abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134602325
quote:
'Niemand pakt de regie bij vechtscheiding'

Er zijn te veel hulpverleners en instanties betrokken bij een vechtscheidingsproces. Niemand pakt de regie, concludeert Esther Kelder, de vriendin van de vader van de vermoorde broertjes Ruben en Julian. Daarom is het nodig dat iemand het mandaat heeft om knopen door te hakken. Ook zouden beide ouders psychisch moeten worden onderzocht.

'Instanties moeten de versplintering aan informatie voorkomen. Er is vaak sprake van een tunnelvisie. Rechtszaken worden vaak niet meegewogen, maar zijn wel van invloed op een vechtscheiding.'

Melden bij het Advies- en Meldpunt Kindermishandeling (AMK) is te vrijblijvend. Het meldpunt onderzocht niet waarom Iris (de ex van Jeroen, red.) hulpverleners steeds meldingen liet doen, omdat het 'niet aan waarheidsvinding doet'.

Ook is de positie van vaders en moeders in het proces niet gelijkwaardig. Er is weinig aandacht voor de nieuwe situatie van gescheiden partners. Instanties zetten de ervaring van nieuwe partners buitenspel in hun beoordeling. 'Hulpverleners moeten kijken hoe ouders met de kinderen omgaan. Kijk naar de motieven bij beschuldigingen. Als ik als moeder wil dat mijn ex zijn kinderen niet meer mag zien, kom ik een eind. Gun dat ze het bij de andere ouder ook leuk hebben.'

De Inspectie voor de Jeugdzorg erkent dat instanties te weinig middelen hebben om in scheidingszaken een impasse te doorbreken.

Moddergooien
Haar vriend Jeroen Denis vermoedde dat zijn ex een bewuste tactiek van moddergooien toepaste om instanties aan haar kant te krijgen. Afgelopen mei pleegde hij zelfmoord nadat hij zijn zoontjes (9 en 7 jaar oud) van het leven had beroofd. De lichamen van Ruben en Julian werden 2 weken na hun vermissing gevonden in een duiker in een sloot in Cothen.

Voor één keer doet Esther haar verhaal, gesteund door een map vol documenten en mails. 'Jeroen was mijn maatje. We maakten lol en bespraken veel. Daarom is het zo gek dat dit is gebeurd, zonder dat ik het wist. Ik kan er nog steeds boos om worden. Was er écht geen andere oplossing?'

'Jeroen is tot het uiterste gedreven. Hij zag geen uitweg meer. Hij stond met zijn rug tegen de muur, was murw gebeukt. In zijn wanhoop heeft hij een keus gemaakt.'
Extra info:
Reconstructie NRC: veiligheid Ruben en Julian al vier jaar in het geding

[ Bericht 56% gewijzigd door Specularium op 23-12-2013 13:57:58 ]
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_134602368
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 12:47 schreef Ticootje het volgende:

Hier zit wel waarheid in.. Hij liet haar buiten uitspraken van de raad… Wie weet wat er meer is gebeurd zonder haar weten. Of wat hij heeft gedaan als ze er niet was.
Het kan natuurlijk gewoon zo zijn dat hij een leuke man speelde, een toneelstuk voor zn omgeving.
Precies. Ik denk dat mevrouw Kelder naar eer en geweten haar versie heeft gegeven, maar dat wil dus niet zeggen dat moeder ook naar eer en geweten heeft gehandeld.

Uiteindelijk weten we alleen maar zeker dat die vader zich (ernstig) misdragen heeft.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_134602407
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 12:54 schreef DS4 het volgende:

[..]

Precies. Ik denk dat mevrouw Kelder naar eer en geweten haar versie heeft gegeven, maar dat wil dus niet zeggen dat moeder ook naar eer en geweten heeft gehandeld.

Uiteindelijk weten we alleen maar zeker dat die vader zich (ernstig) misdragen heeft.
Eens.
pi_134602433
quote:

[..]

We weten dat de vader blijkbaar in staat was om zn eigen kinderen te vermoorden, niet in een opwelling, maar dit ook nog eens tot in de puntjes voor te bereiden. Dat laat op zich ook genoeg zien wie de man daadwerkelijk was en waartoe hij in staat was.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_134602448
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 12:49 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Maar ja, je kan zoveel willen…

Om dan maar te stellen ik niet, jij ook niet… Dat gaat gewoon veel te ver. Ook om een punt te maken. Het is natuurlijk niet zo dat er ook maar iets veranderd in het hele systeem.
Op dat moment is hij de fase waarin hij nog helder kan denken gepasseerd.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_134602450
Oh en plak ff het hele interview in de op…
pi_134602472
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 12:56 schreef eight het volgende:

[..]

Ja is dat wel zo? Helder genoeg om een moord voor te bereiden. Tot in de puntjes...
pi_134602502
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 12:56 schreef Ticootje het volgende:
Die is er door een mod uitgehaald
pi_134602535
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 12:55 schreef Ticootje het volgende:

[..]

We weten dat de vader blijkbaar in staat was om zn eigen kinderen te vermoorden, niet in een opwelling, maar dit ook nog eens tot in de puntjes voor te bereiden. Dat laat op zich ook genoeg zien wie de man daadwerkelijk was en waartoe hij in staat was.
Volgens mij lopen er heel veel van dat soort gekkies rond die niet getriggerd worden.
pi_134602549
quote:
Dat mag niet. Blijkbaar was de bron niet goed genoeg.
pi_134602560
quote:

[..]

Het gaat er echter om of de vermoedens op dat moment door de moeder gegrond waren of dat dit een self-fulfulling prophecy is.
Hoeveel vrouwen roepen wel niet dat hun ex gewelddadig is? Een enkeling zal dat wel zijn, maar om dan dat geroeptoeter meteen als waarheid aan te nemen. Als die moeder ECHT dacht dat hij de kinderen wat zou aandoen, dan zou ze de kinderen wel thuis hebben gehouden en niet aan de ex hebben meegegegeven, met de consequenties van dien.
  maandag 23 december 2013 @ 12:59:59 #12
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_134602561
quote:

[..]

Precies. Ik denk dat mevrouw Kelder naar eer en geweten haar versie heeft gegeven, maar dat wil dus niet zeggen dat moeder niet ook naar eer en geweten heeft gehandeld.

Fixed
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 23 december 2013 @ 13:00:00 #13
3542 Gia
User under construction
pi_134602563
Wat ik vaak bij samengestelde gezinnen zie, is dat ze de weekenden zó proberen in te plannen, dat ze twee weekenden geen kinderen hebben. Effe vrij.
Dat kon niet met deze uitspraak. Wellicht was dan de reactie dat ze niet naar vader konden. Of, zoals nu gebeurde, met papa een dagje naar een hotel, omdat de kinderen van Esther er dat weekend ook waren. Beetje fatsoenlijk plannen, schijnt vaak niet te kunnen, omdat de scheidenden elkaar nog geen avondje rust gunnen.

Verder dieptriest hoe dit gelopen is.
pi_134602564

[ Bericht 75% gewijzigd door cjan op 23-12-2013 13:01:35 ]
pi_134602645
quote:
1s.gif Op maandag 23 december 2013 12:58 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Volgens mij lopen er heel veel van dat soort gekkies rond die niet getriggerd worden.
Ik denk dat het overgrote deel van onze bevolking gewoon tot moord in staat is, mits genoeg getriggerd..

Ik noem een voorbeeld, als ik erachter moet komen dat er een viespeuk aan mn kinderen heeft gezeten en deze 8 jaar de bak in gaat, zal ik er alles aan doen om hem na 8 jaar op te sporen, prijs die ik betaal maakt niet uit.
Iedereen heeft een trigger.
  maandag 23 december 2013 @ 13:02:29 #16
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_134602648
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 11:41 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Onzin, je kunt gewoon corrigeren, maar idd zonder vormen van geweld. Dat is ook vaak de beste manier. Beetje gek gek wat je hier zegt, dan maar geen kinderen, omdat je ze geen tik mag geven of onder een (warme) douche kunt zetten?
Omdat je zelf niet meer mag beslissen wat een goede aanpak is. Ik mis het vertrouwen in het gezonde verstand en de goede wil van de ouder. Ik vind de regels/verboden véél te ver gaan. Het ene kind is het andere niet. Als ouder mis je nu armslag om te kunnen handelen zoals je in een bepaalde situatie nodig/zinvol lijkt.
Triest genoeg gaat de écht mishandelende ouder nog steeds vrijwel ongestoord zijn gang. Die zorgt wel dat het kind uit angst zwijgt over het geweld.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_134602650
quote:

[..]

Dat laat zien wat voor kutwijf Iris moet zijn geweest om hem zo erg te treiteren en bij z'n kinderen weg te houden.
Ik vind het haar verdiende loon!
Wacht maar, over 2 jaar heb ik prachtig lang haar. (Hey dat rijmt!)
pi_134602659
quote:
Maarja, zo kan elke vrouw dus gaan schreeuwen dat de man gewelddadig is, BJZ plaats in al die gevallen kind bij de moeder. Vader wordt gefrustreerd en doet iets (wat niet goed te praten is) en dan heeft de moeder ineens gelijk.
Ik zeg toch al dat BJZ daar niet zomaar op moet gaan handelen? Goed onderzoek lijkt me altijd erg handig.

Maar in dit geval hebben we een achteraf blik waarmee we kijken, blijkt dat deze man aardig goed was in de redelijke peer uithangen terwijl hij dat (in die tijd van plannen en uitvoeren iig) niet was, dat hij dit heel erg goed verborgen wist te houden voor zijn omgeving.

Nogmaals, we hebben het over een voorbereiding van een paar weken waarin spullen zijn gekocht, nagedacht is over waar de kinderen te verstoppen zodat ze niet makkelijk gevonden zouden worden, hoe de sporen zo verwarrend mogelijk te maken.
Half april krijgt hij te horen dat zijn kinderen onder toezicht komen en hij ze minder zal zien, 7 mei vermoord hij ze, in de tussentijd koopt hij spulletjes en maakt plannen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_134602685
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 12:56 schreef eight het volgende:

[..]

Hij kon heel prima helder denken blijkbaar, want het was allemaal erg goed georganiseerd.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  maandag 23 december 2013 @ 13:03:35 #20
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_134602690
quote:
1s.gif Op maandag 23 december 2013 13:02 schreef Brummetje_ het volgende:

[..]

Dat laat zien wat voor kutwijf Iris moet zijn geweest om hem zo erg te treiteren en bij z'n kinderen weg te houden.
Dat meen je serieus?
pi_134602711
quote:
1s.gif Op maandag 23 december 2013 13:02 schreef Brummetje_ het volgende:

[..]

Dat vind ik niet. Je neemt niet 2 kinderen mee de dood in..

Als hij had besloten zn ex op te halen en haar mee te nemen, dan was het verhaal anders.
pi_134602770
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 13:03 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dat meen je serieus?
Laat ik zeggen dat ik heel goed begrijp waarom Jeroen dit gedaan heeft. Hij heeft Iris op geniale wijze teruggepakt. Met iets wat nooit meer terug te draaien is.
Wacht maar, over 2 jaar heb ik prachtig lang haar. (Hey dat rijmt!)
pi_134602831
quote:
1s.gif Op maandag 23 december 2013 13:05 schreef Brummetje_ het volgende:

[..]

Laat ik zeggen dat ik heel goed begrijp waarom Jeroen dit gedaan heeft. Hij heeft Iris op geniale wijze teruggepakt. Met iets wat nooit meer terug te draaien is.
Geniaal nog wel.
pi_134602841
quote:

[..]

Ja is dat wel zo? Helder genoeg om een moord voor te bereiden. Tot in de puntjes...
Dat lijkt idd. tegenstrijdig. Blijft toch heel lastig om zich in zijn situatie te verplaatsen.
Dat hij op een gegeven moment doordraait is goed te begrijpen maar dat hij de moord van zijn kinderen geplanned heeft is eigenlijk niet te bevatten.
  maandag 23 december 2013 @ 13:07:34 #25
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_134602845
quote:

[..]

(Je eigen) kinderen vermoorden zie jij als een geniale manier om iemand terug te pakken? :')

Tijd dat ze je op komen halen en in een kamertje opsluiten, halve zool. _O-
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
pi_134602865
quote:

[..]

Say Whut ?
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_134602881
Goede troll wel.
pi_134602904
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 13:07 schreef eight het volgende:

[..]

Dat lijkt idd. tegenstrijdig. Blijft toch heel lastig om zich in zijn situatie te verplaatsen.
Dat hij op een gegeven moment doordraait is goed te begrijpen maar dat hij de moord van zijn kinderen geplanned heeft is eigenlijk niet te bevatten.
Ik kan me indenken dat je tot het uiterste gedreven kan worden. Echt.

Maar ik kan me simpelweg niet voorstellen dat je je eigen kinderen vermoord om een ander een hak te zetten / terug te pakken / wraak nemen / welk motief dan ook.
  maandag 23 december 2013 @ 13:09:36 #29
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_134602939
quote:

[..]

En zijn zoontjes ook. Nou chapeau hoor!!! Dikke ^O^
  maandag 23 december 2013 @ 13:09:40 #30
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_134602943
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 13:08 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik kan me indenken dat je tot het uiterste gedreven kan worden. Echt.

Maar ik kan me simpelweg niet voorstellen dat je je eigen kinderen vermoord om een ander een hak te zetten / terug te pakken / wraak nemen / welk motief dan ook.
Dit.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_134602949
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 13:07 schreef Tem het volgende:

[..]

Geniaal nog wel.
Geniaal en krankzinnig. Wel heel triest.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')