Woeiiii nog een 2013 babyquote:Op maandag 30 december 2013 23:48 schreef ikke_84 het volgende:
onze zoon Mats is geboren. Hij doet t super goed en is zo mooi
![]()
![]()
![]()
48cm 3240 gram
Bah ik snap dat echt niet. Van mij mogen ze om dit soort dingen het vuurwerk ook gewoon afschaffen en een gemeentevuurwerk gaan afsteken. Ik blijf zelf ook altijd liever binnen op de 31stequote:Op dinsdag 31 december 2013 08:46 schreef nummer_zoveel het volgende:
Twinkle, wat slecht zeg. Dat zijn gewoon gegevens van iemand anders! Dat kan echt niet, zeker als het niet de eerste keer is.
Gisteren in Eindhoven geweest bij jarige schoonmoeder en toen hebben jochies vuurwerk richting m'n zoontje gegooid. Het was wel nog op een paar meter afstand maar hij is helemaal panisch nu. Viel pas om 23,00 in slaap van de angst en ziet erg op tegen het vuurwerk vandaag.
We kopen zelf dus ook maar niks vandaag, dat kunnen we hem niet aandoen. Arm manneke.
Gelukkig ligt ie nu nog te slapen.
Gefeliciteerd!!quote:Op maandag 30 december 2013 23:48 schreef ikke_84 het volgende:
onze zoon Mats is geboren. Hij doet t super goed en is zo mooi
![]()
![]()
![]()
48cm 3240 gram
Haha, een strijker in zo'n fles geeft vast een heel bijzonder effect...quote:[b]Op dinsdag 31 december 2013 09:32 schreef Chanty
Hier staan nu de MVM flessen buiten om opgehaald te worden, ik hoop maar dat ze geen doelwit wordenMaar.... wel klaar met MVM
Nou die gaat wel meteen uit denk ik want de flessen zitten tot de rand toe vol gezekenquote:Op dinsdag 31 december 2013 10:21 schreef Cantare het volgende:
[..]
Haha, een strijker in zo'n fles geeft vast een heel bijzonder effect...
Gewoon om 23.59 eruit persenquote:Op dinsdag 31 december 2013 10:20 schreef flowerbox het volgende:
Ikke84, gefeliciteerd met jullie zoon!
Ik weet niet of dit nog een 2013 baby wordt. Het vlot nog niet zo. Ach, ik zie wel.
Nobono, nu schiet het op hè?
Ieuwquote:Op dinsdag 31 december 2013 10:23 schreef Chanty het volgende:
[..]
Nou die gaat wel meteen uit denk ik want de flessen zitten tot de rand toe vol gezekenZou dan wel weer lachen zijn als ze compleet onder de zeik zitten
Leuk idee, maar dat kost je een hele dag kraamzorgquote:Op dinsdag 31 december 2013 10:24 schreef Chanty het volgende:
[..]
Gewoon om 23.59 eruit persenHappy new year
Wat een lieve reactie, bedankt!quote:Op maandag 30 december 2013 23:30 schreef Kwisted het volgende:
Ik was nog even terug aan t lezen en ik wil dyre nog even een hart onder de riem steken. Wat ontzettend balen dat de echo niet meteen de bevestiging gaf die je zo graag wilde. Geduld opbrengen kan dan zo moeilijk zijn. De verhalen van de dames zijn wel waar, met dat termijn kan een milimeter meetverschil al een aantal dagen schelen. Probeer flink afleiding te zoeken deze week zodat de tijd opschiet en je er niet teveel aan denkt. Dikke knuffel voor jou!
Hey joh, doe jij eens persen!quote:Op dinsdag 31 december 2013 10:20 schreef flowerbox het volgende:
Ikke84, gefeliciteerd met jullie zoon!
Ik weet niet of dit nog een 2013 baby wordt. Het vlot nog niet zo. Ach, ik zie wel.
Nobono, nu schiet het op hè?
Ik doe mijn bestquote:Op dinsdag 31 december 2013 11:11 schreef NoBoNo het volgende:
[..]
Hey joh, doe jij eens persen!![]()
Best wel ja, word er bijna zenuwachtig van....mijn vrouw beweert bij hoog en bij laag dat het ergens rond de 38ste week al komt...dat is nog maar 2 weken ja!!
Ik ook hoor zandvogeltje! En dan is het voor mij nog wel de tweede. Been there done thatquote:Op dinsdag 31 december 2013 11:40 schreef Burdie het volgende:
Ik vind het ook maar akelig dichtbij komen allemaal.
quote:Op dinsdag 31 december 2013 13:05 schreef ProjSkippy het volgende:
En ik wilde nog even reageren op Dyre: hier had ik een echo bij 7 weken (ook ivm eerdere miskraam). We wisten hoe ver ik zou moeten zijn, maar de echoscopiste zette me bijna 2 volledige weken terug: de lengte kwam niet overeen met mijn eigen berekende termijn en het hartje klopte 'opstartend' en niet zoals het bij mijn termijn zou moeten zijn. Het resultaat ligt hier nu naast me in bed d'r luier volledig vol te baggeren.
Ja die gedachte heb ik ooit ook gehad.. Kon ik alsnog 4 weken langer wachtenquote:Op dinsdag 31 december 2013 11:11 schreef NoBoNo het volgende:
Best wel ja, word er bijna zenuwachtig van....mijn vrouw beweert bij hoog en bij laag dat het ergens rond de 38ste week al komt...dat is nog maar 2 weken ja!!
Niks zo teleurstellend om die 9 maanden naar toe geleefde datum de hele dag overal te zien en hij gaat uiteindelijk geruisloos voorbijquote:Op dinsdag 31 december 2013 13:30 schreef Pvoesss het volgende:
Dan nog ik vind het altijd zo zonde, ook als mensen enorm denken dat ze gaan bevallen op DE uitgerekende datum. Zo vaak komt dat helemaal niet voor
37 weken + een beetjequote:Op dinsdag 31 december 2013 13:39 schreef Musique het volgende:
Hoeveel weken ben jij nu Pvoesss? Jij loopt toch ook al redelijk tegen het einde aan meende ik?
Jaquote:Op dinsdag 31 december 2013 13:41 schreef laziness het volgende:
Niks zo teleurstellend om die 9 maanden naar toe geleefde datum de hele dag overal te zien en hij gaat uiteindelijk geruisloos voorbij
Pcm spiegel opbouwen en zo'n vicks inhaler.. Verder gewoon uitzieken.quote:Op dinsdag 31 december 2013 13:58 schreef Take_A_Picture het volgende:
Gefeliciteerd ikke!
Ik ben m'n verkoudheid en bluh-gevoel zooooo enorm zat. Ik hoest de longen uit m'n lijf, heb een kop vol snot en alle zooi die ik heb die ik mag werken voor geen meter. Ik voel me ellendig en ik vind dat echt klote op een dag als vandaag. We gaan bij de buren eten en de buurvrouw heeft onwijs veel eten voorbereid dus kan het niet maken niet te gaan.
Maar het liefst blijf ik in m'n bed... En dat terwijl ik oud en nieuw altijd wel leuk vind.
Bah bah en nog eens bah.
Misschien moet ik eens gaan stomen ofzo, ook al haat ik dat en moet ik er nog meer van hoesten. Iemand tips?
Wanneer was je eerste echo?quote:Op dinsdag 31 december 2013 14:30 schreef Alixia het volgende:
Een twee-eiige tweeling. Ze hebben allebei hun eigen vruchtzak en placenta en het tussenschot is heel duidelijk te zien. Twee verschillende echoscopisten hebben dat bij de eerste en tweede echo gezegd (jeetje dat is al lang geleden ), dus daar gaan we maar vanuit.
Als jouw meiden twee-eiig zijn ben ik de paashaas!quote:Op dinsdag 31 december 2013 14:32 schreef Kyara het volgende:
[..]
Wanneer was je eerste echo?
Want hier gingen ze ook uit van een twee-eiige tweeling. Maar ik weet niet of je wel eens foto's van mijn kinderen hebt gezien.... :
(achteraf vind ik het tussenschot ook helemaal niet zo heel duidelijk als ik da)t vergelijk met de echofoto's van bijvoorbeeld j/m tweelingen).
En dan ga ik me in een hoekje zitten schamen omdat ik ze ook niet altijd uit elkaar kan houdenquote:Op dinsdag 31 december 2013 14:34 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Als jouw meiden twee-eiig zijn ben ik de paashaas!
Dit dus. Het zijn gewoon kopietjes.quote:Op dinsdag 31 december 2013 14:34 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Als jouw meiden twee-eiig zijn ben ik de paashaas!
Ja doe maar, ben benieuwd!quote:Op dinsdag 31 december 2013 14:38 schreef Alixia het volgende:
Euhh, dat moet ik even terugzoeken in mijn agenda.![]()
Eerste echo was op 10 juli (week 8 van mijn zwangerschap). De tweede was een week later in het ziekenhuis.
Ik heb geen foto's van jouw tweeling gezien, maar ik neem aan dat ze erg op elkaar lijken ?
Bij de eerste echo foto was het tussenschot een duidelijke streep. Zal eens kijken of ik een foto kan delen hier.
Dit is een academisch ziekenhuis dus bevallen mag ik daar nu al (maar ik wacht nog wel even).quote:Op dinsdag 31 december 2013 14:39 schreef Kyara het volgende:
Nikki, wat een vaag verhaal zeg. Hier was een gesprek over bevallen in het ziekenhuis sowieso standaard (bij 32 weken was dat geloof ik, op het moment dat ik daar ook zou mogen bevallen qua termijn). Hopelijk kun je dan je vragen kwijt!
Ik zal even kijken of ik ze kan vinden.quote:Op dinsdag 31 december 2013 14:40 schreef Kyara het volgende:
[..]
Ja doe maar, ben benieuwd!
(volgens mij staan er nog foto's in het fototopic)
Ik zou zeker vragen stellen als ik jou was. Daar zijn de artsen ook voor en het kan je zoveel rust en duidelijkheid geven. Ik maak elke keer een lijstje met vragen, zodat ik niets kan vergeten.quote:Op dinsdag 31 december 2013 14:43 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Dit is een academisch ziekenhuis dus bevallen mag ik daar nu al (maar ik wacht nog wel even).
Ik hoop dat ik volgende week wat wijzer word in ieder geval. Ik denk dat het een behoorlijk lang gesprekje gaat worden, ik wil nu gewoon alles weten. Ook over bevalplannen bijvoorbeeld. Daar hebben ze nog nooit over gesproken en juist dat is voor mij nu reden om er wel een te willen maken. Anders ben ik bang dat veel dingen niet zullen gaan zoals ik graag zou willen.
Super! ik hou je op de hoogte!quote:Op dinsdag 31 december 2013 15:07 schreef DJMomo het volgende:
OT. Kyara, vent heeft je pakje op de bus gedaan.
In het ziekenhuis wordt de lengte van het kind ook vaak niet opgemeten toch? Bij mij (en andere kindjes in mijn omgeving) in ieder geval niet..quote:Op dinsdag 31 december 2013 15:35 schreef DJMomo het volgende:
Eens BE!
Vraagje trouwens, wordt bij een thuisbevalling de lengte van het kind ook gemeten? Of alleen gewicht?
/vroeg ik me opeens zo af
Wij hebben gevraagd of ze even wilde meten.quote:Op dinsdag 31 december 2013 15:35 schreef DJMomo het volgende:
Eens BE!
Vraagje trouwens, wordt bij een thuisbevalling de lengte van het kind ook gemeten? Of alleen gewicht?
/vroeg ik me opeens zo af
Hier ben ik het helemaal mee eens !quote:Op dinsdag 31 december 2013 15:14 schreef BlueEyes het volgende:
Weet je wat ik zo fijn vind hier...
(En ook in wat andere topics waar ik nog wel eens meelurk)
Hoe iedereen z'n vragen en onzelerheden gewoon kwijt kan en er altijd wel ergens een ervaringsdeskundige meepost en daardoor hele fijne adviezen en geruststellingen kunnen worden gegeven.
Of gewoon de verhalen/ ervaringen waar je zelf van kan beslissen of je er iets van opslaat.
Toevallig heb ik dat laatst gelezen in een boek over tweelingen, maar de reden stond er niet bij. Heel interessant.quote:Op dinsdag 31 december 2013 15:13 schreef WupWup het volgende:
Je weet dat een eigen vruchtzak en placenta niet hoeft te betekenen dat ze twee-eiig zijn? Dat heeft te maken met op welk moment een bevruchte eicel zich deelt. Hoe vroeger, hoe meer gescheiden. Alleen bij een j/m tweeling weet je zeker dat het een twee-eiig is. En andersom, als ze 1 of 2 vruchtvliezen delen, weet je zeker dat ze eeneiig zijn.
Klopt, in 'mijn' ziekenhuis doen ze het ook niet. Schijnt niet zo goed voor de heupjes oid te zijn om een pasgeboren kind 'uit te rekken'.quote:Op dinsdag 31 december 2013 15:36 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
In het ziekenhuis wordt de lengte van het kind ook vaak niet opgemeten toch? Bij mij (en andere kindjes in mijn omgeving) in ieder geval niet..
Idd, dat was de reden zeiden ze in het ziekenhuis. Dus wij hebben maar wat verzonnen op het geboortekaartje (49 cm geloof ik).quote:Op dinsdag 31 december 2013 16:19 schreef Mineola het volgende:
[..]
Klopt, in 'mijn' ziekenhuis doen ze het ook niet. Schijnt niet zo goed voor de heupjes oid te zijn om een pasgeboren kind 'uit te rekken'.
Dit dus. Ze benaderen de zwangerschap dan als twee-eiig maar dat wil nog niet zeggen dat het ook zo is. Soms raaskallen ze nog iets over y- en t- vormige tussenschotten en de dikte van het tussenschot maar ook dat is niet altijd goed te zien.quote:Op dinsdag 31 december 2013 15:13 schreef WupWup het volgende:
Je weet dat een eigen vruchtzak en placenta niet hoeft te betekenen dat ze twee-eiig zijn? Dat heeft te maken met op welk moment een bevruchte eicel zich deelt. Hoe vroeger, hoe meer gescheiden. Alleen bij een j/m tweeling weet je zeker dat het een twee-eiig is. En andersom, als ze 1 of 2 vruchtvliezen delen, weet je zeker dat ze eeneiig zijn.
Echt he!quote:Op dinsdag 31 december 2013 20:11 schreef Twinkle20 het volgende:
Zwanger het nieuwe jaar in .. kan het nog beter?!
Zwanger en niet misselijk een optie?quote:Op dinsdag 31 december 2013 20:11 schreef Twinkle20 het volgende:
Zwanger het nieuwe jaar in .. kan het nog beter?!
Hier vorig jaar precies hetzelfde. Samen met alle langsvliegende hormonen...En nu ook gelukkig weer zwanger.quote:Op dinsdag 31 december 2013 21:20 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ja zwanger het nieuwe jaar in.
Vorig jaar was ik nog in afwachting of mijn baarmoeder schoon was na de mk. En nu gewoon 29 weken zwanger vandaag.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |