Goed te horen dat er nog potentie voor verbetering is. Ik heb een variant van een recept gebruikt dat ik hier eerder zag:quote:Op zaterdag 19 juli 2014 22:45 schreef MonkNL het volgende:
[..]
Zo'n mooie oven, maar vind je pizza er wat flets uit zien. Ik zou persoonlijk die metalen rand weg halen zodat je de hittebron wat heen en weer kan schuiven. Ook kan je dan de pizza dichter met de rand tegen de gloeiende kolen aan leggen. Ik hou zelf meer van wat dikkere randen, waar "door de gist" van die mooie zwarte luchtbellen in zitten. Welk deeg recept gebruik je? En hoe lang is je rijstijd?
Vast wel gewoon proberen! Zorg wel dat je bodem dun is met dat soort kleine ovens(mijn oven is klein en word max 220Cquote:Op donderdag 24 juli 2014 02:34 schreef LompeWorst het volgende:
Wij hebben in de combi oven de standaard metalen plaat/schaal.
Zou ik daar een pizza op kunnen bakken?
Die bovenste ziet er wel goed uit, stuk beter dan je vorige lading al.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 16:07 schreef Sparafucile het volgende:
Er zit niet zo veel leven meer in dit topic. Is het te warm voor pizza's of heeft iedereen het nu wel een keertje geprobeerd?
Stap voor stap bereik ik nog steeds verbetering. Het insmeren van de rand met olijfolie en het draaien van de pizza tijdens het bakken met een haak levert nu bruine randen op.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die bovenste ziet er echt lekker uitquote:Op zaterdag 2 augustus 2014 16:07 schreef Sparafucile het volgende:
Er zit niet zo veel leven meer in dit topic. Is het te warm voor pizza's of heeft iedereen het nu wel een keertje geprobeerd?
Stap voor stap bereik ik nog steeds verbetering. Het insmeren van de rand met olijfolie en het draaien van de pizza tijdens het bakken met een haak levert nu bruine randen op.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zo'n focaccia ga ik ook eens proberen. Welk recept gebruik jij? Hebben jullie nog andere geschikte recepten voor gerechten die je na het pizza bakken in de oven kunt maken?quote:Op maandag 4 augustus 2014 10:23 schreef Gripper het volgende:
Ik ook gisteren weer lekker pizza's en wat focaccia gebakken hoor.
Dat het topic minder levendig is komt ook doordat Maximus er niet meer is
Tijdens opwarmen van de oven (als ie nog rond de 200 graden zit) werk ik 1 bol standaard pizzadeeg uit tot een lap van 1 cm dik, dus het deeg blijft wel wat dikker dan een pizzabodem, en ook kleiner. je kan m ovaal maken of rond, net wat je wilt.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 08:49 schreef Sparafucile het volgende:
[..]
Zo'n focaccia ga ik ook eens proberen. Welk recept gebruik jij? Hebben jullie nog andere geschikte recepten voor gerechten die je na het pizza bakken in de oven kunt maken?
Ik lurk al een lange tijd op fok en nu ik een account heb, vond ik 't maar even tijd om bij te dragen.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 16:07 schreef Sparafucile het volgende:
Ik heb juist een uitstekende korst met het huidige recept. Ging m'n brood bakken maar zo goed!quote:Op woensdag 6 augustus 2014 16:22 schreef motorbloempje het volgende:
Probeer het eens met tipo00 (zie recept(en) in de OP, vooral die vanMaximus
![]()
) en ik denk dat je betere resultaten krijgt dan met patentbloem.
Meer gluten, dus het deeg is elastischer.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 17:02 schreef Setheh het volgende:
[..]
Ik heb juist een uitstekende korst met het huidige recept. Ging m'n brood bakken maar zo goed!![]()
Wat maakt het tipo00 recept dan beter? Luchtiger deeg ofzo?
Het lijkt me vooral handig voor mijn broodrecepten, maar m'n pizzadeeg is juist aan alle kanten goed, wat mij betreft. Kan ik heus wel een keertje een ander recept proberen hoor, is alleen maar leuk, alleen ik kreeg de indruk dat er iets mis was met m'n huidige deeg terwijl ik juist hartstikke tevreden ben, dus ik vroeg me af of jullie iets opgevallen was dat de suggestie werd gedaan.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 17:20 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Meer gluten, dus het deeg is elastischer.
Ik weet niet hoe je bodem smaakt en wat voor krokantheid hij heeft, daar zit hem toch wel een groot gedeelte van de kwaliteit van een pizza.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 20:32 schreef Setheh het volgende:
[..]
Het lijkt me vooral handig voor mijn broodrecepten, maar m'n pizzadeeg is juist aan alle kanten goed, wat mij betreft. Kan ik heus wel een keertje een ander recept proberen hoor, is alleen maar leuk, alleen ik kreeg de indruk dat er iets mis was met m'n huidige deeg terwijl ik juist hartstikke tevreden ben, dus ik vroeg me af of jullie iets opgevallen was dat de suggestie werd gedaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |