abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135341706
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 23:29 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Heb jij je eigen posts wel gelezen?
Ja, en zeer aandachtig zelfs.
  vrijdag 10 januari 2014 @ 23:34:54 #122
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_135341796
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 23:33 schreef Rosario het volgende:

[..]

Ja, en zeer aandachtig zelfs.
Dan heb je dat niet heel erg objectief gedaan. En voor je me gaat beschuldigen van jodenhaat, antisemitisme of wat voor onzin dan ook: ik heb (Joodse) familie in Israël en ben er ook daadwerkelijk geweest ;)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_135341871
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 23:34 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dan heb je dat niet heel erg objectief gedaan. En voor je me gaat beschuldigen van jodenhaat, antisemitisme of wat voor onzin dan ook: ik heb (Joodse) familie in Israël en ben er ook daadwerkelijk geweest ;)
Op basis waarvan zou ik jou moeten beschuldigen van antisemitisme? Je komt net binnenvallen en hebt nog geen uitspraak over het jodendom of aanhangers daarvan gemaakt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 10 januari 2014 @ 23:38:06 #124
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_135341931
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 23:36 schreef Rosario het volgende:

[..]

Op basis waarvan zou ik jou moeten beschuldigen van antisemitisme? Je komt net binnenvallen en hebt nog geen uitspraak over het jodendom of aanhangers daarvan gemaakt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Helaas is die rationaliteit vaak afwezig (ook bij niet-Joden).. Fijn dat jij die nog wel hebt..

Wat betreft je spoiler: dat zei ik niet..
pi_135341970
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 23:38 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Helaas is die rationaliteit vaak afwezig (ook bij niet-Joden).. Fijn dat jij die nog wel hebt..
Je bedoelt dat mensen soms zomaar iemand van antisemitisme beschuldigen? Zonder aanleiding?
  vrijdag 10 januari 2014 @ 23:40:39 #126
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_135342030
quote:
5s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 23:39 schreef Rosario het volgende:

[..]

Je bedoelt dat mensen soms zomaar iemand van antisemitisme beschuldigen? Zonder aanleiding?
Ja. Kritiek op de regering/het regeringsbeleid van Israël wordt vaak als antisemitisme gezien..
pi_135342118
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 23:40 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ja. Kritiek op de regering/het regeringsbeleid van Israël wordt vaak als antisemitisme gezien..
Kritiek op de regering zou ik zeker niet als zodanig afdoen. Dat doen Israëliërs zelf ook.
pi_135342154
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 23:32 schreef Rosario het volgende:

[..]

Ik denk dat we een beetje langs elkaar heen praten. Maar dat geeft niet.
Nog even over die Joodse vrienden; heb je die wel eens verteld dat ze automatisch geschift zijn? Daar heb je nog geen antwoord op gegeven.
Heeft weinig nut: de ene deed er sowieso niks aan, wist het amper van zichzelf en zie ik ook niet meer.
De ander doet er bij mijn weten ook niet veel aan.
Dat automatisch geldt natuurlijk alleen als ze ook de verhalen van de Pentateuch meekrijgen. Het is niet iets dat in het bloed zit of zo. De Pentateuch leidt, bij pogingen de verhalen serieus te nemen, tot cognitieve dissociatie.

Gristenen hebben wel een soort van antwoord bedacht: iemand op eigen initiatief doodmaken is moord en dus strafbaar volgens de tien geboden van god, iemand op gods bevel doodmaken is doodslag en dus te prijzen volgens god.
Geschift dus: er is een duidelijke scheiding in de geest tussen het ene deel en het andere deel.
De dader van een abortus mag je doodmaken, want abortus is moord op het heilige leven!
Aan de ene kant geef je een boer en boerin uit Nederland een medaille omdat ze een jood gered hebben, tegelijk wordt aan de andere kant een granaat in een Palestijns huis geschoten om 5 uur in de ochtend.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_135342158
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 12:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

\

Vredes-proces :')
Dit is toch gewoon puur treiteren en machtsvertoon ?
  vrijdag 10 januari 2014 @ 23:44:12 #130
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_135342208
quote:
3s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 23:42 schreef Rosario het volgende:

[..]

Kritiek op de regering zou ik zeker niet als zodanig afdoen. Dat doen Israëliërs zelf ook.
Precies mijn punt (of iig 1 daarvan), daarom word ik altijd een beetje misselijk van lui die dat wél doen..
pi_135342334
Ik snap steeds minder dat mensen zich iets van die term aantrekken.
Zelfs loepzuivere joden worden soms uitgemaakt voor antisemiet, zoals die gast van de holocaustindustrie. Finkelstein, geloof ik.
Of anderzijds figuren die er niks mee te maken hebben, zoals nu bij Vitesse. :Z :O
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_135342377
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 23:43 schreef Kees22 het volgende:

[..]
Dat automatisch geldt natuurlijk alleen als ze ook de verhalen van de Pentateuch meekrijgen. Het is niet iets dat in het bloed zit of zo. De Pentateuch leidt, bij pogingen de verhalen serieus te nemen, tot cognitieve dissociatie.

Gristenen hebben wel een soort van antwoord bedacht: iemand op eigen initiatief doodmaken is moord en dus strafbaar volgens de tien geboden van god, iemand op gods bevel doodmaken is doodslag en dus te prijzen volgens god.
Geschift dus: er is een duidelijke scheiding in de geest tussen het ene deel en het andere deel.
De dader van een abortus mag je doodmaken, want abortus is moord op het heilige leven!
Aan de ene kant geef je een boer en boerin uit Nederland een medaille omdat ze een jood gered hebben, tegelijk wordt aan de andere kant een granaat in een Palestijns huis geschoten om 5 uur in de ochtend.
'Pogingen de verhalen serieus te nemen'. Tsja, dan komen we niet bij zionisten uit hoor. Zionisme is meer Dana International dan synagoge.. Wat betreft cognitieve dissociatie, dat lijkt me een nogal boude stelling.

Overigens hebben de rabbijnen ook antwoorden bedacht op de tegenstrijdigheden. Heel veel zelfs. Een bijzonder rijke literatuur heeft dat voortgebracht, dat Rabbijnse Jodendom. Helaas werd het bijzonder weinig voor seculiere doeleinden gebruikt, waardoor het God voor en God na is.

Wat betreft je vergelijking van je medaille en de granaat, dat is weer zo kort door de bocht en uit de context gerukt, daar ga ik niet eens op in.
pi_135342394
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 23:43 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dit is toch gewoon puur treiteren en machtsvertoon ?
En de Palestijnen dan de schuld geven.
De grote pestkop van het schoolplein.
En dan zielig gaan doen als mensen zich daarvan af gaan keren. Calimero, daar werd ik altijd een beetje onpasselijk van.
pi_135342430
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 23:47 schreef Kees22 het volgende:
Ik snap steeds minder dat mensen zich iets van die term aantrekken.
Zelfs loepzuivere joden worden soms uitgemaakt voor antisemiet, zoals die gast van de holocaustindustrie. Finkelstein, geloof ik.
Of anderzijds figuren die er niks mee te maken hebben, zoals nu bij Vitesse. :Z :O
Nee, ik zou het lekker als geuzennaam gaan voeren Kees, dan kun je zonder gêne Jud Süss kijken.
pi_135342837
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 19:07 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Israël is geen land :)
Hoezo dat ?
pi_135342935
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 23:49 schreef Kees22 het volgende:

[..]

En de Palestijnen dan de schuld geven.
De grote pestkop van het schoolplein.
En dan zielig gaan doen als mensen zich daarvan af gaan keren. Calimero, daar werd ik altijd een beetje onpasselijk van.
Triest inderdaad, en het ergste is: je kunt er helemaal niets aan doen.
pi_135343099
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 23:50 schreef Rosario het volgende:

[..]

Nee, ik zou het lekker als geuzennaam gaan voeren Kees, dan kun je zonder gêne Jud Süss kijken.
Haha, die discussie heb ik laatst ook al eens gehad. Ik vond het boek helemaal niet antisemitisch, eerder antiduits.

Overigens: waar ik eerder zei cognitieve dissociatie moet zijn cognitieve dissonantie. Stop.
pi_135343106
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 23:19 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Zonder verdere toelichting kan ik de foto niet plaatsen.
Unity /eenheid /verbinding . De oplossing voor alle problemen in de wereld.
pi_135343170
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 00:09 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Unity /eenheid /verbinding . De oplossing voor alle problemen in de wereld.
Ja.
Maar de opdracht om een heel volk uit te moorden, en vergeet de vrouwen en kinderen niet, hoe valt die daarmee te rijmen?
pi_135343329
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 00:04 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Triest inderdaad, en het ergste is: je kunt er helemaal niets aan doen.
Nou ja, boycotten dus.
Ze krijgen nu ook al geen deel uit een groot wetenschappelijk project van de EU. Daaraan droeg Israel 600 miljoen bij en het kreeg er 900 miljoen uit betaald. Maar jammer dan: jullie bezetten illegaal grond van anderen en dat vinden wij stout.
En als boycotten van producten uit de illegale nederzettingen niet helpt, misschien heel Israel boycotten, net zoals indertijd Zuid-Afrika.
Er moet druk op de ketel komen, dat is wel duidelijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')