quote:Op maandag 6 januari 2014 16:09 schreef einschtein het volgende:
Ook een aanrijding is niet uit te sluiten, meldt de woordvoerder.
Klinkt het heel sensationeel? Dan is het waarschijnlijk maar gedeeltelijk of helemaal niet waar.quote:Op maandag 6 januari 2014 17:49 schreef Vriezzer het volgende:
Wat hebben we dan nog aan nieuwsberichten..
En het paste mooi bij de anti-vuurwerk campagne die de media voert.quote:Op maandag 6 januari 2014 17:53 schreef Messina het volgende:
[..]
Klinkt het heel sensationeel? Dan is het waarschijnlijk maar gedeeltelijk of helemaal niet waar.
Buiten het feit dat dit een walgelijke opmerking is:quote:Op maandag 6 januari 2014 18:03 schreef Ulx het volgende:
Ik vind het best als men een paar katten opblaast als men daardoor gaat stoppen met vuurwerk.
Ulx is al een tijdje alleen maar aan het trollen hoorquote:Op maandag 6 januari 2014 18:18 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Buiten het feit dat dit een walgelijke opmerking is:
We blazen al jaren ledematen van mensen af, en blazen zelfs mensen op met vuurwerk elk jaar.
Dat schijnt niet te helpen. Wat geeft jou de illusie dat dit met het opzettelijk martelen van dieren wel gaat gebeuren?
Verbeter de wereld en blaas jezelf op in Den Haag zou ik zeggen.quote:Op maandag 6 januari 2014 18:20 schreef Ulx het volgende:
Een kind opblazen is tenslotte veel erger. Dat zou direct leiden tot een vuurwerkverbod. Misschien een idee voor volgend jaar. Vooral als het op youtube komt. Het is natuurlijk lullg voor het kind en zijn/haar familie, maar als het zal leiden tot een veiliger samenleving met veel minder gewonden door vuurwerk is het denk ik de moeite waard als een van jullie kinderen zich opoffert. Het is gebleken dat het opblazen van katten, zelfs al is het niet waar, toch niet voldoende woede opwekt bij de mensen. Veel burgers bleken vooral op facebook de held uit te hangen, maar gingen op oudjaar alsnog zelf met vuurwerk spelen. Kortom, in onze strijd tegen vuurwerk moet men drastische maatregelen nemen. Voordat er doden vallen.
Een zelfmoordaanslag in Den Haag laat ik wel door anderen doen. Het heeft ook geen zin, want dan roept iedereen weer "eigen schuld" en zo. Dat schiet niet op. Maar een flinke strijkerbom in een kinderwagen gooien zal zeker helpen tegen het gedoe met vuurwerk. En daar gaat het toch om?quote:Op maandag 6 januari 2014 18:25 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Verbeter de wereld en blaas jezelf op in Den Haag zou ik zeggen.
Stel het eens voor in OUD!quote:Op maandag 6 januari 2014 18:33 schreef Ulx het volgende:
[..]
Een zelfmoordaanslag in Den Haag laat ik wel door anderen doen. Het heeft ook geen zin, want dan roept iedereen weer "eigen schuld" en zo. Dat schiet niet op. Maar een flinke strijkerbom in een kinderwagen gooien zal zeker helpen tegen het gedoe met vuurwerk. En daar gaat het toch om?
Och kom op. Je kant toch vast wel een of andere idioot zover krijgen jou op te blazen voor het goede doel? Volkertje zoek ook alvast een baan. Schrijf hem eens aan zou ik zeggen.quote:Op maandag 6 januari 2014 18:33 schreef Ulx het volgende:
[..]
Een zelfmoordaanslag in Den Haag laat ik wel door anderen doen. Het heeft ook geen zin, want dan roept iedereen weer "eigen schuld" en zo. Dat schiet niet op. Maar een flinke strijkerbom in een kinderwagen gooien zal zeker helpen tegen het gedoe met vuurwerk. En daar gaat het toch om?
Nee. Dat gaat niet werken. Het opblazen van een willekeurige baby, of desnoods een bejaarde, gaat veel meer effect geven. Als ik me vrijwillig zou opofferen raakt dat snel bekend en is het effect weg.quote:Op maandag 6 januari 2014 18:43 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Och kom op. Je kant toch vast wel een of andere idioot zover krijgen jou op te blazen voor het goede doel? Volkertje zoek ook alvast een baan. Schrijf hem eens aan zou ik zeggen.
Bedoel je nu dat je op zich geen probleem hebt met lichte vuurwapens? Anders begrijp ik je reactie niet helemaal.quote:Op maandag 6 januari 2014 20:46 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nee, net zomin ik voorstander ben van een verbod op water omdat water in de 'juiste' hoeveelheid ook dodelijk kan zijn.
Heb je dat ook vermenigvuldigd met 365? Anders ben je 1 dag vuurwerk aan het vergelijken met 365 dagen vuurwapens.quote:Op maandag 6 januari 2014 20:46 schreef sp3c het volgende:
heel af en toe
er vallen zoals gezegd 10 doden per 100.000 inwoners in de VS, als je dat doorrekend naar Nederland kom je op een aantal doden uit dat 2x zo hoog is als het totale aantal vuurwerkslachtoffers (doden EN gewonden) per jaar
Wellicht moet je ook eens even gaan praten met de agenten die rond de jaarwisseling zijn bekogeld met vuurwerk.quote:Op maandag 6 januari 2014 20:46 schreef sp3c het volgende:
daarnaast is het geweldsmonopolie van de overheid hier heel erg belangrijk, als jan en alleman met 'lichte vuurwapens' over straat kan dan moet oom agent een affuit met een machinegeweer op het dak schroeven
nope ik heb gewoon de jaarijfers gepaktquote:Op maandag 6 januari 2014 20:53 schreef Molurus het volgende:
[..]
Heb je dat ook vermenigvuldigd met 365? Anders ben je 1 dag vuurwerk aan het vergelijken met 365 dagen vuurwapens.
ik praat regelmatig met agenten die iedere jaarwisseling woren bekogeld met vuurwerk, stenen, flessen, brandende takken en noem het maar opquote:[..]
Wellicht moet je ook eens even gaan praten met de agenten die rond de jaarwisseling zijn bekogeld met vuurwerk.
hoezo blijven herhalen?quote:Nu kun je natuurlijk het mantra 'dat was illegaal vuurwerk' blijven herhalen, maar het is eenvoudig een feit dat de bestrijding van vuurwerk een stuk eenvoudiger en effectiever wordt als gewoon alle vuurwerk verboden is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |