Zin gewijzigd, woorden niet aangepast. Maar laten we het er op houden dat ik dat niet ga doenquote:
Ik dacht, oh shit, snel een nieuwe aanmaken. Voordat iedereen gaat schelden dat het lang duurt.quote:
Eigen connecties.quote:
Was niet op jou of de SP gericht. betyar loopt altijd te verkondigen dat er Westerse propaganda wordt verspreid als het om Noord-Korea gaat.quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:07 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Wat lul je nou? De SP is gewoon sociaal-democratisch.
Dat gezwets altijd.
Het beeld dat de SP zo extremistisch is, dat is echt al een poosje achterhaald.
Al probeerd rechts dat beeld uiteraard zorgvuldig in stand te houden.
Maar als je echt wilt dat er wat veranderd, er zijn genoeg mensen binnen de PvdA die met wat gelonk zo om zijn volgens mij.quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:10 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Zin gewijzigd, woorden niet aangepast. Maar laten we het er op houden dat ik dat niet ga doen
Niet zo zuur en zielig doen zeg.quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:10 schreef Ryan3 het volgende:
Ach, ja kan nog wel 20 jaar huurverhogingen aan hoor, maar ik wil ooit een mooi huis kunnen bewonen.... en dat zal er niet in zitten meer, ben ik bang.
Dus over een tijdje betaal ik de huurprijs van een mooie woning voor een krot...
Nee, dan liever een partij die al jaren achtereen de eigen beginselen en principes verkwanseld hé? Daar heb je veel meer aan.quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:10 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Zin gewijzigd, woorden niet aangepast. Maar laten we het er op houden dat ik dat niet ga doen
twitter:JosHeymans twitterde op dinsdag 17-12-2013 om 22:09:37Woordfetisjisme: belangrijke opening is iets anders dan belangrijke toezegging. Opening zegt niet veel, toezegging wel. #woonakkoord reageer retweet
Dat de SP en de SP-stemmers maanden bleven jammeren en mokken???quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:07 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Wat een drogreden, sorry hoor.
Kwam overigens ook door die "strategische" stemmers.
Ah op die manier. Dat wist ik niet.quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:11 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Was niet op jou of de SP gericht. betyar loopt altijd te verkondigen dat er Westerse propaganda wordt verspreid als het om Noord-Korea gaat.
Ik ga maar weer eens Yes Minister kijken.quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:11 schreef Tocadisco het volgende:
Heymans plaatst er al een 'maar' bij:twitter:JosHeymans twitterde op dinsdag 17-12-2013 om 22:09:37Woordfetisjisme: belangrijke opening is iets anders dan belangrijke toezegging. Opening zegt niet veel, toezegging wel. #woonakkoord reageer retweet
Meer dan een partij die sinds jaar en dag achter zijn eigen principes en beginselen staat en er nog nooit één van heeft weten door te voeren in het beleid denk ik?quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:11 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Nee, dan liever een partij die al jaren achtereen de eigen beginselen en principes verkwanseld hé? Daar heb je veel meer aan.
Er is nog niet gestemd, hoor.quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:11 schreef venomsnake het volgende:
Anti climax.
Maar goed, was te verwachten natuurlijk. Blijft een PvdA'er.
Ik maak mijn keuzes, jij de jouwe.quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:11 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Nee, dan liever een partij die al jaren achtereen de eigen beginselen en principes verkwanseld hé? Daar heb je veel meer aan.
Kom op man, bovenmodalen zullen worden uitgeknepen, elk jaar kleine 10% erbij, en kunnen nergens naar toe...quote:
Ligt er maar aan welke bovenmodalenquote:Op dinsdag 17 december 2013 22:14 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Kom op man, bovenmodalen zullen worden uitgeknepen, elk jaar kleine 10% erbij, en kunnen nergens naar toe...
Yes ministerquote:Op dinsdag 17 december 2013 22:12 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik ga maar weer eens Yes Minister kijken.
Hier staat een lijstje met zomaar een greep uit maatregelen, initiatieven, wetsontwerpen en voorstellen, die (mede) op initiatief en dankzij de SP zijn genomen:quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:13 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Meer dan een partij die sinds jaar en dag achter zijn eigen principes en beginselen staat en er nog nooit één van heeft weten door te voeren in het beleid denk ik?
Sterker nog: Ik ben van mening dat als je (in de politiek!) niet bereid bent tot het sluiten van compromissen je je beginselen en idealen nog veel meer verkwanselt.
Heeft ie natuurlijk wel gelijk in, maar of Adri het ook zo bedoeld...quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:11 schreef Tocadisco het volgende:
Heymans plaatst er al een 'maar' bij:twitter:JosHeymans twitterde op dinsdag 17-12-2013 om 22:09:37Woordfetisjisme: belangrijke opening is iets anders dan belangrijke toezegging. Opening zegt niet veel, toezegging wel. #woonakkoord reageer retweet
Dan verhuis je toch? Bovenmodalen die in de sociale huur zitten hebben in de regel een alternatief, ondermodalen niet.quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:14 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Kom op man, bovenmodalen zullen worden uitgeknepen, elk jaar kleine 10% erbij, en kunnen nergens naar toe...
Ja, de gewone man bovenmodalen.quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:15 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ligt er maar aan welke bovenmodalen![]()
![]()
![]()
He, VVD?
Waarom denk je dat ik zo pleit voor een kleinere overheid? Precies, dan hou je zelf meer geld over om leuke dingen mee te kunnen doen.quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:14 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
En dat, beste man, is nou VVD beleid.quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:14 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, 2 x zoveel betalen dan.quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:15 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Dan verhuis je toch? Bovenmodalen die in de sociale huur zitten hebben in de regel een alternatief, ondermodalen niet.
Waren dat niet toevallig moties die zijn ingediend die de rest ook wel OK vond?quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:15 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Hier staat een lijstje met zomaar een greep uit maatregelen, initiatieven, wetsontwerpen en voorstellen, die (mede) op initiatief en dankzij de SP zijn genomen:
http://www.sp.nl/overzicht/successen/
Ook in de oppositie kun je eea bereiken, maar goed, dat zien we vaak genoeg.
Zal ik een TR maken voor de TT?quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:16 schreef n00b13 het volgende:
[..]
En dat, beste man, is nou VVD beleid.
De allerrijkste worden rijker en rijker. En de 3 maal modalen, 2 maal modalen en alles daaronder, die mogen daarvoor dokken.
Dat is in essentie waar kapitalisme op draait.
Dit soort kapitalisme.quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:16 schreef n00b13 het volgende:
[..]
En dat, beste man, is nou VVD beleid.
De allerrijkste worden rijker en rijker. En de 3 maal modalen, 2 maal modalen en alles daaronder, die mogen daarvoor dokken.
Dat is in essentie waar kapitalisme op draait.
Mag hoor!quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:17 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Zal ik een TR maken voor de TT?
Kopen.quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:17 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, 2 x zoveel betalen dan.
En ook wachtlijst tot sint juttemis...
Ik vind het overigens belachelijk dat bovenmodalen in de sociale huur zitten. Ruim meer dan de modus verdienen en dan toch nog in een sociale huurwoning, als dat geen ongezonde situatie is weet ik het ook niet meer.quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:15 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Dan verhuis je toch? Bovenmodalen die in de sociale huur zitten hebben in de regel een alternatief, ondermodalen niet.
Het recht van de sterkste is in wezen kapitalisme.quote:
Dat is waar. Daar is sociale huur niet voor bedoeld.quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:18 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik vind het overigens belachelijk dat bovenmodalen in de sociale huur zitten. Ruim meer dan de modus verdienen en dan toch nog in een sociale huur, als dat geen ongezonde situatie is weet ik het ook niet meer.
Te oud, had ik 20 jaar geleden onder zelfde condities wel gedaan, maar ja dan had je nu weer onder water gestaan...quote:
Moeilijk te zeggen aangezien de modale inkomensgrens helemaal niet meer de modus is.quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:18 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik vind het overigens belachelijk dat bovenmodalen in de sociale huur zitten. Ruim meer dan de modus verdienen en dan toch nog in een sociale huurwoning, als dat geen ongezonde situatie is weet ik het ook niet meer.
Done.. Of er nog een mod op zit te letten weet ik nietquote:
Je kan het bagatelliseren, maar in principe gaat het toch altijd om voorstellen die worden ingediend waarvoor je dan medestanders vindt die zich daar ook in kunnen vinden?quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:17 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Waren dat niet toevallig moties die zijn ingediend die de rest ook wel OK vond?
Brainstormsessiequote:Op dinsdag 17 december 2013 22:19 schreef sonnyspek het volgende:
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat het debat is uitgesteld omdat ze er in de PvdA niet uitkomen. Of zodat ze nog meer redenen kunnen verzinnen waarom ze het wel zouden doen.
Moet je maar kunnen (ik kan het niet (meer))quote:
Dat heb ik helemaal niet gezegd. (denk ik)quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:20 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Je kan het bagatelliseren, maar in principe gaat het toch altijd om voorstellen die worden ingediend waarvoor je dan medestanders vindt die zich daar ook in kunnen vinden?
Feit is dat je er redelijk naast zit met je standpunt dat de SP nooit wat bereikt en overal alleen maar 'tegen' is.
Klopt, dat is mijn invulling. Maar dat proefde ik uit jouw commentaren.quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:20 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Dat heb ik helemaal niet gezegd. (denk ik)
Die POL mods, die letten altijd op.quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:19 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Done.. Of er nog een mod op zit te letten weet ik niet
Onzin, als je twintig jaar geleden had gekocht had je nu een flinke overwaarde. En kopen kun je best, maar daar moet spaargeld tegenover staan. Dat kan een belemmering zijn.quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:19 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Te oud, had ik 20 jaar geleden onder zelfde condities wel gedaan, maar ja dan had je nu weer onder water gestaan...
Kan wel redelijke woningen kopen met mijn salaris.
Waarom kan jij dat niet, je bent toch niet zo oud?quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:20 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Moet je maar kunnen (ik kan het niet (meer))
Als ze er uit waren was de schorsing niet verlengd.quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:19 schreef sonnyspek het volgende:
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat het debat is uitgesteld omdat ze er in de PvdA niet uitkomen. Of zodat ze nog meer redenen kunnen verzinnen waarom ze het wel zouden doen.
Ligt enigszins uit elkaar ja, maar heel veel scheelt het niet.quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:19 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Moeilijk te zeggen aangezien de modale inkomensgrens helemaal niet meer de modus is.
Of een fatsoenlijk inkomen, of een vast contract.quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:21 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Onzin, als je twintig jaar geleden had gekocht had je nu een flinke overwaarde. En kopen kun je best, maar daar moet spaargeld tegenover staan.
je zou verwachten van wel natuurlijk.quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:21 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Als ze er uit waren was de schorsing niet verlengd.
Maar ik vind dat ook niet.quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:21 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Klopt, dat is mijn invulling. Maar dat proefde ik uit jouw commentaren.
Als zelfs DAN je vaste lasten (ex boodschappen, kleding, uitgaan in ruime zin, cadeautjes voor verjaardagen, andere sociale verplichtingen etc) zo'n 70% van je loon innemen, snap je het dan wel?quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:18 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik vind het overigens belachelijk dat bovenmodalen in de sociale huur zitten. Ruim meer dan de modus verdienen en dan toch nog in een sociale huurwoning, als dat geen ongezonde situatie is weet ik het ook niet meer.
Ik ben van gevorderde leeftijd, zeg maar.quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:21 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Onzin, als je twintig jaar geleden had gekocht had je nu een flinke overwaarde. En kopen kun je best, maar daar moet spaargeld tegenover staan.
Geen vaste contracten, projectenwerk..quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:21 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Waarom kan jij dat niet, je bent toch niet zo oud?
En vergeet ook niet dat een normaal huis buiten de sociale sector al gauw zo'n 900 (+-11.000 euro per jaar) euro kost.quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:22 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ligt enigszins uit elkaar ja, maar heel veel scheelt het niet.
O, okee, ja dat gaat er ook uit de vaste baan... daar zorgen ze ook wel voor...quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:23 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Geen vaste contracten, projectenwerk..
Ik snap het wel, maar de situatie is volstrekt onacceptabel. Sociale huur is bedoeld voor mensen die als gevolg van een laag inkomen anders geen woonruimte kunnen betalen. En 1,5 modaal is per definitie geen laag inkomen.quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:22 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Als zelfs DAN je vaste lasten (ex boodschappen, kleding, uitgaan in ruime zin, cadeautjes voor verjaardagen, andere sociale verplichtingen etc) zo'n 70% van je loon innemen, snap je het dan wel?
Is ook pauze he?quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:25 schreef Tchock het volgende:
De discussie hier is zo extreem off-topic dat ik er maar eens een lekker nummertje in gooi.
maar huizen buiten de sociale huur zijn gewoon onnoemelijk duur.quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:25 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik snap het wel, maar de situatie is volstrekt onacceptabel. Sociale huur is bedoeld voor mensen die als gevolg van een laag inkomen anders geen woonruimte kunnen betalen. En 1,5 modaal is per definitie geen laag inkomen.
Ho ho, iemand met een modaal inkomen komt gewoon in aanmerking voor sociale huur en is geen scheefhuurder. Die grens ligt uit mijn hoofd op 34.000 euro, een modaal inkomen is zo'n 33.000 euro.quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:22 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Als zelfs DAN je vaste lasten (ex boodschappen, kleding, uitgaan in ruime zin, cadeautjes voor verjaardagen, andere sociale verplichtingen etc) zo'n 70% van je loon innemen, snap je het dan wel?
Wie heeft het over 1,5 keer modaal? En weet je waar de huurtoeslag- en zorgtoeslag grens liggen? Ver daaronder...quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:25 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik snap het wel, maar de situatie is volstrekt onacceptabel. Sociale huur is bedoeld voor mensen die als gevolg van een laag inkomen anders geen woonruimte kunnen betalen. En 1,5 modaal is per definitie geen laag inkomen.
Maar kowloon vindt dat het niet kan.quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:26 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ho ho, iemand met een modaal inkomen komt gewoon in aanmerking voor sociale huur en is geen scheefhuurder. Die grens ligt uit mijn hoofd op 34.000 euro, een modaal inkomen is zo'n 33.000 euro.
Ik vind er toch aardig wat punten bijstaan waar velen het denk ik toch niet mee eens zijn.quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:22 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Maar ik vind dat ook niet.
Ik denk wel dat er maar weinig partijen zijn die het niet eens zijn met de punten zoals die in die link (http://www.sp.nl/overzicht/successen/) zijn aangegeven.
Daar hoef je nou niet echt grote concessies voor te doen, een motie indien en meestemmen is in veel gevallen genoeg denk ik.
Taalnazi's zijn op vakantie naar Duitsland.quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:27 schreef Ryan3 het volgende:
Ik schreef geschorst daarnet met een 'd' trouwens hè....
Ja, dan wordt het dus NOG MEER dan 70% van het netto inkomen: totaal niet te doen..quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:26 schreef n00b13 het volgende:
[..]
maar huizen buiten de sociale huur zijn gewoon onnoemelijk duur.
Kwart voor 11 beginnen ze pas (alweer uitgesteld).quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:28 schreef Ryan3 het volgende:
3 minuten nog, kunnen we de afgang van Duivestein meemaken?
Wat zou ik graag bij dat fractie-overleg aanwezig zijn op dit moment.quote:
Ja, maar ze kijken vanuit TTK mee hè...quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:27 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Taalnazi's zijn op vakantie naar Duitsland.
Geniet ervan.
quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:28 schreef Ryan3 het volgende:
3 minuten nog, kunnen we de afgang van Duivestein meemaken?
quote:
Wel voor sociale huur, niet voor toeslagen..quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:26 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ho ho, iemand met een modaal inkomen komt gewoon in aanmerking voor sociale huur en is geen scheefhuurder. Die grens ligt uit mijn hoofd op 34.000 euro, een modaal inkomen is zo'n 33.000 euro.
Maar denk nou toch eens na, tot aan 43000 Euro inkomen in de sociale huur zitten. Dat is toch een volslagen belachelijke situatie, een systeem waarin dat soort zaken voor komen is doodziek. Er moet echt samenhangende beleid komen om een eind aan die situatie te maken.quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:24 schreef n00b13 het volgende:
[..]
En vergeet ook niet dat een normaal huis buiten de sociale sector al gauw zo'n 900 (+-11.000 euro per jaar) euro kost.
Veel geld dat je ook beter kunt besteden als je een bruto modaal inkomen (32.000 euro p. jaar) hebt.
Even aanbellen bij de Amerikaanse ambassade en vragen of je mee mag luisteren.quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:28 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Wat zou ik graag bij dat fractie-overleg aanwezig zijn op dit moment.
O, aangepast idd... mosterd zoeken... voor de kroketten en bitterballen...quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:28 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Kwart voor 11 beginnen ze pas (alweer uitgesteld).
Laatste keer dan: Dit zijn natuurlijk ook de 'reclame standpunten'. Standpunten waar nagenoeg de hele wereld het wel mee eens kan zijn. Er zijn ook extremere standpunten natuurlijk.quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:27 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik vind er toch aardig wat punten bijstaan waar velen het denk ik toch niet mee eens zijn.
Maar ik vind het wel zeggen dat de SP redelijkere standpunten heeft dan veel mensen denken (of verwachten) van de SP. Waardoor de enorme afkeer / angst ten aanzien van de SP eigenlijk ongegrond is.
Maar goed, dit is inderdaad allemaal vrij offtopic.
Dus 23:00 uurquote:
Het is ook weer zoiets om mensen uit hun huis te knikkeren als ze meer gaan verdienen.quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:29 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Maar denk nou toch eens na, tot aan 43000 Euro inkomen in de sociale huur zitten. Dat is toch een volslagen belachelijke situatie, een systeem waarin dat soort zaken voor komen is doodziek. Er moet echt samenhangende beleid komen om een eind aan die situatie te maken.
Pics van je zus om te checken of ze gelijk heeft?quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:27 schreef sonnyspek het volgende:
Dus als ik het goed begrijp gaan ze nu reageren op de reactie van Blok? Mijn zus kwam net binnen: 'Waarom stemmen ze gewoon niet?'
Die gasten willen een tweede broodje kroket en de fractie-assistente van de PvdA moet de mosterd nog langs brengen?quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:29 schreef sonnyspek het volgende:
Het is dus niet zonder reden uitgesteld lijkt me, volgens mij is dit duidelijk nog niet gedaan. Wat denken jullie?
Er zijn nog mensen die morgen naar school/werk moeten.quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:29 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dus 23:00 uur![]()
Maar goed, ben nu toch wakker
Zeg dat wat hij zeiquote:Op dinsdag 17 december 2013 22:29 schreef Krisp het volgende:
Marcel van Dam heeft een goede bijdrage bij Nieuwsuur nu. Had ik niet verwacht, is wel goed om te horen.
Ja, alsof je ineens 850 euro huur op tafel kunt leggen als je meer dan 43K verdient... dude...quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:29 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Maar denk nou toch eens na, tot aan 43000 Euro inkomen in de sociale huur zitten. Dat is toch een volslagen belachelijke situatie, een systeem waarin dat soort zaken voor komen is doodziek. Er moet echt samenhangende beleid komen om een eind aan die situatie te maken.
Marcel van Dam is (bijna) altijd goed. Wat had hij te melden?quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:29 schreef Krisp het volgende:
Marcel van Dam heeft een goede bijdrage bij Nieuwsuur nu. Had ik niet verwacht, is wel goed om te horen.
En waar moeten ze dan heen? Kopen kunnen ze niet, en vrije sector (tenzij studentenkamertje) is enorm duur én men mag vaak geen huisdieren hebben..quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:29 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Het is ook weer zoiets om mensen uit hun huis te knikkeren als ze meer gaan verdienen.
Precies mijn punt ook.quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:31 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Van dam heeft wel goed punt.
Ook al doe je nu niks, dan is de evaluatie alsnog dat het niet verslechterd is. Een evaluatie van niks dus.
Dat is bijna 2500 euro netto, dan moet je die 850 euro wel kunnen betalen. Laat staan als je een werkende partner hebt.quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:31 schreef Ryan3 het volgende:
Ja, alsof je ineens 850 euro huur op tafel kunt leggen als je meer dan 43K verdient... dude...
Ik heb debatten gezien die tot 4:00 uur duurden en moest daarna ook nog werken..quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:30 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Er zijn nog mensen die morgen naar school/werk moeten.
Het verhaal wat hier al rondgaat. Kabinet valt niet zomaar, maar heeft mogelijkerwijs wel een probleem (pensioenakkoord + woonakkoord is een totaal van 5 miljard). Hij hoopt dat Duivesteijn niet buigt.quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:31 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Marcel van Dam is (bijna) altijd goed. Wat had hij te melden?
Ik ben bang dat ik me dan totaal verslaap...quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:33 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik heb debatten gezien die tot 4:00 uur duurden en moest daarna ook nog werken..
Tsja, armoede bestaat ook niet in Nederland volgens Rutte/ de VVDquote:Op dinsdag 17 december 2013 22:31 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Van dam heeft wel goed punt.
Ook al doe je nu niks, dan is de evaluatie alsnog dat het niet verslechterd is. Een evaluatie van niks dus.
Dat is het gevolg van het feit dat de huizenprijzen veel te hoog zijn geworden door de verruimde leencapaciteiten. Met een inkomen van 43k koop je hoogstens een tochtige portiekflat in een kansenwijk of je moet in Delfzijl willen gaan wonen. Het gat tussen sociale huur en de koopmarkt is veel te groot waardoor mensen niet doorstromen.quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:29 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik heb meer verdiend en nooit meer dan ong 2200 bruto ontvangenquote:Op dinsdag 17 december 2013 22:32 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Dat is bijna 2500 euro netto, dan moet je die 850 euro wel kunnen betalen. Laat staan als je een werkende partner hebt.
Of was je reactie sarcastisch bedoeld?
Nee, is niet sarcastisch, dat is veel geld voor iemand met ca. 2500 netto, je hebt je overige overhead ook nog...quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:32 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Dat is bijna 2500 euro netto, dan moet je die 850 euro wel kunnen betalen. Laat staan als je een werkende partner hebt.
Of was je reactie sarcastisch bedoeld?
Dat klopt, maar dat is iets wat je zelf introduceert als je woningen speciaal voor lagere inkomen hebt. In de sociale huur dient de woning als vehikel voor inkomenssubsidie (ontzettend dom vind ik dat overigens). Heb je woningen speciaal voor lage inkomens dan is het natuurlijk raar om daar mensen in te laten wonen die geen laag inkomen hebben, dan ondergraaf je je eigen beleid. Dat is toch geen vreemde gedachte lijkt mij.quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:29 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Het is ook weer zoiets om mensen uit hun huis te knikkeren als ze meer gaan verdienen.
Nee, is niet sarcastisch, dat is veel geld voor iemand met ca. 2500 netto, je hebt hebt overige overhead ook nog...quote:
Punt blijft dat Blok een symptoom aanpakt en niet de problemen: de HRA en het grondbeleid van gemeenten. Dat maakt dit akkoord buitengewoon zuur en laf.quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:35 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Dat klopt, maar dat is iets wat je zelf introduceert als je woningen speciaal voor lagere inkomen hebt. In de sociale huur dient de woning als vehikel voor inkomenssubsidie (ontzettend dom vind ik dat overigens). Heb je woningen speciaal voor lage inkomens dan is het natuurlijk raar om daar mensen in te laten wonen die geen laag inkomen hebben, dan ondergraaf je je eigen beleid. Dat is toch geen vreemde gedachte lijkt mij.
Roep ik al de hele tijd: ze hebben geen reeel alternatief (omdat velen niet kunnen kopen en vrije sectorhuur schrikbarend hoog is). Als 2-verdiener kan het nog, als alleenstaande ben je kansloos..quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:33 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Dat is het gevolg van het feit dat de huizenprijzen veel te hoog zijn geworden door de verruimde leencapaciteiten. Met een inkomen van 43k koop je hoogstens een tochtige portiekflat in een kansenwijk of je moet in Delfzijl willen gaan wonen. Het gat tussen sociale huur en de koopmarkt is veel te groot waardoor mensen niet doorstromen.
Weet niet hoe het elders is, maar hier in Den Haag is het aanbod voor sociale huurwoningen waar je in mag met 32k - 42k aan inkomen zeer beperkt.quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:35 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Dat klopt, maar dat is iets wat je zelf introduceert als je woningen speciaal voor lagere inkomen hebt. In de sociale huur dient de woning als vehikel voor inkomenssubsidie (ontzettend dom vind ik dat overigens). Heb je woningen speciaal voor lage inkomens dan is het natuurlijk raar om daar mensen in te laten wonen die geen laag inkomen hebben, dan ondergraaf je je eigen beleid. Dat is toch geen vreemde gedachte lijkt mij.
Waarom is 850 euro voor iemand die 2500 euro verdient veel en is 650 euro (de sociale huurgrens) voor iemand die 1200 euro netto overhoudt acceptabel? Je huilt krokodillentranen.quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:35 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, is niet sarcastisch, dat is veel geld voor iemand met ca. 2500 netto, je hebt je overige overhead ook nog...
Probeer met 10k minder maar eens een woning van rond de 600 te vinden. Niet te doen en procentueel betaal je dan nog meer ook.quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:37 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Nee, is niet sarcastisch, dat is veel geld voor iemand met ca. 2500 netto, je hebt hebt overige overhead ook nog...
Die zitten druk te vergaderen over wat ze nu gaan doen.quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:37 schreef UpsideDown het volgende:
Lange rookpauze, of zouden ze al zitten te pilsen?
Dat klopt, en daar moet een einde aan komen. Maar dat gaat alleen lukken met een samenhangend pakket aan maatregelen. Er moet gewerkt gaan worden aan een gezonde markt voor woonruimte, goedkoop en duur. Dat betekent dat er een voldoende groot woningaanbod moet zijn, dat betekent dat gemeenten moeten stoppen met grondspeculatie en grondpolitiek, dat betekent dat de overheid moet stoppen met de hypotheekrenteaftrek, dat betekent ook dat huurders zelf de prijzen van de woningen die zij verhuren moeten mogen vaststellen en dat betekent ook dat we van het idee van sociale huur voor inkomens die niet laag zijn af moeten.quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:33 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Dat is het gevolg van het feit dat de huizenprijzen veel te hoog zijn geworden door de verruimde leencapaciteiten. Met een inkomen van 43k koop je hoogstens een tochtige portiekflat in een kansenwijk of je moet in Delfzijl willen gaan wonen. Het gat tussen sociale huur en de koopmarkt is veel te groot waardoor mensen niet doorstromen.
Klopt is niet te doen idd.quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:37 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Probeer met 10k minder maar eens een woning van rond de 600 te vinden. Niet te doen en procentueel betaal je dan nog meer ook.
Ik moet snel een partner vinden.
De politiek lijkt helaas niet tot iets beters in staat.quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:37 schreef Krisp het volgende:
[..]
Punt blijft dat Blok een symptoom aanpakt en niet de problemen: de HRA en het grondbeleid van gemeenten. Dat maakt dit akkoord buitengewoon zuur en laf.
In elk geintje zit een seintjequote:Op dinsdag 17 december 2013 22:38 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Probeer met 10k minder maar eens een woning van rond de 600 te vinden. Niet te doen en procentueel betaal je dan nog meer ook.
Ik moet snel een partner vinden.
![]()
Grapje hoor
Dan krijg je max huurtoeslag, makker. Ik krijg geen huurtoeslag.quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:37 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Waarom is 850 euro voor iemand die 2500 euro verdient veel en is 650 euro (de sociale huurgrens) voor iemand die 1200 euro netto overhoudt acceptabel? Je huilt krokodillentranen.
Had jij het niet over "starters"?quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:40 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
In elk geintje zit een seintje
Ik ook niet. Ooit 1 jaartje gehad. Als studentquote:Op dinsdag 17 december 2013 22:41 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dan krijg je max huurtoeslag, makker. Ik krijg geen huurtoeslag.
Neem dan de EK-stream..quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:42 schreef Tchock het volgende:
Hebben jullie ook dat de stream van politiek 24 vrij willekeurig wisselt van kraakhelder naar zo troebel als een kom soep?
Nee, dat zal echt jouw eigen vermoeidheid zijn vermoedelijk.quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:42 schreef Tchock het volgende:
Hebben jullie ook dat de stream van politiek 24 vrij willekeurig wisselt van kraakhelder naar zo troebel als een kom soep?
Als dat de conclusie is, zou de politiek nog een conclusie moeten trekken en het kiessysteem veranderen zodat er niet van dit soort bullshit uit voortkomt.quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:40 schreef Kowloon het volgende:
[..]
De politiek lijkt helaas niet tot iets beters in staat.
twitter:PaulusJansenSP twitterde op dinsdag 17-12-2013 om 22:36:40als @adriduivesteijn na zo'n megaschorsing zijn oude poot niet stijf houdt kom ik hem er persoonlijk uitdraaien. #verhuurderheffing reageer retweet
Wow, ben je al zo oud.quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:42 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik ook niet. Ooit 1 jaartje gehad. Als student![]()
Heette "huursubsidie" toen
Ik ben helemaal niet vermoeidquote:Op dinsdag 17 december 2013 22:43 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Nee, dat zal echt jouw eigen vermoeidheid zijn vermoedelijk.
quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:43 schreef Tchock het volgende:
twitter:PaulusJansenSP twitterde op dinsdag 17-12-2013 om 22:36:40als @adriduivesteijn na zo'n megaschorsing zijn oude poot niet stijf houdt kom ik hem er persoonlijk uitdraaien. #verhuurderheffing reageer retweet
een 20'er jaquote:Op dinsdag 17 december 2013 22:41 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Had jij het niet over "starters"?
Zo ja: dan ben je een piepkuiken
Dan nog houdt de ander meer dan 750 euro minder over dan jij, makker.quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:41 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dan krijg je max huurtoeslag, makker. Ik krijg geen huurtoeslag.
Nog niet zo stokoud als Ryan, maar...quote:
Ja dat komt door flexibele bandbreedte, als je bv een pagina op internet opent dan gaat ie achteruitquote:Op dinsdag 17 december 2013 22:42 schreef Tchock het volgende:
Ik heb nog huurtoeslagquote:
Hij past zich aan aan je internetsnelheidquote:Op dinsdag 17 december 2013 22:42 schreef Tchock het volgende:
quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:44 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Hij past zich aan aan je internetsnelheidDus als die even kut is gaat hij omlaag zodat hij niet gaat laggen.
Hoe kan ik het dan vastzetten?quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:44 schreef alors het volgende:
[..]
Ja dat komt door flexibele bandbreedte, als je bv een pagina op internet opent dan gaat ie achteruitJe kunt het geloof ik wel vastzetten trouwens. Maar het blijft een paupersysteem.
Ik heb het nog nooit gehad, want huurde vrije sector als student zijnde met anderen...quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:42 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik ook niet. Ooit 1 jaartje gehad. Als student![]()
Heette "huursubsidie" toen
Geen idee, maar denk niet dat dat verstandig is... Hij zet hem niet voor niks omlaag.quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:45 schreef Tchock het volgende:
[..]
[..]
Hoe kan ik het dan vastzetten?
quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:44 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nog niet zo stokoud als Ryan, maar...
Op dat 'wieltje' klikken, naast het geluidsknopje, staat automatisch op 'auto'quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:45 schreef Tchock het volgende:
[..]
[..]
Hoe kan ik het dan vastzetten?
Ja, dat is waar, maar ik heb gewoon 20mb/s nu en het is te vaak om gezichten te herkennen.quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:45 schreef Paxcon het volgende:
[..]
G
[..]
Geen idee, maar denk niet dat dat verstandig is... Hij zet hem niet voor niks omlaag.
Geen tv bij de hand?quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:46 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, dat is waar, maar ik heb gewoon 20mb/s nu en het is te vaak om gezichten te herkennen.
twitter:ronfresen twitterde op dinsdag 17-12-2013 om 22:44:31Ok @adriduivesteijn voelt "zich stuk prettiger dan aan begin van de avond". Het lijkt gelopen #woonakkoord reageer retweet
Met die oude WMV stream was dat nooit en ging het laden van je internetpagina gewoon ietsje langzamer, veel beter imo.quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:45 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Geen idee, maar denk niet dat dat verstandig is... Hij zet hem niet voor niks omlaag.
Ik ook, behalve het laatste half jaar.. Toen was ik lang genoeg ingeschreven voor een mini flut HAT-woninkje in een achterstandswijk.. Uiteindelijk 12 jaar gewoond..quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:45 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik heb het nog nooit gehad, want huurde vrije sector als student zijnde met anderen...
Daarna ook nooit gehad...
Heb alleen ooit kinderopvangtoeslag gehad paar jaar...
Nee, niet als...zijnde typen.quote:
Jawel, maar alleen analoog. Kan ik het daar ook zien?quote:
Die heb ik nietquote:Op dinsdag 17 december 2013 22:45 schreef alors het volgende:
[..]
Op dat 'wieltje' klikken, naast het geluidsknopje, staat automatisch op 'auto'
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |