abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135001815
Heeft iemand hier wat tips met betrekking tot de ademhaling? En dan met name bij OHP en BP. Zeker bij OHP krijg ik al snel het gevoel dat ik "naar adem moet happen", adem ik uit - in en vervolgens lijkt alle power weg te zijn en krijg ik er geen rep meer uit...
  donderdag 2 januari 2014 @ 21:46:49 #92
288467 H1N1
Tiger Stripes
pi_135001882
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 21:45 schreef Virtud het volgende:
Heeft iemand hier wat tips met betrekking tot de ademhaling? En dan met name bij OHP en BP. Zeker bij OHP krijg ik al snel het gevoel dat ik "naar adem moet happen", adem ik uit - in en vervolgens lijkt alle power weg te zijn en krijg ik er geen rep meer uit...
Valsalva misschien een optie?
pi_135002432
quote:
1s.gif Op donderdag 2 januari 2014 21:46 schreef H1N1 het volgende:

[..]

Valsalva misschien een optie?
Ik doe precies hetzelfde als ik bij m'n deadlift en squat doe, m.a.w. vanuit m'n buik ademen; inademen en aanspannen zeg maar. Met als verschil dat het bij de presses dus voelt alsof ik knock out ga...
  donderdag 2 januari 2014 @ 23:07:21 #94
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_135006788
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 21:45 schreef Virtud het volgende:
Weet niet waar je inademt bij de OHP, maar normaal gesproken doe je dit boven in de beweging. Dus wanneer het gewicht boven je hoofd hebt. Daardoor komt er ook meer rek op de pectoralis en de deltoids (anterior). Als dit onderin gebeurd (inademen) komt er extra rek op de borst- en schouder spieren die juist moeten verkorten om kracht te leveren.

Inademen boven in de beweging + valsalva methode zou op zijn minst genoeg lucht/adem opleveren voor 1 rep. Daarnaast is het niet alleen vanuit je buik ademen, maar ook de zij en achterkant uitzetten van de romp.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  vrijdag 3 januari 2014 @ 08:28:46 #95
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_135014097
Wow. Het is me opgevallen dat mijn form in de squat een stuk beter is als ik buiten de safeties squat. Omdat ik relatief klein ben, zijn de safeties in een standaard squatrack eigenlijk net iets te hoog. Hierdoor kets ik soms met de bar op de safeties en ben ik eigenlijk teveel bezig met het ontwijken ervan. Er zal ongetwijfeld ook een groot psychologisch element inzitten, maar voorlopig doe ik een paar stapjes extra achteruit als de power rack bezet is.

Binnenkort wel even een sessie met een trainer doen om te leren dumpen ;)
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_135014184
Tijdje terug mn bp vorm aangepast en gedeload. Nu begin ik rustig weer terug te komen op mn oude gewicht.
3x8x75kg op dit moment. Doel is om aan het einde van het jaar 100kg te kunnen benchen :)
  vrijdag 3 januari 2014 @ 08:42:50 #97
77130 star_gazer
pi_135014214
Kan erg nuttig zijn zo'n deload cyclus. Heb eht zelf met mijn squat gedaan en ik ben nut erug op mijn oude gewicht, maar ben een stuk zekerder van mijn vooruitgang :)
-
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  vrijdag 3 januari 2014 @ 08:43:31 #98
366465 Virtud
y paciencia
pi_135014219
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 23:07 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Weet niet waar je inademt bij de OHP, maar normaal gesproken doe je dit boven in de beweging. Dus wanneer het gewicht boven je hoofd hebt. Daardoor komt er ook meer rek op de pectoralis en de deltoids (anterior). Als dit onderin gebeurd (inademen) komt er extra rek op de borst- en schouder spieren die juist moeten verkorten om kracht te leveren.

Inademen boven in de beweging + valsalva methode zou op zijn minst genoeg lucht/adem opleveren voor 1 rep. Daarnaast is het niet alleen vanuit je buik ademen, maar ook de zij en achterkant uitzetten van de romp.
Ja buik/zijkant bedoelde ik ook. Maar ik ga dat eens proberen dan, eigenlijk nooit op het idee gekomen om met de barbell boven me te ademen. Thanks!
  vrijdag 3 januari 2014 @ 09:03:33 #99
77130 star_gazer
pi_135014406
Zo! Nieuw jaar, nieuw schema. Iedere workout bestaat uit vier delen: een main lift for kracht (5/3/1), een assist lift voor hypertrophy (BBB, 5x10), twee andere assists om zwakke punten aan te spreken en een oefening gericht op postuur en/of blessure preventie (rotator cuffs, rear delts, abs, dat werk).

Maandag

Main lift 5/3/1: squat
Assist lift BBB: deadlift
Assist 1: pull-ups 3x8 / failure
Assist 2: biceps curl 3x5-8
Posture / prehab: rhomboid row 3x15 (bat wings)

Woensdag
Hardlopen 30-45 minuten

Dinsdag

Main lift 5/3/1: bench press
Assist lift BBB: overhead press
Assist 1: floor press 3x8-12
Assist 2: triceps pushdown 3x5-8
Posture / prehab: face pull 3x15

Donderdag

Main lift 5/3/1: deadlift
Assist lift BBB: squat
Assist 1: Chin ups 3x10/failure
Assist 2: Glute bridges 3x8-12
Posture / prehab: rotator cuffs 3x15 (cable machine)

Vrijdag

Main lift 5/3/1: overhead press
Assist lift BBB: bench
Assist 1: Dumbbell lateral raise 3x8-12
Assist 2: triceps push down / biceps curl afwisselend 5x12 (a la Yuri)
Posture / prehab: Planks 3 sets

Zaterdag / zondag

Rust en evt wat hardlopen

[ Bericht 4% gewijzigd door star_gazer op 03-01-2014 09:09:16 ]
-
pi_135014550
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 02:58 schreef Verbosity het volgende:
Trainingsschema wat aangepast zodat de snatch erin past en ik frequenter de squat en bench press kan uitvoeren. Ziet er nu zo uit.

[ afbeelding ]

Voer 5/3/1 uit op de main lifts. Daarnaast kan ik afwisselen met de squat en bench varianten/assistance zodat ik kan werken aan zwaktes en de variatie is mooi meegenomen. Deadlift wil ik alleen in de rust week mee variëren en werken aan een specifiek punt. Wordt deze cycle wss de snatch grip deadlift wegens het aanleren van de snatch.
Waarom staan de snatch en clean en jerk achter oefeningen zoals squat/bench/dead?
Ik heb heel benieuwd naar de logica achter jouw volgorde.

Focus je op techniek in de o-lifts en ga voor verstandinge rep ranges in squat/bench/dead

Mijn aanpassingen op jouw schema zouden zijn, gebaseerd op het feit dat je een beginnende olympic lifter bent met redelijke basis kracht

( sets x reps
Maandag
Snatch 6x2
Snatch assistence/snatch balance/snatch deadlift/snatch pulls
Front Squat
Overhead press
Muscle up

Woe
C&J 6x2
clean en jerk assistence/ power clean/ push press/ jerkpress/ clean pulls
Back squat
deadlift / clean pulls
bor
pull up

Fri: (buffeldag, middel intensiteit)
Bench press
Squat variant (als jij je wilt verdiepen in o-liften squat = high bar squat)
Deadlift
Dips
Chins
Calf

Oh en PS. Zoek een coach/vriend/film je zelf voor de olifts
A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.
  vrijdag 3 januari 2014 @ 10:43:14 #101
357556 jeurse04
Usericon is son of Zeus
pi_135016185
Wie weet een goede oefening voor de lateral delts, als vervanger voor lateral raises? Ik vind lateral raises een heerlijke oefening, maar ik merk dat mijn traps ook aardig meewerken als ik de oefening uitvoer. Mijn traps groeien al snel genoeg en dus zoek ik eigenlijk een oefening waarbij de lateral delts worden aangepakt met zo weinig mogelijke traps activatie.
190CM, 90.5KG, SQ:150KGx2 BP:100KGx2 DL:190KGx3
My end goal is not to be some massed up freak, but rather to have a physique that can be looked as art; streamlined, tapered, and universally appealing.
  vrijdag 3 januari 2014 @ 10:44:58 #102
288467 H1N1
Tiger Stripes
pi_135016231
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 10:43 schreef jeurse04 het volgende:
Wie weet een goede oefening voor de lateral delts, als vervanger voor lateral raises? Ik vind lateral raises een heerlijke oefening, maar ik merk dat mijn traps ook aardig meewerken als ik de oefening uitvoer. Mijn traps groeien al snel genoeg en dus zoek ik eigenlijk een oefening waarbij de lateral delts worden aangepakt met zo weinig mogelijke traps activatie.
Upright rows?
  vrijdag 3 januari 2014 @ 10:45:39 #103
357556 jeurse04
Usericon is son of Zeus
pi_135016250
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 10:44 schreef H1N1 het volgende:

[..]

Upright rows?
Met upright rows voel ik m'n traps nóg meer dan bij lateral raises :P.
190CM, 90.5KG, SQ:150KGx2 BP:100KGx2 DL:190KGx3
My end goal is not to be some massed up freak, but rather to have a physique that can be looked as art; streamlined, tapered, and universally appealing.
  vrijdag 3 januari 2014 @ 10:48:18 #104
288467 H1N1
Tiger Stripes
pi_135016308
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 10:45 schreef jeurse04 het volgende:

[..]

Met upright rows voel ik m'n traps nóg meer dan bij lateral raises :P.
Volgens mij voer je de oefening dan niet lekker uit. Als je je traps voelt doe je er een halve shrug bij ipv aan die delts te werken. Minder zwaar pakken/cheaten dus en keep the elbows up.
  vrijdag 3 januari 2014 @ 10:53:52 #105
153887 kidkash19
Woo Woo Woo..you know it
pi_135016450
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 10:44 schreef H1N1 het volgende:

[..]

Upright rows?
Pas nog ergens een heel artikel gezien erover dat die scht slecht zijn voor je schouders, iets wat ik jaren geleden al vermoedde door zelf last te krijgen
Im a bad man....but i forgive myself
Luck is for losers
  vrijdag 3 januari 2014 @ 11:00:03 #106
288467 H1N1
Tiger Stripes
pi_135016602
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 10:53 schreef kidkash19 het volgende:

[..]

Pas nog ergens een heel artikel gezien erover dat die scht slecht zijn voor je schouders, iets wat ik jaren geleden al vermoedde door zelf last te krijgen
Heb zelf vrij gevoelige schouders dus pak ze altijd maar licht. Vind het geen prettige oefening omdat het voor mijn gevoel altijd een beetje russisch roulette is. Het gevoel dat als ik 3kg erbij pak ik
m'n hele schouders verneuk. Hoe strikt ik ze ook uitvoer. Dacht altijd dat ik de enige was die dit had.
  vrijdag 3 januari 2014 @ 11:09:56 #107
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_135016865
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 10:53 schreef kidkash19 het volgende:

[..]

Vind het inderdaad niet lekker om ze zwaar te pakken, maar high volume low weight tot max schouderhoogte zijn ze prima te doen en goede burn.
Denk aan 5*10 oid.
Deathlift or Die.
  vrijdag 3 januari 2014 @ 11:29:54 #108
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_135017420
Ik heb jaren geleden m´n linkerschouder verziekt met upright rows. Ik hoorde letterlijk *plop* in m´n schouder. Dat kwam doordat ik de bar veel te ver van mijn lijf hield.

Ik doe ze nu weer, zonder pijn, maar wel alleen met perfecte form.
pi_135017735
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 09:03 schreef star_gazer het volgende:
Zo! Nieuw jaar, nieuw schema. Iedere workout bestaat uit vier delen: een main lift for kracht (5/3/1), een assist lift voor hypertrophy (BBB, 5x10), twee andere assists om zwakke punten aan te spreken en een oefening gericht op postuur en/of blessure preventie (rotator cuffs, rear delts, abs, dat werk)...... (tekst)

Is het met BBB juist niet de bedoeling om de Mainlift ook als BBB te doen? Dus 5x10 op 50%?

Ik heb zelf ook een soortgelijke training met oog op posture / prehab, dit werkt wel heel fijn moet ik zeggen. Verder op de LB-dagen nog yoga-achtige oefeningen om mijn flexibiliteit / mobiliteit te verbeteren, dit begint voor mij wel vruchten af te werpen, met name bij de squat kan ik dit merken. Ik kan veel makkelijker below parallel gaan nu.

Welke schoenen gebruiken jullie bij het trainen? Merk dat ik met mijn schoenen soms stabiliteit verlies met squat en dergelijke.
  vrijdag 3 januari 2014 @ 11:50:24 #110
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_135017925
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 11:42 schreef FootieB het volgende:

[..]

Is het met BBB juist niet de bedoeling om de Mainlift ook als BBB te doen? Dus 5x10 op 50%?

Ik heb zelf ook een soortgelijke training met oog op posture / prehab, dit werkt wel heel fijn moet ik zeggen. Verder op de LB-dagen nog yoga-achtige oefeningen om mijn flexibiliteit / mobiliteit te verbeteren, dit begint voor mij wel vruchten af te werpen, met name bij de squat kan ik dit merken. Ik kan veel makkelijker below parallel gaan nu.

Welke schoenen gebruiken jullie bij het trainen? Merk dat ik met mijn schoenen soms stabiliteit verlies met squat en dergelijke.
Nope, dit is de originele BBB. http://www.t-nation.com/f(...)big_3month_challenge

Die begint met de mainlift op 531.

Wat voor schoenen gebruik je nu?
  vrijdag 3 januari 2014 @ 11:56:25 #111
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_135018093
Damn yeah. Ik kwam er gisteren achter dat de zomer alweer dichterbij is, dat we over de helft zitten zeg maar. En bovendien zit ik in mei op de Malediven. Tijd om alvast na te gaan denken over het cutten. Hoe pak ik dit nu het meest effectief aan?

500 onder onderhoud. Hoog in de eiwitten en dat was het?
pi_135018626
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 11:50 schreef Snakey het volgende:

[..]

Nope, dit is de originele BBB. http://www.t-nation.com/f(...)big_3month_challenge

Die begint met de mainlift op 531.

Wat voor schoenen gebruik je nu?
Op dit moment gebruik ik diadora schoenen (gymschoenen, waarschijnlijk niet de beste keuze gok ik!)
  vrijdag 3 januari 2014 @ 12:17:00 #113
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_135018805
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 09:16 schreef 1517 het volgende:

[..]

Waarom staan de snatch en clean en jerk achter oefeningen zoals squat/bench/dead?
Ik heb heel benieuwd naar de logica achter jouw volgorde.

Focus je op techniek in de o-lifts en ga voor verstandinge rep ranges in squat/bench/dead

Mijn aanpassingen op jouw schema zouden zijn, gebaseerd op het feit dat je een beginnende olympic lifter bent met redelijke basis kracht

( sets x reps
Maandag
Snatch 6x2
Snatch assistence/snatch balance/snatch deadlift/snatch pulls
Front Squat
Overhead press
Muscle up

Woe
C&J 6x2
clean en jerk assistence/ power clean/ push press/ jerkpress/ clean pulls
Back squat
deadlift / clean pulls
bor
pull up

Fri: (buffeldag, middel intensiteit)
Bench press
Squat variant (als jij je wilt verdiepen in o-liften squat = high bar squat)
Deadlift
Dips
Chins
Calf

Oh en PS. Zoek een coach/vriend/film je zelf voor de olifts
Voornaamste waar ik me op focus is kracht. Vandaar dat ik fris aan de deadlift/squat wil beginnen.

C&J en snatch is meer of techniek gefocust en minder op gewicht. Reden waarom ik ze heb toegevoegd is om wat meer explosiviteit en flexibiliteit te krijgen. Enkel flexibiliteit is mijn grootste probleem.

Dus niet zo zeer om olympisch lifter te worden, maar als assistentie omdat ik ze leuk vindt en helpen in de flexibiliteit. Maar 2x6 lijkt met wel wat handiger om meer focus en explosiviteit te behouden op de lifts. Zal binnenkort eens filmen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Verbosity op 03-01-2014 13:08:49 ]
Verbo is terug?
  vrijdag 3 januari 2014 @ 12:17:35 #114
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_135018830
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 12:11 schreef FootieB het volgende:

[..]

Op dit moment gebruik ik diadora schoenen (gymschoenen, waarschijnlijk niet de beste keuze gok ik!)
Het ligt er aan welke je hebt, maar waarschijnlijk hebben die een dikke zool die niet echt stabiel is. Over het algemeen zijn schoenen met een platte zool het beste.
pi_135020899
Ik zat eens te zoeken naar de werking van cholesterol en ik kwam daarbij onder andere dit artikel tegen: http://wetenschap.infonu.(...)-en-vaatziekten.html

Zijn het allemaal feiten die erin staan? Als dit zo is dan het toch een behoorlijk zieke industrie.
pi_135020951
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 12:17 schreef Snakey het volgende:

[..]

Het ligt er aan welke je hebt, maar waarschijnlijk hebben die een dikke zool die niet echt stabiel is. Over het algemeen zijn schoenen met een platte zool het beste.
Het heeft wel een lage / platte zool. Maar ik las ook op internet dat je schoenen hebt met een hoge hak en dit dus beter is voor squats. (Je kan dieper gaan). Maar dit is dus niet noodzakelijk?
  vrijdag 3 januari 2014 @ 13:36:50 #117
153887 kidkash19
Woo Woo Woo..you know it
pi_135021450
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 11:09 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

Vind het inderdaad niet lekker om ze zwaar te pakken, maar high volume low weight tot max schouderhoogte zijn ze prima te doen en goede burn.
Denk aan 5*10 oid.
Ik doe ze nooit, er zijn betere en veiligere manieren om je schouders te trainen

elastic bands zijn ook een uitkomst trouwens hiervoor
Im a bad man....but i forgive myself
Luck is for losers
  vrijdag 3 januari 2014 @ 13:39:24 #118
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_135021582
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 13:23 schreef FootieB het volgende:

[..]

Het heeft wel een lage / platte zool. Maar ik las ook op internet dat je schoenen hebt met een hoge hak en dit dus beter is voor squats. (Je kan dieper gaan). Maar dit is dus niet noodzakelijk?
Daarom zei ik eigenlijk 'over het algemeen'. Voor squats is een hoge hiel wel beter, maar dan niet een sportschoen hak die instabiel is. Je verziekt er je enkels mee als je niet oppast. Je hebt er een harde hiel voor nodig.
  vrijdag 3 januari 2014 @ 13:48:30 #119
77130 star_gazer
pi_135021980
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 11:42 schreef FootieB het volgende:

[..]

Nee, dit is een veel voorkomende misvatting. Je mag bij BBB de main en assist lift ook 'omdraaien'. Zie example 2 op wendler's blog.

Yoga is inderdaad heerlijk en als ik er tijd voor heb, gooi ik er een sessie in. Schoenen? Do-wins! Powerlifting schoenen zijn een must :)
-
  vrijdag 3 januari 2014 @ 14:06:59 #120
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_135022878
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 10:43 schreef jeurse04 het volgende:
Lateral delts en trapezius descendus zijn niet apart te belasten. Aangezien het clavicula (aanhechtingspunt van de trapezius descendus) ook omhoog wordt gebracht bij het heffen van je armen. Andere oefeningen zijn upright rows,reverse flyes en dumbbell raises. Maar bij alle oefeningen die je schouders trainen helpen de trapezius spieren mee.

Verder kan je de upright rows ook met kleine aanpassingen veiliger uitvoeren. Bijv. ellebogen niet voorbij de schouders laten komen, schouders naar achteren houden, nek in neutrale positie en zoveel mogelijk elevatie van de schouder voorkomen(gebruik je minder traps).

Op deze manier dus. Zou zelf voor dumbbells of cables kiezen aangezien die beter aan te passen is qua gewicht.
Verbo is terug?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')