abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134645621

Early Bird kaartverkoop gestart
pi_134645636
Wie zullen er dit jaar komen.... spannend.
Vorig jaar overgeslagen maar ik hoop er dit jaar were bij te zijn.
pi_136064348
northseajazz twitterde op zondag 26-01-2014 om 17:02:07 @bengelvandeweek we'll announce the first names this Wednesday reageer retweet
Morgen dus
pi_136097257
Vet. Dit jaar ga ik wel hoor! Vorig jaar kon ik op het laatste moment niet ;(
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_136102998
quote:
Op dit moment zijn Ibrahim Maalouf, Gregory Porter en Walter Trout bevestigd voor North Sea Jazz 2014. Meer namen worden in de komende weken bekendgemaakt.
pi_136126227
Ibrahim Maalouf was vorig jaar ook toch? Geweldige jazz 😋
pi_136162499
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 09:29 schreef MarkBroflovski het volgende:
Ibrahim Maalouf was vorig jaar ook toch? Geweldige jazz 😋
Ja op de zaterdag. Porter was 2012 en vorig jaar met het metropole orkest??
  donderdag 6 februari 2014 @ 20:24:05 #8
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_136414132
quote:
7s.gif Op woensdag 29 januari 2014 15:51 schreef Norrage het volgende:
Vet. Dit jaar ga ik wel hoor! Vorig jaar kon ik op het laatste moment niet ;(
Balen

Ik was 3 dagen, maar na 2 dagen hostel was ik echt zo naar de tyfus dat ik t dit jaar even met hooguit 1 dag doe.
pi_136419195
Haha. 2 jaar terug (ik was er in 2011) deed ik alledrie de dagen, maar toen was ik ook student :P
Maar nu ga ik het ook wel doen hoor. Al hangt het iets van de lineup af. Misschien vrijdag + zaterdag, en dan zondag uitbrakken. Lineup vind ik dan ook vaak wat minder.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_136428345
Joss Stone staat er ook bij inmiddels

quote:
Op dit moment zijn Ibrahim Maalouf, Gregory Porter, Joss Stone en Walter Trout bevestigd voor North Sea Jazz 2014. Meer namen volgen in de komende weken. Het volledige programma en tijdschema wordt eind april bekendgemaakt.
pi_137136926
The Cat Empire is erbij.
quote:
Op dit moment zijn Ibrahim Maalouf, Gregory Porter, Joss Stone, The Cat Empire en Walter Trout bevestigd voor North Sea Jazz 2014. Meer namen volgen in de komende weken. Het volledige programma en tijdschema wordt eind april bekendgemaakt.
pi_137372929
Outkast naar NSJ _O_
Jammer dat dat in zo'n kut zaal gaat zijn ;(

Maar uiteraard ook Snarky Puppy, Pharell etc
pi_137372965
En PRISM ook, met Dave Holland.

Wat een namen. Nu ga ik 100% *O*
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 4 maart 2014 @ 10:05:47 #14
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_137373127
Radio6NL twitterde op dinsdag 04-03-2014 om 10:02:25 Outkast, Pharrell, Isley Brothers, Al Jarreau, Mavis Staples, Daptone Super Soul Revue, Danilo Perez, PRISM, Snarky Puppy Darkside #NSJ14 reageer retweet
pi_137373137
Wat een namen ineens zeg _O_
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 4 maart 2014 @ 10:09:52 #16
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_137373212
Hieronder vind je de namen die tot nu toe zijn aangekondigd. Meer namen volgen in de komende weken. Het volledige programma en tijdschema wordt eind april bekendgemaakt.

Vrijdag: Pharrell Williams, Mavis Staples, Tedeschi Trucks Band, Gregory Porter, Walter Trout, Tom Harrell Quintet with special guest Esperanza Spalding

Zaterdag: The Isley Brothers, Al Jarreau, Joss Stone, Martial Solal Trio, Snarky Puppy & Friends, Children of the Light Trio: Danilo Perez, John Patitucci, Brian Blade, Ibrahim Maalouf, The Cat Empire

Zondag: Outkast, Daryl Hall & John Oates, Darkside, The Daptone Super Soul Revue featuring Sharon Jones & the Dap-Kings, Charles Bradley and his Extraordinaires, Antibalas, The Sugarman 3 with special guests Saun and Starr and Master of Ceremonies Binky Griptite, Oscar D'Leon, PRISM featuring Dave Holland, Kevin Eubanks, Craig Taborn and Eric Harland
pi_137373607
O+ O+

3 dagen ftw!
pi_137373706
Fuck ga echt geen 3 dagen meer. ZOu nu voor de vrijdag kiezen met Staples, Pharell en Porter.

Maar dan geen outkast ;(
pi_137377787
Outkast en Darkside _O_

Ik ben op een ander festival dat weekend in IJsland, dus voor de eerste keer in 8 jaar ben ik er niet bij. -O-
  dinsdag 4 maart 2014 @ 13:29:30 #20
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_137378590
Outkast, Darkside, Isley Brothers en Dave Holland lijken me wel erg tof :) maar die zijn me dat behoorlijk hoge entree geld niet waard... :{
Robert Moog died for our synths
pi_137378653
Darkside is toch elektronische muziek?
pi_137378671
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 13:32 schreef Vatta het volgende:
Darkside is toch elektronische muziek?
Ja. Maar hun liveshows zijn veel improvisatie :) Wel de hipste naam van het jaar op electronica-gebied.
pi_137403353
Misschien is Paolo Nutini ook wel iets voor North Sea Jazz. Het zou die ene artiest zijn die mij over zou halen om te gaan. Ben toch iets meer rock georiënteerd.

Pure passie in deze video.

woensdag 5 maart 2014 @ 17:24:55 #24
242120 Danielle83
Don’t dream it, be i
pi_137419143
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 10:09 schreef Pino112 het volgende:
Hieronder vind je de namen die tot nu toe zijn aangekondigd. Meer namen volgen in de komende weken. Het volledige programma en tijdschema wordt eind april bekendgemaakt.

Vrijdag: Pharrell Williams, Mavis Staples, Tedeschi Trucks Band, Gregory Porter, Walter Trout, Tom Harrell Quintet with special guest Esperanza Spalding

Zaterdag: The Isley Brothers, Al Jarreau, Joss Stone, Martial Solal Trio, Snarky Puppy & Friends, Children of the Light Trio: Danilo Perez, John Patitucci, Brian Blade, Ibrahim Maalouf, The Cat Empire

Zondag: Outkast, Daryl Hall & John Oates, Darkside, The Daptone Super Soul Revue featuring Sharon Jones & the Dap-Kings, Charles Bradley and his Extraordinaires, Antibalas, The Sugarman 3 with special guests Saun and Starr and Master of Ceremonies Binky Griptite, Oscar D'Leon, PRISM featuring Dave Holland, Kevin Eubanks, Craig Taborn and Eric Harland
Oee maar dit is wel verrekte handig alvast! Dit jaar ga ik ECHT!
pi_138154315
Weer nieuwe namen. Thicke, Chic en Quincy...maar die zijn voor mij totaal niet interessant. Interssanter is:

Mehliana _O_

John Scofield Uberjam :Y

Joshua Redman Quartet with Metropole Orkest Strings conducted by Jules Buckley

Neneh Cherry & RocketNumberNine

Kenny Garrett

Wat een lineup hoor :Y

quote:
Ook kondigt het festival een aantal jazzgrootheden aan, gevestigd en opkomend: Mehliana featuring Brad Mehldau & Mark Guiliana, Sons of Kemet, Kenny Garrett Quartet, Dirty Loops, Darcy James Argue’s Secret Society en John Scofield Uberjam.

Het Metropole Orkest brengt een aantal bijzondere projecten: Joshua Redman Quartet with Metropole Orkest Strings conducted by Jules Buckley en Robert Glasper Experiment with Metropole Orkest conducted by Vince Mendoza with special guests Ledisi and Meshell Ndegeocello op vrijdag en op zaterdag The Metropole Orkest Big Band plays Quincy Jones: "This is how I feel about jazz" conducted by Jules Buckley.

De componist, producer, muzikant, arrangeur en bandleider Quincy Jones is zelf ook aanwezig op het festival om zijn protegés Nikki Yanofsky, Alfredo Rodriguez en Andreas Varady aan het publiek te presenteren.

Naar het driedaagse festival komen verder Booker T Jones, Benjamin Clementine, Buika, Paloma Faith, Electro Deluxe, Allen Stone en Neneh Cherry & RocketNumberNine.
pi_138185654
Ik ga vrijdag 11 juli!

Pharrell en Thicke! _O_
pi_138188376
Ik wil zondag, maar wordt waarschijnlijk vrijdag
pi_138194189
Ik ga voor het eerst, mijn pa neemt me mee :D

Ik denk zelf aan vrijdag, want Pharrel, vind zijn nieuwe album echt tof.
Verder dacht ik dacht Walter Trout ook op vrijdag zou komen, maar die zie ik er niet meer tussen staan :o ,klopt dat ?

Edit: zo te zien zijn al zijn optredens gecanceld omdat hij vecht tegen een leverziekte, en wacht op een donor:

http://www.waltertrout.com/current-dates

http://www.waltertrout.com/

[ Bericht 27% gewijzigd door So_Surreal op 26-03-2014 15:55:33 ]
pi_138355893
Stevie Wonder naar NSJ _O- wát een lineup :D
pi_138357227
quote:
7s.gif Op maandag 31 maart 2014 10:44 schreef Norrage het volgende:
_O_

Ik had al kaartjes voor 12 juli! Wat geweldig!
pi_138357903
quote:
7s.gif Op maandag 31 maart 2014 10:44 schreef Norrage het volgende:
Ja, kutterdekut! Las het...

Gelukkig heb ik Stevie Wonder in 2008 gezien en in 2010 op NSJ.
Waar hij trouwens te groot voor is, NSJ is te klein voor hem, heel veel mensen konden de zaal niet in en moesten hem buiten volgen op grote schermen.

Dat zal misschien nu ook gebeuren.
pi_138358022
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 12:06 schreef Cici het volgende:

[..]

Ja, kutterdekut! Las het...

Gelukkig heb ik Stevie Wonder in 2008 gezien en in 2010 op NSJ.
Waar hij trouwens te groot voor is, NSJ is te klein voor hem, heel veel mensen konden de zaal niet in en moesten hem buiten volgen op grote schermen.

Dat zal misschien nu ook gebeuren.
Bedankt voor de waarschuwing! Dan zorg ik ervoor dat ik op tijd in de zaal sta!
pi_138358033
Ja. Wel wat balen ja. Ach. Ik hoef hem toch niet te zien. Meer ruimte in de andere zaaltjes ^O^ Maar wel gewoon cool dat ie er staat en al die andere grote namen. Ik heb maar meteen mijn kaartjes gekocht nu, want het zal nu wel hard gaan met verkoop.
pi_138358051
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 12:11 schreef Ludacriss het volgende:

[..]

Bedankt voor de waarschuwing! Dan zorg ik ervoor dat ik op tijd in de zaal sta!
Lijkt mij heel verstandig|!!!

Ik had op een gegeven moment een mooi plekje achter een gordijn, zag ik Stevie van de zijkant.
Hadden mensen door dat ik daar een mooi plekje had, gingen ze allemaal voor mij staan ;(

En ik ben maar 1m60 :')
pi_138358124
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 12:13 schreef Cici het volgende:

[..]

Lijkt mij heel verstandig|!!!

Ik had op een gegeven moment een mooi plekje achter een gordijn, zag ik Stevie van de zijkant.
Hadden mensen door dat ik daar een mooi plekje had, gingen ze allemaal voor mij staan ;(

En ik ben maar 1m60 :')
-O- Ik gelukkig wel wat langer. Mensen kunnen soms zo irritant zijn he...
pi_138358695
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 12:16 schreef Ludacriss het volgende:

[..]

-O- Ik gelukkig wel wat langer. Mensen kunnen soms zo irritant zijn he...
Heel egoïstisch idd

Ach ja, heb hem gelukkig al 2 keer gezien, waaronder een concert van hem alleen. Machtig mooi.

Geniet ervan zou ik zeggen!
De meester aant werk.
pi_138359511
quote:
1s.gif Op maandag 31 maart 2014 12:39 schreef Cici het volgende:

[..]

Heel egoïstisch idd

Ach ja, heb hem gelukkig al 2 keer gezien, waaronder een concert van hem alleen. Machtig mooi.

Geniet ervan zou ik zeggen!
De meester aant werk.
Ja, want alleen jij hebt recht op dat plekje? :?
pi_138359560
quote:
7s.gif Op maandag 31 maart 2014 13:05 schreef Norrage het volgende:

[..]

Als jij als niet zo'n groot persoon ergens staat en langere mensen gaan zich voor je drukken ipv achter je gaan staan en toch nog wat zien, dan vind ik dat egoïstisch ja.
pi_138359574
quote:
7s.gif Op maandag 31 maart 2014 13:05 schreef Norrage het volgende:

[..]

Dat dus.

Oh oh daar niet gaan staan want daar staat al iemand! Maar 10 personen in de zaal laten zodat niemand elkaar in de weg staat?
pi_138359591
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 13:07 schreef Cici het volgende:

[..]

Als jij als niet zo'n groot persoon ergens staat en langere mensen gaan zich voor je drukken ipv achter je gaan staan en toch nog wat zien, dan vind ik dat egoïstisch ja.
Moet je vooraan gaan staan. Goed te doen bij NSJ.
pi_138359627
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 13:08 schreef Godtje het volgende:

[..]

Moet je vooraan gaan staan. Goed te doen bij NSJ.
Dat lukte dus niet. Zaal stond prop en propvol, al een hele tijd voor Stevie ging beginnen.

Maar gaan we hier nu over doorzeiken? Of gaan we het weer over de line-up hebben van NSJ.
pi_138359642
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 13:07 schreef Cici het volgende:

[..]

Ik ben ook lang, maar je kan echt niet permanent rekening houden met kleine mensen. Die staan overal namelijk. Als je achter de ene gaat staan sta wel weer voor een ander :/

Maar zoals je zegt, laten we het over wat anders hebben. Het is vooral balen dat die grote artiesten het zo helemaal voltrekken...en ik vind die Ahoy zaal sowieso uberkut (tijdens NSJ), dus ik ga er niet naar toe. Lekker naar de echte jazz ^O^ Alleen voor Outkast wil daar zijn
pi_138359676
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 13:09 schreef Cici het volgende:

[..]

Dat lukte dus niet. Zaal stond prop en propvol, al een hele tijd voor Stevie ging beginnen.

Maar gaan we hier nu over doorzeiken? Of gaan we het weer over de line-up hebben van NSJ.
Dat maakt het nog geen aso gedrag. Het is prop en prop vol. Het zijn gewoon mensen die het willen zien. Die hebben ook geen keuze.
pi_138359813
Ah, we gaan er dus over doorzeiken.

Ik had het niet over aso gedrag, maar over egoïstisch gedrag.
Als uitleg nog nodig is, komt die.
Ik stond in een hoekje, bij een gordijn en zag dat ik Stevie vandaar kon zien.
Ik stond al tegen de rand, en toch nog gingen mensen er zich voor drukken. Drukten mij dus weg, terwijl er al weinig plaats was. Ze hadden rustig achter mij kunnen staan en hem kunnen zien.

Hier laat ik het bij.
pi_138360035
Joh voel je niet zo aangevallen zeg :D We reageerden gewoon even op je ietwat rare redenaties. Maar ik hou er over op hoor ;)

Ik moet zeggen dat ik afgezien van Stevie de zaterdag voorlopig het meest vind tegenvallen. Vooral de vrijdag is ijzer-ijzersterk ^O^
pi_138360210
Ik ben ook best lang, en ik probeer er rekening mee te houden. Maar bij een overvolle zaal/tent heeft dat weinig nut.
pi_138360226
quote:
7s.gif Op maandag 31 maart 2014 13:20 schreef Norrage het volgende:

Ik moet zeggen dat ik afgezien van Stevie de zaterdag voorlopig het meest vind tegenvallen. Vooral de vrijdag is ijzer-ijzersterk ^O^
Ik vind juist de vrijdag tegenvallen qua aantal artiesten die ik ken. 2 artiesten maar.
Op de zaterdag (6) en zondag (3) komen er meer artiesten die ik ken..
Maar goed, Pharrell en Robin Thicke, daar ga ik voor. De rest van die line up op vrijdag ken ik niet...

Al Jareau heb ik in 2003 gezien, Stevie en Joss Stone in 2010.

Dirty Loops had ik ook graag willen zien, maar die komt helaas op de zaterdag...
pi_138360494
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 13:24 schreef Cici het volgende:

[..]

Ik vind juist de vrijdag tegenvallen qua aantal artiesten die ik ken. 2 artiesten maar.
Op de zaterdag (6) en zondag (3) komen er meer artiesten die ik ken..
Maar goed, Pharrell en Robin Thicke, daar ga ik voor. De rest van die line up op vrijdag ken ik niet...

Al Jareau heb ik in 2003 gezien, Stevie en Joss Stone in 2010.

Dirty Loops had ik ook graag willen zien, maar die komt helaas op de zaterdag...
Verschilletje in redenen om naar NSJ te gaan. Ik ga voor de jazz :) Die R&B/pop/soul kan me gestolen worden :)
pi_138360785
quote:
7s.gif Op maandag 31 maart 2014 13:31 schreef Norrage het volgende:

[..]

Verschilletje in redenen om naar NSJ te gaan. Ik ga voor de jazz :) Die R&B/pop/soul kan me gestolen worden :)
Jij gaat op de zondag, voor Outkast?
Das ook R&B/Rap toch? :P

Vond het toen zo vreemd dat Snoop Dogg daar kwam.
Wat had die nou met Jazz te maken?
Maar goed, tegenwoordig is het niet alleen maar Jazz meer.

Mijn vader ging vroeger vaak en had daar Chuck Berry gezien, das ook geen jazz, of James Brown, das meer funk.

Ach, voor elk wat wils.

Als ik het geld er voor had, dan ging ik vrijdag en zaterdag.
  maandag 31 maart 2014 @ 13:42:23 #50
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_138360888
Mooie gevarieerde line-up wederom. Even kijken of het budgettair gezien mogelijk is om alle dagen te gaan. :9~
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')