abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 4 januari 2014 @ 14:47:50 #126
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_135064678
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 14:47 schreef Truffeldoos het volgende:

[..]

Dat zou ik ook niet doen als ik een vriendin had die zo in de relatie stond.
Maar hoe weet hij dat zij zo in de relatie staat? Dat kan hij alleen weten als dit een keer eerder is gebeurd, maar TS gaf aan dat het de eerste keer is. :P
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_135064704
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 14:45 schreef TC03 het volgende:

[..]

Daarover verschillen we dus (duidelijk) van mening. Ik vind haar vriend een oelewapper omdat hij niet bij voorbaat heeft aangeboden de lasten te delen.
tja voor alsnog ben jij de enige die TS steunt
dat zegt ook wel wat lijkt me

Genoeg voor TS in ieder geval want die was duidelijk op zoek naar een stok om mee te slaan: 'ja iedereen zegt dat jij moet betalen hoor'
Nou die heeft ze nu niet, dus we zijn uitgepraat
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
  zaterdag 4 januari 2014 @ 14:48:59 #128
417864 Obstinaatje
Ingnorance is bliss!
pi_135064706
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 14:47 schreef TC03 het volgende:

[..]

Maar hoe weet hij dat zij zo in de relatie staat? Dat kan hij alleen weten als dit een keer eerder is gebeurd, maar TS gaf aan dat het de eerste keer is. :P
Haar houding inzake 'mijn en dijn' zal niet plotsklaps na deze schade zijn veranderd.
pi_135064713
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 14:43 schreef Obstinaatje het volgende:

[..]

Ik weet ook het e.e.a. van financiën, en ik weet ook de oplossing. Jouw schuld, jij moet gewoon betalen en doorgaan met je leven.
Ik ben het er zwaar mee oneens maar zal ook niet weigeren om het alsnog van mijn eigen rekening te betalen. Wat mij gewoon dwarszit is dat het blijkbaar eenzijdig besloten is dat we het niet van onze gezamenlijke rekening doen.
pi_135064722
Ik heb een vergelijkbare situatie gehad.

Mijn vriend en ik wonen samen en we hebben, naast een gezamenlijke rekening voor de vaste lasten en boodschappen ed, ieder nog een eigen rekening voor persoonlijke zooi.

Tijdens mijn zwangerschap hadden we één gezamenlijke auto. Die reed ik in de puinpoeier tegen een tuinbankje.

De schade (1200,-) heb ik van mn eigen rekening betaald (geleend van de verzekering en in termijnen rentevrij terugbetaald zodat mn premie niet omhoog ging).

Logisch. De gezamenlijke (spaar)rekening gebruiken we voor onvoorziene kosten als een kapotte wasmachine.
pi_135064734
quote:

[..]

Dat blijkt nu toch, hoe zij daar in staat??? Ik zou geen cent mee betalen als ik die vriend was, JUIST door haar houding :Y
Tails tell tales
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 4 januari 2014 @ 14:50:05 #132
163650 Greys
pi_135064748
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 14:49 schreef HiddenResponse het volgende:

[..]

Ik ben het er zwaar mee oneens maar zal ook niet weigeren om het alsnog van mijn eigen rekening te betalen. Wat mij gewoon dwarszit is dat het blijkbaar eenzijdig besloten is dat we het niet van onze gezamenlijke rekening doen.
Dat kan in dit geval ook gewoon eenzijdig besloten worden, omdat het gezamenlijke-rekening-geld ook ZIJN geld is en hij niet voor deze schade op hoeft te draaien.

(Behalve als jij in zijn auto moest rijden omdat hij met de jouwe weg was).
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zaterdag 4 januari 2014 @ 14:50:55 #133
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_135064777
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 14:38 schreef HiddenResponse het volgende:
Ik wil het geld van ONZE gezamenlijke rekening halen en het daarmee betalen. Niet van zijn rekening.
Volgens mij zijn er twee problemen:
1- jullie hebben een meningsverschil over geld, met achterliggend allerlei emoties
2- je hebt schade veroorzaakt

Wees de grootste, en los probleem 2 gewoon op van je eigen geld. Bespreek daarna probleem 1.

Het is mijn ervaring dat onenigheid over geld in een relatie iets kapot maakt. Iets van onschuld, of onbezorgdheid of zo. Je verliest het gevoel dat je elkaar door dik en dun steunt, immers, een paar honderd euro is kennelijk al voldoende om die ander in de hoek te zetten.

Uitkijken hiermee.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 4 januari 2014 @ 14:51:15 #134
163650 Greys
pi_135064786
Ik denk dat als TS vanaf het begin duidelijk had gezegd dat het haar schuld was en zij dus alles zou betalen, hij veel eerder geneigd was om te zeggen 'joh, we doen het wel van de gezamenlijke'...
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zaterdag 4 januari 2014 @ 14:51:33 #135
417864 Obstinaatje
Ingnorance is bliss!
pi_135064803
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 14:49 schreef HiddenResponse het volgende:

[..]

Blijkbaar???? Hoe communiceren jullie in vredesnaam met elkaar?
pi_135064818
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 14:45 schreef TC03 het volgende:

[..]

Daarover verschillen we dus (duidelijk) van mening. Ik vind haar vriend een oelewapper omdat hij niet bij voorbaat heeft aangeboden de lasten te delen.
Ik vind dit een hele rare gedachtegang. Het ongeluk en de houding van TS is de eerste schakel :Y
Tails tell tales
  zaterdag 4 januari 2014 @ 14:51:59 #137
53267 TC03
pi_135064821
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 14:48 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

tja voor alsnog ben jij de enige die TS steunt
dat zegt ook wel wat lijkt me
Euh, nee hoor.
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 12:17 schreef Sjechov het volgende:
Mijn vriendin en ik hebben alles gezamenlijk.
Haar schade is mijn schade en vice versa.
Kan me ook slecht voorstellen dat je elkaar niet steunt in deze?

Hierbij ga ik uit van een samenwonende situatie.
Anders als je alles voor jezelf (nog) hebt is het je eigen probleem.
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 12:19 schreef RetepV het volgende:

[..]

Ja, precies. Waarom zou je anders een relatie hebben, als je het niet doet om elkaar te steunen?

Allebei heb je sterke en zwakke kanten. Autorijden is nou eenmaal een beetje een zwakke kant van vrouwen (en van sommige mannen ook ;)). Maar een man is weer in staat om de keuken in de fik te laten vliegen wanneer hij een eitje bakt (en sommige vrouwen ook ;)).
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 12:20 schreef HarryVanDeSunwep het volgende:
Toen ik nog samenwoonde was het altijd, mijn geld is jouw geld en andersom ook. Als we ieder een grote aankoop wilden doen dan was er altijd wel overleg. Daarnaast hadden we een gezamelijk spaarrekening waar we zulke uitgaven als door jou genoemd van deden. Nooit een probleem, we hadden dan ook beiden geen gat in onze hand.
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 12:34 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
Ik heb een hekel aan gezeur over geld dus wat mij betreft gezamenlijk. Tenzij je niet samenwoont, dan wordt het een beetje discutabel (eigenlijk vind ik het dan ieders eigen probleem).

Maar stel m'n vriendin had minder geld door een schade zou ik wel weer andere dingen (zoals uitgaan, of uit eten) betalen waardoor je indirect alsnog bijdraagt aan de schade.

Waarom zou je niet samen betalen? Als je samen woont wil je toch de rest van je leven met elkaar verder lijkt me.
pi_135064843
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 14:51 schreef Greys het volgende:
Ik denk dat als TS vanaf het begin duidelijk had gezegd dat het haar schuld was en zij dus alles zou betalen, hij veel eerder geneigd was om te zeggen 'joh, we doen het wel van de gezamenlijke'...
Exact.
Tails tell tales
  zaterdag 4 januari 2014 @ 14:53:41 #139
53267 TC03
pi_135064877
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 14:49 schreef Forbry het volgende:

[..]

Dat blijkt nu toch, hoe zij daar in staat??? Ik zou geen cent mee betalen als ik die vriend was, JUIST door haar houding :Y
Ja, maar hij weet dan toch NU pas hoe zij daarin staat. Dus zijn keuze om het niet te delen maakte hij toen hij nog niet wist hoe TS erin stond. Oftewel, beetje een drogreden.
  zaterdag 4 januari 2014 @ 14:55:07 #140
53267 TC03
pi_135064933
quote:
Ik denk dat als haar vriend vanaf het begin duidelijk gezegd dat ze samen de schade zouden delen, zij veel eerder geneigd was om te zeggen 'joh, dat hoeft niet, mijn schade dus ik vergoed het zelf'.

Beide partijen zitten fout.
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 14:50 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Volgens mij zijn er twee problemen:
1- jullie hebben een meningsverschil over geld, met achterliggend allerlei emoties
2- je hebt schade veroorzaakt

Wees de grootste, en los probleem 2 gewoon op van je eigen geld. Bespreek daarna probleem 1.

Het is mijn ervaring dat onenigheid over geld in een relatie iets kapot maakt. Iets van onschuld, of onbezorgdheid of zo. Je verliest het gevoel dat je elkaar door dik en dun steunt, immers, een paar honderd euro is kennelijk al voldoende om die ander in de hoek te zetten.

Uitkijken hiermee.
Beste post van dit topic.
pi_135064947
quote:
inderdaad
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_135065055
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 14:53 schreef TC03 het volgende:

[..]

Ja, maar hij weet dan toch NU pas hoe zij daarin staat. Dus zijn keuze om het niet te delen maakte hij toen hij nog niet wist hoe TS erin stond. Oftewel, beetje een drogreden.
Nogmaals, TS is de éérste "schakel" in dit "drama"... ik vind het vreemd dat jij dan de "oplossing" meteen een schakel verder zoekt...
Tails tell tales
pi_135065075
quote:

[..]

Als je samenwoont heb je toch al dusdanig een relatie dat je weet hoe de ander qua financiën en geld denkt? Je kent het karakter van je partner toch? Er zijn toch al vaker dingen betaald, samen of apart?

Ik woon ook samen. Wij hebben nog nooit in zo'n situatie gezeten, maar aan de hand van eerdere ervaringen met mijn partner (bijvoorbeeld simpele dingen als boodschappen doen) weet ik dat ik mezelf erop moet voorbereiden dat hij er niet zo over denkt als ik. Mocht ik dan schade rijden aan zijn auto, dan weet ik dat hij meteen zal denken aan de gevolgen voor hem en hoe ik dit ga oplossen. Terwijl ik juist iemand ben die zich zo schuldig zou voelen dat ik het meteen wil oplossen, zonder gevolgen voor hem. Juist doordat ik kan voorspellen dat hij zo zal reageren, reageer ik de daaropvolgende keer ook erg zakelijk.

Je past je gedrag aan aan de ander, zo werkt het vaak. Dus begrijp ik TS' partner's reactie goed.
The meaning of life is to give life meaning.
pi_135065111
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 14:50 schreef Greys het volgende:

[..]

Dat kan in dit geval ook gewoon eenzijdig besloten worden, omdat het gezamenlijke-rekening-geld ook ZIJN geld is en hij niet voor deze schade op hoeft te draaien.

(Behalve als jij in zijn auto moest rijden omdat hij met de jouwe weg was).
Hij reed ook in mijn auto zoals wel vaker op lange afstanden om brandstofkosten te besparen. Normaal wil ik ook niet in zijn auto rijden omdat ik een automaat gewend ben en andere dingen zoals parkeersensoren. Ik rijd nog niet eens 15 km heen en weer in dat ding en heb schade. Zal heel eerlijk zijn dat ik dit ook zijn schuld vond omdat ik gewend ben aan sensoren maar dat praat allemaal niks goed natuurlijk en ben gewoon enorm dom geweest en het is en blijft mijn fout.

En in dat potje is het ook mijn geld dus vind ik dat we daar over moeten kunnen praten en 50/50 beslissen. Het is ook niet dat ik niet wil betalen en de schade moet verholpen worden. Maar niet op een manier van: het is jouw schuld, dus jij draait op voor de kosten. Alsof ik die schade opzettelijk gereden heb en er niet van door de grond kan zakken.
  zaterdag 4 januari 2014 @ 15:00:40 #145
53267 TC03
pi_135065115
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 14:58 schreef Forbry het volgende:

[..]

Nogmaals, TS is de éérste "schakel" in dit "drama"... ik vind het vreemd dat jij dan de "oplossing" meteen een schakel verder zoekt...
Ik vind TS niet de eerste schakel. De tijdlijn is als volgt:

1. Ongeluk.
2. TS meldt ongeluk.
3. Er verstrijkt enige tijd om allerlei redenen.
4. TS moet betalen.

Haar vriend had in stap 3 al kunnen voorstellen de schade te delen, nog voordat TS de kans kreeg om het zelf te betalen. :)
  zaterdag 4 januari 2014 @ 15:03:11 #146
53267 TC03
pi_135065180
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 14:59 schreef Truffeldoos het volgende:

[..]

Als je samenwoont heb je toch al dusdanig een relatie dat je weet hoe de ander qua financiën en geld denkt? Je kent het karakter van je partner toch? Er zijn toch al vaker dingen betaald, samen of apart?

Ik woon ook samen. Wij hebben nog nooit in zo'n situatie gezeten, maar aan de hand van eerdere ervaringen met mijn partner (bijvoorbeeld simpele dingen als boodschappen doen) weet ik dat ik mezelf erop moet voorbereiden dat hij er niet zo over denkt als ik. Mocht ik dan schade rijden aan zijn auto, dan weet ik dat hij meteen zal denken aan de gevolgen voor hem en hoe ik dit ga oplossen. Terwijl ik juist iemand ben die zich zo schuldig zou voelen dat ik het meteen wil oplossen, zonder gevolgen voor hem. Juist doordat ik kan voorspellen dat hij zo zal reageren, reageer ik de daaropvolgende keer ook erg zakelijk.

Je past je gedrag aan aan de ander, zo werkt het vaak. Dus begrijp ik TS' partner's reactie goed.
Ik vind jouw voorbeeld niet erg geschikt, als ik heel eerlijk ben. Ik ben het ook niet eens met de stelling dat je je gedrag altijd aanpast aan een ander. Maar ik ga er niet op in omdat dat een andere discussie is die het topic zou verpesten.
  zaterdag 4 januari 2014 @ 15:03:11 #147
417864 Obstinaatje
Ingnorance is bliss!
pi_135065181
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 15:00 schreef HiddenResponse het volgende:

[..]

Hij reed ook in mijn auto zoals wel vaker op lange afstanden om brandstofkosten te besparen. Normaal wil ik ook niet in zijn auto rijden omdat ik een automaat gewend ben en andere dingen zoals parkeersensoren. Ik rijd nog niet eens 15 km heen en weer in dat ding en heb schade. Zal heel eerlijk zijn dat ik dit ook zijn schuld vond omdat ik gewend ben aan sensoren maar dat praat allemaal niks goed natuurlijk en ben gewoon enorm dom geweest en het is en blijft mijn fout.

En in dat potje is het ook mijn geld dus vind ik dat we daar over moeten kunnen praten en 50/50 beslissen. Het is ook niet dat ik niet wil betalen en de schade moet verholpen worden. Maar niet op een manier van: het is jouw schuld, dus jij draait op voor de kosten. Alsof ik die schade opzettelijk gereden heb en er niet van door de grond kan zakken.
Huh?
pi_135065192
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 15:00 schreef TC03 het volgende:

[..]

Ik vind TS niet de eerste schakel. De tijdlijn is als volgt:

1. Ongeluk.
2. TS meldt ongeluk.
3. Er verstrijkt enige tijd om allerlei redenen.
4. TS moet betalen.

Haar vriend had in stap 3 al kunnen voorstellen de schade te delen, nog voordat TS de kans kreeg om het zelf te betalen. :)
Tja, dit zie ik totaal anders. :) Ook als het om "officiële/juridische" dingen gaat werkt het niet zo en dat is niet voor niks...
Tails tell tales
  zaterdag 4 januari 2014 @ 15:04:31 #149
53267 TC03
pi_135065217
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 15:00 schreef HiddenResponse het volgende:

[..]

Het is ook niet dat ik niet wil betalen en de schade moet verholpen worden. Maar niet op een manier van: het is jouw schuld, dus jij draait op voor de kosten. Alsof ik die schade opzettelijk gereden heb en er niet van door de grond kan zakken.
Ik moet zeggen dat ik TS hierin volledig begrijp, ondanks alle kritiek die ze krijgt.
pi_135065220
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 15:03 schreef TC03 het volgende:

[..]

Ik vind jouw voorbeeld niet erg geschikt, als ik heel eerlijk ben. Ik ben het ook niet eens met de stelling dat je je gedrag altijd aanpast aan een ander. Maar ik ga er niet op in omdat dat een andere discussie is die het topic zou verpesten.
Het is ook geen voorbeeld dat slaat op dit topic, het is een voorbeeld dat je aan de hand van eerdere gebeurtenissen en ervaringen met je partner kunt voorspellen hoe diegene reageert in situatie A. Dus stel je je daarop in.
The meaning of life is to give life meaning.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')