Heb jij als baby bv gehad?quote:Op woensdag 18 december 2013 23:41 schreef GotC het volgende:
Spirit!![]()
![]()
!! Wat enorm bizar zeg!! Ik zou idd doen wat Olf zegt. Zijn ze helemaal gek geworden..
@L0t, ze stonden volledig achter me. Ze hadden het zelfs aan zien komen. Zag ik er dan zo kapot uit?
Ik helemaal niet, ook "gewoon" niet. Omdat mijn vader dan de fles kon geven en ze vonden het in meer opzichten handiger. Ze zaten ook midden in een enorme verbouwing (die ze zelf deden) dus misschien leek ze dat ook niet handig, hoewel mijn broertje ook met fv is grootgebracht.quote:
Ik zat vanavond nog naar mijn baby foto's te kijken, incl een paar borstvoedingsfoto's. Maar hoe geweldig ik het ook vind voor anderen en anderen stimuleer om ermee te beginnen en door te zetten: ik heb er voor mezelf een heel neutraal, afgevlakt gevoel bij. Apartquote:Op woensdag 18 december 2013 23:49 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Ik helemaal niet, ook "gewoon" niet. Omdat mijn vader dan de fles kon geven en ze vonden het in meer opzichten handiger. Ze zaten ook midden in een enorme verbouwing (die ze zelf deden) dus misschien leek ze dat ook niet handig, hoewel mijn broertje ook met fv is grootgebracht.
Maar ik heb dus ook geen fotoalbum waarin ik mezelf aan de borst zag ofzo. Ik dacht misschien dat dat ook voor een minder grote bv wens zorgt, maar voor jou geldt dat dus niet!
Oh maar dat heb ik ook niet. Heb geloof amper borstvoeding foto's. Vond het leuk hoor het voeden maar na 10 maanden was ik er ook wel klaar mee. Zou er ook echt niet aan moeten denken nu nog te voeden (en peuter al helemaal niet). Achteraf had ik denk ik eerder moeten stoppen met de bv. Sowieso had ik niet een kind dat graag dronk, althans die dronk alleen als ze honger had en vanaf 4 maanden of zo moest ik afgelegen gaan zitten wegens afleiding. Oh en ze ging pas weer hard groeien toen ze aan de bijvoeding ging (en de eerste 2,3 maanden hoor). Mja achteraf he....quote:Op woensdag 18 december 2013 23:56 schreef GotC het volgende:
[..]
Ik zat vanavond nog naar mijn baby foto's te kijken, incl een paar borstvoedingsfoto's. Maar hoe geweldig ik het ook vind voor anderen en anderen stimuleer om ermee te beginnen en door te zetten: ik heb er voor mezelf een heel neutraal, afgevlakt gevoel bij. ApartHet doet me weinig, een baby aan mijn eigen borst.
Praktisch gezien (zorg echt delen) is fv ook handiger imo
Ik heb ook nooit bv gehad maar wel die bv wensquote:Op woensdag 18 december 2013 23:49 schreef Suikertante het volgende:
Maar ik heb dus ook geen fotoalbum waarin ik mezelf aan de borst zag ofzo. Ik dacht misschien dat dat ook voor een minder grote bv wens zorgt, maar voor jou geldt dat dus niet!
quote:
Helpt hier geen zak… Ook niet de slaappapjesquote:Op donderdag 19 december 2013 07:52 schreef Olf het volgende:
Goeiemorgen!
Hier wel geëxperimenteerd met flesjes om te kijken of dat helpt voor doorslapen maar maakte geen zak uit. Helaas
Ik zit hier te wachten tot het 9 uur is, dan mag ik nog even naar bed
Wat is er dan gebeurt?quote:Op donderdag 19 december 2013 08:35 schreef Spirit82 het volgende:
Dank jullie welIk twijfel soms echt of het nou aan mij ligt. Mijn moeder vroeg net via whatsapp hoe het gegaan was en toen heb ik alles eruit gegooid. Niet handig via whatsapp, maar ze reageerde verrassend goed. Geen idee of het echt uitmaakt alleen. Mijn zusje nog een keer laten oppassen, no way. Ik wilde het eigenlijk al niet want had wel problemen verwacht, maar zij wilde zo graag en haar kids vonden het zo tof dus was gezwicht, maar nee, vpdat gebeurt me niet nog een keer.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sorry voor het lange verhaal.![]()
Welk gedeelte?quote:Op donderdag 19 december 2013 09:17 schreef Suikertante het volgende:
Is Bram eigenlijk nog steeds zo'n vreetzakkie Tico?
En als je de keuze maakt om bv te geven snap ik ook dat het lastig en jammer is als het op de een of andere manier niet lukt. Je kiest voor de natuurlijke weg en dan gaat het niet natuurlijk.
Jouw verhaal klinkt trouwens ook nog vrij pijnlijk Tally!
Een dikke ja. Want dagelijks had ik last van natte bh's en hemdjes.quote:Op donderdag 19 december 2013 09:20 schreef Suikertante het volgende:
Ik bedoel lichamelijkals je zo makkelijk melk geeft en het wordt niet afgenomen, krijg je dan niet vreselijke stuwing?
Het helpt als je ouders in het buitenland wonenquote:Op donderdag 19 december 2013 09:28 schreef Spirit82 het volgende:
Klote is dat eigenlijk he, pardon my french, maar dan ben je verdorie 30-ish en zelf moeder en vroeger, vroeger toen je 16 was, dacht je dat mensen van 30 echt al oud en wijs waren en alles wisten en hun zaakjes op orde hadden, maar nu je hebt zelf bent, voel je je nog net zo kind-van-je-ouders als toen je 16 was
Ik sta ook aan zijn kant, begrijp mij goed. Maar nadat mijn pa had opgehangen, ging mijn man gelijk naar bed. Even later kwam hij terug en vertelde hij wat tegen hem gezegd was. Ik ben het er ook niet mee eens.quote:Op donderdag 19 december 2013 09:25 schreef Spirit82 het volgende:
Aawww Venco, dat klinkt echt naar! Ik snap alleen niet zo goed waar je ouders het recht vandaan denken te halen om zo tegen jouw man tekeer te gaan, dus eigenlijk sta ik hierin wel een beetje aan zijn kantFijn dat zij regelen dat jij naar het feestje kunt hoor, daar niet van, maar op deze manier... ?! Snap heel goed dat jij je nu gevangen voelt tussen 2 vuren
Misschien heeft het zin om je ouders te bellen om uit te leggen dat je man echt wel heel veel voor jou doet en ze een verkeerd beeld bij hem hebben?
We hebben geen tijd gehad van Ikea te kijken en deze zaak had echt toevallig die aanbieding. Topkwaliteit van 830 euro naar 415 euro!quote:Op donderdag 19 december 2013 09:30 schreef pessie het volgende:
Spiritik zou echt zo volledig uit mijn plaat graan hierom! Gelukkig luistert mijn zus heel nauwgezet als zij eens oppast, bij zoiets zou ik haar echt een periode niet willen zien. Heeft ze nog buikpijn gehad vannacht? En als ik jou was zou ik gewoon op zoek gaan naar ander soort oppas en geen familie meer inschakelen.
Venco, dat is erg jammer. Maar bij ons zou het dan betekenen dat er een simpele ikeakast zou komen aangezien het niet anders te regelen valt.
Hoe was je vrijgezellen feest?
Rico. Bram van de dag?
Je vraag net waar het bij mij om ging was dus ook een issue met mijn ouders waar ik in het vorige topic over heb gespuidquote:Op donderdag 19 december 2013 09:32 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ik sta ook aan zijn kant, begrijp mij goed. Maar nadat mijn pa had opgehangen, ging mijn man gelijk naar bed. Even later kwam hij terug en vertelde hij wat tegen hem gezegd was. Ik ben het er ook niet mee eens.
En mijn ouders hebben al 3 jaar een verkeerd beeld bij hem. Er is al eerder ruzie ontstaan, toen op 1e kerstdag 2 jaar geleden.
Maar ja, heel deze ruzie heb ik echt niet uitgelokt of zien aankomen want dit is mij een vrijgezellenfeestje niet waard.
Mijn ma belde gewoon ineens op dat ze blijkbaar mijn schoonbroer toch overtuigd heeft om het zaterdag te doen.
Ik heb het toen al uitgelegd. Toen ik nog thuis woonde was en met mijn opleiding bezig was, vonden/dachten ze ook dat hij een slechte invloed op mij had.quote:Op donderdag 19 december 2013 09:39 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Je vraag net waar het bij mij om ging was dus ook een issue met mijn ouders waar ik in het vorige topic over heb gespuidIk wil het hier niet weer oprakelen want moet me nu op andere zaken concentreren
![]()
Maar ouders.. pffff...Fijn hoor dat ze er zijn, maar soms...!! Maar het heeft dus geen nut om met ze te praten en ze te uit te leggen dat je man jou heel gelukkig maakt en, ook al zien zij dat niet, heel goed voor jou zorgt? Volgens mij als ik het zo hoor willen ze gewoon het beste voor jou, maar dan wel ten koste van jouw man, wat dus niet het beste voor jou is, zeg maar. Als je uitlegt hoeveel verdriet zij jou hiermee doen, denk je dat dat iets zou uitmaken?
Het waren 'gelukkig' maar kleine kruimels dus dat zal hij niet eens gezien hebben maar smerig is het wel.quote:Op donderdag 19 december 2013 09:41 schreef Spirit82 het volgende:
He getver! En A stopt dat natuurlijk meteen in zijn mond als hij dat tussen die pincetvingertjes van hem krijgtIsa is ook echt een kruimeldief geworden als ik haar loslaat op de grond. Hoe kleiner de dingetjes zijn die ze kan pakken, hoe interessanter ze het vindt.
Ook niet als je zegt dat het strafbaar is om je kind los in een reiswieg zonder extra gordels te vervoeren?!quote:Op donderdag 19 december 2013 09:45 schreef XcUZ_Me het volgende:
OudersSoms he.. Zo blijft mijn moeder maar zaniken over liga met sinaasappelsap en vindt ze de maxi cosi maar kindermishandeling. "Waarom kan ze niet gewoon in de reiswieg vervoerd worden?"
Krijg het ook niet uitgelegd.
Nou eigenlijk valt het wel mee… Gewoon normaal voor zn leeftijd denk ik, er zijn dagen dat hij bijvoorbeeld geen groente wilt eten… Of al zn brood op de grond gooit.quote:Op donderdag 19 december 2013 09:17 schreef Suikertante het volgende:
Is Bram eigenlijk nog steeds zo'n vreetzakkie Tico?
En als je de keuze maakt om bv te geven snap ik ook dat het lastig en jammer is als het op de een of andere manier niet lukt. Je kiest voor de natuurlijke weg en dan gaat het niet natuurlijk.
Jouw verhaal klinkt trouwens ook nog vrij pijnlijk Tally!
Ja, dat zeg ik ook hoor, van 'het is de wet'. Dat doet het hem dan wel, maar elke keer als we haar in de maxi cosi doen, zit ze echt zo vol medelijden te kijken. "Dat arme kind, ze vindt het helemaal niet leuk!"quote:Op donderdag 19 december 2013 09:52 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Ook niet als je zegt dat het strafbaar is om je kind los in een reiswieg zonder extra gordels te vervoeren?!
Mijn kind vindt wel meer niet leuk wat ik doequote:Op donderdag 19 december 2013 09:55 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ja, dat zeg ik ook hoor, van 'het is de wet'. Dat doet het hem dan wel, maar elke keer als we haar in de maxi cosi doen, zit ze echt zo vol medelijden te kijken. "Dat arme kind, ze vindt het helemaal niet leuk!"
quote:Op donderdag 19 december 2013 09:19 schreef vencodark het volgende:
[..]
Wat is er dan gebeurt?![]()
Mag ik even iets kwijt mbt bemoeienissen met familie?![]()
![]()
Even in een spoilertje want lang:Waar halen je ouders het lef vandaan om jullie op die manier te woord te staan? Alsof je je moet verantwoorden?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sorry voor het lange verhaal.
En dat zij het wel even regelen verder? wtf?I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
Kijk, dan vallen mijn ouders toch nog mee op bepaalde puntenquote:Op donderdag 19 december 2013 09:56 schreef vencodark het volgende:
Vorige keer deed ik A naar bed bij mijn ouders. Mijn ma wil het altijd doen maar de poging mislukte dus ik deed het de 2e keer.
Heb alles eruit gesmeten wat er niet in hoort. Ik had namelijk al uitgelegd dat A alleen een hoeslaken over het matras hoeft en verder alleen een slaapzakje. Is thuis ook.
Tref ik weer 3 lagen lakens en dekens aan met, als klap op de vuurpijl, een zeiltje uit 1983. Zo'n lekker dik, plastic of rubberachtig zeiltje.![]()
Ze vroeg me waarom ik alles eruit gesmeten had dus ik heb het vriendelijk doch dringend voor de 3e keer uitgelegd.
In de box tref ik zo'n hilarisch muziekbeestje aan, vastgebonden zand e box met zo'n heerlijk dun touwtje waar A zo lekker zijn vingertje om kan winden en vast kan knellen. Grrrr!
Tijden veranderen mam! 1970 belde!quote:Op donderdag 19 december 2013 09:45 schreef XcUZ_Me het volgende:
OudersSoms he.. Zo blijft mijn moeder maar zaniken over liga met sinaasappelsap en vindt ze de maxi cosi maar kindermishandeling. "Waarom kan ze niet gewoon in de reiswieg vervoerd worden?"
Krijg het ook niet uitgelegd.
Ja, precies. En ik kan me niet voorstellen dat ik als baby alles lachend onderging, maar dat is ze allemaal heel erg vergeten ofzoquote:Op donderdag 19 december 2013 09:57 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Mijn kind vindt wel meer niet leuk wat ik doeKleren aantrekken bijvoorbeeld, of wachten op haar eten, of in de box liggen, en zo kan ik nog wel even doorgaan
quote:Op donderdag 19 december 2013 10:00 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Tijden veranderen mam! 1970 1980 belde!
Tja, ze vonde het zo erg dat ik dan niet naar dat vrijgezellenfeest kon dat ze steeds vroegen of het opgelost was. En ik had gezegd van niet maar wel: als je iets weet, hoor ik het wel.quote:Op donderdag 19 december 2013 09:57 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Waar halen je ouders het lef vandaan om jullie op die manier te woord te staan? Alsof je je moet verantwoorden?
En dat zij het wel even regelen verder? wtf?
Ja geen idee…quote:Op donderdag 19 december 2013 10:12 schreef vencodark het volgende:
[..]
Tja, ze vonde het zo erg dat ik dan niet naar dat vrijgezellenfeest kon dat ze steeds vroegen of het opgelost was. En ik had gezegd van niet maar wel: als je iets weet, hoor ik het wel.
Maar ja...wat moet ik nou? Met mijn ouders praten?
Mijn man is beleefd gebleven omdat het toch mijn ouders zijn. Hij zei ook dat hij dit van niemand zou pikken. Mijn man is ook direct en laat niet over zich heen lopen. Maar uit respect voor mij en toch ook voor hen, liet hij het nu toe.quote:Op donderdag 19 december 2013 10:16 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ja geen idee…
Ik ben vrij direct en zeg op het moment zelf dat ik zulke bemoeienis niet op prijs stel. Maar ik zou het me dan ook niet kunnen indenken dat mijn vader eist dat J aan de telefoon komt en hem zo zou toespreken. Dat zou hier regelrecht leiden dat er geen contact meer zou zijn tussen J en mijn ouders. J accepteert zulke woorden al niet eens van zn eigen ouders.
Ook als ik het zou omdraaien, als J zn moeder op die manier zou uitvallen tegen mij, dan zou ik haar ook vertellen dat ze niet meer welkom is…
Ik vind het gewoon een hele rare manier van met elkaar omgaan.
Ja. Het is ook gewoon een hele vervelende situatie. Maar het is nog geen kerst, en ik denk dat het daarom ook belangrijk is om dit uit de wereld te helpen. En dat kan alleen in een gesprek. Ik denk dat ze zich misschien niet eens beseffen dat dit je heel verdrietig maakt. Alleen door te vertellen dat je hiermee niet geholpen bent, kan ze doen inzien dat het effect van hun actie toch een hele andere uitwerking heeft dan zij zich indenken.quote:Op donderdag 19 december 2013 10:19 schreef vencodark het volgende:
[..]
Mijn man is beleefd gebleven omdat het toch mijn ouders zijn. Hij zei ook dat hij dit van niemand zou pikken. Mijn man is ook direct en laat niet over zich heen lopen. Maar uit respect voor mij en toch ook voor hen, liet hij het nu toe.
En ik ben er verschrikkelijk verdrietig over. Natuurlijk wil mijn man niet meer daar met kerst heen en ik zie nu gewoon alle gezellige avondje (ook buiten kerst) in de soep lopen.
Oh als mn schoonmoeder in de buurt is dan is Bram gewoon haar kind…quote:Op donderdag 19 december 2013 10:23 schreef Limone het volgende:
Ouders... wat een vreselijke mensen eigenlijk!![]()
Mijn moeder is zoooooo verliefd op M. dat ze volledig aan mij voorbij gaat. Ik kan honderdmiljoenmiljard voorbeelden noemen, maar ze bedoeld het goed en dat hou ik mijzelf maar voor. Super irritant, maar met tot tien tellen gaat het tot nu toe prima. En ik eet altijd wat extra voordat ze komt, dat helpt ook!![]()
Disclaimer: M. eet nog geen vast voedsel. Wie weet spreek ik over een half jaar wel heel anders!
Melk monstertje...quote:Op donderdag 19 december 2013 10:09 schreef Suikertante het volgende:
Tico dat klinkt heel netjes! Hij was in het begin toch echt een smikkelkind?
Ja dat dusquote:Op donderdag 19 december 2013 10:25 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Oh als mn schoonmoeder in de buurt is dan is Bram gewoon haar kind…
Nee ik kan erg goed tot 10 tellen en het is mijn 3e… Dat maakt misschien een hoop uit. Bovendien heb ik J die er wel iets van zegt. Het is zijn moeder en misschien de manier waarop hij het soms brengt kan wat minder, maar dan nog hij kan het beter melden dan ik.quote:Op donderdag 19 december 2013 10:29 schreef Limone het volgende:
[..]
Ja dat dusZeg jij er iets van? Ik moet altijd een beetje verbaasd lachen van de absurdheid van de situatie en krijg het met goed fatsoen mijn bek niet uit.
Ja!quote:Op donderdag 19 december 2013 10:25 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ach, ze verbetert zichzelf tenminste nogquote:Op donderdag 19 december 2013 10:30 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ja!
En dan verspreekt ze zich ook heel vaak! Zal mamm...eeh oma even een flesje voor jou maken?"
Mja. Ik kan niet inschatten hoe zo'n gesprek gaat verlopen. Mijn ouders gaan op mij inpraten, negatief, over mijn man. Zij gaan benoemen hoe góed ze het voor míj bedoelden etc.quote:Op donderdag 19 december 2013 10:25 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ja. Het is ook gewoon een hele vervelende situatie. Maar het is nog geen kerst, en ik denk dat het daarom ook belangrijk is om dit uit de wereld te helpen. En dat kan alleen in een gesprek. Ik denk dat ze zich misschien niet eens beseffen dat dit je heel verdrietig maakt. Alleen door te vertellen dat je hiermee niet geholpen bent, kan ze doen inzien dat het effect van hun actie toch een hele andere uitwerking heeft dan zij zich indenken.
En dat soort gesprekken zijn niet leuk…
Wees sterk. Alleen door je sterk en als volwassen vrouw op te stellen gaan ze inzien dat je niet meer de kleine meid bent die ze moesten beschermen.quote:Op donderdag 19 december 2013 10:37 schreef vencodark het volgende:
[..]
Mja. Ik kan niet inschatten hoe zo'n gesprek gaat verlopen. Mijn ouders gaan op mij inpraten, negatief, over mijn man. Zij gaan benoemen hoe góed ze het voor míj bedoelden etc.
En ik zit vervolgens alles uit te leggen over mijn man en moet alle vragen over hem (zijn denken en doen) ook weer beantwoorden.
Fuck hé.![]()
![]()
Mijn man zei nog: als zij zo graag willen dat jij naar dat restje gaat, dan komen ze toch zelf oppassen?!
Maar nee, dat kan niet. En nu hebben ze dus mijn schoonbroer overgehaald om zijn plannen voor zaterdag te wijzigen voor mijn feestje. En mijn man moet nu oppassen.
Waarom heb ik dit laten gebeuren?
Begin positief en breng dan het nieuws en eindig weer positief…quote:Op donderdag 19 december 2013 10:47 schreef Spirit82 het volgende:
Venco, hou eens op met jezelf de schuld geven johJij kon toch ook niet weten dat het zo zou lopen? En als je echt bang bent dat het gesprek een hele andere wending gaat krijgen, zet dan je gevoelens op papier! Misschien als houvast voor jou tijdens het gesprek, of in een brief aan je ouders? En vermeld er dan voor je begint alvast bij dat je weet ze het goed bedoelen omdat ze het beste voor jou willen.
Ja maar het is ook emotioneel. Het zijn je ouders. Ik heb daar ook zitten janken hoor. Maar dat doet geen afbreuk aan je boodschap die je brengt. Het zou raar zijn als het je niets zou doen.quote:Op donderdag 19 december 2013 10:53 schreef Spirit82 het volgende:
Dat is het toch ook Tico![]()
En respect voor je post! Alleen op papier klinkt het zo mooi, maar als je dan emotioneel wordt (en wees eerlijk, we zijn allemaal weekdieren op het moment), dan is het moeilijk om je zo sterk te houden en de lijn te blijven volgen. Nonetheless is het wel de enige oplossing..
Als je niets doet, verandert er ook niets.quote:Op donderdag 19 december 2013 10:53 schreef Spirit82 het volgende:
Dat is het toch ook Tico![]()
En respect voor je post! Alleen op papier klinkt het zo mooi, maar als je dan emotioneel wordt (en wees eerlijk, we zijn allemaal weekdieren op het moment), dan is het moeilijk om je zo sterk te houden en de lijn te blijven volgen. Nonetheless is het wel de enige oplossing..
Oh dat herken ik wel een beetje… Zo zijn wij slordig met sokken of een jas… Bram droeg nooit sokken, die trok hij toch uit, dus we deden ze gewoon niet aanquote:Op donderdag 19 december 2013 10:36 schreef Tante_Soesa het volgende:
Waar ik zo'n jeuk van krijg... mijn moeder durft sommige zaken niet rechtstreeks bij mij aan te kaarten dus dat deed/doet ze dus via mijn baby/dreumes. 'Ja, kom je wat vaker bij oma spelen?' of 'Zo'n broodje met alleen boter zou ik ook niet lekker vinden hoor E, groot gelijk dat je het niet eet'...
.
En verder lees ik hier verhalen... Mijn moeder kan er wat van maar sommige dingen hier zijn echt nog veel erger
En zo heeft Féline nu 6! winterjassenquote:Op donderdag 19 december 2013 11:10 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Oh dat herken ik wel een beetje… Zo zijn wij slordig met sokken of een jas… Bram droeg nooit sokken, die trok hij toch uit, dus we deden ze gewoon niet aan. En dan de hele tijd, heb je geen koude voeten?
Of als zn jas niet goed genoeg is volgens de oma's, dan wordt er een nieuwe jas gekocht.
jaquote:Op donderdag 19 december 2013 11:13 schreef Tally het volgende:
[..]
En zo heeft Féline nu 6! winterjassen
Isa heeft er geeneen (onze ouders houden niet van haarquote:Op donderdag 19 december 2013 11:13 schreef Tally het volgende:
[..]
En zo heeft Féline nu 6! winterjassen
'Ahh krijg je geen papfles? Bah, moet je saaie melk drinken..'quote:Op donderdag 19 december 2013 10:36 schreef Tante_Soesa het volgende:
Waar ik zo'n jeuk van krijg... mijn moeder durft sommige zaken niet rechtstreeks bij mij aan te kaarten dus dat deed/doet ze dus via mijn baby/dreumes. 'Ja, kom je wat vaker bij oma spelen?' of 'Zo'n broodje met alleen boter zou ik ook niet lekker vinden hoor E, groot gelijk dat je het niet eet'...
.
En verder lees ik hier verhalen... Mijn moeder kan er wat van maar sommige dingen hier zijn echt nog veel erger
Is toch fruit?quote:Op donderdag 19 december 2013 11:40 schreef XcUZ_Me het volgende:
Haha venco, zo wilde mijn moeder Noor laatst een stukje appeltaart geven. Ehm. Nee dus. "Ohja, daar zit natuurlijk suiker in."
Hmja.
Met eten zijn wij ook erg makkelijk hoorquote:Op donderdag 19 december 2013 11:42 schreef Ticootje het volgende:
Ik denk dat ik een beetje erg makkelijk ben met eten… Bram heeft ook al garnaaltjes gegeten
Laatst hadden we visite met 2 kindjes. En die kindjes kregen wat chipjes, en 1 van die kindjes gaf bram een chipje, dus er werd meteen door de moeder gecorrigeerd, nee dat mag niet. (Terecht natuurlijk) Maar wij vinden dat soort dingen dus prima. Hij heeft 2 zussen die m van alles toestoppen in een onbewaakt moment. Dus dat ene chipje, ach prima. Zo is hij ook gek op knakworst.quote:Op donderdag 19 december 2013 11:44 schreef Tally het volgende:
[..]
Met eten zijn wij ook erg makkelijk hoor
Check!quote:Op donderdag 19 december 2013 10:25 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Och ja. Zo moeilijk ben ik dus ook niet. Al is de mijne wat jonger dan Bram.quote:Op donderdag 19 december 2013 11:47 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Laatst hadden we visite met 2 kindjes. En die kindjes kregen wat chipjes, en 1 van die kindjes gaf bram een chipje, dus er werd meteen door de moeder gecorrigeerd, nee dat mag niet. (Terecht natuurlijk) Maar wij vinden dat soort dingen dus prima. Hij heeft 2 zussen die m van alles toestoppen in een onbewaakt moment. Dus dat ene chipje, ach prima. Zo is hij ook gek op knakworst.Tja… Dat we dan wel eens een keer knakworsten op brood eten, dan mag hij prima een knakworst.
whehehehe…quote:Op donderdag 19 december 2013 11:51 schreef Cwen het volgende:
[..]
Check!
Ik baal daar wel een beetje van, mijn sm is al van het voortrekken en nu helemaal. Ik besta, buiten m'n kind om, gewoon niet meer...
Mooi! Ik denk dat het voor opa's en oma's ook gewoon hartstikke bijzonder is zo'n kleinkind. Stel je eens voor, over 30 jaar heeft ons kind misschien wel een eigen kind! Mijn schoonmoeder zegt altijd dat ze haar kleinkind nog bijzonderder vindt dan toen ze zelf moeder werd!quote:Op donderdag 19 december 2013 11:54 schreef Ticootje het volgende:
[..]
whehehehe…
Wij zeggen dat gekscherend ook tegen elkaar hoor.
Maar alle gekkigheid op een stokje, we hoeven maar een kik te geven of ze even op bram kan passen, en al moet ze 6 afspraken verzetten, ze kan echt altijd. En ze is echt waanzinnig gek op het mannetje en het ventje natuurlijk ook op haar, dus ach..
Oh maar daar ben ik wel fel op. Je eet wat er op tafel staat, en we gaan geen patat bakken of een boterham smeren. Hoef je het niet is dat prima, morgen is er weer een boterham.quote:Op donderdag 19 december 2013 11:54 schreef Tally het volgende:
[..]
Och ja. Zo moeilijk ben ik dus ook niet. Al is de mijne wat jonger dan Bram.
Alleen ging ik een tijdje geleden wel uit mn plaat toen ik 's middags bij mn ouders thuis kwam en mn pa stond een frikadel te frituren in de hoop dat dr oudste dat wel zou eten (op tafel stonden al knakworstjes, sausijzenbroodjes en weet ik veel wat).
Ik denk dat het voor opa's en oma's gewoon anders is. Als ouders ben je continu in de weer met je kinderen, heb je de leuke en de niet zo leuke dingen. Geregel en planning… En als opa en oma zie je ze 1 of 2x in de week, en ben je er voornamelijk voor de leuke dingen.quote:Op donderdag 19 december 2013 11:56 schreef .Sparkling. het volgende:
[..]
Mooi! Ik denk dat het voor opa's en oma's ook gewoon hartstikke bijzonder is zo'n kleinkind. Stel je eens voor, over 30 jaar heeft ons kind misschien wel een eigen kind! Mijn schoonmoeder zegt altijd dat ze haar kleinkind nog bijzonderder vindt dan toen ze zelf moeder werd!
Dat is heel fijnquote:Op donderdag 19 december 2013 11:54 schreef Ticootje het volgende:
[..]
whehehehe…
Wij zeggen dat gekscherend ook tegen elkaar hoor.
Maar alle gekkigheid op een stokje, we hoeven maar een kik te geven of ze even op bram kan passen, en al moet ze 6 afspraken verzetten, ze kan echt altijd. En ze is echt waanzinnig gek op het mannetje en het ventje natuurlijk ook op haar, dus ach..
Ook erg fijnquote:Op donderdag 19 december 2013 11:51 schreef Cwen het volgende:
[..]
Check!
Ik baal daar wel een beetje van, mijn sm is al van het voortrekken en nu helemaal. Ik besta, buiten m'n kind om, gewoon niet meer...
Het is mij om het even… Of J zn moeder oppast of mn eigen moeder… Ik heb daar echt geen voorkeur in. Beiden hebben hun eigen manier, en ik vind beiden prima.quote:Op donderdag 19 december 2013 11:58 schreef Cwen het volgende:
[..]
Dat is heel fijn.
Hier niet, ze is altijd te druk of het is lastig of ze durft niet of... Tja, dat helpt niet natuurlijk. Vandaar dat Ellie naar mijn ouders gaat als er opgepast moet worden. Voelen we ons veel fijner bij.
Dat met de katten is hier ook, Spirit!"Kom maar bij mam- uh, vrouwtje." Andersom trouwens ook
.
Typisch is datquote:Op donderdag 19 december 2013 12:01 schreef .Sparkling. het volgende:
Ik zou mijn vader voor geen goud durven laten oppassen hoorIk denk dat hij haar nog chinees zou geven als hij dat toevallig eet, hij weet echt niets van kinderen
quote:Op donderdag 19 december 2013 12:01 schreef .Sparkling. het volgende:
Ik zou mijn vader voor geen goud durven laten oppassen hoorIk denk dat hij haar nog chinees zou geven als hij dat toevallig eet, hij weet echt niets van kinderen
Hahaquote:Op donderdag 19 december 2013 12:20 schreef LadyBlack het volgende:
Ik werd door alle reacties zo nieuwsgierig naar het verhaal van spirit dat ik heb teruggezocht.
Echt... ik zou haar slaan denk ik!!Wat een stomme doos, en arme Isa moest ervan spugen
Voelde ze zich wel héél schuldig????
quote:Op donderdag 19 december 2013 10:36 schreef Tante_Soesa het volgende:
.
Ik heb er hier ook minimaal 4 per kind. Dus als je serieus wat zoekt....welke maat?quote:Op donderdag 19 december 2013 11:15 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Isa heeft er geeneen (onze ouders houden niet van haar), dus mocht je er van af willen..
Mijn vader zat tot voor kort op de grote vaart, dus die was meer dan de helft van het jaar afwezig. Die is nu zó ontzettend aan het genieten. Als het voor een uurtje of zo is, laat ik ze met een gerust hart bij hem achter. Hij is heel makkelijk met ze. Een luier verschonen wad weer even wennen, maar hij is bijvoorbeeld niet snel onder de indruk als ze huilen. Dan gaat hij rondjes lopen en naar buiten kijken enzo.quote:Op donderdag 19 december 2013 12:05 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Typisch is dat
En vroeger niet meer dan normaal, papa werkte en mama was thuis. Zowel J als ik komen uit zo'n gezin. Ik denk niet dat ik een baby met veel geruststelling bij 1 van de vaders zou achterlaten.
Het zal vast goed komen en ze zullen het best overleven…
SPOILER: Frustratie-ego-first-world-problems-postOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 19 december 2013 14:01 schreef GotC het volgende:
SPOILER: Frustratie-ego-first-world-problems-postOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sarcasme. Herken het.
quote:Op donderdag 19 december 2013 14:01 schreef GotC het volgende:
SPOILER: Frustratie-ego-first-world-problems-postOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Life is what happens while you are busy making other plans...
Anders belt zij de winkel wel even?quote:Op donderdag 19 december 2013 14:06 schreef vencodark het volgende:
En nu heeft mijn moeder mij vandaag al 2 keer gebeld. Beide keren niet opgenomen. Geen zin in. Ze spreekt dan voicemail in. De eerste keer omdat ze wilde weten of ik die winkel van die kasten nog gebeld had (voor de zaterdag) en of ik het dus wilde laten weten. De tweede keer weet ik niet. Zucht.
Dat zei mijn pa gister wel: bel jij de winkel dan of moet ma het even doen?quote:Op donderdag 19 december 2013 14:08 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Anders belt zij de winkel wel even?
omg….quote:Op donderdag 19 december 2013 14:09 schreef vencodark het volgende:
[..]
Dat zei mijn pa gister wel: bel jij de winkel dan of moet ma het even doen?
![]()
28 en 30 zijn we.
Ja zo'n opmerking ofzo…quote:Op donderdag 19 december 2013 14:09 schreef Olf het volgende:
Ja of zoekt ze even andere kasten uit en haalt ze en zet ze in elkaar!
Het is gewoon helemaal niet grappig… Sommige dingen kun je zeggen, later lachen we erom… Maar bij dit soort dingen denk ik niet dat er een tijd komt dat je zegt, weet je nog, dat je vader me niet goed genoeg vond voor je? Ja hilarisch was dat?quote:Op donderdag 19 december 2013 14:10 schreef vencodark het volgende:
Als het gister niet zoveel gezeik had opgeleverd was het best grappig geweest allemaal.
quote:Op donderdag 19 december 2013 14:05 schreef Spirit82 het volgende:
[..]Heb ik niet in huis iddSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Misschien maar effe halen, al is het voor m'n eigen gevoel. Thanks voor de tip!
quote:Op donderdag 19 december 2013 14:06 schreef Skoap het volgende:
[..]Fijn om te lezen dat anderen dat ook hebben (gehad)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hormonen zijn idd stom..
OH! Hema heeft fijne hemdjes.. Heerlijk tegen flubberen ja.quote:Op donderdag 19 december 2013 14:12 schreef GotC het volgende:
[..]
Heb ik niet in huis iddMisschien maar effe halen, al is het voor m'n eigen gevoel. Thanks voor de tip!
[..]
Fijn om te lezen dat anderen dat ook hebben (gehad)Hormonen zijn idd stom..
Jouw moeder accepteert geen tegenspraak… En jouw schoonmoeder heeft gelijk.quote:Op donderdag 19 december 2013 14:13 schreef vencodark het volgende:
Mijn schoonmoeder heeft ons in het begin van A's geboorte al gewaarschuwd: laat venco's ouders (vooral mijn moeder) niet tussen jullie inkomen. Zorg dat het tussen jullie geen narigheid veroorzaakt.
She was right!
Mijn moeder wilde er zelfs een stokje voor steken dat zij en mijn schoonmoeder bij mijn bevalling zouden zijn. Omdat mijn moeder mijn schoonmoeder zo dominant aanwezig vindt!![]()
Dat bedoel ik. Het is zo belachelijk dat het bijna grappig wordt. Dat idee.quote:Op donderdag 19 december 2013 14:12 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Het is gewoon helemaal niet grappig… Sommige dingen kun je zeggen, later lachen we erom… Maar bij dit soort dingen denk ik niet dat er een tijd komt dat je zegt, weet je nog, dat je vader me niet goed genoeg vond voor je? Ja hilarisch was dat?
Nee...
Hèhè. Toen ik vlak na de geboorte moest huilen omdat mijn moeder rotopmerkingen maakte over onze uitgaven, aan de telefoon, hing ze gelijk op!quote:Op donderdag 19 december 2013 14:14 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Jouw moeder accepteert geen tegenspraak… En jouw schoonmoeder heeft gelijk.
Je zit echt in een klotesituatie
Nou ja uitleggen… Dat klinkt als verantwoording afdragen…quote:Op donderdag 19 december 2013 14:15 schreef vencodark het volgende:
[..]
Dat bedoel ik. Het is zo belachelijk dat het bijna grappig wordt. Dat idee.
Maar inderdaad, het is niet leuk. Mijn man is echt boos en zou ze het liefst het komende jaar niet eens meer zien en langskomen.
En mijn ouders zullen dat niet snappen en ik mag het weer gaan uitleggen.
Zeker niet.quote:Op donderdag 19 december 2013 14:17 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nou ja uitleggen… Dat klinkt als verantwoording afdragen…
Het wordt gewoon tijd voor de waarheid. Wat als je man inderdaad zegt, ik hoef ze niet meer te zien. Het zijn wel je ouders. Hij heeft een punt… En dan? Op deze manier komt het straks wel tussen jullie in. Dat is het toch niet waard?
Niet? Je man heeft gewoon groot gelijk. Dat moet je tijd geven, het komt uiteindelijk wel goed als de situatie veranderd. Maar jij bent wel de enige die de situatie kan veranderen.quote:Op donderdag 19 december 2013 14:19 schreef vencodark het volgende:
[..]
Zeker niet.
Met uitleggen bedoel ik dat mijn ouders mij gaan ondervragen over het hoe en waarom. Mijn man heeft eerder een paar weken zijn gezicht niet laten zien door omstandigheden en gedoe met ze. Dus ik mag al die vragen beantwoorden, snap je.
De vraag is, als ik met mijn ouders praat maar mijn man wilt echt even geen contact...hoe los ik dat op?
Want ze hadden nog niets?quote:Op donderdag 19 december 2013 14:28 schreef Tally het volgende:
Dat je dan gaat voor kleding voor de kerst (want wat je heb kom je nog niet in) en dan WEER een tas vol kinderkleding thuis komen en niets voor jezelf
Ach voor de kerst hé. Matching outfitsquote:
Hoeveel winterjassen heb je gekocht?quote:Op donderdag 19 december 2013 14:28 schreef Tally het volgende:
Dat je dan gaat voor kleding voor de kerst (want wat je heb kom je nog niet in) en dan WEER een tas vol kinderkleding thuis komen en niets voor jezelf
Ik had opgehangen… Laat maar zitten dan.quote:Op donderdag 19 december 2013 14:31 schreef Spirit82 het volgende:
Ik zou er ook eerlijk in zijn Venco. Allereerst zou ik wel het gesprek aan gaan met je ouders, alweer... geloof me, ik weet hoe frustrerend en moeilijk het is. Direct na de geboorte van Isa kozen mijn ouders partij voor mijn zusje. Zij voelde zich niet welkom omdat ik had gezegd dat ik haar kinderen de eerste dagen niet op bezoek wilde (ik was compleet uitgeput en wilde rust). Dat was onbegrijpelijk voor hen en onacceptabel. Ben toen volledig over de zeik gegaan en mijn ouders hebben toen dagen niks van zich laten horen. Het contact is weer gekomen doordat mijn man ze opgebeld heeft en kreeg toen van mijn vader te horen "dat het erg dapper was dat hij nu al belde".Onlangs heb ik ze in een email verteld hoe ik mij voelde toen, hoeveel pijn het mij deed.. daar hebben ze nooit op gereageerd, maar ik merk wel een (hele kleine) verandering in hun gedrag.
Maargoed, ik wil je verhaal niet kapen, maar ik begrijp je. Maar wat wil jij nu? De hele situatie is er. Wat wil jij dat er nu gebeurt?
Helemaal geen!quote:Op donderdag 19 december 2013 14:32 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Hoeveel winterjassen heb je gekocht?
Oh cool! Waar? Ik wil eigenlijk een rode romper en maillot voor Isa maar kan ze nergens vindenquote:Op donderdag 19 december 2013 14:34 schreef Tally het volgende:
[..]
Helemaal geen!
Dit keer glitterpanty's/leggings
Rode romper bij de hema misschien?quote:Op donderdag 19 december 2013 14:35 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Oh cool! Waar? Ik wil eigenlijk een rode romper en maillot voor Isa maar kan ze nergens vinden
Wat ik wil...ik wil dat mijn ouders hun plek kennen en ons behandelen als volwassenen. Dat we weleens om hulp vragen (zeker nu rond de verhuizing), wil niet zeggen dat we niets zelf kunnen en dat ze het recht hebben zich met zaken te bemoeien waar wij geen hulp vragen.quote:Op donderdag 19 december 2013 14:31 schreef Spirit82 het volgende:
Ik zou er ook eerlijk in zijn Venco. Allereerst zou ik wel het gesprek aan gaan met je ouders, alweer... geloof me, ik weet hoe frustrerend en moeilijk het is. Direct na de geboorte van Isa kozen mijn ouders partij voor mijn zusje. Zij voelde zich niet welkom omdat ik had gezegd dat ik haar kinderen de eerste dagen niet op bezoek wilde (ik was compleet uitgeput en wilde rust). Dat was onbegrijpelijk voor hen en onacceptabel. Ben toen volledig over de zeik gegaan en mijn ouders hebben toen dagen niks van zich laten horen. Het contact is weer gekomen doordat mijn man ze opgebeld heeft en kreeg toen van mijn vader te horen "dat het erg dapper was dat hij nu al belde".Onlangs heb ik ze in een email verteld hoe ik mij voelde toen, hoeveel pijn het mij deed.. daar hebben ze nooit op gereageerd, maar ik merk wel een (hele kleine) verandering in hun gedrag.
Maargoed, ik wil je verhaal niet kapen, maar ik begrijp je. Maar wat wil jij nu? De hele situatie is er. Wat wil jij dat er nu gebeurt?
Dan zit er niets anders op dan dat heel erg duidelijk vertellen… En hou er rekening mee dat het niet zo goed gaat vallen en je misschien elkaar een tijdje niet gaat zien…quote:Op donderdag 19 december 2013 14:39 schreef vencodark het volgende:
[..]
Wat ik wil...ik wil dat mijn ouders hun plek kennen en ons behandelen als volwassenen. Dat we weleens om hulp vragen (zeker nu rond de verhuizing), wil niet zeggen dat we niets zelf kunnen en dat ze het recht hebben zich met zaken te bemoeien waar wij geen hulp vragen.
Ik wil dat mijn man en mijn ouders door 1 deur kunnen, ook al is men het niet met elkaar eens.
En ik wil niet dat mijn ouders kwaad over mijn man tegen mij praten. Ik hou van hem en hij is gewoon goed voor mij. En ik wil niet dat hierdoor mijn man en ik gesodemieter krijgen.
Precies dit wilde ik ook schrijven. Maar dan heb jij in elk geval je best gedaan. Je houdt gewoon heel veel van je ouders, daarom doet dit ook zoveel pijn, maar ik denk dat jij en jouw gezin nu belangrijker zijn en als jouw ouders daar niet mee om kunnen gaan, dan is dat hun probleem.quote:Op donderdag 19 december 2013 14:46 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dan zit er niets anders op dan dat heel erg duidelijk vertellen… En hou er rekening mee dat het niet zo goed gaat vallen en je misschien elkaar een tijdje niet gaat zien…
Ligt denk ook wel aan de ouders… Als die zich steeds in je leven wurmen is het moeilijk loslaten...quote:Op donderdag 19 december 2013 14:51 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Precies dit wilde ik ook schrijven. Maar dan heb jij in elk geval je best gedaan. Je houdt gewoon heel veel van je ouders, daarom doet dit ook zoveel pijn, maar ik denk dat jij en jouw gezin nu belangrijker zijn en als jouw ouders daar niet mee om kunnen gaan, dan is dat hun probleem.
Hoe moeilijk het ook is, misschien moet je je ouders wat meer loslaten en niet zo zwaar hangen en wat zij vinden en willen.
Je bent er zelf bij in hoeverre je ze in je leven toe laat denk ik en in hoeverre jij je leven zo inricht dat je hoopt hen er gelukkig mee te maken.quote:Op donderdag 19 december 2013 14:54 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ligt denk ook wel aan de ouders… Als die zich steeds in je leven wurmen is het moeilijk loslaten...
Helemaal waar..quote:Op donderdag 19 december 2013 14:56 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Je bent er zelf bij in hoeverre je ze in je leven toe laat denk ik en in hoeverre jij je leven zo inricht dat je hoopt hen er gelukkig mee te maken.
True. Altijd al moeite mee gehad hoor. Die waarschuwing van mijn schoonmoeder was niet toevallig natuurlijk.quote:Op donderdag 19 december 2013 14:56 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Je bent er zelf bij in hoeverre je ze in je leven toe laat denk ik en in hoeverre jij je leven zo inricht dat je hoopt hen er gelukkig mee te maken.
Nou nu? Mam, we moeten praten.quote:Op donderdag 19 december 2013 15:01 schreef vencodark het volgende:
[..]
True. Altijd al moeite mee gehad hoor. Die waarschuwing van mijn schoonmoeder was niet toevallig natuurlijk.![]()
Ik vind het gewoon best lastig.
En hoppa: ma belt voor de 3e keer vandaag!![]()
Wanneer zal ik eens terugbellen?
Ze weet nu heus wel dat er iets is..quote:Op donderdag 19 december 2013 15:03 schreef vencodark het volgende:
En een voicemail: wil je me aub terugbellen, want dit voelt niet goed. Ben je nu boos, of wat is er?
En nu belt ze op de telefoon van mijn man, die had hij per ongeluk laten liggen.
Niet over de telefoon, dan hangt ze op… Bovendien je kan het niet maken om zoiets over de telefoon te doen. Dat is hetzelfde als toen je vroeger verkering had dat je je vriendinnetje stuurde om het uit te maken.quote:Op donderdag 19 december 2013 15:04 schreef Suikertante het volgende:
Ik zou niet opnemen maar haar terugbellen en dan je verhaal doen. Ze voelt je in elk geval goed aan
quote:Op donderdag 19 december 2013 15:07 schreef Spirit82 het volgende:
Tuurlijk kan dat wel. Ik zou het liever zo doen dan face to face tbh. De vorige keer dat ik het face to face wilde uitpraten heb ik mn ouders mn huis uit gezet
Glitter legging bij de H&M en glitterpanty had ik van de week bij de Primark gekocht.quote:Op donderdag 19 december 2013 14:35 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Oh cool! Waar? Ik wil eigenlijk een rode romper en maillot voor Isa maar kan ze nergens vinden
Ik vind het zo vreselijk… Die drukte, het kassasysteem, die drukte… Echt..quote:Op donderdag 19 december 2013 15:10 schreef Tally het volgende:
[..]
Glitter legging bij de H&M en glitterpanty had ik van de week bij de Primark gekocht.
Ik ook. Daarom was er op een dinsdagochtend. Geen kip in de winkel!quote:Op donderdag 19 december 2013 15:13 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik vind het zo vreselijk… Die drukte, het kassasysteem, die drukte… Echt..
Tandenbaby. 4 onder en 4 beneden EN 2 kiezen.quote:Op donderdag 19 december 2013 15:30 schreef Spirit82 het volgende:
Omdat het ongestraft KAN natuurlijk!!!![]()
Goeie ondertanden joh
Het is dan een kwestie van volhouden. Als ik je verhalen zo lees, acht ik de kans groot dat je vader je nog wel gaat bellen.quote:Op donderdag 19 december 2013 15:34 schreef vencodark het volgende:
Zo, heb na haar voicemail teruggebeld.
Tranen, emotie, duidelijkheid.
Conclusie van mijn moeder: ok, ik zal mij wel minder met jullie bemoeien.
Heb alles eruit gegooid. Mijn ouders denken dus dat ik volledig onder de plak sta bij mijn man, dat ik naar zijn pijpen dans en dat er in ons huis niet overlegd wordt.
Ik ben vreselijk opgelucht maar dit krijgt nog een staartje.
Kan best.quote:Op donderdag 19 december 2013 15:36 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Het is dan een kwestie van volhouden. Als ik je verhalen zo lees, acht ik de kans groot dat je vader je nog wel gaat bellen.
Goed voor jou.quote:Op donderdag 19 december 2013 15:41 schreef vencodark het volgende:
[..]
Kan best.
Ik heb echt alles gezegd. Ook over de waarschuwing van mijn schoonmoeder. Ook dat men mijn man volledig voorbij gaat. Alles, alles.
Ook toen mijn pa eiste dat ik mijn man aan de telefoon gaf en nu zei ik: "Ik ben godver 28 jaar. Alsof ik van pa mijn vriendje van 16 aan de telefoon moet geven."
"Ma, we zijn 28 en 30 jaar"!
En ik ben gewoon netjes gebleven hoor (op de gvd na), niet mijn stem verheft ofzo. Gewoon duidelijk, maar geëmotioneerd alles gezegd.
Haha echt? Dat heb ik dus juist bij die hemdjes!quote:Op donderdag 19 december 2013 15:32 schreef Juud-- het volgende:
GotC, is het nog gelukt met je outfit? Ik heb ook van die hemdjes van de hema, vind ze geweldig. Heb ook wel eens zo'n hoge 'correctieslip' aangehad die ik tijdens een feestje langzaam naar beneden voelde rollen en toen had ik dus zo'n sexy rol in mijn middel en allemaal hobbels en bobbels erboven.![]()
Edit: oja, en hij was best strak, het was alsof ik 2paar billen had. Not so much een succes, al met al.
Ja of je gaat sportenquote:Op donderdag 19 december 2013 15:51 schreef Olf het volgende:
Haha, XM, ik dacht echt dat de grafiek veel schokkeriger was, hij is echt extreem keurig inderdaad, ik was al bang dat je mijn opmerking weer zou oproepen
En wow, wat een pakje dat corrigerende ding. Misschien moet ik er ook maar eens aan. Al moet dat dan wel weer consequent want anders val ik door de mand
Eigenlijk zijn mn vet en ik best content zo samen. Of is de weerstand jegens beweging toch nog wat groter.quote:Op donderdag 19 december 2013 15:52 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ja of je gaat sporten![]()
Dan zie je nu wat het kan zijn en ga je ervoor om het zo te laten uitzien zonder pakje.
Ik ken het…quote:Op donderdag 19 december 2013 15:54 schreef Olf het volgende:
[..]
Eigenlijk zijn mn vet en ik best content zo samen. Of is de weerstand jegens beweging toch nog wat groter.
Nee is niet gekquote:Op donderdag 19 december 2013 17:33 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ha. Noor zit weer in een 'ik ga mijn flessen echt niet leegdrinken'-fase. Vermoeiend.
En op het kdv waren ze nogal verbaast, want haar poep was groen vandaag. Dat is toch niet zo heel gek met kv? Toch?
Mijne doet dat ook sinds deze week! En hard ook!quote:Op donderdag 19 december 2013 17:50 schreef Suikertante het volgende:
F pakt ineens mijn haar en slaat ermee alsof het teugels zijn
Eerst kamde hij er altijd lief met zijn vingers doorheen. Ik dacht dat ik er goed vanaf kwam!
Auwauwwwwquote:Op donderdag 19 december 2013 17:56 schreef Olf het volgende:
[..]
Mijne doet dat ook sinds deze week! En hard ook!
Dat kan haar coupe helaas niet permitteren.quote:Op donderdag 19 december 2013 18:02 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Auwauwwww
Je hebt wel teruggetrokken hoop ik?
Mijn gezicht zit onder de vlekken en krassenquote:Op donderdag 19 december 2013 17:50 schreef Suikertante het volgende:
Eerst kamde hij er altijd lief met zijn vingers doorheen. Ik dacht dat ik er goed vanaf kwam!
Gelukkig.quote:
Of je bekijkt het van de zonnige kant en bedenkt dat morgen alles weer anders kan zijnquote:Op donderdag 19 december 2013 18:24 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Gelukkig.
Pfff elke fles weer een gevecht. Wat er nou weer is.. Geen idee. Eten wilde ze net ook niet, maar de fles dus ook niet. Verheug me nu al op morgen
Ik heb er een van Nuby en vind het heel handig. Omgooien gaat niet!quote:Op donderdag 19 december 2013 19:38 schreef Suikertante het volgende:
Heb je een bakje met zuignap? Dat lijkt me dus heel handig (ook met stukjes komkommer of brood ofzo), is dat het ook?
Jah.. Die had ik dus ook... Omgooien ging niet idd, lostrekken wel. Met als resultaat dat inhoud van bordje over baby belandde...quote:Op donderdag 19 december 2013 19:56 schreef Tally het volgende:
[..]
Ik heb er een van Nuby en vind het heel handig. Omgooien gaat niet!
Maar een wortel op de grond maakt minder herrie dan een bordjequote:Op donderdag 19 december 2013 20:07 schreef Spirit82 het volgende:
Maar vist ze dan niet gewoon alles eruit en gooit het op de grond? Dat is hier favoriet
Maar de kledderzooi is er niet minder omquote:Op donderdag 19 december 2013 20:09 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Maar een wortel op de grond maakt minder herrie dan een bordje
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
In de hutspotquote:Op donderdag 19 december 2013 21:06 schreef L-E het volgende:
Winterpenen zijn voor het paard van Sinterklaas.
Ach de buren zullen hier ook wel denken als we weer eens achter elkaar aan rennen, achterlijk staan te dansen voor de tv of als ik met een volgekliederd gezicht door het huis loopquote:Op donderdag 19 december 2013 20:07 schreef Spirit82 het volgende:
Maar vist ze dan niet gewoon alles eruit en gooit het op de grond? Dat is hier favoriet
En zwaaien is zo tof!! Dat nahoesten van F is ook echt te grappigWij kwispelen samen. Als ik heen en weer schud gaat Isa ook, en man doet ook gezellig mee. Ik vraag me echt af wat mensen denken als ze hier naar binnen kijken en ons allemaal kwispelend aan tafel zien zitten
alleen de kat doet niet mee
Checkquote:Op donderdag 19 december 2013 17:50 schreef Suikertante het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 15% gewijzigd door LadyBlack op 19-12-2013 21:27:41 ]
Hoe lang is in jouw wereld een winterpeen?quote:Op donderdag 19 december 2013 21:20 schreef Spirit82 het volgende:
Het lukt me niet de foto te uploadenIsa die een winterpeen slacht
E. is toch een slankie? Roomboter zou ik gevenquote:Op donderdag 19 december 2013 21:18 schreef LadyBlack het volgende:
Enne, wat zijn hier de meningen over dieetmargarine voor baby's? Volgens de wijkverpleegkundige zou ik nu dieetmargarine op E's brood moeten doen omdat de bv niet meer alles bevat wat ze nodig heeft.
Nou is ze net gewend aan broodkorsten dus ik ga binnenkort wel eens hele boterhammen geven, maar moet t nou echt dieetmargarine zijn? Ik wilde juist eigenlijk roomboter voor dr kopen.
Zoveel mensen zoveel wensen: ik geef mijn kinderen roomboter en eet het zelf ook. Ik hou van voedsel met weinig toevoegingen en bewerkingen, zeker voor mijn kinderen. Het ging hier vandaag al over eten toch? Ik ben dus wel een beetje mutsquote:Op donderdag 19 december 2013 21:18 schreef LadyBlack het volgende:
Enne, wat zijn hier de meningen over dieetmargarine voor baby's? Volgens de wijkverpleegkundige zou ik nu dieetmargarine op E's brood moeten doen omdat de bv niet meer alles bevat wat ze nodig heeft.
Nou is ze net gewend aan broodkorsten dus ik ga binnenkort wel eens hele boterhammen geven, maar moet t nou echt dieetmargarine zijn? Ik wilde juist eigenlijk roomboter voor dr kopen.
Dank je.quote:Op donderdag 19 december 2013 21:29 schreef .Sparkling. het volgende:
Tico, wat is Bram grooten mooi ook!
Suiker, ik vind jouw beschrijvingen altijd zo beeldend![]()
Spirit, een winterpeen? Die zijn toch hartstikke groot en dik?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |