quote:Op donderdag 26 december 2013 10:48 schreef Viezze het volgende:
[..]
Ik kon het me al niet voorstellen dat jij het fout had.
Op Apeldoorn - Amersfoort kom je tegenwoordig toch Hoevelaken tegen?quote:Op donderdag 26 december 2013 10:47 schreef dennistd het volgende:
[..]
Dat is het langste ja. Het langste zonder stations tegen te komen is Apeldoorn-Amersfoort: 24 minuten. IC-D Rotterdam-Schiphol is langer, maar daar kom je nog door Hoofddorp
Oh kut, daar had ik niet aan gedachtquote:
19 minuten volgens de tijd-wegdiagrammen.quote:Op donderdag 26 december 2013 10:50 schreef dennistd het volgende:
[..]
Oh kut, daar had ik niet aan gedacht
Ze hadden een e-loc over en een half werkende VIRM. Koppel ze aan elkaar en je hebt een IC die wel op tijd kan rijdenquote:Op donderdag 26 december 2013 10:02 schreef dennistd het volgende:
Zal wel een loc in Venlo kapot hebben gestaan die via Eindhoven naar Maastricht overgebracht moest worden, dus dan heb je hem gewoon met een sleepkoppeling achterop de eerstvolgende trein die kant op. Zo moeilijk is dat toch allemaal niet?
Maar die wordt niet door de NS aangedaan, dus je hebt nog een excuusquote:Op donderdag 26 december 2013 10:50 schreef dennistd het volgende:
[..]
Oh kut, daar had ik niet aan gedacht
quote:Op donderdag 26 december 2013 11:14 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ja, Assen-Zwolle is het beste traject voor treinseks.
Hear hear. Wel balen dat ik nachtdienst heb ervoor, dat gaat een lange dag wordenquote:Op woensdag 25 december 2013 01:38 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik heb nu al zin in het nieuwjaarsrondje
Ah dank, dit wilde ik wetenquote:Op donderdag 26 december 2013 11:14 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Tussen Lelystad en Almere in de sneltrein heb je ook een minuut of 20 de tijd. Je rijdt door bossen dus als je in één van de laatste treinen zit kan je rustig je gang gaan.quote:Op donderdag 26 december 2013 11:14 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Als we het buitenland erbij gaan pakken: Kiev-Moskou bijna 11 uur zonder tussenstop.quote:Op donderdag 26 december 2013 10:52 schreef Socios het volgende:
Berlin Hbf - Frankfurt (Main) Hbf zķnder tussenstop met ICE
De Oostvaardersbossen. Juist ja.quote:Op donderdag 26 december 2013 12:30 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Tussen Lelystad en Almere in de sneltrein heb je ook een minuut of 20 de tijd. Je rijdt door bossen dus als je in één van de laatste treinen zit kan je rustig je gang gaan.
Die twee plaatsen leggen niet in hetzelfde land.quote:Op donderdag 26 december 2013 13:23 schreef Sandrvich het volgende:
[..]
Als we het buitenland erbij gaan pakken: Kiev-Moskou bijna 11 uur zonder tussenstop.![]()
Jonge. Sovjet-Unie jeweetzelf.quote:Op donderdag 26 december 2013 13:58 schreef Socios het volgende:
[..]
Die twee plaatsen leggen niet in hetzelfde land.
Heb je tenminste niet zo veel praatjesquote:Op donderdag 26 december 2013 12:19 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Hear hear. Wel balen dat ik nachtdienst heb ervoor, dat gaat een lange dag worden
Brand in trein op station Amersfoortquote:In een trein op het station van Amersfoort is donderdag brand uitgebroken. Dat meldt de veiligheidsregio Utrecht. De passagiers hebben het treinstel verlaten. Wat er precies in brand is gevlogen is nog niet duidelijk.
Die kans loop je vanwege vakantieverkeer e.d., maar dat weet ik zo niet. Op de website van de ÖBB kun je een reservering boeken en kun je op een plattegrond je zitplek kiezen, dat zou je kunnen gebruiken om een idee te krijgen hoe vol de trein is.quote:Op donderdag 26 december 2013 10:48 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Wel een extra overstap maar qua aankomst maakt het zeker niet uit inderdaad, goede optie inderdaad. Zou die trein te vol zitten als ik zonder reservering kom aankakken?
Een RailJet heeft inderdaad geen slaapwagon maar wel een uitgebreide restauratie. Kijk eens op http://www.seat61.com/railjet.htm om een idee te krijgen.quote:Op donderdag 26 december 2013 10:48 schreef Socios het volgende:
En geen restauratie- ft. slaapwagen aanwezig
http://nl.wikipedia.org/wiki/Baureihe_442quote:Op donderdag 26 december 2013 18:27 schreef James1988 het volgende:
Ik moet die kant weer eens op.
Rijden die hamsters toevallig ook rond Bremen?
Da's dan weer jammerquote:Op donderdag 26 december 2013 18:28 schreef greavy het volgende:
Voor zover ik weet niet rond Bremen.
Nope, voldoet niet aan de eerste eis en nog niet aan de tweedequote:Op donderdag 26 december 2013 18:54 schreef Ireyon het volgende:
Heeft iemand van jullie toevallig een lekker zusje van een jaar of 20?
18 jaar geleden wel. Mag er nog steeds best wezen trouwens hoorquote:Op donderdag 26 december 2013 18:54 schreef Ireyon het volgende:
2017 ICE-Sprinter tussen Berlijn en München, zonder tussenstop 3 uur en 45 minuten, http://www.morgenpost.de/(...)wie-im-Flugzeug.htmlquote:Op donderdag 26 december 2013 10:52 schreef Socios het volgende:
Berlin Hbf - Frankfurt (Main) Hbf zķnder tussenstop met ICE
Wel beter opletten hier Greavy en niet alleen je eigen spul hier droppen, natuurlijk is dat de moeite waard, er staan zelfs wat leuke locs op de oostelijke perrons, en de City-tunnel! Uiteraard een Gose drinken bij http://www.bayerischer-bahnhof.de/de/startseite/index.htmlquote:Op donderdag 26 december 2013 20:15 schreef greavy het volgende:
Tijdens mijn vakantie naar Dresden in April, is een uitstapje naar Leipzig (oa voor het station) wel de moeite waard toch? Is toch het grootste kopstation van europa?
Ja. Hoezo?quote:Op donderdag 26 december 2013 18:54 schreef Ireyon het volgende:
Ik had die foto's wel gezien, die verslagen zeker, en dat lees ik ook hoorquote:Op donderdag 26 december 2013 20:36 schreef bork het volgende:
[..]
Wel beter opletten hier Greavy en niet alleen je eigen spul hier droppen, natuurlijk is dat de moeite waard, er staan zelfs wat leuke locs op de oostelijke perrons, en de City-tunnel! Uiteraard een Gose drinken bij http://www.bayerischer-bahnhof.de/de/startseite/index.html
[ afbeelding ]
Meer info:
PTA / Treinentopic #434 - Omreizen via de Emslandstrecke!
In München moet je een eind lopen om van spoor 5 ofzo naar 32 te komenquote:Op donderdag 26 december 2013 21:31 schreef deadlock1981 het volgende:
Bayerische Bahnhof is leuk maar ik vond het niet heel bijzonder.
Leipzig Hbf is niet het grootste kopstation, dat is München Hbf met 32 kopsporen. Het heeft wel het grootste winkelcentrum in een station van Europa.
Je kan er ook etenquote:Op donderdag 26 december 2013 21:28 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik had die foto's wel gezien, die verslagen zeker, en dat lees ik ook hoor
Ik drink helaas geen alcoholische dranken (zelfs geen dranken die "koolzuur-houdend" zijn zoals cola, sinas enz). Zit te kijken om de IC heen en ICE terug in de avond.
Nog meer tips in de regio van Leipzig die op (spoors) gebied de moeite zijn?
Die BR670 had ik inderdaad ook al via het internet gezien, misschien ook daar maar even langs.
Meestal zijn die tentjes op de stations wel tegen een fatsoenlijke prijs. Dus die kans zit er goed in, dat ik daar ga etenquote:
quote:Nog meer tips in de regio van Leipzig die op (spoors) gebied de moeite zijn?
.
In Steam kun je de ICE3 erbij kopen, er zijn nu weer leuke aanbiedingen daar.quote:Op woensdag 25 december 2013 18:35 schreef Xetran het volgende:
[..]
Nee die namen zeggen mij niets. Stuitte laatst in deze topicreeks op dit, maar er staat dus verder niets over hoe ik aan de treinstellen(voornamelijk Nederlandse, mag ik aannemen) moet komen. Het gaat hier trouwens om TS2014, weet niet van welke publisher het verder is, kocht het spel ooit in een sale op Steam.Ik geloof dat die dingen die je zei op Trainz slaan, dat is een andere game.
Spul van Christrains is voornamelijk payware.quote:Op woensdag 25 december 2013 17:46 schreef Xetran het volgende:
Hee, had iemand nou hier laatst toevallig niet die midden Nederland route werkend gekregen in TS? Vroeg mij af hoe, alles werkt wel maar de treinstellen die ontbreken nog. Waar haal je die vandaan? Staat niet echt helder aangegeven op de site zelf, namelijk..
Hmmm, over fatsoenlijk en prijs gesproken.quote:
OpgeVRAAGD, dat zal best wel. Maar ook daadwerkelijk afgestaan? Dat blijkt uit nietsquote:Op vrijdag 27 december 2013 15:49 schreef DriekOplopers het volgende:
Zie verder: http://www.voorbeterov.nl/130729.php
Politie en justitie blijken in onderzoeken regelmatig gebruik te maken van ov-chipkaartgegevens en de databank van parkeerorganisatie SHPV. Dat blijkt uit onderzoek van De Telegraaf.quote:Op vrijdag 27 december 2013 15:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
OpgeVRAAGD, dat zal best wel. Maar ook daadwerkelijk afgestaan? Dat blijkt uit niets
Vind je? digitale info is all over the place tegenwoordig; via bijvoorbeeld je GSM kunnen ze 24/7 checken waar je uithangt.. Het is wel érg naief om te veronderstellen dat daar geen 'gebruik' van wordt gemaakt.quote:Op vrijdag 27 december 2013 16:10 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Bijzonder schokkend, that is.
Oh dat was een reactie op dennis eigenlijk.quote:
Mwah nee, een beetje kan je er wel op wachten. De politie eigent zichzelf regelmatig veel info toe. In principe heb ik er zelfs ook geen probleem mee als er terughoudend mee omgegaan wordt. Dus bijvoorbeeld om een specifieke verdachte voor een bepaalde zaak te volgen.quote:Op vrijdag 27 december 2013 16:10 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Bijzonder schokkend, that is.
Gebeurt ook niet, ze hebben sowieso een gerechtelijk bevel nodig om die info te krijgen.quote:Op vrijdag 27 december 2013 16:33 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Mwah nee, een beetje kan je er wel op wachten. De politie eigent zichzelf regelmatig veel info toe. In principe heb ik er zelfs ook geen probleem mee als er terughoudend mee omgegaan wordt. Dus bijvoorbeeld om een specifieke verdachte voor een bepaalde zaak te volgen.
Structureel volgen van grote groepen mensen is wat anders maar dat kan TLS bij mijn weten best weigeren.
Nou, ben maar niet bang dat dat niet tot het maximum benut zal wordenquote:Op vrijdag 27 december 2013 16:33 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Mwah nee, een beetje kan je er wel op wachten. De politie eigent zichzelf regelmatig veel info toe. In principe heb ik er zelfs ook geen probleem mee als er terughoudend mee omgegaan wordt. Dus bijvoorbeeld om een specifieke verdachte voor een bepaalde zaak te volgen.
Structureel volgen van grote groepen mensen is wat anders maar dat kan TLS bij mijn weten best weigeren.
Ik dacht dat er altijd voordeel voor de klant was. Dus zeker 16.00u en misschien zelfs wel 16.05u.quote:
Je kan met de nieuwe abonnementen sowieso vanaf 18:25 inchecken om met korting/gratis te reizen, maar of dat andersom zo is weet ik niet zeker.quote:Op vrijdag 27 december 2013 16:38 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ik dacht dat er altijd voordeel voor de klant was. Dus zeker 16.00u en misschien zelfs wel 16.05u.
quote:Op vrijdag 27 december 2013 16:38 schreef dennistd het volgende:
Ik dacht dat er altijd voordeel voor de klant was.
twitter:NS__online twitterde op vrijdag 27-12-2013 om 12:18:05Vier machinisten gaan nu een race doen wie het snelste op Amsterdam centraal is! http://t.co/swe8HZq7zX reageer retweet
Wij zijn vooral pissed over het feit dat men weigert, de vraag te beantwoorden of informatieverzoeken vooraf door een rechter worden getoetst. Dat je bij zware criminaliteit dit soort middelen wil gebruiken, is prima, maar het kan niet zo zijn dat ene of andere smeris op eigen houtje dit soort info opvraagt.quote:Op vrijdag 27 december 2013 16:33 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Dat is er wel een probleem aan ja. De grootste problemen los je hier niet mee op.quote:Op vrijdag 27 december 2013 16:59 schreef DriekOplopers het volgende:
Overigens zullen de zwaarste criminelen zorgen dat ze 'onzichtbaar' blijven.
2 blijft de allerbeste. Nostalgiequote:Op vrijdag 27 december 2013 17:22 schreef GlenSpey het volgende:
Kenners, is er eigenlijk ooit een waardige opvolger voor Railroad tycoon 3 geweest?
Die omroepen lijken ook veeeeel trager te gaan qua zinnen en langer te duren of lijkt maar zo?quote:Op vrijdag 27 december 2013 17:24 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Gisteren voor het eerst in lange tijd ook weer in een SLeT gezeten. Nieuwe afspeelbandjes van Truus viel me op. Dat mens klinkt alsof ze een hapje paddo's heeft gehadHeb er hard om moeten lachen, klinkt voor geen meter hahaah
Ik vind van niet.. Maar B2PY en Deadlock1981 denken daar anders over (Sid Meijer's railroads)quote:Op vrijdag 27 december 2013 17:22 schreef GlenSpey het volgende:
Kenners, is er eigenlijk ooit een waardige opvolger voor Railroad tycoon 3 geweest?
Neen, de spitsperiodes zijn 6:35 - 8:55 en 16:05 - 18:25. Of je op 6:35 en 16:05 nog met korting kunt inchecken weet ik niet zeker, voor 8:55 en 18:25 werkt dat in ieder geval wel (ik doe het dagelijks).quote:
Viel mij ook al op ja.quote:Op vrijdag 27 december 2013 17:32 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Die omroepen lijken ook veeeeel trager te gaan qua zinnen en langer te duren of lijkt maar zo?
Dat is geen builder maar een sim ofniet?quote:Op vrijdag 27 december 2013 17:24 schreef Prins_Pils het volgende:
Ja, TrainzOf die nieuwe Railworks, maar die ken ik niet zo goed. Plaatje van een projectje van mij..
[ afbeelding ]
Ff vid bekeken. Jammer dat ie ook alweer bijna 7 jaar oud is, maar ga het denk ik toch even uitproberenquote:Op vrijdag 27 december 2013 17:35 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Ik vind van niet.. Maar B2PY en Deadlock1981 denken daar anders over (Sid Meijer's railroads)
voor 16:00 moet je ingecheckt zijn.quote:Op vrijdag 27 december 2013 16:39 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Je kan met de nieuwe abonnementen sowieso vanaf 18:25 inchecken om met korting/gratis te reizen, maar of dat andersom zo is weet ik niet zeker.
Het lijkt me echter sterk dat het 15:55 zou zijn, want de officiële spitsperiode is 16:00 - 18:30. Ik gok dat er wederom vijf minuten speling geldt in het voordeel van de klant (dus t/m 16:04 inchecken in de daluren, want 16:05 is de zesde minuut besef ik me net). Zeker weten doe ik het niet, dus vandaar dat ik het hier even vraag
Jawelquote:Op vrijdag 27 december 2013 18:03 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Dat is geen builder maar een sim ofniet?
Een tijdje geleden reed er vanuit Leeuwarden de sneltrein van 8.59 uur naar Groningen. Daarin kon ik altijd met korting reizen als ik maar na 8.55 uur inchecktequote:Op vrijdag 27 december 2013 18:13 schreef Salatrel het volgende:
[..]
voor 16:00 moet je ingecheckt zijn.
18:25 heb je gelijk die marge heb je zodat je een trein die 18:30 vertrekt kunt nemen met korting. Bij aanvang van de spits heb die die issue niet dus is die marge er niet.
Nou ja, dan ga ik het er niet op wagen met de verschillende geluiden die ik hier hoorquote:Op vrijdag 27 december 2013 17:41 schreef James1988 het volgende:
[..]
Neen, de spitsperiodes zijn 6:35 - 8:55 en 16:05 - 18:25. Of je op 6:35 en 16:05 nog met korting kunt inchecken weet ik niet zeker, voor 8:55 en 18:25 werkt dat in ieder geval wel (ik doe het dagelijks).
Ik vind dit een heel helder verhaal. Een beter verhaal dan dit heb ik nog niet gehoord dus wat mij betreft is dit hetquote:Op vrijdag 27 december 2013 18:13 schreef Salatrel het volgende:
[..]
voor 16:00 moet je ingecheckt zijn.
18:25 heb je gelijk die marge heb je zodat je een trein die 18:30 vertrekt kunt nemen met korting. Bij aanvang van de spits heb die die issue niet dus is die marge er niet.
Weet niet of Amsterdam CS achter de fotograaf ligt. Zo ja, dan gaat er maar 1 winnen aangezien ik vrijwel alleen sluitseinen zie.quote:Op vrijdag 27 december 2013 16:53 schreef dennistd het volgende:
twitter:NS__online twitterde op vrijdag 27-12-2013 om 12:18:05Vier machinisten gaan nu een race doen wie het snelste op Amsterdam centraal is! http://t.co/swe8HZq7zX reageer retweet
dat is inderdaad een mazzeltje als je een trein hebt die in de marge vertrekt en de paaltjes op het perron staanquote:Op vrijdag 27 december 2013 19:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Een tijdje geleden reed er vanuit Leeuwarden de sneltrein van 8.59 uur naar Groningen. Daarin kon ik altijd met korting reizen als ik maar na 8.55 uur incheckte
sowieso is die DDZ als eerste bij het wisselquote:Op vrijdag 27 december 2013 19:52 schreef GekkeHaan het volgende:
[..]
Weet niet of Amsterdam CS achter de fotograaf ligt. Zo ja, dan gaat er maar 1 winnen aangezien ik vrijwel alleen sluitseinen zie.
Het paaltje staat naast de treinquote:Op vrijdag 27 december 2013 20:08 schreef Salatrel het volgende:
[..]
dat is inderdaad een mazzeltje als je een trein hebt die in de marge vertrekt en de paaltjes op het perron staanop Amsterdam CS is het al een stuk lastiger als je trein van spoor 14 vertrekt
Die mensen zijn blind en stom en met zulke types hoeft geen rekening gehouden te worden.quote:Op vrijdag 27 december 2013 20:12 schreef Salatrel het volgende:
ik ben trouwens benieuwd hoelang het gaat duren voordat mensen gaan klagen over de toeslagpaaltjeshoeveel mensen ik vandaag wel niet in heb zien checken bij de toeslagpaal om vervolgens in de IC naar den haag CS te stappen
Precies. Je kan niet aan de gang blijven.quote:Op vrijdag 27 december 2013 20:15 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Die mensen zijn blind en stom en met zulke types hoeft geen rekening gehouden te worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |