Dit. (Alhoewel ik dit als "geen goede/kamikaze-relatie" zien dan wat kort door de bocht vind. Het is absoluut niet de manier waarop ik zelf in een relatie zou willen zitten, maar zolang beide partijen het eens zijn over bepaalde afspraken vind ik het best. Lijkt er alleen op dat TS daarvan opeens wil afwijken als dat in haar voordeel is en dat vind ik wel zeer onjuist en lijkt me een (goede) relatie wel ondermijnen).quote:Op zaterdag 4 januari 2014 14:22 schreef Obstinaatje het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk, zo zou het in een goede relatie ook moeten gaan. En zo ging het bij ons dus altijd.
Maar kennelijk is hier geen sprake van een goede relatie, en dan krijg je deze acties over en weer. Duidelijk een kamikaze-relatie, waarbij de partners elkaar over en weer niets gunnen.
En als die 'juiste' oplossing inmiddels niet meer mogelijk is zoals hier, dan moet er dus gekeken worden naar wat moreel en juridisch juist is.
Psies! De spijker op z'n kop!quote:Op zaterdag 4 januari 2014 14:26 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ja, in geval van een kamikaze-relatie geldt alleen het juridische recht, dat ben ik met je eens. Maar dit topic staat in R&P, dus het werkelijk probleem is dan de relatie en niet de juridische verantwoordelijkheid (want die ligt overduidelijk bij TS, dat snapt iedereen).
Niet alleen juridisch, ook moreel.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 14:26 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ja, in geval van een kamikaze-relatie geldt alleen het juridische recht, dat ben ik met je eens. Maar dit topic staat in R&P, dus het werkelijk probleem is dan de relatie en niet de juridische verantwoordelijkheid (want die ligt overduidelijk bij TS, dat snapt iedereen).
'Afspraken', 'afwijken van afspraken'. Binnen een goede relatie heb je nauwelijks afspraken nodig omdat je goed communiceert en dezelfde visie op het leven hanteert.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 14:30 schreef Forbry het volgende:
[..]
Dit. (Alhoewel ik dit als "geen goede/kamikaze-relatie" zien dan wat kort door de bocht vind. Het is absoluut niet de manier waarop ik zelf in een relatie zou willen zitten, maar zolang beide partijen het eens zijn over bepaalde afspraken vind ik het best. Lijkt er alleen op dat TS daarvan opeens wil afwijken als dat in haar voordeel is en dat vind ik wel zeer onjuist en lijkt me een (goede) relatie wel ondermijnen).
Ligt puur aan de schade of ik het er wel of niet mee eens zou zijn. Dit soort schades zijn vervelend en ja het kan door oplettendheid voorkomen worden en is niet goed te praten want het is gewoon echt dom en baal er ook enorm van. Maar als het hem was overkomen had ik eerlijk gezegd gebaald maar aangezien ik de meeste financiën doe weet ik dat dit ook weer snel genoeg opgelost zou zijn.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 14:09 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
De enige reden dat TS dit vindt, is omdat TS in dit geval de schade heeft veroorzaakt. Als het andersom was geweest dan had ze gevonden dat haar vriend er voor had mogen opdraaien, immers 'hij heeft toch ook de schade veroorzaakt?'
Uiteraard zal TS beweren dat dit ab-so-luut niet zo is, want als ze anders zou beweren dan zou ze ook nog eens hypocriet zijn.
TS is er eentje die op de centen is, dat is heel duidelijk, want anders heb je deze denkwijze die zij hanteert totaal niet.
Heb je ook de rest van het topic gelezen? Er is nogal wat onduidelijkheid over hoe de communicatie tussen jullie is verlopen, misschien kan je daar wat meer duidelijk over scheppen?quote:Op zaterdag 4 januari 2014 14:32 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
Ligt puur aan de schade of ik het er wel of niet mee eens zou zijn. Dit soort schades zijn vervelend en ja het kan door oplettendheid voorkomen worden en is niet goed te praten want het is gewoon echt dom en baal er ook enorm van. Maar als het hem was overkomen had ik eerlijk gezegd gebaald maar aangezien ik de meeste financiën doe weet ik dat dit ook weer snel genoeg opgelost zou zijn.
TS zit EN niet te wachten op dat van haar rekening af te halen EN 'lenen' van hun gezamenlijke rekening vindt ze een beetje bizar.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 12:26 schreef HiddenResponse het volgende:
Schade is 900 euro, maargoed om dat zo even van mijn bankrekening af te halen of te 'lenen' van onze gezamenlijke rekening vind ik een beetje bizar.
Je praat een hoop maar je zegt niks.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 14:32 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
Ligt puur aan de schade of ik het er wel of niet mee eens zou zijn. Dit soort schades zijn vervelend en ja het kan door oplettendheid voorkomen worden en is niet goed te praten want het is gewoon echt dom en baal er ook enorm van. Maar als het hem was overkomen had ik eerlijk gezegd gebaald maar aangezien ik de meeste financiën doe weet ik dat dit ook weer snel genoeg opgelost zou zijn.
TS snapt zelf de kern van het probleem niet eens, dus logisch dat dit soort issues dan ontstaan.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 14:35 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Je praat een hoop maar je zegt niks.
Jij gaat steeds voorbij aan het feit dat TS en haar vriend, al voor dit ongeluk, op een andere manier met elkaar omgaan/omgingen dan dat jij als "ideaal" voor ogen ziet...quote:Op zaterdag 4 januari 2014 14:32 schreef TC03 het volgende:
[..]
'Afspraken', 'afwijken van afspraken'. Binnen een goede relatie heb je nauwelijks afspraken nodig omdat je goed communiceert en dezelfde visie op het leven hanteert.
Anders maak je het even spannender dan het is zeg. Optie 2 volgens jou is het geld lenen en daar voel ik niks voor. En optie 3 heb ik nergens beweerd. Wat een onzin.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 14:34 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
TS zit EN niet te wachten op dat van haar rekening af te halen EN 'lenen' van hun gezamenlijke rekening vindt ze een beetje bizar.
De schade moet betaald worden. Daar heb je 3 opties:
1. TS haalt het geld van haar eigen rekening.
2. TS haalt het geld van de gezamenlijke rekening.
3. Vriend van TS haalt het geld van ZIJN rekening.
TS geeft aan dat ze niks voelt voor opties 1 en 2. Dus blijft 3 over. Ja dag.
Dit is de laatste keer dat ik in herhaling val, want het staat er allemaal al:quote:Op zaterdag 4 januari 2014 14:28 schreef TC03 het volgende:
[..]
Met wie je praat zou toch niet uit moeten maken over wat je vindt dat er had moeten gebeuren?
Als haar vriend bij voorbaat had aangeboden om de schade te delen, was dit hele issue er nooit geweest. Daarom kijk ik het meeste naar hem. Hij had de kans om dit in een vroeg stadium op te lossen en dat heeft hij niet gedaan.
Dat TS daar zo kinderachtig mee omgaat en er een topic over opent, is een tweede.
Ik denk dat TS dat heel erg goed snapt, ik denk alleen dat TS een geldwolf is, en zich drukker maakt over die 900 euro dan over d'r relatie.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 14:37 schreef TC03 het volgende:
[..]
TS snapt zelf de kern van het probleem niet eens, dus logisch dat dit soort issues dan ontstaan.
Daar ga ik niet aan voorbij, maar ik kan er niks mee. Als je zo 'zakelijk' in het leven staat, krijg je vroeg of laat gezeik over geld, dus die zakelijke instelling vind ik hoe dan ook de kern van het probleem.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 14:37 schreef Forbry het volgende:
[..]
Jij gaat steeds voorbij aan het feit dat TS en haar vriend, al voor dit ongeluk, op een andere manier met elkaar omgaan/omgingen dan dat jij als "ideaal" voor ogen ziet...
Zij gaat er bij voorbaat van uit dat het bizar is als zij dit in haar eentje moet bekostigen, terwijl er op basis van de manier waarop zij tot dusver hun relatie hebben ingericht geen enkele grond is om dit bizar te vinden.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 14:28 schreef TC03 het volgende:
[..]
Met wie je praat zou toch niet uit moeten maken over wat je vindt dat er had moeten gebeuren?
Als haar vriend bij voorbaat had aangeboden om de schade te delen, was dit hele issue er nooit geweest. Daarom kijk ik het meeste naar hem. Hij had de kans om dit in een vroeg stadium op te lossen en dat heeft hij niet gedaan.
Dat TS daar zo kinderachtig mee omgaat en er een topic over opent, is een tweede.
Anders ben je even geen kutwijf, en dan hou je je waffel over dat geld, zeg je sorry voor het feit dat je schade hebt veroorzaakt en betaal je die schade gewoon van je eigen geld, gewoon omdat JIJ de schade hebt veroorzaakt.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 14:38 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
Anders maak je het even spannender dan het is zeg. Optie 2 volgens jou is het geld lenen en daar voel ik niks voor. En optie 3 heb ik nergens beweerd. Wat een onzin.
Ik wil het geld van ONZE gezamenlijke rekening halen en het daarmee betalen. Niet van zijn rekening.
In een goede relatie heb je juist afsprakenquote:Op zaterdag 4 januari 2014 14:32 schreef TC03 het volgende:
[..]
'Afspraken', 'afwijken van afspraken'. Binnen een goede relatie heb je nauwelijks afspraken nodig omdat je goed communiceert en dezelfde visie op het leven hanteert.
Ja, dat je dan uiteindelijk dit soort dingen krijgt vrees ik ook, maar dat ligt nu dus wel degelijk aan TS (en niet aan haar vriend!), want TS is degene die -in haar voordeel- opeens wil afwijken van hun "normale manier van doen".quote:Op zaterdag 4 januari 2014 14:39 schreef TC03 het volgende:
[..]
Daar ga ik niet aan voorbij, maar ik kan er niks mee. Als je zo 'zakelijk' in het leven staat, krijg je vroeg of laat gezeik over geld, dus die zakelijke instelling vind ik hoe dan ook de kern van het probleem.
Ik weet ook het e.e.a. van financiën, en ik weet ook de oplossing. Jouw schuld, jij moet gewoon betalen en doorgaan met je leven.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 14:32 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
Uiteraard maak je afspraken, maar het moeten er zo min mogelijk zijn. Alleen voor de essentiële dingen. Afspraken zijn namelijk per definitie aan interpretatie onderhevig, hoe meer afspraken je maakt hoe meer nutteloze geschillen je krijgt omdat partij A de afspraak anders interpreteert dan persoon B.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 14:40 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
In een goede relatie heb je juist afspraken
Niemand denkt 100% het zelfde en je wil daar niet pas achter komen als de poep tegen de ventilator vliegt
Of als je uit elkaar gaat...
Iedereen denkt dat zij de uitzondering zijn en dat ze er wel uit komen op het moment dat iets zich voor doet
Maar dan blijkt er toch altijd wel ergens een verschil van mening te zijn (wat juist goed is, een relatie met je kloon lijkt mij maar niets, dan leer je ook niets van elkaar) en dan wil je niet dat je dan topics moet open op fok en elkaar dagen dood zwijgen omdat je ruzie hebt
Dus moet je afspraken maken
quote:Op zaterdag 4 januari 2014 14:44 schreef Greys het volgende:
Niet het hele topic gelezen, maar TS zou de schade zonder enig morren zelf moeten betalen.
En als TS haar vriend dan zélf uit eigen beweging aanbiedt om er aan mee te betalen, is dat alleen maar lief en meegenomen.
Het is volledig jouw schuld, dus je kunt gewoon niet van hem verwachten dat hij mee betaalt.
Blij zijn als hij het wel doet, maar het niet verwachten of verlangen.
Daarover verschillen we dus (duidelijk) van mening. Ik vind haar vriend een oelewapper omdat hij niet bij voorbaat heeft aangeboden de lasten te delen.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 14:42 schreef Forbry het volgende:
[..]
Ja, dat je dan uiteindelijk dit soort dingen krijgt vrees ik ook, maar dat ligt nu dus wel degelijk aan TS (en niet aan haar vriend!), want TS is degene die -in haar voordeel- opeens wil afwijken van hun "normale manier van doen".
Dat zou ik ook niet doen als ik een vriendin had die zo in de relatie stond.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 14:45 schreef TC03 het volgende:
[..]
Daarover verschillen we dus (duidelijk) van mening. Ik vind haar vriend een oelewapper omdat hij niet bij voorbaat heeft aangeboden de lasten te delen.
Met zo'n vriendin kan ik mij daar wel iets bij voorstellen.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 14:45 schreef TC03 het volgende:
[..]
Daarover verschillen we dus (duidelijk) van mening. Ik vind haar vriend een oelewapper omdat hij niet bij voorbaat heeft aangeboden de lasten te delen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |