MaGNeT zit achter CNC?quote:Op woensdag 1 januari 2014 20:32 schreef SosuaCafe het volgende:
CHNCoin komt naar wat beurzen toe. Buy them cheap.

https://bitcointalk.org/index.php?topic=322488.60quote:MaGNeT
Hero Member
Activity: 560
Re: CHNCoin resurrected!
December 12, 2013, 06:29:27 PM
I'm trying to get them back on BTC-E Smiley

Ik heb er maar een paar gekocht.quote:Op woensdag 1 januari 2014 20:32 schreef SosuaCafe het volgende:

Waar haal je die info vandaan?quote:Op woensdag 1 januari 2014 20:32 schreef SosuaCafe het volgende:

Neuh... Alleen BTC-E gemaild.quote:Op woensdag 1 januari 2014 20:48 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
MaGNeT zit achter CNC?
[..]
https://bitcointalk.org/index.php?topic=322488.60

Tsja. CNC was vooral voor China interessant, maar daar moeten we het niet meer van hebben.quote:Op woensdag 1 januari 2014 20:56 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Neuh... Alleen BTC-E gemaild.
Wordt niets met CNC denk ik, heb er nog 35k van over.
Ze stonden ooit al op BTC-E overigens maar de dev was weggelopen.

Oh,waar heb je deze info vandaan? Wanneer gebeurt het? Ik had er laatst een zooitje gemined.quote:Op woensdag 1 januari 2014 20:32 schreef SosuaCafe het volgende:

Ja. Mij ook.quote:Op woensdag 1 januari 2014 21:30 schreef Maxbet het volgende:
Lijkt me ook wel interessant, mijn ongefundeerde onderbuikgevoel zegt van wel.

Maar in dat topic leken de meeste mensen geen politieke beweegreden achter de cryptocurrencies te hebben.
 Maar in dat topic leken de meeste mensen geen politieke beweegreden achter de cryptocurrencies te hebben.

De meeste mensen zitten hier dan ook voor het geldquote:Op woensdag 1 januari 2014 21:35 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ja. Mij ook.
Daarom opende ik ook dat topic over politiek en cryptocurrencies. Ik ben stiekem echt heel erg benieuwd naar het profiel van de geïnteresseerden in cryptocurrencies en ook de beweegreden.
Economen van de Oostenrijkse School zullen het vooral goed vinden voor de gelijkenissen met goud bijvoorbeeld en de angst voor inflatie en centrale banken. Ik ben vooral erg benieuwd naar economische argumenten.Maar in dat topic leken de meeste mensen geen politieke beweegreden achter de cryptocurrencies te hebben.
 .
.

Ja, en dat vind ik eigenlijk ook wel jammer.quote:Op woensdag 1 januari 2014 21:36 schreef Leafeon672 het volgende:
[..]
De meeste mensen zitten hier dan ook voor het geld.

quote:Op woensdag 1 januari 2014 21:42 schreef MichaelScott het volgende:
Ik zie cryptocurrencies echt wel een grote rol spelen in het komende decennium, probleem is alleen dat er zoveel zijn dat ik geen idee heb welke het gaat worden. Daarom is de doelstelling nu zo veel mogelijk BTC te verkrijgen en in de toekomst omwisselen in de dan belangrijkste coin om mee te betalen.

Te meer er gemined wordt, te minder de reward per block.quote:Op woensdag 1 januari 2014 21:45 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Een goede instelling. Ik zit er echt over te denken om aan KeynesCoin te beginnen, maar je kunt niet simpelweg met wat programmeercode kijken hoe de economie er op dat moment voor staat. Misschien dat als er te weinig transacties worden gedaan dat er dan wat extra wordt bijgemaakt? Helaas heb je natuurlijk ook de kans op stagflatie en dat wil ik helemaal niet.

Ja, dat zou wel een oplossing kunnen zijn als je echt dikke inflatie wilt voorkomen.quote:Op woensdag 1 januari 2014 21:47 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Te meer er gemined wordt, te minder de reward per block.

Denk niet dat je met de miners een lekkere vertegenwoordiging hebt hebt de economische toestand. Veel miners stoppen dan simpelweg.quote:Op woensdag 1 januari 2014 21:47 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Te meer er gemined wordt, te minder de reward per block.

Dan is de block reward groter en wordt het minen gunstiger.quote:Op woensdag 1 januari 2014 21:53 schreef Maxbet het volgende:
[..]
Denk niet dat je met de miners een lekkere vertegenwoordiging hebt hebt de economische toestand. Veel miners stoppen dan simpelweg.

Maar dat nu ook al met de difficultyquote:Op woensdag 1 januari 2014 21:55 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dan is de block reward groter en wordt het minen gunstiger.

Klopt!quote:Op woensdag 1 januari 2014 21:53 schreef Maxbet het volgende:
[..]
Denk niet dat je met de miners een lekkere vertegenwoordiging hebt hebt de economische toestand. Veel miners stoppen dan simpelweg.

Dan kun je als je een beetje vermogen hebt nog de boel beïnvloeden door gewoon je funds tussen eigen adressen heen en weer te bouncen. Ook al zijn er transactiekosten, het is nog steeds een erg goedkope manier om een economie te beïnvloedenquote:Op woensdag 1 januari 2014 22:14 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Klopt!
Ik zat dus te denken aan een combinatie van beide. Als indicator van economische activiteit de hoeveelheid transacties die gedaan wordt (en ook hoeveel, want anders zouden mensen heel veel mini-transacties kunnen doen om het systeem te saboteren) en zorgen dat miners niet te veel profiteren van de extra coins die ze minen om hyperinflatie te voorkomen.

Ja, dat klopt.quote:Op woensdag 1 januari 2014 22:18 schreef Maxbet het volgende:
[..]
Dan kun je als je een beetje vermogen hebt nog de boel beïnvloeden door gewoon je funds tussen eigen adressen heen en weer te bouncen. Ook al zijn er transactiekosten, het is nog steeds een erg goedkope manier om een economie te beïnvloeden

Maar dat kun je dus in een algoritme verwerken! Eigenlijk dus een zelfregulerende munt, net als dat Keynes vindt dat de overheid markten op een bepaalde manier moet reguleren.quote:Op woensdag 1 januari 2014 22:18 schreef MichaelScott het volgende:
Een keynesiaans systeem lijkt me per definitie onmogelijk uit te voeren vanwege het decentrale karakter van een cryptocurrency. Je kunt wel extra munten laten minen maar je kan er niet voor zorgen dat ze ook in het systeem terecht komen in plaats van dat ze opgespaard worden.

Ja, dat is een probleem. Heel weinig rewards zodat er weinig nieuwe munten bijkomen? Maar echt verminderen is dat niet inderdaad.. Het maakt de huidige inflatie dan alleen minder erg.quote:Op woensdag 1 januari 2014 22:22 schreef MichaelScott het volgende:
Hoe ga je in de economisch betere tijden de hoeveelheid geld dan trouwens verminderen?

Laat de overheid maar gewoon lekker mijn BTC aannemen, daar kunnen ze genoeg mee stimulerenquote:Op woensdag 1 januari 2014 22:22 schreef robin007bond het volgende:
Als we nou gewoon de overheid zelf een decentrale cryptocurrency laten maken. De enige verandering die wordt doorgevoerd is dat er een deel belasting over wordt betaald. Zo kan de overheid alsnog de economie stimuleren!
Maar.. is het dan nog wel decentraal? Dat is de vraag. Decentraler dan nu in ieder geval.

Dat kan in principe ook natuurlijk.quote:Op woensdag 1 januari 2014 22:24 schreef Maxbet het volgende:
[..]
Laat de overheid maar gewoon lekker mijn BTC aannemen, daar kunnen ze genoeg mee stimuleren

Inflatie is ook niet houdbaar, dus dat.quote:Op woensdag 1 januari 2014 22:25 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dat kan in principe ook natuurlijk.
Maar deflatie enzulks dus op lange termijn niet houdbaar. Pas na ~2150 maar toch. Dan heb ik toch liever een proof of stake coin.

Van maar 1%? Ik blijf het wel mooi vinden want anders ben ik bang dat vermogende mensen alleen maar vermogender worden en dat we dan slaven zouden worden van een BTC-bank met een hypotheek die alleen maar groeit!quote:Op woensdag 1 januari 2014 22:26 schreef Maxbet het volgende:
[..]
Inflatie is ook niet houdbaar, dus dat.

Als jij er in gelooft dat alles mee blijft groeien kan datquote:Op woensdag 1 januari 2014 22:27 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Van maar 1%? Ik blijf het wel mooi vinden want anders ben ik bang dat vermogende mensen alleen maar vermogender worden en dat we dan slaven zouden worden van een BTC-bank met een hypotheek die alleen maar groeit!

Het leven is oneerlijk, gewoon accepteren.quote:Op woensdag 1 januari 2014 22:27 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Van maar 1%? Ik blijf het wel mooi vinden want anders ben ik bang dat vermogende mensen alleen maar vermogender worden en dat we dan slaven zouden worden van een BTC-bank met een hypotheek die alleen maar groeit!

Blijvende economische groei is vooral slecht voor de grondstoffen die aan het opraken zijn.quote:Op woensdag 1 januari 2014 22:28 schreef Maxbet het volgende:
[..]
Als jij er in gelooft dat alles mee blijft groeien kan dat

Ja, lekker is dat. Heb je een huis van twee ton gekocht met een hypotheek van 150k. Is die lening na 50 jaar plots 300k.quote:Op woensdag 1 januari 2014 22:38 schreef Sands het volgende:
[..]
Het leven is oneerlijk, gewoon accepteren.

Ja, lekker is dat. Heel mijn leven gespaard, nog geen kut waardquote:Op woensdag 1 januari 2014 22:45 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ja, lekker is dat. Heb je een huis van twee ton gekocht met een hypotheek van 150k. Is die lening na 50 jaar plots 300k.

Straks heb je zoveel boobs in je wallet dat je nooit meer hoeft te werken.quote:Op woensdag 1 januari 2014 22:45 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ja, lekker is dat. Heb je een huis van twee ton gekocht met een hypotheek van 150k. Is die lening na 50 jaar plots 300k.

Waarom zou je schuld opeens verdubbelen?quote:Op woensdag 1 januari 2014 22:45 schreef robin007bond het volgende:
[..]

Nou ja, bij deflatie wordt geld meer waard. Maar je schulden die je had dus ook!quote:Op woensdag 1 januari 2014 22:52 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Waarom zou je schuld opeens verdubbelen?
 Niet in aantal, wel in waarde.
 Niet in aantal, wel in waarde. 

Als je het spaart krijg je daar rente voor, om jezelf te beschermen tegen inflatie. Valt dus best mee met je vermogensverlies.quote:Op woensdag 1 januari 2014 22:47 schreef Maxbet het volgende:
[..]
Ja, lekker is dat. Heel mijn leven gespaard, nog geen kut waard

.
.

En als je een lening in 50 jaar niet afbetaald gaat er ook iets fout.quote:Op woensdag 1 januari 2014 22:54 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Als je het spaart krijg je daar rente voor, om jezelf te beschermen tegen inflatie. Valt dus best mee met je vermogensverlies.
En als je echt rendement wilt hebben moet je het investeren. Inflatie stimuleert je om te investeren.

Ik mis Zith wel. Daar kon je ook altijd goed mee praten over dit soort zaken.quote:Op woensdag 1 januari 2014 22:55 schreef Leafeon672 het volgende:
De discussie is hier van een hoog niveau.

Dat is waar.quote:Op woensdag 1 januari 2014 22:56 schreef Maxbet het volgende:
[..]
En als je een lening in 50 jaar niet afbetaald gaat er ook iets fout.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |