Kan met elke gekookte garnaalsoort die je wilt (of krab! of kreeft!), net wat je lekker vindt.quote:Op zaterdag 21 december 2013 18:53 schreef sirdanilot het volgende:
Wat voor garnalen gebruik je voor de kroepoek? Gewoon hollandse?
En zou je de kroepoek ook kunnen drogen en dan bewaren, en frituren wanneer je er zin in hebt? Dan lijkt het me namelijk juist superhandig. Eventueel in de vriezer.
quote:Op zaterdag 21 december 2013 18:43 schreef FutureFairytale het volgende:
tapiocaMAIL nog wel, lekker digitaal.
Zit je in de US? Heb nog nooit pastrami op. Lijkt het op corned beef?quote:
Yep.quote:
Het is allebei rund, en wel vergelijkbaar, alleen is pastrami peperiger.quote:nog nooit pastrami op. Lijkt het op corned beef?
Klopt, maar vandaag hebben we verse kabeljauw. Dat komt in landen als brazilië/portugal, waar veel gezouten/gedroogde kabeljauw gegeten wordt, ook steeds meer in zwang in culinaire kringen.quote:Op maandag 23 december 2013 13:33 schreef Pietverdriet het volgende:
Echt mediterrane kabeljauw is natuurlijk stokvis
Mijn lief moest er ooit ook niets van hebben, maar na consequent volhouden )mijnerzijds van piepkleine beetjes verse koriander naar steeds een blaadje meer) is -ie er wel aan gewend. Geen koriander lusten is in mijn keuken geen optie hoor.quote:Op maandag 23 december 2013 21:19 schreef sirdanilot het volgende:
Helaas lusten de zeurpieten hier geen korianderblad![]()
En dat eet men rauw?quote:Op maandag 23 december 2013 18:45 schreef uniekhoorn het volgende:
Dit is voor herhaling vatbaar... met neme een groot chineze kool blad, leg er een stuk witvis op met zout/peper/dille/kerrie met daarop een paar flinterdun gesneden palkjes rode peper en rauwe knoflook en verse sjalot, citroentje, paar plakken kaas. Daarop weer een groot blad chineze kool (pakketje dus).
Ojs.. uit de oven, 200gr, zo'n 20 tot 30 minquote:Op maandag 23 december 2013 21:50 schreef theKiD het volgende:
[..]
En dat eet men rauw?
Of uit de oven? Of gestoomd?
quote:Op dinsdag 24 december 2013 00:55 schreef Prego het volgende:
Een frambozen ijsthee met wat vodka en daarna
quote:Op dinsdag 24 december 2013 15:47 schreef Jula123 het volgende:
net 2 geroosterde witte boterhammen met omelet met kaas.
nu reep milka tuc.
probeer het eens, is heerlijk!quote:Op dinsdag 24 december 2013 15:51 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]Wat moet dat een vieze combi zijn.
ook heerlijk op kleine kroketjes cq bitterballen van te malkenquote:Op dinsdag 24 december 2013 15:53 schreef BlackLining het volgende:
Hazenpeper van gisteren. Uiteindelijk met twee van gegeten dus minder over dan ik had gehoopt.
Maar godverdomme wat wordt dat spul lekker van een nachtje staan
Smerige melkchocolade met ranzige koekjes.quote:Op dinsdag 24 december 2013 15:51 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]Wat moet dat een vieze combi zijn.
quote:Op dinsdag 24 december 2013 15:57 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Smerige melkchocolade met ranzige koekjes.
Laat het eten weten als je hem hebt gemaakt, ik ben benieuwd wat je ervan vindt!quote:Op zaterdag 21 december 2013 16:11 schreef Thezappa het volgende:
[..]
Lijkt me lekker..ga ik van de week maken
Me 2, heb vers deeg. Met ham en kaas vullen straksquote:
Das al helemaal goddelijkquote:Op woensdag 25 december 2013 11:33 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Me 2, heb vers deeg. Met ham en kaas vullen straks
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
Hah, wij ook, groentesoep.quote:Op vrijdag 27 december 2013 18:39 schreef MaLo het volgende:
Na met kerst veel gegeten te hebben, hadden we vanavond zelfgemaakte groentesoep
Ik las karameltiet.quote:
Net ook Chinees gegeten. Champignonsoep, kip zoetzuur, babi pangang, varkenshaas in ketjapsaus en ossenhaas met groenten + kroepoek, mini loempia'tjes, sate en nasi.quote:
Griep kak! De r is in de maand dus levertraan, en een grapefruitquote:Op woensdag 1 januari 2014 00:46 schreef Mirjam het volgende:
Het nieuwe jaar ingeluid met thee met honing en een schepje ascorbinezuur.
vanmiddag een vers sapje met kiwi en grapefruit gemaakt, samen met een cocktail aan antibiotica en paracetamol. Je moet wat he?quote:Op woensdag 1 januari 2014 00:48 schreef Geerd het volgende:
[..]
Griep kak! De r is in de maand dus levertraan, en een grapefruit
Maar dan ben je toch niet echt ziek als je dat binnen kunt houden?quote:Op woensdag 1 januari 2014 00:49 schreef Mirjam het volgende:
[..]
vanmiddag een vers sapje met kiwi en grapefruit gemaakt, samen met een cocktail aan antibiotica en paracetamol. Je moet wat he?
(beste wensen)
Ik ka wat binnen houden maar daar is ook meteen alles mee gezegd.quote:Op woensdag 1 januari 2014 00:53 schreef Geerd het volgende:
[..]
Maar dan ben je toch niet echt ziek als je dat binnen kunt houden?
Ben je wel eens echt ziek geweest? 1 slok gekookt water en je schijt de hele pot al onder, laat staan
dat ik wat moet drinken
quote:Op woensdag 1 januari 2014 13:55 schreef Iwanius het volgende:
Koe Loe Ha i.c.m.mihoensoep-Sui Kau & eend.
Pfff kom je een keer hier koken?quote:Op woensdag 1 januari 2014 18:21 schreef Zo-is-dat het volgende:
Borrel voor de familie gehad hier, druk geweest:
- drie soorten foccacia
- drie tapenades
- drie zuurdesem broden
- drie soorten mini quiche
- knolselderij soepje met basilicum olie
- hoisin balletjes
- pasteitjes met ragout
- lavendel tea cakes
- grote creme brulee
- spiced sugared cranberries
- caprese salade
- geroosterde paprika salade
Het was erg gezellig!
Slavinkenquote:Op donderdag 2 januari 2014 18:45 schreef Iwanius het volgende:
Slavink & Pom des Art & Sperziebonen
eet jij iedere dag buiten de deur eigenlijk? (en zo ja, waarom? werk?)quote:Op donderdag 2 januari 2014 18:45 schreef Iwanius het volgende:
Foto vanuit de kantine van je werk?quote:Op donderdag 2 januari 2014 18:45 schreef Iwanius het volgende:
• Welke kantine?quote:
Tuurlijk niet, alleen gekookte aardappels eet je met jus. Anders met mayo. Jus is voor bij het vlees. En in dit geval ook voor bij de groenten.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 15:49 schreef Iwanius het volgende:
En een beetje kenner had kunnen zien dat slavinken met jus en pommes en boontjes
en ook nog mayo wel erg veel van het goede is. Zeg maar gerust ligt er te dik bovenop!
(jus + mayo?= vette boel)
Giga burger 1a! en Giga burger 1b! als lunch buiten de deur.
Owwwwwwwwww lekker!!quote:Op vrijdag 3 januari 2014 18:07 schreef Dragonberry het volgende:
Hele kip staat nu nog in de oven, straks lekker opeten met salade erbij
quote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:24 schreef sieske het volgende:
Toe: sticky toffee puddings met gezouten whisky karamel saus en vanille ijs
ohh lekker, mag ik een receptje?
Bahquote:Op zaterdag 4 januari 2014 16:09 schreef uniekhoorn het volgende:
Vanavond gebakken lever met ui en spek
Ermnermquote:Op zondag 5 januari 2014 17:59 schreef Mirjam het volgende:
Ik heb een maaltijdsalade met garnalen, maar geen idee of ik daar trek in heb. Neem straks wel een stukje kip, heb kippenpoten in de oven staan, in een braadzak met provencaalse mix
Het werden 2 broodjes met kipkerriesalade en tonijnsalade.quote:Op zondag 5 januari 2014 12:57 schreef Anne het volgende:
Bakje fruitsalade en een aardbeienthee.
Zo meteen nog een wit broodje met *iets* erop.
Door deze post had ik net ook een glas passoa jusquote:Op zondag 5 januari 2014 20:07 schreef Anne het volgende:
[..]
Het werden 2 broodjes met kipkerriesalade en tonijnsalade.
Daarnet pasta op, met spekjes, veel groenten en een nasi-bami kruidenmix in plaats van saus.
Nu ga ik aan de sinaasappelsap met passoã![]()
.
lekker snel dronken wordenquote:Op maandag 6 januari 2014 07:09 schreef littledrummergirl het volgende:
Ojah passoa das oldskoolook maar weer eens een flesje halen, de puber in mij vond dat spul heerlijk
week boodschappen met 16eu.quote:Op zaterdag 21 december 2013 19:00 schreef Geerd het volgende:
Vandaaag koffie broodje kaas met paprika, mandarijntje pils natuurlijk en kipfilet schotel met een kapsalon besteld 16,- best wel duur eigenlijk koop ik een week boodschappen voor ex bier dan.
Toch niet met een zakje nasimix he zoals in t recept?quote:Op maandag 6 januari 2014 16:56 schreef golfer het volgende:
Straks: nasi goreng met gebakken rookworst en sambalomelet.
Nee, met veel vers gesneden groentes en Indische kruiden uit mijn eigen keuken erbij.quote:Op maandag 6 januari 2014 18:57 schreef FutureFairytale het volgende:
Toch niet met een zakje nasimix he zoals in t recept?![]()
Denk overigens dat de Unox pittige rookworst er wel bij past, gezien t oosters is.
3 broden en een beetje beleg? Paar appeltjes er bij. klaarquote:Op maandag 6 januari 2014 07:17 schreef spierbal het volgende:
[..]
week boodschappen met 16eu.![]()
Hoe doete gij dat dn.
Eet jij geen avondeten?quote:Op maandag 6 januari 2014 21:39 schreef Geerd het volgende:
[..]
3 broden en een beetje beleg? Paar appeltjes er bij. klaar
Ik geef wekelijks meer dan honderd euro uit aan drank, eten en sigaretten. Vooral drank eigenlijk.quote:Op maandag 6 januari 2014 16:39 schreef sirdanilot het volgende:
Ik doe ook met 16 echt wel een week hoor. Studentenbudget hè. Gewoon alleen zelf dingen maken (geen pakjes/kant en klaar), niet te veel vlees eten (ik sla regelmatig een dagje vlees over) en groenten zoveel mogelijk in de aanbieding kopen.
Bier reken ik overigens niet echt mee met mijn boodschappen, zeker geen bier in de kroeg. Maar goed zelfs qua bier doe ik tegenwoordig vrij zuinig, vroeger dronk ik veel meer.
Nope, ik"werk" tussen 16.00 en 0100 ongeveer, ik eet beetje beetje fruit melk, en als ik thuis kom brood kaas en vlees en bier tot 04.00 dan weer 12 uur pitten Ongeveer hoor.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |