Ik versta er echt helemaal niets vanquote:
Feiten ter plekke verzint?quote:Op zondag 22 december 2013 20:40 schreef GGMM het volgende:
[..]
Je kwam niet zo op me over nadat je zon uitspraak verdedigt. Zeker niet omdat je feiten ter plekke verzint om dit te doen. Maar oke, was niet persoonlijk bedoeld.
PSV wat je met me doet,quote:Op zondag 22 december 2013 20:45 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Ik versta er echt helemaal niets van
Oke dan, prima.quote:Op zondag 22 december 2013 20:45 schreef tja77 het volgende:
Tuurlijk zie ik dat niet gebeuren.
Maar gezien de competitie, kan het zomaar gebeuren
Niet echt. Vond het PSV van die jaren individueel een stuk minder. Met Danny koevermans, Simons, culina, issakson, salcido, Brechet. Wat een teringbende was dat.quote:Op zondag 22 december 2013 20:44 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Dat valt voor bijna alle clubs wel te zeggen he. Ik vind dat je PSV als selectie overschat.
Misschien zijn ze over 2 jaar zo ver maar nu nog lang niet.
Ik dacht dat ik met feiten kwam (om andermans mening onderuit te halen), oke, ik vergiste me.quote:Op zondag 22 december 2013 20:41 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Maar kom dan gewoon niet met deze uitspraken die makkelijk onderuit te halen zijn. Verder ben je idd vaak kritisch op PSV.
Maak je weer de fout met individueel.quote:Op zondag 22 december 2013 20:47 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Niet echt. Vond het PSV van die jaren individueel een stuk minder. Met Danny koevermans, Simons, culina, issakson, salcido, Brechet. Wat een teringbende was dat.
Er is veel mogelijk maar er zijn grenzen Er lijkt juist de laatste weken steeds meer een top 4 te gaan vormen. Ajax, Vitesse, Twente en Feyenoord. En het is echt schier onmogelijk dat je ze alle 4 nog in gaat halen.quote:Op zondag 22 december 2013 20:48 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ik dacht dat ik met feiten kwam (om andermans mening onderuit te halen), oke, ik vergiste me.
En nee, ik weet dat PSV geen kampioen gaat worden. Maar gezien de competitie is er veel mogelijk.
Het begint gewoon met goede spelers. Die raken met de tijd wel op elkaar ingespeeld.quote:Op zondag 22 december 2013 20:48 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Maak je weer de fout met individueel.
Kans is ook nihil, maar veel van die ploegen moeten nog tegen elkaar, wat geheid puntverlies op gaat leveren.quote:Op zondag 22 december 2013 20:50 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Er is veel mogelijk maar er zijn grenzen Er lijkt juist de laatste weken steeds meer een top 4 te gaan vormen. Ajax, Vitesse, Twente en Feyenoord. En het is echt schier onmogelijk dat je ze alle 4 nog in gaat halen.
Onzin, veel te kortzichtig. Je lijkt Brands wel.quote:Op zondag 22 december 2013 20:55 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Het begint gewoon met goede spelers. Die raken met de tijd wel op elkaar ingespeeld.
Je lijkt Marcel Brands wel.quote:Op zondag 22 december 2013 20:55 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Het begint gewoon met goede spelers. Die raken met de tijd wel op elkaar ingespeeld.
Maar die ploegen kunnen ook allemaal nog van PSV punten afpakken. En dat zie ik ook wel gebeuren. PSV mag echt zo goed als geen puntverlies meer lijden en met uitwedstrijden tegen Ajax en Vitesse nog op het programma vind ik dat best wel een lastige taak.quote:Op zondag 22 december 2013 20:56 schreef tja77 het volgende:
[..]
Kans is ook nihil, maar veel van die ploegen moeten nog tegen elkaar, wat geheid puntverlies op gaat leveren.
Ajax, speelt ook nog Europees, en voor de beker. Dat wil overgens niet zeggen dat ze per defenitie punten in gaan leveren. Er gaan bovenin echt nog klappen vallen.
Aan de andere kant roep ik al een tijdje dat het kampioenschap tussen Ajax en Vitesse zal gaan. En daar blijf ik bij.
Komende jaren is Ajax titelkandidaat no.1 en zal er elk jaar een andere club meestrijden voor de titel.
Vandaar ook mijn laatste 2 alinea's.quote:Op zondag 22 december 2013 20:58 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Maar die ploegen kunnen ook allemaal nog van PSV punten afpakken. En dat zie ik ook wel gebeuren. PSV mag echt zo goed als geen puntverlies meer lijden en met uitwedstrijden tegen Ajax en Vitesse nog op het programma vind ik dat best wel een lastige taak.
Ooit moet de eerste keer zijn.quote:Op zondag 22 december 2013 20:35 schreef GGMM het volgende:
[..]
Geeft niks, maar zeg dan niet dit soort dingen. Nog nooit is het gebeurd dat een club met 11 punten achterstand in de winterstop nog kampioen werd en dat je zo'n stelling verdedigt in plaats van hem veroordeelt vind ik echt heel vreemd. Snap dat je ergens op hoopt, maar je mag best eens een kritische houding aannemen tov je eigen spelers.
Gelukkig maar.twitter:RikElfrink twitterde op zondag 22-12-2013 om 20:58:24#Maher over zijn 'gebaar' tijdens #PSV - #ADO: "Het was niet negatief bedoeld. Ik hoopte juist dat de fans achter ons zouden blijven staan." reageer retweet
Wat deed hij dan? Heb het denk ik gemist.quote:Op zondag 22 december 2013 21:22 schreef Gramulanion het volgende:
Gelukkig maar.twitter:RikElfrink twitterde op zondag 22-12-2013 om 20:58:24#Maher over zijn 'gebaar' tijdens #PSV - #ADO: "Het was niet negatief bedoeld. Ik hoopte juist dat de fans achter ons zouden blijven staan." reageer retweet
Wegwerp gebaar. Positief bedoeld.quote:Op zondag 22 december 2013 22:00 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Wat deed hij dan? Heb het denk ik gemist.
Die jeugd van tegenwoordig met hun gebarentaal, ik begrijp het ook allemaal niet meer. Ze hebben echt hun eigen taaltje ontwikkeld, lijkt het soms wel.quote:Op zondag 22 december 2013 22:01 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
Wegwerp gebaar. Positief bedoeld.
willemsauschwitz.jpgquote:Op zondag 22 december 2013 22:33 schreef Lemming22 het volgende:
[..]
Die jeugd van tegenwoordig met hun gebarentaal, ik begrijp het ook allemaal niet meer. Ze hebben echt hun eigen taaltje ontwikkeld, lijkt het soms wel.
Of je gaat zelf gewoon niet mee met de tijd denk ik.quote:Op zondag 22 december 2013 22:33 schreef Lemming22 het volgende:
[..]
Die jeugd van tegenwoordig met hun gebarentaal, ik begrijp het ook allemaal niet meer. Ze hebben echt hun eigen taaltje ontwikkeld, lijkt het soms wel.
Maar wegwerpgebaren maken om steun te krijgen, ik snap het niet meerquote:Op zondag 22 december 2013 23:38 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Of je gaat zelf gewoon niet mee met de tijd denk ik.
Die tweede helft was nog erger dan de tijd dat Engelaar op ons middenveld mocht staan breien. De drie punten zijn het belangrijkste, maar dit was weer zo'n moment dat het er erg sterk op leek dat de ploeg er gewoon geen zak zin in had en schijt had aan die 30.000 mensen op de tribune die door de regen naar het stadion waren gekomen om ze te bekijken. Zoals ik eerder al postte, ik vond het een belediging voor de supporters. Zeker na wat er de afgelopen tijd gebeurd is.quote:Op maandag 23 december 2013 02:10 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Die tweede helft leek me hels om uit te kijken
nee tis gewoon kutquote:Op maandag 23 december 2013 14:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Zeg jongens, ik heb de laatste twee weken niets anders van PSV meegekregen dan dat ze 2 keer met redelijke/goede cijfers hebben gewonnen. Een vraagje aan de mensen die de wedstrijden hebben gezien: lijken ze het lek ten boven te zijn of zijn dit incidenten? Indien het voetbal weer beter is, wat is er veranderd?
Als alles mee zit dan kunnen wedstrijden winnen maar het was niet bepaald een geoliede voetbalmachine de afgelopen 2 wedstrijden hoor. 2 keer op basis van een eerste helft waarin niet geklaagd mocht worden over het nodige fortuin gewonnen, met 2 draken van 2e helften waarin de beste kansen naar een tegenstander die met 10 man speelde gingen.quote:Op maandag 23 december 2013 14:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Zeg jongens, ik heb de laatste twee weken niets anders van PSV meegekregen dan dat ze 2 keer met redelijke/goede cijfers hebben gewonnen. Een vraagje aan de mensen die de wedstrijden hebben gezien: lijken ze het lek ten boven te zijn of zijn dit incidenten? Indien het voetbal weer beter is, wat is er veranderd?
Als hij dat soort kansen structureel afmaakt, zou hij voor een dik bedrag verkocht worden. Het is niet realistisch om te denken dat dat soort spelers nog bij PSV spelen.quote:Op maandag 23 december 2013 16:06 schreef TweeGrolsch het volgende:
Depay heeft trouwens wel een cursusje afmaken nodig in de winterstop. Komt iedere wedstrijd een paar keer alleen voor de keeper.
Hij is 18/19, kan nog best wat leren.quote:Op maandag 23 december 2013 16:08 schreef Kenju het volgende:
[..]
Als hij dat soort kansen structureel afmaakt, zou hij voor een dik bedrag verkocht worden. Het is niet realistisch om te denken dat dat soort spelers nog bij PSV spelen.
Tuurlijk. Maar je moet wel realistisch blijven. Hetzelfde geld over Wijnaldum. Iedereen riep dat hij geen inzicht had, niet kan afmaken, blind paard, etc. Maar een speler die vanaf het middenveld de 16 in kan duiken en scoringsposities zo vaak verzilvert als van Wijnaldum geëist werd, is gewoon goed genoeg voor de absolute top. Dat soort spelers spelen niet in de Eredivisie.quote:Op maandag 23 december 2013 16:32 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Hij is 18/19, kan nog best wat leren.
Aardig voetballen idd, dat is iets anders dan 'goed'. En laten we wel wezen, toen zat het ook gewoon allemaal mee. Zodra het een beetje tegenzit stort de boel gewoon compleet in elkaar.quote:Op maandag 23 december 2013 15:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ze hebben de eerste wedstrijden van het seizoen toch laten zien dat ze heel aardig kunnen voetballen? Even los van het niveau van de tegenstanders, ze lieten toen gewoon goed en dominant voetbal zien zonder dat de verdediging een gatenkaas was (ja, er waren wel wat defensieve blunders, dat wel). Ik wil maar zeggen dat er meer aan de hand lijkt te zijn dan enkel een kwaliteitstekort, niet tegenstaande dat ze inderdaad wel 1 of 2 goede routiniers kunnen gebruiken die een leider kunnen zijn op het veld.
Onze meest dreigende speler idd maar het rendement moet echt hoger wil hij de stap naar de top maken.quote:Op maandag 23 december 2013 16:06 schreef TweeGrolsch het volgende:
Depay heeft trouwens wel een cursusje afmaken nodig in de winterstop. Komt iedere wedstrijd een paar keer alleen voor de keeper.
Yep, het enige wat hij nog mist maar helaas wel net het belangrijkste.quote:Op maandag 23 december 2013 16:06 schreef TweeGrolsch het volgende:
Niet na hun 23ste/24ste maar toch alles er aan doen om zo'n speler tot dan bij de club te houden (in dit geval PSV maar idem voor Ajax en Feyenoord). Het is niet alleen beter voor de club, het is ook beter voor de speler. Hij is niet voor niets hier goed geworden, beter niet die voedingsbodem verlaten voordat je je voldoende hebt ontwikkeld, fysiek een vent worden, beter spelinzicht krijgen etc. en dan pas naar een topclub gaan zo dat je daar ook direct een basisplaats krijgt. Het kan goed gaan als je vroeg vertrekt (van Persie) maar meestal loopt het slechter af.quote:Op maandag 23 december 2013 16:08 schreef Kenju het volgende:
[..]
Als hij dat soort kansen structureel afmaakt, zou hij voor een dik bedrag verkocht worden. Het is niet realistisch om te denken dat dat soort spelers nog bij PSV spelen.
Zou het niet gewoon simpelweg een kwestie zijn van:quote:Op maandag 23 december 2013 16:37 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Aardig voetballen idd, dat is iets anders dan 'goed'. En laten we wel wezen, toen zat het ook gewoon allemaal mee. Zodra het een beetje tegenzit stort de boel gewoon compleet in elkaar.
De ervaring leert dat je ze zelfs vanaf hun 16e niet kan houden als ze echt wat kunnen. En laten we eerlijk wezen: Als ze dan gaan, verdienen ze een dik salaris en hebben ze een ervaring voor het leven. Redden ze het niet, komen ze terug en kunnen ze in Nederland gewoon voor een tweede kans gaan. Kijk naar Bruma, of Rekik (die niet eens echt weg is) en Van Aanholt.quote:Op maandag 23 december 2013 20:45 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Niet na hun 23ste/24ste maar toch alles er aan doen om zo'n speler tot dan bij de club te houden (in dit geval PSV maar idem voor Ajax en Feyenoord). Het is niet alleen beter voor de club, het is ook beter voor de speler. Hij is niet voor niets hier goed geworden, beter niet die voedingsbodem verlaten voordat je je voldoende hebt ontwikkeld, fysiek een vent worden, beter spelinzicht krijgen etc. en dan pas naar een topclub gaan zo dat je daar ook direct een basisplaats krijgt. Het kan goed gaan als je vroeg vertrekt (van Persie) maar meestal loopt het slechter af.
Hij mist ook wel een beetje overzicht gaat nog te snel voor eigen succes en ziet daardoor de andere opties niet.quote:Op maandag 23 december 2013 20:43 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Yep, het enige wat hij nog mist maar helaas wel net het belangrijkste.
Veel jonge spitsen hebben moeite met het afmaken maar anderzijds konden Kluivert en Ronaldo bijvoorbeeld wel als 18-jarige ongeveer 1 op 1 scoren gemiddeld.
Afellay stond al 2 jaar stil in zijn ontwikkeling bij PSV, die moest een stap hogerop doen en niet blijven. Zijn blessures waren het probleem anders was ie moeiteloos basisspeler van Barça.quote:Op maandag 23 december 2013 23:22 schreef Bram_van_Loon het volgende:
In het algemeen zouden spelers veel verder zijn in hun carrière op hun Xde jaar met X > 22 wanneer ze een paar jaar later naar het buitenland zouden zijn gegaan. Je moet dat gewoon niet doen voordat je er klaar voor bent. Robin van Persie is het toevallig gelukt omdat hij een supertalent was (buitencategorie waarvan je er hooguit 1 hebt per generatie) en omdat hij bij een club terecht kwam waar ze het zijn gewend om met jonge talenten te werken maar kijk eens bij hoeveel spelers het misgaat. Een relatief recent voorbeeld (pak hem beet 4 jaar gelden) van een zeer groot talent wat zeer sterk heeft gefaald doordat hij te vroeg naar een topclub ging: Afellay. Als hij een paar jaar langer bij PSV was gebleven en daar een beetje een vent zou zijn geworden (fysiek en mentaal) dan zou hij nu wekelijks voor een topclub spelen.
Voor verdedigers durf ik dat niet te stellen (Nederland heeft geen voetbalcultuur voor talentvolle verdedigers die niet goed mee kunnen voetballen) maar talenten die op het middenveld of in de aanval staan blijven beter t/m pak hem beet hun 23ste of 24ste. Inderdaad, veel talentjes vertrekken nu eerder en veel van die talentjes falen. Alleen talenten van de buitencategorie - denk aan RvP, AR en WS - kunnen het redden bij een topclub als ze op een jongere leeftijd vertrekken. Sneijder en Robben deden dat trouwens niet! Die (of hun ouders?) waren verstandiger.
Jij noemt nu Bruma als voorbeeld maar hij lijkt er bij PSV toch niet erg veel van te bakken vooralsnog. Ik hoop dat hij weer wat beter wordt dankzij het spelen van wedstrijden maar ga eens na hoeveel verder hij nu zou zijn als hij wel wekelijks had gespeeld in de afgelopen 6 jaar. Chelsea heeft hem niet laten gaan voor een appel en een ei omdat Chelsea onder de indruk was. Rekik doet het beter maar hij is slechts verhuurd aan PSV, ook hij zou waarschijnlijk verder zijn als hij wel wekelijks een wedstrijd had gespeeld. Ja, trainen met topaanvallers is lekker maar het is anders dan het spelen van wedstrijden met 11 tegen 11.
Ik heb geen enkele medelijden met talenten die mislukken omdat ze kiezen voor het vroeg veel geld krijgen maar het is jammer voor het voetbal van de 'kleinere' voetballanden zoals Nederland.
En Afellay was 25 toen die ging, hoe veel langer moet je nog wachtenquote:Op maandag 23 december 2013 23:53 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Afellay stond al 2 jaar stil in zijn ontwikkeling bij PSV, die moest een stap hogerop doen en niet blijven. Zijn blessures waren het probleem anders was ie moeiteloos basisspeler van Barça.
Verschilt per speler, een doorsnee verdediger kan beter bij een middenmoter in de BPL spelen dan de helft van zijn wedstrijden uit zijn neus vreten bij Ajax/PSV/etcquote:Op maandag 23 december 2013 23:22 schreef Bram_van_Loon het volgende:
In het algemeen zouden spelers veel verder zijn in hun carrière op hun Xde jaar met X > 22 wanneer ze een paar jaar later naar het buitenland zouden zijn gegaan.
ja goed, maar dan had hij het dus alleen gered omdat die ploeg nu minder is.quote:Op maandag 23 december 2013 23:58 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ja, Afellay was al wat ouder maar hij was allesbehalve een vent toen hij vertrok. Niemand kan het met zekerheid zeggen maar het zou mij niet verbazen als hij met nog 1 of 2 jaar bij PSV wat meer een vent was geworden en hij het wel had gered. Los daarvan kan je je natuurlijk afvragen of dat FC Barcelona op dat moment een verstandige keuze was.
Stel dat hij vorig jaar naar die club was gegaan, komende van PSV of van mijn part een club zoals Tottenham, dan had hij het waarschijnlijk wel gered nu een aantal sleutelspelers over the hill zijn.
Vind je? Hij was net een leider geworden in het elftal? Zou het niet goed zijn geweest voor zijn ontwikkeling om die rol wat langer te hebben vervuld voordat hij de stap waagde.quote:Op maandag 23 december 2013 23:53 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Afellay stond al 2 jaar stil in zijn ontwikkeling bij PSV, die moest een stap hogerop doen en niet blijven.
Ik kan me moeilijk voorstellen dat die club geen geduld het met blessures. Nu ja, in zijn geval hoop ik dat hij het alsnog redt.quote:Zijn blessures waren het probleem anders was ie moeiteloos basisspeler van Barça.
Akkoord. Maar hij zou nu dus wel een goede kans krijgen en zodoende ook beter blijven worden met goede voetballers om hem heen, probeer maar eens een basisplaats te krijgen in zo'n elftal als een wereldtopper op 'jouw' plaats staat. Nu ik er over nadenk, welke speler had het wel gered?quote:Op dinsdag 24 december 2013 00:00 schreef Adames het volgende:
[..]
ja goed, maar dan had hij het dus alleen gered omdat die ploeg nu minder is.
Barca was te hoog voor hem gegrepen, als je dan ook nog eens direct zo'n blessure hebt, ga je helemaal.
Zijn contract liep af en was zoals al eerder was vermeld 25, dan zit je toch echt op het limiet in de Eredivisie. Als Barça langskomt zeg je ook geen nee. Hij begon goed bij Barça, met als hoogtepunt zijn assist in de halve finale CL tegen Madrid. Daarna kwam zijn blessure wat eeuwig zonde was aangezien dat jaar zijn positie dun bezet was en hij zichzelf makkelijk in de basis kon spelen. Daarna terug van blessure en naar Schalke wat minder liep met nog een blessure als gevolg. Komt ie terug bij Barça en daarna zie je dat Neymar komt. Wat nog erger is is dat ie meteen weer maanden out is. Het zat hem niet mee, maar leidende rol had ie al bij PSV. Dat hij soms niet de band om had bij PSV wil niet zeggen dat ie geen leider was, hij was PSV destijds. Dat Engelaar hem droeg zegt niks.quote:Op dinsdag 24 december 2013 00:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Vind je? Hij was net een leider geworden in het elftal? Zou het niet goed zijn geweest voor zijn ontwikkeling om die rol wat langer te hebben vervuld voordat hij de stap waagde.
[..]
Ik kan me moeilijk voorstellen dat die club geen geduld het met blessures. Nu ja, in zijn geval hoop ik dat hij het alsnog redt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |