Ja, dat is een probleem. Heel weinig rewards zodat er weinig nieuwe munten bijkomen? Maar echt verminderen is dat niet inderdaad.. Het maakt de huidige inflatie dan alleen minder erg.quote:Op woensdag 1 januari 2014 22:22 schreef MichaelScott het volgende:
Hoe ga je in de economisch betere tijden de hoeveelheid geld dan trouwens verminderen?
Laat de overheid maar gewoon lekker mijn BTC aannemen, daar kunnen ze genoeg mee stimulerenquote:Op woensdag 1 januari 2014 22:22 schreef robin007bond het volgende:
Als we nou gewoon de overheid zelf een decentrale cryptocurrency laten maken. De enige verandering die wordt doorgevoerd is dat er een deel belasting over wordt betaald. Zo kan de overheid alsnog de economie stimuleren!
Maar.. is het dan nog wel decentraal? Dat is de vraag. Decentraler dan nu in ieder geval.
Dat kan in principe ook natuurlijk.quote:Op woensdag 1 januari 2014 22:24 schreef Maxbet het volgende:
[..]
Laat de overheid maar gewoon lekker mijn BTC aannemen, daar kunnen ze genoeg mee stimuleren
Inflatie is ook niet houdbaar, dus dat.quote:Op woensdag 1 januari 2014 22:25 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dat kan in principe ook natuurlijk.
Maar deflatie enzulks dus op lange termijn niet houdbaar. Pas na ~2150 maar toch. Dan heb ik toch liever een proof of stake coin.
Van maar 1%? Ik blijf het wel mooi vinden want anders ben ik bang dat vermogende mensen alleen maar vermogender worden en dat we dan slaven zouden worden van een BTC-bank met een hypotheek die alleen maar groeit!quote:Op woensdag 1 januari 2014 22:26 schreef Maxbet het volgende:
[..]
Inflatie is ook niet houdbaar, dus dat.
Als jij er in gelooft dat alles mee blijft groeien kan datquote:Op woensdag 1 januari 2014 22:27 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Van maar 1%? Ik blijf het wel mooi vinden want anders ben ik bang dat vermogende mensen alleen maar vermogender worden en dat we dan slaven zouden worden van een BTC-bank met een hypotheek die alleen maar groeit!
Het leven is oneerlijk, gewoon accepteren.quote:Op woensdag 1 januari 2014 22:27 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Van maar 1%? Ik blijf het wel mooi vinden want anders ben ik bang dat vermogende mensen alleen maar vermogender worden en dat we dan slaven zouden worden van een BTC-bank met een hypotheek die alleen maar groeit!
Blijvende economische groei is vooral slecht voor de grondstoffen die aan het opraken zijn.quote:Op woensdag 1 januari 2014 22:28 schreef Maxbet het volgende:
[..]
Als jij er in gelooft dat alles mee blijft groeien kan dat
Ja, lekker is dat. Heb je een huis van twee ton gekocht met een hypotheek van 150k. Is die lening na 50 jaar plots 300k.quote:Op woensdag 1 januari 2014 22:38 schreef Sands het volgende:
[..]
Het leven is oneerlijk, gewoon accepteren.
Ja, lekker is dat. Heel mijn leven gespaard, nog geen kut waardquote:Op woensdag 1 januari 2014 22:45 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ja, lekker is dat. Heb je een huis van twee ton gekocht met een hypotheek van 150k. Is die lening na 50 jaar plots 300k.
Straks heb je zoveel boobs in je wallet dat je nooit meer hoeft te werken.quote:Op woensdag 1 januari 2014 22:45 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ja, lekker is dat. Heb je een huis van twee ton gekocht met een hypotheek van 150k. Is die lening na 50 jaar plots 300k.
Waarom zou je schuld opeens verdubbelen?quote:Op woensdag 1 januari 2014 22:45 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Nou ja, bij deflatie wordt geld meer waard. Maar je schulden die je had dus ook!quote:Op woensdag 1 januari 2014 22:52 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Waarom zou je schuld opeens verdubbelen?
Als je het spaart krijg je daar rente voor, om jezelf te beschermen tegen inflatie. Valt dus best mee met je vermogensverlies.quote:Op woensdag 1 januari 2014 22:47 schreef Maxbet het volgende:
[..]
Ja, lekker is dat. Heel mijn leven gespaard, nog geen kut waard
En als je een lening in 50 jaar niet afbetaald gaat er ook iets fout.quote:Op woensdag 1 januari 2014 22:54 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Als je het spaart krijg je daar rente voor, om jezelf te beschermen tegen inflatie. Valt dus best mee met je vermogensverlies.
En als je echt rendement wilt hebben moet je het investeren. Inflatie stimuleert je om te investeren.
Ik mis Zith wel. Daar kon je ook altijd goed mee praten over dit soort zaken.quote:Op woensdag 1 januari 2014 22:55 schreef Leafeon672 het volgende:
De discussie is hier van een hoog niveau.
Dat is waar.quote:Op woensdag 1 januari 2014 22:56 schreef Maxbet het volgende:
[..]
En als je een lening in 50 jaar niet afbetaald gaat er ook iets fout.
The horrorquote:Op woensdag 1 januari 2014 22:58 schreef robin007bond het volgende:
Pas in 2017 bereiken we trouwens weer een jaartal dat een priemgetal is.
Ik wilde trouwens even zeggen dat het misschien zelfs stom was om je TIPS te dumpen.quote:
En dan word Toto toch nog rijk?quote:Op woensdag 1 januari 2014 23:13 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ik wilde trouwens even zeggen dat het misschien zelfs stom was om je TIPS te dumpen.
Aan iedereen die nog TIPS/FedoraCoin heeft. Er is nog hoop. Er is iemand bezig met een paper wallet voor FedoraCoin:
http://dropproxy.com/u/66C/wallet.fedoraco.in/index.html
Het is nog work in progress en hij genereert nu alleen BTC-adressen, maar over een tijdje zal die dus FedoraCoin adressen maken. Als die af is komt het op http://fedoraco.in/wallet
Oh sorryquote:Op woensdag 1 januari 2014 23:15 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Maar ja, laten we het hopen. Ik zou ze in ieder geval niet dumpen!
quote:Op woensdag 1 januari 2014 23:16 schreef Sands het volgende:
[..]
Oh sorry
En dan wordt Toto toch nog reik?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |