abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134925695
Ik heb net gebeld voor de uitslag van de glucosetest en het was een beetje vreemd. Eerst kreeg ik een assistente van de balie. Die zei dat de waarde nuchter goed was en de uitslag na 2 uur iets verhoogd maar geen reden om actie te ondernemen, maar er was nog geen combinatie :? whatever it may be, gemaakt. Vervolgens zette ze me in de wacht en kreeg ik ineens een arts assistent aan de lijn. Die gaf aan dat beide waarden goed waren en dat ik gewoon grote kinderen heb. Kortom, ik ga maar proberen het los te laten. Sowieso heb ik nu voor volgende week een gesprek gepland met een verpleegkundige in het zh. Dan hoop ik wat vragen kwijt te kunnen met betrekking tot bellen, bevallen etc.
pi_134925712
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 december 2013 14:34 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Als jouw meiden twee-eiig zijn ben ik de paashaas!
En dan ga ik me in een hoekje zitten schamen omdat ik ze ook niet altijd uit elkaar kan houden :@

Hoewel een vpk meteen na de geboorte al zei dat ze een-eiig waren door de botstructuur en de vorm van ogen, neus en oren.
pi_134925734
Euhh, dat moet ik even terugzoeken in mijn agenda. :D

Eerste echo was op 10 juli (week 8 van mijn zwangerschap). De tweede was een week later in het ziekenhuis.

Ik heb geen foto's van jouw tweeling gezien, maar ik neem aan dat ze erg op elkaar lijken ? ;)

Bij de eerste echo foto was het tussenschot een duidelijke streep. Zal eens kijken of ik een foto kan delen hier. :)
pi_134925766
Nikki, wat een vaag verhaal zeg. Hier was een gesprek over bevallen in het ziekenhuis sowieso standaard (bij 32 weken was dat geloof ik, op het moment dat ik daar ook zou mogen bevallen qua termijn). Hopelijk kun je dan je vragen kwijt!
pi_134925769
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 december 2013 14:34 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Als jouw meiden twee-eiig zijn ben ik de paashaas!
Dit dus. Het zijn gewoon kopietjes. O+
En anders is het wel heel goed gelukt om twee bijna dezelfde te bakken. ;)
pi_134925796
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 14:38 schreef Alixia het volgende:
Euhh, dat moet ik even terugzoeken in mijn agenda. :D

Eerste echo was op 10 juli (week 8 van mijn zwangerschap). De tweede was een week later in het ziekenhuis.

Ik heb geen foto's van jouw tweeling gezien, maar ik neem aan dat ze erg op elkaar lijken ? ;)

Bij de eerste echo foto was het tussenschot een duidelijke streep. Zal eens kijken of ik een foto kan delen hier. :)
Ja doe maar, ben benieuwd!

(volgens mij staan er nog foto's in het fototopic)
pi_134925918
quote:
2s.gif Op dinsdag 31 december 2013 14:39 schreef Kyara het volgende:
Nikki, wat een vaag verhaal zeg. Hier was een gesprek over bevallen in het ziekenhuis sowieso standaard (bij 32 weken was dat geloof ik, op het moment dat ik daar ook zou mogen bevallen qua termijn). Hopelijk kun je dan je vragen kwijt!
Dit is een academisch ziekenhuis dus bevallen mag ik daar nu al (maar ik wacht nog wel even). ;)
Ik hoop dat ik volgende week wat wijzer word in ieder geval. Ik denk dat het een behoorlijk lang gesprekje gaat worden, ik wil nu gewoon alles weten. Ook over bevalplannen bijvoorbeeld. Daar hebben ze nog nooit over gesproken en juist dat is voor mij nu reden om er wel een te willen maken. Anders ben ik bang dat veel dingen niet zullen gaan zoals ik graag zou willen. :@
pi_134925991
Ik zou ook nog even wachten met bevallen inderdaad. Schrijf vooraf alles op wat je wilt weten zodat je niet thuis alsnog met vragen zit.
pi_134926206
Ja dat ga ik zeker doen. Ik zie dit nu wel als een kans om eindelijk informatie te krijgen. :)
pi_134926389
quote:
2s.gif Op dinsdag 31 december 2013 14:40 schreef Kyara het volgende:

[..]

Ja doe maar, ben benieuwd!

(volgens mij staan er nog foto's in het fototopic)
Ik zal even kijken of ik ze kan vinden. :)

Mag ik je even een PM sturen met de foto ? Ik heb ruzie met het internet om hem anoniem online te krijgen. :{
pi_134926402
Ja tuurlijk! Geen probleem.
pi_134926443
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 december 2013 14:43 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Dit is een academisch ziekenhuis dus bevallen mag ik daar nu al (maar ik wacht nog wel even). ;)
Ik hoop dat ik volgende week wat wijzer word in ieder geval. Ik denk dat het een behoorlijk lang gesprekje gaat worden, ik wil nu gewoon alles weten. Ook over bevalplannen bijvoorbeeld. Daar hebben ze nog nooit over gesproken en juist dat is voor mij nu reden om er wel een te willen maken. Anders ben ik bang dat veel dingen niet zullen gaan zoals ik graag zou willen. :@
Ik zou zeker vragen stellen als ik jou was. Daar zijn de artsen ook voor en het kan je zoveel rust en duidelijkheid geven. Ik maak elke keer een lijstje met vragen, zodat ik niets kan vergeten. :) Zodra ik wat bedenk, schrijf ik het op.
pi_134926501
Ik had wel steeds dezelfde gyn maar die was heel nuchter en relaxt en die wilde niet praten over dingen die toch nog niet zeker waren.

Met 30 weken lagen ze bij mij beiden in een stuit dus ik wilde meer weten of ks of eventueel stuitbevalling. Maar volgens hem was er nog een kleine kans dat ze zouden draaien....
pi_134926776
OT. Kyara, vent heeft je pakje op de bus gedaan.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_134926914
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 15:07 schreef DJMomo het volgende:
OT. Kyara, vent heeft je pakje op de bus gedaan.
Super! ik hou je op de hoogte!
pi_134927102
Je weet dat een eigen vruchtzak en placenta niet hoeft te betekenen dat ze twee-eiig zijn? Dat heeft te maken met op welk moment een bevruchte eicel zich deelt. Hoe vroeger, hoe meer gescheiden. Alleen bij een j/m tweeling weet je zeker dat het een twee-eiig is. En andersom, als ze 1 of 2 vruchtvliezen delen, weet je zeker dat ze eeneiig zijn.
pi_134927116
Weet je wat ik zo fijn vind hier...
(En ook in wat andere topics waar ik nog wel eens meelurk)
Hoe iedereen z'n vragen en onzelerheden gewoon kwijt kan en er altijd wel ergens een ervaringsdeskundige meepost en daardoor hele fijne adviezen en geruststellingen kunnen worden gegeven.
Of gewoon de verhalen/ ervaringen waar je zelf van kan beslissen of je er iets van opslaat.

Zo, einde van mijn gekweel, beetje last van emotionele instabiliteit vandaag,gezien het feit dat het bijna 2014 is, het jaar dat ik mama worden ga...
pi_134928002
Eens BE!

Vraagje trouwens, wordt bij een thuisbevalling de lengte van het kind ook gemeten? Of alleen gewicht?

/vroeg ik me opeens zo af

Enne daarom heb ik denk ik ook een hekel aan o&n. Word er (zeker sinds ik mama ben) zwaar emoinconti van. 2013 was ook echt geen leuk (begin vh) jaar. Veel nare dingen gebeurd. Zal blij zijn als het voorbij is. Daarbij gloort alle hoop van Jaap aan de horizon, en met het wisselen der jaren komt zijn komst toch wel heel erg dichtbij! :@
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  dinsdag 31 december 2013 @ 15:36:38 #169
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_134928069
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 15:35 schreef DJMomo het volgende:
Eens BE!

Vraagje trouwens, wordt bij een thuisbevalling de lengte van het kind ook gemeten? Of alleen gewicht?

In het ziekenhuis wordt de lengte van het kind ook vaak niet opgemeten toch? Bij mij (en andere kindjes in mijn omgeving) in ieder geval niet..
pi_134928104
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 15:35 schreef DJMomo het volgende:
Eens BE!

Wij hebben gevraagd of ze even wilde meten. :)
pi_134928111
Bij m'n zoontje in het ziekenhuis is de lengte ook niet opgemeten.
pi_134928115
Bij Sjaak wel. Maar alleen als ie mee zou werken.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  dinsdag 31 december 2013 @ 15:38:33 #173
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_134928161
Bij beide kindjes in het ziekenhuis niet opgemeten.
Dus thuis met een meetlint en hulp van de kraamhulp aan de slag gegaan.
pi_134929323
quote:
17s.gif Op dinsdag 31 december 2013 15:14 schreef BlueEyes het volgende:
Weet je wat ik zo fijn vind hier...
(En ook in wat andere topics waar ik nog wel eens meelurk)
Hoe iedereen z'n vragen en onzelerheden gewoon kwijt kan en er altijd wel ergens een ervaringsdeskundige meepost en daardoor hele fijne adviezen en geruststellingen kunnen worden gegeven.
Of gewoon de verhalen/ ervaringen waar je zelf van kan beslissen of je er iets van opslaat.
Hier ben ik het helemaal mee eens ! :)
pi_134929480
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 15:13 schreef WupWup het volgende:
Je weet dat een eigen vruchtzak en placenta niet hoeft te betekenen dat ze twee-eiig zijn? Dat heeft te maken met op welk moment een bevruchte eicel zich deelt. Hoe vroeger, hoe meer gescheiden. Alleen bij een j/m tweeling weet je zeker dat het een twee-eiig is. En andersom, als ze 1 of 2 vruchtvliezen delen, weet je zeker dat ze eeneiig zijn.
Toevallig heb ik dat laatst gelezen in een boek over tweelingen, maar de reden stond er niet bij. Heel interessant. :) Ik ben benieuwd hoe onze dametjes eruit zullen zien. :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')