quote:
Op dinsdag 31 december 2013 14:28 schreef luxerobots het volgende:[..]
Dan de boeren. Ik denk dat dit het minst vruchtbare boer zoekt vrouw seizoen ooit wordt. Aletta vind ik een stugge vrouw. Ze is toch wel op zoek naar een man? Ik zie weinig chemie, meer drie hulpjes die komen helpen. Een man moet er veel moeite in stoppen om een relatie met haar te beginnen, maar mannen zijn minder veeleisend en zeurderig in relaties, dus het zou kunnen.
Alette heeft zichzelf niet aangemeld. Toen ze overgehaald werd, was er het probleem van de brieven en de mannen die waarschijnlijk anders waren dan ze per brief leken, behalve die ene Jan die precies zo was als zijn vage, alternatieve uitspraken. Er zat niemand tussen voor haar. Yvon heeft haar min of meer gedwongen om toch 5 mannen daarvan te kiezen. Dus is het nu een soort klusvakantie met wederzijdse gezelligheid. [/quote]
quote:
Eigenlijk zie ik alleen bij Johan en bij Wim een langdurige relatie ontstaan. Johan heeft een beetje zielige vrouwen, vrouwen die in ieder geval niet veel nodig hebben om gelukkig te zijn.
Zulke uitspraken begrijp ik niet zo goed. Hoezo zielige vrouwen? Ja ok, ze zijn met weinig tevreden. En is een tevreden mens dan een zielige mens? Liever een vlotte, vlotgebekte in de laatste modekleren, de laatste modekreten uitslakend en maar jammeren dat het geluk zich niet vangen laat?
Tevredenheid is een belangrijk onderdeel van geluk. Ik heb overigens de indruk wat ontevredenheid gezien te hebben, maar dat kan natuurlijk het resultaat van doelgericht knippen en plakken zijn.
quote:
Bij Wim vindt ik Evelyn de leukste, in ieder geval qua uiterlijk. In de aflevering hiervoor kwam haar thuisstukje voorbij. Ze werkt in de thuiszorg en ze zei het naar haar zin te hebben, maar ze wil ook wel graag naar Tanzania. Je zag de twinkeling in haar ogen. Alsof ze dacht, kiezen tussen zwaar werk in de thuiszorg in Nederland, óf in de zon zitten in Tanzania.
Maar Wim kiest zelf. Als alleen de knapste uitverkorenrecht hadden, was het programma snel afgelopen want dan was er bij het ontvangen van de brieven direct geselecteerd. Yvon heeft trouwens haar programma al een beetje rond, gezien het opdringen van mensen van wie zij de brief geweldig of passend vindt.
quote:
Jan, gaat er überhaupt iets om in zijn koppie? Hij heeft drie leuke vrouwen. Claire en Judith zijn veel te leuk en vlot voor hem. Deze vrouwen werken/studeren en hebben een sociaal leven in Nederland. Judith ziet er zo leuk uit dat het vinden van een leuke man geen probleem moet zijn en Claire wil denk ik ook liever iemand die wel weet wat een glutenallergie is. Ik denk dat het met Florence nog het meest succesvol kan zijn. Als ze haar paarden mee kan nemen, is ze snel tevreden met die stugge boer, in een ver land, waar je een dag vliegen van thuis bent en het eerste dorp op twee uur rijden is.
Sommige mensen worden erg verknipt door de makers. Vraag me af wat zijn eigen inbreng nu eigenlijk was, want interactie krijgen we alleen in negatieve vorm te zien.
quote:
Dan Jos. In de eerdere uitzendingen maakte Jos duidelijk serieus te zijn. Hij wil niet terug naar Nederland, hij wil een gezinnetje stichten en het liefst met een vrouw die ook Frans spreekt. En hij kiest voor Leonie, een 23-jarige blonde stoot. De Fransen in zijn dorp zullen hun ogen uitkijken, maar het komt niet overeen met wat Jos zegt te willen. Leonie gaat de sociale contacten van familie, vrienden, uitgaan en het werk te veel missen. Het is een stadse meid, die niet bang is voor koeien, maar zich toch niet gaat settelen bij een boer in Frankrijk.
Daar hebben meer mensen last van. Roepen dat het uiterlijk er niet toe doet en dan de mooiste of blondste uitkiezen. Johan met zijn minderwaardigheidscomplex koos tenminste voor het haalbare.
Ik denk dat het bij Leonie uitmaakt of het erg geïsoleerd is 's winters. Als ze op de motor stapt, kan ze wel overal komen en contact met familie in een ander land is niet meer zo'n probleem als 60 jaar geleden. Ze moet dus geschikt werk kunnen vinden en uitgaans/ontmoetingsgeledenheden.
Er valt me nu in, dat je in BZV niets hoort over de anti-buitenlandershouding van de Fransen.