Bespreek hier dus hoe jij filmt met je DSLR óf hoe ben je van plan te gaan filmen, mocht je op het moment geïnteresseerd, maar nog niet bezig ermee zijn.quote:Watvoor set-up hebben jullie? En wat filmen jullie ermee?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.› DSLR'S ZIJN TOCH VOOR FOTO'S? NEEM TOCH EEN VIDEOCAMERA JOH!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.› WAT HEBBEN WIJ VOOR GEAR
Om jullie een indicatie te geven wat wijzelf allemaal gebruiken hebben we een klein inventaris van de users hier en hun materialen. Het is niet zo dat wanneer je dit niet hebt je kansloos bent en je hóeft niet dezelfde gear te hebben! Het is een indicatie en geen boodschappenlijst.![]()
Boy_SnakeyeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.shiznutsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.› CONCLUSIE
Voor videoproductie is een DSLR dus de beste keuze qua prijs/kwaliteit/mogelijkheden en flexibiliteit zonder tientallen duizenden euro's uit te geven aan een professioneler systeem. Hiermee is het schieten van HD-video dus ook voor iedereen met een klein budget binnen handbereik gekomen.
Let wel! Behalve geld in gear, moet je ook tijd investeren in kennis/skills!quote:Op donderdag 19 juli 2012 14:01 schreef shiznuts het volgende:
[..]
Hier wat aanraders...
› Film Riot - http://revision3.com/filmriot - YT
› AdoramaTV's HDSLR Five Part Series - www.adorama.com/alc/ - YT
› Neumann Films Tutorials - www.neumannfilms.net - YT
› Dave Dugdale's Learning DSLR Video - http://www.learningdslrvideo.com - YT - YT2
› Alan Besedin's Budget Filmmaker - www.budgetfilmmaker.co.uk - YT
› Alan Besedin's Vintage Lenses - www.vintagelensesforvideo.com
› DSLR Film NOOB - www.dslrfilmnoob.com - YT
› Knoptop - http://knoptop.com - YT
› The Frugal Filmmaker - www.thefrugalfilmmaker.com - YT
› DREWnetwork - YT
› The DSLR Cinematography Guide - http://nofilmschool.com/dslr/
› gh1-hack's pagina met budgettips - http://www.gh1-hack.info/(...)ackOnVeryTightBudget
› Filmtips van Planet5D - http://blog.planet5d.com/training/
› Inspiratie en nieuwtjes op EOSHD - www.eoshd.com
› Nog meer nieuws en inspiratie, dit maal met Philip Bloom - http://philipbloom.net
› Als je van plan bent met After Effects te gaan werken is dit een must: www.videocopilot.net/basic/
› Meer uit je EOS halen met hacks - www.magiclantern.fm - http://magiclantern.wikia.com
› Meer uit je GH2 halen met hacks - EOSHD - Personal-View
Meer schiet me zo ff niet te binnen/krijg ik niet teruggevonden.
Op die sites kun je een boel interessante dingen vinden.
Oftewel de Red epic,
maar waar schiet jij eigenlijk mee?
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')![]()
Heb erg weinig ervaring met vegas maar als het goed is maak je een 25fps sequence aan, dan sleep je de 60fps footage er in en speelt het dan op gewone snelheid af(eventueel de clips pre-renderen). Mocht hij het langzamer af spelen dan kun je hem gewoon versnellen. Vervolgens render je het geheel en zou het gewoon soepel moeten zijn. Enige verschil is de shutterspeed maar dat zal niet snel iemand op.Ben je nou echt zo dom? Ik geef op.quote:Op zondag 29 december 2013 17:30 schreef Susteren het volgende:
[..]
Zoals ik al zei was het m'n eerste test van de jib, om het te gaan analyseren alsof het een short film is is een beetje matig imho![]()
quote:Het gaat erom dat ik die jib voor de eerste keer uitprobeerde, tuurlijk had dezelfde shot met andere middelen gekund maar daar ging het niet om.quote:Op zondag 29 december 2013 16:18 schreef bart13 het volgende:
Het 1e shot van susteren met de jib maakt het shot overbodig lang. Het laat een kantoorpand zien wat vrijwel niks te maken heeft met het onderwerp. 1e shot is vaak een establishment shot; in een kantoorpand, ohnee toch niet we zitten in een kantoor maar ik kan niet lezen wat voor een. Had je gejibbed van de stickers op de ruiten (vanaf zo'n 7 seconde) naar het onderwerp wist de kijker waar we waren en wat we deden. In de helft van de tijd.
Om het dan te gaan analyseren alsof ook in een test een bepaalde betekenis achter de beweging moet zitten net als in een film...Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Met verkeerd renderen zag ik het laatst toch echt duidelijk dat er een mismatch was ergenst.. Het gaat om het renderen en uploaden naar YT dat ik ermee zit dat het niet goed uitkomt als ik verschillende fps' ga gebruiken..quote:Op zondag 29 december 2013 17:32 schreef Susteren het volgende:
[..]
Gewoon max resolutie op beide pakken joh, je software doet de rest. Mismatch in fps binnen een project is tegenwoordig geen probleem![]()
Moet geen probleem zijn als je gewoon de juiste settings gebruikt.quote:Op zondag 29 december 2013 18:18 schreef Timmos het volgende:
[..]
Met verkeerd renderen zag ik het laatst toch echt duidelijk dat er een mismatch was ergenst.. Het gaat om het renderen en uploaden naar YT dat ik ermee zit dat het niet goed uitkomt als ik verschillende fps' ga gebruiken..Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
quote:Op zondag 29 december 2013 18:25 schreef Susteren het volgende:
[..]
Moet geen probleem zijn als je gewoon de juiste settings gebruikt.
Meer dan dat is er niet in te stellen![]()
![]()
Beste gebruik je gewoon dezelfde framerate in al je footage, op 1820x720. Scheelt heel veel gezeik aangezien je al zei dat je een point en shoot persoon was. "het programma fixt het wel" is geen zekerheid, goeie footage wel.![]()
Ja dat is wat ik normaal doe, ben fotograaf voor kranten etc. maar draai ook gewoon video's ernaast, maar dat is dus gewoon point and shoot, geen zoompjes of of quotes of weet ik veel wat, qua bewerken kan ik 't naast elkaar gooien en als het moet evt. wat blurren maar daar blijft het bijquote:Op zondag 29 december 2013 19:58 schreef videonatic het volgende:
Beste gebruik je gewoon dezelfde framerate in al je footage, op 1820x720. Scheelt heel veel gezeik aangezien je al zei dat je een point en shoot persoon was. "het programma fixt het wel" is geen zekerheid, goeie footage wel...
Ziet er dus naar uit dat ik allebei 1280*720 25fps gebruik om gesodemieter te voorkomen..![]()
Denk dat ik toch eerst voor de slider ga, ipv de GC. Iemand hier toevallig een Konova K2? Dat is de slider die ik zou willen kopen, maar heb geen idee waar ik dit het best kan doen. NL shops hebben hem sowieso niet. Amazon.de/.it wel bijvoorbeeld, maar hij is op Ebay wat goedkoper. Nadeel is dat er daar weer extra kosten overheen kunnen komen...![]()
Er zou geen probleem moeten zijn, en op 720p schieten is zonde (vooral op je dslr). Ik zou gewoon maximale resolutie schieten.quote:Op zondag 29 december 2013 20:06 schreef Timmos het volgende:
[..]
Ja dat is wat ik normaal doe, ben fotograaf voor kranten etc. maar draai ook gewoon video's ernaast, maar dat is dus gewoon point and shoot, geen zoompjes of of quotes of weet ik veel wat, qua bewerken kan ik 't naast elkaar gooien en als het moet evt. wat blurren maar daar blijft het bij..
Ziet er dus naar uit dat ik allebei 1280*720 25fps gebruik om gesodemieter te voorkomen..Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Goede keus!quote:Op zondag 29 december 2013 20:35 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Denk dat ik toch eerst voor de slider ga, ipv de GC. Iemand hier toevallig een Konova K2? Dat is de slider die ik zou willen kopen, maar heb geen idee waar ik dit het best kan doen. NL shops hebben hem sowieso niet. Amazon.de/.it wel bijvoorbeeld, maar hij is op Ebay wat goedkoper. Nadeel is dat er daar weer extra kosten overheen kunnen komen...
Heb zelf een "ringlight" van Cameranu. Ben er zeer tevreden over, echt een brok metaal (positief bedoeld > geen plastic).Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Dat is een rig tochquote:Op zondag 29 december 2013 20:55 schreef Susteren het volgende:
[..]
Goede keus!
Heb zelf een "ringlight" van Cameranu. Ben er zeer tevreden over, echt een brok metaal (positief bedoeld > geen plastic).? Ik heb liever eerst een slider
![]()
![]()
Nee slider hahaquote:Op zondag 29 december 2013 20:59 schreef Peter_Aragorn het volgende:
[..]
Dat is een rig toch? Ik heb liever eerst een slider
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Oke, inmiddels gevondenquote:Ziet er net zo uit als de Konova
Maar alsnog: ik denk dat ik de Konova K2 wil kopen. Nu nog kijken hoe en waar...![]()
Ebay UK heeft ook wel groot aanbod vaak, heb je geen import gezeikquote:Op zondag 29 december 2013 21:05 schreef Peter_Aragorn het volgende:
[..]
Oke, inmiddels gevondenZiet er net zo uit als de Konova
Maar alsnog: ik denk dat ik de Konova K2 wil kopen. Nu nog kijken hoe en waar...
Die was ik gek genoeg nog vergetenquote:Op zondag 29 december 2013 21:07 schreef Susteren het volgende:
[..]
Ebay UK heeft ook wel groot aanbod vaak, heb je geen import gezeik
Edit: opties bekeken, maar dan wordt alsnog alles vanuit China of US verstuurd![]()
![]()
China is geen probleem: importkosten zul je dan niet snel hebben (zelf nooit meegemaakt). Moet je wel paar weken geduld hebbenquote:Op zondag 29 december 2013 21:08 schreef Peter_Aragorn het volgende:
[..]
Die was ik gek genoeg nog vergeten
Edit: opties bekeken, maar dan wordt alsnog alles vanuit China of US verstuurd
Ja klopt. Daar heb ik ook weinig zin inquote:Op zondag 29 december 2013 21:12 schreef Susteren het volgende:
[..]
China is geen probleem: importkosten zul je dan niet snel hebben (zelf nooit meegemaakt). Moet je wel paar weken geduld hebben
Amazon.it heeft em ook zie ik
Edit: Monocam CF Pro ziet er ook erg mooi en goed uit als GC...
[ Bericht 3% gewijzigd door Peter_Aragorn op 29-12-2013 21:36:15 ]![]()
Ik heb de K3 dus. Ik had de K2 bestel via ebay (dit is de verkoper) maar door mogelijk een foutje de K3 gekregen.quote:Op zondag 29 december 2013 20:35 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Denk dat ik toch eerst voor de slider ga, ipv de GC. Iemand hier toevallig een Konova K2? Dat is de slider die ik zou willen kopen, maar heb geen idee waar ik dit het best kan doen. NL shops hebben hem sowieso niet. Amazon.de/.it wel bijvoorbeeld, maar hij is op Ebay wat goedkoper. Nadeel is dat er daar weer extra kosten overheen kunnen komen...
Geen invoershizzle hoeven te betalen. Hij wordt als pakket verstuurd en de waarde onder de 50 euro gemarkeerd.
De beelden die ik er tot nu toe mee gemaakt heb, ben ik erg tevreden over
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.![]()
Had je dat gevraagd van die waarde, of doen ze dat altijd?quote:Op maandag 30 december 2013 08:21 schreef Boy_Snakeye het volgende:
[..]
Ik heb de K3 dus. Ik had de K2 bestel via ebay (dit is de verkoper) maar door mogelijk een foutje de K3 gekregen.
Geen invoershizzle hoeven te betalen. Hij wordt als pakket verstuurd en de waarde onder de 50 euro gemarkeerd.
De beelden die ik er tot nu toe mee gemaakt heb, ben ik erg tevreden over
Oh en had je hem snel binnen?
[ Bericht 2% gewijzigd door Peter_Aragorn op 30-12-2013 09:00:05 ]![]()
Betaald op 03-aug-13quote:Op maandag 30 december 2013 08:24 schreef Peter_Aragorn het volgende:
[..]
Had je dat gevraagd van die waarde, of doen ze dat altijd?
Oh en had je hem snel binnen?
Verzonden op 09-aug-13
Ontvangen op 16 augustus
Niks gevraagd over de waarde, heeft hij zelf gedaan.Typ- en spellingsfouten voorbehouden.![]()
Das best snelquote:Op maandag 30 december 2013 09:04 schreef Boy_Snakeye het volgende:
[..]
Betaald op 03-aug-13
Verzonden op 09-aug-13
Ontvangen op 16 augustus
Niks gevraagd over de waarde, heeft hij zelf gedaan.Ook maar bij die persoon bestellen dus
¤180
![]()
Die bestaan al lang en breed, ook DIYquote:Op maandag 30 december 2013 13:03 schreef mitchelll0181 het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)w_steadicam_2.0.html
Wow...
Maar zo'n gimbal stabilizer blijkt nog kutter te zijn om correct af te stellen dan een steadicam
Ik zou persoonlijk dan eerder gaan voor een stabilizer. Merk dat ik eerder mijn Glidecam mee op pad neem, dan een slider.quote:Op maandag 30 december 2013 15:14 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Pfff ik blijf twijfelen... Eerst de Konova K2 of eerst de Monocam CF Pro.Typ- en spellingsfouten voorbehouden.![]()
Waarom eigenlijk persé een Konova K2? Genoeg andere leuke alternatieven.quote:Op maandag 30 december 2013 15:14 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Pfff ik blijf twijfelen... Eerst de Konova K2 of eerst de Monocam CF Pro.
Maar sowieso eerder slider!Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Ik zou eerder de GC kiezen omdat
Het een steadycam is
Het een rig is
Het een monopod is
Slider is leuk maar die neem je nooit zomaar mee, daar moet je al een doel voor hebben![]()
Een steadicam kun je moeilijk een rig noemen, dan is m'n Gorillapod ook een rig.quote:Op maandag 30 december 2013 18:18 schreef SunChaser het volgende:
Ik zou eerder de GC kiezen omdat
Het een steadycam is
Het een rig is
Het een monopod is
Slider is leuk maar die neem je nooit zomaar mee, daar moet je al een doel voor hebben
En een monopod? Lijkt me sterk dat je je steadicam op de grond gaat zetten en als dure monopod gebruikt.
Waarom zou je een slider niet meenemen? Is meestal even "compact" als een fatsoenlijke steadicam/glidecam.Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Konova K2 omdat deze voor de prijs, ¤180, erg goed is. Denk niet dat er een betere te vinden is voor dat bedrag.quote:Op maandag 30 december 2013 17:30 schreef Susteren het volgende:
[..]
Waarom eigenlijk persé een Konova K2? Genoeg andere leuke alternatieven.
Maar sowieso eerder slider!
De Monocam is ook meteen een monopod, is een extra functie van het ding. De GC natuurlijk niet direct, maar ik zou niet meteen weten welke van beide ik dan zal kiezen.![]()
Hoe dan ook ik werk meer dan een jaar met beide en met de GC heb je meer mogelijkheden, ook als een monopod en rig als je je creativiteit gebruikt. Slider is leuk maar je gaat niet een hele film volstoppen met slidebeelden.![]()
quote:Op maandag 30 december 2013 18:25 schreef Susteren het volgende:
[..]
Een steadicam kun je moeilijk een rig noemen, dan is m'n Gorillapod ook een rig.
Wat een moeilijk verhaal om naar te luisteren. Voor dslr is dit niet geschikt lijkt mij.quote:Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."![]()
![]()
Filmpje gemaakt tijdens het vrijwilligen voor een speldag voor kindjes. Alles uit de hand, te snel ge-edit (vreselijke jumpcut zag ik achteraf), niks gegrade. Maar wellicht vinden jullie het leuk om te zien. BMPCC it ishttps://www.facebook.com/HunterStreetOfficial - HunterStreet![]()
Leuk muziekje, beelden zullen leuk zijn voor de kids en je collega's, maar voor een buitenstaander is dit niks zeggend natuurlijk.quote:Op maandag 30 december 2013 23:43 schreef KaMo het volgende:
Filmpje gemaakt tijdens het vrijwilligen voor een speldag voor kindjes. Alles uit de hand, te snel ge-edit (vreselijke jumpcut zag ik achteraf), niks gegrade. Maar wellicht vinden jullie het leuk om te zien. BMPCC it is
Vond de shots van 2:08 wel weer erg goed. Ik mis voornamelijk veel B-rolls. Dat zou het filmpje zeker wat leuker gemaakt hebben.
Ik ga volgend jaar ook veel meer proberen te doen. Ook dit soort kleine projectjes. Vrijdag langs een fanfare om te kijken of ik daar een leuke promo van kan maken.
Haha ja, normaal film ik altijd met grip (shoulder rig, statief of dolly), maar hier was het gewoon handheld.quote:Op dinsdag 31 december 2013 08:46 schreef mitchelll0181 het volgende:
Lensje zonder IS ?
Leuk filmpje verder, longer intro would be nice though..Ja het is vooral bedoeld voor in de nieuwsbrief naar de ouders. Sfeerbeelden, en die mensen willen toch alleen hun kinderen zien. B-roll kan ik er volgende keer wel bijdraaien.quote:Op dinsdag 31 december 2013 08:28 schreef Boy_Snakeye het volgende:
[..]
Leuk muziekje, beelden zullen leuk zijn voor de kids en je collega's, maar voor een buitenstaander is dit niks zeggend natuurlijk.
Vond de shots van 2:08 wel weer erg goed. Ik mis voornamelijk veel B-rolls. Dat zou het filmpje zeker wat leuker gemaakt hebben.
Ik ga volgend jaar ook veel meer proberen te doen. Ook dit soort kleine projectjes. Vrijdag langs een fanfare om te kijken of ik daar een leuke promo van kan maken.https://www.facebook.com/HunterStreetOfficial - HunterStreet![]()
Dat filmpje van die klas van jequote:Op dinsdag 31 december 2013 10:54 schreef KaMo het volgende:
[..]
Haha ja, normaal film ik altijd met grip (shoulder rig, statief of dolly), maar hier was het gewoon handheld.
[..]
Ja het is vooral bedoeld voor in de nieuwsbrief naar de ouders. Sfeerbeelden, en die mensen willen toch alleen hun kinderen zien. B-roll kan ik er volgende keer wel bijdraaien.
Bedankt voor de reactie, die mag er dus gelijk afquote:
https://www.facebook.com/HunterStreetOfficial - HunterStreet![]()
Was met de gasten van StukTV! Vet filmpje trouwens! Probsquote:Op vrijdag 3 januari 2014 03:00 schreef Drommelsch85 het volgende:
Tweede hockeyfeestfilmpje, wederom Susteren publiek (en voor mij jailbait)
![]()
![]()
Eerste productie in RAW (5dM2) afgerond;
Ben totaal niet tevreden met de beelden ik rond zonsondergang heb geschoten maar dat was ook kwestie van gebrek aan lampen om het goed uit te lichten.I have pondered and sought to find an intrinsically existing self, but have consistently found only a flow of bits and pieces of inorganic, biological, social and intellectual value patterns.![]()
Heb zelf tot nu toe meer kunnen doen met Monocam. Slider is leuk als je tijd hebt om shot op te zetten en het kwa beeld ook echt toevoegt aan filmpje.quote:Op maandag 30 december 2013 15:14 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Pfff ik blijf twijfelen... Eerst de Konova K2 of eerst de Monocam CF Pro.I have pondered and sought to find an intrinsically existing self, but have consistently found only a flow of bits and pieces of inorganic, biological, social and intellectual value patterns.![]()
Je hebt ook daadwerkelijk de Monocam?quote:Op vrijdag 3 januari 2014 14:57 schreef merino het volgende:
[..]
Heb zelf tot nu toe meer kunnen doen met Monocam. Slider is leuk als je tijd hebt om shot op te zetten en het kwa beeld ook echt toevoegt aan filmpje.![]()
X-series Monocam ja (tweede batch).quote:Op vrijdag 3 januari 2014 15:00 schreef Peter_Aragorn het volgende:
[..]
Je hebt ook daadwerkelijk de Monocam?
En tevens ook de K2I have pondered and sought to find an intrinsically existing self, but have consistently found only a flow of bits and pieces of inorganic, biological, social and intellectual value patterns.![]()
precies slider moet je opbouwen, rechtzetten, je plaatje onder de camera veranderen vastzetten en dan sliden. Leuk als je de tijd hebt maar voor veel shots ondoenlijkquote:Op vrijdag 3 januari 2014 14:57 schreef merino het volgende:
[..]
Heb zelf tot nu toe meer kunnen doen met Monocam. Slider is leuk als je tijd hebt om shot op te zetten en het kwa beeld ook echt toevoegt aan filmpje.![]()
Opzich valt dat te voorkomen door zelfde plaat systeem te gebruiken voor al je gear.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 15:28 schreef SunChaser het volgende:
[..]
je plaatje onder de camera veranderen
Heb zelf vrijwel overal 501PL/500PLONG opzitten behalve nog op de monocam. Ben benieuwd of met een extra quick release op de monocam er nog gedoe gaat komen met gewicht.
GH2 + lens + VariND + Mic + iRig is al behoorlijk topzwaar heb ik gemerkt.I have pondered and sought to find an intrinsically existing self, but have consistently found only a flow of bits and pieces of inorganic, biological, social and intellectual value patterns.![]()
Deze repo heb ik volledig gedraaid op de GC4000
Vliegen/Steadycam
Statief
Laag bij de grond shots (ondersteboven)
En interviews, waarbij de voet van de GC in mn jas ruste waardoor ik stabiele shots kreeg
![]()
Ja maar dan moet ik een manfrotto QR knop erbij kopen speciaal voor de sliderquote:Op vrijdag 3 januari 2014 15:33 schreef merino het volgende:
[..]
Opzich valt dat te voorkomen door zelfde plaat systeem te gebruiken voor al je gear.
Ik heb er trouwens 2, want de handmatige vond ik zo kut met sliden dat ik er ook een met motor heb, maar die duurt nog langer opzetten, wel mooiere shots![]()
Ik heb een Manffrotto QR op de GC gezet en werkt perfect. Je kan de camera ook meteen op een statief zettenquote:Op vrijdag 3 januari 2014 15:33 schreef merino het volgende:
Heb zelf vrijwel overal 501PL/500PLONG opzitten behalve nog op de monocam. Ben benieuwd of met een extra quick release op de monocam er nog gedoe gaat komen met gewicht.
![]()
Ja ik vind handmatig ook nog enorm kut. K2 valt gelukkig uit te breiden met Crank of Motor. Wel weer lekker prijzig (vooral de motor uitbreiding)quote:Op vrijdag 3 januari 2014 15:38 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Ik heb er trouwens 2, want de handmatige vond ik zo kut met sliden dat ik er ook een met motor heb, maar die duurt nog langer opzetten, wel mooiere shotsI have pondered and sought to find an intrinsically existing self, but have consistently found only a flow of bits and pieces of inorganic, biological, social and intellectual value patterns.![]()
Ik heb een zelfgemaakte gekocht van die man uit Belgiequote:Op vrijdag 3 januari 2014 15:42 schreef merino het volgende:
[..]
Ja ik vind handmatig ook nog enorm kut. K2 valt gelukkig uit te breiden met Crank of Motor. Wel weer lekker prijzig (vooral de motor uitbreiding)
ben er heen geweest. Wel de brede gekocht maar werkt goed
Gebruik de slider niet vaak maar heb wel meer spullen die ik niet vaak gebruik. Maar als je moet kiezen kies dan een GC of iets wat daar op lijkt ipv een slider
Plus met een GC kan je best een beetje slidefootage creeeren, hou m ondersteboven en beweeg het in een vloeiende zwaai en bewerk t wat na poststabilisatie.![]()
Hoeveel beter is de monocam nou dan een off the shelf Flycam? Ik leen regelmatig een Flycam maar ik merk dat ik hem minder gebruik omdat ik hem weer compleet opnieuw kan instellen als ik bijvoorbeeld mijn microfoon of LED lichtbak op de hotshoe plaats, of zelfs mijn cameraLCD uitklap.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 15:25 schreef merino het volgende:
[..]
X-series Monocam ja (tweede batch).
En tevens ook de K2
vs
url![]()
Geen ervaring met Flycam dus kan ik niet helemaal over oordelen.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 16:55 schreef Drommelsch85 het volgende:
[..]
Hoeveel beter is de monocam nou dan een off the shelf Flycam? Ik leen regelmatig een Flycam maar ik merk dat ik hem minder gebruik omdat ik hem weer compleet opnieuw kan instellen als ik bijvoorbeeld mijn microfoon of LED lichtbak op de hotshoe plaats, of zelfs mijn cameraLCD uitklap.
[ afbeelding ]
vs
[ afbeelding ]
Ja je moet altijd herbalanceren als je het gewicht veranderd of verplaatst. Dat is inherent aan het design van een glide/fly/mono cam. Soms ben ik sneller met balanceren en soms zit ik te kloten en kost het me wat langer.
Ik weet ook niet wat een flycam kost maar de Monocam is gewoon goed. En plaatje wat jij hierboven heb staan is weer een verbeterde versie (oa met uitklapbare pootjes waardoor je weer stabieler kan gebruiken als monopod).I have pondered and sought to find an intrinsically existing self, but have consistently found only a flow of bits and pieces of inorganic, biological, social and intellectual value patterns.![]()
Klopt, maar om even wat voors- en tegens op te noemen van de Flycam:quote:Op vrijdag 3 januari 2014 17:02 schreef merino het volgende:
[..]
Geen ervaring met Flycam dus kan ik niet helemaal over oordelen.
Ja je moet altijd herbalanceren als je het gewicht veranderd of verplaatst. Dat is inherent aan het design van een glide/fly/mono cam. Soms ben ik sneller met balanceren en soms zit ik te kloten en kost het me wat langer.
Ik weet ook niet wat een flycam kost maar de Monocam is gewoon goed. En plaatje wat jij hierboven heb staan is weer een verbeterde versie (oa met uitklapbare pootjes waardoor je weer stabieler kan gebruiken als monopod).
- stabiliseren kost _erg_ veel tijd en dat moet je opnieuw gaan doen of je je LCD scherm nu uitklapt, iets op je hotshoe plaatst of een lens wisselt. Liever van te voren gaan bedenken dus waar je de flycamshots wilt gaan gebruiken, niet tijdens een filmdag zelf.
- het afstellen doe je met losse gewichtjes, het uittrekken van de poot en het verschuiven van de baseplate, kortom erg veel variabelen.
- over de baseplate is niet echt goed nagedacht, de quickrelease zit vast met één schroef dit heb ik wel met 2 extra schroeven kunnen vastzetten
- Plaat met gewichten en poot zijn twee losse elementen, zit dus nooit 100% vast.
+ prijs, omgerekend 150 euro denk ik
+ voor het geld al wel mooi resultaat mee kunnen halen, zieurl![]()
- Zolang je niet top zwaar bent met de Monocam verander je eigenlijk niks aan de gewichten eronder. Afstellen kan best wel snel gaan maar nogmaals ik heb 0 vergelijkingsmateriaal en zit soms ook lang te kloten (op strand met stevige wind bvb was een nachtmerrie)quote:Op vrijdag 3 januari 2014 17:15 schreef Drommelsch85 het volgende:
[..]
Klopt, maar om even wat voors- en tegens op te noemen van de Flycam:
- stabiliseren kost _erg_ veel tijd en dat moet je opnieuw gaan doen of je je LCD scherm nu uitklapt, iets op je hotshoe plaatst of een lens wisselt. Liever van te voren gaan bedenken dus waar je de flycamshots wilt gaan gebruiken, niet tijdens een filmdag zelf.
- het afstellen doe je met losse gewichtjes, het uittrekken van de poot en het verschuiven van de baseplate, kortom erg veel variabelen.
- over de baseplate is niet echt goed nagedacht, de quickrelease zit vast met één schroef dit heb ik wel met 2 extra schroeven kunnen vastzetten
- Plaat met gewichten en poot zijn twee losse elementen, zit dus nooit 100% vast.
+ prijs, omgerekend 150 euro denk ik
+ voor het geld al wel mooi resultaat mee kunnen halen, zie
- Heb zelf niks te klagen nog over de baseplate op de monocam
- Gewichten zitten goed vast en blijven ook vast zitten.
Maar belangrijkste misschien nog wel is dat Monocam constant verbeterd wordt. De tweede batch die ik had was aangepast op het commentaar van Nitsan Simantov en degene die je nu koopt is weer een verbetering van degene die ik heb.
Ik hou er wel van om kleine bedrijfjes die innoveren en luisteren naar kritiek te ondersteunen. Al komen ze uit China.
edit//
mooie shots hoor in dat filmpje!I have pondered and sought to find an intrinsically existing self, but have consistently found only a flow of bits and pieces of inorganic, biological, social and intellectual value patterns.![]()
De CF Pro dus? hoe lang duurde het voor die binnen was? en moest je extra importkosten betalen?quote:Op vrijdag 3 januari 2014 15:25 schreef merino het volgende:
[..]
X-series Monocam ja (tweede batch).
En tevens ook de K2![]()
Morgen vertrek ik naar Thailand voor een 18 daagse reis. BMPCC en GoPro mee.
Let's shoot!https://www.facebook.com/HunterStreetOfficial - HunterStreet![]()
Hè, Thailand, wat vervelend nou.The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz![]()
Ziet er leuk uit, alhoewel je dit zelf na kan bootsen door een roterende ondergrond te maken met een paar stukjes houtquote:Op zondag 5 januari 2014 14:33 schreef KaMo het volgende:
http://www.ibood.com/flas(...)ating_Camera_Houder/
Wel leuke gadget voor 20¤![]()
Voor 20 euro is dat bijna de moeite niet.quote:Op zondag 5 januari 2014 14:39 schreef J03llV het volgende:
Ziet er leuk uit, alhoewel je dit zelf na kan bootsen door een roterende ondergrond te maken met een paar stukjes hout![]()
Hoe draait dat automatisch dan?quote:Op zondag 5 januari 2014 14:39 schreef J03llV het volgende:
[..]
Ziet er leuk uit, alhoewel je dit zelf na kan bootsen door een roterende ondergrond te maken met een paar stukjes houthttps://www.facebook.com/HunterStreetOfficial - HunterStreet![]()
Een veredelede kookwekker.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz![]()
Ja die gimmick ken ik ja, lukt wel met een gopro. Maar met mijn BMPCC ga ik dat niet doenquote:
https://www.facebook.com/HunterStreetOfficial - HunterStreet![]()
En dat wil je compact en betaalbaar houden?quote:https://www.facebook.com/HunterStreetOfficial - HunterStreet![]()
Het gaat om het idee.quote:Op zondag 5 januari 2014 20:09 schreef KaMo het volgende:
[..]
En dat wil je compact en betaalbaar houden?
Een panorama foto kan je ook maken door je camera op een display te zetten die draait, en niet speciaal een apparaatje van ( normaal ) 40 euro.
Okee het is handig, maar dit is echt iets voor luie mensen imho. Zet je camera op een statief met een kop die 360 graden draait.![]()
Je kan het lui noemen, ik noem het cruciaal voor een pan in een timelapsequote:Op zondag 5 januari 2014 20:13 schreef J03llV het volgende:
[..]
Het gaat om het idee.
Een panorama foto kan je ook maken door je camera op een display te zetten die draait, en niet speciaal een apparaatje van ( normaal ) 40 euro.
Okee het is handig, maar dit is echt iets voor luie mensen imho. Zet je camera op een statief met een kop die 360 graden draait.https://www.facebook.com/HunterStreetOfficial - HunterStreet![]()
Want 15 euro voor iets ready to use is ook onbetaalbaar...quote:
Eens kijken...
- Ah.Hij was in Vienna.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz![]()
IS/VR is dan toch zeker wel vereist als je het met 1 hand vast moet houdenquote:
Leuke dingen in het verschiet aankomende tijd.
• Promo maken voor een fanfare. Wil toch eens de uitdaging aan om van iets 'saais' toch een leuke video te maken. Dit ga ik wel vrijwillig doen, omdat ik het zelf heb aangeboden.
• Voor mijn vriendin heb ik een fotostudio afgehuurd en al haar vrienden en familie uitgenodigd voor fotoshot. Dus die dag ga ik ook geheel vastleggen
• Iemand die veel trailers en aftermovies maakt van bekende feesten, heb ik benaderd en gevraagd of ik een keer een BTS mag maken. Hij stemde is, dus in februari ook daarmee aan de slag.
• En 2 verschillende vrienden hebben hun vriendin ten huwelijk gevraagd.Dus ook de bruidsvideo's komen eraan (of het dit jaar wordt weet ik niet, maar het is een leuk vooruitzicht)
Zijn er trouwens mensen hier die interesse hebben om een keer mee te doen aan de "Monday Challenges" van FilmRiot? Ik heb mezelf voorgenomen om dit jaar minimaal aan 2 videowedstrijden mee te doen. Maar samenwerken lijkt me ook wel tof
Jaman, opzich lijkt me dat wel gaaf!quote:Op vrijdag 10 januari 2014 08:56 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Zijn er trouwens mensen hier die interesse hebben om een keer mee te doen aan de "Monday Challenges" van FilmRiot? Ik heb mezelf voorgenomen om dit jaar minimaal aan 2 videowedstrijden mee te doen. Maar samenwerken lijkt me ook wel tofIk ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Godverdomme, die color grading
Met een 550D geschoten, kan prima ermee door als RED footage
Ja, deze lens had ISquote:Op vrijdag 10 januari 2014 08:56 schreef Boy_Snakeye het volgende:
[..]
IS/VR is dan toch zeker wel vereist als je het met 1 hand vast moet houden
![]()
Dat het niet om de apparatuur gaat maar om de fotograaf/filmer is voor jou gelukkig geen reden om het 'pats hier met je nieuwe fotomeuk' topic levendig te houdenquote:Op vrijdag 10 januari 2014 11:08 schreef Susteren het volgende:
Met een 550D geschoten, kan prima ermee door als RED footage![]()
en je zit wel in je vloek-fase he... hopelijk ben je daar snel overheen.. .ownee... dan ga je puberen![]()
![]()
Ghehe vind mooie apparatuur gewoon gaafquote:Op vrijdag 10 januari 2014 11:32 schreef Uncle het volgende:
[..]
Dat het niet om de apparatuur gaat maar om de fotograaf/filmer is voor jou gelukkig geen reden om het 'pats hier met je nieuwe fotomeuk' topic levendig te houden![]()
en je zit wel in je vloek-fase he... hopelijk ben je daar snel overheen.. .ownee... dan ga je puberen
Ouwesok
![]()
Leuke lamp overigens![]()
De rest hier is nogal afkerig van spullenquote:Op vrijdag 10 januari 2014 11:41 schreef Susteren het volgende:
[..]
Ghehe vind mooie apparatuur gewoon gaaf
sommigen beginnen er van weerbarstigheid zelfs mee te fotograferen of te filmenGotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur![]()
Waarom moet dit toch steeds.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 11:49 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
De rest hier is nogal afkerig van spullen
sommigen beginnen er van weerbarstigheid zelfs mee te fotograferen of te filmen
Ouwesok
![]()
Omdat er hier aan lopende band tot ver over de vervelingsgrens over 'gear' gezeurd wordt en het bijna als onwenselijk wordt beschouwd om nog een foto of een filmpje te vertonen. Daarom.quote:Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur![]()
Wat mij betreft niets mis mee.. Maar dat maakt het gewoon een beetje extra leuk om dan juist uit jouw mond de 'verbazing' te horen dat het 'maar' met een 550D is geschotenquote:Op vrijdag 10 januari 2014 11:41 schreef Susteren het volgende:
[..]
Ghehe vind mooie apparatuur gewoon gaaf![]()
en er is geen FOK! policy mbt gvd-gebruik maar het is niet echt een teken van beschaving om dergelijke termen in ieder topic zomaar te gebruiken![]()
Hear hear.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 11:56 schreef Ouwesok het volgende:
Omdat er hier aan lopende band tot ver over de vervelingsgrens over 'gear' gezeurd wordt en het bijna als onwenselijk wordt beschouwd om nog een foto of een filmpje te vertonen. Daarom.Ik ga naar huis.![]()
Preciesquote:Op vrijdag 10 januari 2014 11:56 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Omdat er hier aan lopende band tot ver over de vervelingsgrens over 'gear' gezeurd wordt en het bijna als onwenselijk wordt beschouwd om nog een foto of een filmpje te vertonen. Daarom.![]()
Het mooie van DSLR filmen is dat je de mooiste dingen kan maken met gear die er niet uitziet. Een rig met een fototoestel ziet er gewoon niet mooi uit. Maar t gaat om t resultaat![]()
Ik heb Susteren al een tijdje niet meer over gear horen zeuren, dus waarom dit opeens weer aangehaald wordt snap ik niet.![]()
Cool, dan doen we dat in de gaten houdenquote:Op vrijdag 10 januari 2014 10:55 schreef Susteren het volgende:
[..]
Jaman, opzich lijkt me dat wel gaaf!
quote:Op vrijdag 10 januari 2014 12:27 schreef hoink581 het volgende:
Ik heb Susteren al een tijdje niet meer over gear horen zeuren, dus waarom dit opeens weer aangehaald wordt snap ik niet.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 11:08 schreef Susteren het volgende:
Godverdomme, die color grading
Met een 550D geschoten, kan prima ermee door als RED footage![]()
Ouwesok
![]()
Ik kan me nog een tijd herinneren waarin mensen die iets met film deden zwijmelden over de meest prijzige Bolexen, de fraaist vormgegeven Beaulieu's en meer van die spullen die even mooi als onbetaalbaar waren.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 12:16 schreef SunChaser het volgende:
Het mooie van DSLR filmen is dat je de mooiste dingen kan maken met gear die er niet uitziet. Een rig met een fototoestel ziet er gewoon niet mooi uit. Maar t gaat om t resultaat
Toen had je nog een excuus om zo'n ding wél te kopen en vervolgens geen footage te kunnen tonen, simpelweg omdat het draaien met zo'n ding een paar tientjes per minuut kostte en je camera zo fijnbesnaard was dat je bij iedere opname uitgebreid overwoog of het risico van stukgaan niet te hoog was.
Desondanks werd er in die dagen nog redelijk lustig op los gefilmd, de helft weggeknipt en de rest met lijm en tape aan elkaar gegodverd tot iets toonbaars.
Het mooie van die lelijke DSLR's is dat het opnemen met zo'n ding geen ene drol kost. Je kunt kilometers footage maken, alles desgewenst tweeduizend keer overdoen tot je het uiterste eruit hebt weten te halen, dit alles zonder ook maar een theorieboekje in te kijken, gewoon intuïtief, trial and error.
En wat zie je uiteindelijk terug uit die camera's: Een unboxingfilmpje op JoeTjoep, misschien nog een paar filmpjes als 'test' en verder helemaal niks tot aan het unboxingfilmpje van de volgende camera met nog wildere specs
YouTube had al te klein moeten zijn voor al het moois wat je met een camera in deze tijd kunt maken. In plaats daarvan zijn de discussieplaatsen te klein voor het gejeuzel over al die camera's, lenzen, rigs, sliderz, spulz, en nog meer spulz die uiteindelijk weer door andere, mooiere, gekkere, sterkere, professionelere, militarygrade-spulz vervangen worden
Wanneer weer eens elkaar lekker enthousiasmeren voor het maken van leuke filmpjez en plaatjez en zo
slechts mijn twee centz en zo verder, 't is er weer even uit....Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur![]()
Tja, de komst van de tekstverwerker en nu het digitale drukken heeft ook niet geleid tot veel meer goede literatuur.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 13:40 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Ik kan me nog een tijd herinneren waarin mensen die iets met film deden zwijmelden over de meest prijzige Bolexen, de fraaist vormgegeven Beaulieu's en meer van die spullen die even mooi als onbetaalbaar waren.
Toen had je nog een excuus om zo'n ding wél te kopen en vervolgens geen footage te kunnen tonen, simpelweg omdat het draaien met zo'n ding een paar tientjes per minuut kostte en je camera zo fijnbesnaard was dat je bij iedere opname uitgebreid overwoog of het risico van stukgaan niet te hoog was.
Desondanks werd er in die dagen nog redelijk lustig op los gefilmd, de helft weggeknipt en de rest met lijm en tape aan elkaar gegodverd tot iets toonbaars.
Het mooie van die lelijke DSLR's is dat het opnemen met zo'n ding geen ene drol kost. Je kunt kilometers footage maken, alles desgewenst tweeduizend keer overdoen tot je het uiterste eruit hebt weten te halen, dit alles zonder ook maar een theorieboekje in te kijken, gewoon intuïtief, trial and error.
En wat zie je uiteindelijk terug uit die camera's: Een unboxingfilmpje op JoeTjoep, misschien nog een paar filmpjes als 'test' en verder helemaal niks tot aan het unboxingfilmpje van de volgende camera met nog wildere specs
YouTube had al te klein moeten zijn voor al het moois wat je met een camera in deze tijd kunt maken. In plaats daarvan zijn de discussieplaatsen te klein voor het gejeuzel over al die camera's, lenzen, rigs, sliderz, spulz, en nog meer spulz die uiteindelijk weer door andere, mooiere, gekkere, sterkere, professionelere, militarygrade-spulz vervangen worden
Wanneer weer eens elkaar lekker enthousiasmeren voor het maken van leuke filmpjez en plaatjez en zo
slechts mijn twee centz en zo verder, 't is er weer even uit....
Filmen, en vooral goed filmen kost veel, heel veel tijd en moeite.In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.![]()
Echter het heeft het wel talent naar boven gebracht.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 16:24 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Tja, de komst van de tekstverwerker en nu het digitale drukken heeft ook niet geleid tot veel meer goede literatuur.
Amanda Hocking is miljonair geworden nadat ze zelf online publiceerde.
Natuurlijk, de komst van DSLR betekent niet dat talent erbijgeleverd wordt maar het biedt wel kansen om jezelf te ontwikkelen.
Dus meer aan de slag en minder aftrekken op mooie spullen![]()
![]()
Zal het voorbeeld geven en wat DSLR werk posten
De bewegende beelden gemaakt vanuit 1 hand en andere hand de lamp.
VIDEO: http://www.leidschdagblad(...)/article26506703.ece![]()
In het interview voelt het alsof je onderwerp teveel headroom heeft en ik ben er nog niet achter hoe dat andere precies komt, maar het lijkt net alsof het onderwerp tegen de achtergrond aan geplakt zit, terwijl ik weet dat de huizen achter hem echt tientallen meters verder weg liggen.![]()
Dat is ook te zien.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 17:12 schreef SunChaser het volgende:
De bewegende beelden gemaakt vanuit 1 hand en andere hand de lamp.![]()
Ik zag laatst dat je een vrij complete rig hebt, waarom gebruik je die niet? Als je geen bulky ding wilt strip je hem gewoon helemaal tot alleen baseplate, shoulder pad, korte rods en handles. Ziet qua footage dan wel een stuk rustiger uit.
Tevens ben ik het eens met hoink over de royale headroom bij het interviews, van mij had je ook wel een iets langer brandpunt kunnen gebruiken.
[ Bericht 7% gewijzigd door Susteren op 10-01-2014 20:44:16 ]Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Dat is toch niet "zeuren over gear"?quote:
Wat olie op het vuur gooien dan maar.![]()
Vandaag de monitor en v-lock battery toegevoegd aan de rig!Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Ik zal er voortaan op letten! Gebruik dat gewoon vaak om aan te geven dat ik ergens wel van onder de indruk ben (soms positief, soms negatief).quote:Op vrijdag 10 januari 2014 12:00 schreef Uncle het volgende:
[..]
en er is geen FOK! policy mbt gvd-gebruik maar het is niet echt een teken van beschaving om dergelijke termen in ieder topic zomaar te gebruiken
Mijn ode aan Susteren. :')
Forum Opties Forumhop: Hop naar: