Dat is gewoon een steadicam met vest. Je hebt ze in het groot en klein.quote:
Thx manquote:Op zaterdag 28 december 2013 17:51 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Nice!
Wat voor jib is dit ? vetjes hoor.
lekker muziekje ook haha
Thanks!quote:Op zaterdag 28 december 2013 14:15 schreef bart13 het volgende:
Dit is een steadicam.
[ afbeelding ]
Dat andere is een stokje met wat gewichtjes er op. En zo moeilijk is het toch niet? Had na een kwatier/halfuur spelen het al aardig te pakken.
Leuke film unicorn!
quote:Op zaterdag 28 december 2013 19:42 schreef Susteren het volgende:
Dat jij na een half uur al alles ermee kunt lijkt me sterk eerlijk gezegd.
Alles kunnen : Aardig te pakkenquote:Had na een kwatier/halfuur spelen het al aardig te pakken.
Die video zocht ik iddquote:Op zaterdag 28 december 2013 23:21 schreef shiznuts het volgende:
Mark his words (3:52 ook).
En the man of the moment natuurlijk:
• http://www.youtube.com/user/devinsupertramp
• http://www.youtube.com/user/devingraham
Normaal gebruik je een glide-/flycam om smooth te 'vliegen'.
Niet om een zwalkend effect teweeg te brengen, wat natuurlijk best kan hoor, als je dat juist wilt...
Zeker. Ben ook 100x blijer met m'n shoulder rig dan toen met mijn glidecam.quote:Op zondag 29 december 2013 07:27 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Is het ZO moeilijk dan?! Ik wilde eigenlijk eerst een Glidecam HD2000 kopen en daarna een slider. Andersom is dus misschien een betere keus, aldus Drew?
Je kan t niet met elkaar vergelijkenquote:Op zondag 29 december 2013 07:27 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Is het ZO moeilijk dan?! Ik wilde eigenlijk eerst een Glidecam HD2000 kopen en daarna een slider. Andersom is dus misschien een betere keus, aldus Drew?
Ligt er onder andere aan of je slomo wilt natuurlijk. Zo niet zou ik voor 25fps op de actioncam gaan en 25p op de Nikon, en als dat niet kan op je dslr 24p.quote:Op zondag 29 december 2013 14:33 schreef Timmos het volgende:
Videomenschen, een vraagje.
1 januari is het natuurlijk weer tijd voor de nieuwjaarsduik, niet dat ik daar met mijn brakke kop aan mee zal doen maar zal daar wel weer zijn voor foto en video..
Nu heb ik dit jaar een actioncam gekocht, kan tegen water enzo, 1 + 1 = 2 dus heb ik wat mensen benaderd of ze met actioncam te water zouden willen gaan..
Maar dan zit ik een beetje in de knoop met hoe de cams in te stellen om te filmen, film is niet mijn hoofd ding dus meestal point en shoot en that's it..
Hoe kan ik ze dus het beste instellen om uiteindelijk naar 1 mooi filmpje te renderen voor op YT?
Actioncam:
FULL HD (1920 * 1080) 30FPS/25FPS
720P (1280 * 720) 60FPS/30FPS/25FPS
Nikon:
1920 x 1,080 (24p): 24 fps (23.976 fps)
1280 x 720 (30p): 30 fps (29.97 fps)
1280 x 720 (25p): 25 fps
1280 x 720 (24p): 24 fps (23.976 fps)
Kom op bart13, wat constructievere feedback mag ook wel.quote:Op zondag 29 december 2013 14:57 schreef bart13 het volgende:
Ik snap niet hoe jullie een glidecam, rig en slider met elkaar vergelijken. Maargoed hier zullen jullie ook wel weer een of ander filmpje over hebben. Het liefst weer een van 10+ minuten die ook in 3 had gekunt.
Erg inhoudelijke reactie ookquote:Op zondag 29 december 2013 14:57 schreef bart13 het volgende:
Ik snap niet hoe jullie een glidecam, rig en slider met elkaar vergelijken. Maargoed hier zullen jullie ook wel weer een of ander filmpje over hebben. Het liefst weer een van 10+ minuten die ook in 3 had gekunt.
Action cam 1920 x 1080 25 fpsquote:Op zondag 29 december 2013 14:33 schreef Timmos het volgende:
Videomenschen, een vraagje.
1 januari is het natuurlijk weer tijd voor de nieuwjaarsduik, niet dat ik daar met mijn brakke kop aan mee zal doen maar zal daar wel weer zijn voor foto en video..
Nu heb ik dit jaar een actioncam gekocht, kan tegen water enzo, 1 + 1 = 2 dus heb ik wat mensen benaderd of ze met actioncam te water zouden willen gaan..
Maar dan zit ik een beetje in de knoop met hoe de cams in te stellen om te filmen, film is niet mijn hoofd ding dus meestal point en shoot en that's it..
Hoe kan ik ze dus het beste instellen om uiteindelijk naar 1 mooi filmpje te renderen voor op YT?
Actioncam:
FULL HD (1920 * 1080) 30FPS/25FPS
720P (1280 * 720) 60FPS/30FPS/25FPS
Nikon:
1920 x 1,080 (24p): 24 fps (23.976 fps)
1280 x 720 (30p): 30 fps (29.97 fps)
1280 x 720 (25p): 25 fps
1280 x 720 (24p): 24 fps (23.976 fps)
Ja als ik die opties had dan was het niet moeilijk geweest, maar die staan dus niet in het lijstje..quote:Op zondag 29 december 2013 15:46 schreef videonatic het volgende:
[..]
Action cam 1920 x 1080 25 fps
nikon 1920 x 1080 25 fps
Ja ik twijfel. Ik ga er dan sowieso veel op oefenen! Het lijkt me gewoon zo heerlijk veelzijdig zo'n GC.quote:Op zondag 29 december 2013 12:42 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Je kan t niet met elkaar vergelijken
Het is maar net wat voor footage je wil hebben
De GC is trouwens ook prima te gebruiken als rig, de voet van de GC laten rusten op je riem of in je jas half dichtgeritst op gewenste hoogte. Zo al interviews gedaan
Slowmotion etc. hoeft niet.. Gewoon simpele montage, moet niet te lang duren op 1 januari.. Gebruik Sony Vegas en moet fps instellen bij renderen, hoe wil je dan als ik bijv. 1920*1280 60fps op action cam doe renderen op de 24 die ik gebruik op DSLR? Dat gaat er niet uitzien denk ik?quote:Op zondag 29 december 2013 14:44 schreef Susteren het volgende:
[..]
Maarja welke framerate je ook kiest, houd op je dslr de 180 degree rule in de gaten (tenzij je twixtor etc. wilt gaan gebruiken voor slomo, dan mag je sluitertijd stuk korter zijn). Verder moeten zoals ik al zei verschillende framerates geen probleem zijn in je edit software.
Oké, goed om te weten.. Laatste wat dan belangrijk zou zijn, wat gebeurd er met het beeld? Gaat het haperen, wordt het een keer zo langzaam afgespeeld of hoe moet ik dat zien?quote:Op zondag 29 december 2013 16:33 schreef bart13 het volgende:
Jawel hij gooit dan de overbodige frames weg. Maakt dus niks uit.
Zoals ik al zei was het m'n eerste test van de jib, om het te gaan analyseren alsof het een short film is is een beetje matig imhoquote:Op zondag 29 december 2013 16:18 schreef bart13 het volgende:
Moeilijk, makkelijk. Duur, goedkoop. Het maakt niet uit. Een tool verkopen of niet gebruiken omdat het moeilijk(er) in omgang is slaat nergens op. Je moet een shot vormgeven naar wat je wil bereiken en niet naar welke gear je in je auto hebt liggen. Een 'saai' shot? BAM glidecam of slider erbij en het ziet er beter uit. Maar wat die slider nou daadwerkelijk doet met het shot, dat weten we niet.
Leer denken vanuit de film inplaats vanuit de tools.
Het 1e shot van susteren met de jib maakt het shot overbodig lang. Het laat een kantoorpand zien wat vrijwel niks te maken heeft met het onderwerp. 1e shot is vaak een establishment shot; in een kantoorpand, ohnee toch niet we zitten in een kantoor maar ik kan niet lezen wat voor een. Had je gejibbed van de stickers op de ruiten (vanaf zo'n 7 seconde) naar het onderwerp wist de kijker waar we waren en wat we deden. In de helft van de tijd. Je kunt hetzelfde bereiken met een slider, of een wijder shot met eventueel een pan, tilt of focus pull. Maar welke kies je er waarom?
Wat wil je vertellen, niet welke tools heb ik.
Ik snap dat je moet kiezen omdat je niet alles tegelijk kunt kopen maar als je weet wat je het vaakst vertelt in jou producties dan weet je ook wat je het beste kunt kopen.
tl;dr production value is niet hoe duur je productie is maar hoeveel je productie waard is.
Gewoon max resolutie op beide pakken joh, je software doet de rest. Mismatch in fps binnen een project is tegenwoordig geen probleemquote:Op zondag 29 december 2013 17:08 schreef Timmos het volgende:
[..]
Oké, goed om te weten.. Laatste wat dan belangrijk zou zijn, wat gebeurd er met het beeld? Gaat het haperen, wordt het een keer zo langzaam afgespeeld of hoe moet ik dat zien?
Anders ga ik voor safe en makkelijk en dan allebei 1280*720 25..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |