Nee, maar als het aan Wilders ligt wel omdat iemand een moslim is.quote:Op maandag 6 januari 2014 02:34 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nederland zou nooit maar dan ook nooit iemand toegang weigeren omdat ie pak em beet een jood is.
Die houding van Abu Dhabi komt op mij inderdaad nogal fascistisch over ja, niet dan?quote:Op maandag 6 januari 2014 02:33 schreef deadprez het volgende:
[..]
Dat is waar. Deze opmerking had ik niet verwacht van iemand die over 'moslimfascisten' spreekt.
Wilders heeft dan ook totaal niks in te brengen hier.quote:Op maandag 6 januari 2014 02:34 schreef deadprez het volgende:
[..]
Nee, maar als het aan Wilders ligt wel omdat iemand een moslim is.
Nee, klopt, dan gaat Wilders' geldkraantje weer dichtquote:Op maandag 6 januari 2014 02:34 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nederland zou nooit maar dan ook nooit iemand toegang weigeren omdat ie pak em beet een jood is.
De term 'moslimfascisten' associeer ik met PVV'ers over het algemeen. Maar inderdaad, het is geen prettig land in veel opzichten.quote:Op maandag 6 januari 2014 02:35 schreef Hathor het volgende:
[..]
Die houding van Abu Dhabi komt op mij inderdaad nogal fascistisch over ja, niet dan?
Jood was gewoon een voorbeeld, het had alles kunnen zijn, niemand word hier geweigerd om dat soort redenen. Normaal gesproken verbroedert sport, maar daar hebben ze in Abu Dhabi blijkbaar nog nooit van gehoord.quote:Op maandag 6 januari 2014 02:36 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Nee, klopt, dan gaat Wilders' geldkraantje weer dicht
Nee, gelukkig niet.quote:Op maandag 6 januari 2014 02:35 schreef Hathor het volgende:
[..]
Wilders heeft dan ook totaal niks in te brengen hier.
Ja, wat een verbroedering zie je toch altijd als de supporters na de wedstrijd aan het rellen zijn.quote:Op maandag 6 januari 2014 02:39 schreef Hathor het volgende:
[..]
Jood was gewoon een voorbeeld, het had alles kunnen zijn, niemand word hier geweigerd om dat soort redenen. Normaal gesproken verbroedert sport, maar daar hebben ze in Abu Dhabi blijkbaar nog nooit van gehoord.
Ik had het ook niet over het randgebeuren rond met name voetbal, maar over de sporters zelf.quote:Op maandag 6 januari 2014 02:40 schreef deadprez het volgende:
[..]
Ja, wat een verbroedering zie je toch altijd als de supporters na de wedstrijd aan het rellen zijn.
Het enige dat hen interesseert is geld verdienen.quote:Op maandag 6 januari 2014 02:42 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik had het ook niet over het randgebeuren rond met name voetbal, maar over de sporters zelf.
Als ik romd zou kunnen komen door te voetballen en te chillen zou ik dat ook doen.quote:Op maandag 6 januari 2014 02:43 schreef deadprez het volgende:
[..]
Het enige dat hen interesseert is geld verdienen.
Ja, maar die salarissen zijn echt absurd gewoon.quote:Op maandag 6 januari 2014 03:00 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Als ik romd zou kunnen komen door te voetballen en te chillen zou ik dat ook doen.
Klopt.quote:Op maandag 6 januari 2014 03:02 schreef deadprez het volgende:
[..]
Ja, maar die salarissen zijn echt absurd gewoon.
Als ze het land niet erkennen kunnen ze moeilijk het paspoort erkennen niet?quote:Op maandag 6 januari 2014 01:50 schreef TC03 het volgende:
[..]
Die gast is een Israėliėr. Lekker boeiend wat men over Israėl denkt, daar kan hij niet voor verantwoordelijk gehouden worden. Je reinste discriminatie. Onbegrijpelijk dat je dit goed probeert te praten.
En dat maakt het verder allemaal ok? Ze kunnen het erkennen of niet, Israel bestaat nu eenmaal, leer er mee leven.quote:Op maandag 6 januari 2014 03:10 schreef expans het volgende:
[..]
Als ze het land niet erkennen kunnen ze moeilijk het paspoort erkennen niet?
Ja.quote:Op maandag 6 januari 2014 03:14 schreef Hathor het volgende:
[..]
En dat maakt het verder allemaal ok? Ze kunnen het erkennen of niet, Israel bestaat nu eenmaal, leer er mee leven.
Ze waren ook allang op de hoogte Mori vloog niet mee.quote:Op maandag 6 januari 2014 07:19 schreef Reintji het volgende:
Wanneer ze nu voor het boeken even de visumbepalingen hadden bekeken hadden ze dit kunnen weten.
Ze zullen ongetwijfeld een hoop geld krijgen van een oliesheik om mee te doen aan een of ander toernooi met Wolfsburg en HSV. Natuurlijk zit er dan een hoge boete aan als je niet komt.quote:Op maandag 6 januari 2014 01:58 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ten eerste kost het geen miljoenen.
Ten tweede: so be it. Je laat gewoon niet je eigen spelers discrimineren voor geld. Principes.
Ja wat hebben die ermee te maken? Ze hebben een contract getekend in de UAE. Denk eens na.quote:Op maandag 6 januari 2014 02:04 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Niet als het in strijd is met de wet, en Vitesse is nog altijd een Nederlandse club. Maar principes gaan inderdaad wel voor, maar ik denk dat ook op het juridisch vlak wel een goed verhaal kunt houden bij een Westerse rechter.
Ga lekker weg joh. Het is een commerciele sport, geen principiele sport.quote:Op maandag 6 januari 2014 02:06 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Dat maakt het op geen enkele manier goed natuurlijk. Vitesse had moeten zeggen, volledig team of anders komen we niet.
Het Israėlische ras?quote:
quote:Israeli Book of Laws, volume 2109, page 463
According to Israeli law, Iran, Pakistan, Iraq, Libya, Lebanon, Saudi Arabia, Syria and Yemen are "enemy states" and an Israeli citizen may not visit them without a special permit issued by the Israeli minister of the interior. Therefore, an Israeli who visits these countries, be it with a foreign passport or an Israeli one, may be prosecuted when coming back to Israel. This list was set in 1954, and was updated only once on 25 July 2007 to include Iran
Dat is geen racisme, je weet vast wel waarom sommige nationaliteiten ongewenst zijn in Israel.quote:Op maandag 6 januari 2014 08:39 schreef Re het volgende:
ik wilde al zeggen, kijken wie wel of niet Israel in mag gebaseerd op je paspoorten dan met de vinger wijzen wie de racist is
quote:
Moslims moeten dus gewoon in Europa blijven want als ze zouden vertrekken accepteren ze moslimhaat van mensen zoals Wilders.quote:Volgens Wilders had Vitesse uit protest thuis moeten blijven. 'Nu accepteren ze jodenhaat Emiraten. Laf.'
Precies.quote:Op maandag 6 januari 2014 08:58 schreef Nober het volgende:
[..]
Moslims moeten dus gewoon in Europa blijven want als ze zouden vertrekken accepteren ze moslimhaat van mensen zoals Wilders.
Ik pleit dan ook al tijden voor een volledige boycot van Israėl.quote:Op maandag 6 januari 2014 09:19 schreef Perrin het volgende:
Landen waarin rassenhaat is geinstitutionaliseerd zouden geboycot moeten worden
Een Israėlisch boycot zit er, denk ik, niet in.quote:Op maandag 6 januari 2014 09:22 schreef Perrin het volgende:
[..]
Tuurlijk gaat het om nationaliteit.![]()
En er is niks trollerigs bedoeld aan mijn post. Landen met zulke achterlijke haatwetten horen geboycot.
Nederland erkent bv de Palestijnse Autoriteit niet als land en dientengevolge kan iemand die een Paspoort van de Palestijnse Autoriteit niet zomaar een visum krijgen.quote:Op maandag 6 januari 2014 09:19 schreef Perrin het volgende:
Landen waarin rassenhaat is geinstitutionaliseerd zouden geboycot moeten worden
Wil je dat ik serieus op deze gedachtekronkel inga? Hoe heeft dit voorbeeld te maken met een haatwet als 'alle Israeliers mogen het land niet in' (of idd 'alle Palestijnen mogen de bioscoop niet in')?quote:Op maandag 6 januari 2014 09:35 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Nederland erkent bv de Palestijnse Autoriteit niet als land en dientengevolge kan iemand die een Paspoort van de Palestijnse Autoriteit niet zomaar een visum krijgen.
dit artikel noemt twee Palestijnse studenten die uitgenodigd waren voor een studenten-uitwisselingsproject afgelopen zomer, maar moesten afzeggen omdat ze geen inreisvisum konden krijgen omdat nederland de PA niet erkent:
http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4401168,00.html
Wil je nu beweren dat nederland nu een 'racistisch? lan is omdat men de Palestijnse Autoriteit niet erkent?
quote:Op maandag 6 januari 2014 09:37 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wil je dat ik serieus op deze gedachtekronkel inga? Hoe heeft dit voorbeeld te maken met een haatwet als 'alle Israeliers mogen het land niet in' (of idd 'alle Palestijnen mogen de bioscoop niet in')?
Zeg kunnen de ad hominems even achterwege blijven?quote:Op maandag 6 januari 2014 09:39 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Misschien moet je gewoon eens zelf nadenken..
quote:Op maandag 6 januari 2014 09:42 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zeg kunnen de ad hominems even achterwege blijven?
Prima, laten we Israel boycotten zou ik zeggen. Achterlijk haatland.quote:Op maandag 6 januari 2014 09:22 schreef Perrin het volgende:
[..]
Tuurlijk gaat het om nationaliteit.![]()
En er is niks trollerigs bedoeld aan mijn post. Landen met zulke achterlijke haatwetten horen geboycot.
Kortom, jij vindt het normaal en acceptabel dat Vitesse een speler thuislaat omdat deze Joods/Israėlisch is en dus het land niet inmag puur vanwege zijn afkomst?quote:Op maandag 6 januari 2014 09:50 schreef RM-rf het volgende:
Als jij vind dat Abu Dhabi wél Israel als Staat moet erkennen, heb je verder volledig recht op die mening, maar daar gaan wij verder niet over en het is een beetje verragaand te gaan claimen dat landen geboycott moeten worden, wegens hun internationale betrekingen met andere landen.
Ja. Nogmaals; het gaat niet om het joods zijn, maar om het Israėlisch. Genoeg paspoorten waarmee je Israėl ook niet inkomt dus ik snap het probleem niet zo. Beetje pot en ketel he.quote:Op maandag 6 januari 2014 09:52 schreef Perrin het volgende:
[..]
Kortom, jij vindt het normaal en acceptabel dat Vitesse een speler thuislaat omdat deze Joods/Israėlisch is en dus het land niet inmag puur vanwege zijn afkomst?
Ik ken de Israėlische wetten niet op mijn duimpje, maar ik heb iig nog niet gehoord van het weren van sporters door Israel..quote:Op maandag 6 januari 2014 09:54 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ja. Nogmaals; het gaat niet om het joods zijn, maar om het Israėlisch. Genoeg paspoorten waarmee je Israėl ook niet inkomt dus ik snap het probleem niet zo. Beetje pot en ketel he.
quote:Op maandag 6 januari 2014 09:52 schreef Perrin het volgende:
[..]
Kortom, jij vindt het normaal en acceptabel dat Vitesse een speler thuislaat omdat deze Joods/Israėlisch is en dus het land niet inmag puur vanwege zijn afkomst?
Normaal? Nee, maar wel gewoon dom van Vitesse natuurlijk.quote:Op maandag 6 januari 2014 09:52 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja, professioneel voetbal is dan ook een commerciele sport, geen principiele sport. Hun doel is inderdaad geld verdienen. Dat is zeg maar zo'n beetje waar commercie om draait. Shocking zeg.quote:Op maandag 6 januari 2014 02:43 schreef deadprez het volgende:
[..]
Het enige dat hen interesseert is geld verdienen.
Al moeten ze in Noord Korea spelen en wordt bij elk Vitesse-doelpunt een Noord-Koreaanse speler voor de honden gegooid? Echt geen enkele morele/principiële grens?quote:Op maandag 6 januari 2014 10:07 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Je, het is dan ook een commerciele sport, geen principiele sport. Hun doel is inderdaad geld verdienen. Dat is zeg maar zo'n beetje waar commercie om draait. Shocking zeg.
Maar die mensen zijn geen Israėliėrs, althans dat komt zelden in de media.quote:Op maandag 6 januari 2014 10:03 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Het niet een visum voor een land krijgen is verder heel normaal en komt vaak voor, ook nederland weigert mnsen een visum, op basis van het gegeven dat ze een bepaalde nationaliteit hebben.
quote:KNVB bemoeit zich niet met Vitesse: 'Het is vooral een politieke kwestie'
De KNVB wil zich niet bemoeien met de discussie die is ontstaan rondom het trainingskamp van Vitesse. De Arnhemmers zijn afgereisd naar de Verenigde Arabische Emiraten, maar missen verdediger Dan Mori, omdat hij vanwege zijn Israėlische achtergrond niet welkom is in het land.
Er is veel kritiek op de beslissing van Vitesse om wel gewoon af te reizen, maar de KNVB wil er niet teveel over kwijt. "Het is vooral een politieke kwestie'', reageert een woordvoerder van de nationale voetbalbond tegenover het ANP. "Het is aan een club om te bepalen waar een trainingskamp wordt belegd. Daar is iedere vereniging vrij in. Wij staan daar buiten. We begrijpen dat Vitesse ook flink baalt van hoe dit is uitgepakt.''
De nummer twee van de Eredivisie heeft echter nooit overwogen om de trip af te blazen, zo liet woordvoerster Esther Bal al weten aan de NOS. "Dat is te gemakkelijk gedacht. We zijn verplichtingen aangegaan. We spelen oefenwedstrijden tegen Wolfsburg en HSV, die rekenen op ons", zei Bal. "Natuurlijk willen wij het team compleet hebben en het is heel vervelend dat Mori er niet bij kan zijn, maar het teambelang staat voorop. Dat heeft Mori zelf ook gezegd."
Haha, het teambelang staat voorop maar vervolgens wel een speler van je team thuis laten. Ik vind het echt volslagen onbegrijpelijk dat deze voetbalclub zich zo opstelt. En het commerciėle belang is eigenlijk volstrekt oninteressant.quote:"Natuurlijk willen wij het team compleet hebben en het is heel vervelend dat Mori er niet bij kan zijn, maar het teambelang staat voorop. Dat heeft Mori zelf ook gezegd. Als voetbalclub blijven we weg van politiek en religie."
Vitesse geeft niet om het teambelang. Ook al zeggen ze het wel.quote:Op maandag 6 januari 2014 11:58 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Haha, het teambelang staat voorop maar vervolgens wel een speler van je team thuis laten. Ik vind het echt volslagen onbegrijpelijk dat deze voetbalclub zich zo opstelt. En het commerciėle belang is eigenlijk volstrekt oninteressant.
Denk zelf maar eens na. De berichten zijn nu dusdanig dat blijkt dat Vitesse een toezegging op zak had dat de speler tot het land zou worden toegelaten. Pas op de dag van vertrek werd door de VAE duidelijk gemaakt dat de speler toch niet het land in mocht. Los van het morele aspect nog is er daarom alle grond om juist niet af te reizen.quote:Op maandag 6 januari 2014 08:07 schreef Nielsch het volgende:
Ja wat hebben die ermee te maken? Ze hebben een contract getekend in de UAE. Denk eens na.
Omtzigt zijn vrouw is een christelijke Arabier dacht ik. Daarom maakt ie zich altijd nogal druk over discriminatie in het Midden-Oosten en dergelijkequote:Op maandag 6 januari 2014 02:15 schreef deadprez het volgende:
[..]
Greet ziet een mogelijkheid om zieltjes te winnen, net als met die darter. Die CDA'er wil waarschijnlijk even in de spotlights staan.
Bron ?quote:Op maandag 6 januari 2014 08:17 schreef Nielsch het volgende:
En ach, zolang Israel zelf haar eigen Islamitische bevolking de toegang weigert tot zaken als bioscopen en zwembaden zie ik het probleem niet zo. Laat ze eerst hun eigen gedrag maar eens verbeteren.
Mee eens. Dat hun spelers ook niet in opstand komen zegt ook wel wat. Ze kunnen zich dan wel krampachtig niet met politiek bezig willen houden, maar het is de VAE die er een politieke kwestie van heeft gemaakt dus moet je wel een politiek standpunt innemen.quote:Op maandag 6 januari 2014 12:01 schreef Ajacied422 het volgende:
Vitesse geeft niet om het teambelang. Ook al zeggen ze het wel.
quote:Op maandag 6 januari 2014 12:11 schreef Ferdo het volgende:
Waarom laten ze die vage zandbak dan niet gewoon lekker links liggen?
Ligt het nu aan Israėl in plaats van de VAE?quote:Op maandag 6 januari 2014 12:12 schreef Weltschmerz het volgende:
Het gaat hier om de nationaliteit, niet om een niet-joodverklaring. Dat maakt nogal verschil. Het is wel slecht geregeld door Vitesse, maar je kunt natuurlijk niet je voorbereiding op de tweede seizoenshelft laten verpesten door Israel.
Oh ja, Vitesse... Dat is ook waar.quote:
quote:Bosz kan weinig met politieke rel
Vitesse-trainer Peter Bosz betreurt de afwezigheid van speler Dan Mori tijdens het trainingskamp van de club in Abu Dhabi. De coach kon echter weinig met de politieke ophef die ontstond rondom het verblijf van Vitesse in Abu Dhabi.
'Wat die politici roepen, dat is wel langs mij heengegaan. We zijn vannacht hier aangekomen en ik heb dat allemaal niet meegekregen. Ik heb daar geen boodschap aan, nee. Ik doe hier mijn werk, ik ben voetbaltrainer.'
De PVV en het CDA uitten felle kritiek op de reis van Vitesse, omdat Mori als Israėliėr Abu Dhabi niet in mocht.
http://www.omroepgelderla(...)rel.htm#.UsqQTvTuLh4
Dat is wat er wel gebeurt.quote:Op maandag 6 januari 2014 12:12 schreef Weltschmerz het volgende:
Het gaat hier om de nationaliteit, niet om een niet-joodverklaring. Dat maakt nogal verschil. Het is wel slecht geregeld door Vitesse, maar je kunt natuurlijk niet je voorbereiding op de tweede seizoenshelft laten verpesten door Israel de VAE.
Dus zorg je dat je met al je spelers kunt trainen.quote:'Wat die politici roepen, dat is wel langs mij heengegaan. We zijn vannacht hier aangekomen en ik heb dat allemaal niet meegekregen. Ik heb daar geen boodschap aan, nee. Ik doe hier mijn werk, ik ben voetbaltrainer.'
Dat klopt als je plat naar de situatie kijkt. Kijk je verder dan zul je denk ik moeten constateren dat zowel het Jood zijn als een Israėlisch paspoort een probleem zijn. Maar dat zal natuurlijk lastig aan te tonen zijn, hooguit in de wetsgeschiedenis, als die lui daar al aan doen.quote:Op maandag 6 januari 2014 12:12 schreef Weltschmerz het volgende:
Het gaat hier om de nationaliteit, niet om een niet-joodverklaring. Dat maakt nogal verschil.
quote:'Wat die politici roepen, dat is wel langs mij heengegaan. We zijn vannacht hier aangekomen en ik heb dat allemaal niet meegekregen. Ik heb daar geen boodschap aan, nee. Ik doe hier mijn werk, ik ben voetbaltrainer.'
Je kunt natuurlijk niet zomaar een stuk land inpikken en dan nationaliteiten gaan uitdelen op basis van ras, en dan verwachten dat de rest van de wereld die nationaliteit erkent en welkom heet.quote:Op maandag 6 januari 2014 12:13 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Ligt het nu aan Israėl in plaats van de VAE?
Maar het echte punt zit natuurlijk bij Vitesse die ten minste door politieke redenen een speler thuis laat in plaats van er voor te kiezen niet af te reizen.quote:Op maandag 6 januari 2014 12:21 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Je kunt natuurlijk niet zomaar een stuk land inpikken en dan nationaliteiten gaan uitdelen op basis van ras, en dan verwachten dat de rest van de wereld die nationaliteit erkent en welkom heet.
Denken aan het commerciele belang van de club is ook onderdeel van zijn takenpakket.quote:Op maandag 6 januari 2014 12:19 schreef Kowloon het volgende:
[..]
[ afbeelding ] Het lijkt mij toch onderdeel van het werk om te zorgen dat je met een compleet team kan trainen.
Nee, daar heb je een directie voor.quote:Op maandag 6 januari 2014 12:24 schreef Halcon het volgende:
[..]
Denken aan het commerciele belang van de club is ook onderdeel van zijn takenpakket.
De trainer moet niet dwars liggen als een club knaken kan verdienen. Of het nu om een transfer gaat of een trainingskamp....quote:Op maandag 6 januari 2014 12:25 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Nee, daar heb je een directie voor.
Daar heb je zeker gelijk in.quote:Op maandag 6 januari 2014 12:21 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Je kunt natuurlijk niet zomaar een stuk land inpikken en dan nationaliteiten gaan uitdelen op basis van ras, en dan verwachten dat de rest van de wereld die nationaliteit erkent en welkom heet.
"Take one for the team" heet dat geloof ik. Als je met zijn allen in een kampioensgevecht bent verwikkeld ga je natuurlijk niet je voorbereiding laten verstoren. Sneu voor hem, maar de afweging kan maar een uitkomst hebben.quote:Op maandag 6 januari 2014 12:24 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Maar het echte punt zit natuurlijk bij Vitesse die ten minste door politieke redenen een speler thuis laat in plaats van er voor te kiezen niet af te reizen.
Nee, als Jood/jood kom je het land gewoon binnen. Denk niet eens dat ze naar je religie of ras gaan vragen. Maar een Israėlisch paspoort is gewoon een no-go. Politiek. En dat stiekeme gedoe van de Mossad(mensen vermooorden en zo) heeft ook niet geholpen.quote:Op maandag 6 januari 2014 12:17 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Dat klopt als je plat naar de situatie kijkt. Kijk je verder dan zul je denk ik moeten constateren dat zowel het Jood zijn als een Israėlisch paspoort een probleem zijn. Maar dat zal natuurlijk lastig aan te tonen zijn, hooguit in de wetsgeschiedenis, als die lui daar al aan doen.
Dat doen ze niet met Israėlische paspoorten.quote:Op maandag 6 januari 2014 13:16 schreef Peunage het volgende:
[..]
Nee, als Jood/jood kom je het land gewoon binnen. Denk niet eens dat ze naar je religie of ras gaan vragen. Maar een Israėlisch paspoort is gewoon een no-go. Politiek. En dat stiekeme gedoe van de Mossad(mensen vermooorden en zo) heeft ook niet geholpen.
Het is ook geen preventieve maatregel. Meer een politiek statement.quote:Op maandag 6 januari 2014 13:19 schreef waht het volgende:
[..]
Dat doen ze niet met Israėlische paspoorten.
Palestijnen zijn gewoon welkom in Israėl hoor. Ik zie niet echt in waarom Israėl racistisch is.quote:Op maandag 6 januari 2014 09:20 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik pleit dan ook al tijden voor een volledige boycot van Israėl.
Je moet achterlijk zijn om het te willen zien, dus doe geen moeite.quote:Op maandag 6 januari 2014 13:50 schreef Merkie het volgende:
[..]
Palestijnen zijn gewoon welkom in Israėl hoor. Ik zie niet echt in waarom Israėl racistisch is.
http://www.geldenrecht.nl(...)veiligheidsonderzoekquote:Discriminatie bij veiligheidsonderzoek
07 Oktober 2013 - Perry van Dijk
Luchtvaartmaatschappij El Al heeft zich schuldig gemaakt aan rassendiscriminatie door vijf studenten met een getinte huidskleur aan een extra veiligheidsonderzoek te onderwerpen.
Dit blijkt uit een uitspraak van het College voor de Rechten van de Mens. Een groep van 14 studenten – 9 blanken en 5 getinte studenten - ging op studiereis naar Israėl. De groep vloog met El Al, een maatschappij die zelf de veiligheidscontrole voor haar vluchten uitvoert. De 9 getinte studenten kregen extra vragen over hun afkomst en over die van hun ouders. Ook werd hun handbagage gecontroleerd, moesten zij zich uitkleden en werden zij aan hun lichaam gefouilleerd. De 9 blanke studenten kregen dit extra onderzoek niet.
Discriminatie
Een van de 5 studenten stapte naar het College voor de Rechten van de Mens en stelde dat El Al onderscheid maakt op grond van ras, godsdienst, politieke gezindheid en nationaliteit. Ook vond zij de behandeling tijdens het veiligheidsonderzoek vernederend. El Al ontkende de discriminatie. Volgens de luchtvaartmaatschappij is gehandeld volgens bepaalde criteria, die vertrouwelijk zijn. Het College vindt alleen de discriminatie op basis van ras bewezen. Voor de andere vormen van discriminatie heeft de student geen enkel bewijs aangevoerd.
Waarom kan hij niet zijn eigen club gaan bashen op Facebook? (Beschikt die Israėlische speler dan niet over principes? (opmerking is vooral tegen TC03 gericht)quote:Op maandag 6 januari 2014 02:09 schreef deadprez het volgende:
Nou ja, het lijkt in het nieuwsbericht niet alsof hij er heel er mee zit. Maar goed, hij kan inderdaad ook moeilijk op facebook gaan zetten dat hij vindt het team hem in de steek gelaten heeft of whatever, dus we zullen er waarschijnlijk niet achter gaan komen wat hij er echt van vindt.
De meeste Vitessenaren wisten waarschijnlijk ook niet van het bestaan van de Verenigde Arabische Emiraten afquote:Op maandag 6 januari 2014 12:44 schreef Caland het volgende:
Wel grappig trouwens. Voor deze kwestie wisten zelfs de meeste Vitessenaren niet eens van het bestaan van ene Mori af
Die mogen allemaal nietquote:Op maandag 6 januari 2014 00:00 schreef Five_Horizons het volgende:
Ajax gaat daar toch ook niet heen?
Misschien issie een beetje jaloers dat ze daar wel op paspoort selecteren bij de grens..quote:Op maandag 6 januari 2014 14:28 schreef DS4 het volgende:
Wilders die zeikt over dat er landen zijn waar bepaalde groepen niet welkom zijn. Een beetje de omgekeerde wereld...
Waar heb je het over?quote:Op maandag 6 januari 2014 12:17 schreef Kowloon het volgende:
Dat klopt als je plat naar de situatie kijkt. Kijk je verder dan zul je denk ik moeten constateren dat zowel het Jood zijn als een Israėlisch paspoort een probleem zijn. Maar dat zal natuurlijk lastig aan te tonen zijn, hooguit in de wetsgeschiedenis, als die lui daar al aan doen.
Pas aangetrokken misschien? Ik had er in ieder geval ook nog nooit van gehoord.quote:Op maandag 6 januari 2014 12:44 schreef Caland het volgende:
Wel grappig trouwens. Voor deze kwestie wisten zelfs de meeste Vitessenaren niet eens van het bestaan van ene Mori af
Natuurlijk wel, hij is al een paar keer ingevallen.quote:Op maandag 6 januari 2014 12:44 schreef Caland het volgende:
Dit is geen serieuze reactie, toch?quote:Op maandag 6 januari 2014 12:01 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Wie het trainingskamp dat niet plaats zal vinden gaat betalen :'D?
Jawel, snap je vraag niet. Wat moet er allemaal betaald worden als een dertigkoppige selectie plus technische ondersteuning niet naar Abu Dhabi hoeft te worden gevlogen, niet hoeft te worden geaccommodeerd, en gevoerd?quote:Op maandag 6 januari 2014 16:16 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Dit is geen serieuze reactie, toch?
Ze krijgen een flinke smak geld om daar te spelen.quote:Op maandag 6 januari 2014 16:22 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Jawel, snap je vraag niet. Wat moet er allemaal betaald worden als een dertigkoppige selectie plus technische ondersteuning niet naar Abu Dhabi hoeft te worden gevlogen, niet hoeft te worden geaccommodeerd, en gevoerd?
Als het niet geboekt zou zijn, zou je inderdaad niets hoeven te betalen.quote:Op maandag 6 januari 2014 16:22 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Jawel, snap je vraag niet. Wat moet er allemaal betaald worden als een dertigkoppige selectie plus technische ondersteuning niet naar Abu Dhabi hoeft te worden gevlogen, niet hoeft te worden geaccommodeerd, en gevoerd?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |