abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135065745
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 15:16 schreef TC03 het volgende:

[..]

Wat heb je aan 'gelijk hebben'? Je moet gewoon naar een situatie toe waarin beide personen tevreden zijn, ongeacht wie er gelijk heeft.
Ja, ja... klinkt allemaal leuk en aardig, maar het is duidelijk dat er hier een keuze gemaakt zal moeten worden die één van de partijen niet o.k. zal vinden :')
Tails tell tales
pi_135065762
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 15:18 schreef TC03 het volgende:

[..]

Waar ik op uit kom, is dat TS in principe moet betalen, maar dat dat totaal niet het punt is. Het gaat er niet om 'wie er moet betalen', het gaat erom dat TS zich niet gesteund voelt en of die emotie terecht is ja of nee.

[..]

Ze voelt zich niet gesteund omdat ze geen verantwoordelijkheid neemt?

Waarom zegt ze in de eerste instantie niet gewoon ik heb die schade gemaakt, dus ik betaal het? Jij draait de oorzaak en het gevolg om.
  zaterdag 4 januari 2014 @ 15:21:30 #178
417864 Obstinaatje
Ingnorance is bliss!
pi_135065765
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 15:20 schreef Forbry het volgende:

[..]

Ja, ja... klinkt allemaal leuk en aardig, maar het is duidelijk dat er hier een keuze gemaakt zal moeten worden die één van de partijen niet o.k. zal vinden :')
Psies!
  zaterdag 4 januari 2014 @ 15:22:07 #179
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_135065790
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 15:20 schreef computergirl het volgende:

[..]

Ik volg je niet, waarin zou TS dan gesteund moeten worden? Dat ze echt heel zielig is omdat ze niet kan rijden?
Ik zou ten alle tijde aanbieden om de schade 50-50 te delen, zoals ik al zo vaak heb gezegd in dit topic. Het is een ongelukje, daar heeft niemand voor gekozen, waarom zou je dat leed niet samen delen? Daar woon je toch samen voor?
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_135065797
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 15:20 schreef TC03 het volgende:

[..]

"JOUW". Gast, ze wonen samen. Dan deel je lief en leed.
Wat nou als TS een gokschuld opbouwt van 20 k?
pi_135065800
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 15:20 schreef TC03 het volgende:

[..]

"JOUW". Gast, ze wonen samen. Dan deel je lief en leed.
Vind jij.
Ik vind dat pure onzin en vind dat volwassen mensen verantwoordelijk zijn en de consequenties moeten dragen voor hun eigen problemen.
  zaterdag 4 januari 2014 @ 15:23:02 #182
53267 TC03
pi_135065821
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 15:20 schreef Forbry het volgende:

[..]

Nee, jouw 'oplossing' ('één van de twee zal het niet leuk vinden') is juist het probleem. Het probleem is dat er over zoiets simpels als schade aan een auto ruzie ontstaat. Hoe kan en hoe kan je dat voorkomen? Daar gaat het topic over.

Het antwoord is m.i. overigens al gegeven:

quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 14:50 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Volgens mij zijn er twee problemen:
1- jullie hebben een meningsverschil over geld, met achterliggend allerlei emoties
2- je hebt schade veroorzaakt

Wees de grootste, en los probleem 2 gewoon op van je eigen geld. Bespreek daarna probleem 1.

Het is mijn ervaring dat onenigheid over geld in een relatie iets kapot maakt. Iets van onschuld, of onbezorgdheid of zo. Je verliest het gevoel dat je elkaar door dik en dun steunt, immers, een paar honderd euro is kennelijk al voldoende om die ander in de hoek te zetten.

Uitkijken hiermee.
  zaterdag 4 januari 2014 @ 15:24:04 #183
53267 TC03
pi_135065853
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 15:22 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:

[..]

Wat nou als TS een gokschuld opbouwt van 20 k?
Maar dat heeft ze niet gedaan, dus dat slaat nergens op.
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 15:22 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Vind jij.
Ik vind dat pure onzin en vind dat volwassen mensen verantwoordelijk zijn en de consequenties moeten dragen voor hun eigen problemen.
Is vast heel gezellig samenwonen met jou.
  zaterdag 4 januari 2014 @ 15:24:16 #184
417864 Obstinaatje
Ingnorance is bliss!
pi_135065860
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 15:23 schreef TC03 het volgende:

[..]

Nee, jouw 'oplossing' ('één van de twee zal het niet leuk vinden') is juist het probleem. Het probleem is dat er over zoiets simpels als schade aan een auto ruzie ontstaat. Hoe kan en hoe kan je dat voorkomen?
Geen schade maken. 8-)
  zaterdag 4 januari 2014 @ 15:24:42 #185
53267 TC03
pi_135065872
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 15:24 schreef Obstinaatje het volgende:

[..]

Gen schade maken. 8-)
Dat is toch geen oplossing. Je moet maar geen schade maken aan een auto, anders krijg je ruzie. Lol.
pi_135065916
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 15:24 schreef TC03 het volgende:

[..]

Maar dat heeft ze niet gedaan, dus dat slaat nergens op.

[..]

Is vast heel gezellig samenwonen met jou.
Ik behandel mijn partner niet als een kind en ik heb zelfrespect, dat zie ik bij jou niet terug.
pi_135065932
op relationeel gebied zeg ik: betaal gewoon samen, hebt een relatie dus waarom maak je je druk om dat geld.

maar als je puur naar de feiten/zakelijk kijkt is het gewoon echt TS die moet gaan betalen. En dat is toch waar het om draait in deze maatschappij.

Dus TS kan hoog of laag springen maar feitelijk gezien heeft de vriend gelijk en is zei gewoon degene die moet zeggen oke, ik ben verantwoordelijk dus ik betaal.

Die 2 zaken open hier nogal door elkaar.
pi_135065944
Het is natuurlijk niet zijn schuld dat hij een auto heeft en onderhoudt, op eigen kosten, die geen sensoren heeft. Ik neem ook aan dat je dat wist op het moment dat je die auto ging gebruiken en al wist je dat niet, dan is dat geen excuus.

Juridisch gezien ben je aansprakelijk. Jij hebt de schade veroorzaakt. Je bent aansprakelijk voor de volledige schade, tenzij je vriend op een of andere manier verwijtbaar heeft bijgedragen aan het ontstaan van de schade. Dat lijkt me niet het geval.

Kortom, je vriend staat in zijn recht als hij meent dat hij jegens jou aanspraak heeft op een volledige schadevergoeding. Die dien jij te betalen en daar kan dus niet een of andere gezamenlijke rekening voor aangesproken worden.

Dat is strikt juridisch, maar dit soort relationele zaken moet je niet uitsluitend juridisch willen benaderen. En in zoverre verbaast het me een beetje dat je vriend zich zo opstelt. Mijn toenmalige vriendin heeft ook wel eens een auto die volledig in mijn eigendom was, total loss gereden. Het komt dan niet eens in me op om haar voor de schade op te laten draaien. Typisch gevalletje van 'jammer maar helaas' en vervolgens vol goede moed op zoek naar een andere auto in de gelukkige wetenschap dat met haar alles goed was.

Een meer praktische instelling zou je vriend gesierd hebben, maar helaas kun je dat niet afdwingen.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  zaterdag 4 januari 2014 @ 15:27:27 #189
53267 TC03
pi_135065982
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 15:26 schreef Argento het volgende:
Het is natuurlijk niet zijn schuld dat hij een auto heeft en onderhoudt, op eigen kosten, die geen sensoren heeft. Ik neem ook aan dat je dat wist op het moment dat je die auto ging gebruiken en al wist je dat niet, dan is dat geen excuus.

Juridisch gezien ben je aansprakelijk. Jij hebt de schade veroorzaakt. Je bent aansprakelijk voor de volledige schade, tenzij je vriend op een of andere manier verwijtbaar heeft bijgedragen aan het ontstaan van de schade. Dat lijkt me niet het geval.

Kortom, je vriend staat in zijn recht als hij meent dat hij jegens jou aanspraak heeft op een volledige schadevergoeding. Die dien jij te betalen en daar kan dus niet een of andere gezamenlijke rekening voor aangesproken worden.

Dat is strikt juridisch, maar dit soort relationele zaken moet je niet uitsluitend juridisch willen benaderen. En in zoverre verbaast het me een beetje dat je vriend zich zo opstelt. Mijn toenmalige vriendin heeft ook wel eens een auto die volledig in mijn eigendom was, total loss gereden. Het komt dan niet eens in me op om haar voor de schade op te laten draaien. Typisch gevalletje van 'jammer maar helaas' en vervolgens vol goede moed op zoek naar een andere auto in de gelukkige wetenschap dat met haar alles goed was.

Een meer praktische instelling zou je vriend gesierd hebben, maar helaas kun je dat niet afdwingen.
^O^
pi_135066007
Sowieso mensen die zich zo druk maken om geld binnen een (lange, vaste) relatie :`)
pi_135066069
quote:

[..]

Nee, jouw 'oplossing' ('één van de twee zal het niet leuk vinden') is juist het probleem. Het probleem is dat er over zoiets simpels als schade aan een auto ruzie ontstaat. Hoe kan en hoe kan je dat voorkomen?
In het soort relatie dat zij in financieel opzicht hebben? Door van te voren goede afspraken te maken en je daar vervolgens beiden ook te allen tijde.aan te houden. Die afspraken kunnen ook stilzwijgend worden gemaakt, wat hier enigszins het geval lijkt. Gedoe had voorkomen kunnen worden als TS niet opeens van afspraken afwijkt.
Tails tell tales
  zaterdag 4 januari 2014 @ 15:30:46 #192
53267 TC03
pi_135066116
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 15:29 schreef Forbry het volgende:

[..]

In het soort relatie dat zij in financieel opzicht hebben? Door van te voren goede afspraken te maken en je daar vervolgens beiden ook te allen tijde.aan te houden. Die afspraken kunnen ook stilzwijgend worden gemaakt, wat hier enigszins het geval lijkt. Gedoe had voorkomen kunnen worden als TS niet opeens van afspraken afwijkt.
Je moet het maar willen, een relatie hebben op basis van 'afspraken waar je je ten alle tijden aan houdt'. Tering. :') Wat is er mis met spontane steun en wederzijds begrip zonder dat het gestoeld is op duidelijke afspraken?
  zaterdag 4 januari 2014 @ 15:30:59 #193
417864 Obstinaatje
Ingnorance is bliss!
pi_135066125
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 15:24 schreef TC03 het volgende:

[..]

Dat is toch geen oplossing. Je moet maar geen schade maken aan een auto, anders krijg je ruzie. Lol.
Humor is om te lachen hoor. *O*
(Ik gaf nochtans precies antwoord op je vraag.)
pi_135066138
quote:

[..]

Nee, jouw 'oplossing' ('één van de twee zal het niet leuk vinden') is juist het probleem. Het probleem is dat er over zoiets simpels als schade aan een auto ruzie ontstaat. Hoe kan en hoe kan je dat voorkomen? Daar gaat het topic over.

Het antwoord is m.i. overigens al gegeven:

[..]

Dat antwoord is dus dat TS eerst de schade in het geheel van haar eigen geld betaald? Ja, daar ben ik het dus mee eens. :D
Tails tell tales
pi_135066146
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 15:28 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
Sowieso mensen die zich zo druk maken om geld binnen een (lange, vaste) relatie :`)
Ik heb niet gelezen hoe lang deze relatie bestaat, maar ook niet hoe de inkomsten verdeeld zijn. Misschien verdient TS wel het dubbele als haar vriend en wil ze liever 900 euro aan schoenen kopen.
Het zou niet eens in mij opkomen om een ander te laten meebetalen aan schade waar ik schuld aan heb.
  zaterdag 4 januari 2014 @ 15:32:57 #196
53267 TC03
pi_135066204
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 15:31 schreef Forbry het volgende:

[..]

Dat antwoord is dus dat TS eerst de schade in het geheel van haar eigen geld betaald? Ja, daar ben ik het dus mee eens. :D
Het vraagstuk is niet 'wie moet er betalen?'. Het vraagstuk is: 'is de emotie die TS voelt bij deze omstandigheden terecht?'. We zitten in R&P, niet WGR.
pi_135066221
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 15:31 schreef computergirl het volgende:
Het zou niet eens in mij opkomen om een ander te laten meebetalen aan schade waar ik schuld aan heb.
het vervelende voor TS is dan ook nog dat deze aansprakelijkheid niet verzekerd is.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_135066228
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 15:31 schreef computergirl het volgende:

[..]

Ik heb niet gelezen hoe lang deze relatie bestaat, maar ook niet hoe de inkomsten verdeeld zijn. Misschien verdient TS wel het dubbele als haar vriend en wil ze liever 900 euro aan schoenen kopen.
Mij ook niet inderdaad... zou me d'r niet eens fijn bij voelen. Tis al kut genoeg dat je iemand anders auto in elkaar rijdt.

Maar het zou wel in me opkomen om te zeggen ah, dat regelen we samen wel
pi_135066270
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 15:33 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:

[..]

Mij ook niet inderdaad...

Maar het zou wel in me opkomen om te zeggen ah, dat regelen we samen wel
en er dan een traditie van maken om tegen haar grapjes te maken over vrouwen en parkeren...
pi_135066305
conclusie: leen nooit je auto uit aan een vrouw
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')