abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135018703
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 12:11 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dus in jouw ideale samenleving bestaat er geen levend wezen meer op onze aarde?
In een ideale samenleving schendt niemand de lichamelijke integriteit of eigendomsrecht van een ander. Dat die schendingen van discutabele aard zijn, bijvoorbeeld door een sigaret op te steken in mijn tuin terwijl jij aan de andere kant van de schutting zit, en je vindt dat je dat principe zuiver door moet trekken, dan zou je kunnen stellen dat je niet in je tuin zou mogen roken.

Dat is dan ook een van de punten waar ik graag met libertariërs over in discussie zou gaan. Vooralsnog zijn we voornamelijk bezig geweest met Libertarisme 101 te geven aan mensen die er zelf weinig tot niets van begrepen hebben.
pi_135018705
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 12:12 schreef 99.999 het volgende:

[..]

ik snap prima dat je probeert de discussie in die richting te buigen. Het slaat alleen helemaal nergens op. Dat is je ook van alle kanten duidelijk gemaakt hier maar het dringt niet zo door lijkt het.
Hij strooit ook gewoon met onwaarheden.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_135018742
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 12:14 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

In een ideale samenleving schendt niemand de lichamelijke integriteit of eigendomsrecht van een ander. Dat die schendingen van discutabele aard zijn, bijvoorbeeld door een sigaret op te steken in mijn tuin terwijl jij aan de andere kant van de schutting zit, en je vindt dat je dat principe zuiver door moet trekken, dan zou je kunnen stellen dat je niet in je tuin zou mogen roken.

Dat is dan ook een van de punten waar ik graag met libertariërs over in discussie zou gaan. Vooralsnog zijn we voornamelijk bezig geweest met Libertarisme 101 te geven aan mensen die er zelf weinig tot niets van begrepen hebben.
Tsja, als je het niet eens bent met het libertarisme, dan heb je uiteraard niet begrepen. Die heb ik de afgelopen vijf jaar regelmatig voorbij zien komen op FOK!
pi_135018748
Ik stel voor om alles wat met drugscriminaliteit te maken heeft te onteigenen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_135018751
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 12:12 schreef 99.999 het volgende:

[..]

ik snap prima dat je probeert de discussie in die richting te buigen. Het slaat alleen helemaal nergens op. Dat is je ook van alle kanten duidelijk gemaakt hier maar het dringt niet zo door lijkt het.
Nou, probeer dan deze nog eens te onderbouwen? Of laat je het hierbij?
pi_135018762
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 12:14 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

In een ideale samenleving schendt niemand de lichamelijke integriteit of eigendomsrecht van een ander.
Wat praktisch gezien alleen kan lukken als er geen levend wezen meer op aarde is.

quote:
Dat die schendingen van discutabele aard zijn, bijvoorbeeld door een sigaret op te steken in mijn tuin terwijl jij aan de andere kant van de schutting zit, en je vindt dat je dat principe zuiver door moet trekken, dan zou je kunnen stellen dat je niet in je tuin zou mogen roken.
Lijkt me een logischer gevolgtrekking dan dat geneuzel over slavernij wanneer het over een onteigeningsprocedure gaat.
quote:
Goed verhaal.
pi_135018764
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 12:14 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Noem er eens een.
pi_135018772
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 12:14 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Standaardtactiek.
pi_135018792
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 12:15 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Noem er eens een.
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 11:54 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Als ik bij jou met een bulldozer door "jouw" woonkamer rijd moet je gewoon niet zo miepen?
Hiermee ga je uit van een compleet onjuiste premisse. Die vergelijking raakt kant noch wal.
pi_135018793
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 12:14 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Tsja, als je het niet eens bent met het libertarisme, dan heb je uiteraard niet begrepen. Die heb ik de afgelopen vijf jaar regelmatig voorbij zien komen op FOK!
Nee, dat zou ik niet willen zeggen. Deelnemer had bijvoorbeeld een aantal goede punten aangestipt. Die weet er een hoop over, en kan legitieme punten aandragen. Mad_Scientist had ook nog eens een aantal goede kritiekpunten aangedragen meen ik.
pi_135018814
Libertarisme discussies waren tien jaar geleden al suf en uitgekauwd. Elke keer komen er echter weer nieuwe mensen blijkbaar voor het eerst mee in aanraking en denken hun nieuwe utopie gevonden te hebben.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_135018823
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 12:15 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Nou, probeer dan deze nog eens te onderbouwen? Of laat je het hierbij?
Het is je slechts een keer of vijftig uitgelegd. Als je het dan nog niet wilt snappen, dan houdt het een keer op. We hebben een discussie over een onderwerp, jij probeert er een totaal ander onderwerp bij te trekken in de hoop ergens toch nog een puntje te maken. Ik ga daar niet in mee omdat het nergens op slaat, daar is verder iedereen het mee eens behalve jij :).
pi_135018829
Die Libertariers onzin zou toch in het libertarisme topic plaatsvinden?
pi_135018836
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 12:16 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

[..]

Hiermee ga je uit van een compleet onjuiste premisse. Die vergelijking raakt kant noch wal.
Geen fundamentele rechtenschending toch?

Bovendien presenteer ik niets als een feit en stel ik het iets gechargeerd, wat in deze slowchat alles behalve vreemd kan worden genoemd.
pi_135018838
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 12:16 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Nee, dat zou ik niet willen zeggen. Deelnemer had bijvoorbeeld een aantal goede punten aangestipt. Die weet er een hoop over, en kan legitieme punten aandragen. Mad_Scientist had ook nog eens een aantal goede kritiekpunten aangedragen meen ik.
Deelnemer richt zich vooral op de theoretische kant van het verhaal, terwijl wij jou bij voorkeur wijzen op de praktische tekortkomingen van het libertarisme. Ik kan mij voorstellen dat dat minder leuk discussiëren is.
pi_135018878
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 12:16 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

En zo had ik een paar hele concrete punten waarop jij niet anders blijkt te kunnen reageren dan door het proberen aan te snijden van een compleet ander onderwerp.
  vrijdag 3 januari 2014 @ 12:18:58 #142
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_135018886
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 12:17 schreef Monolith het volgende:
Libertarisme discussies waren tien jaar geleden al suf en uitgekauwd. Elke keer komen er echter weer nieuwe mensen blijkbaar voor het eerst mee in aanraking en denken hun nieuwe utopie gevonden te hebben.
Het zijn ook bijna altijd dezelfde typetjes die libertariers. Jonge, behoorlijk wereldvreemde maar vaak best slimme knullen.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_135018895
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 12:17 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het is je slechts een keer of vijftig uitgelegd. Als je het dan nog niet wilt snappen, dan houdt het een keer op. We hebben een discussie over een onderwerp, jij probeert er een totaal ander onderwerp bij te trekken in de hoop ergens toch nog een puntje te maken. Ik ga daar niet in mee omdat het nergens op slaat, daar is verder iedereen het mee eens behalve jij :).
Oh 50 keer al? Poeh hé.

Nee dan ligt het inderdaad volledig aan mij en niet aan het feit dat jij na een keer of drie nog steeds weigert antwoord te geven op mijn vraag.

Beste discussievoerder Pol 2013: 99.999.

Onbetwist kampioen der toetsenborden. Buig voor zijn superieure beargumentatie.

Hulde.
pi_135018906
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 12:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Deelnemer richt zich vooral op de theoretische kant van het verhaal, terwijl wij jou bij voorkeur wijzen op de praktische tekortkomingen van het libertarisme. Ik kan mij voorstellen dat dat minder leuk discussiëren is.
Theorie is te hoog gegrepen he. :{
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_135018910
du_ke gaat weer voor de award
pi_135018913
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 12:18 schreef Perrin het volgende:

[..]

Het zijn ook bijna altijd dezelfde typetjes die libertariers. Jonge, behoorlijk wereldvreemde maar vaak best slimme knullen.
Er zijn twee groepen, de andere is een groep 40/50+'ers die ergens een grote frustratie hebben opgelopen.
pi_135018933
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 12:19 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Oh 50 keer al? Poeh hé.

Nee dan ligt het inderdaad volledig aan mij en niet aan het feit dat jij na een keer of drie nog steeds weigert antwoord te geven op mijn vraag.

Beste discussievoerder Pol 2013: 99.999.

Onbetwist kampioen der toetsenborden. Buig voor zijn superieure beargumentatie.

Hulde.
En weer op de man proberen te spelen. Erg sterk hoor :).
pi_135018935
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 12:17 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Geen fundamentele rechtenschending toch?

Bovendien presenteer ik niets als een feit en stel ik het iets gechargeerd, wat in deze slowchat alles behalve vreemd kan worden genoemd.
Ten eerste bestaat er niet zoiets als fundamentele rechten. Jij hebt het eigendomsrecht aangewezen als fundament waar de maatschappij op gebouwd dient te worden. Dat is een keuze, niets meer en niets minder. Communisten houden vast aan het collectief, terwijl jij kiest voor het ultieme individuele, Dat mag, maar dat maakt niet dat er sprake is van een fundamenteel recht.

En je geeft er gewoon keer op keer blijk van dat je geen flauw benul hebt hoe onteigening in de praktijk in z'n werk gaat.
pi_135018937
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 12:18 schreef Perrin het volgende:

[..]

Ach ik vind het ook best wat toen ik nog 18 was, maar op een gegeven moment halen levenservaring en nuance de idealistische riedeltjes wel in.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_135018943
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 12:19 schreef waht het volgende:

[..]

Theorie is te hoog gegrepen he. :{
Dat sowieso.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: