abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135149048
Er heeft waarschijnlijk geen vuurwerk in het achterwerk van de kat gezeten die twee dagen voor de jaarwisseling in Amersfoort doodging. Dat meldt de politie na een onderzoek van de faculteit Dierengeneeskunde in Utrecht.

"Er is geen sectie op het lichaam van de kat gepleegd, maar op basis van de verwondingen is het zeer onwaarschijnlijk dat er vuurwerk in het dier is gestopt", zegt een politiewoordvoerder.

Het kan zijn dat de kat gewond is geraakt door vuurwerk dat in de buurt afging, of dat hij over vuurwerk heen is gelopen. Ook een aanrijding is niet uit te sluiten, meldt de woordvoerder.

De dood van de kat leidde tot veel verontwaardiging. De eigenaar van het dier maakte een eind aan een zoektocht op Facebook naar de dader, omdat de sfeer van een volksgericht dreigde te ontstaan.

Misverstand
Vandaag kwam in de media dat op Oudejaarsdag ook een andere kat in Amersfoort mogelijk door vuurwerk om het leven kwam. Het lijkt hier te gaan om een misverstand. Volgens de politie werd het dier dood op straat gevonden door de dierenambulance.

Het dier had bloed om zijn bek. Verhalen dat het dier in een put gestopt was waarna er een vuurwerkbom op was gegooid, kloppen niet, zegt de politie. Ook hier wordt een aanrijding niet uitgesloten.

Bron: nos.nl.
  maandag 6 januari 2014 @ 16:20:15 #2
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_135149576
Ik denk dat al die schuimbekkende dierenactivisten hier het nog jammer vinden ook, dat het niet echt zo was.
  Overall beste user 2022 maandag 6 januari 2014 @ 16:44:19 #3
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_135150726
Jammer hoor. Ik hou niet van vuurwerk.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_135151759
De volgende melding is dat het om een wolf gaat met Pools kruit in de anus en die vervolgens aangereden is.

Of nee , toch weer niet.

Fijn soort berichtgeving , geeft de mens moed en vertrouwen in betrouwbaarheid nieuwsmelding.

Vervolgens eerst maar eens een paar dagen afwachten of bericht legitiem is.
pi_135152440
:')

Faal.
pi_135152950
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 16:09 schreef einschtein het volgende:
Ook een aanrijding is niet uit te sluiten, meldt de woordvoerder.

_O-

Geweldig dit. Lekker al die NSB-ers in de buurt al verdachten doorgebeld aan de politie, buurtonderzoeken gedaan, facebooks gestalkt en flink zwartgemaakt.

Maar ja, alle licht ontvlambare huismoeders zijn in ieder geval weer de feestdagen overgetild en hebben zich ergens anders druk om kunnen maken dan hun kutkinderen die na 2 dagen vakantie al verveeld thuis zaten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Stranger op 06-01-2014 18:07:15 ]
  Trouwste user 2022 maandag 6 januari 2014 @ 17:44:13 #7
7889 tong80
Spleenheup
pi_135153054
In tegenstelling tot wat de politie eerder meldde is de Amersfoortse kat 'Kattie' die gisteren dood werd teruggevonden niet door mishandeling met vuurwerk om het leven gekomen. Ook is het mogelijk dat er geen vuurwerk in de kat Luna is gestopt.

Kat Luna, vlak voordat ze ingeslapen werd. © Eric Fluit. Dat blijkt uit onderzoek door de dierenarts van de faculteit diergeneeskunde in Utrecht, schrijft Dichtbij.nl. De dierenarts kon overigens helemaal niet met zekerheid vaststellen of de verwondingen daadwerkelijk door vuurwerk zijn ontstaan.

Het zware letsel aan de achterkant van poes Luna zou namelijk ook veroorzaakt kunnen zijn door een aanrijding. Ook is het mogelijk dat het vuurwerk niet in de kat is gestopt, maar onder de poes tot ontploffing kwam. Amersfoorter Eric Fluit moest zijn huisdier zondagavond laten inslapen doordat haar hele onderlichaam openlag.

Aanrijding
De politie kreeg naast de aangifte van Fluit nog een aangifte binnen van een 'opgeblazen' kat. Een familie in Vathorst ontdekte gisteren pas dat hun poes Kattie op oudejaarsdag mogelijk is vastgebonden in een put en daarna bestookt zou zijn met vuurwerk.

Die informatie was gebaseerd op wat de eigenaar vertelde na contact met de dierenambulance. Na onderzoek bleek die informatie niet te kloppen, aldus een politiewoordvoerder. De kat werd gevonden op straat met bloed aan haar bek. De kans is groot dat ze is gestorven door een aanrijding, aldus de woordvoerder.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_135153055
Je raekt an de dinge geweun.
  maandag 6 januari 2014 @ 17:47:15 #9
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_135153177
wat een verhaal om perse te roepen dat het niet door vuurwerk kwam, maar er geen betere oorzaak dan vuurwerk gevonden kon worden :')
  maandag 6 januari 2014 @ 17:49:31 #10
419487 Wertha
Te midden van het moeras
pi_135153273
Wat hebben we dan nog aan nieuwsberichten..
pi_135153395
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 17:49 schreef Vriezzer het volgende:
Wat hebben we dan nog aan nieuwsberichten..
Klinkt het heel sensationeel? Dan is het waarschijnlijk maar gedeeltelijk of helemaal niet waar.
pi_135153621
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 17:53 schreef Messina het volgende:

[..]

Klinkt het heel sensationeel? Dan is het waarschijnlijk maar gedeeltelijk of helemaal niet waar.
En het paste mooi bij de anti-vuurwerk campagne die de media voert.
  Overall beste user 2022 maandag 6 januari 2014 @ 18:03:16 #13
3928 Ulx
pi_135153763
Ik vind het best als men een paar katten opblaast als men daardoor gaat stoppen met vuurwerk.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  maandag 6 januari 2014 @ 18:18:40 #14
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_135154310
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 18:03 schreef Ulx het volgende:
Ik vind het best als men een paar katten opblaast als men daardoor gaat stoppen met vuurwerk.
Buiten het feit dat dit een walgelijke opmerking is:
We blazen al jaren ledematen van mensen af, en blazen zelfs mensen op met vuurwerk elk jaar.
Dat schijnt niet te helpen. Wat geeft jou de illusie dat dit met het opzettelijk martelen van dieren wel gaat gebeuren?
  Overall beste user 2022 maandag 6 januari 2014 @ 18:20:20 #15
3928 Ulx
pi_135154375
Een kind opblazen is tenslotte veel erger. Dat zou direct leiden tot een vuurwerkverbod. Misschien een idee voor volgend jaar. Vooral als het op youtube komt. Het is natuurlijk lullg voor het kind en zijn/haar familie, maar als het zal leiden tot een veiliger samenleving met veel minder gewonden door vuurwerk is het denk ik de moeite waard als een van jullie kinderen zich opoffert. Het is gebleken dat het opblazen van katten, zelfs al is het niet waar, toch niet voldoende woede opwekt bij de mensen. Veel burgers bleken vooral op facebook de held uit te hangen, maar gingen op oudjaar alsnog zelf met vuurwerk spelen. Kortom, in onze strijd tegen vuurwerk moet men drastische maatregelen nemen. Voordat er doden vallen.
  maandag 6 januari 2014 @ 18:24:33 #16
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_135154548
quote:
14s.gif Op maandag 6 januari 2014 18:18 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Buiten het feit dat dit een walgelijke opmerking is:
We blazen al jaren ledematen van mensen af, en blazen zelfs mensen op met vuurwerk elk jaar.
Dat schijnt niet te helpen. Wat geeft jou de illusie dat dit met het opzettelijk martelen van dieren wel gaat gebeuren?
Ulx is al een tijdje alleen maar aan het trollen hoor ;)
  maandag 6 januari 2014 @ 18:25:22 #17
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_135154582
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 18:20 schreef Ulx het volgende:
Een kind opblazen is tenslotte veel erger. Dat zou direct leiden tot een vuurwerkverbod. Misschien een idee voor volgend jaar. Vooral als het op youtube komt. Het is natuurlijk lullg voor het kind en zijn/haar familie, maar als het zal leiden tot een veiliger samenleving met veel minder gewonden door vuurwerk is het denk ik de moeite waard als een van jullie kinderen zich opoffert. Het is gebleken dat het opblazen van katten, zelfs al is het niet waar, toch niet voldoende woede opwekt bij de mensen. Veel burgers bleken vooral op facebook de held uit te hangen, maar gingen op oudjaar alsnog zelf met vuurwerk spelen. Kortom, in onze strijd tegen vuurwerk moet men drastische maatregelen nemen. Voordat er doden vallen.
Verbeter de wereld en blaas jezelf op in Den Haag zou ik zeggen.
pi_135154792
Goh...

Nu moet iedereen zijn woorden terugnemen.

Tip: je kan ook eerst nadenken en dan je onderbuik leeg laten lopen
  Overall beste user 2022 maandag 6 januari 2014 @ 18:33:38 #19
3928 Ulx
pi_135154903
quote:
14s.gif Op maandag 6 januari 2014 18:25 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Verbeter de wereld en blaas jezelf op in Den Haag zou ik zeggen.
Een zelfmoordaanslag in Den Haag laat ik wel door anderen doen. Het heeft ook geen zin, want dan roept iedereen weer "eigen schuld" en zo. Dat schiet niet op. Maar een flinke strijkerbom in een kinderwagen gooien zal zeker helpen tegen het gedoe met vuurwerk. En daar gaat het toch om?
pi_135155065
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 18:33 schreef Ulx het volgende:

[..]

Een zelfmoordaanslag in Den Haag laat ik wel door anderen doen. Het heeft ook geen zin, want dan roept iedereen weer "eigen schuld" en zo. Dat schiet niet op. Maar een flinke strijkerbom in een kinderwagen gooien zal zeker helpen tegen het gedoe met vuurwerk. En daar gaat het toch om?
Stel het eens voor in OUD! ;)
  maandag 6 januari 2014 @ 18:43:06 #21
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_135155253
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 18:33 schreef Ulx het volgende:

[..]

Och kom op. Je kant toch vast wel een of andere idioot zover krijgen jou op te blazen voor het goede doel? Volkertje zoek ook alvast een baan. Schrijf hem eens aan zou ik zeggen.
  Overall beste user 2022 maandag 6 januari 2014 @ 18:46:17 #22
3928 Ulx
pi_135155386
quote:
14s.gif Op maandag 6 januari 2014 18:43 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Och kom op. Je kant toch vast wel een of andere idioot zover krijgen jou op te blazen voor het goede doel? Volkertje zoek ook alvast een baan. Schrijf hem eens aan zou ik zeggen.
Nee. Dat gaat niet werken. Het opblazen van een willekeurige baby, of desnoods een bejaarde, gaat veel meer effect geven. Als ik me vrijwillig zou opofferen raakt dat snel bekend en is het effect weg.
pi_135162629
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 20:46 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nee, net zomin ik voorstander ben van een verbod op water omdat water in de 'juiste' hoeveelheid ook dodelijk kan zijn.
Bedoel je nu dat je op zich geen probleem hebt met lichte vuurwapens? Anders begrijp ik je reactie niet helemaal.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_135162784
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 20:46 schreef sp3c het volgende:
heel af en toe :')

er vallen zoals gezegd 10 doden per 100.000 inwoners in de VS, als je dat doorrekend naar Nederland kom je op een aantal doden uit dat 2x zo hoog is als het totale aantal vuurwerkslachtoffers (doden EN gewonden) per jaar _O-
Heb je dat ook vermenigvuldigd met 365? Anders ben je 1 dag vuurwerk aan het vergelijken met 365 dagen vuurwapens.

quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 20:46 schreef sp3c het volgende:
daarnaast is het geweldsmonopolie van de overheid hier heel erg belangrijk, als jan en alleman met 'lichte vuurwapens' over straat kan dan moet oom agent een affuit met een machinegeweer op het dak schroeven
Wellicht moet je ook eens even gaan praten met de agenten die rond de jaarwisseling zijn bekogeld met vuurwerk.

Nu kun je natuurlijk het mantra 'dat was illegaal vuurwerk' blijven herhalen, maar het is eenvoudig een feit dat de bestrijding van vuurwerk een stuk eenvoudiger en effectiever wordt als gewoon alle vuurwerk verboden is.

Je kunt dan groepjes jongeren die al ploffend over straat lopen zo inrekenen, zonder dat je hoeft na te gaan of het wel legaal vuurwerk is en waar het vandaan komt.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Moderator maandag 6 januari 2014 @ 20:56:13 #25
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_135162955
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 20:53 schreef Molurus het volgende:

[..]

Heb je dat ook vermenigvuldigd met 365? Anders ben je 1 dag vuurwerk aan het vergelijken met 365 dagen vuurwapens.
nope ik heb gewoon de jaarijfers gepakt

nu weet ik dat er over de rest van het jaar niet zo bizar veel slachtoffers vallen maar het is dan ook niet zo goede vergelijking

quote:
[..]

Wellicht moet je ook eens even gaan praten met de agenten die rond de jaarwisseling zijn bekogeld met vuurwerk.
ik praat regelmatig met agenten die iedere jaarwisseling woren bekogeld met vuurwerk, stenen, flessen, brandende takken en noem het maar op

hoe is dit een argument voor iets?

quote:
Nu kun je natuurlijk het mantra 'dat was illegaal vuurwerk' blijven herhalen, maar het is eenvoudig een feit dat de bestrijding van vuurwerk een stuk eenvoudiger en effectiever wordt als gewoon alle vuurwerk verboden is.
hoezo blijven herhalen?

heb ik het al 1 keer gebruikt dan?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')