Ja ik weet dat ik het ook gewoon kan, toets ging ook prima. Ben alleen bang voor een domme fout vanwege de zenuwen ofzo .quote:Op maandag 6 januari 2014 21:25 schreef Tokapi het volgende:
[..]
Je kunt het gewoon! Anders mocht je niet gaan afrijden.
Ik had ook 9.50 en het was heel fijn rustig op de weg.
Dat is toch al na vier mislukte reguliere examens? Verder zijn de eisen waaraan je in een BNOR-examen (zoals het tegenwoordig heet) moet voldoen hetzelfde als bij je eerste gewone rijexamen. Van cadeau krijgen is dus zeker niet direct sprake. Je krijgt wat meer tijd, je kunt even stoppen om tot rust te komen, maar verkeersregels veranderen uiteraard niet, je moet je voertuig nog steeds kunnen beheersen en je moet nog steeds goed kijken.quote:Op maandag 6 januari 2014 16:29 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Nouja, eigenlijk wel, want de 6e keer, zo'n praktijk staatsexamen, krijg je hem zo'n beetje cadeau en hoor je eigenlijk niet op de weg thuis.
Ook dan hoef je nog niet per se te zakken. Ik maakte direct in het begin een domme fout, maar (in tegenstelling tot mijn verwachting) liet ik daarna zien dat ik dat los kon laten en heb vervolgens goed gereden waardoor ik wel geslaagd ben.quote:Op maandag 6 januari 2014 21:29 schreef Neraice het volgende:
[..]
Ja ik weet dat ik het ook gewoon kan, toets ging ook prima. Ben alleen bang voor een domme fout vanwege de zenuwen ofzo .
BNOR is na vier examens ja.quote:Op maandag 6 januari 2014 21:31 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Dat is toch al na vier mislukte reguliere examens? Verder zijn de eisen waaraan je in een BNOR-examen (zoals het tegenwoordig heet) moet voldoen hetzelfde als bij je eerste gewone rijexamen. Van cadeau krijgen is dus zeker niet direct sprake. Je krijgt wat meer tijd, je kunt even stoppen om tot rust te komen, maar verkeersregels veranderen uiteraard niet, je moet je voertuig nog steeds kunnen beheersen en je moet nog steeds goed kijken.
Verder vraag ik me af of er harde cijfers bestaan over een verhoogd risico op ongevallen voor automobilisten die via een BNOR-examen hun rijbewijs hebben gehaald.
Je hebt toch nog steeds van die figuren waarvan je je afvraagt hoe ze ooit hun rijbewijs hebben kunnen halen? En als je zoveel ervaring had opgedaan, had je toch al een eerder examen moeten halen?quote:Op maandag 6 januari 2014 22:41 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
BNOR is na vier examens ja.
Ik denk niet dat de ongevallencijfers hoger liggen. Na 4 examens ben je namelijk ook een hele hoop lessen verder; je hebt dan dusdanig veel rijervaring opgebouwd dat het denk ik wel meevalt met die ongelukken.
quote:Op maandag 6 januari 2014 23:06 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Je hebt toch nog steeds van die figuren waarvan je je afvraagt hoe ze ooit hun rijbewijs hebben kunnen halen? En als je zoveel ervaring had opgedaan, had je toch al een eerder examen moeten halen?
Hij heeft wel een punt. De volslagen idiote weggebruikers halen daar uiteindelijk t roze pasje. Naast de personen die moeite hebben met examens en de langzame leerlingen.quote:
Vaak zijn dat dan juist toch echt mensen die toch echt na één of twee rijexamens naar het gemeentehuis konden.quote:Op maandag 6 januari 2014 23:06 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Je hebt toch nog steeds van die figuren waarvan je je afvraagt hoe ze ooit hun rijbewijs hebben kunnen halen?
Of ze houden tot en met het examen de schijn op en gaan daarna vervolgens rijden zoals ze dat zelf goed vinden.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 00:01 schreef portie het volgende:
[..]
Hij heeft wel een punt. De volslagen idiote weggebruikers halen daar uiteindelijk t roze pasje. Naast de personen die moeite hebben met examens en de langzame leerlingen.
Die heb je ook. Het is ook maar een kleine groep mensen die het zo gevaarlijk maakt voor de rest.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 00:04 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Of ze houden tot en met het examen de schijn op en gaan daarna vervolgens rijden zoals ze dat zelf goed vinden.
Je hebt de bewuste aso's, die zijn gevaarlijk, maar weten waar ze mee bezig zijn. Die doen dingen bewust en hebben wel door wat er zich rondom hun voertuig afspeelt. Jammer alleen dat zelfreflectie ontbreekt. Ook heb je de onbewuste aso's, die zijn nog veel gevaarlijker, daar die niet door hebben wat ze nou eigenlijk doen. Ook zijn die zich compleet onbewust van alles dat er zich rondom het voertuig afspeelt. Een mooi voorbeeld van de tweede is iemand die invoegt op een 80 weg waardoor mensen moeten remmen en vervolgens niet gaat versnellen, maar 40 blijft tuffen.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 00:04 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Of ze houden tot en met het examen de schijn op en gaan daarna vervolgens rijden zoals ze dat zelf goed vinden.
Ja dat is toch bizar, echt een gevaar op de weg als je die ziet rijden.. Een keer naast hem gezeten, maar je moet hem steeds overal op wijzen terwijl ik zelf m'n rijbewijs nog niet heb.. Vond het echt levensgevaarlijk!quote:Op dinsdag 7 januari 2014 09:34 schreef dick_laurent het volgende:
3 ingrepen en alsnog geslaagd?? Ok dat is wel bizar ja. Op zich bij een ingreep kan je nog wel slagen, mits het niet een cruciale levensgevaarlijke fout was.... ken wel mensen die met 1 ingreep alsnog geslaagd zijn.
Anyway, ik mag vanavond weer. Wordt weer voor het eerst in het donker rijden sinds weken. Zal wel ff wennen zijn. Ik vind in het donker lessen toch wel pittiger namelijk.
Thanks! Ja ik zie op zich niet zo slecht dat ik denk dat ik een nachtbril nodig heb.... tis meer de fietsers zonder licht (waar je er helaas veul van hebt hier in Utrecht) die mij erg zenuwachtig makenquote:Op dinsdag 7 januari 2014 09:46 schreef Doorzettertje het volgende:
[..]
Ja dat is toch bizar, echt een gevaar op de weg als je die ziet rijden.. Een keer naast hem gezeten, maar je moet hem steeds overal op wijzen terwijl ik zelf m'n rijbewijs nog niet heb.. Vond het echt levensgevaarlijk!
Maar succes dan vanavond! Ene tip voor als je last hebt van rijden in het donker; een nachtbril kopen Zijn echt super dingen. Ik was eerst in het donker zo gevaarlijk dat dat eigenlijk bij het RDW gemeld zou moeten worden, maar met die bril gaat het prima.
Ja super irritant.. Zeker omdat je bijna altijd ook nog eens donkere kleren aan hebben.. Dan heb ik echt zo iets van tja jij wilt gewoon aangereden worden zeker.. -.-quote:Op dinsdag 7 januari 2014 10:10 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Thanks! Ja ik zie op zich niet zo slecht dat ik denk dat ik een nachtbril nodig heb.... tis meer de fietsers zonder licht (waar je er helaas veul van hebt hier in Utrecht) die mij erg zenuwachtig maken
quote:Op dinsdag 7 januari 2014 09:34 schreef dick_laurent het volgende:
ken wel mensen die met 1 ingreep alsnog geslaagd zijn.
En??quote:Op maandag 6 januari 2014 20:47 schreef Neraice het volgende:
Morgenochtend is het zover. Stik nu al van de zenuwen.
De stilte verklaren, het kan beide kanten opquote:
Haha beide is mogelijk idd! We wachten vol spanningquote:Op dinsdag 7 januari 2014 14:10 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
De stilte verklaren, het kan beide kanten op
Ofwel: Gehaald, en nu superblij iedereen het vertellen en fok is op dit moment niet belangrijk.
Ofwel: Gezakt en nu sacherijnig thuis zitten en geen zin in contact.
....wat zal het zijn wat zal het zijn
Tegenargument C. Je gevaarherkenning leer je makkelijker als je al gereden hebt.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 14:38 schreef Doorzettertje het volgende:
Weer iemand die zonder zijn theorie begint met lessen... Waar is iedereen mee bezig.. Eigenlijk zouden ze bij de rijscholen moeten verplichten om eerst je theorie te halen voordat je begint met lessen.. A; weet dan in ieder geval de regels voordat je zo in de auto stapt en B; je kunt tenminste zo door met je examen als je er klaar voor bent, je theorie is tegenwoordig toch 18 maanden geldig!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |