Je PM gelezen! Top! Ik stuur hem door aan vriendinquote:Op maandag 6 januari 2014 20:21 schreef No.name.for.me het volgende:
[..]
Ja, zeer goedlopende kliniek.
Geen huisdieren
Graag gedaan en succes.quote:Op maandag 6 januari 2014 20:25 schreef Bessensap het volgende:
[..]
Je PM gelezen! Top! Ik stuur hem door aan vriendin
http://www.kantonrechters(...)rechtersformule.htmlquote:Op maandag 6 januari 2014 20:23 schreef Bessensap het volgende:
Waar zouden we precies kunnen uitrekenen hoelang en hoe haar een eventueel uitkering na ontslag zal zijn? En er is was al iets over gezegd, maar een ontslagvergoeding als we de eventuele rechtzaak winnen: waar moeten we ongeveer aan denken?
Het vervelende is dat de ontslagvergoedingen per 01-01-2014 fors omlaag zijn gegaan. Helaas zal de werkgever dit ook wel weten.quote:Op maandag 6 januari 2014 20:23 schreef Bessensap het volgende:
Waar zouden we precies kunnen uitrekenen hoelang en hoe haar een eventueel uitkering na ontslag zal zijn? En er is was al iets over gezegd, maar een ontslagvergoeding als we de eventuele rechtzaak winnen: waar moeten we ongeveer aan denken?
Nog niet toch?quote:Op maandag 6 januari 2014 21:13 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het vervelende is dat de ontslagvergoedingen per 01-01-2014 fors omlaag zijn gegaan. Helaas zal de werkgever dit ook wel weten.
Ik had iets anders begrepen, maar als het niet zo is des te beterquote:Op maandag 6 januari 2014 21:20 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nog niet toch?
http://www.kantonrechters(...)snog-van-kracht.html
Ik dank de über baas voor zijn commentaar wat weer op de voor hem gebruikelijke erudiete manier tot ons is gekomen.quote:
quote:Op maandag 6 januari 2014 21:32 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik dank de über baas voor zijn commentaar wat weer op de voor hem gebruikelijke erudiete manier tot ons is gekomen.
Vraag dit gezien de discussie over de aanpassing van de formule even aan de advocaat/jurist.quote:Op maandag 6 januari 2014 20:23 schreef Bessensap het volgende:
Je bent nogal blij met jezelf? Kleuter...quote:
Begint inderdaad een beetje sneu te worden op deze manier. Eerst zo professioneel mogelijk over proberen te komen, om dat vervolgens zelf weer knoerdhard onderuit te halen door zulke kinderachtige reacties.quote:Op maandag 6 januari 2014 22:36 schreef Queller het volgende:
[..]
Je bent nogal blij met jezelf? Kleuter...
Beter laat je dit soort flauwigheidjes. Stukken beter voor de Ad Hominem
Ze voorspelde correct wat de reactie van de advocaat zou zijn, toch? Je geeft het advies om "dit soort flauwigheidjes" te laten, maar reageert wel met "kleuter". Okéquote:Op maandag 6 januari 2014 22:36 schreef Queller het volgende:
[..]
Je bent nogal blij met jezelf? Kleuter...
Beter laat je dit soort flauwigheidjes. Stukken beter voor de Ad Hominem
Zij houdt dan haar bestaande arbeidsvoorwaarden, hij betaalt niet, jullie eisen loonvordering.quote:Op maandag 6 januari 2014 20:12 schreef Bessensap het volgende:
Maar goed, onduidelijk is dan weer wat mij moeten doen als wij zeggen niet willen tekenen. Hij zegt dan, "ok, dan niet.", en verder niks. Maar dan gaat ze natuurlijk niet betaald krijgen. Hij zal haar dan moeten ontslaan lijkt me, dus moet HIJ toch actie ondernemen? Voor het niet krijgen salaris zal ze dan weer een loonvordering moeten sturen is ons verteld..
Vind je?quote:Op maandag 6 januari 2014 23:02 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Ze voorspelde correct wat de reactie van de advocaat zou zijn, toch? Je geeft het advies om "dit soort flauwigheidjes" te laten, maar reageert wel met "kleuter". Oké
Als werkgever wil gooit hij vriendin eruit, de vraag is alleen wat hem tegenhoudt een rekening voor 9 jaar arbeidsverleden of 1 maand of helemaal niets.quote:Enfin, nieuwe eigenaar zegt doodleuk, als je niet tekent hoef je morgen (2 januari) niet te komen. Voor volgende week had hij haar al uitgeroosterd.
.....
Ook zegt hij dat als zij een rechtzaak begint, haar veel succes hiermee te wensen en dat hun wegen daar dan scheiden.
Dit...quote:
En dit ook. Helemaal. Ik snap de advocaat niet die hier geen brood in ziet. Het is volgens mij zo klaar als een klontje.quote:Ik zie serieus genoeg ruimte om een betere deal eruit te halen als men werkgever maar duidelijk maakt wat zijn positie is.
Tekenen lijkt mij een ramp omdat dat werkgever kan spreken van een conflict na tekenen akkoord en de vriendin geen 9 jaar maar 1 maand arbeidsverleden heeft.
Of de baan behouden kan blijven is sterk de vraag maar dat was het al bij de OP van deel 1.
[..]
Als werkgever wil gooit hij vriendin eruit, de vraag is alleen wat hem tegenhoudt een rekening voor 9 jaar arbeidsverleden of 1 maand of helemaal niets.
Ontslagvergoeding: Haar dienstjaren tellen half mee, dus dat is 4,5 X haar brutomaandloon X correctiefactor die zeker boven de 1 zal liggen. 2 is maximaal maar wordt zelden toebedeeld.quote:Op maandag 6 januari 2014 20:23 schreef Bessensap het volgende:
Precies. Die ontslagvergoeding, zou mij niet eens zoveel kunnen schelen. Wel het gevoel genaaid te zijn. Het zal er op het werk niet beter op worden.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 01:53 schreef Piet__Piraat het volgende:
Je vriendin wordt echt stevig genaaid op deze manier. Gaat er op alle fronten op achteruit en ze wordt gewoon onder druk gezet. WG maakt gebruik van zijn 'machtspositie' dat de banenmarkt slecht is en vriendin mogelijk toch wel tekent, zij het voor een fors lager inkomen.
Los van hoe het juridisch in elkaar zit (want daar wordt al e.e.a. over gezegd), zou WG van mij kapot mogen vallen met z'n idiote voorstellen. Ik zou m'n poot stijf houden. Ontslagvergoeding is misschien laag, maar er is altijd nog het vangnet van de WW (daar heeft ze immers ook jaren voor gewerkt) en als je inhoudelijk voldoende goed bent is er echt wel ergens werk te vinden. Dat dat wellicht een half jaar duurt is een risico dat je in overweging moet nemen en het is jullie besluit of jullie dat aanvaardbaar vinden of niet.
Persoonlijk zou ik, wanneer ik zou tekenen, namelijk altijd met een 'genaaid' gevoel naar het werk gaan. Niet met tegenzin, maar wel met rancune tov de werkgever, met tot gevolg dat ik alsnog verder zou kijken/solliciteren. Dat kun je nu ook doen, maar in plaats van zelf de last te nemen kun je het ook op het spits drijven en die last delen met de WG. Hij veroorzaakt zelf deze situatie door pressie uit te oefenen en het mes op de keel te zetten. Ja, doei, dan kun je het krijgen ook.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |