandag 6 januari 2014 19:34 schreef franklop het volgende:
Vind de sneeuw- of ijsregel wel prima eigenlijk, maar ja dan moeten ze de Spelen niet in een sub-tropische stad gaan houden
Ja, dan kun je net zo goed zaalhockey gaan spelen op de Olympische Winterspelen, dat is namelijk ook een wintercompetitie. Ook geen goed idee.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 01:41 schreef jde_kok het volgende:
Mag zo Olympisch worden. Zijn beiden Winterse sporten. Binnen Atletiek is namelijk de Cross het " Winteronderdeel" terwijl baanatletiek pas vanaf april wordt beoefend.
quote:Op vrijdag 7 februari 2014 08:12 schreef kanovinnie het volgende:
En mountainbiken dan? Dat is toch ook een wintersport?
Kun je de World Games afschaffen...quote:Op zondag 12 januari 2014 14:35 schreef Iwanius het volgende:
Veldrijden ja,lopen nee.
Straks is de vraag niet meer welke sport is nu Olympisch omdat dan alle sporten Olympisch zijn geworden als dit zo doorgaat.
Maar de competitie en de NK's zijn voornamelijk in de zomer.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 08:17 schreef franklop het volgende:
[..]Zomersport, wordt ook op de Zomerspelen gehouden
Volleybal wordt voornamelijk binnen gedaan (muv beachvolleybal) en competitie is vooral gedurende de wintermaanden!quote:Op vrijdag 7 februari 2014 08:21 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Maar de competitie en de NK's zijn voornamelijk in de zomer.
Strandrijden dan? Dat is ook een wintersport, alle wedstrijden zijn in het winterseizoen.
Hoezo, als er (hoog)gebergtes zijn met sneeuw is het toch prima? Buiten schaatsen doen ze toch niet meer; een hal kun je overal wel bouwen.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 08:29 schreef franklop het volgende:
[..]
Volleybal wordt voornamelijk binnen gedaan (muv beachvolleybal) en competitie is vooral gedurende de wintermaanden!
Dus ja
Nogmaals; vind de sneeuw- of ijsregel een prima criterium, maar dat moet ook gelden voor de steden waar het gehouden wordt.... dus geen 10 graden zoals in Sochi
is wel erg heel coolquote:Op vrijdag 7 februari 2014 08:29 schreef Nielsch het volgende:
Liever zie ik dan dat ze (weer) sled dog racing gaan doen!
http://en.wikipedia.org/wiki/Sled_dog_racing
Is kunstrijden niet gewoon een vorm van turnen/ritmische gymnastiek, maar dan net toevallig op ijs?quote:Op vrijdag 7 februari 2014 07:52 schreef vaarsuvius het volgende:
Het is gewoon een vorm van wielrennen en heeft niks te zoeken op de OWS..
Military Patrol natuurlijk!quote:Op vrijdag 7 februari 2014 08:29 schreef Nielsch het volgende:
Liever zie ik dan dat ze (weer) sled dog racing gaan doen!
http://en.wikipedia.org/wiki/Sled_dog_racing
de clou: bij al je voorbeelden is de sneeuw / het ijs de basis (essentieel) van de bewegingsvorm, bij veldrijden dat niet zoquote:Op zaterdag 8 februari 2014 04:11 schreef Zelva het volgende:
[..]
Is kunstrijden niet gewoon een vorm van turnen/ritmische gymnastiek, maar dan net toevallig op ijs?
Is ijshockey niet gewoon een vorm van hockey, maar dan net toevallig op ijs?
Is biatlon niet gewoon een vorm van schieten, met wat atletiek op sneeuw erbij?
Is snowboardcross niet gewoon een vorm van BMX, maar dan met snowboards op sneeuw in plaats van fietsjes op asfalt?
Schansspringen gebeurt in de zomer gewoon op gras, biathlon op rollerskates, bij deze sporten is dat dus al niet zo. Die clou gaat dus helaas niet op.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 09:16 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
de clou: bij al je voorbeelden is de sneeuw / het ijs de basis (essentieel) van de bewegingsvorm, bij veldrijden dat niet zo
dit ja........ da's de zaak een beetje omdraaien wimderon..quote:Op zaterdag 8 februari 2014 11:32 schreef sp3c het volgende:
mjah dat is omdat er geen sneeuw is in de zomer, niet omdat ze het zo graag op gras doen lijkt me
Nee, nu ga jer er opeens weer een ander argument bijslepen. Ik reageer op je argument dat veldrijden niet op de Winterspelen thuishoort omdat het een andere vorm van een sport is. Dat is onzin.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 09:16 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
de clou: bij al je voorbeelden is de sneeuw / het ijs de basis (essentieel) van de bewegingsvorm, bij veldrijden dat niet zo
Toen mountainbiken Olympisch werd was dat een kleinere sport dan veldrijden. Een Olympische status zorgt ervoor dat het voor andere landen opeens wel interessant wordt, er opeens wel geld beschikbaar komt, veldrijders die in jeugdcategoriën top zijn wellicht niet massaal overstappen naar het wielrennen, enzovoort. Het heeft qua bezetting dan stukken meer potentie dan 90% van de sporten op de Winterspelen denk ik.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 17:12 schreef Nieuwschierig het volgende:
Veldrijden is net als schaatsen in nederland een sport die alleen in belgie bij de heren op hoog niveau wordt beoefent. dus je haalt een sport naar binnen terwijl het 1000x goedkoper is de medailles per post naar belgie en vos te sturen
Voordeel is wel dat je alleen een stukje terrein en 3 km afzetlint nodig hebt ipv een een gigantische hal met kunstijsbaan en luchtcirculatie terwijl het 1 miljard x goedkoper is de medailles per post naar nederland op te sturen
En veldrijden is niet op sneeuw omdat er bijna nooit valt waar de wedstrijden gereden worden.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 11:32 schreef sp3c het volgende:
mjah dat is omdat er geen sneeuw is in de zomer, niet omdat ze het zo graag op gras doen lijkt me
Dat klopt op zich zeker, toch toont het schaatsen aan dat in een sport waar een stuk of 30 medailles te halen zijn het blijkbaar niet voldoende is om meer internationale concurrentie te mobiliseren.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 18:48 schreef wimderon het volgende:
[..]
Toen mountainbiken Olympisch werd was dat een kleinere sport dan veldrijden. Een Olympische status zorgt ervoor dat het voor andere landen opeens wel interessant wordt, er opeens wel geld beschikbaar komt, veldrijders die in jeugdcategoriën top zijn wellicht niet massaal overstappen naar het wielrennen, enzovoort. Het heeft qua bezetting dan stukken meer potentie dan 90% van de sporten op de Winterspelen denk ik.
Maar wel meer dan gemiddeld op de Winterspelen, zit zelfs vrij bovenin wat dat betreft denk ik.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 19:08 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Dat klopt op zich zeker, toch toont het schaatsen aan dat in een sport waar een stuk of 30 medailles te halen zijn het blijkbaar niet voldoende is om meer internationale concurrentie te mobiliseren.
Goed puntquote:Op zaterdag 8 februari 2014 19:19 schreef thettes het volgende:
Schaatsen wordt wat dat betreft redelijk ondergewaardeerd. Het is historisch gezien echt niet zo'n Nederlands feestje. 20 verschillende landen hebben al schaatsmedailles gewonnen en dan reken ik rusland als hetzelfde als de ussr en alle verschillende duiste teams ook als 1 land. Dat is meer dan bijvoorbeeld de biatlon.
Ik haak even in.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 18:55 schreef wimderon het volgende:
[..]
En veldrijden is niet op sneeuw omdat er bijna nooit valt waar de wedstrijden gereden worden.
Als veldrijden zeg maar populair was in pakweg Siberië in plaats van België had je dit bezwaar niet gehad?
En dat is dus bij eerder genoemde sporten ook niet zo.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 19:30 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
Ik haak even in.
Nee als de sneeuw een essentieel element was in het veldrijden (bv baan wordt in de sneeuw en met sneeuw ontworpen, de rijders hebben interactie met de sneeuw) dus als de wedstrijd zonder sneeuw niet mogelijk zou zijn, dan hoort veldrijden op de OWS thuis.
Volgens mij heb je gewoon niet het inzicht dat veldrijden wezenlijk compleet anders is dan wielrennen op wat voor andere ondergrond dan ook. Het is echt niet voor niets dat het alleen in de winter wordt gehouden. Als het in de zomer ook makkelijk zou kunnen, waarom gebeurt dat dan niet? Het gros van de toppers rijdt toch alleen maar in het veld, dus dat zou wat dat betreft geen enkel bezwaar opleveren.quote:renners vonden het wel leuk om ook door velden te rijden, soms werden daar ook wedstrijden in georganiseerd. De sport is gebaseerd op het rollen van een wiel over een verhard oppervlak . Dat wedstrijden in het veldrijden gehouden kunnen worden in het stof, in de modder of met wat sneeuw doet niks af aan het feit dat veldrijden geen Wintersport is en de renners zonder probleem met veldrijden aan de zomerspelen mee zouden doen als dat zou mogen.
En denk je ook niet dat als schansspringen in de zomer van kunstbanen ook competitief zou worden, dat dan de sporters geen acte de présence op de Zomerspelen zouden willen geven, zeker als zomerspringen andere vaardigheden zou vereisen en er een specialisatie aan de gang is waar het gros van de springers eigenlijk alleen wereldtop is in één van de disciplines?quote:Dat er tegenwoordig veel geld in omgaat en veel belangstelling voor is heeft geleid tot het feit dat de atleten ook als er geen sneeuw ligt willen blijven trainen en springen en daarom bouwt men kunstbanen in de zomer.
Dit is pure quatsch. Je kunt jaarrond op wintersport als je dat wilt. In ondermeer Argentinië, Chili, Australië en Nieuw-Zeeland zijn er zat mogelijkheden en kun je gewoon competitief de sneeuw in, zou je een schans neer kunnen leggen. Het gebeurt niet, dat is wat anders.quote:Doet niks af aan het feit dat skiën een WINTERsport is en de springers ook in augustus zonder een keer met hun ogen te knipperen naar een sneeuwschans zouden afreizen voor hun wedstrijden als dat mogelijk zou zijn.
Een Tsjech is wereldkampioen geworden. Bij de vrouwen won een Italiaanse zilver en een Britse brons. Bij de mannen heb ik daarnaast Fransen, Zwitsers, Duitsers, Amerikanen, Canadezen, Australiërs, Nieuw-Zeelanders, Noren, Japanners en nog wat nationaliteiten die ik voor het gemak even vergeet zien rijden.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 17:12 schreef Nieuwschierig het volgende:
Veldrijden is net als schaatsen in nederland een sport die alleen in belgie bij de heren op hoog niveau wordt beoefent. dus je haalt een sport naar binnen terwijl het 1000x goedkoper is de medailles per post naar belgie en vos te sturen
Voordeel is wel dat je alleen een stukje terrein en 3 km afzetlint nodig hebt ipv een een gigantische hal met kunstijsbaan en luchtcirculatie terwijl het 1 miljard x goedkoper is de medailles per post naar nederland op te sturen
het is niet echt een bezwaar, ik heb niets tegen veldrijden op de winterspelen an sich, ik vond het gegeven argument gewoon niet zo sterk ... op die manier kun je zomer en winterspelen net zo goed samenvoegenquote:Op zaterdag 8 februari 2014 18:55 schreef wimderon het volgende:
[..]
En veldrijden is niet op sneeuw omdat er bijna nooit valt waar de wedstrijden gereden worden.
Als veldrijden zeg maar populair was in pakweg Siberië in plaats van België had je dit bezwaar niet gehad?
Je weet dat bijv voetbal maar zeker rugby uitgesproken wintersporten zijn? In de zomer speel je cricket, als het te koud wordt om 8 uur op een veld stil te staan ga je rennen met een bal.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 20:44 schreef thettes het volgende:
Dan redeneer je dus al vanuit het voldongen feit dat iets met sneeuw of ijs te maken moet hebben. Mij lijkt een beter criterium om sporten te kiezen die simpelweg uitgesproken wintersporten zijn. Dat is het veldrijden zeker wel.
Sneeuw- en ijsfietsen zouden prima op de OWS thuishoren.quote:Op donderdag 13 februari 2014 21:43 schreef Kowloon het volgende:
Dat een sport in de winter gedaan wordt betekent natuurlijk nog niet dat het ook een wintersport is. De verdeling is simpel, is het voor een sport nodig dat het vriest, dan is het een wintersport, en anders niet en hoort het dus op de zomerspelen thuis. Sporten die met fietsen te maken hebben horen dus op de zomerspelen thuis.
Tijdens deze winterspelen worden er al demonstraties gegeven van ijsklimmen:quote:Op dinsdag 7 januari 2014 19:22 schreef TLC het volgende:
Waarom zijn er eigenlijk geen klimsporten tijdens de Winterspelen ??
quote:Op donderdag 13 februari 2014 21:53 schreef pfaf het volgende:
Sneeuw- en ijsfietsen zouden prima op de OWS thuishoren.
Ja, dat vind ik nog wel een mooie sport om toe te voegen aan de winterspelen, beter dan veldrijden in ieder geval wat niet specifiek een wintersport is. En ijsklimmen is wezenlijk anders dan rotsklimmen.quote:Op donderdag 13 februari 2014 22:30 schreef Dr.Smoke het volgende:
[..]
Tijdens deze winterspelen worden er al demonstraties gegeven van ijsklimmen:
Bron: http://nos.nl/op3/artikel(...)elen-ijsklimmen.html
Weetniet of het in veel landen word gedaan maar het staat buiten kijf dat dit bij uitstek een echte spectaculaire wintersport is. Ben overigens voorstander van veldrijden als olympische wintersportquote:Op donderdag 13 februari 2014 22:38 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ja, dat vind ik nog wel een mooie sport om toe te voegen aan de winterspelen, beter dan veldrijden in ieder geval wat niet specifiek een wintersport is. En ijsklimmen is wezenlijk anders dan rotsklimmen.
Sowieso zou klimmen wel op één van de OS'en thuis horen vind ik, of dat nou ijsklimmen, wandklimmen of rotsklimmen is.quote:Op donderdag 13 februari 2014 22:57 schreef Dr.Smoke het volgende:
[..]
Weetniet of het in veel landen word gedaan maar het staat buiten kijf dat dit bij uitstek een echte spectaculaire wintersport is.
Dat mag van mij ook wel, is naar mijn mening een nuttigere toevoeging dan al die freestyle-onderdelen waar het soms net wat teveel een theekransje is.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 00:00 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Sowieso zou klimmen wel op één van de OS'en thuis horen vind ik, of dat nou ijsklimmen, wandklimmen of rotsklimmen is.
Ja maar dat is spectaculair en popie jopie en zo.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 00:08 schreef Felagund het volgende:
[..]
Dat mag van mij ook wel, is naar mijn mening een nuttigere toevoeging dan al die freestyle-onderdelen waar het soms net wat teveel een theekransje is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |