abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134431851
N.a.v. van de discussie in het OUD feedback topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen :Y
pi_134431929
Spirit, voor mij zou het dan echt einde oppasverhaal zijn. Vooral dat het niet per ongeluk gaat maar een afwijzing van jouw manier is. Echt, ik word plaatsvervangend boos van haar opmerking.
pi_134432173
Jemig, als ze jouw instructies zo in de wind slaat dan zou ik ook ontploffen!
Tegelijk heeft dat waarschijnlijk niet veel zin. Maar nogmaals laten oppassen zou ik niet trekken. Zit je alsnog niet rustig omdat je je afvraagt wat ze nu weer uitvreet. Sowieso begrijp ik niet waarom je niet zou doen wat de moeder vraagt, ook al is dat anders dan wat jij zou doen!
  woensdag 18 december 2013 @ 23:41:07 #4
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_134432422
Spirit! :o :o :(!! Wat enorm bizar zeg!! Ik zou idd doen wat Olf zegt. Zijn ze helemaal gek geworden..

@L0t, ze stonden volledig achter me. Ze hadden het zelfs aan zien komen. Zag ik er dan zo kapot uit? :+
pi_134432452
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 23:41 schreef GotC het volgende:
Spirit! :o :o :(!! Wat enorm bizar zeg!! Ik zou idd doen wat Olf zegt. Zijn ze helemaal gek geworden..

@L0t, ze stonden volledig achter me. Ze hadden het zelfs aan zien komen. Zag ik er dan zo kapot uit? :+
Heb jij als baby bv gehad?
  woensdag 18 december 2013 @ 23:44:41 #6
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_134432626
quote:
1s.gif Op woensdag 18 december 2013 23:41 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Heb jij als baby bv gehad?
Yup, 5 of 6 maanden :) Jij?
pi_134432637
M'n mega lange werkdag is voorbij, nog maar twee daagjes werken :D en nu alweer met Ow aan het werk :')

1 jaar geleden had ik nog lang geen verlof ;) pas 3 januari! En dan kwam ik nog twee dagen en een avond (nou die lukte niet) terug :)

Spirit, lastig hoor :( geen adviezen maar wel een :*

Mooi hoor die bv verhalen! Stiekem ben ik bang dat ik bij een volgend m'n productie weer niet op gang krijg :')

En ik zag een mooie kleine baby en een baby in de winkelwagen O+

En wat volgt Riley netjes haar lijntje zeg!

Poeh roep maar: wie ben ik vergeten?
pi_134432987
Een kind van 7 maand lasagne geven waar ongetwijfeld specerijen inzitten en weet ik wat al niet nog meer. 8)7 :N }:| -O- -O- -O- Sorry maar dan spoor je toch niet helemaal? En al helemaal dat het niet je eigen kind is. Ik zou geloof ik een schroeiplek achterlaten waar ik zou hebben staan koken van woede. Einde oppas idd. Jemig 8)7
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_134433003
quote:
1s.gif Op woensdag 18 december 2013 23:44 schreef GotC het volgende:

[..]

Yup, 5 of 6 maanden :) Jij?
Ik helemaal niet, ook "gewoon" niet. Omdat mijn vader dan de fles kon geven en ze vonden het in meer opzichten handiger. Ze zaten ook midden in een enorme verbouwing (die ze zelf deden) dus misschien leek ze dat ook niet handig, hoewel mijn broertje ook met fv is grootgebracht.

Maar ik heb dus ook geen fotoalbum waarin ik mezelf aan de borst zag ofzo. Ik dacht misschien dat dat ook voor een minder grote bv wens zorgt, maar voor jou geldt dat dus niet!
  woensdag 18 december 2013 @ 23:56:18 #10
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_134433386
quote:
1s.gif Op woensdag 18 december 2013 23:49 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Ik helemaal niet, ook "gewoon" niet. Omdat mijn vader dan de fles kon geven en ze vonden het in meer opzichten handiger. Ze zaten ook midden in een enorme verbouwing (die ze zelf deden) dus misschien leek ze dat ook niet handig, hoewel mijn broertje ook met fv is grootgebracht.

Maar ik heb dus ook geen fotoalbum waarin ik mezelf aan de borst zag ofzo. Ik dacht misschien dat dat ook voor een minder grote bv wens zorgt, maar voor jou geldt dat dus niet!
Ik zat vanavond nog naar mijn baby foto's te kijken, incl een paar borstvoedingsfoto's. Maar hoe geweldig ik het ook vind voor anderen en anderen stimuleer om ermee te beginnen en door te zetten: ik heb er voor mezelf een heel neutraal, afgevlakt gevoel bij. Apart :P Het doet me weinig, een baby aan mijn eigen borst. :@

Praktisch gezien (zorg echt delen) is fv ook handiger imo :Y
pi_134433582
Spirit :o :( :(
OMFG!! Is ze helemaal bepleurt?? Dat zou echte einde oefening voor mij zijn. Die zou nooit, maar dan ook nooit meer oppassen.

En Is, tis zonde, er nog zo van moeten spugen ook. Volgens mij is het dan ook heel zuur :'(
pi_134433636
Hier doet vriend vaak iets nuttigs als ik baby voor het slapengaan voed, afwassen ofzo. Dus ik vind het qua taakverdeling juist zeer voordelig uitpakken. :+

Wat ik trouwens nog wel grappig vind is dat ik nooit er over nagedacht heb of ik wel of niet borstvoeding zou geven. Het was gewoon zo, ofzo. Er is iig geen beslismoment geweest. Ooit heeft de vk het gevraagd en toen zei ik ja, en toen was baby er en lag ze op me en begon ze te drinken.
pi_134438776
:O
pi_134438841
Jeetje Spirit. Wat ontzette stom zeg. Ik denk dat je er echt niet onder uit gaat komen om er jets van te zeggen. Ze negeren jouw ideeën over jouw kind totaal. :*
En bij mij precies als bij Suiker. Ik heb een keer op mijn neefje gepast die toen nog een baby was en mijn nichtje had een supermooi schema gemaakt (avondritueel). Ik heb me daar helemaal aangehouden. Niet meer dan logisch.

Loj dat is echt een megalange werkdag zeg. Ben je vandaag vrij?

Leuk om al die bv verhalen te lezen. Ik heb een foto van mezelf dat ik aan de borst ligt. En van Riley heb ik er een paar O+

Loj jij was er weer vroeg bij. Hopelijk was het een korte sessie :*

Riley heeft goed geslapen. Ze mag nog 15 minuten slapen en dan moet ze eruit, omdat ik ons klaar moet maken voor werk/kdv
Maar voor nu heb ik het idee dat ze niet al teveel last heeft van de prikjes gelukkig.
En volgende week maar 2 dagen werken *O*
Riley gaat die dagen niet naar het kdv, maar naar mijn ouders O+
pi_134438904
quote:
1s.gif Op woensdag 18 december 2013 23:56 schreef GotC het volgende:

[..]

Ik zat vanavond nog naar mijn baby foto's te kijken, incl een paar borstvoedingsfoto's. Maar hoe geweldig ik het ook vind voor anderen en anderen stimuleer om ermee te beginnen en door te zetten: ik heb er voor mezelf een heel neutraal, afgevlakt gevoel bij. Apart :P Het doet me weinig, een baby aan mijn eigen borst. :@

Praktisch gezien (zorg echt delen) is fv ook handiger imo :Y
Oh maar dat heb ik ook niet. Heb geloof amper borstvoeding foto's. Vond het leuk hoor het voeden maar na 10 maanden was ik er ook wel klaar mee. Zou er ook echt niet aan moeten denken nu nog te voeden (en peuter al helemaal niet). Achteraf had ik denk ik eerder moeten stoppen met de bv. Sowieso had ik niet een kind dat graag dronk, althans die dronk alleen als ze honger had en vanaf 4 maanden of zo moest ik afgelegen gaan zitten wegens afleiding. Oh en ze ging pas weer hard groeien toen ze aan de bijvoeding ging (en de eerste 2,3 maanden hoor). Mja achteraf he....

Bij peuter 3 maanden gevoed en toen ging hij zo onrustig drinken dat ik gestopt ben. Het ging me zo tegenstaan, aan de borst slokken, loslaten, aanhappen, 3 slokken enz.

Oh en bij dreumes vond ik het doorslapen na een flesje 120/4 ook wel een tekem dat ze aan de borst niet genoeg had/er niet genoeg uithaalde. Want met de bv kwam ze nog 1 of 2 keer per nacht en op 120/4 sliep ze van 7 tot 7.
pi_134438961
Bij oudste springt hij op het moment dat ik begon met de overstap van fv van onder het gemiddelde naar boven het gemiddelde qua lijntje. Bij V. is het nu niet zo extreem, maar ze werd van de overstap naar fles wel een stuk rustiger en blijer.
pi_134438972
Spirit :o :o :o :o :o :o :( zit er in lasagne behalve kruiden ook geen melk trouwens? (ik lust het niet dus maak het nooit :P ) Je arme meisje

Daar zou ik wel wat van durven zeggen, maar dan zou er ook wel meteen ruzie zijn ja

L is vannacht een paar keer wakker geweest, keihard huilen en stoppen als wij kwamen. Toen heb ik hem op schoot genomen en ging hij liggen keten. Grapjas :O
pi_134439167
Bij mij is Riley na het stoppen van de bv blijven groeien op haar eigen lijntje. En ze eet echt heel goed bijvoeding ook. Een boterham, fruit, groente, soepstengel of rijstwafel. En dan nog drie of vier flessen. Ik weet niet waar ze het laat soms :D

Fieder gelukkig dat je weekend hebt :D :*
pi_134439182
Spirit, dat meen je niet :o

Ik sluit me helemaal bij Olf aan. Inclusief de plaatsvervangende boosheid. :(

quote:
1s.gif Op woensdag 18 december 2013 23:49 schreef Suikertante het volgende:

Ik heb ook nooit bv gehad maar wel die bv wens :)

Ik vind bv trouwens wel echt makkelijker. Zeker met die k#tnachten. Ben bang dat ik zonder bv echt nachten op zou zitten om kinderen te troosten of ik zou tig keer naar beneden moeten voor flesjes. Nu zijn het gebroken nachten, anders zouden het slapeloze nachten zijn. (en nee, van kv slapen ze niet langer, daar hebben we al mee geëxperimenteerd).

Vanochtend echt sacherijnig door het slaapgebrek. Daar kon zelfs geen babylach wat aan veranderen :{
pi_134439195
Goeiemorgen!

Hier wel geëxperimenteerd met flesjes om te kijken of dat helpt voor doorslapen maar maakte geen zak uit. Helaas ;)

Ik zit hier te wachten tot het 9 uur is, dan mag ik nog even naar bed :D
pi_134439200
Flesjesexperimenteerboks Kyara ;)
pi_134439469
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 07:53 schreef Olf het volgende:
Flesjesexperimenteerboks Kyara ;)
:D

Slaap lekker alvast. Ik ga straks met M naar mijn nichtje. Na zo'n nacht vind ik het wel even fijn om bij de meiden weg te zijn :@ /slechtemoedermodus.
pi_134439551
Ik werk nog 20 uur en ik vind het zelfs fijn als F na een leuke week een dagje weg is. Dus eigenlijk beledig je mij nu Kyara :+
Geniet van je tijd met M! O+
pi_134439601
Dank jullie wel O+ Ik twijfel soms echt of het nou aan mij ligt. Mijn moeder vroeg net via whatsapp hoe het gegaan was en toen heb ik alles eruit gegooid. Niet handig via whatsapp, maar ze reageerde verrassend goed. Geen idee of het echt uitmaakt alleen. Mijn zusje nog een keer laten oppassen, no way. Ik wilde het eigenlijk al niet want had wel problemen verwacht, maar zij wilde zo graag en haar kids vonden het zo tof dus was gezwicht, maar nee, vpdat gebeurt me niet nog een keer.
Sarcasme. Herken het.
pi_134439708
Bv was voor mij ook vanzelfsprekend. Heb het zelf ook gehad, maar nooit foto's gezien ofzo. Wel vaker over gehoord, maar het meeste pas nadat ik zelf gestopt was. Dat mijn moeder na 3 weken opgedroogd was en de instructies destijds waren "10 min links, 10 min rechts en dan is het klaar" (absurd als ik daar over nadenk). Mijn zusjes kinderen weigerden de borst (in hoeverre dat waar is weet ik niet) dus heeft ze 2 weken ofzo gekolfd. Dat maakt me best trots dat Isa toch nog tot 9 weken bv. heeft gehad, ook al had ik liever langer gegeven. Ik was gewoon helemaal op en ging het Isa kwalijk nemen als ze weer honger had. Dat was voor mij het sein dat ik moest gaan afbouwen.

Kyara, heel begrijpelijk hoor! Geniet van M vandaag :* wat betreft troosten trouwens! dat vindt heel makkelijk een weg als je stopt met bv. Hier helpt een speen en knuffelen of een flesje echt net zo goed als een borst destijds.
Sarcasme. Herken het.
pi_134439753
Bij 3 maanden wilde Féline niet meer en dat heeft me veel verdriet gedaan. Zoë hield het vol tot 13 maanden terwijl ik zo'n moeilijk begin had. Bij Féline spoot het er letterlijk uit maar ze bleef de borst weigeren terwijl de flessen er wel in gingen. Kolven wilde mn borsten niet want er kwam gewoon echt niets uit.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_134439894
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 07:52 schreef Olf het volgende:
Goeiemorgen!

Hier wel geëxperimenteerd met flesjes om te kijken of dat helpt voor doorslapen maar maakte geen zak uit. Helaas ;)

Ik zit hier te wachten tot het 9 uur is, dan mag ik nog even naar bed :D
Helpt hier geen zak… Ook niet de slaappapjes :')
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_134440243
Is Bram eigenlijk nog steeds zo'n vreetzakkie Tico?

En als je de keuze maakt om bv te geven snap ik ook dat het lastig en jammer is als het op de een of andere manier niet lukt. Je kiest voor de natuurlijke weg en dan gaat het niet natuurlijk.

Jouw verhaal klinkt trouwens ook nog vrij pijnlijk Tally! :X
pi_134440276
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 08:35 schreef Spirit82 het volgende:
Dank jullie wel O+ Ik twijfel soms echt of het nou aan mij ligt. Mijn moeder vroeg net via whatsapp hoe het gegaan was en toen heb ik alles eruit gegooid. Niet handig via whatsapp, maar ze reageerde verrassend goed. Geen idee of het echt uitmaakt alleen. Mijn zusje nog een keer laten oppassen, no way. Ik wilde het eigenlijk al niet want had wel problemen verwacht, maar zij wilde zo graag en haar kids vonden het zo tof dus was gezwicht, maar nee, vpdat gebeurt me niet nog een keer.
Wat is er dan gebeurt? :)

Mag ik even iets kwijt mbt bemoeienissen met familie? :@ ;(
Even in een spoilertje want lang:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sorry voor het lange verhaal. :@
pi_134440283
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2013 09:17 schreef Suikertante het volgende:

En als je de keuze maakt om bv te geven snap ik ook dat het lastig en jammer is als het op de een of andere manier niet lukt. Je kiest voor de natuurlijke weg en dan gaat het niet natuurlijk.

Welk gedeelte? :P
pi_134440300
Ik bedoel lichamelijk :P als je zo makkelijk melk geeft en het wordt niet afgenomen, krijg je dan niet vreselijke stuwing?
pi_134440368
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2013 09:20 schreef Suikertante het volgende:
Ik bedoel lichamelijk :P als je zo makkelijk melk geeft en het wordt niet afgenomen, krijg je dan niet vreselijke stuwing?
Een dikke ja. Want dagelijks had ik last van natte bh's en hemdjes.
Dan maar met de hand wat melk er uit masseren. Gekke is dat ik nu geen last meer heb van stuwing maar dat mn borsten nog wel melk produceren. Terwijl Fee al 5 maanden niet drinkt!
pi_134440413
Aawww Venco, dat klinkt echt naar! Ik snap alleen niet zo goed waar je ouders het recht vandaan denken te halen om zo tegen jouw man tekeer te gaan, dus eigenlijk sta ik hierin wel een beetje aan zijn kant :@ Fijn dat zij regelen dat jij naar het feestje kunt hoor, daar niet van, maar op deze manier... ?! Snap heel goed dat jij je nu gevangen voelt tussen 2 vuren :* Misschien heeft het zin om je ouders te bellen om uit te leggen dat je man echt wel heel veel voor jou doet en ze een verkeerd beeld bij hem hebben?
Sarcasme. Herken het.
pi_134440481
Klote is dat eigenlijk he, pardon my french, maar dan ben je verdorie 30-ish en zelf moeder en vroeger, vroeger toen je 16 was, dacht je dat mensen van 30 echt al oud en wijs waren en alles wisten en hun zaakjes op orde hadden, maar nu je hebt zelf bent, voel je je nog net zo kind-van-je-ouders als toen je 16 was :(
Sarcasme. Herken het.
  donderdag 19 december 2013 @ 09:30:33 #35
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_134440533
Spirit :o ik zou echt zo volledig uit mijn plaat graan hierom! Gelukkig luistert mijn zus heel nauwgezet als zij eens oppast, bij zoiets zou ik haar echt een periode niet willen zien. Heeft ze nog buikpijn gehad vannacht? En als ik jou was zou ik gewoon op zoek gaan naar ander soort oppas en geen familie meer inschakelen.

Venco, dat is erg jammer. Maar bij ons zou het dan betekenen dat er een simpele ikeakast zou komen aangezien het niet anders te regelen valt.
Hoe was je vrijgezellen feest?

:W Rico. Bram van de dag? O+
  donderdag 19 december 2013 @ 09:32:08 #36
259886 pessie
pi_134440574
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 09:28 schreef Spirit82 het volgende:
Klote is dat eigenlijk he, pardon my french, maar dan ben je verdorie 30-ish en zelf moeder en vroeger, vroeger toen je 16 was, dacht je dat mensen van 30 echt al oud en wijs waren en alles wisten en hun zaakjes op orde hadden, maar nu je hebt zelf bent, voel je je nog net zo kind-van-je-ouders als toen je 16 was :(
Het helpt als je ouders in het buitenland wonen :P en manlief is met het overlijden van z'n vader pater familias geworden ;) . Heeft het allemaal toch nog voordelen :')
pi_134440579
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 09:25 schreef Spirit82 het volgende:
Aawww Venco, dat klinkt echt naar! Ik snap alleen niet zo goed waar je ouders het recht vandaan denken te halen om zo tegen jouw man tekeer te gaan, dus eigenlijk sta ik hierin wel een beetje aan zijn kant :@ Fijn dat zij regelen dat jij naar het feestje kunt hoor, daar niet van, maar op deze manier... ?! Snap heel goed dat jij je nu gevangen voelt tussen 2 vuren :* Misschien heeft het zin om je ouders te bellen om uit te leggen dat je man echt wel heel veel voor jou doet en ze een verkeerd beeld bij hem hebben?
Ik sta ook aan zijn kant, begrijp mij goed. Maar nadat mijn pa had opgehangen, ging mijn man gelijk naar bed. Even later kwam hij terug en vertelde hij wat tegen hem gezegd was. Ik ben het er ook niet mee eens.
En mijn ouders hebben al 3 jaar een verkeerd beeld bij hem. Er is al eerder ruzie ontstaan, toen op 1e kerstdag 2 jaar geleden.
Maar ja, heel deze ruzie heb ik echt niet uitgelokt of zien aankomen want dit is mij een vrijgezellenfeestje niet waard.
Mijn ma belde gewoon ineens op dat ze blijkbaar mijn schoonbroer toch overtuigd heeft om het zaterdag te doen. :?
pi_134440635
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2013 09:30 schreef pessie het volgende:
Spirit :o ik zou echt zo volledig uit mijn plaat graan hierom! Gelukkig luistert mijn zus heel nauwgezet als zij eens oppast, bij zoiets zou ik haar echt een periode niet willen zien. Heeft ze nog buikpijn gehad vannacht? En als ik jou was zou ik gewoon op zoek gaan naar ander soort oppas en geen familie meer inschakelen.

Venco, dat is erg jammer. Maar bij ons zou het dan betekenen dat er een simpele ikeakast zou komen aangezien het niet anders te regelen valt.
Hoe was je vrijgezellen feest?

:W Rico. Bram van de dag? O+
We hebben geen tijd gehad van Ikea te kijken en deze zaak had echt toevallig die aanbieding. Topkwaliteit van 830 euro naar 415 euro!
Daarbij: probleem blijft hetzelfde qua tijd. ;)
pi_134440774
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2013 09:32 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ik sta ook aan zijn kant, begrijp mij goed. Maar nadat mijn pa had opgehangen, ging mijn man gelijk naar bed. Even later kwam hij terug en vertelde hij wat tegen hem gezegd was. Ik ben het er ook niet mee eens.
En mijn ouders hebben al 3 jaar een verkeerd beeld bij hem. Er is al eerder ruzie ontstaan, toen op 1e kerstdag 2 jaar geleden.
Maar ja, heel deze ruzie heb ik echt niet uitgelokt of zien aankomen want dit is mij een vrijgezellenfeestje niet waard.
Mijn ma belde gewoon ineens op dat ze blijkbaar mijn schoonbroer toch overtuigd heeft om het zaterdag te doen. :?
Je vraag net waar het bij mij om ging was dus ook een issue met mijn ouders waar ik in het vorige topic over heb gespuid ;) Ik wil het hier niet weer oprakelen want moet me nu op andere zaken concentreren :@

Maar ouders.. pffff... ;) Fijn hoor dat ze er zijn, maar soms...!! Maar het heeft dus geen nut om met ze te praten en ze te uit te leggen dat je man jou heel gelukkig maakt en, ook al zien zij dat niet, heel goed voor jou zorgt? Volgens mij als ik het zo hoor willen ze gewoon het beste voor jou, maar dan wel ten koste van jouw man, wat dus niet het beste voor jou is, zeg maar. Als je uitlegt hoeveel verdriet zij jou hiermee doen, denk je dat dat iets zou uitmaken?
Sarcasme. Herken het.
pi_134440776
Oh en spirit: ik las wat je zus had gedaan! Damn!
Ik geef ook altijd goeie instructies maar ik ben altijd bezorgd dat men daar niet overheen gaat. We hebben bijv. al 20 keer gezegd dat A geen rund krijgt. Ook niet als er rund tussen de aardappelen zitten en dan het rund eruit vissen zodat hij welk e aardappel kan eten, nee!
Steeds zegt mij mam: ja, ik heb zelf ook nog potjes thuis! Ja...met rund. }:|
En dan zeg ik dat hij 's middags een boterham mag, geeft ze een fruitpotje.

Laatst vond ik shagkruimels in zijn box. :( Die staat onder de bar in de woonkamer en mijn broertje rookt daar altijd. Nu rookt hij daar niet meer maand raait er dus nog wel zijn shag. Lekker fris. :{
pi_134440829
He getver! En A stopt dat natuurlijk meteen in zijn mond als hij dat tussen die pincetvingertjes van hem krijgt }:| Isa is ook echt een kruimeldief geworden als ik haar loslaat op de grond. Hoe kleiner de dingetjes zijn die ze kan pakken, hoe interessanter ze het vindt.
Sarcasme. Herken het.
pi_134440855
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 09:39 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Je vraag net waar het bij mij om ging was dus ook een issue met mijn ouders waar ik in het vorige topic over heb gespuid ;) Ik wil het hier niet weer oprakelen want moet me nu op andere zaken concentreren :@

Maar ouders.. pffff... ;) Fijn hoor dat ze er zijn, maar soms...!! Maar het heeft dus geen nut om met ze te praten en ze te uit te leggen dat je man jou heel gelukkig maakt en, ook al zien zij dat niet, heel goed voor jou zorgt? Volgens mij als ik het zo hoor willen ze gewoon het beste voor jou, maar dan wel ten koste van jouw man, wat dus niet het beste voor jou is, zeg maar. Als je uitlegt hoeveel verdriet zij jou hiermee doen, denk je dat dat iets zou uitmaken?
Ik heb het toen al uitgelegd. Toen ik nog thuis woonde was en met mijn opleiding bezig was, vonden/dachten ze ook dat hij een slechte invloed op mij had.
Ik weet nog dat ik 1 nacht in de week bij hem was blijven slapen en die ochtend daar lekker bleef. Belt mijn moeder om half 2 op: ja, je had het toch zo druk? We dachten dat je eerder thuis zou zijn.
Ben je 26. -O-
pi_134440885
Whehehehe _O- dat klinkt echt precies als mijn ouders :D Ze bedoelen het zo goed, maar je zou ze soms echt het liefst wurgen :D En dat ze gewoon niet snappen wat ze fout doen ook, zo frustrerend!! Tja, wat moet je daar dan mee... ;(
Sarcasme. Herken het.
pi_134440905

[ Bericht 100% gewijzigd door vencodark op 19-12-2013 09:44:56 ]
pi_134440914
Ouders :') Soms he.. Zo blijft mijn moeder maar zaniken over liga met sinaasappelsap en vindt ze de maxi cosi maar kindermishandeling. "Waarom kan ze niet gewoon in de reiswieg vervoerd worden?"

Krijg het ook niet uitgelegd :').
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_134440979
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 09:41 schreef Spirit82 het volgende:
He getver! En A stopt dat natuurlijk meteen in zijn mond als hij dat tussen die pincetvingertjes van hem krijgt }:| Isa is ook echt een kruimeldief geworden als ik haar loslaat op de grond. Hoe kleiner de dingetjes zijn die ze kan pakken, hoe interessanter ze het vindt.
Het waren 'gelukkig' maar kleine kruimels dus dat zal hij niet eens gezien hebben maar smerig is het wel.
Sowieso is het niet zo schoon meer thuis nu mijn broertje daar weer woont. :@
Ik voel gewoon hoe het in mijn buik kriebelt als ik A daar zie rondschuiven. Bij mijn man nog meer. Ze zijn zó anders dan zijn ouders.
Maar ik durf er niets over te zeggen.
pi_134441103
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 09:45 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ouders :') Soms he.. Zo blijft mijn moeder maar zaniken over liga met sinaasappelsap en vindt ze de maxi cosi maar kindermishandeling. "Waarom kan ze niet gewoon in de reiswieg vervoerd worden?"

Ook niet als je zegt dat het strafbaar is om je kind los in een reiswieg zonder extra gordels te vervoeren?!
Sarcasme. Herken het.
pi_134441145
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2013 09:17 schreef Suikertante het volgende:

Nou eigenlijk valt het wel mee… Gewoon normaal voor zn leeftijd denk ik, er zijn dagen dat hij bijvoorbeeld geen groente wilt eten… Of al zn brood op de grond gooit.

Hij eet in de ochtend een boterham, fruit en ik maak iets van 90 tot 120 cc melk voor m. Als lunch eet hij ook een boterham en soms wel 2. Dan krijgt hij een beetje sap of water. In de latere middag krijgt hij een fles met pap. En avond eten een potje groente en nog wat drinken als hij wilt. En hij drinkt dan nog 2 tot 3x bij mij.
pi_134441182
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 09:52 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Ook niet als je zegt dat het strafbaar is om je kind los in een reiswieg zonder extra gordels te vervoeren?!
Ja, dat zeg ik ook hoor, van 'het is de wet'. Dat doet het hem dan wel, maar elke keer als we haar in de maxi cosi doen, zit ze echt zo vol medelijden te kijken. "Dat arme kind, ze vindt het helemaal niet leuk!"
pi_134441201
Vorige keer deed ik A naar bed bij mijn ouders. Mijn ma wil het altijd doen maar de poging mislukte dus ik deed het de 2e keer.
Heb alles eruit gesmeten wat er niet in hoort. Ik had namelijk al uitgelegd dat A alleen een hoeslaken over het matras hoeft en verder alleen een slaapzakje. Is thuis ook.
Tref ik weer 3 lagen lakens en dekens aan met, als klap op de vuurpijl, een zeiltje uit 1983. Zo'n lekker dik, plastic of rubberachtig zeiltje. :(
Ze vroeg me waarom ik alles eruit gesmeten had dus ik heb het vriendelijk doch dringend voor de 3e keer uitgelegd.
In de box tref ik zo'n hilarisch muziekbeestje aan, vastgebonden zand e box met zo'n heerlijk dun touwtje waar A zo lekker zijn vingertje om kan winden en vast kan knellen. Grrrr! :(
pi_134441225
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 09:55 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Ja, dat zeg ik ook hoor, van 'het is de wet'. Dat doet het hem dan wel, maar elke keer als we haar in de maxi cosi doen, zit ze echt zo vol medelijden te kijken. "Dat arme kind, ze vindt het helemaal niet leuk!"
Mijn kind vindt wel meer niet leuk wat ik doe :D Kleren aantrekken bijvoorbeeld, of wachten op haar eten, of in de box liggen, en zo kan ik nog wel even doorgaan :P
Sarcasme. Herken het.
pi_134441227
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2013 09:19 schreef vencodark het volgende:

[..]

Wat is er dan gebeurt? :)

Mag ik even iets kwijt mbt bemoeienissen met familie? :@ ;(
Even in een spoilertje want lang:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sorry voor het lange verhaal. :@
Waar halen je ouders het lef vandaan om jullie op die manier te woord te staan? Alsof je je moet verantwoorden?

En dat zij het wel even regelen verder? wtf?
pi_134441283
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2013 09:56 schreef vencodark het volgende:
Vorige keer deed ik A naar bed bij mijn ouders. Mijn ma wil het altijd doen maar de poging mislukte dus ik deed het de 2e keer.
Heb alles eruit gesmeten wat er niet in hoort. Ik had namelijk al uitgelegd dat A alleen een hoeslaken over het matras hoeft en verder alleen een slaapzakje. Is thuis ook.
Tref ik weer 3 lagen lakens en dekens aan met, als klap op de vuurpijl, een zeiltje uit 1983. Zo'n lekker dik, plastic of rubberachtig zeiltje. :(
Ze vroeg me waarom ik alles eruit gesmeten had dus ik heb het vriendelijk doch dringend voor de 3e keer uitgelegd.
In de box tref ik zo'n hilarisch muziekbeestje aan, vastgebonden zand e box met zo'n heerlijk dun touwtje waar A zo lekker zijn vingertje om kan winden en vast kan knellen. Grrrr! :(
Kijk, dan vallen mijn ouders toch nog mee op bepaalde punten :D Die vinden zelf gewoon alles eng en doen het daarom niet :P

Mijn schoonmoeder was laatst heel blij aan het vertellen dat ze het spijlenledikantje van mijn man hadden gevonden. Dus dat gaan ze nu schoonmaken en in elkaar zetten, en het matrasje zat er ook nog bij!! ... euh... Maar dat mag man lekker opknappen :P
Sarcasme. Herken het.
pi_134441301
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 09:45 schreef XcUZ_Me het volgende:

Tijden veranderen mam! 1970 belde!
pi_134441387
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 09:57 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Mijn kind vindt wel meer niet leuk wat ik doe :D Kleren aantrekken bijvoorbeeld, of wachten op haar eten, of in de box liggen, en zo kan ik nog wel even doorgaan :P
Ja, precies. En ik kan me niet voorstellen dat ik als baby alles lachend onderging, maar dat is ze allemaal heel erg vergeten ofzo :').
pi_134441402
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 10:00 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Tijden veranderen mam! 1970 1980 belde!
:+

Maar idd. Voortschrijdend inzicht en zulks.
pi_134441461
OMG, Spirit, OMG OMG :(! Vindt ze het gek dat Isa ziek werd? Agossie... Hoe voelt ze zich nu? :'(.
En idd, nooit meer oppassen dus. Ik snap echt niet hoe mensen zo hun eigen plan kunnen trekken met de baby van een ander...

En venco ook al... OMG wat een bemoeienis!

Tandemvoeden zou ik wel doen, heb met het idee geen moeite, maar ik wil geen tweede dus da's makkelijk ;).

Kyara, :* voor de nacht!

Loj, beetje voorbereiding het onverwachte bij een volgende en dan komt t ongetwijfeld goed!

Hier lijkt het nu langzaam beter te gaan met de verkoudheid, gelukkig. Kan jullie kind trouwens ook zo goed de neus ophalen? Moet er soms echt om lachen!
Home is where the O+ is...
pi_134441537
Dat ze hem anders instopt of gaat wandelen omdat hij niet meteen in slaap valt, daar kan ik me niet te druk over maken. Ik geef hem daar af, ze mogen wel iéts zelf bedenken. Daarbij is hij nooit verdrietig als ik hem ophaal.
Maar ik lees hier dingen.. :X
En Venco jouw ouders gaan écht tever! Je bent geen veertien _O- ik snap dat het voor jou heel naar is maar het klinkt bijna als een foute sketch op tv! Hoe ziet jouw broer zoiets dan? Of heb je daar niet zo'n band mee dat je dit bespreekt?

Tico dat klinkt heel netjes! Hij was in het begin toch echt een smikkelkind?
pi_134441613
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 09:57 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Waar halen je ouders het lef vandaan om jullie op die manier te woord te staan? Alsof je je moet verantwoorden?

En dat zij het wel even regelen verder? wtf?
Tja, ze vonde het zo erg dat ik dan niet naar dat vrijgezellenfeest kon dat ze steeds vroegen of het opgelost was. En ik had gezegd van niet maar wel: als je iets weet, hoor ik het wel.
Maar ja...wat moet ik nou? Met mijn ouders praten?
pi_134441682
Zo, even bijgelezen en nu heb ik klapperoren en O+ -gevoel

Klapperoren over de familieverhalen, meiden, wat een gedoe! :* voor alle lastige dingen die spelen met ouders en andere familieleden (of dingen die juist niet spelen omdat ouders en niet meer zijn of er geen/weinig contact is) Ik voel me dan zo dankbaar met onze familie.

En O+ vanwege alle verhalen over voeden, en de keuzes die worden gemaakt om het beste voor je kinderen en jezelf te kiezen (mmm, kromme zin..) En alle emoties die daarbij horen :*
En natuurlijk vanwege de ieniminie babyfoto's...

Qua voeding zitten we volgens mij in een soort overgangsfase van 6 naar 5 voedingen. We maken M niet wakker voor een late voeding, en nu voegt hij de late avond- en de nachtvoeding samen. Het was een poosje heel steady 19.00 bv, 23.00 kv, 4.00 bv, 7.00 bv. Maar nu komt hij sinds een paar nachten ergens tussen 0.00-2.00 uur en krijgt dan kv en tussen 5-7 komt hij weer bij mij drinken.
Dus nu is zomaar vanzelf een bv vervallen en krijgt hij 2x bv en 3x kv op een dag.

Gister hadden we sperziebonen, dat vindt hij echt een feest om zelf te eten! Ik ben vergeten er een foto van te maken, maar hij zat zo te genieten met overal stukjes boon op zijn gezicht en z'n knuistjeshelemaal in zijn mond gepropt O+
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_134441689
Zo, er wordt even een beerput ouderklachten opengetrokken. :o

En over 30 jaar op een of ander forum hebben een aantal van de onze (of schoondochters :+ ) het zo over ons. Mijne niet hoor. O~)
pi_134441719
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2013 10:12 schreef vencodark het volgende:

[..]

Tja, ze vonde het zo erg dat ik dan niet naar dat vrijgezellenfeest kon dat ze steeds vroegen of het opgelost was. En ik had gezegd van niet maar wel: als je iets weet, hoor ik het wel.
Maar ja...wat moet ik nou? Met mijn ouders praten?
Ja geen idee…
Ik ben vrij direct en zeg op het moment zelf dat ik zulke bemoeienis niet op prijs stel. Maar ik zou het me dan ook niet kunnen indenken dat mijn vader eist dat J aan de telefoon komt en hem zo zou toespreken. Dat zou hier regelrecht leiden dat er geen contact meer zou zijn tussen J en mijn ouders. J accepteert zulke woorden al niet eens van zn eigen ouders.
Ook als ik het zou omdraaien, als J zn moeder op die manier zou uitvallen tegen mij, dan zou ik haar ook vertellen dat ze niet meer welkom is…

Ik vind het gewoon een hele rare manier van met elkaar omgaan.

Misschien zou je toch voorzichtig kunnen brengen dat ze hierin echt wel te ver zijn gegaan. Het is niet aan hen om je vriend ter verantwoording te roepen. Je bent geen 14 meer.
pi_134441800
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 10:16 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ja geen idee…
Ik ben vrij direct en zeg op het moment zelf dat ik zulke bemoeienis niet op prijs stel. Maar ik zou het me dan ook niet kunnen indenken dat mijn vader eist dat J aan de telefoon komt en hem zo zou toespreken. Dat zou hier regelrecht leiden dat er geen contact meer zou zijn tussen J en mijn ouders. J accepteert zulke woorden al niet eens van zn eigen ouders.
Ook als ik het zou omdraaien, als J zn moeder op die manier zou uitvallen tegen mij, dan zou ik haar ook vertellen dat ze niet meer welkom is…

Ik vind het gewoon een hele rare manier van met elkaar omgaan.
Mijn man is beleefd gebleven omdat het toch mijn ouders zijn. Hij zei ook dat hij dit van niemand zou pikken. Mijn man is ook direct en laat niet over zich heen lopen. Maar uit respect voor mij en toch ook voor hen, liet hij het nu toe.
En ik ben er verschrikkelijk verdrietig over. Natuurlijk wil mijn man niet meer daar met kerst heen en ik zie nu gewoon alle gezellige avondje (ook buiten kerst) in de soep lopen.
pi_134441940
Ouders... wat een vreselijke mensen eigenlijk! :+

Mijn moeder is zoooooo verliefd op M. dat ze volledig aan mij voorbij gaat. Ik kan honderdmiljoenmiljard voorbeelden noemen, maar ze bedoeld het goed en dat hou ik mijzelf maar voor. Super irritant, maar met tot tien tellen gaat het tot nu toe prima. En ik eet altijd wat extra voordat ze komt, dat helpt ook! :Y)

Disclaimer: M. eet nog geen vast voedsel. Wie weet spreek ik over een half jaar wel heel anders!
pi_134441985
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2013 10:19 schreef vencodark het volgende:

[..]

Mijn man is beleefd gebleven omdat het toch mijn ouders zijn. Hij zei ook dat hij dit van niemand zou pikken. Mijn man is ook direct en laat niet over zich heen lopen. Maar uit respect voor mij en toch ook voor hen, liet hij het nu toe.
En ik ben er verschrikkelijk verdrietig over. Natuurlijk wil mijn man niet meer daar met kerst heen en ik zie nu gewoon alle gezellige avondje (ook buiten kerst) in de soep lopen.
Ja. Het is ook gewoon een hele vervelende situatie. Maar het is nog geen kerst, en ik denk dat het daarom ook belangrijk is om dit uit de wereld te helpen. En dat kan alleen in een gesprek. Ik denk dat ze zich misschien niet eens beseffen dat dit je heel verdrietig maakt. Alleen door te vertellen dat je hiermee niet geholpen bent, kan ze doen inzien dat het effect van hun actie toch een hele andere uitwerking heeft dan zij zich indenken.

En dat soort gesprekken zijn niet leuk…
pi_134442005
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 10:23 schreef Limone het volgende:
Ouders... wat een vreselijke mensen eigenlijk! :+

Mijn moeder is zoooooo verliefd op M. dat ze volledig aan mij voorbij gaat. Ik kan honderdmiljoenmiljard voorbeelden noemen, maar ze bedoeld het goed en dat hou ik mijzelf maar voor. Super irritant, maar met tot tien tellen gaat het tot nu toe prima. En ik eet altijd wat extra voordat ze komt, dat helpt ook! :Y)

Disclaimer: M. eet nog geen vast voedsel. Wie weet spreek ik over een half jaar wel heel anders!
Oh als mn schoonmoeder in de buurt is dan is Bram gewoon haar kind… :')
pi_134442024
Venco, ik zou toch je ouders bellen om aan te geven dat ze dit keer echt te ver zijn gegaan met hun goede bedoelingen. Niet het regelen van de kast, maar met het toespreken van je man op deze manier. Dat lijkt me de enige mogelijkheid om de gezelligheid er in te houden. Als ik jouw man was geweest, had ik precies hetzelfde gereageerd en ook niet meer willen gaan. Dat ze het niet eens zijn met jouw partnerkeuze is 1 ding, maar dan mogen ze hem nog wel met wat respect behandelen.
Sarcasme. Herken het.
  donderdag 19 december 2013 @ 10:28:00 #68
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_134442053
Je kan natuurlijk ook denken, ene oor in, andere oor uit.........Al dat gezeik met mekaar ;(
pi_134442084
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2013 10:09 schreef Suikertante het volgende:

Tico dat klinkt heel netjes! Hij was in het begin toch echt een smikkelkind?
Melk monstertje...
pi_134442087
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 10:25 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ja dat dus :') Zeg jij er iets van? Ik moet altijd een beetje verbaasd lachen van de absurdheid van de situatie en krijg het met goed fatsoen mijn bek niet uit.
pi_134442101
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 10:29 schreef Limone het volgende:

[..]

Ja dat dus :') Zeg jij er iets van? Ik moet altijd een beetje verbaasd lachen van de absurdheid van de situatie en krijg het met goed fatsoen mijn bek niet uit.
Nee ik kan erg goed tot 10 tellen en het is mijn 3e… Dat maakt misschien een hoop uit. Bovendien heb ik J die er wel iets van zegt. Het is zijn moeder en misschien de manier waarop hij het soms brengt kan wat minder, maar dan nog hij kan het beter melden dan ik.
pi_134442111
quote:

[..]

Ja!

En dan verspreekt ze zich ook heel vaak! Zal mamm...eeh oma even een flesje voor jou maken?"
pi_134442197
quote:
10s.gif Op donderdag 19 december 2013 10:30 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Ja!

En dan verspreekt ze zich ook heel vaak! Zal mamm...eeh oma even een flesje voor jou maken?"
Ach, ze verbetert zichzelf tenminste nog :P

Ik merk dat ik dat heel vaak heb met onze kat :') Ik ben zo gewend om met Isa alles uit te spreken wat ik doe, dat ik dat nu ook automatisch bij de kat doe: "Heb je honger? Zal mam...OMFG WAT ZEG IK NU?!" Gelukkig ben ik dan altijd alleen thuis :')
Sarcasme. Herken het.
  donderdag 19 december 2013 @ 10:36:39 #74
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_134442270
Waar ik zo'n jeuk van krijg... mijn moeder durft sommige zaken niet rechtstreeks bij mij aan te kaarten dus dat deed/doet ze dus via mijn baby/dreumes :'). 'Ja, kom je wat vaker bij oma spelen?' of 'Zo'n broodje met alleen boter zou ik ook niet lekker vinden hoor E, groot gelijk dat je het niet eet'... :').

En verder lees ik hier verhalen :X... Mijn moeder kan er wat van maar sommige dingen hier zijn echt nog veel erger -O-
pi_134442296
quote:

[..]

Ja. Het is ook gewoon een hele vervelende situatie. Maar het is nog geen kerst, en ik denk dat het daarom ook belangrijk is om dit uit de wereld te helpen. En dat kan alleen in een gesprek. Ik denk dat ze zich misschien niet eens beseffen dat dit je heel verdrietig maakt. Alleen door te vertellen dat je hiermee niet geholpen bent, kan ze doen inzien dat het effect van hun actie toch een hele andere uitwerking heeft dan zij zich indenken.

En dat soort gesprekken zijn niet leuk…
Mja. Ik kan niet inschatten hoe zo'n gesprek gaat verlopen. Mijn ouders gaan op mij inpraten, negatief, over mijn man. Zij gaan benoemen hoe góed ze het voor míj bedoelden etc.
En ik zit vervolgens alles uit te leggen over mijn man en moet alle vragen over hem (zijn denken en doen) ook weer beantwoorden.
Fuck hé. -O- ;(
Mijn man zei nog: als zij zo graag willen dat jij naar dat restje gaat, dan komen ze toch zelf oppassen?!
Maar nee, dat kan niet. En nu hebben ze dus mijn schoonbroer overgehaald om zijn plannen voor zaterdag te wijzigen voor mijn feestje. En mijn man moet nu oppassen.
Waarom heb ik dit laten gebeuren? :{
pi_134442495
Wat een toestanden hier! Mijn dag begon stralend! Kat had onder de kerstboom geplast. O+ Kleuter en Sticker hadden wisseldienst vannacht dus in totaal heb ik vier uur geslapen. O+

Familie.. het is het makkelijkst als je leert eruit te halen wat er in zit, qua contact, en de rest los te laten. Dat is een proces dat tijd kost. Maar ik weiger echt nog veel energie te steken in wat mensen vinden van wat ik/wij doen en gek genoeg zorgt dat er ook meteen voor dat mensen hun mening voor zich houden. Maar ik heb makkelijk praten, zonder ouders en met schoonfamilie op 235 km afstand ;)

Ohja, namens mijn man: wat we spelen heet niet De Geheime Dienst, maar Prive Zaken ja :(
pi_134442521
Venco, hou eens op met jezelf de schuld geven joh :* Jij kon toch ook niet weten dat het zo zou lopen? En als je echt bang bent dat het gesprek een hele andere wending gaat krijgen, zet dan je gevoelens op papier! Misschien als houvast voor jou tijdens het gesprek, of in een brief aan je ouders? En vermeld er dan voor je begint alvast bij dat je weet ze het goed bedoelen omdat ze het beste voor jou willen.
Sarcasme. Herken het.
pi_134442535
Ja, wat dat betreft ben ik ook wel blij dat het hele spul hier op >100 km woont idd :D

En LE, dat klinkt als een geweldige start idd! O+
pi_134442609
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2013 10:37 schreef vencodark het volgende:

[..]

Mja. Ik kan niet inschatten hoe zo'n gesprek gaat verlopen. Mijn ouders gaan op mij inpraten, negatief, over mijn man. Zij gaan benoemen hoe góed ze het voor míj bedoelden etc.
En ik zit vervolgens alles uit te leggen over mijn man en moet alle vragen over hem (zijn denken en doen) ook weer beantwoorden.
Fuck hé. -O- ;(
Mijn man zei nog: als zij zo graag willen dat jij naar dat restje gaat, dan komen ze toch zelf oppassen?!
Maar nee, dat kan niet. En nu hebben ze dus mijn schoonbroer overgehaald om zijn plannen voor zaterdag te wijzigen voor mijn feestje. En mijn man moet nu oppassen.
Waarom heb ik dit laten gebeuren? :{
Wees sterk. Alleen door je sterk en als volwassen vrouw op te stellen gaan ze inzien dat je niet meer de kleine meid bent die ze moesten beschermen.
Zet desnoods iets op papier. En stop dat in je zak… Als het een kant op gaat waarbij je denkt, ik wordt ergens heen gepraat en de boodschap komt niet over, pak je dat erbij.
Als het in essentie al gaat om je partner keuze, en al helemaal niet over die klotekast, dan is dat dus waar het gesprek over moet gaan. Zij zijn het niet eens met je keuze, en dat is prima. Toch? Dat mag. Maar ze hebben je keuze wel te accepteren en te respecteren. Op deze manier gaat het uitgroeien dat je man niet meer bij je ouders wilt komen, en zo'n situatie wilt toch niemand?

Mijn ouders waren het ook niet eens met mijn keuze voor J, en al helemaal niet met de zwangerschap. En dat mag. Gelukkig maken we allemaal onze eigen keuzes en gelukkig hoeven we daarbij niet altijd een gat in de lucht te springen. Mijn ouders maken ook wel eens keuzes waarbij ik denk mwa… Maar ik ben er vanaf het begin af aan erg duidelijk in geweest, het is mijn leven en dit is mijn keuze. Ik kom niet vragen om toestemming, het is slechts een mededeling. En ja het is een tijdje op een laag pitje geweest, ik ging mondjes maat langs mn ouders, en J ging gewoon niet. Maar je moet elkaar daarin ook de tijd geven. Mijn ouders moesten wennen aan de situatie en ik moest ook even de reactie een plek geven.

Het blijven toch altijd je ouders. Uiteindelijk komt het toch wel goed. Maar eerlijkheid en openheid is wel belangrijk, anders krijg je zo'n rare gespannen situatie als jullie er toch langs gaan.
pi_134442657
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 10:47 schreef Spirit82 het volgende:
Venco, hou eens op met jezelf de schuld geven joh :* Jij kon toch ook niet weten dat het zo zou lopen? En als je echt bang bent dat het gesprek een hele andere wending gaat krijgen, zet dan je gevoelens op papier! Misschien als houvast voor jou tijdens het gesprek, of in een brief aan je ouders? En vermeld er dan voor je begint alvast bij dat je weet ze het goed bedoelen omdat ze het beste voor jou willen.
Begin positief en breng dan het nieuws en eindig weer positief…

Het is als een slecht nieuws gesprek. :D
pi_134442690
Dat is het toch ook Tico :P

En respect voor je post! Alleen op papier klinkt het zo mooi, maar als je dan emotioneel wordt (en wees eerlijk, we zijn allemaal weekdieren op het moment), dan is het moeilijk om je zo sterk te houden en de lijn te blijven volgen. Nonetheless is het wel de enige oplossing..
Sarcasme. Herken het.
pi_134442770
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 10:53 schreef Spirit82 het volgende:

En respect voor je post! Alleen op papier klinkt het zo mooi, maar als je dan emotioneel wordt (en wees eerlijk, we zijn allemaal weekdieren op het moment), dan is het moeilijk om je zo sterk te houden en de lijn te blijven volgen. Nonetheless is het wel de enige oplossing..
Ja maar het is ook emotioneel. Het zijn je ouders. Ik heb daar ook zitten janken hoor. Maar dat doet geen afbreuk aan je boodschap die je brengt. Het zou raar zijn als het je niets zou doen.

Je moet vooral kijken naar de lange termijn Want zo'n boodschap kan prima leiden tot veel minder contact, boos, verdriet, teleurstelling (we bedoelen het beste met je, we doen zo ons best). Maar dat is korte termijn. Als dit voortduurt dan krijg je op de lange termijn een hele rare verstandhouding. En je wilt graag dat je op de lange termijn iedereen recht kan aankijken.
pi_134442962
Tico, Amen.

En "Alleen door je sterk en als volwassen vrouw op te stellen gaan ze inzien dat je niet meer de kleine meid bent die ze moesten beschermen." :Y

Gelukkig deel ik jullie ouderervaringen helemaal niet maar mijn beste vriendin heeft ook een jaar of twee moeten ploeteren om een beetje een normale relatie te krijgen met haar ouders. Die snappen nu eindelijk dat hun gezamenlijke doel is dat moeder en kind gelukkig zijn en dat ze niet helpen door alleen te zeuren of de hele tijd tegen hun wensen in te pushen. Ze vinden het moeilijk, daar kunnen ze ook niets aan doen, maar ze proberen het tenminste.
Voor het eerste gesprek was het net als bij jou Venco. Ik stond telkens met mijn oren te klapperen als ik hoorde hoe ze tegen haar en haar vriend praatten.
pi_134443131
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 10:53 schreef Spirit82 het volgende:

Als je niets doet, verandert er ook niets.
pi_134443182
Zo kindjes zijn bij Oma :P
Huis is aan kant. Nu richting Utrecht Centrum voor die kut kerstcadeautjes.
pi_134443186
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 10:36 schreef Tante_Soesa het volgende:
Waar ik zo'n jeuk van krijg... mijn moeder durft sommige zaken niet rechtstreeks bij mij aan te kaarten dus dat deed/doet ze dus via mijn baby/dreumes :'). 'Ja, kom je wat vaker bij oma spelen?' of 'Zo'n broodje met alleen boter zou ik ook niet lekker vinden hoor E, groot gelijk dat je het niet eet'... :').

En verder lees ik hier verhalen :X... Mijn moeder kan er wat van maar sommige dingen hier zijn echt nog veel erger -O-
Oh dat herken ik wel een beetje… Zo zijn wij slordig met sokken of een jas… Bram droeg nooit sokken, die trok hij toch uit, dus we deden ze gewoon niet aan :D. En dan de hele tijd, heb je geen koude voeten?

Of als zn jas niet goed genoeg is volgens de oma's, dan wordt er een nieuwe jas gekocht. :D
pi_134443264
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 11:10 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Oh dat herken ik wel een beetje… Zo zijn wij slordig met sokken of een jas… Bram droeg nooit sokken, die trok hij toch uit, dus we deden ze gewoon niet aan :D. En dan de hele tijd, heb je geen koude voeten?

Of als zn jas niet goed genoeg is volgens de oma's, dan wordt er een nieuwe jas gekocht. :D
En zo heeft Féline nu 6! winterjassen :')
pi_134443299
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2013 11:13 schreef Tally het volgende:

[..]

ja :')

:')

Zo dus… en dat voor 3 kinderen.. :')
pi_134443345
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2013 11:13 schreef Tally het volgende:

[..]

Isa heeft er geeneen (onze ouders houden niet van haar :'( ), dus mocht je er van af willen.. :P
Sarcasme. Herken het.
pi_134443417
Het is toch helemaal geen winterjassen weer? Ik vind het echt nog niet zo koud hoor.
  donderdag 19 december 2013 @ 11:22:06 #91
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_134443532
quote:

'Ahh krijg je geen papfles? Bah, moet je saaie melk drinken..'
(T. was 5 weken :'))

Venco :* Klote situatie..
pi_134443635
Dat via de kinderen communiceren doet mijn schoonmoeder, maar dan zegt ze hele lieve dingen.

'Wat een vrolijke Sticker ben jij! Ah koediekoediekoe, dat komt omdat je zo'n lieve mama en papa hebt he? Ja! Daar komt het door! Koedieeeeeeee' O+
pi_134443660
Mijn schoonzusje (die toch zelf 2 kinderen heeft) "Oh A zit maar naar mijn chocomelk te staren! Hij wil ook, mag hij chocomelk"? :')

Oh en even kijken hoe ik dat met mijn ouders dan aanpak.Ik zie mijn mam morgen sowieso weer. -O-
pi_134444024
Haha venco, zo wilde mijn moeder Noor laatst een stukje appeltaart geven. Ehm. Nee dus. "Ohja, daar zit natuurlijk suiker in."

Hmja :').
pi_134444054
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 11:40 schreef XcUZ_Me het volgende:
Haha venco, zo wilde mijn moeder Noor laatst een stukje appeltaart geven. Ehm. Nee dus. "Ohja, daar zit natuurlijk suiker in."

Hmja :').
Is toch fruit?
pi_134444088
SHIT! Ik had een heel verhaal getypt, sluit ik door per ongeluk op een bepaalde toetsencombinatie (?) te drukken alles af! Ik zeg het je, het is niet mijn dag :'(

Op naar poging 2
E.
pi_134444094
Ik denk dat ik een beetje erg makkelijk ben met eten… Bram heeft ook al garnaaltjes gegeten :')
pi_134444140
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 11:42 schreef Ticootje het volgende:
Ik denk dat ik een beetje erg makkelijk ben met eten… Bram heeft ook al garnaaltjes gegeten :')
Met eten zijn wij ook erg makkelijk hoor :P
pi_134444214
Ik ben met eten makkelijk als ik er zelf de controle over heb, als ik degene ben die bepaal of iets al kan of niet. Als mensen zomaar eten in mn kind stauwen zonder overleg kan ik daar flink van over de kook raken.
Sarcasme. Herken het.
pi_134444224
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2013 11:44 schreef Tally het volgende:

[..]

Met eten zijn wij ook erg makkelijk hoor :P
Laatst hadden we visite met 2 kindjes. En die kindjes kregen wat chipjes, en 1 van die kindjes gaf bram een chipje, dus er werd meteen door de moeder gecorrigeerd, nee dat mag niet. (Terecht natuurlijk) Maar wij vinden dat soort dingen dus prima. Hij heeft 2 zussen die m van alles toestoppen in een onbewaakt moment. Dus dat ene chipje, ach prima. Zo is hij ook gek op knakworst. :') Tja… Dat we dan wel eens een keer knakworsten op brood eten, dan mag hij prima een knakworst.
pi_134444343
quote:

[..]

Check! :(
Ik baal daar wel een beetje van, mijn sm is al van het voortrekken en nu helemaal. Ik besta, buiten m'n kind om, gewoon niet meer...
pi_134444414
Omen, wat een kleintje! Ze volgt wel mooi haar eigen lijntje zeg!

Maba, wat een schatje!

Spirit, dat meen je niet! Ik zou pislink worden zeg, hoe kunnen ze dat doen?! Arme Isa, zomaar eten krijgen dat je nog helemaal niet kunt verdragen.

Venco, waar bemoeien ze zich mee joh? Je bent toch geen kind meer dat zich moet verantwoorden.

Ahja, (schoon)ouder bemoeienissen. Veel te herkenbaar.

Oh spirit, ik moest echt lachen om je verhaal van mama tegen de kat. Ik heb dat vaak tegen de hond: 'kom eens bij mam..vrouwtje dan!' :@

Soesa ja, dat via je kind spreken. Mijn vader heeft daar een handje van, aargh! Dan spreek ik via E. terug tegen hem :')
Laatst kreeg ze een beetje water en zegt hij: Dat water zou ik ook niet lekker vinden hoor E, mama kan je veel beter diksap geven he? }:|

Maar goed, ze zijn allemaal wel hartstikke gek op hun kleindochter en hebben het beste met haar voor!

Ik vind het trouwens heel interessant te lezen over de keuze tussen borstvoeding of flesvoeding en hoe jullie daar tegenaan kijken.
Ik had graag bv willen geven maar mijn psychische gesteldheid na de bevalling gooide roet in het eten. Achteraf ben ik blij dat door medicatie die ik kreeg de keus voor mij werd gemaakt dat ik stoppen moest want zelf was ik nog heel lang door blijven ploeteren, ik had mezelf zoveel druk opgelegd dat de borstvoeding moest slagen.
En of ik het een volgende keer weer ga proberen, ik weet het niet.

E. is sinds gisteren ziek. Ze was de hele dag al wat huilerig en had haar meegenomen in de wagen om even naar het centrum te gaan waarbij ze steeds wakker bleef. Ze had dus in de avond moeite om in te slaap te vallen maar ik dacht dat ze te moe was en daarom niet kon slapen. Tot ik uiteindelijk ineens helder bij geest werd en dacht dat ik eens moest temperaturen. Koorts :@
Ze huilde ook zo zielig en kreunde steeds.. Zetpil gegeven en bij ons in bed genomen en na een tijdje is ze in slaap gevallen maar ook in slaap bleef ze kreunen. Vannacht werd ze wakker en was ze heel vrolijk en dronk ze bijna 100 en 3 uur later ook nog eens 75. Wel verhoging dus nog een zetpil gegeven, ik heb geen idee wat ze heeft maar ze voelt zich echt niet fit.
Oh en ze lag dus tussen ons in vannacht en toen sliep ik half en voelde ik zo'n klein handje dat mijn arm aan het zoeken was over mij heen strelen. Toen ze me gevonden had liet ze haar handje liggen en ging slapen O+ O+ O+ O+
E.
pi_134444435
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 11:47 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Laatst hadden we visite met 2 kindjes. En die kindjes kregen wat chipjes, en 1 van die kindjes gaf bram een chipje, dus er werd meteen door de moeder gecorrigeerd, nee dat mag niet. (Terecht natuurlijk) Maar wij vinden dat soort dingen dus prima. Hij heeft 2 zussen die m van alles toestoppen in een onbewaakt moment. Dus dat ene chipje, ach prima. Zo is hij ook gek op knakworst. :') Tja… Dat we dan wel eens een keer knakworsten op brood eten, dan mag hij prima een knakworst.
Och ja. Zo moeilijk ben ik dus ook niet. Al is de mijne wat jonger dan Bram.

Alleen ging ik een tijdje geleden wel uit mn plaat toen ik 's middags bij mn ouders thuis kwam en mn pa stond een frikadel te frituren in de hoop dat dr oudste dat wel zou eten (op tafel stonden al knakworstjes, sausijzenbroodjes en weet ik veel wat). :')
pi_134444443
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2013 11:51 schreef Cwen het volgende:

[..]

Ik baal daar wel een beetje van, mijn sm is al van het voortrekken en nu helemaal. Ik besta, buiten m'n kind om, gewoon niet meer...
whehehehe…
Wij zeggen dat gekscherend ook tegen elkaar hoor.

Maar alle gekkigheid op een stokje, we hoeven maar een kik te geven of ze even op bram kan passen, en al moet ze 6 afspraken verzetten, ze kan echt altijd. En ze is echt waanzinnig gek op het mannetje en het ventje natuurlijk ook op haar, dus ach..
pi_134444486
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 11:54 schreef Ticootje het volgende:

[..]

whehehehe…

Maar alle gekkigheid op een stokje, we hoeven maar een kik te geven of ze even op bram kan passen, en al moet ze 6 afspraken verzetten, ze kan echt altijd. En ze is echt waanzinnig gek op het mannetje en het ventje natuurlijk ook op haar, dus ach..
Mooi! Ik denk dat het voor opa's en oma's ook gewoon hartstikke bijzonder is zo'n kleinkind. Stel je eens voor, over 30 jaar heeft ons kind misschien wel een eigen kind! Mijn schoonmoeder zegt altijd dat ze haar kleinkind nog bijzonderder vindt dan toen ze zelf moeder werd!
E.
pi_134444488
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2013 11:54 schreef Tally het volgende:

[..]

Och ja. Zo moeilijk ben ik dus ook niet. Al is de mijne wat jonger dan Bram.

Alleen ging ik een tijdje geleden wel uit mn plaat toen ik 's middags bij mn ouders thuis kwam en mn pa stond een frikadel te frituren in de hoop dat dr oudste dat wel zou eten (op tafel stonden al knakworstjes, sausijzenbroodjes en weet ik veel wat). :')
Oh maar daar ben ik wel fel op. Je eet wat er op tafel staat, en we gaan geen patat bakken of een boterham smeren. Hoef je het niet is dat prima, morgen is er weer een boterham.
pi_134444540
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 11:56 schreef .Sparkling. het volgende:

[..]

Mooi! Ik denk dat het voor opa's en oma's ook gewoon hartstikke bijzonder is zo'n kleinkind. Stel je eens voor, over 30 jaar heeft ons kind misschien wel een eigen kind! Mijn schoonmoeder zegt altijd dat ze haar kleinkind nog bijzonderder vindt dan toen ze zelf moeder werd!
Ik denk dat het voor opa's en oma's gewoon anders is. Als ouders ben je continu in de weer met je kinderen, heb je de leuke en de niet zo leuke dingen. Geregel en planning… En als opa en oma zie je ze 1 of 2x in de week, en ben je er voornamelijk voor de leuke dingen.
pi_134444575
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 11:54 schreef Ticootje het volgende:

[..]

whehehehe…

Dat is heel fijn :D.
Hier niet, ze is altijd te druk of het is lastig of ze durft niet of... Tja, dat helpt niet natuurlijk. Vandaar dat Ellie naar mijn ouders gaat als er opgepast moet worden. Voelen we ons veel fijner bij :Y.

Dat met de katten is hier ook, Spirit! :D "Kom maar bij mam- uh, vrouwtje." Andersom trouwens ook :@.
  donderdag 19 december 2013 @ 11:59:53 #109
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_134444620
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2013 11:51 schreef Cwen het volgende:

[..]

Ook erg fijn -O-

Hier merk ik erg dat T. het 2e kleinkind is van mijn schoonouders.
-tmi-

Hoe deden onze ouders dat toen zij voor het eerst ouder werden? :+

[ Bericht 10% gewijzigd door GotC op 19-12-2013 12:34:35 ]
pi_134444633
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2013 11:58 schreef Cwen het volgende:

[..]

Dat is heel fijn :D.
Hier niet, ze is altijd te druk of het is lastig of ze durft niet of... Tja, dat helpt niet natuurlijk. Vandaar dat Ellie naar mijn ouders gaat als er opgepast moet worden. Voelen we ons veel fijner bij :Y.

Dat met de katten is hier ook, Spirit! :D "Kom maar bij mam- uh, vrouwtje." Andersom trouwens ook :@.
Het is mij om het even… Of J zn moeder oppast of mn eigen moeder… Ik heb daar echt geen voorkeur in. Beiden hebben hun eigen manier, en ik vind beiden prima.
pi_134444663
Ik zou mijn vader voor geen goud durven laten oppassen hoor :@ Ik denk dat hij haar nog chinees zou geven als hij dat toevallig eet, hij weet echt niets van kinderen :D
E.
pi_134444804
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 12:01 schreef .Sparkling. het volgende:
Ik zou mijn vader voor geen goud durven laten oppassen hoor :@ Ik denk dat hij haar nog chinees zou geven als hij dat toevallig eet, hij weet echt niets van kinderen :D
Typisch is dat :D
En vroeger niet meer dan normaal, papa werkte en mama was thuis. Zowel J als ik komen uit zo'n gezin. Ik denk niet dat ik een baby met veel geruststelling bij 1 van de vaders zou achterlaten. :D

Het zal vast goed komen en ze zullen het best overleven…
  donderdag 19 december 2013 @ 12:06:23 #113
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_134444828
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 12:01 schreef .Sparkling. het volgende:
:D Dat gevoel krijg ik bij mijn vader ook! Af en toe betwijfel ik of ik wel door hem opgevoed ben :+
(Ligt T. nét in slaap te vallen, pakt m'n vader zijn handje en gaat ermee schudden: 'ahhhh ga je lekker slapen T?' :+)
  donderdag 19 december 2013 @ 12:20:50 #114
171422 LadyBlack
paint it black
pi_134445158
Ik werd door alle reacties zo nieuwsgierig naar het verhaal van spirit dat ik heb teruggezocht.

Echt... ik zou haar slaan denk ik!! :o Wat een stomme doos, en arme Isa moest ervan spugen ;( Voelde ze zich wel héél schuldig???? :(
pi_134445204
Vaders (opa's) en baby' :D Die van mij snapte er ook niks van.. ik heb hem wel eens gevraagd of hij vroeger wel eens een luier verschoond heeft. Hij kon het zich niet herinneren :') Maar hij deed m'n zusje en mij wel altijd in bad en hij speelde slaapliedjes op de mondharmonica, dus och O+

En en @ moeder/schoonmoederverhalen.. :X Nasty zeg.. het ligt ook allemaal zo gevoelig, dus ik kan het me helemaal voorstellen dat je niks overhoop wilt halen. Maar ik sluit me wel aan bij Tico.. Hier hebben zich gelukkig nog geen gekke dingen voorgedaan. Beide oma's zijn in love met E. en ze doen de dingen op de manier die wij voor ogen hebben. Alleen had mijn schoonmoeder onlangs wel de hele box verbouwd toen ze een dagje oppaste en had ze E's kledingskast reshuffled. Maargoed, als het daarbij blijft..
pi_134445290
Ik zou F wel bij mijn vader achterlaten, hij is ook best wel van de moderne inzichten. Als ik mijn moeder uitleg waarom we F geen honing geven en mijn moeder kijkt verbaasd, dan zegt hij "wees blij dat ze dat ontdekken!". Aan de andere kant ging hij vorige week bijna kijken of hij boerenjongensvla lust :D Het was volgens mij half grappig om te kijken hoe wij zouden reageren.
Maar later komt hij daar dan wel op terug en dan hebben we het over hoe dat soort eetgewoontes en opvoedregels in verschillende delen van de wereld ontstaan enzo.
Kortom, het gaat niet helemáál vanzelf maar het is allemaal wel vriendelijk, open en bespreekbaar. O+
Mijn moeder bepaalt wel wat er gebeurt als ze oppassen geloof ik.
Telkens als F een poepluier heeft stuurt mijn moeder trouwens een foto van mijn vader die een luier verschoont _O-

Mijn schoonvader die wil gewoon geen luier verschonen, want dat heeft hij al bij zijn drie eigen kinderen gedaan en nu is hij er klaar mee :') Maar hij is wel een superleuke opa verder, continu spelen en veel teveel prikkels geven O+ als oma er maar is voor de rotklusjes, eigenlijk heeft hij het gewoon heel slim bekeken :+

GotC dat soort onhandige dingen deed mijn vader eerst ook! Of heel veel herrie maken en dan zeggen dat hij daar wel tegen moet kunnen. Maar zo langzaamaan is het gewoon geworden en nu zie ik mijn vader de hele avond niet omdat hij onder de tafel met F zit te spelen.
pi_134445527
Ik ben denk ik echt wel makkelijk. Ja kyan heeft al een chocola of een chippie op. Meestal de invloed van peuter :D
Kind gaat er niet dood van.
Vandaag kerstontbijt en daarna afsluiting op de psz. Heeft hij van mij een mini stukje donut gehad. Ben vast een ontaarde moeder in veel van jullie :P

Mijn ouders zijn ook makkelijker dat weet ik. Maar ik wil dat zij oppassen dus heb ik me er deels bij neer te leggen. Als iets echt te ver gaat bespreek ik datm maar ze hebben twee kindeten opgevoed en we zijn best goed gelukt. Als ik dat niet had gevonden had ik een andere oppas oplossing moeten zoeken vind ik.

En hier laat ik ze zowel bij mijn vader als moeder achter. Alleen bij mijn vader niet meer een hele dag i.v.m. zijn gezondheid.

Mijn schoonouders trekken het niet en houden er een hele andere opvoeding op na. Prima als opa en oma maar niet als oppas.
pi_134445985
Ik zou mijn kind echt gerust bij beide opa's achterlaten eigenlijk :D Die doen tenminste geen gekke dingen met haar, en als ze dat wel zouden doen zouden ze het niet tegen me zeggen omdat ze het zelf niet gek vinden :') O+

Vooral mijn schoonvader, die heeft zijn eigen kinderen ook grotendeels opgevoed omdat mijn schoonmoeder studeerde en werkte en hij thuis aan zijn scriptie zat. Die man zegt echt amper een woord tegen wie dan ook, hij is sociaal zeg maar niet zo handig, maar als hij Isa ziet bestaat de rest van de wereld niet meer en begint hij helemaal te stralen en gaat hij helemaal in haar op. Ik vind dat ZO tof O+ O+ O+
Sarcasme. Herken het.
pi_134446089
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 12:20 schreef LadyBlack het volgende:
Ik werd door alle reacties zo nieuwsgierig naar het verhaal van spirit dat ik heb teruggezocht.

Echt... ik zou haar slaan denk ik!! :o Wat een stomme doos, en arme Isa moest ervan spugen ;( Voelde ze zich wel héél schuldig???? :(
Haha :D Die neiging had ik ook, en nee natuurlijk voelt ze zich niet schuldig want volgens haar kon het prima. Das mijn zusje :') Achja, het went... maar dit doen we gewoon niet nog een keer.

Oh en zieke E van Spark ;( Beterschap! En lief he, dat bij je slapen O+ Stiekem vind ik dat ook heel tof. Isa wordt nu al een aantal dagen achter elkaar midden in de nacht huilend wakker en wordt alleen rustig als we haar bij ons in bed nemen. Alleen zij is meer van het haren trekken en in je oog prikken, dat soort werk :+
Sarcasme. Herken het.
pi_134446704
zo ontzettend druk geweest met werk dus ik spring hier weer even in!

ik zag een knappe baby en een zittende in een winkelwagen baby!

keuze borstvoeding of flesvoeding. K krijgt flesvoeding. Bv werd hier een compleet fiasco, K heeft zon enorme zuigkracht dat ze na 1 dag allebei mn tepels kapot had gezogen... dat was einde borstvoeding }:| gelukkig groeit ze er niet minder slecht op op de fv, mn spekje weegt 7 kilo met 4 maanden :@

ook las ik vervelende familie dingen -O-
mijn moeder past minimaal 1 keer in de week op, mijn nichtje is er dan ook en eigenlijk gaat het altijd goed. mijn moeder zet K met wipstoel gewoon op tafel als zij met mn nichtje gaat avondeten, want het is zo zielig dat ze op de grond ligt haha. Ik maak wel per dag een ongeveer schema, ligt er ook aan hoelaat K eerste fles heeft gehad. ik schrijf dan bv dit: om 10 uur een flesje, om 12 uur een paar hapjes fruit als ze het wilt. daarna mag ze lekker slapen, of dit in bed is of de wagen maakt niet zoveel uit, lekker naar buiten gaan als je dat wilt!
ook in de weekenden dat ik moet werken past mn moeder op. ik breng K dan bij haar. en of dit nu om 6 uur smorgens is of 3 uur smiddags, het maakt haar niet uit. Ze is er altijd voor de kleintjes. En mn vader geniet er lekker van mee als hij er is. zo zijn beide meisjes al helemaal gek op opa. zodra hij binnenkomt is het feest. Mn nichtje kruipt gelijk op schoot en K begint te schaterlachen.

Over verhalen met schoonmoeders kan ik niet mee praten, Ik ken mn schoonmoeder niet eens :@ :@
maar mn vriend heeft zelf ook geen contact met haar dus dat is dan ook niet zo gek :9
mn schoonvader ziet K maar heel sporadisch. Afgelopen weekend was hij er even, en toen zat K bij hem op schoot en het zag er heel knullig uit, hij zat als een soort standbeeld met haar op schoot, en het arme kind maar wiebelen en verbaasd om haar heenkijken!

Tevens was het zondag ook K haar vermaandag! 4 maanden alweer.. huuh?
ook voor het eerst een paar hapjes peer gehad, nou ze vond het maar gek. En vooral heel vies kijken als papa een lepel in je mond wil stoppen haha!
pi_134446993
quote:

:D Heel herkenbaar... met tussendoor vooral veel "och je hebt zo'n honger he?" "arm kind, je buikje knort helemaal" :%

Ja die van mij ziet er echt uitgehongerd uit :')
pi_134447725
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 11:15 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Isa heeft er geeneen (onze ouders houden niet van haar :'( ), dus mocht je er van af willen.. :P
Ik heb er hier ook minimaal 4 per kind. Dus als je serieus wat zoekt....welke maat?
pi_134448058
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 12:05 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Typisch is dat :D
En vroeger niet meer dan normaal, papa werkte en mama was thuis. Zowel J als ik komen uit zo'n gezin. Ik denk niet dat ik een baby met veel geruststelling bij 1 van de vaders zou achterlaten. :D

Het zal vast goed komen en ze zullen het best overleven…
Mijn vader zat tot voor kort op de grote vaart, dus die was meer dan de helft van het jaar afwezig. Die is nu zó ontzettend aan het genieten. Als het voor een uurtje of zo is, laat ik ze met een gerust hart bij hem achter. Hij is heel makkelijk met ze. Een luier verschonen wad weer even wennen, maar hij is bijvoorbeeld niet snel onder de indruk als ze huilen. Dan gaat hij rondjes lopen en naar buiten kijken enzo.

mijn schoonvader is een ander verhaal. Die geeft ze met 1 vinger een aai over de wang, maar houdt ze de eerste periode niet eens vast. Durft hij niet :') deed toch wel een beetje zeer hoor als de kersverse opa niet eens zijn kleinkind wil vasthouden. Bij Eva duurde dat ongeveer 3 maanden, bij Rosalie zelfs 5.
Hij kan ook niks met (zijn eigen) emoties. Heeft Rosalie in het begin echt genegeerd omdat hij vond dat hij anders eva tekort deed. Echt, zelfs mijn schoonmoeder werd afgeblaft als zij naar zijn zin teveel aandacht aan Rosalie gaf :'(
Ik ben blij dat de kindjes wat ouder zijn, daar kan hij meer mee.

Mijn vriend gaf gisteravond ook schoorvoetend toe dat Rosalie twee gebakken aardappeltjes op had. Tja....het is maar aardappel en gebakken in olijfolie. Ze gilt tegenwoordig moord en brand als wij eten en ze krijgt niks. Dus ik snap hem wel. Aan zijn reactie merkte ik dat hij dit ook niet dagelijks zou doen. Maar ik zou het niet tof vinden als mijn schoonouders dit gedaan zouden hebben. Inderdaad het baas over eigen kind-principe.
  donderdag 19 december 2013 @ 14:01:38 #124
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_134448430
SPOILER: Frustratie-ego-first-world-problems-post
pi_134448613
quote:
15s.gif Op donderdag 19 december 2013 14:01 schreef GotC het volgende:
SPOILER
Sarcasme. Herken het.
pi_134448634
quote:
15s.gif Op donderdag 19 december 2013 14:01 schreef GotC het volgende:
:*

SPOILER
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_134448658
En nu heeft mijn moeder mij vandaag al 2 keer gebeld. Beide keren niet opgenomen. Geen zin in. Ze spreekt dan voicemail in. De eerste keer omdat ze wilde weten of ik die winkel van die kasten nog gebeld had (voor de zaterdag) en of ik het dus wilde laten weten. De tweede keer weet ik niet. Zucht. -O-
pi_134448713
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2013 14:06 schreef vencodark het volgende:
En nu heeft mijn moeder mij vandaag al 2 keer gebeld. Beide keren niet opgenomen. Geen zin in. Ze spreekt dan voicemail in. De eerste keer omdat ze wilde weten of ik die winkel van die kasten nog gebeld had (voor de zaterdag) en of ik het dus wilde laten weten. De tweede keer weet ik niet. Zucht. -O-
Anders belt zij de winkel wel even?
pi_134448766
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 14:08 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Anders belt zij de winkel wel even?
Dat zei mijn pa gister wel: bel jij de winkel dan of moet ma het even doen?
;(
28 en 30 zijn we. :{
pi_134448774
Ja of zoekt ze even andere kasten uit en haalt ze en zet ze in elkaar!
pi_134448785
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2013 14:09 schreef vencodark het volgende:

[..]

Dat zei mijn pa gister wel: bel jij de winkel dan of moet ma het even doen?
;(
28 en 30 zijn we. :{
omg….

sprakeloos...
pi_134448793
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 14:09 schreef Olf het volgende:
Ja of zoekt ze even andere kasten uit en haalt ze en zet ze in elkaar!
Ja zo'n opmerking ofzo… :D
pi_134448812
Als het gister niet zoveel gezeik had opgeleverd was het best grappig geweest allemaal. :')
pi_134448858
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2013 14:10 schreef vencodark het volgende:
Als het gister niet zoveel gezeik had opgeleverd was het best grappig geweest allemaal. :')
Het is gewoon helemaal niet grappig… Sommige dingen kun je zeggen, later lachen we erom… Maar bij dit soort dingen denk ik niet dat er een tijd komt dat je zegt, weet je nog, dat je vader me niet goed genoeg vond voor je? Ja hilarisch was dat?

Nee...
  donderdag 19 december 2013 @ 14:12:45 #135
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_134448889
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 14:05 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

SPOILER
Heb ik niet in huis idd -O- Misschien maar effe halen, al is het voor m'n eigen gevoel. Thanks voor de tip!

quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 14:06 schreef Skoap het volgende:

[..]

:*

SPOILER
Fijn om te lezen dat anderen dat ook hebben (gehad) O+ Hormonen zijn idd stom..
pi_134448905
Mijn schoonmoeder heeft ons in het begin van A's geboorte al gewaarschuwd: laat venco's ouders (vooral mijn moeder) niet tussen jullie inkomen. Zorg dat het tussen jullie geen narigheid veroorzaakt.

She was right!

Mijn moeder wilde er zelfs een stokje voor steken dat zij en mijn schoonmoeder bij mijn bevalling zouden zijn. Omdat mijn moeder mijn schoonmoeder zo dominant aanwezig vindt! _O- :')
pi_134448912
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 14:12 schreef GotC het volgende:

[..]

Heb ik niet in huis idd -O- Misschien maar effe halen, al is het voor m'n eigen gevoel. Thanks voor de tip!

[..]

Fijn om te lezen dat anderen dat ook hebben (gehad) O+ Hormonen zijn idd stom..
OH! Hema heeft fijne hemdjes.. Heerlijk tegen flubberen ja.
pi_134448960
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2013 14:13 schreef vencodark het volgende:
Mijn schoonmoeder heeft ons in het begin van A's geboorte al gewaarschuwd: laat venco's ouders (vooral mijn moeder) niet tussen jullie inkomen. Zorg dat het tussen jullie geen narigheid veroorzaakt.

She was right!

Mijn moeder wilde er zelfs een stokje voor steken dat zij en mijn schoonmoeder bij mijn bevalling zouden zijn. Omdat mijn moeder mijn schoonmoeder zo dominant aanwezig vindt! _O- :')
Jouw moeder accepteert geen tegenspraak… En jouw schoonmoeder heeft gelijk.

Je zit echt in een klotesituatie
pi_134448991
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 14:12 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Het is gewoon helemaal niet grappig… Sommige dingen kun je zeggen, later lachen we erom… Maar bij dit soort dingen denk ik niet dat er een tijd komt dat je zegt, weet je nog, dat je vader me niet goed genoeg vond voor je? Ja hilarisch was dat?

Nee...
Dat bedoel ik. Het is zo belachelijk dat het bijna grappig wordt. Dat idee.
Maar inderdaad, het is niet leuk. Mijn man is echt boos en zou ze het liefst het komende jaar niet eens meer zien en langskomen.
En mijn ouders zullen dat niet snappen en ik mag het weer gaan uitleggen.
pi_134449048
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 14:14 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Jouw moeder accepteert geen tegenspraak… En jouw schoonmoeder heeft gelijk.

Je zit echt in een klotesituatie

Hèhè. Toen ik vlak na de geboorte moest huilen omdat mijn moeder rotopmerkingen maakte over onze uitgaven, aan de telefoon, hing ze gelijk op!
Gelijk de confrontatie of het conflict uit te weg.
Mijn man was verbijsterd.
pi_134449076
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2013 14:15 schreef vencodark het volgende:

[..]

Dat bedoel ik. Het is zo belachelijk dat het bijna grappig wordt. Dat idee.
Maar inderdaad, het is niet leuk. Mijn man is echt boos en zou ze het liefst het komende jaar niet eens meer zien en langskomen.
En mijn ouders zullen dat niet snappen en ik mag het weer gaan uitleggen.
Nou ja uitleggen… Dat klinkt als verantwoording afdragen…
Het wordt gewoon tijd voor de waarheid. Wat als je man inderdaad zegt, ik hoef ze niet meer te zien. Het zijn wel je ouders. Hij heeft een punt… En dan? Op deze manier komt het straks wel tussen jullie in. Dat is het toch niet waard?
pi_134449159
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 14:17 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Nou ja uitleggen… Dat klinkt als verantwoording afdragen…
Het wordt gewoon tijd voor de waarheid. Wat als je man inderdaad zegt, ik hoef ze niet meer te zien. Het zijn wel je ouders. Hij heeft een punt… En dan? Op deze manier komt het straks wel tussen jullie in. Dat is het toch niet waard?
Zeker niet.
Met uitleggen bedoel ik dat mijn ouders mij gaan ondervragen over het hoe en waarom. Mijn man heeft eerder een paar weken zijn gezicht niet laten zien door omstandigheden en gedoe met ze. Dus ik mag al die vragen beantwoorden, snap je.
De vraag is, als ik met mijn ouders praat maar mijn man wilt echt even geen contact...hoe los ik dat op? :?
pi_134449257
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2013 14:19 schreef vencodark het volgende:

[..]

Zeker niet.
Met uitleggen bedoel ik dat mijn ouders mij gaan ondervragen over het hoe en waarom. Mijn man heeft eerder een paar weken zijn gezicht niet laten zien door omstandigheden en gedoe met ze. Dus ik mag al die vragen beantwoorden, snap je.
De vraag is, als ik met mijn ouders praat maar mijn man wilt echt even geen contact...hoe los ik dat op? :?
Niet? Je man heeft gewoon groot gelijk. Dat moet je tijd geven, het komt uiteindelijk wel goed als de situatie veranderd. Maar jij bent wel de enige die de situatie kan veranderen.

En tuurlijk, dan is je man een klootzak, en we hebben het al die tijd al gezegd. enz enz Hij is degene die nu moeilijk doet Het hele riedeltje kun je van tevoren bedenken.

Ik denk dat het belangrijk is dat jij achter je man staat, onvoorwaardelijk.
pi_134449300
Gotc, wat balen zeg, vooral omdat je zo goed bezig bent met sporten al! Pfff, niet fijn. Weinig tips, hier gingen de eerste tien kilo supersnel en zijn de laatste vier nog niet verdwenen. Maar dat is nogal eigen schuld, dikke (ha-ha) bult.

Suiker, je vader en F onder de tafel, dat klinkt echt superschattig! Mijn ouders vinden baby nog wel heel spannend, maar genieten overduidelijk en zijn echt heel trots. En zouden ook nooit iets uit zichzelf doen. Hier passen de schoonouders vaker op, mijn ouders nooit. En dan geven we altijd een schema mee en dat gaat prima :) Wel een geluk als ik dat zo hoor!

Wow en zes! winterjassen. Dat is best veel. :+

Hier heb ik echt een toffe dag met baby. Koffie gaan drinken in de Hema waar ze met iedereen gesjanst heeft, uitdeelcadeaus gekocht voor haar verjaardag op het kinderdagverblijf, in een pasfotohokje geweest, en net samen gediscoot op jaren negentig muziek. Hoe fouter de muziek, hoe harder ze los gaat.
pi_134449474
Dat je dan gaat voor kleding voor de kerst (want wat je heb kom je nog niet in) en dan WEER een tas vol kinderkleding thuis komen en niets voor jezelf :')
pi_134449489
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2013 14:28 schreef Tally het volgende:
Dat je dan gaat voor kleding voor de kerst (want wat je heb kom je nog niet in) en dan WEER een tas vol kinderkleding thuis komen en niets voor jezelf :')
Want ze hadden nog niets?
pi_134449534
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 14:28 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Want ze hadden nog niets?
Ach voor de kerst hé. Matching outfits :')
pi_134449588
Ik zou er ook eerlijk in zijn Venco. Allereerst zou ik wel het gesprek aan gaan met je ouders, alweer... geloof me, ik weet hoe frustrerend en moeilijk het is. Direct na de geboorte van Isa kozen mijn ouders partij voor mijn zusje. Zij voelde zich niet welkom omdat ik had gezegd dat ik haar kinderen de eerste dagen niet op bezoek wilde (ik was compleet uitgeput en wilde rust). Dat was onbegrijpelijk voor hen en onacceptabel. Ben toen volledig over de zeik gegaan en mijn ouders hebben toen dagen niks van zich laten horen. Het contact is weer gekomen doordat mijn man ze opgebeld heeft en kreeg toen van mijn vader te horen "dat het erg dapper was dat hij nu al belde". :') Onlangs heb ik ze in een email verteld hoe ik mij voelde toen, hoeveel pijn het mij deed.. daar hebben ze nooit op gereageerd, maar ik merk wel een (hele kleine) verandering in hun gedrag.

Maargoed, ik wil je verhaal niet kapen, maar ik begrijp je. Maar wat wil jij nu? De hele situatie is er. Wat wil jij dat er nu gebeurt?
Sarcasme. Herken het.
pi_134449620
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2013 14:28 schreef Tally het volgende:
Hoeveel winterjassen heb je gekocht?
Sarcasme. Herken het.
pi_134449675
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 14:31 schreef Spirit82 het volgende:
Ik zou er ook eerlijk in zijn Venco. Allereerst zou ik wel het gesprek aan gaan met je ouders, alweer... geloof me, ik weet hoe frustrerend en moeilijk het is. Direct na de geboorte van Isa kozen mijn ouders partij voor mijn zusje. Zij voelde zich niet welkom omdat ik had gezegd dat ik haar kinderen de eerste dagen niet op bezoek wilde (ik was compleet uitgeput en wilde rust). Dat was onbegrijpelijk voor hen en onacceptabel. Ben toen volledig over de zeik gegaan en mijn ouders hebben toen dagen niks van zich laten horen. Het contact is weer gekomen doordat mijn man ze opgebeld heeft en kreeg toen van mijn vader te horen "dat het erg dapper was dat hij nu al belde". :') Onlangs heb ik ze in een email verteld hoe ik mij voelde toen, hoeveel pijn het mij deed.. daar hebben ze nooit op gereageerd, maar ik merk wel een (hele kleine) verandering in hun gedrag.

Maargoed, ik wil je verhaal niet kapen, maar ik begrijp je. Maar wat wil jij nu? De hele situatie is er. Wat wil jij dat er nu gebeurt?
Ik had opgehangen… Laat maar zitten dan.
pi_134449716
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 14:32 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Hoeveel winterjassen heb je gekocht?
Helemaal geen! *)

Dit keer glitterpanty's/leggings :')
pi_134449754
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2013 14:34 schreef Tally het volgende:

[..]

Helemaal geen! *)

Dit keer glitterpanty's/leggings :')
Oh cool! Waar? Ik wil eigenlijk een rode romper en maillot voor Isa maar kan ze nergens vinden :(
Sarcasme. Herken het.
pi_134449829
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 14:35 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Oh cool! Waar? Ik wil eigenlijk een rode romper en maillot voor Isa maar kan ze nergens vinden :(
Rode romper bij de hema misschien?
Primark?
pi_134449880
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 14:31 schreef Spirit82 het volgende:

Wat ik wil...ik wil dat mijn ouders hun plek kennen en ons behandelen als volwassenen. Dat we weleens om hulp vragen (zeker nu rond de verhuizing), wil niet zeggen dat we niets zelf kunnen en dat ze het recht hebben zich met zaken te bemoeien waar wij geen hulp vragen.
Ik wil dat mijn man en mijn ouders door 1 deur kunnen, ook al is men het niet met elkaar eens.
En ik wil niet dat mijn ouders kwaad over mijn man tegen mij praten. Ik hou van hem en hij is gewoon goed voor mij. En ik wil niet dat hierdoor mijn man en ik gesodemieter krijgen.
pi_134450165
Dit lijkt me voldoende voor een mooi ansichtkaart met een blote reet erop, postzegel, hoppa!
pi_134450167
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2013 14:39 schreef vencodark het volgende:

[..]

Wat ik wil...ik wil dat mijn ouders hun plek kennen en ons behandelen als volwassenen. Dat we weleens om hulp vragen (zeker nu rond de verhuizing), wil niet zeggen dat we niets zelf kunnen en dat ze het recht hebben zich met zaken te bemoeien waar wij geen hulp vragen.
Ik wil dat mijn man en mijn ouders door 1 deur kunnen, ook al is men het niet met elkaar eens.
En ik wil niet dat mijn ouders kwaad over mijn man tegen mij praten. Ik hou van hem en hij is gewoon goed voor mij. En ik wil niet dat hierdoor mijn man en ik gesodemieter krijgen.
Dan zit er niets anders op dan dat heel erg duidelijk vertellen… En hou er rekening mee dat het niet zo goed gaat vallen en je misschien elkaar een tijdje niet gaat zien…
pi_134450218
Tico heeft gelijk.

Die ansichtkaart sloeg natuurlijk nergens op, maar daar zou ik inmiddels zin in hebben.

Maar je tekst was zo goed en bondig. :* Je hebt eigenlijk maar drie wensen:
-volwassen behandeld worden
-man en ouders gaan normaal met elkaar om
-ouders praten niet slecht over man bij jou

Ik dacht eerst dat je misschien toch kon proberen je man over te halen om mee te gaan, maar dat is helemaal niet nodig geloof ik.
pi_134450307
Spirit ik vind het onvoorstelbaar dat ze niet reageren op jouw e-mail. Stel je voor dat je van Isa zo'n e-mail krijgt later, dan zit je toch te huilen? Dat laat je toch niet ongemerkt voorbij gaan?
Maar goed, je krijgt er zo te lezen wel iets voor terug, dus misschien kun je er niet meer uitslepen.

Enne.. ik vind die hemdjes dus niet zo fijn, maar heb wel de onderbroek tot in m'n oksels! :9 Ook van Hema, en ideaal vind ik.
pi_134450325
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 14:46 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dan zit er niets anders op dan dat heel erg duidelijk vertellen… En hou er rekening mee dat het niet zo goed gaat vallen en je misschien elkaar een tijdje niet gaat zien…
Precies dit wilde ik ook schrijven. Maar dan heb jij in elk geval je best gedaan. Je houdt gewoon heel veel van je ouders, daarom doet dit ook zoveel pijn, maar ik denk dat jij en jouw gezin nu belangrijker zijn en als jouw ouders daar niet mee om kunnen gaan, dan is dat hun probleem.

Hoe moeilijk het ook is, misschien moet je je ouders wat meer loslaten en niet zo zwaar hangen en wat zij vinden en willen.
Sarcasme. Herken het.
pi_134450409
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 14:51 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Precies dit wilde ik ook schrijven. Maar dan heb jij in elk geval je best gedaan. Je houdt gewoon heel veel van je ouders, daarom doet dit ook zoveel pijn, maar ik denk dat jij en jouw gezin nu belangrijker zijn en als jouw ouders daar niet mee om kunnen gaan, dan is dat hun probleem.

Hoe moeilijk het ook is, misschien moet je je ouders wat meer loslaten en niet zo zwaar hangen en wat zij vinden en willen.
Ligt denk ook wel aan de ouders… Als die zich steeds in je leven wurmen is het moeilijk loslaten...
pi_134450492
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 14:54 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ligt denk ook wel aan de ouders… Als die zich steeds in je leven wurmen is het moeilijk loslaten...
Je bent er zelf bij in hoeverre je ze in je leven toe laat denk ik en in hoeverre jij je leven zo inricht dat je hoopt hen er gelukkig mee te maken.
Sarcasme. Herken het.
pi_134450537
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 14:56 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Je bent er zelf bij in hoeverre je ze in je leven toe laat denk ik en in hoeverre jij je leven zo inricht dat je hoopt hen er gelukkig mee te maken.
Helemaal waar..
pi_134450604
Amen.
pi_134450698
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 14:56 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

True. Altijd al moeite mee gehad hoor. Die waarschuwing van mijn schoonmoeder was niet toevallig natuurlijk. ;)
Ik vind het gewoon best lastig.

En hoppa: ma belt voor de 3e keer vandaag! *O*
Wanneer zal ik eens terugbellen? :')
pi_134450734
Op jouw moment en niet het hare, sowieso.
pi_134450757
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2013 15:01 schreef vencodark het volgende:

[..]

True. Altijd al moeite mee gehad hoor. Die waarschuwing van mijn schoonmoeder was niet toevallig natuurlijk. ;)
Ik vind het gewoon best lastig.

En hoppa: ma belt voor de 3e keer vandaag! *O*
Wanneer zal ik eens terugbellen? :')
Nou nu? Mam, we moeten praten.
Je hebt toch geen zin het feestje en oppas is blijkbaar geregeld...
pi_134450768
En een voicemail: wil je me aub terugbellen, want dit voelt niet goed. Ben je nu boos, of wat is er?
En nu belt ze op de telefoon van mijn man, die had hij per ongeluk laten liggen.
pi_134450796
Ik zou niet opnemen maar haar terugbellen en dan je verhaal doen. Ze voelt je in elk geval goed aan ;)
pi_134450805
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2013 15:03 schreef vencodark het volgende:
En een voicemail: wil je me aub terugbellen, want dit voelt niet goed. Ben je nu boos, of wat is er?
En nu belt ze op de telefoon van mijn man, die had hij per ongeluk laten liggen.
Ze weet nu heus wel dat er iets is..
  donderdag 19 december 2013 @ 15:04:54 #170
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_134450807
Mens, neem gewoon die telefoon op. Zeg wat je te zeggen hebt tegen je moeder. En als ze vervelend gaat doen flikker je de haak erop. simpel.
pi_134450827
Nou dan is het dus duidelijk dat ze het in elk geval door heeft en dat ze dat graag wil uitpraten. Goed punt om mee te beginnen toch? Terugbellen en zeggen dat er inderdaad iets aan de hand is, namelijk ...
Sarcasme. Herken het.
pi_134450828
Pleister eraf rukken dus.
pi_134450841
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 15:04 schreef Suikertante het volgende:
Ik zou niet opnemen maar haar terugbellen en dan je verhaal doen. Ze voelt je in elk geval goed aan ;)
Niet over de telefoon, dan hangt ze op… Bovendien je kan het niet maken om zoiets over de telefoon te doen. Dat is hetzelfde als toen je vroeger verkering had dat je je vriendinnetje stuurde om het uit te maken.
pi_134450894
Tuurlijk kan dat wel. Ik zou het liever zo doen dan face to face tbh. De vorige keer dat ik het face to face wilde uitpraten heb ik mn ouders mn huis uit gezet :')
Sarcasme. Herken het.
pi_134450948
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 15:07 schreef Spirit82 het volgende:
Tuurlijk kan dat wel. Ik zou het liever zo doen dan face to face tbh. De vorige keer dat ik het face to face wilde uitpraten heb ik mn ouders mn huis uit gezet :')
:D
Oh..

Ik ben meer van de confrontatie face to face. Omdat je dat elkaars emotie ziet.
pi_134450989
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 14:35 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Glitter legging bij de H&M en glitterpanty had ik van de week bij de Primark gekocht.
pi_134451001
Oh zo bedoelde ik het niet, ik bedoel haar vertellen waarom je niet opneemt en dat je een gesprek wilt voeren. Ik zou het ook face to face proberen maar ik herinner me jouw verhaal nog Spirit, dat is ook niet de bedoeling :D
pi_134451091
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2013 15:10 schreef Tally het volgende:

[..]

Glitter legging bij de H&M en glitterpanty had ik van de week bij de Primark gekocht.
Ik vind het zo vreselijk… Die drukte, het kassasysteem, die drukte… Echt..
pi_134451265
Tussen al het familierelaas grafieeeeeekjes voor de liefhebber. Omdat het grafiekje nu bijna vol is en dat zo leuk eruit ziet.

pi_134451339
Wat een weinig originele naam voor je baby Olf :{w

Keurige grafiek wel!
Sarcasme. Herken het.
pi_134451361
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 15:13 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik vind het zo vreselijk… Die drukte, het kassasysteem, die drukte… Echt..
Ik ook. Daarom was er op een dinsdagochtend. Geen kip in de winkel! O+
pi_134451498
Nou Olf, erg spannend is je grafiek niet he? :D Wel fijn voor je baby, dat wel O+
pi_134451556

Waarom doen ze dit? Arm kind...
pi_134451559
Ja, ze is echt vet saai. Met een saaie naam ook nog inderdaad!
Alleen dat geboortegewicht was een beetje een uitschieter.
pi_134451575
Bram hahahahahahaa. ^O^
pi_134451793
Omdat het ongestraft KAN natuurlijk!!! ~:)

Goeie ondertanden joh *)
Sarcasme. Herken het.
pi_134451857
Haha Bram O+

Keurige grafiek Olf!

GotC, is het nog gelukt met je outfit? Ik heb ook van die hemdjes van de hema, vind ze geweldig. Heb ook wel eens zo'n hoge 'correctieslip' aangehad die ik tijdens een feestje langzaam naar beneden voelde rollen en toen had ik dus zo'n sexy rol in mijn middel en allemaal hobbels en bobbels erboven. :') :') Edit: oja, en hij was best strak, het was alsof ik 2paar billen had. Not so much een succes, al met al.

Oh en Venco, heb je je moeder nog gesproken of zit je moed te verzamelen? :*
pi_134451954
Zo, heb na haar voicemail teruggebeld.
Tranen, emotie, duidelijkheid.
Conclusie van mijn moeder: ok, ik zal mij wel minder met jullie bemoeien.

Heb alles eruit gegooid. Mijn ouders denken dus dat ik volledig onder de plak sta bij mijn man, dat ik naar zijn pijpen dans en dat er in ons huis niet overlegd wordt.

Ik ben vreselijk opgelucht maar dit krijgt nog een staartje.
pi_134451965
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 15:30 schreef Spirit82 het volgende:
Omdat het ongestraft KAN natuurlijk!!! ~:)

Goeie ondertanden joh *)
Tandenbaby. 4 onder en 4 beneden EN 2 kiezen.
pi_134452037
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2013 15:34 schreef vencodark het volgende:
Zo, heb na haar voicemail teruggebeld.
Tranen, emotie, duidelijkheid.
Conclusie van mijn moeder: ok, ik zal mij wel minder met jullie bemoeien.

Heb alles eruit gegooid. Mijn ouders denken dus dat ik volledig onder de plak sta bij mijn man, dat ik naar zijn pijpen dans en dat er in ons huis niet overlegd wordt.

Ik ben vreselijk opgelucht maar dit krijgt nog een staartje.
Het is dan een kwestie van volhouden. Als ik je verhalen zo lees, acht ik de kans groot dat je vader je nog wel gaat bellen.
pi_134452054
Juud!! NEEE!!! Muhahaha _O-

Venco, goed dat je hebt gebeld joh ^O^
Sarcasme. Herken het.
pi_134452241
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 15:36 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Het is dan een kwestie van volhouden. Als ik je verhalen zo lees, acht ik de kans groot dat je vader je nog wel gaat bellen.
Kan best.
Ik heb echt alles gezegd. Ook over de waarschuwing van mijn schoonmoeder. Ook dat men mijn man volledig voorbij gaat. Alles, alles.
Ook toen mijn pa eiste dat ik mijn man aan de telefoon gaf en nu zei ik: "Ik ben godver 28 jaar. Alsof ik van pa mijn vriendje van 16 aan de telefoon moet geven."
"Ma, we zijn 28 en 30 jaar"!
En ik ben gewoon netjes gebleven hoor (op de gvd na), niet mijn stem verheft ofzo. Gewoon duidelijk, maar geëmotioneerd alles gezegd.
pi_134452291
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2013 15:41 schreef vencodark het volgende:

[..]

Kan best.
Ik heb echt alles gezegd. Ook over de waarschuwing van mijn schoonmoeder. Ook dat men mijn man volledig voorbij gaat. Alles, alles.
Ook toen mijn pa eiste dat ik mijn man aan de telefoon gaf en nu zei ik: "Ik ben godver 28 jaar. Alsof ik van pa mijn vriendje van 16 aan de telefoon moet geven."
"Ma, we zijn 28 en 30 jaar"!
En ik ben gewoon netjes gebleven hoor (op de gvd na), niet mijn stem verheft ofzo. Gewoon duidelijk, maar geëmotioneerd alles gezegd.
Goed voor jou.
pi_134452433
goed gedaan venco!

Spirit, ja, laat het een wijze les zijn ;)
pi_134452467
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 15:32 schreef Juud-- het volgende:

GotC, is het nog gelukt met je outfit? Ik heb ook van die hemdjes van de hema, vind ze geweldig. Heb ook wel eens zo'n hoge 'correctieslip' aangehad die ik tijdens een feestje langzaam naar beneden voelde rollen en toen had ik dus zo'n sexy rol in mijn middel en allemaal hobbels en bobbels erboven. :') :') Edit: oja, en hij was best strak, het was alsof ik 2paar billen had. Not so much een succes, al met al.
Haha echt? Dat heb ik dus juist bij die hemdjes!

En Venco: ^O^
  donderdag 19 december 2013 @ 15:47:09 #196
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_134452474
Voor de rolletjes: http://topvintage.nl/nl/v(...)thighs-reducer-zwart Ik woon in die dingen _O_ en ze rollen niet op!

Hier een opa die heel goed met Noor kan. Luiers verschonen weet ik niet, maar zal ook wel gaan. Mijn vader daarentegen houdt Noor niet vast. Vindt hij eng. Hij heeft er niks mee. Luier verschonen heeft ie bij mij ook nooit gedaan begreep ik van m'n moeder. Vanaf een jaar of 6-7 wordt het beter voor hem. Ik vind het wel jammer, maar ik weet zelf ook niet beter.

Olf, ik dacht dat je zelden curves had gezien die zo netjes de lijn volgden :D. Je eigen kind heeft ze anders wel! :D

Venco goed dat je gebeld hebt.
pi_134452624
Haha, XM, ik dacht echt dat de grafiek veel schokkeriger was, hij is echt extreem keurig inderdaad, ik was al bang dat je mijn opmerking weer zou oproepen ;)

En wow, wat een pakje dat corrigerende ding. Misschien moet ik er ook maar eens aan. Al moet dat dan wel weer consequent want anders val ik door de mand :P
pi_134452674
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 15:51 schreef Olf het volgende:
Haha, XM, ik dacht echt dat de grafiek veel schokkeriger was, hij is echt extreem keurig inderdaad, ik was al bang dat je mijn opmerking weer zou oproepen ;)

En wow, wat een pakje dat corrigerende ding. Misschien moet ik er ook maar eens aan. Al moet dat dan wel weer consequent want anders val ik door de mand :P
Ja of je gaat sporten ;)
Dan zie je nu wat het kan zijn en ga je ervoor om het zo te laten uitzien zonder pakje.
pi_134452738
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 15:52 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ja of je gaat sporten ;)
Dan zie je nu wat het kan zijn en ga je ervoor om het zo te laten uitzien zonder pakje.
Eigenlijk zijn mn vet en ik best content zo samen. Of is de weerstand jegens beweging toch nog wat groter.
pi_134452755
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 15:54 schreef Olf het volgende:

[..]

Eigenlijk zijn mn vet en ik best content zo samen. Of is de weerstand jegens beweging toch nog wat groter.
Ik ken het…

Bewegen :r
  donderdag 19 december 2013 @ 15:54:52 #201
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_134452773
Oh ik vind het echt ideaal! Vooral onder jurkjes. Moet m alleen een maat groter eigenlijk sinds de bevalling ;( maar ik wurg mezelf nu nog in die ik had, maar denk dat het makkelijker gaat met een maatje groter. Heb ergens nog de illusie dat ik misschien nog wat af ga vallen. Ooit.

En ik en benieuwd hoe de curve van Noor er over een half jaar uitziet. Niet zo strak als die van jouw dame hoor Olf! Daar heeft haar geregistreerde dip van gister al wel voor gezorgd.
pi_134452834
Venco, wat een gedoe. Alle goede adviezen zijn volgens mij al gegeven en het is heel goed dat je duidelijk bent geweest! Nu volhouden en een :* voor jou!

Shapewear heb ik tot mijn schande nog nooit nodig gehad, al denkt mijn sm dat ik het wél draag. Huh?

GotC, hoe is je outfit nu?

Juud, wat een naar gevoel moet dat zijn geweest!

Hier wat gewinkeld met baby O+. Gevoed in de Mac - ik had niet verwacht dat we zo'n attractie waren!
pi_134452864
Hoe minder weegmomenten, hoe minder mogelijkheden tot dips ;)

Eigenlijk heb ik helemaal niet zo'n hekel aan sporten, heb het ook altijd gedaan, maar ik vind nu een teamsport gewoon teveel qua verplichtingen in het weekeinde enzo. En zo'n sportschool met apparaten en klasjes is saai.

Oja. Die afkorting van sm voor schoonmoeder. Ik zie dan hele tijd schoonmoederige mensen sm-praktijken ondernemen. Dat is niet de bedoeling. :'(
  donderdag 19 december 2013 @ 15:59:58 #204
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_134452927
Ik deed 2-3x per week RPM (spinning). Geweldig vond ik dat. 50 minuten lang een beetje doodgaan. Maar m'n lijf vond het niet zo geweldig meer en ik kreeg steeds meer pijn. En sindsdien ligt alle beweging eigenlijk op z'n gat en ik ook :').
pi_134452999
Ik ben 8 weken na de bevalling begonnen met aquafit, half uurtje zaal, half uurtje aquarobics is het.

Maar ik heb de laatste weken vaak gemist, dus ik moet maar eens wat inhaallessen gaan plannen. Vandaag word het ook spannend of ik het red of niet...
  donderdag 19 december 2013 @ 16:21:27 #206
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_134453608
M'n outfit.. ben voor comfort icm wijn straks gegaan. Altijd goed :+ Wel net zo'n corrigerend ding gekocht, ga 'm zo aandoen op m'n werk. Hoop op geen rollade praktijken :9

Venco, goed gedaan :* Beetje opgelucht?
  donderdag 19 december 2013 @ 16:24:29 #207
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_134453727
Och, kerst en rollade is op zich geen slechte combi :+.
  donderdag 19 december 2013 @ 17:33:33 #208
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_134456141
Ha. Noor zit weer in een 'ik ga mijn flessen echt niet leegdrinken' :{w -fase. Vermoeiend.

En op het kdv waren ze nogal verbaast, want haar poep was groen vandaag. Dat is toch niet zo heel gek met kv? Toch? :@
pi_134456670
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2013 17:33 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ha. Noor zit weer in een 'ik ga mijn flessen echt niet leegdrinken' :{w -fase. Vermoeiend.

En op het kdv waren ze nogal verbaast, want haar poep was groen vandaag. Dat is toch niet zo heel gek met kv? Toch? :@
Nee is niet gek :)
pi_134456676
F pakt ineens mijn haar en slaat ermee alsof het teugels zijn :'(
Eerst kamde hij er altijd lief met zijn vingers doorheen. Ik dacht dat ik er goed vanaf kwam!
pi_134456900
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2013 17:50 schreef Suikertante het volgende:
Eerst kamde hij er altijd lief met zijn vingers doorheen. Ik dacht dat ik er goed vanaf kwam!
Mijne doet dat ook sinds deze week! En hard ook!
pi_134457129
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2013 17:56 schreef Olf het volgende:

[..]

Mijne doet dat ook sinds deze week! En hard ook!
Auwauwwww ;(
Je hebt wel teruggetrokken hoop ik?
pi_134457225
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2013 18:02 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Auwauwwww ;(
Je hebt wel teruggetrokken hoop ik?
Dat kan haar coupe helaas niet permitteren. :+

Wel een serieuze vloek, wat ik niet dikwijls doe richting baby.
pi_134457290
Als ik au roep schrikt hij zich sinds kort een hoedje. Dus ik probeer me in te houden :)
pi_134457314
Kyara hoe was je dreumesdag eigenlijk?
pi_134457813
quote:
Mijn gezicht zit onder de vlekken en krassen :') Dan wil ze ff kroelen en grijpt meteen in je wang met dr mesjes aan dr vingers :')
pi_134457827
En had ik al gezegd dat ze kan zwaaien O+ net met mijn ouders facetimen en dan heerlijk zwaaien O+
  donderdag 19 december 2013 @ 18:24:32 #218
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_134457870
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2013 17:49 schreef Tally het volgende:

[..]

Nee is niet gek :)
Gelukkig.

Pfff elke fles weer een gevecht. Wat er nou weer is.. Geen idee. Eten wilde ze net ook niet, maar de fles dus ook niet. Verheug me nu al op morgen -O-
pi_134457877
Oh wat leuk Tally! Dat probeer ik F ook te leren, maar het zit er nog niet echt in!
Hij doet me wel na als ik moet hoesten, en ook als ik met mijn tong klak of hard moet lachen. Maar zwaaien? :N
pi_134457906
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2013 18:24 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Gelukkig.

Pfff elke fles weer een gevecht. Wat er nou weer is.. Geen idee. Eten wilde ze net ook niet, maar de fles dus ook niet. Verheug me nu al op morgen -O-
Of je bekijkt het van de zonnige kant en bedenkt dat morgen alles weer anders kan zijn ^O^
  donderdag 19 december 2013 @ 18:27:05 #221
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_134457987
Nou, het ging de laatste dagen al bergafwaarts met het drinken, dus ik vrees. Maar who knows!
pi_134459639
Ik ben aan het uitproberen wat er gebeurt als ik baby een bakje rijst met groente voorschotel. Het is CHAOS haha. En alle pittige tofu heeft ze eruit gevist en opgegeten. :D
pi_134460630
Heb je een bakje met zuignap? Dat lijkt me dus heel handig (ook met stukjes komkommer of brood ofzo), is dat het ook?
pi_134461439
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 19:38 schreef Suikertante het volgende:
Heb je een bakje met zuignap? Dat lijkt me dus heel handig (ook met stukjes komkommer of brood ofzo), is dat het ook?
Ik heb er een van Nuby en vind het heel handig. Omgooien gaat niet!
pi_134461884
Maar vist ze dan niet gewoon alles eruit en gooit het op de grond? Dat is hier favoriet :')

En zwaaien is zo tof!! Dat nahoesten van F is ook echt te grappig :D Wij kwispelen samen. Als ik heen en weer schud gaat Isa ook, en man doet ook gezellig mee. Ik vraag me echt af wat mensen denken als ze hier naar binnen kijken en ons allemaal kwispelend aan tafel zien zitten :') alleen de kat doet niet mee :(
Sarcasme. Herken het.
pi_134461917
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2013 19:56 schreef Tally het volgende:

[..]

Ik heb er een van Nuby en vind het heel handig. Omgooien gaat niet!
Jah.. Die had ik dus ook... Omgooien ging niet idd, lostrekken wel. Met als resultaat dat inhoud van bordje over baby belandde... ;( #sterkebaby /lurk
pi_134461951
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 20:07 schreef Spirit82 het volgende:
Maar vist ze dan niet gewoon alles eruit en gooit het op de grond? Dat is hier favoriet :')

Maar een wortel op de grond maakt minder herrie dan een bordje :+
pi_134462024
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 20:09 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Maar een wortel op de grond maakt minder herrie dan een bordje :+
Maar de kledderzooi is er niet minder om ;( En voor een winterpeen heb je geen bordje nodig :P
Sarcasme. Herken het.
pi_134462361
Een WINTERPEEN? Haha wat voor monster heb jij?
SPOILER
pi_134462370
Op de grond gooien is een leuk spelletje. Wij lachen er hard om elke avond.

Voor de zooi thuis maak ik me niet druk. Toen de oudste dat deed en we waren op vakantie (cruise) namen we een rol vuilniszakken mee en legde we die onder de kinderstoel. Scheelt een hoop. In maart doen we dat weer.
pi_134462611
_O-

Eten jullie kinderen geen winterpeen? :@ Jij begon over 1 wortel!!!
Sarcasme. Herken het.
pi_134462619
Suiker die spoilerfoto! _O-
En een winterpeen!

Hier geen zuignap, klinkt wel handig! Maar tot nu toe laat ze bakje redelijk staan en strooit ze vooral met eten. Ik moet zo zeer uitvoerig stofzuigen als baby in bed ligt! Sowieso vindt ze rijst dus niet zo lekker/raar lijkt het. _O-
pi_134462702
Ik lees veel familieperikelen -O- . Ik ken ze in mijn familie ook hoor (ik heb geen contact met 2 halfzussen en een moeilijke schoonzus in de schoonfamilie). Maar in relatie met L. gaat alles goed. Mijn moeder past op L. en luistert goed naar onze wensen. Mijn vader geniet ook erg van de oppasdagen O+ . Ik weet niet of hij haar luier ook verschoont, maar dat kan hij zeker wel. Hij was thuisblijfpapa bij mij, heel bijzonder in die tijd, mijn vader wou graag nog een kindje toen mijn ouders getrouwd waren na ieders een scheiding met kinderen. Onze band is ook heel goed! Mijn sm is ook betrokken, meer dan vantevoren verwacht en sv neemt L. wel op schoot maar zit altijd stoicijns de andere kant op te kijken, ach.. :@
Enige ergenis bij sm is dat ze L. niet (snel genoeg :+ ) teruggeeft als ik zeg dat ze huilt omdat ze honger heeft (ik denk dat ze wil bewijzen dat ze haar ook wel stil krijgt, dat lukt niet overigens ;))

Venco, goed dat je het gesprek bent aangegaan!

Olf mooie grafiek!

De rest wel gelezen, maar ben te moe om dat te onthouden, sorry!
pi_134462758
Een winterpeen is toch mega, of heb ik de terminologie niet goed onder knie?
pi_134462802
Ja een winterpeen is huge!!! _O- niet echt babymaterial in mijn hoofd.
pi_134464443
Zo, bijgelezen!

Maar alleen de winterpenen heb ik onthouden ;)

Oja en ik zag Bram! Dat is al een echte dreumes joh ;)

:* voor alle familieproblemen

En :* voor al onze lieve baby's!

Bakjes met zuignap?! Die moet ik hebben, hebben ze ook bordjes?

En nu ga ik slapen, nog een halve dag en dan: vakantie!!!!
pi_134464506
Winterpenen zijn voor het paard van Sinterklaas. :(
pi_134464552
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 21:06 schreef L-E het volgende:
Winterpenen zijn voor het paard van Sinterklaas. :(
In de hutspot :9
pi_134464637
Beter een winterpeen, dan een winterteen :D
pi_134464672
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 20:07 schreef Spirit82 het volgende:

En zwaaien is zo tof!! Dat nahoesten van F is ook echt te grappig :D Wij kwispelen samen. Als ik heen en weer schud gaat Isa ook, en man doet ook gezellig mee. Ik vraag me echt af wat mensen denken als ze hier naar binnen kijken en ons allemaal kwispelend aan tafel zien zitten :') alleen de kat doet niet mee :(
Ach de buren zullen hier ook wel denken als we weer eens achter elkaar aan rennen, achterlijk staan te dansen voor de tv of als ik met een volgekliederd gezicht door het huis loop :') De dag na dat vol kliederen is minder trouwens. Ik ben volgens mij een soort van allergisch voor make up :P
  donderdag 19 december 2013 @ 21:11:58 #241
171422 LadyBlack
paint it black
pi_134464760
quote:
Check :') dat is hier ook favoriet. En ze krabt ook mijn borst open, en pulkt bij de volgende drinksessie dan de korstjes open :')

Ik was vandaag weer op het consultatiebureau. Gesprek met de vpk was prima, ze wilde uiteraard de blokjes alleen in haar mond stoppen en niet overpakken, maar vooruit, ze geloofden ons dat ze het kon ;) Bij de kinderarts was ze eigenwijzer. Zo eigenwijs dat ze zichzelf naar het ziekenhuis heeft gestuurd voor een echo van dr heupjes _O- Vorige keer stribbelde ze zo tegen dat het vandaag over moest, maarja.... ze was natuurlijk alleen nog maar sterker én eigenwijzer geworden :') Nu voor de zekerheid dus maar even laten fotograferen.

Oh en de stats: 70 cm en 7260 gram! Mn slanke den O+

SPOILER

[ Bericht 15% gewijzigd door LadyBlack op 19-12-2013 21:27:41 ]
  donderdag 19 december 2013 @ 21:18:31 #242
171422 LadyBlack
paint it black
pi_134465071
Enne, wat zijn hier de meningen over dieetmargarine voor baby's? Volgens de wijkverpleegkundige zou ik nu dieetmargarine op E's brood moeten doen omdat de bv niet meer alles bevat wat ze nodig heeft.

Nou is ze net gewend aan broodkorsten dus ik ga binnenkort wel eens hele boterhammen geven, maar moet t nou echt dieetmargarine zijn? Ik wilde juist eigenlijk roomboter voor dr kopen.
pi_134465144
Het lukt me niet de foto te uploaden ;( Isa die een winterpeen slacht :Y)
Sarcasme. Herken het.
pi_134465379
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 21:20 schreef Spirit82 het volgende:
Het lukt me niet de foto te uploaden ;( Isa die een winterpeen slacht :Y)
Hoe lang is in jouw wereld een winterpeen?
pi_134465455
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 21:18 schreef LadyBlack het volgende:
Enne, wat zijn hier de meningen over dieetmargarine voor baby's? Volgens de wijkverpleegkundige zou ik nu dieetmargarine op E's brood moeten doen omdat de bv niet meer alles bevat wat ze nodig heeft.

Nou is ze net gewend aan broodkorsten dus ik ga binnenkort wel eens hele boterhammen geven, maar moet t nou echt dieetmargarine zijn? Ik wilde juist eigenlijk roomboter voor dr kopen.
E. is toch een slankie? Roomboter zou ik geven :Y

Verder terug lezen: slank dus :D
E.
pi_134465479
Zo, ik ga even 5 pagina's bijlezen.... :')
pi_134465643
Tico, wat is Bram groot :o en mooi ook!

Suiker, ik vind jouw beschrijvingen altijd zo beeldend :D

Spirit, een winterpeen? Die zijn toch hartstikke groot en dik? :o
E.
  donderdag 19 december 2013 @ 21:32:45 #248
259886 pessie
pi_134465848
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 21:18 schreef LadyBlack het volgende:

Zoveel mensen zoveel wensen: ik geef mijn kinderen roomboter en eet het zelf ook. Ik hou van voedsel met weinig toevoegingen en bewerkingen, zeker voor mijn kinderen. Het ging hier vandaag al over eten toch? Ik ben dus wel een beetje muts :@
  donderdag 19 december 2013 @ 21:33:32 #249
171422 LadyBlack
paint it black
pi_134465896
Ohja ik las vanmiddag al met een half oog mee (tussen de tenenkrommende telefoontjes door :X ) en ik wilde ook nog even mijn liefde voor de figuurcorrigerende hemdjes en jurkjes van de Hema uiten!! O+ _O_ O+ Ik heb deze, dan blijven je tieten wel gewoon in vorm ^O^
pi_134465933
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 21:29 schreef .Sparkling. het volgende:
Tico, wat is Bram groot :o en mooi ook!

Suiker, ik vind jouw beschrijvingen altijd zo beeldend :D

Spirit, een winterpeen? Die zijn toch hartstikke groot en dik? :o
Dank je. :)
pi_134466007
Hier geef ik ook roomboter, zelfde reden als Pessie. Ik las pas iets over waarom margarine beter zou zijn, ik weet niet meer waarom, maar vond het blijkbaar niet indrukwekkend genoeg.
  donderdag 19 december 2013 @ 21:36:14 #252
171422 LadyBlack
paint it black
pi_134466042
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2013 21:32 schreef pessie het volgende:

[..]

Zoveel mensen zoveel wensen: ik geef mijn kinderen roomboter en eet het zelf ook. Ik hou van voedsel met weinig toevoegingen en bewerkingen, zeker voor mijn kinderen. Het ging hier vandaag al over eten toch? Ik ben dus wel een beetje muts :@
Ja nouja, ik dus ook, dus ik schrok een beetje van de stelligheid waarmee werd beweerd dat ik dieetmargarine moest geven.

Ook met beleg enzo. Het kind leert net brood eten en vindt dat fantastisch lekker, waarom wordt er dan gesproken over broodbeleg, kaas en appelstroop enzo? Daar heeft ze nog jaaaaaren de tijd voor. En kaas is hartstikke zout, en van koemelk. Dat mogen ze toch ook nog niet drinken?

En zo kan ik nog wel een hele tijd doorgaan :') en daar word ik soms zelf ook wel een beetje moe van :')
  donderdag 19 december 2013 @ 21:36:53 #253
171422 LadyBlack
paint it black
pi_134466075
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 21:35 schreef Olf het volgende:
Hier geef ik ook roomboter, zelfde reden als Pessie. Ik las pas iets over waarom margarine beter zou zijn, ik weet niet meer waarom, maar vond het blijkbaar niet indrukwekkend genoeg.
Haha, dat vind ik ook wel een steekhoudend argument :D zo redeneer ik soms ook.
  donderdag 19 december 2013 @ 21:37:30 #254
259886 pessie
pi_134466106
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 21:33 schreef LadyBlack het volgende:
Ohja ik las vanmiddag al met een half oog mee (tussen de tenenkrommende telefoontjes door :X ) en ik wilde ook nog even mijn liefde voor de figuurcorrigerende hemdjes en jurkjes van de Hema uiten!! O+ _O_ O+ Ik heb deze, dan blijven je tieten wel gewoon in vorm ^O^
SPOILER
Ik heb zo'n figuur corrigerend broekje maar ik denk dat ik ook nog voor zo'n hemdje ga!
pi_134466167
Ik zou ook gaan voor roomboter. Ik vind dat je pure smaken moet aanbieden in eerste instantie. Dieetmargarine bevat mij teveel toevoegingen en andere dingen. Pkus, je meiske heeft het niet nodig.

Trouwens, kaas is van melk, maar waar denk jij dat boter van gemaakt wordt? ;)
  donderdag 19 december 2013 @ 21:39:53 #256
171422 LadyBlack
paint it black
pi_134466224
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2013 21:37 schreef pessie het volgende:

SPOILER
Ik heb zo'n figuur corrigerend broekje maar ik denk dat ik ook nog voor zo'n hemdje ga!
SPOILER
  donderdag 19 december 2013 @ 21:40:03 #257
259886 pessie
pi_134466232
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 21:35 schreef Olf het volgende:
Nou ja, ik heb dan weer meer gelezen waarom jhe juist beter roomboter kunt eten dan dieet margarine. Maar goed, over elke mening kun je wel een onderzoek vinden dat het juist staaft én afwijst :')
Ik ga, zeker voor baby, uit van lengte van ingrediënten lijsten. Die is m.i. te lang.
  donderdag 19 december 2013 @ 21:41:04 #258
171422 LadyBlack
paint it black
pi_134466294
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 21:38 schreef Cwen het volgende:
Ik zou ook gaan voor roomboter. Ik vind dat je pure smaken moet aanbieden in eerste instantie. Dieetmargarine bevat mij teveel toevoegingen en andere dingen. Pkus, je meiske heeft het niet nodig.

Trouwens, kaas is van melk, maar waar denk jij dat boter van gemaakt wordt? ;)
Ouch, touché 8)7 _O- :') :@

Maargoed, je snapt mn punt oO<
  donderdag 19 december 2013 @ 21:42:05 #259
259886 pessie
pi_134466341
Lb, mijn vriendin heeft het nog geen anderhalf jaar volgehouden, die deed 1 dag per week wat ze leuk vond (onderzoek in het UMCG) en 4 dagen wat jij deed.
  donderdag 19 december 2013 @ 21:42:51 #260
259886 pessie
pi_134466386
Kaas zit veeeel zout in. Roomboter bijna niets. Groot verschil.

Oh ja, ontaard ben ik wel: mijn baby krijgt 1x per dag pap met koemelk.
Oh, en tegenwoordig behoorlijk wat yoghurt 's avonds en sindsdien slaapt ze 3 uur langer.
pi_134466413
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 21:41 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Ouch, touché 8)7 _O- :') :@

Maargoed, je snapt mn punt oO<
Zeker :D
pi_134466445
Hier krijgt baby nu ook wel andere dingetjes op brood soms, maar roomboter is volgens mij echt nog favoriet!
  donderdag 19 december 2013 @ 21:44:58 #263
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_134466486
Roomboter bevat goede vetten en dat is goed voor de ontwikkeling van de hersenen. Net als volle yoghurt etc. Juist het eerste jaar niet aan al die halfvolle en magere producten gaan.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_134466507
Ik smeer gewoon de boter die wij allemaal gebruiken. En Bram houdt van gestampte muisjes.

Hier vanaf 9 maanden gewoon koemelk.
  donderdag 19 december 2013 @ 21:47:29 #265
259886 pessie
pi_134466597
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2013 21:44 schreef laziness het volgende:
Roomboter bevat goede vetten en dat is goed voor de ontwikkeling van de hersenen. Net als volle yoghurt etc. Juist het eerste jaar niet aan al die halfvolle en magere producten gaan.
+1
Dank je! Ik durfde het niet te zeggen :@
Sowieso vind ik dieet producten stiekem ongeschikt voor kinderen.
pi_134466698
Sowieso al dat dieet spul zit vol rare middelen. Als je wilt afvallen moet je minder eten en niet jezelf volstoppen met nepvoer.
pi_134466707
Ja maar het CB had het toen bij mij dus over dat roomboter het beste was qua vetten oid en margarine voor vitaminen (want die zitten daar denk ik in toegevoegd ofzo?) (ja, met even nadenken weet ik het verhaal weer half) (ik weet eigenlijk niet zo goed wat margarine is, bedenk ik me nu? Het is toch niet 'boter light' maar echt een ander product?)(veel haakjes he)

Hier dus roomboter. Maar waarom zou je dat niet durven zeggen Pessie?
pi_134466778
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 21:49 schreef Olf het volgende:
Ja maar het CB had het toen bij mij dus over dat roomboter het beste was qua vetten oid en margarine voor vitaminen (want die zitten daar denk ik in toegevoegd ofzo?) (ja, met even nadenken weet ik het verhaal weer half) (ik weet eigenlijk niet zo goed wat margarine is, bedenk ik me nu? Het is toch niet 'boter light' maar echt een ander product?)(veel haakjes he)

Hier dus roomboter. Maar waarom zou je dat niet durven zeggen Pessie?
Ja veel fabrikanten voegen vitamines toe aan "boter". Wij geven de kinderen sowieso vitamines, dat beetje wat er in de boter zit zet geen doden aan de zeik.
  donderdag 19 december 2013 @ 21:52:34 #269
171422 LadyBlack
paint it black
pi_134466856
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 21:49 schreef Ticootje het volgende:
Sowieso al dat dieet spul zit vol rare middelen. Als je wilt afvallen moet je minder eten en niet jezelf volstoppen met nepvoer.
Nou inderdaad! Ik heb me echt een breuk gelachen toen er light chips op de markt kwam :')!

Ik kom overigens op de site van het voedingscentrum de volgende tekst tegen:
quote:
8 tot 12 maanden: Minder melkvoeding, meer vaste voeding
Je kind gaat nu echt maaltijden eten, die de melkvoedingen vervangen. Eerst vervang je één keer per dag een melkvoeding door een vaste voeding. Geleidelijk aan bouw je de vaste voeding verder op.
Geef je borstvoeding, dan is een goede vuistregel is: elke week één melkvoeding per dag minder. Voor flesvoeding geldt dat het afhankelijk is van hoeveel en hoe vaak je kind nog flesvoeding krijgt. Van het consultatiebureau krijg je advies op maat.
:o
  donderdag 19 december 2013 @ 21:53:11 #270
259886 pessie
pi_134466892
Golf, margarine is vaak zonnebloemolie/koolzaadolie en water vermengd met emulgatoren om de boel samen te houden. Daarbij voegen ze kleurstof toe (anders zou het ongeveer doorzichtig zijn) smaakstof (je wilt iets proeven) en idd soms nog vitaminen.
pi_134466898
Huh? Maar elke week een voeding minder, dan zit je toch met 9,5 maand op 0? :?
pi_134466925
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2013 21:53 schreef pessie het volgende:
Golf, margarine is vaak zonnebloemolie/koolzaadolie en water vermengd met emulgatoren om de boel samen te houden. Daarbij voegen ze kleurstof toe (anders zou het ongeveer doorzichtig zijn) smaakstof (je wilt iets proeven) en idd soms nog vitaminen.
Ik was al aan het googlen geslagen inderdaad. Ik heb het volgens mij nog nooit op, maar ik mis er dus niets aan. ;)
  donderdag 19 december 2013 @ 21:56:11 #273
259886 pessie
pi_134467073
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 21:53 schreef Olf het volgende:
Ik denk ook niet dat het Voedingscentrum ervan uitgaat dat baby's nog borstvoeding krijgen na 9 maanden.
Komt Lauren aan met haar 7/9 maal per etmaal :') :D
pi_134467108
quote:
Ik denk dat ze meer bedoelen dat melk geen maaltijd meer is. Dus in de ochtend een boterham is de maaltijd. Daarbij een bekertje melk. Ofzo.
  donderdag 19 december 2013 @ 22:00:49 #275
171422 LadyBlack
paint it black
pi_134467339
quote:
Ja precies! :?

E drinkt nu nog zo'n 7x per dag, maar als ik elke week 1 moet minderen dan zijn we er rap klaar mee ja.
Dacht t niet O+
  donderdag 19 december 2013 @ 22:00:51 #276
259886 pessie
pi_134467340
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2013 21:56 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik denk dat ze meer bedoelen dat melk geen maaltijd meer is. Dus in de ochtend een boterham is de maaltijd. Daarbij een bekertje melk. Ofzo.
Ik ben nu echt MN hoofd aan het breken over Lauren. Zij zou dan echt weinig bijvoeding eten (ze krijgt wel meer maar eet niet meer). Terwijl ze best wel dik is en hard groeit.
Ik dacht dat het bijvoeding was :?
pi_134468224
Ze kan sinds vanavond ook in haar handjes klappen O+ Ze was samen met Papa aan het klappen terwijl papa Kerst klokje zong (nou ja zong) O+
pi_134468480
Suiker, sorry dat ik je beledigd heb :*

Venco, wat een verhaal joh. Ik zou me ook niet echt op waarde geschat voelen als mijn ouders mij behandelen als iemand die niet haar eigen boontjes kan doppen. Bloedirritant!

Cwen, dat neus ophalen klinkt wel heel schattig. Hier is het vooral een en al snot, liefst uitgesmeerd over het hele gezicht en dat is alleen maar vies :D

Ouders/schoonouders: hier hele lieve en betrokken familie die onze wensen respecteren. Zelfs tegen mijn schoonmoeder heb ik eerlijk kunnen vertellen dat ik de door haar gekochte kleertjes niet heel erg mooi vond. En mijn moeder vindt al dat ze aan mijn regels voorbij is gegaan als ze de meisjes een keer een maisboogje extra geeft.

Spirit, dat met die kat is ook heel herkenbaar :D _O-

Oh Soesa, dat praten via je kind vind ik echt heel naar. Zeg het dan gewoon maar betrek mijn kind er niet bij!

L-E, dat klinkt als een gezellige ochtend. Ging de rest van de dag wat beter?

Mooie post Tico. :Y

(ooh sjips, sinds ik begonnen ben met deze post zijn er alweer 18 posts bijgekomen. Correctie, 23 :') )

Sparkling, wat sneu. Beterschap. Dat handje klinkt wel heel lief O+

GotC, :* voor je blubberbuik etc. Je bent nog aan het ontzwangeren. Komt heus wel goed.

Klinkt als een erg leuke dag Olf!

------nog even pauze om kind te voeden-----

*heleboel ouderperikelen mbt Spirit en Venco, ik denk dat daar het meeste al over gezegd is. Misschien dat ik later nog een update lees.

Olf, mooie grafiek! En bijna vol :o

LOL, Bram! Zo erg lijkt hij het zelf in elk geval niet te vinden.

Goed gedaan Venco!

Corrigerende dingen. Ik had een corrigerend badpak. Maar dat krijg je dus echt amper meer uit als het nat is. Geen succes :N

Oh, en haartrekkende baby's boks. Soms ga ik tussen ze in liggen dan heb ik 2 staartjes :')

Suiker, lief dat je er naar vraagt. Kom straks terug op mijn dreumesdag. Eerst die monsterposts afmaken want er komen steeds meer nieuwe posts bij :'(

Bakjes met een zuignap lijkt me ook handig want hier pakken ze ook het bord en keren het om.

Loj, werk ze morgen!

LadyBlack, lekker eigenwijze tante. Hopelijk is die echo helemaal goed. Mooie stats & curve! En ik zou ook voor roomboter gaan. Dieetmargarine? Waarom moet ze op dieet dan? :?

Ik geloof dat wij ook nog op een voeding op 8 zitten per 24 uur (waarvan de helft 's nachts).
pi_134468629
Zo, en nu even over mijn dag. Ochtend met nog-net-dreumes was leuk. Lekker met naast andere bijna peuter gespeeld. Compleet met dreumesstreken en peuterdriftbuien :D

Meisjes zijn snip verkouden. Dit keer D ook. Is wel sneu dus er hangt nu een mega luuf lucht op hun kamer. Ze kruipen wel steeds meer! Ik denk dat ik nu wel kan zeggen dat ze echt kruipen. Alleen soms toch even tijgeren omdat dat sneller gaat. Vooral als je achter je grote broer aan wil. En ze klappen in hun handjes. Soms ook terwijl ze huilen. O+
pi_134469038
Huilend klappen O+ twee theaterdiva's in de dop! Tof dat je dag leuk was :)
En bedankt voor de waarschuwing :D
pi_134469299
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2013 22:00 schreef pessie het volgende:

[..]

Ik ben nu echt MN hoofd aan het breken over Lauren. Zij zou dan echt weinig bijvoeding eten (ze krijgt wel meer maar eet niet meer). Terwijl ze best wel dik is en hard groeit.
Ik dacht dat het bijvoeding was :?
Ik heb op het CB eens gevraagd hoe ze tot die schema's kwamen en het idee is dat je in elk geval drie keer samen met je kind kunt eten. In de morgen koolhydraten (brood/pap) voor de energie, tussendoor fruit, lunch brood of pap, tussendoor yoghurt, avondeten. Volgorde mag je zelf bepalen (maar omdat F was afgevallen en zoveel beweegt legde ze wel de nadruk op de koolhydraten in de morgen). En daar fiets je gewoon je eigen flessen of voedingen tussendoor. (Dit is dus met 7 maanden)
F gaat zelf steeds meer eten en minder drinken. Dat gaat iets langzamer dan in de schema's van het CB, maar als ik dat geen punt vindt dan maakt dat niks uit.
pi_134469763
Kyara, klinkt leuk! Je meisjes worden grooooot! En je grote M., die al bijna twee. Wajooo. Moet ik je straks twee weken missen bij de dreumesen ;) ik hoop echt dat jullie nachten snel ietsje beter gaan. Hier zitten we nu ze helemaal beter is steeds maar op 1 nachtvoeding, echt chill, gun het jullie ook zo!
pi_134469800
Oh en even afkloppen voor die nachten natuurlijk. :+
pi_134469867
Venco en Spirit :*

Tico wat is jouw baby al groot. Leuke kerstkaart O+

Olf en LB mooie grafiekjes O+

Kyara huilend in de handjes klappen O+
  donderdag 19 december 2013 @ 23:00:32 #285
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_134470385
Wij willen binnenkort eens pap proberen :).

Net weer 50 over in de fles. En huilen.. Krijsen.. Ik zie geen tandjes ofzo.. Ze is wel vreselijk aan het hoesten.

Waarom kan ik hier nou zo slecht mee omgaan -O-.
  donderdag 19 december 2013 @ 23:01:57 #286
171422 LadyBlack
paint it black
pi_134470458
quote:
2s.gif Op donderdag 19 december 2013 22:23 schreef Kyara het volgende:
Zo, en nu even over mijn dag. Ochtend met nog-net-dreumes was leuk. Lekker met naast andere bijna peuter gespeeld. Compleet met dreumesstreken en peuterdriftbuien :D

Meisjes zijn snip verkouden. Dit keer D ook. Is wel sneu dus er hangt nu een mega luuf lucht op hun kamer. Ze kruipen wel steeds meer! Ik denk dat ik nu wel kan zeggen dat ze echt kruipen. Alleen soms toch even tijgeren omdat dat sneller gaat. Vooral als je achter je grote broer aan wil. En ze klappen in hun handjes. Soms ook terwijl ze huilen. O+
Ohhh O+

Aan de ontwikkeling van jouw meisjes kan ik een beetje nagaan hoe de mijne er straks bij zit! Ze volgt steeds net even na D & J :Y Dus altijd extra leuk om te lezen.

Een vriend van mij en zijn vriendin verwachten trouwens ook een tweeling, ik vind het zo leuk! *O*
  donderdag 19 december 2013 @ 23:03:09 #287
171422 LadyBlack
paint it black
pi_134470522
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2013 23:00 schreef XcUZ_Me het volgende:

Net weer 50 over in de fles. En huilen.. Krijsen.. Ik zie geen tandjes ofzo.. Ze is wel vreselijk aan het hoesten.

Ahhh misschien heeft ze wel wat buikpijn joh, als die poep ook groen is... of keelpijn van het hoesten. Je kunt je vinger er niet zo goed opleggen he. Maar kijk naar de vorige keren; het gaat vanzelf weer beter :Y :*
pi_134470932
Olf, ik denk dat ik die 2 weken wel blijf hangen hoor ;)
Ik hoop met je mee mbt de nachten. Lief! Fijn dat je ex-pokje weer beter is!

Leuk LB! Een- of (waarschijnlijk) twee- eiig? Weten ze al geslachten?

XM :*
pi_134477822
Oké, er zit hier dus nog steeds een mug en misschien wel twee op Ow z'n kamer! Hij zit gewoon echt onder de muggenbeten en ik hoor hem zoemen :(

Wow klappen en kruipen *O*

Wij ontbijten met pap XM, Ow vindt het heerlijk en de fles gaat bijna altijd leeg!

Ik begin trouwens wel veel makkelijker te worden met eten, we proberen steeds meer dingen uit. Cb zei dat ik mocht stoppen met de avondfles, maar toen ze mij verschrikt zag kijken zei ze dat ik ook nog wel ermee door kon gaan in mijn geval (en hetzelfde voor de nachtvoeding :) )

Auw! Toen was ik ook gestoken, iemand een hamer om die mug mee te killen? :( :( moordneigingen!!
pi_134479193
Leuk LB dat je vriendin een tweeling krijgt O+

Loj :* voor de muggen en muggenbeten
pi_134479599
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2013 23:00 schreef XcUZ_Me het volgende:

Hier ook sinds gistermiddag hartverscheurend huilen, kreunen of krijsen tijdens/na de bv. Vannacht ontroostbaar tussen 2.30 en 5 uur. :O
Ik ben bang dat de spruw terug is :(, maar ik weet het niet zeker.
pi_134479864
Muggen in december? Wat gek!

Balen Sull, echt zwaar zo'n nacht met ontroostbare baby. ;( als je twijfelt over spruw, nog even gauw langs huisarts voor het weekeinde.

Ik lig nog in bed. Ga zo opstaan. Uitslapen is fantastisch. O+
pi_134479871
Of heb jijzelf misschien iets geks gegeten Sull?
pi_134480153
Diep nagedacht, gister niets geks gegeten. Woensdag shoarma. Wel ook woensdag dktp prik gehad...Zou dat nu nog dat huilen kunnen veroorzaken?

Ik vind het zo moeilijk om te zien dat ze pijn heeft -O- Mijn nachtrust maakt me niet uit, als L maar tevreden is.
pi_134480200
Een van de vaccinaties zorgde bij F wel voor een dag vertraging en toen sipheid ja. Zou dus heel goed kunnen :Y
pi_134480483
Goedemorgen.

Wat sneu Sull :{

mijn dametjes hebben -na een gebruikelijke nacht- uitgeslapen tot 9 uur. M zelfs tot 09.30 uur :o Ik ben meteen een stuk leukere moeder :@

En J heeft haar hele boterham zelf opgegeten (kleine dobbelsteentjes zelf gepakt). D bijna, maar die had nog wat hulp nodig om het brood uit haar knuistje te krijgen. Ik leg trouwens de stukjes steeds stukje voor stukje voor hun neer, niet het complete bord (om tegen te gaan dat ze het hele bord omkiepen).
pi_134481422
Sull, als het alleen tijdens voedingen is of erna, lijkt het me niet door vaccinaties. Ook niet toevallig heel veel sap gedronken? Of is dat een fabeltje? Nouja, of gewoon een virusje natuurlijk, ik vind het zelf altijd zo lastig als je geen concrete oorzaak vindt, maar dat is natuurlijk vaak helemaal niet mogelijk. Hopelijk gaat het vandaag beter!

En Kyara, wat fijn, toch nog een beetje uren gemaakt nog. Apart he, dat je dan meteen zo anders wakker wordt.
pi_134481826
Olf daar heb je wel een punt eigenlijk, als het rond die voedingen is :@
Langer overeind houden na de voeding kan misschien helpen als haar maag wat van streek is?
pi_134481892
Maar als je spruw vermoedt, zou ik dat echt vandaag nog even checken! En doen wat Suiker zegt enzo. Heb je een draagdoek? Kan ook half uurtje na voeding. Kan je meteen de nachtelijke afwas doen ;)
pi_134482462
Ik heb wel veel cola gedronken...dat drink ik normaal bijna niet (en ook geen koffie). Zou dat kunnen :? Draagdoek is een goeie, maar aangezien mijn nachten doorgaans goed zijn is dat niet in mij opgekomen.
  vrijdag 20 december 2013 @ 11:47:52 #301
259886 pessie
pi_134483481
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 11:16 schreef Sull het volgende:
Ik heb wel veel cola gedronken...dat drink ik normaal bijna niet (en ook geen koffie). Zou dat kunnen :? Draagdoek is een goeie, maar aangezien mijn nachten doorgaans goed zijn is dat niet in mij opgekomen.
Weet je wat het is, wat je eet komt over het algemeen niet in enorme hoeveelheden in de melk, en waar een kind last van heeft is weer afhankelijk van de baby in kwestie. Nathan had bijvoorbeeld standaard een krijsnacht nadat ik roomijs had gegeten. Verder had hij nooit ergens last van, na een half jaar had hijjhij er geen last meer van.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')