Fijne vrienden, geven niks om je vingers zeker? Gelukkig doet een lel met sleutel 24 op je schenen gemeen zeerquote:Op zondag 29 december 2013 23:31 schreef BlackLining het volgende:
[..]
De mijne is er als de dood voor helaasschijnt zo nadat een of andere klapjosti ex van haar, ook motorrijder, met haar achterop 200 km/h is gaan rijden zonder haar beschermende kleding te geven
sinds dien durft ze geen motor meer aan te raken.
Ach ja, wellicht komt het ooit nog terug.
Tevens nog lekker uitlaatgassen in mijn gezicht gehad vanmiddag, trollvrienden die je motor starten als je met het achterwiel bezig bent![]()
Honda CBR 600RR of een Firebladequote:Op maandag 30 december 2013 14:02 schreef Salatrel het volgende:
Stel je wint morgen de jackpot in de staatsloterij en daardoor heb je genoeg geld om de motor van je dromen te kopen.
Wat koop je?
mag ik ook een xjr of een r50 naar wrenchmonkees sturen?quote:Op maandag 30 december 2013 14:02 schreef Salatrel het volgende:
Stel je wint morgen de jackpot in de staatsloterij en daardoor heb je genoeg geld om de motor van je dromen te kopen.
Wat koop je?
nieuwe Busaquote:Op maandag 30 december 2013 14:02 schreef Salatrel het volgende:
Wat koop je?
nee, collectors item. Oer-boesa in originele staat. Daar rijden er niet veel meer van rondquote:Op maandag 30 december 2013 17:25 schreef Salatrel het volgende:
[..]
en dan die oude als pekelbusa houden?
Een motorzaakquote:Op maandag 30 december 2013 14:02 schreef Salatrel het volgende:
Wat koop je?
De Y2K. Wil je bumperkleven bij het stoplicht? Go ahead...quote:Op maandag 30 december 2013 14:02 schreef Salatrel het volgende:
Wat koop je?
quote:Op maandag 30 december 2013 21:55 schreef ManageTheAnger het volgende:
Heb er heel veel zin in om mijn motorrijbewijs te gaan halen, en ik heb ook al een aantal motoren op het oog.
Nou was ik benieuwt, of mensen naast de OP nog algemene tips hebben en of iemand mij kan vertellen of ik er verstandig aan doe om als beginnend motorrijder de volgende motoren in gedachte te hebben:
Ducati S2R 800
Ducati S4R
Kawasaki Z1000
Zelf ben ik namelijk een enorm fan van naked bikes, ik vind dat ze karakter uitstralen en iets bijzonders (in tegenstelling tot de wegracers)
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met soortgelijke motoren en mij misschien first hand experiences kunnen vertellen?
Mijn dank is groot
Dat, met als toevoeging; alles boven de 750cc voorlopig een jaartje of 2 uit je hoofd zetten. Eerst maar eens leren rijden op iets beschaafds.. dan blijf je het langste heel.quote:Op maandag 30 december 2013 21:59 schreef BlackLining het volgende:
Ik zou dure luxe fietsen als die Ducati's sowieso niet als eerste nemen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
quote:Op maandag 30 december 2013 22:22 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
[..]
Dat, met als toevoeging; alles boven de 750cc voorlopig een jaartje of 2 uit je hoofd zetten. Eerst maar eens leren rijden op iets beschaafds.. dan blijf je het langste heel.
Kan wel.. is het slim?Zelf heb ik totaal geen verstand van motoren... hebben jullie suggesties/ideeën en/of ervaringen die gedeeld kunnen worden? Alternatieven bijvoorbeeld?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat betreft die luxe fiets als een ducati, zelf dacht ik dat een s2r wel meeviel... Ik weet alleen niet hoe ze in onderhoud zijn? (opzich is prijs niet echt een issue op dit moment in mijn leven.. geen vrouw, geen kids, dan kom je al een heel eind)
Voorkeur is dus dat het een naked bike uitstraling heeft, en genoeg power heeft om goed mee te komen.. Al heb ik geen flauw idee hoe dat met motoren zit, wat wel en niet gangbaar is.
Had al wel veel gelezen over die motoren, maar leek als ik ben neem ik al het advies ter harte.
Wil uiteindelijk een goede en mooie fiets hebben, waar ik lang plezier aan kan beleven als beginnend motorrijder, die sportief is maar ook gematigd.
Oh ja, en zwart... want dat is gewoon mijn ding
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
Mjah, define "goed mee te komen" met een kudde fietsende schooljeugd? met de touristenfahrten op de Ring? de gemiddelde Audi? of een groepje vrienden die al 10+ jaar op 1000+'ers rijdt?quote:Op maandag 30 december 2013 22:27 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Zelf heb ik totaal geen verstand van motoren... hebben jullie suggesties/ideeën en/of ervaringen die gedeeld kunnen worden? Alternatieven bijvoorbeeld?
Wat betreft die luxe fiets als een ducati, zelf dacht ik dat een s2r wel meeviel... Ik weet alleen niet hoe ze in onderhoud zijn? (opzich is prijs niet echt een issue op dit moment in mijn leven.. geen vrouw, geen kids, dan kom je al een heel eind)
Voorkeur is dus dat het een naked bike uitstraling heeft, en genoeg power heeft om goed mee te komen.. Al heb ik geen flauw idee hoe dat met motoren zit, wat wel en niet gangbaar is.
Had al wel veel gelezen over die motoren, maar leek als ik ben neem ik al het advies ter harte.
Wil uiteindelijk een goede en mooie fiets hebben, waar ik lang plezier aan kan beleven als beginnend motorrijder, die sportief is maar ook gematigd.
Oh ja, en zwart... want dat is gewoon mijn ding
Mwoah, wat kost het gemiddeld denk je? Of een beurt voor zo'n bike...quote:Op maandag 30 december 2013 22:29 schreef BlackLining het volgende:
Buiten dat is het natuurlijk ook wel leuk om wat te wensen over te houden
Eerste fiets niet te luxe, houdt er rekening mee dat de kans dat je op je bek gaat de 100% nadert. Ik ken je financiële situatie niet maar horizontaal parkeren met een Duc kost veel meer dan met een wat gangbare naked.
Ik zou zeggen, kijken eens bij Suzuki's GS/GSX/GSF serie, Honda's CB/CBF serie, Yamaha's XJ Diversion en de Kawasaki nakeds had je al gevonden.
Naked als eerste motor is wel een goeie keus, kappen kunnen alleen maar kapot, en je heerst natuurlijk gewoon op een naked
Wat power betreft, met een 600 ga je niks tekort komen en rijd je praktisch alles op vier wielen compleet zoek. Maar let ook op wat SD al zei, niet meteen teveel willen, van zo'n raket waar hij op rijdt, een CB1300, krijg ik het ook spontaan benauwd, en dan heb ik toch 40.000km meer motor ervaring dan jij
Die power hoef je je geen zorgen te maken. Limiterende factor van het motorrijden ligt in bijna alle gevallen bij de skills van de rijder en niet bij de kracht van de motor.
Specs van dat ding en type?quote:Op maandag 30 december 2013 22:40 schreef Sounddragon het volgende:
Pak een 600 of 750 naked om het op te leren en om te ondervinden wat er NIET kan. Als je een beetje uitgespeeld bent en je kunt lezen en schrijven met je opstappert, dan ben je misschien klaar voor een PK pakhuis,
Mijnes;
[ afbeelding ]
Mijn eerste motor was een Kawasaki GPZ600 van 500 euroquote:Op maandag 30 december 2013 22:40 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Mwoah, wat kost het gemiddeld denk je? Of een beurt voor zo'n bike...
Uit principe wil ik geen suzuki gsx, daar rijden ze hier allemaal mee want dat is "hot" en "stoer" plus ik vind zelf wegracers echt helemaal niets.... (choppers ook niet trouwens)
Daarom zit ik in tweestrijd, 0,0 ervaring behalve af en toe op een scooter gereden (nooit een brommer of scooter gehad).
maar de prijzen van al die motorfietsen liggen rond de 5 a 6000 euro, en dan koop ik liever iets goeds dan dat ik straks nog een keer moet. Zowel kwa vermogen, als uitstraling etc.
[..]
Daar is dus ook absoluut wat voor te zeggen.
Rijden allemaal op een GSX? Denk dat je in de war bent met een GSX-Rquote:Op maandag 30 december 2013 22:40 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Uit principe wil ik geen suzuki gsx, daar rijden ze hier allemaal mee want dat is "hot" en "stoer" plus ik vind zelf wegracers echt helemaal niets.... (choppers ook niet trouwens)
Daarom zit ik in tweestrijd, 0,0 ervaring behalve af en toe op een scooter gereden (nooit een brommer of scooter gehad).
maar de prijzen van al die motorfietsen liggen rond de 5 a 6000 euro, en dan koop ik liever iets goeds dan dat ik straks nog een keer moet. Zowel kwa vermogen, als uitstraling etc.
[..]
Specs van dat ding en type?
Honda CB1300, eat's stukgaatie's for breakfast, en soms tussendoor ook nog eentjequote:Op maandag 30 december 2013 22:40 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
[..]
Specs van dat ding en type?
Daar zou ik best mee in de war kunnen zijn, maar goed waar vind je dan een goede motor voor 1500 euro? Of althans, niet zozeer waar maar welke bikes raad je dan aan?quote:Op maandag 30 december 2013 22:45 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Rijden allemaal op een GSX? Denk dat je in de war bent met een GSX-Rgroot verschil. De GSX is een naked, geen racer.
Een beurt voor een Ducati bij de dealer kost, schrik niet, ¤1.200 bij de dealer hier in de stad. Dat je nu ¤5.000 te besteden hebt wil niet zeggen dat je meteen een dikke motor moet kopen. Ik zou zeggen, pak die ¤5.000, koop van ¤1.500 een leuke beginnersmotor, investeer ¤1.500 in een goed pak, da's veel belangrijker. De overige ¤2.000 zou ik voorlopig in mijn zak houden en bewaren tot je je over een jaar of twee het motorrijden wat meer eigen hebt gemaakt en op zoek kunt naar je dreambike.
Die foto die SD postte, als jij dat als eerste fiets neemt dan sluit maar vast een hele dikke levensverzekering af![]()
maar die CB'tjes zijn er ook in wat fatsoenlijkere volumes als 600-750 cc
yah, I'll passquote:Op maandag 30 december 2013 22:46 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Honda CB1300, eat's stukgaatie's for breakfast, en soms tussendoor ook nog eentje
Wát ga je ermee rijden? rondje op zondag met het vrouwtje achterop? rondje op zondag met matties met dikke fietsen? woon-werk? vakantie?quote:Op maandag 30 december 2013 22:57 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Daar zou ik best mee in de war kunnen zijn, maar goed waar vind je dan een goede motor voor 1500 euro? Of althans, niet zozeer waar maar welke bikes raad je dan aan?
Budget is max 5000 wat ik er aan wil uitgeven aan mijn eerste bike (excl kleding) dus vandaar.
[..]
yah, I'll pass
Geen vrouwquote:Op maandag 30 december 2013 23:05 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Wát ga je ermee rijden? rondje op zondag met het vrouwtje achterop? rondje op zondag met matties met dikke fietsen? woon-werk? vakantie?
Voornamelijk uitbesteed voorlopig.quote:Op maandag 30 december 2013 23:08 schreef BlackLining het volgende:
En ook wel handig, wil je onderhoud zelf doen, of ben je dat niet van plan een breng je hem voor een oil change al naar de dealer?
Motoren hebben iets meer onderhoud nodig dan een autode mijne om de 6.000km.
Christus te paard op een houtvlot wat een gedrocht.quote:Op maandag 30 december 2013 22:29 schreef Salatrel het volgende:
ook leuk voor woon werk verkeer
de MV Agusta Turismo Veloce 800
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
zelfs met handkappen en een heuse kofferset
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
heeej zoeen heb ik ook geloof ikquote:
quote:Op zondag 29 december 2013 20:46 schreef Sounddragon het volgende:
Ik zou dat paadje achter die GS effe op willen
Hmm, woon-werk rijden is fijner met iets van een kuip voor je Nase, zeker als er snelweg bij zit en/of je ook van plan bent om met iets minder weer te rijden. Naked is leuk, maar niet als het een beetje waait of regent. Tevens ziet bijvoorbeeld een topkoffer er niet uit op een fiets zonder kuip (vind ik).quote:Op maandag 30 december 2013 23:11 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Geen vrouw
Geen matties met dikke fietsen opzich
Meeste woon-werk-file-rijden, beetje toeren, en gewoon even rijden als ik zin heb.
[..]
Voornamelijk uitbesteed voorlopig.
Istie alweer een beetje opgelapt?quote:Op maandag 30 december 2013 23:32 schreef Maegrim het volgende:
[..]
heeej zoeen heb ik ook geloof ik![]()
[ afbeelding ]
[..]
[ afbeelding ]
wel krap
Gs1200, Gs800, S1000RR, ZX10R, GSX-R600, Scrambler, Daytona, KTM Adventure, Superduke, Supermoto-T, FJR1300, R6, Mt-09....quote:Op maandag 30 december 2013 14:02 schreef Salatrel het volgende:
Wat koop je?
Ach, dan moet je uiteindelijk 3 ton aan boetes afdragen... boeiequote:Op dinsdag 31 december 2013 00:04 schreef BlackLining het volgende:
S1000rrdan mag ik ook een miljoentje reserveren voor boetes denk ik.
Ik zou als ik het beschaafd zou moeten houden een nieuwe Bandit 600 halen, een leuke crossfiets voor in de modder, een circuitfiets (GSX-R ofzo) en om comfortabeler het jaar door te kunnen rijden óf een Triumph Tiger 800cc, of een Suzuki V-Strom DL650.
In principe zou het woon werk gewoon heen en weer zijn, en als ik moet overnachten ofzo pak ik toch de auto.quote:Op maandag 30 december 2013 23:39 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Hmm, woon-werk rijden is fijner met iets van een kuip voor je Nase, zeker als er snelweg bij zit en/of je ook van plan bent om met iets minder weer te rijden. Naked is leuk, maar niet als het een beetje waait of regent. Tevens ziet bijvoorbeeld een topkoffer er niet uit op een fiets zonder kuip (vind ik).
Allemaal dingegies waar je een beetje over na moet denken bij aanschaf van een motor. Autos zijn makkelijk, je tas of koffer past er altijd in, en passagiers ook wel. Een motorfiets is een beetje wat meer specifiek qua gebruik. Iets wat allround is, is er eigenlijk niet echt.
En dit jaquote:Op dinsdag 31 december 2013 00:13 schreef Dekatria het volgende:
30 miljoen ja? Doe dan maar een huis met garage erbij.
Windscherm niet alleen, een kuip beschermt je hele lichaam tegen de wind. Romp, benen, voeten, maar dan zit je dus wel weer bij de racer look, min of meer. Windscherm is vooral prettig voor de nek. Ik heb een jaar lang 2 of 3 keer per week 300 km woonwerk snelweg gereden op een naked bike (Suzuki GSF600n Bandit) en da's nie fijn. Het kan werk, maar een vriendin met fijne nekmassage skills is dan wel een flinke pré.quote:Op dinsdag 31 december 2013 00:17 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
In principe zou het woon werk gewoon heen en weer zijn, en als ik moet overnachten ofzo pak ik toch de auto.
Met een kuip bedoel je een windscherm denk ik dan maar
Zo'n naked bike heeft trouwens nergens verder ruimte om iets weg te leggen?
Mwja dan zoek ik het wel ergens andersquote:Op dinsdag 31 december 2013 00:13 schreef Dekatria het volgende:
30 miljoen ja? Doe dan maar een huis met garage erbij.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |