Eigenlijk verwijt je hem dus dat hij jouw auto leende (waar je blijkbaar mee akkoord ging?), waardoor jij in zijn auto moest rijden?quote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:00 schreef HiddenResponse het volgende:
Zal heel eerlijk zijn dat ik dit ook zijn schuld vond omdat ik gewend ben aan sensoren
Wat is dat nou voor domme reden...quote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:00 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
Alsof ik die schade opzettelijk gereden heb en er niet van door de grond kan zakken.
quote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:00 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
Zal heel eerlijk zijn dat ik dit ook zijn schuld vond omdat ik gewend ben aan sensoren
Het gaat niet om 'gelijk hebben'. Het gaat erom dat je elkaar gesteund voelt. Dat zijn twee totaal verschillende dingen hè.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:04 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
[..]
Wat is dat nou voor domme reden...![]()
De schade is er, en jij bent verantwoordelijk... dus als hij niet wil betalen of samen WIL betalen moet jij gewoon betalen. Klaar, dan heeft hij gewoon gelijk.
Of het beste/leukste is wat je in een relatie kan doen kan je je afvragen. Maar als je al zo op je eigen centjes gericht bent in een relatie zou ik zo'n relatie niet eens willen.
Precies.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 14:55 schreef TC03 het volgende:
Ik denk dat als haar vriend vanaf het begin duidelijk gezegd dat ze samen de schade zouden delen, zij veel eerder geneigd was om te zeggen 'joh, dat hoeft niet, mijn schade dus ik vergoed het zelf'.
Dank jequote:
inderdaad zegquote:
In dit geval wel, anders was dit topic er niet.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:06 schreef TC03 het volgende:
[..]
Het gaat niet om 'gelijk hebben'. Het gaat erom dat je elkaar gesteund voelt. Dat zijn twee totaal verschillende dingen hè.
Actie - reactie. Als de één zich als een lul gedraagt, zal de ander dit snel overnemen. Aangezien wij niet weten hoe TS en partner daarin staan moet TS wat verder uitweiden over hoe dat in hun relatie gaat. Anders blijven we speculeren.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:06 schreef TC03 het volgende:
[..]
Het gaat niet om 'gelijk hebben'. Het gaat erom dat je elkaar gesteund voelt. Dat zijn twee totaal verschillende dingen hè.
Werkelijk ongelofelijk dat je zo denkt.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:08 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
[..]
In dit geval wel, anders was dit topic er niet.
Wat je het "leukste" is om te doen qua relatie is samen betalen. Dat lijkt me nogal wiedes, maar aangezien die vriend dat niet wil, staat hij dus wel in z'n recht naar mijn mening.
Hij had natuurlijk ook een vriendin kunnen uitzoeken die ook zonder sensoren schadevrij kan rijden hè!quote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:06 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
[..]x 1000
Dit kan alleen uit het toestenbord van een vrouw komen. Dus jouw onkunde is zijn schuld?
Grappig dat je dat aanneemt. Ik vind dat helemaal niet vanzelfsprekend.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:09 schreef Truffeldoos het volgende:
[..]
Actie - reactie. Als de één zich als een lul gedraagt, zal de ander dit snel overnemen. Aangezien wij niet weten hoe TS en partner daarin staan moet TS wat verder uitweiden over hoe dat in hun relatie gaat. Anders blijven we speculeren.
Grappig genoeg staat er ook nergens dat ik dit vanzelfsprekend vind. Tot nu toe gebruik ik steeds woorden als 'vaak' en 'snel', die aanduiden dat het niet altijd of bij iedereen zo hoeft te zijn.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:10 schreef TC03 het volgende:
[..]
Grappig dat je dat aanneemt. Ik vind dat helemaal niet vanzelfsprekend.
Het gaat TS toch ook om "gelijk hebben"? Zij wil de schade per se niet in haar eentje betalen, terwijl zij die wel in haar eentje veroorzaakt heeft. Dat zegt wel een hele hoop natuurlijk en nee, niet veel goeds.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:06 schreef TC03 het volgende:
[..]
Hoezo...ik denk niet zo, laatste waar ik me druk om maak in een relatie is een paar honderd euro.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:09 schreef TC03 het volgende:
[..]
Werkelijk ongelofelijk dat je zo denkt.
Wat heb je aan 'gelijk hebben'? Je moet gewoon naar een situatie toe waarin beide personen tevreden zijn, ongeacht wie er gelijk heeft.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:15 schreef Forbry het volgende:
[..]
Het gaat TS toch ook om "gelijk hebben"? Zij wil de schade per se niet in haar eentje betalen, terwijl zij die wel in haar eentje veroorzaakt heeft. Dat zegt wel een hele hoop natuurlijk en nee, niet veel goeds.
Van zijn geld...wat denk je zelfquote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:16 schreef Obstinaatje het volgende:
Wat nou als de vriend van TS zelf de schade aan zijn auto gereden had? TS, waarvan had dat betaald moeten worden?
JIJ hebt de schade aan ZIJN auto gemaakt, de auto die verder ook niet gezamenlijk betaald wordt. Waarom moet de schade die jij veroorzaakt hebt dan wel ineens gezamenlijk betaald worden?quote:Op zaterdag 4 januari 2014 14:38 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
Anders maak je het even spannender dan het is zeg. Optie 2 volgens jou is het geld lenen en daar voel ik niks voor. En optie 3 heb ik nergens beweerd. Wat een onzin.
Ik wil het geld van ONZE gezamenlijke rekening halen en het daarmee betalen. Niet van zijn rekening.
Waar ik op uit kom, is dat TS in principe moet betalen, maar dat dat totaal niet het punt is. Het gaat er niet om 'wie er moet betalen', het gaat erom dat TS zich niet gesteund voelt en of die emotie terecht is ja of nee.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:15 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
[..]
Hoezo...ik denk niet zo, laatste waar ik me druk om maak in een relatie is een paar honderd euro.
Maar hun komen er samen niet uit schijnbaar. Dus dan zet je de feiten op een rij.
Ts leent auto, Ts veroorzaakt schade...wie moet dan betalen...ik kan op niets anders uitkomen dan TS.
Waar kom jij op uit dan?
quote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:00 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
Het is ook niet dat ik niet wil betalen en de schade moet verholpen worden. Maar niet op een manier van: het is jouw schuld, dus jij draait op voor de kosten. Alsof ik die schade opzettelijk gereden heb en er niet van door de grond kan zakken.
Dus je gaat een schade niet laten fixen omdat je het niet eens kan worden over de financiële afwikkeling.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:18 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
Waarom laten jullie de schade niet gewoon zitten...lekker boeiend, liever een kras op m'n auto dan op m'n relatie voor paar honderd euro.
Wat ben jij een kutwijf.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:00 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
Hij reed ook in mijn auto zoals wel vaker op lange afstanden om brandstofkosten te besparen. Normaal wil ik ook niet in zijn auto rijden omdat ik een automaat gewend ben en andere dingen zoals parkeersensoren. Ik rijd nog niet eens 15 km heen en weer in dat ding en heb schade. Zal heel eerlijk zijn dat ik dit ook zijn schuld vond omdat ik gewend ben aan sensoren maar dat praat allemaal niks goed natuurlijk en ben gewoon enorm dom geweest en het is en blijft mijn fout.
En in dat potje is het ook mijn geld dus vind ik dat we daar over moeten kunnen praten en 50/50 beslissen. Het is ook niet dat ik niet wil betalen en de schade moet verholpen worden. Maar niet op een manier van: het is jouw schuld, dus jij draait op voor de kosten. Alsof ik die schade opzettelijk gereden heb en er niet van door de grond kan zakken.
Ik ben inderdaad bang dat TS dat ook vindt.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:16 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
[..]
Van zijn geld...wat denk je zelf![]()
Zou helemaal mooi worden
"JOUW". Gast, ze wonen samen. Dan deel je lief en leed.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:19 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Wat ben jij een kutwijf.
Doe je dat vaker, de verantwoordelijkheid en de consequenties van JOUW fouten afschuiven op anderen?
Ik volg je niet, waarin zou TS dan gesteund moeten worden? Dat ze echt heel zielig is omdat ze niet kan rijden?quote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:18 schreef TC03 het volgende:
[..]
Waar ik op uit kom, is dat TS in principe moet betalen, maar dat dat totaal niet het punt is. Het gaat er niet om 'wie er moet betalen', het gaat erom dat TS zich niet gesteund voelt en of die emotie terecht is ja of nee.
[..]
Ja, ja... klinkt allemaal leuk en aardig, maar het is duidelijk dat er hier een keuze gemaakt zal moeten worden die één van de partijen niet o.k. zal vindenquote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:16 schreef TC03 het volgende:
[..]
Wat heb je aan 'gelijk hebben'? Je moet gewoon naar een situatie toe waarin beide personen tevreden zijn, ongeacht wie er gelijk heeft.
Ze voelt zich niet gesteund omdat ze geen verantwoordelijkheid neemt?quote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:18 schreef TC03 het volgende:
[..]
Waar ik op uit kom, is dat TS in principe moet betalen, maar dat dat totaal niet het punt is. Het gaat er niet om 'wie er moet betalen', het gaat erom dat TS zich niet gesteund voelt en of die emotie terecht is ja of nee.
[..]
Psies!quote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:20 schreef Forbry het volgende:
[..]
Ja, ja... klinkt allemaal leuk en aardig, maar het is duidelijk dat er hier een keuze gemaakt zal moeten worden die één van de partijen niet o.k. zal vinden
Ik zou ten alle tijde aanbieden om de schade 50-50 te delen, zoals ik al zo vaak heb gezegd in dit topic. Het is een ongelukje, daar heeft niemand voor gekozen, waarom zou je dat leed niet samen delen? Daar woon je toch samen voor?quote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:20 schreef computergirl het volgende:
[..]
Ik volg je niet, waarin zou TS dan gesteund moeten worden? Dat ze echt heel zielig is omdat ze niet kan rijden?
Wat nou als TS een gokschuld opbouwt van 20 k?quote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:20 schreef TC03 het volgende:
[..]
"JOUW". Gast, ze wonen samen. Dan deel je lief en leed.
Vind jij.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:20 schreef TC03 het volgende:
[..]
"JOUW". Gast, ze wonen samen. Dan deel je lief en leed.
Nee, jouw 'oplossing' ('één van de twee zal het niet leuk vinden') is juist het probleem. Het probleem is dat er over zoiets simpels als schade aan een auto ruzie ontstaat. Hoe kan en hoe kan je dat voorkomen? Daar gaat het topic over.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:20 schreef Forbry het volgende:
[..]
Ja, ja... klinkt allemaal leuk en aardig, maar het is duidelijk dat er hier een keuze gemaakt zal moeten worden die één van de partijen niet o.k. zal vinden
quote:Op zaterdag 4 januari 2014 14:50 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er twee problemen:
1- jullie hebben een meningsverschil over geld, met achterliggend allerlei emoties
2- je hebt schade veroorzaakt
Wees de grootste, en los probleem 2 gewoon op van je eigen geld. Bespreek daarna probleem 1.
Het is mijn ervaring dat onenigheid over geld in een relatie iets kapot maakt. Iets van onschuld, of onbezorgdheid of zo. Je verliest het gevoel dat je elkaar door dik en dun steunt, immers, een paar honderd euro is kennelijk al voldoende om die ander in de hoek te zetten.
Uitkijken hiermee.
Maar dat heeft ze niet gedaan, dus dat slaat nergens op.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:22 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
[..]
Wat nou als TS een gokschuld opbouwt van 20 k?
Is vast heel gezellig samenwonen met jou.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:22 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Vind jij.
Ik vind dat pure onzin en vind dat volwassen mensen verantwoordelijk zijn en de consequenties moeten dragen voor hun eigen problemen.
Geen schade maken.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:23 schreef TC03 het volgende:
[..]
Nee, jouw 'oplossing' ('één van de twee zal het niet leuk vinden') is juist het probleem. Het probleem is dat er over zoiets simpels als schade aan een auto ruzie ontstaat. Hoe kan en hoe kan je dat voorkomen?
Dat is toch geen oplossing. Je moet maar geen schade maken aan een auto, anders krijg je ruzie. Lol.quote:
Ik behandel mijn partner niet als een kind en ik heb zelfrespect, dat zie ik bij jou niet terug.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:24 schreef TC03 het volgende:
[..]
Maar dat heeft ze niet gedaan, dus dat slaat nergens op.
[..]
Is vast heel gezellig samenwonen met jou.
quote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:26 schreef Argento het volgende:
Het is natuurlijk niet zijn schuld dat hij een auto heeft en onderhoudt, op eigen kosten, die geen sensoren heeft. Ik neem ook aan dat je dat wist op het moment dat je die auto ging gebruiken en al wist je dat niet, dan is dat geen excuus.
Juridisch gezien ben je aansprakelijk. Jij hebt de schade veroorzaakt. Je bent aansprakelijk voor de volledige schade, tenzij je vriend op een of andere manier verwijtbaar heeft bijgedragen aan het ontstaan van de schade. Dat lijkt me niet het geval.
Kortom, je vriend staat in zijn recht als hij meent dat hij jegens jou aanspraak heeft op een volledige schadevergoeding. Die dien jij te betalen en daar kan dus niet een of andere gezamenlijke rekening voor aangesproken worden.
Dat is strikt juridisch, maar dit soort relationele zaken moet je niet uitsluitend juridisch willen benaderen. En in zoverre verbaast het me een beetje dat je vriend zich zo opstelt. Mijn toenmalige vriendin heeft ook wel eens een auto die volledig in mijn eigendom was, total loss gereden. Het komt dan niet eens in me op om haar voor de schade op te laten draaien. Typisch gevalletje van 'jammer maar helaas' en vervolgens vol goede moed op zoek naar een andere auto in de gelukkige wetenschap dat met haar alles goed was.
Een meer praktische instelling zou je vriend gesierd hebben, maar helaas kun je dat niet afdwingen.
In het soort relatie dat zij in financieel opzicht hebben? Door van te voren goede afspraken te maken en je daar vervolgens beiden ook te allen tijde.aan te houden. Die afspraken kunnen ook stilzwijgend worden gemaakt, wat hier enigszins het geval lijkt. Gedoe had voorkomen kunnen worden als TS niet opeens van afspraken afwijkt.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:23 schreef TC03 het volgende:
[..]
Nee, jouw 'oplossing' ('één van de twee zal het niet leuk vinden') is juist het probleem. Het probleem is dat er over zoiets simpels als schade aan een auto ruzie ontstaat. Hoe kan en hoe kan je dat voorkomen?
Je moet het maar willen, een relatie hebben op basis van 'afspraken waar je je ten alle tijden aan houdt'. Tering.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:29 schreef Forbry het volgende:
[..]
In het soort relatie dat zij in financieel opzicht hebben? Door van te voren goede afspraken te maken en je daar vervolgens beiden ook te allen tijde.aan te houden. Die afspraken kunnen ook stilzwijgend worden gemaakt, wat hier enigszins het geval lijkt. Gedoe had voorkomen kunnen worden als TS niet opeens van afspraken afwijkt.
Humor is om te lachen hoor.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:24 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dat is toch geen oplossing. Je moet maar geen schade maken aan een auto, anders krijg je ruzie. Lol.
Dat antwoord is dus dat TS eerst de schade in het geheel van haar eigen geld betaald? Ja, daar ben ik het dus mee eens.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:23 schreef TC03 het volgende:
[..]
Nee, jouw 'oplossing' ('één van de twee zal het niet leuk vinden') is juist het probleem. Het probleem is dat er over zoiets simpels als schade aan een auto ruzie ontstaat. Hoe kan en hoe kan je dat voorkomen? Daar gaat het topic over.
Het antwoord is m.i. overigens al gegeven:
[..]
Ik heb niet gelezen hoe lang deze relatie bestaat, maar ook niet hoe de inkomsten verdeeld zijn. Misschien verdient TS wel het dubbele als haar vriend en wil ze liever 900 euro aan schoenen kopen.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:28 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
Sowieso mensen die zich zo druk maken om geld binnen een (lange, vaste) relatie
Het vraagstuk is niet 'wie moet er betalen?'. Het vraagstuk is: 'is de emotie die TS voelt bij deze omstandigheden terecht?'. We zitten in R&P, niet WGR.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:31 schreef Forbry het volgende:
[..]
Dat antwoord is dus dat TS eerst de schade in het geheel van haar eigen geld betaald? Ja, daar ben ik het dus mee eens.
het vervelende voor TS is dan ook nog dat deze aansprakelijkheid niet verzekerd is.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:31 schreef computergirl het volgende:
Het zou niet eens in mij opkomen om een ander te laten meebetalen aan schade waar ik schuld aan heb.
Mij ook niet inderdaad... zou me d'r niet eens fijn bij voelen. Tis al kut genoeg dat je iemand anders auto in elkaar rijdt.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:31 schreef computergirl het volgende:
[..]
Ik heb niet gelezen hoe lang deze relatie bestaat, maar ook niet hoe de inkomsten verdeeld zijn. Misschien verdient TS wel het dubbele als haar vriend en wil ze liever 900 euro aan schoenen kopen.
Het zou niet eens in mij opkomen om een ander te laten meebetalen aan schade waar ik schuld aan heb.
en er dan een traditie van maken om tegen haar grapjes te maken over vrouwen en parkeren...quote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:33 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
[..]
Mij ook niet inderdaad...
Maar het zou wel in me opkomen om te zeggen ah, dat regelen we samen wel
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |