abonnement Unibet Coolblue
pi_136623325
Hello :)

Aanstaande vrijdag komen er een paar mensen naar mij toe met wie ik 6 maanden in het buitenland heb gestudeerd. Zijn amerikanen, engelsen en australiers.

Nu woon ik al een aantal jaren in Amsterdam, maar ben eigenlijk altijd met mijn vrienden naar Festivals geweest, of trouw of rond het leidseplein.

Deze mensen hebben echter andere voorkeuren, en vooral een bar met livemuziek zou het goed doen. Bestaat zoiets überhaupt in Amsterdam? Nog meer tips?
pi_136623435
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 13:31 schreef Sheldon. het volgende:
Hello :)

Aanstaande vrijdag komen er een paar mensen naar mij toe met wie ik 6 maanden in het buitenland heb gestudeerd. Zijn amerikanen, engelsen en australiers.

Nu woon ik al een aantal jaren in Amsterdam, maar ben eigenlijk altijd met mijn vrienden naar Festivals geweest, of trouw of rond het leidseplein.

Deze mensen hebben echter andere voorkeuren, en vooral een bar met livemuziek zou het goed doen. Bestaat zoiets überhaupt in Amsterdam? Nog meer tips?
Als je altijd naar het Leidseplein gaat moet je de Melkweg, Paradiso, Bourbon Street en The Waterhole toch wel kennen? Is eigenlijk altijd live-muziek.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  donderdag 13 februari 2014 @ 07:47:24 #153
312215 Näsenbar
State of the Art.
pi_136653134
Als je naar The Waterhole gaat mag je eerst wel een lening afsluiten.
Denk aan het milieu voordat u deze post print.
pi_136653233
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 07:47 schreef Näsenbar het volgende:
Als je naar The Waterhole gaat mag je eerst wel een lening afsluiten.
Hoezo? Tot 21:00 uur hebben ze er zelfs een happy hour... Goedkope pints...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_136656801
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 13:35 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Als je altijd naar het Leidseplein gaat moet je de Melkweg, Paradiso, Bourbon Street en The Waterhole toch wel kennen? Is eigenlijk altijd live-muziek.
Bourbon street heb ik veel goeds over gehoord, is het publiek alleen niet wat ouwelijk? (lees: 30+ gemiddeld? )
pi_136677174
Hoe kijken jullie aan tegen opgroeiende kinderen in Amsterdam?

Niet lang geleden is mijn oom overleden, en mijn vader is de enige erfgenaam, aangezien mijn oom geen vrouw/kinderen/andere broers of zussen/ouders meer had.

Hij woonde in een mooi appartement in Amsterdam Zuid, dat mijn vader dus nu heeft geërfd. Zelf ben ik inmiddels afgestudeerd, en heb ook altijd in Amsterdam op kamers gezeten, en vind het een heerlijke stad.

Het zou dan de bedoeling zijn dat we dit appartement helemaal gaan verbouwen, en dat ik er met mijn vriendin ga wonen. Het is wellicht nog wat ver vooruit gedacht, maar op een gegeven moment gaan er toch kinderen komen hoop ik, en daar komt meteen de vraag op of deze investering op dit moment wel de juiste is.

Het zou dan toch wel de bedoeling zijn dat ik hier de komende 10 jaar ongeveer zal wonen. Stel je krijgt kinderen, die groeien dan op 3 en 4 hoog op. Weliswaar in een prima buurt, maar alsnog zie ik hier bijvoorbeeld nooit kinderen op skelters/skeelers en allerlei andere shit die ik vroeger heb gedaan.

Opgroeien in Amsterdam : Voordeel, nadeel of om het even?
  Moderator donderdag 13 februari 2014 @ 20:05:05 #157
9859 crew  Karina
Woman
pi_136677353
Ik woon zelf ook in Zuid, op straat zie ik inderdaad niet veel kinderen op straat spelen. Maar hier een klein stukje vandaag zijn 2 speelpleinen en nog iets verderop een skatebaan daar is het altijd best druk met kinderen.

Zelf heb ik altijd in Amsterdam gewoond en altijd op straat gespeeld, maar goed dat is al weer wat jaartjes geleden :+
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_136680918
Dat is natuurlijk ook enorm afhankelijk van de wijk maar als je zelf flink tijd hebt en maakt om met ze naar bv het Amstelpark te gaan hoeft dat geen echt obstakel te zijn.
Maar echt ideaal is het niet.
pi_136681576
Wij woonden aan een hele drukke winkelstraat op drie hoog. We hadden weliswaar een riant dakterras, maar met een klein kind is dat toch niet ideaal. Om lekker buiten te kunnen spelen, moet je altijd samen erop uit, bijvoorbeeld naar een park. Is ook heel gezellig, hoor, maar wij vonden het toch niet meer heel fijn. We hebben een eengezinswoning in Noord gekocht, en huren nu tijdelijk tot deze klaar is ook een begane grond woning, en het is toch wel echt heel erg veel fijner voor onze dochter.

Then afwin, je hebt nog geen kinderen, en misschien Is de buurt waar jouw appartement is wel beter geschikt voor kinderen. En misschien vinden je vriendin en jij het wel prima als het zover komt. En anders kun je wellicht nog verkopen en een andere woning zoeken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 14 februari 2014 @ 09:15:43 #160
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_136693743
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_136693972
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 20:00 schreef JiggyJ het volgende:
Hoe kijken jullie aan tegen opgroeiende kinderen in Amsterdam?

Niet lang geleden is mijn oom overleden, en mijn vader is de enige erfgenaam, aangezien mijn oom geen vrouw/kinderen/andere broers of zussen/ouders meer had.

Hij woonde in een mooi appartement in Amsterdam Zuid, dat mijn vader dus nu heeft geërfd. Zelf ben ik inmiddels afgestudeerd, en heb ook altijd in Amsterdam op kamers gezeten, en vind het een heerlijke stad.

Het zou dan de bedoeling zijn dat we dit appartement helemaal gaan verbouwen, en dat ik er met mijn vriendin ga wonen. Het is wellicht nog wat ver vooruit gedacht, maar op een gegeven moment gaan er toch kinderen komen hoop ik, en daar komt meteen de vraag op of deze investering op dit moment wel de juiste is.

Het zou dan toch wel de bedoeling zijn dat ik hier de komende 10 jaar ongeveer zal wonen. Stel je krijgt kinderen, die groeien dan op 3 en 4 hoog op. Weliswaar in een prima buurt, maar alsnog zie ik hier bijvoorbeeld nooit kinderen op skelters/skeelers en allerlei andere shit die ik vroeger heb gedaan.

Opgroeien in Amsterdam : Voordeel, nadeel of om het even?
Het is nogal persoonlijk. Sommige mensen willen nooit die stad uit en nemen de ongemakken op de koop toe. En met kinderen is 3 en 4 hoog een ongemak. Met alles wat je naar boven en naar beneden moet slepen en het gebrek aan vrije uitloop.

De meeste mensen in mijn omgeving vertrekken dan ook uit het centrum of uit Amsterdam zodra er kinderen zijn.

Zo te lezen vindt je de stad leuk maar heb je niet die wens om daar altijd te blijven wonen. Dan denk ik dat als er eenmaal kinderen zijn je snel wilt vertrekken nadat je 3 keer per dag de bugaboo 3 trappen omhoog staat te trekken.
  Moderator vrijdag 14 februari 2014 @ 09:40:26 #162
5428 crew  miss_sly
pi_136694295
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 09:27 schreef Godtje het volgende:

[..]

Het is nogal persoonlijk. Sommige mensen willen nooit die stad uit en nemen de ongemakken op de koop toe. En met kinderen is 3 en 4 hoog een ongemak. Met alles wat je naar boven en naar beneden moet slepen en het gebrek aan vrije uitloop.

De meeste mensen in mijn omgeving vertrekken dan ook uit het centrum of uit Amsterdam zodra er kinderen zijn.

Zo te lezen vindt je de stad leuk maar heb je niet die wens om daar altijd te blijven wonen. Dan denk ik dat als er eenmaal kinderen zijn je snel wilt vertrekken nadat je 3 keer per dag de bugaboo 3 trappen omhoog staat te trekken.
Nou ja, die bugaboo is echt onnodig. Ik woonde ook drie hoog met een baby en ik had een draagdoek (niet te verwarren met een Baby Bjorn). Dus ik wikkelde baby in de doek en ik vertrok. Weinig gesjouw :)

Ik vond het juist met baby nog prima te doen op drie hoog, eigenlijk. Juist met een kind dat buiten wil spelen, af wil spreken, fietsen vond ik het niet meer fijn.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 14 februari 2014 @ 10:24:36 #163
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_136695480
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 09:40 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Nou ja, die bugaboo is echt onnodig. Ik woonde ook drie hoog met een baby en ik had een draagdoek (niet te verwarren met een Baby Bjorn). Dus ik wikkelde baby in de doek en ik vertrok. Weinig gesjouw :)

Ik vond het juist met baby nog prima te doen op drie hoog, eigenlijk. Juist met een kind dat buiten wil spelen, af wil spreken, fietsen vond ik het niet meer fijn.
Zo'n draagdoek is inderdaad ideaal in dat soort situaties :Y
Met een baby is het geen probleem als je geen buitenruimte hebt, maar wij merkten toch ook naarmate de kinderen groter worden (hebben 3 jongens van 8, 6 en 3 jaar) het toch wel lekker zou zijn om wat makkelijker buiten het huis te kunnen spelen.
Nou kan dat hier ook wel op de binnenstraat, en op het speeltuintje aan de straat, maar het liefste zouden we een tuin hebben. Maar ja, dat is wat lastig in Amsterdam, en de stad willen we niet uit ;)
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
  Moderator vrijdag 14 februari 2014 @ 10:28:14 #164
5428 crew  miss_sly
pi_136695593
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 10:24 schreef Againzender het volgende:

[..]

Zo'n draagdoek is inderdaad ideaal in dat soort situaties :Y
Met een baby is het geen probleem als je geen buitenruimte hebt, maar wij merkten toch ook naarmate de kinderen groter worden (hebben 3 jongens van 8, 6 en 3 jaar) het toch wel lekker zou zijn om wat makkelijker buiten het huis te kunnen spelen.
Nou kan dat hier ook wel op de binnenstraat, en op het speeltuintje aan de straat, maar het liefste zouden we een tuin hebben. Maar ja, dat is wat lastig in Amsterdam, en de stad willen we niet uit ;)
Daarom zijn wij naar Noord verhuisd. En de ervaring leert ons dat we eigenlijk overal nog steeds net zo snel zijn als eerder vanuit Watergraafsmeer. Als we op de fiets stappen, zijn we binnen 10 minuten bij het pontje en vanaf de overkant zijn we binnen 15-20 minuten vrijwel overal in Amsterdam waar we zouden willen zijn. En dadelijk (oplevering over 2 weken) een eengezinswoning met tuin!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 14 februari 2014 @ 11:02:18 #165
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_136696585
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 10:28 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Daarom zijn wij naar Noord verhuisd. En de ervaring leert ons dat we eigenlijk overal nog steeds net zo snel zijn als eerder vanuit Watergraafsmeer. Als we op de fiets stappen, zijn we binnen 10 minuten bij het pontje en vanaf de overkant zijn we binnen 15-20 minuten vrijwel overal in Amsterdam waar we zouden willen zijn. En dadelijk (oplevering over 2 weken) een eengezinswoning met tuin!
Als we de financiering rond krijgen, en dat lijkt te gaan lukken, hebben we straks een vrijstaande woning hier even verderop :) kunnen de kinderen ook gewoon op dezelfde school blijven.
Noord hebben we ook wel eens overwogen, want je zit inderdaad zo in het centrum, en je hebt er betaalbare ruime woningen.
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_136734406
Middag Mokum. Alles wel? Weertje hé met die wind maar...zonnetje breekt door.
  zondag 16 februari 2014 @ 21:18:05 #167
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_136789629
quote:
6s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 13:41 schreef Iwanius het volgende:
Middag Mokum. Alles wel? Weertje hé met die wind maar...zonnetje breekt door.
Nou, daar denken onze overburen anders over.. . aan het eind van de ochtend merkte een van de buren dat hun keuken in de hens stond.
Geweldig hoe alle buurtbewoners geholpen hebben om de brandweer makkelijk op het complex toe te laten (toen ik aan kwam rennen kwamen er al twee brandweermannen aanrennen met koevoeten) en hoe ze later geholpen hebben bij de opvang van de bewoners. De bewoners waren niet thuis tijdens de brand, je zou maar gebeld worden dat je huis in de fik staat....

Nou ja, rare dag dus hier.
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_136881824
Afgelopen zondag was ik in Amsterdam en ben ik in een boekwinkel geweest (2 verdiepingen) en ze verkochten er ook veel foto printen. Dit winkeltje was vrij klein en zat volgens mij in de straat waar ook een kledingzaakje met de naam Zipper zit.

Nou heb ik dit winkeltje proberen te achterhalen maar dat is tot zover niet gelukt. Kunnen jullie mij helpen aan een naam of website?
Hard work never killed anybody, but why take a chance?
pi_136882030
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 08:27 schreef Leer2eK het volgende:
Afgelopen zondag was ik in Amsterdam en ben ik in een boekwinkel geweest (2 verdiepingen) en ze verkochten er ook veel foto printen. Dit winkeltje was vrij klein en zat volgens mij in de straat waar ook een kledingzaakje met de naam Zipper zit.

Nou heb ik dit winkeltje proberen te achterhalen maar dat is tot zover niet gelukt. Kunnen jullie mij helpen aan een naam of website?
Zipper zit op 3 plekken in Amsterdam. Als je in het centrum was dan waarschijnlijk de 9 straatjes.
Als je in de 9 straatjes was zijn er 3 boekwinkels waarvan geen enkele in de Huidenstraat zoals de zipper.

http://www.de9straatjes.nl/nl/nieuws/3_x_boeken_in_de_straatjes/
pi_136882444
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 08:48 schreef Godtje het volgende:

[..]

Zipper zit op 3 plekken in Amsterdam. Als je in het centrum was dan waarschijnlijk de 9 straatjes.
Als je in de 9 straatjes was zijn er 3 boekwinkels waarvan geen enkele in de Huidenstraat zoals de zipper.

http://www.de9straatjes.nl/nl/nieuws/3_x_boeken_in_de_straatjes/
Misschien dat ik het daarom niet kon vinden. Was er ook niet helemaal zeker van. Weet je misschien wel zo'n soort winkeltje in de buurt?

Klein vierkant winkeltje met een open bovenverdieping. En er zat 1 jongen aan een bureau midden in de winkel. Verder was het vrij krap, amper ruimte om te lopen. Als je binnen kwam stonden er rechts allemaal foto prints en de rest waren boeken.
Hard work never killed anybody, but why take a chance?
  zaterdag 22 februari 2014 @ 21:14:38 #171
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_137028590
Even vraagje, er is vast iemand van jullie die via Actys huurt.. weet iemand wat de contractkosten en administratiekosten zijn bij aanvang van huur?
O+
pi_137042185
Middag Mokum. Alles wel en daar? Nog wat nieuws? :s)
  zondag 23 februari 2014 @ 12:23:42 #173
165633 eriksd
The grand facade...
pi_137043120
quote:
11s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 21:14 schreef Saisai het volgende:
Even vraagje, er is vast iemand van jullie die via Actys huurt.. weet iemand wat de contractkosten en administratiekosten zijn bij aanvang van huur?
1 maand huur toch?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  zondag 23 februari 2014 @ 12:38:04 #174
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_137043848
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 12:23 schreef eriksd het volgende:

[..]

1 maand huur toch?
Ja dat weet ik niet, daarom vraag ik het. De borg is toch altijd 1x de huur? Contractkosten dan nog eens extra? -O-
O+
  zondag 23 februari 2014 @ 13:18:53 #175
165633 eriksd
The grand facade...
pi_137045634
quote:
10s.gif Op zondag 23 februari 2014 12:38 schreef Saisai het volgende:

[..]

Ja dat weet ik niet, daarom vraag ik het. De borg is toch altijd 1x de huur? Contractkosten dan nog eens extra? -O-
Pak hun algemene voorwaarden er eens bij, staan op de site. Meen max. 1 maand huur aan contractskosten. Dus nog los van de borg - maar dat zijn geen kosten.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')