Dank, ziet er leuk uit, idd.quote:Op woensdag 5 maart 2014 20:32 schreef computergirl het volgende:
[..]
In de Scheldestraat zitten heel veel koffietentjes, coffeecompany uiteraard maar ook een zaak waar je heel vroeg terecht kan voor ontbijt en zo. Ziet er wel leuk uit (fiets er elke dag langs)
http://www.at7online.nl
Zit die broodjeszaak van Sal Meier nog in de Scheldestraat?quote:Op woensdag 5 maart 2014 20:32 schreef computergirl het volgende:
[..]
In de Scheldestraat zitten heel veel koffietentjes, coffeecompany uiteraard maar ook een zaak waar je heel vroeg terecht kan voor ontbijt en zo. Ziet er wel leuk uit (fiets er elke dag langs)
http://www.at7online.nl
De Overkant. Letter de overkant van de raiquote:Op woensdag 5 maart 2014 20:15 schreef Bleie het volgende:
Iemand tips waar je op zondagochtend leuk koffie kunt drinken in de buurt van de rai?
ja hoor, de jodebroodzaak zit er nog steedsquote:Op woensdag 5 maart 2014 22:36 schreef Karina het volgende:
[..]
Zit die broodjeszaak van Sal Meier nog in de Scheldestraat?
Heerlijke broodjes hebben ze daarquote:Op woensdag 5 maart 2014 23:48 schreef donald_dick het volgende:
[..]
ja hoor, de jodebroodzaak zit er nog steeds
nog steeds hoorquote:Op woensdag 5 maart 2014 23:50 schreef Karina het volgende:
[..]
Heerlijke broodjes hebben ze daarOf hadden, ben er al jaren niet meer geweest.
ik proef niet alle broodjes die daar gemaakt wordenquote:Op woensdag 5 maart 2014 23:56 schreef Karina het volgende:
[..]
Nou ja ik bedoelde, ik weet niet of ze nu nog steeds zo lekker zijn
quote:Op donderdag 6 maart 2014 00:06 schreef donald_dick het volgende:
[..]
ik proef niet alle broodjes die daar gemaakt worden
Ben daar maar een keer geweest hoor, maar voor koffie in de ochtend zou ik toch het advies van computergirl opvolgen. Vond het echt een net-niet tent toen.quote:Op woensdag 5 maart 2014 22:39 schreef Thaboel het volgende:
[..]
De Overkant. Letter de overkant van de rai
Onder Muiderpoort heb je in ieder geval heel veel (tweedehands) fietsen. Het is natuurlijk wel duurder dan marktplaats of een fietsjunk maar ik zou er zeker even langslopen.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 23:09 schreef donroyco het volgende:
Iemand suggesties voor een goede fietsenzaak met tweedehands fietsen? Liefst in Oost of centraal gelegen. Thanks!
En zeg geen Marktplaats of fietsjunk
Dank voor de tip.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 23:18 schreef thettes het volgende:
[..]
Onder Muiderpoort heb je in ieder geval heel veel (tweedehands) fietsen. Het is natuurlijk wel duurder dan marktplaats of een fietsjunk maar ik zou er zeker even langslopen.
Nu gaat het er mij om, ik twijfel nog steeds. Echter, Groningen ken ik al vrij goed en Amsterdam amper/niet, dus zijn er dingen over Amsterdam die ik mis heb, verkeerd inschat of compleet ben vergeten?quote:Oké, studiekeuze tijd voor ondergetekende.
Er is nog 1 ding waar ik over inzit, wat toch belangrijk voor mij is; in welke stad moet ik studeren?
Mijn afweging is momenteel; Politicologie in Amsterdam vs. Geschiedenis in Groningen.
Maar ik wil nu graag vragen, puur op de stad gezien, wat beter is voor een student die wél van feesten houdt, maar ook cultureel en muzikaal aanbod kan waarderen en daarnaast nog veel met politiek doet.
Voor- en nadelen tot zover ik kom;
Amsterdam;
+ Hoofdstad, place to be.
+ Betere netwerkmogelijkheden in politiek (als je hogerop wil komen, beter hier).
+ Breed aanbod van zo'n beetje alles wat je wil doen.
+ Centrale locatie in Nederland
+ Heel veel uitgaansgelegenheden.
- Veel toeristen.
- Percentueel minder studenten.
- Gevaarlijkere stad (?)
- Moeilijker woning krijgen.
Groningen;
+ Dichterbij waar ik nu woon.
+ Veel huidige vrienden gaan erheen.
+ Alles lekker dicht bij elkaar, weinig reistijd.
+ Makkelijk woning vinden.
+ Ken de stad al op mijn duimpje.
+ Hoog percentage studenten.
- Zodra je buiten stad komt, duurt 200km voordat je ook maar iets tegenkomt.
- Minder netwerkmogelijkheden.
- Veel mensen die ik niet per se weer terug wil zien van middelbare school gaan ook erheen.
- Kleiner totaalaanbod aan activiteiten.
Ik ben vast nog wat vergeten, maar... meningen?
Heb je niet echt last van.quote:
Relatief misschien, absoluut niet. En als je gaat studeren heb je voornamelijk te maken met andere studenten, dus dat nadeel zie ik niet.quote:- Percentueel minder studenten.
Het is hier geen ghetto hoor.. Ik voel me eigenlijk nooit onveilig hier. Plus, geen last van aardbevingen hierquote:- Gevaarlijkere stad (?)
Ja, dat is een nadeel.quote:- Moeilijker woning krijgen.
Amsterdam en Groningen zijn allebei toffe steden, zeker voor studenten. Voldoende activiteiten en zulks. Ik zou het dus vooral van je studie af laten hangen. Tenzij je per sé die ene sport wil spelen die ze in Amsterdam wel hebben en in Groningen niet (Gaelic Football ofzo) zou ik ook niet per sé kijken naar 'breed aanbod van zo'n beetje alles wat je wil doen'... Tis niet alsof je tijd zult hebben om alles te doen. Horeca in Groningen is trouwens wel langer open dan in Amsterdam. Genoeg studentenkroegen die in Groningen tot 6 a 7 uur open zijn terwijl ze in Amsterdam dan al om 4 uur sluiten.quote:Op maandag 10 maart 2014 01:07 schreef Your_mother_in_law het volgende:
Amsterdammerts, ik kom hier met een vraag.
Had er toevallig al een topic over gemaakt, zal de OP hier neerzetten zodat duidelijk is waar het over gaat.
[..]
Nu gaat het er mij om, ik twijfel nog steeds. Echter, Groningen ken ik al vrij goed en Amsterdam amper/niet, dus zijn er dingen over Amsterdam die ik mis heb, verkeerd inschat of compleet ben vergeten?
Broodjes zijn ook prima.quote:Op maandag 10 maart 2014 09:37 schreef Bleie het volgende:
Zondag trouwens inderdaad naar @7 geweest: heel fijn tentje. We zaten lekker in het zonnetje, goede sapjes en volgens mij ook prima broodjes, wat ik zo om me heen zag.
quote:Op maandag 10 maart 2014 09:37 schreef Bleie het volgende:
Zondag trouwens inderdaad naar @7 geweest: heel fijn tentje. We zaten lekker in het zonnetje, goede sapjes en volgens mij ook prima broodjes, wat ik zo om me heen zag.
Niks mis met het studentenwereldje natuurlijk, ook niet in Amsterdam. De studentenwereld bestaat niet alleen uit verenigingen en kroegen maar bijvoorbeeld ook uit sportclubs, debatclubs, muziekverenigingen en andere culturele verenigingen. Waarom zou je als 18-jarige student naar een kroeg voor niet-studerende 30-plussers gaan of in een koor gaan zitten met allerlei huismussen van boven de 50? Kan later nog wel.quote:Op maandag 10 maart 2014 09:36 schreef Bleie het volgende:
Ik zou percentueel minder studenten in Amsterdam eerder als voordeel dan als nadeel zien. Dat betekent ook dat je minder 'vast' zit in het studentenwereldje. Bovendien blijven (mede hierdoor volgens mij) meer mensen na hun studie in Amsterdam of de directe omgeving daarvan wonen en werken, maar in Groningen veel mensen na hun studie toch nog naar het westen gaan, en je weer opnieuw kunt beginnen met een vriendenkring opbouwen.
Gevaarlijker zou ik me ook niet veel van aantrekken. Ook ik heb me, zeker als student, nooit onveilig gevoeld. Nu ik in Noord woon, fiets ik liever niet 's nachts van de pont naar huis, hoewel ik inmidels ook wel weet welke route ik in het donker goed te doen vind.
Blijven plakken in het studentenwereldje is een voorwaarde om nooit een echte Amsterdammer te worden bijvoorbeeld. De meeste studenten komen als wereldvreemde jonkies deze stad binnen fladderen, klitten wat onwennig bij elkaar en gaan er met diezelfde instelling weer weg. Er is hier zoveel meer te ontdekken dan de Bubbels en andere laagvliegers. Nou ja, voor de GHB schenkers zijn dat soort plekken dan weer wel leuk.quote:Op maandag 10 maart 2014 11:24 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Niks mis met het studentenwereldje natuurlijk, ook niet in Amsterdam. De studentenwereld bestaat niet alleen uit verenigingen en kroegen maar bijvoorbeeld ook uit sportclubs, debatclubs, muziekverenigingen en andere culturele verenigingen. Waarom zou je als 18-jarige student naar een kroeg voor niet-studerende 30-plussers gaan of in een koor gaan zitten met allerlei huismussen van boven de 50? Kan later nog wel.
Ik heb er een goede fiets gevonden, nogmaals dank.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 23:18 schreef thettes het volgende:
[..]
Onder Muiderpoort heb je in ieder geval heel veel (tweedehands) fietsen. Het is natuurlijk wel duurder dan marktplaats of een fietsjunk maar ik zou er zeker even langslopen.
Ik ben zelf nog steeds student, maar veel mensen in mijn vriendenkring zijn afgestudeerd. De categorie van ca 24-30 is dan ook in Amsterdam nog goed vertegenwoordigd, en daar ben ik heel blij mee. Kan me inderdaad voorstellen dat veel echte studentensteden die groep mensen ontberen.quote:Op maandag 10 maart 2014 09:36 schreef Bleie het volgende:
Ik zou percentueel minder studenten in Amsterdam eerder als voordeel dan als nadeel zien. Dat betekent ook dat je minder 'vast' zit in het studentenwereldje. Bovendien blijven (mede hierdoor volgens mij) meer mensen na hun studie in Amsterdam of de directe omgeving daarvan wonen en werken, maar in Groningen veel mensen na hun studie toch nog naar het westen gaan, en je weer opnieuw kunt beginnen met een vriendenkring opbouwen.
tof!quote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:04 schreef donroyco het volgende:
[..]
Ik heb er een goede fiets gevonden, nogmaals dank.
Obama is geen Bill Clinton dus reken maar van niet. Zeker als je weet dat de grote Amerikaanse networks meekomen zoals FOX die dit zullen aangrijpen om een rel te starten.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 21:54 schreef Dos37 het volgende:
Obama komt naar Amsterdam
Zou ie als een echte Amerikaanse toerist nog even een rondje over de wallen gaan maken of niet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |