Maar dan heb je, als ik het even goed snel uitreken, voor zo'n 1700 euro ingelegd? Want ik denk dat als ik met middelmatige interesse met een euro of 3 à 400 ga zitten beleggen ik met een beetje geluk net die 16 euro basisfee eruit weet te halen :'Dquote:Op vrijdag 3 januari 2014 13:52 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, ik heb ze net gekocht voor iets van 4 euro aan kosten?
ING heeft de fee's sinds 1 januari drastisch verlaagd.
kut binckquote:Op vrijdag 3 januari 2014 13:52 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, ik heb ze net gekocht voor iets van 4 euro aan kosten?
ING heeft de fee's sinds 1 januari drastisch verlaagd.
Heb je geen andere aandelen dan?quote:Op vrijdag 3 januari 2014 13:56 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Maar dan heb je, als ik het even goed snel uitreken, voor zo'n 1700 euro ingelegd? Want ik denk dat als ik met middelmatige interesse met een euro of 3 à 400 ga zitten beleggen ik met een beetje geluk net die 16 euro basisfee eruit weet te halen :'D
Klopt, wel grappig trouwens uit onderzoek blijkt dan wel dat Nederland een behoorlijk feminien land is qua cultuur.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 12:27 schreef Igen het volgende:
[..]
Hier in POL zie je sowieso vrijwel uitsluitend mannen.
Het lijkt ook wel iets typisch voor onze maatschappij te zijn. Ik weet nog wel dat in het krantje van de studievereniging van Sociologie een artikeltje stond van studenten die veldwerk in Slowakije hadden gedaan en via enquêtes hadden uitgevonden dat men daar negatiever tegenover een vrouwelijke premier stond dan in Nederland. Ze concludeerden daarom nogal arrogant dat er in Slowakije nog een hoop werk voor vrouwenemancipatie te doen was.
Ze hadden één detail echter over het hoofd gezien: Slowakije hád op dat moment een vrouwelijke premier. Nederland heeft er nooit een gehad.
Neehoor.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 14:03 schreef arjan1112 het volgende:
400 euro is echt veel te weinig om wat aandelen te kopen
minstens 1000, anders kom je niet uit de kosten
Sinds wanneer ben jij de expert?quote:Op vrijdag 3 januari 2014 14:03 schreef arjan1112 het volgende:
400 euro is echt veel te weinig om wat aandelen te kopen
minstens 1000, anders kom je niet uit de kosten
Links he.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 14:02 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Klopt, wel grappig trouwens uit onderzoek blijkt dan wel dat Nederland een behoorlijk feminien land is qua cultuur.
Altijd instappen in aandelen, dividend is interessanter dan spaarrentes.quote:
Je hoort juist dat instappen nu niet zo gunstig is omdat de koersen zo hoog zijn.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 14:05 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Altijd instappen in aandelen, dividend is interessanter dan spaarrentes.
Shell geeft bijvoorbeeld zo'n 3% dividend, dat is toch wat meer dan 1.2% spaarrente.
De waarde van je investering fluctueert, maar winstuitkeringen van dergelijke bedrijven zijn redelijk stabiel.
Dus op de lange termijn(!) is het zeer zeker interessant.
dat is dan als je nooit verkoopt.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 14:05 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Shell geeft bijvoorbeeld zo'n 3% dividend, dat is toch wat meer dan 1.2% spaarrente.
De waarde van je investering fluctueert, maar winstuitkeringen van dergelijke bedrijven zijn redelijk stabiel.
Nope. Als klein pikkie ooit eens met pijn en moeite 100 euro opgespaard en in een beleggingsfondsje gedouwd. Maar die ook binnen een jaar of twee weer opgenomen toen er een nieuwe gitaar moest komen.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 14:01 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Heb je geen andere aandelen dan?
Dat doe ik dan ook niet echt.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 14:06 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
dat is dan als je nooit verkoopt.
Gewoon lekker in wat indexfondsen gaan zitten, inderdaad. Mocht je het geld echt nodig hebben, dan is er altijd nog wel een uitweg.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 14:05 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
De meeste mensen die in aandelen zitten, kopen en verkopen maar zeer weinig.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 14:06 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
dat is dan als je nooit verkoopt.
Dat maakt niet uit, koersen fluctueren altijd. Als je niet speculatief belegd maar gewoon met oog op dividend dan is de koers niet zo heel belangrijk.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 14:06 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je hoort juist dat instappen nu niet zo gunstig is omdat de koersen zo hoog zijn.
Precies, je kan ze altijd verkopen.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 14:06 schreef Reya het volgende:
[..]
Gewoon lekker in wat indexfondsen gaan zitten, inderdaad. Mocht je het geld echt nodig hebben, dan is er altijd nog wel een uitweg.
Actieve beleggers, inderdaad.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 14:08 schreef arjan1112 het volgende:
Nee Reya dat is helemaal niet waar 1 jaar is het gemiddelde bij kleine beleggers
Reya verkondigt wel vaker onwaarheden.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 14:08 schreef arjan1112 het volgende:
Nee Reya dat is helemaal niet waar 1 jaar is het gemiddelde bij kleine beleggers
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |