Nu word je warmer. Maar het was niet de vrouw van zijn beste vriend en het bleef niet bij achteraan zitten.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 18:44 schreef 99.999 het volgende:
Hij zat achter de vrouw van zijn beste vriend aan.
Lipsius was toen nog een student. Je moet het (haar) meer zoeken bij iets dat typisch is voor studenten (al heet het in België anders dan in Nederlands).quote:Op vrijdag 17 januari 2014 18:51 schreef 99.999 het volgende:
De dochter van de burgervader schaken werd ook niet erg gewaardeerd toen.
Akkoord tussen de SU en de VS dan zou de troepen terugtrekken.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 17:37 schreef Polacco het volgende:
Waarom is Oostenrijk niet lid van de NAVO?
Dat klopt. Oostenrijk was tot 1955 bezet. Het mocht weer een volledig zelfstandig land worden op de voorwaarde dat het voor altijd neutraal zou blijven. De Sovjet Unie zou niet akkoord zijn gegaan met de terugtrekking van de troepen indien de Oostenrijkers niet aan deze eis zouden voldoen. Sinds 26 oktober 1955 maakt de eeuwige neutraliteit deel uit van de Oostenrijkse constitutie en vandaar ook dat Oostenrijk nog steeds niet lid is van de NAVO en pas na het einde van de koude oorlog lid werd van de EU.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 18:10 schreef DeParo het volgende:
[..]
Akkoord tussen de SU en de VS dan zou de troepen terugtrekken.
Als je het heel abstract bekijkt kan je het zo zien maar dat is niet voldoende haha.quote:Op woensdag 5 februari 2014 18:44 schreef Rave_NL het volgende:
Joodse en Palestijnse wijk tegelijkertijd?
Het ligt inderdaad in Oost-Jeruzalem, op de rand met de Oude Stad, maar de vrees is dat uiteindelijk beide partijen aanspraak willen maken. Met het waarom beantwoord je een groot deel van de vraag in ieder geval.quote:Op donderdag 6 februari 2014 15:32 schreef Nibb-it het volgende:
Het ligt in Oost-J'lem, dus beide partijen maken aanspraak?
Incorrect.quote:Op donderdag 6 februari 2014 17:53 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Daar ligt zowel de Koepelmoskee als de Klaagmuur.
Incorrect, Silwan ligt buiten de oude stad, de Heilige Grafkerk in de oude stad.quote:Op donderdag 6 februari 2014 19:21 schreef Sloggi het volgende:
Heeft het iets met de Heilig Grafkerk te maken?
Nee, heeft weinig met Christelijke overlevering te maken, het gaat ver terug.quote:Op donderdag 6 februari 2014 20:43 schreef Rurik het volgende:
Daar wandelde Jezus met zijn kruis naar Golgotha.
het graf van de voorvaderen, een heilige plaats voor zowel Joden, christenen en moslims, ligt volgens mij in Hebron en dat zal het niet zijn..quote:Op zaterdag 8 februari 2014 13:20 schreef DeParo het volgende:
Silwan heeft iets te maken met de Joodse geschiedenis in de stad.
De Cave of The Patriarchs is inderdaad in Hebron.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 13:31 schreef RM-rf het volgende:
[..]
het graf van de voorvaderen, een heilige plaats voor zowel Joden, christenen en moslims, ligt volgens mij in Hebron en dat zal het niet zijn..
is Silwan een gemengde wijk? waar zowel Joden als Palestijnen traditioneel al heel lang gewoon door elkaar heen wonen?
Zijn paleis maar in die buurt sowieso de stad van David, the city of David zie je er ook wel staan als je daar rondloopt, Palestijnen zijn bang dat Israel op die manier legitimatie probeert te maken om ook Silwan bij het Joodse gedeelte van de stad te voegen.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 21:09 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Zijn paleis zou daar hebben gestaan?
Ik kan er maar één bedenken, maar laten we de bekendste nemen.quote:
Of de integratie was succesvol...quote:Op zondag 9 februari 2014 11:28 schreef Rave_NL het volgende:
Vanwege allochtonen die weigeren te integreren...
Het eerste deel van je antwoord is juist. Of hij ooit in Egypte is geweest is niet bekend (we weten weinig over hem), en hij zal de piramide ongetwijfeld mooi hebben gevonden. Maar waarom koos hij voor een piramidevormige tombe? Zou hij, als hij honderd jaar eerder of later had geleefd, ook voor deze vorm hebben gekozen?quote:Op zondag 9 februari 2014 12:13 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
De piramide van Ctesius was, net als alle andere piramides, een grafmonument. In dit geval voor de Romein Ctesius. Waarom de beste man een piramide heeft laten bouwen, weet ik niet. Wellicht is de beste man ooit in Egypte geweest en vond hij het gewoon mooi.
Dat klopt. Egypte werd in 30 v.C. een (bijzondere) provincie van het Romeinse Rijk, wat leidde tot een grote interesse van de Romeinse elite in de Egyptische cultuur in de jaren erna. De piramide van Cestius (ca. 12 v.C.) is daar een voorbeeld van.quote:Op maandag 10 februari 2014 02:08 schreef Rave_NL het volgende:
Na de inlijving van het oude Egypte in het Romeinse rijk kwam het tot een culturele uitbarsting in de hoofdstad?
Wat resulteerde in dit soort uitspattingen?
Correct.quote:Op maandag 10 februari 2014 22:51 schreef Sloggi het volgende:
Nee, je hebt het over een meer symbolische straf denk ik, een damnatio memoriae.
Correct?
Ik neem aan dat u doelt op Caligula?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is fout. Het enige dat ze gemeen zouden kunnen hebben met de personen in jouw antwoord is hun religie.quote:Op donderdag 13 februari 2014 19:01 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Afrikaanse militairen in Franse dienst.
Turkse irreguliere troepen uit origineel uit Anatolië volgens mij.quote:Op donderdag 13 februari 2014 18:36 schreef Sloggi het volgende:
Troglodiet! Anakoloet! Sokkenloper!
Kapitein Haddock kon er wat van, schelden. Een van zijn bekendste scheldwoorden is 'basji-bozoek'. Wat is of was een basji-bozoek eigenlijk en wat betekent het woord?
Dat is juist, hoewel ze - volgens Wikipedia - uit verschillende delen van het Ottomaanse Rijk kwamen.quote:Op donderdag 13 februari 2014 19:22 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
Turkse irreguliere troepen uit origineel uit Anatolië volgens mij.
Sorry dat weet ik niet.quote:Op donderdag 13 februari 2014 19:23 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Dat is juist, hoewel ze - volgens Wikipedia - uit verschillende delen van het Ottomaanse Rijk kwamen.
Enig idee wat 'basji-bozoek' betekent?
Ik reken het antwoord toch goed, je hebt het grootste deel van de vraag al beantwoord.quote:Op donderdag 13 februari 2014 19:24 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
Sorry dat weet ik niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |