Zo gek is Duivesteijn wel. Aan het eind van zijn politieke carrière, schijt aan wie hem wel of niet aardig vindt en behoorlijk principieel.quote:Op dinsdag 17 december 2013 19:57 schreef alors het volgende:
[ afbeelding ]
Zulke mensen zijn altijd een anticlimax tenzij ze net zo gek zijn als Hans Wiegel.
Of Schmelzer.quote:Op dinsdag 17 december 2013 19:57 schreef alors het volgende:
[ afbeelding ]
Zulke mensen zijn altijd een anticlimax tenzij ze net zo gek zijn als Hans Wiegel.
Iets met een aap en een gouden ring.quote:Op dinsdag 17 december 2013 20:00 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
We waren wel mooi PvdA'ers af aan het zeiken eerder, maar die Blok mag ook weleens naar de kleermaker.
quote:Op dinsdag 17 december 2013 20:03 schreef venomsnake het volgende:
Ik vind Blok maar een eng mannetje, waarom weet ik niet precies, gevoel..
Een kille bureaucraat zonder principes die rücksichtslos uitvoert wat hem van hogerhand wordt opgedragen. Zoiets?quote:Op dinsdag 17 december 2013 20:03 schreef venomsnake het volgende:
Juistem..quote:
quote:Op dinsdag 17 december 2013 20:04 schreef RemcoDelft het volgende:
Zijn ze nu nog aan het k*tten hierover? Altijd leuk zo'n schijnvertoning 's avonds, en daarna de volgende dag allemaal om 11 uur pas hun nest uit
Dat portret van Willem II is mooi.quote:Op dinsdag 17 december 2013 20:05 schreef alors het volgende:
Die Eerste Kamer blijft wel bazig mooi. Jammer dat het maar zo weinig in beeld komt.
Blok zou zeggen dat je zelf een eng mannetje bent, en je moeder en de rest van je familie ook.quote:Op dinsdag 17 december 2013 20:03 schreef venomsnake het volgende:
quote:Op dinsdag 17 december 2013 20:05 schreef alors het volgende:
Die Eerste Kamer blijft wel bazig mooi. Jammer dat het maar zo weinig in beeld komt.
Dat plafond is ook schitterend, maar dat zie je niet op tv.quote:Op dinsdag 17 december 2013 20:06 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Dat portret van Willem II is mooi.
Oh kiert z'n jasje daarom zo in z'n nek?quote:Op dinsdag 17 december 2013 20:07 schreef Whiskers2009 het volgende:
Blok lult uit zijn nek (vind ik)
quote:Op dinsdag 17 december 2013 20:08 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Oh kiert z'n jasje daarom zo in z'n nek?
EK is idd prachtig (niet alleen de zaal zelf)quote:Op dinsdag 17 december 2013 20:08 schreef alors het volgende:
[..]
Dat plafond is ook schitterend, maar dat zie je niet op tv.
Ah, je woont DH - Kalvermarkt?quote:Op dinsdag 17 december 2013 20:09 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Hey top ik krijg lokaal nieuws direct van de minister. Blijkbaar krijg ik "middeldure" woningen als buren.
Er komt veel geluid uit maar hij zegt bar weinig.quote:Op dinsdag 17 december 2013 20:07 schreef Whiskers2009 het volgende:
Blok lult uit zijn nek (vind ik)
Is dat wel de Kalvermarkt? Niet Ammunitiehaven oid??quote:Op dinsdag 17 december 2013 20:10 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ah, je woont DH - Kalvermarkt?
Hij moet mij niet voor blok zetten.quote:Op dinsdag 17 december 2013 20:06 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Blok zou zeggen dat je zelf een eng mannetje bent, en je moeder en de rest van je familie ook.
De oude ministeries liggen aan de Turfmarkt, niet de Kalvermarkt. Maar dat is vlakbij idd. Nu wordt het gebruikt als wazige kunstruimte.quote:Op dinsdag 17 december 2013 20:10 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ah, je woont DH - Kalvermarkt?
Zie 2e post (maar ook mis dus: Ammunitiehaven/Schedeldoekshaven)quote:Op dinsdag 17 december 2013 20:12 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
De oude ministeries liggen aan de Turfmarkt, niet de Kalvermarkt. Maar dat is vlakbij idd.
Ja, en de nieuwe liggen 100 meter verderop ofzoquote:Op dinsdag 17 december 2013 20:12 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
De oude ministeries liggen aan de Turfmarkt, niet de Kalvermarkt. Maar dat is vlakbij idd. Nu wordt het gebruikt als wazige kunstruimte.
Na de 2e of 3e termijnquote:
Laat. Niet voor 2300 gok ik. Hangt natuurlijk ook van de antwoorden van Blok af.quote:
Is niet te voorspellenquote:
Wester lult ook vaak uit zijn nek. En ik denk idd dat hij inbindt. Doet hij tot op heden altijd.quote:Op dinsdag 17 december 2013 20:16 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Oei. http://www.joop.nl/politi(...)jn_nog_niet_akkoord/
Volgens Wester moet Duivesteijn inbinden, anders kabinetscrisis.
*trolgeroffel*
Klopt.Zeker de afgelopen jaren wist Wester het vaak gewoon niet. Is vaak niet goed ingevoerd.quote:Op dinsdag 17 december 2013 20:17 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wester lult ook vaak uit zijn nek. En ik denk idd dat hij inbindt. Doet hij tot op heden altijd.
quote:Op dinsdag 17 december 2013 20:16 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Oei. http://www.joop.nl/politi(...)jn_nog_niet_akkoord/
Volgens Wester moet Duivesteijn inbinden, anders kabinetscrisis.
*trolgeroffel*
Op de beelden zag ik Blok naast Weekers zitten. Dat zijn nou juist precies de twee die al eerder een blauwtje opgelopen hebben in de Eerste Kamer.quote:Vicepremier Lodewijk Asscher voorspelde al dat verantwoordelijk minister Stef Blok het debat 'ongetwijfeld' zo zal voeren dat de Eerste Kamer met het akkoord zal instemmen, Duivesteijn incluis.
In de Nacht van Wiegel werd ook algemeen aangenomen dat Wiegel uiteindelijk wel zou draaien. Dat gebeurde echter niet. En ik geef het wel een kansje want dit kabinet heeft al eerder een misser begaan in de Eerste Kamer. Gemakzucht vormt een rode draad in het beleid van Rutte en anderen.quote:Op dinsdag 17 december 2013 20:17 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wester lult ook vaak uit zijn nek. En ik denk idd dat hij inbindt. Doet hij tot op heden altijd.
Mag ik een geschiedenislesje over de Nacht van Wiegel?quote:Op dinsdag 17 december 2013 20:24 schreef Kowloon het volgende:
[..]
In de Nacht van Wiegel werd ook algemeen aangenomen dat Wiegel uiteindelijk wel zou draaien. Dat gebeurde echter niet. En ik geef het wel een kansje want dit kabinet heeft al eerder een misser begaan in de Eerste Kamer.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Nacht_van_Wiegelquote:Op dinsdag 17 december 2013 20:24 schreef Tchock het volgende:
[..]
Mag ik een geschiedenislesje over de Nacht van Wiegel?![]()
Ik weet er ook niet veel van hoor. Was toen nog een kleine Kowloon.quote:Op dinsdag 17 december 2013 20:24 schreef Tchock het volgende:
2 Missers, de superprovincie is ook al afgeschoten. En nummertje 3, het leenstelsel voor studenten, dient zich binnenkort ook alweer aan.quote:Op dinsdag 17 december 2013 20:24 schreef Kowloon het volgende:
[..]
In de Nacht van Wiegel werd ook algemeen aangenomen dat Wiegel uiteindelijk wel zou draaien. Dat gebeurde echter niet. En ik geef het wel een kansje want dit kabinet heeft al eerder een misser begaan in de Eerste Kamer.
quote:Op dinsdag 17 december 2013 20:24 schreef Tchock het volgende:
[..]
quote:Kabinetscrisis 1999: de Nacht van Wiegel
Op 18 mei 1999 kreeg een wetsvoorstel tot invoering van de mogelijkheid voor een correctief referendum i in de Eerste Kamer niet de vereiste tweederde meerderheid. Daarop bood het kabinet een dag later zijn ontslag aan. Vooral D66 i was zeer ontstemd en teleurgesteld over de verwerping, omdat zij het referendum als één van haar 'kroonjuwelen' beschouwde.
Nadat D66 aanvankelijk weinig voelde voor een lijmpoging, werd na enige tijd toch een compromis bereikt na een geslaagde bemiddelingspoging door de vicepresident van de Raad van State, Tjeenk Willink i.
Dat compromis hield in dat er nog tijdens de periode van het tweede kabinet-Kok i een Tijdelijke Referendumwet zou komen, waarin een consultatief i correctief referendum zou worden geregeld. Het kabinet zou bovendien het Grondwetsvoorstel opnieuw (in eerste lezing) indienen.
Pure gemakzucht van Rutte vind ik het. Het begon al met die inkomensafhankelijke zorgpremie. Dat had hij veel te gemakkelijk weggegeven waardoor hij geen goed verhaal had naar de achterban van de VVD waardoor er een dure correctie in het akkoord doorgevoerd moest worden.quote:Op dinsdag 17 december 2013 20:26 schreef Tocadisco het volgende:
2 Missers, de superprovincie is ook al afgeschoten. En nummertje 3, het leenstelsel voor studenten, dient zich binnenkort ook alweer aan.
Zijn hoofd als hij "tegen" zegtquote:Op dinsdag 17 december 2013 20:32 schreef Kowloon het volgende:
Hier kun je het zien: "Tegen" en toen stortte het in elkaar.
Ik vind dat echt zo typisch. Precies zo ging het met Weekers. De Eerste Kamer had tot in den treure aangegeven dat ze niet akkoord zouden gaan met zijn pensioenplannen. Maar Weekers ging doodleuk nog een keer zijn plannen uitleggen met dit soort commentaar van de Kamerleden als gevolg:quote:Op dinsdag 17 december 2013 20:35 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Inhoudelijk nu interessant. Blok gaat nog niet verder dan een fonds van 70 miljoen. Dat is geld dat al in het akkoord zit, dus sigaar uit eigen doos.
Het probleem is natuurlijk dat als Blok nu aanpassingen voorstelt, dit eerst weer naar de CU, SGP en D66 moet. Dus zoveel kan hij niet toezeggen.quote:Op dinsdag 17 december 2013 20:42 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik vind dat echt zo typisch. Precies zo ging het met Weekers. De Eerste Kamer had tot in den treure aangegeven dat ze niet akkoord zouden gaan met zijn pensioenplannen. Maar Weekers ging doodleuk nog een keer zijn plannen uitleggen met dit soort commentaar van de Kamerleden als gevolg:
“Het komt bijna neer op een onderschatting van de intellectuele vermogens van de mensen in dit huis.”
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)jdens-pensioendebat/
Het zijn net apen (het kabinet) die nog maar eens proberen om een banaan te pakken waar ze toch niet bij kunnen.
Dat schiet dus niet op. Het gaat gewoon door maar in principe tijdelijk. In 2016 is er geen geld meer om het terug te draaien en zo is het beste woonsysteem ter wereld weer een stuk verder naar de afgrond gedonderd.quote:Op dinsdag 17 december 2013 20:39 schreef Whiskers2009 het volgende:
'Hele PvdA-fractie steunt Duivesteijn'
DEN HAAG -
De hele PvdA-fractie in de Senaat zit op de lijn van Adri Duivesteijn. Dat zei fractievoorzitter Marleen Barth dinsdagavond. PvdA-senator Adri Duivesteijn wil dat de heffing voor woningverhuurders een tijdelijk karakter krijgt. Ze zou niet langer moeten gelden dan tot 31 december 2016. Daarna moet er een evaluatie komen.
http://www.telegraaf.nl/b(...)_Duivesteijn___.html
Het is ook een teken aan de wand dat geen enkele woningcorporatie voor dit wetje is. Het is slecht voor de huursector en slecht voor iedereen die in een sociale huurwoning woont.quote:Op dinsdag 17 december 2013 20:45 schreef Be-Smart het volgende:
[..]
Dat schiet dus niet op. Het gaat gewoon door maar in principe tijdelijk. In 2016 is er geen geld meer om het terug te draaien en zo is het beste woonsysteem ter wereld weer een stuk verder naar de afgrond gedonderd.
Is gelul, want die kunnen grotendeels geen kant op..quote:
Dat alleen maakt de stelling niet minder waar.quote:Op dinsdag 17 december 2013 20:47 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Is gelul, want die kunnen grotendeels geen kant op..
Precies. Er is geen doorstroming, scheefwoners kunnen ook nergens heen doorstromen.quote:Op dinsdag 17 december 2013 20:47 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Is gelul, want die kunnen grotendeels geen kant op..
Als er geen reëel alternatief is heb je daar niks aanquote:Op dinsdag 17 december 2013 20:48 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat alleen maakt de stelling niet minder waar.
Lol watquote:Op dinsdag 17 december 2013 20:45 schreef Be-Smart het volgende:
[..]
Dat schiet dus niet op. Het gaat gewoon door maar in principe tijdelijk. In 2016 is er geen geld meer om het terug te draaien en zo is het beste woonsysteem ter wereld weer een stuk verder naar de afgrond gedonderd.
... en voor de rest van Nederland. Mensen met een laag inkomen die betaalbaar wonen hebben toch geld om mee te draaien in de economie.quote:Op dinsdag 17 december 2013 20:47 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Het is ook een teken aan de wand dat geen enkele woningcorporatie voor dit wetje is. Het is slecht voor de huursector en slecht voor iedereen die in een sociale huurwoning woont.
Met de sociale huur an sich is weinig mis toch? Het probleem zit bij de vrije huur- en de woningsector.quote:Op dinsdag 17 december 2013 20:49 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Lol wat. Een van de meest disfunctionele in Europa bedoel je.
Ze zetten zich ook wel zelf klem door vooraf zoveel akkoorden te sluiten. Het is een raar soort politiek omdat het dan niet meer om argumenten gaat maar om de vraag of je het akkoord durft weg te stemmen. In die zin is Duivesteijn wel lovenswaardig bezig omdat hij daar niet in mee gaat. En wat Sloggi hierboven zegt, alle woningcorporaties zijn tegen, dat zegt ook wel iets over de kwaliteit van het plan vind ik.quote:Op dinsdag 17 december 2013 20:44 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Het probleem is natuurlijk dat als Blok nu aanpassingen voorstelt, dit eerst weer naar de CU, SGP en D66 moet. Dus zoveel kan hij niet toezeggen.
Maar eens, Blok en Weekers hebben weinig politiek gevoel.
En dus moet je meer betalen, andere mogelijkheid is er niet, want veel mensen zitten in een huis met te hoge huur en dat kost de overheid toeslagen.quote:Op dinsdag 17 december 2013 20:49 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Als er geen reëel alternatief is heb je daar niks aan
Nee, die krijgen vaak geen toeslag..quote:Op dinsdag 17 december 2013 20:52 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
En dus moet je meer betalen, andere mogelijkheid is er niet, want veel mensen zitten in een huis met te hoge huur en dat kost de overheid toeslagen.
Ik zit hier anno 2013 gewoon nog in een woning zonder verwarming (vrije sector). Dat is echt in geen enkele sociale woning het geval meer, al jaren niet meer.quote:Op dinsdag 17 december 2013 20:51 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Met de sociale huur an sich is weinig mis toch? Het probleem zit bij de vrije huur- en de woningsector.
Zeker. En die akkoorden zijn weer nodig dankzij de slechte formatie.quote:Op dinsdag 17 december 2013 20:51 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ze zetten zich ook wel zelf klem door vooraf zoveel akkoorden te sluiten. Het is een raar soort politiek omdat het dan niet meer om argumenten gaat maar om de vraag of je het akkoord durft weg te stemmen. In die zin is Duivesteijn wel lovenswaardig bezig omdat hij daar niet in mee gaat. En wat Sloggi hierboven zegt, alle woningcorporaties zijn tegen, dat zegt ook wel iets over de kwaliteit van het plan vind ik.
Frits had het nog over de helft van 1,7 miljard.quote:Op dinsdag 17 december 2013 20:53 schreef Krisp het volgende:
Ik hoop dat Duivesteijn z'n poot goed stijf houdt, maar vrees het ergste. 70 miljoen is echt een lachertje, we praten hier over 1,7 miljard. 70 miljoen is 4%.
De problemen in de vrije huur-sector worden dan ook voor een deel veroorzaakt door de sociale huursector. Iets van 80 % van de huurwoningen is een sociale woning geloof ik? Maar toch een enorm tekort aan simpele betaalbare woningen voor jongeren en studenten.quote:Op dinsdag 17 december 2013 20:51 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Met de sociale huur an sich is weinig mis toch? Het probleem zit bij de vrije huur- en de woningsector.
En gewoon alleenstaanden.quote:Op dinsdag 17 december 2013 20:56 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
De problemen in de vrije huur-sector worden dan ook voor een deel veroorzaakt door de sociale huursector. Iets van 80 % van de huurwoningen is een sociale woning geloof ik? Maar toch een enorm tekort aan simpele betaalbare woningen voor jongeren en studenten.
Voor een alleenstande starter is het bijna onmogelijk om dat niet voor elkaar te krijgen.quote:Op dinsdag 17 december 2013 20:56 schreef Whiskers2009 het volgende:
Nee Blok, het gaat niet alleen over mensen met een "kleine portemonnee"![]()
![]()
![]()
Je kunt best een redelijk inkomen hebben en inmiddels vaste lasten (incl. huur dus), die dik over de helft van je inkomen gaat..
Dat was begin jaren 90 helemaal niet zo. Het is pas mis gegaan toen de woningcoporaties verzelfstandigd werden.quote:Op dinsdag 17 december 2013 20:56 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
De problemen in de vrije huur-sector worden dan ook voor een deel veroorzaakt door de sociale huursector. Iets van 80 % van de huurwoningen is een sociale woning geloof ik? Maar toch een enorm tekort aan simpele betaalbare woningen voor jongeren en studenten.
Met sociale huur is heel wat mis hoor. Er zijn echt achterlijke wachtlijsten, zelfs hier in Rotterdam waar de woningmarkt toch minder krap is dan elders in Nederland.quote:Op dinsdag 17 december 2013 20:51 schreef Sloggi het volgende:
[..]
https://twitter.com/RTLNieuwsnl/debat-woonakkoordquote:Op dinsdag 17 december 2013 20:55 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Frits had het nog over de helft van 1,7 miljard.
Ja, klopt, dat is in heel Nederland zo. Was het ooit anders in de afgelopen dertig jaar?quote:Op dinsdag 17 december 2013 20:57 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Met sociale huur is heel wat mis hoor. Er zijn echt achterlijke wachtlijsten, zelfs hier in Rotterdam waar de woningmarkt toch minder krap is dan elders in Nederland.
Ook voor gewoon alleenstaanden. Zeker als ze er (noodgedwongen) nog eens een vrije sector parkeerplaats bij moeten huren.. Want géén huurtoeslag, zorgtoeslag en allerlei andere toeslagen en subsidies..quote:Op dinsdag 17 december 2013 20:57 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Voor een alleenstande starter is het bijna onmogelijk om dat niet voor elkaar te krijgen.
Dat voorstel is een lachtertje inderdaad. Niet serieus te nemen.quote:Op dinsdag 17 december 2013 20:58 schreef Krisp het volgende:
[..]
https://twitter.com/RTLNieuwsnl/debat-woonakkoord
70 miljoen en een uitgebreide evaluatie. Geen einddatum, weinig herinvesteringen en een 'evaluatie' die met name vanuit overheidsperspectief gedaan zal worden ('kunnen we het financieel missen?'). Objectief zou Duijvesteijn moeten lachen en 'nee' moeten zeggen.
Maar dat komt grotendeels ook doordat er te weinig betaalbare (huur)woningen gebouwd worden in Nederland.quote:Op dinsdag 17 december 2013 20:57 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Met sociale huur is heel wat mis hoor. Er zijn echt achterlijke wachtlijsten, zelfs hier in Rotterdam waar de woningmarkt toch minder krap is dan elders in Nederland.
Voorraad is al jaren veel te klein inderdaadquote:Op dinsdag 17 december 2013 21:01 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Maar dat komt grotendeels ook doordat er te weinig betaalbare (huur)woningen gebouwd worden in Nederland.
Wat weer samenhangt met de hypotheekrenteaftrek en het tekort aan locaties voor koopwoningen: die drijven de prijzen van koopwoningen op, en dus de grondprijs en dus de kostprijs van nieuwbouwwoningen.quote:Op dinsdag 17 december 2013 21:01 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Maar dat komt grotendeels ook doordat er te weinig betaalbare (huur)woningen gebouwd worden in Nederland.
In een gezonde markt voor woonruimte zou dat niet gebeuren. En ja dat is ook iets wat gemeenten zich aan moeten trekken door meer bouwgrond beschikbaar te stellen ongeacht het type woningen.quote:Op dinsdag 17 december 2013 21:01 schreef Tomatenboer het volgende:
Nou, Blok zit klem: zonder steun van de 'akkoordpartners' kan hij niets. Maar de PvdA maakt weer deel uit van dat akkoord. Dit is chaos dus.quote:Op dinsdag 17 december 2013 21:00 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dat voorstel is een lachtertje inderdaad. Niet serieus te nemen.
Maar ik neem aan dat dat onderdeel is van het onderhandelings"spel".
Precies. Maar daar wilt de VVD dan weer helemaal niks aan doen.quote:Op dinsdag 17 december 2013 21:02 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Wat weer samenhangt met de hypotheekrenteaftrek en het tekort aan locaties voor koopwoningen: die drijven de prijzen van koopwoningen op, en dus de grondprijs en dus de kostprijs van nieuwbouwwoningen.
Ik vroeg me af waarom die verzelfstandiging negatief uitpakte, ik kwam dit tegen:quote:Op dinsdag 17 december 2013 20:57 schreef Be-Smart het volgende:
[..]
Dat was begin jaren 90 helemaal niet zo. Het is pas mis gegaan toen de woningcoporaties verzelfstandigd werden.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Woningcorporatie#Geschiedenisquote:In deze wet uit 1994 werd geregeld dat er voortaan geen objectsubsidies meer werden verleend. Doordat corporaties nu zelf het benodigde geld bij elkaar moesten halen, werden er minder goedkope sociale huurwoningen gebouwd - de huuropbrengsten van deze woningen ten opzichte van de bouwkosten zijn niet rendabel. Ook gingen woningbouwcorporaties over tot het slopen van goedkope woningen, hier kwamen minder en duurdere woningen voor terug. TNO becijferde in 2005 dat voor elke 100 gesloopte goedkope woningen er 69 duurdere werden teruggebouwd. [1]
Het is ook NIET waar, Heel veel huurders komen helemaal NIET in aanmerking voor huurtoeslag EN de huurtoeslag wordt al jaren afgebouwd.quote:Op dinsdag 17 december 2013 21:04 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Say whut.
50% aan huurlasten en Blok zegt alleen dat als het echt erg is er wel huurtoeslag komt.
De man leeft wel in een papieren wereld zeg.
Precies. Er zit heel veel ellende tussen huurtoeslag en 50% huurlasten.quote:Op dinsdag 17 december 2013 21:05 schreef Whiskers2009 het volgende:
Leuk Blok, maar de huurtoeslag wordt al jaren afgebouwd..
En veel mensen die dus sowieso al niet krijgen (niet onterecht, maar met die cumulatieve huurverhogingen komen ze wel in de problemen).
Typische VVD-er dus.quote:Op dinsdag 17 december 2013 21:04 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Say whut.
50% aan huurlasten en Blok zegt alleen dat als het echt erg is er wel huurtoeslag komt.
Zeker. Fulltime minmumloon en je haalt het al niet. Als je dan een gezin hebt zit je al snel aan een woning dat 50% van je lasten inneemt.quote:Op dinsdag 17 december 2013 21:06 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het is ook NIET waar, Heel veel huurders komen helemaal NIET in aanmerking voor huurtoeslag EN de huurtoeslag wordt al jaren afgebouwd.
quote:Op dinsdag 17 december 2013 21:06 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Typische VVD-er dus.
Ver van hun bed show voor veel VVD-ers, die kunnen zich niet inleven in een ander / indenken hoe moeilijk het kan zijn om rond te komen van een inkomen waarbij men AL DAN NIET in aanmerking komt voor huurtoeslag.
Dat is een puur theoretisch uitgangspunt. Ik zou geen enkele plek te wereld weten waar vrije woningmarkt goed werkt. Daar waar dus betaalbare en kwalitatief goede woningen ruim beschikbaar zijn.quote:Op dinsdag 17 december 2013 21:03 schreef Kowloon het volgende:
[..]
In een gezonde markt voor woonruimte zou dat niet gebeuren. En ja dat is ook iets wat gemeenten zich aan moeten trekken door meer bouwgrond beschikbaar te stellen ongeacht het type woningen.
Bijna goed, bedrijfskunde en wat baantjes binnen ABN Amro.quote:Op dinsdag 17 december 2013 21:08 schreef Krisp het volgende:
*stamel* *stamel* Die man kan niet anders dan econometrie gestudeerd hebben en een baan bij de belastingdienst gehad hebben. Wat een warrig geheel is dit zeg.
Had hij maar econometrie gestudeerd, dan had ik nog wat waardering voor hem opgebracht. Hij heeft bedrijfskunde gedaan.quote:Op dinsdag 17 december 2013 21:08 schreef Krisp het volgende:
*stamel* *stamel* Die man kan niet anders dan econometrie gestudeerd hebben en een baan bij de belastingdienst gehad hebben. Wat een warrig geheel is dit zeg.
Adri krijgt een fonds van 70 miljoen en kan fluiten naar de tijdelijke heffing.quote:Op dinsdag 17 december 2013 21:09 schreef sonnyspek het volgende:
Heeft hij de antwoorden op de vragen van Adri al gegeven?
Fact free is de benodigde eigenschap voor een minister in deze regering.quote:Op dinsdag 17 december 2013 21:04 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Say whut.
Dat is een hete aardappel die hij in zo klein mogelijke brokjes tussen de vragen van de VVD door beantwoordt.quote:Op dinsdag 17 december 2013 21:09 schreef sonnyspek het volgende:
evaluatie en fonds met 70 miljoen toegezegd.quote:Op dinsdag 17 december 2013 21:09 schreef sonnyspek het volgende:
quote:Op dinsdag 17 december 2013 21:10 schreef Krisp het volgende:
[..]
Dat is een hete aardappel die hij in zo klein mogelijke brokjes tussen de vragen van de VVD door beantwoordt.
Ah, nou daar zal die dus niet tevreden mee zijn. Toch?quote:Op dinsdag 17 december 2013 21:10 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Adri krijgt een fonds van 70 miljoen en kan fluiten naar de tijdelijke heffing.
Schippers en Ascher doen het goed.quote:Op dinsdag 17 december 2013 21:10 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Fact free is de benodigde eigenschap voor een minister in deze regering.
Ja, onder het mom van stadsvernieuwingen zijn vele betaalbare woningen vervangen voor duurdere woningen.quote:Op dinsdag 17 december 2013 21:04 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ik vroeg me af waarom die verzelfstandiging negatief uitpakte, ik kwam dit tegen:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Woningcorporatie#Geschiedenis
Lijkt me ook niet idd.quote:Op dinsdag 17 december 2013 21:10 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
evaluatie en fonds met 70 miljoen toegezegd.
De eis 2016 niet en 70 miljoen zal vast niet voldoende zijn.
Ja, belastingdruk wordt meteen afgebouwd voor ze...quote:Op dinsdag 17 december 2013 21:11 schreef Whiskers2009 het volgende:
Gebakken lucht, en het inlevingsgevoel van een VVD-er (zit gesstelijk nog bij het huurdeel, want voor kopers kan hij kennelijk wél inlevingsgevoel opbrengen)![]()
![]()
Bij huurwoningen speelt ook zoiets: zodra de oude huurder er uit is, gaat de huur fors omhoog (voor de nieuwe huurder)quote:Op dinsdag 17 december 2013 21:11 schreef Be-Smart het volgende:
[..]
Ja, onder het mom van stadsvernieuwingen zijn vele betaalbare woningen vervangen voor duurdere woningen.
Een aantal jaren geleden kwam de Volkskrant met de term 'Sloopbonus'. Woningbouwdirecteuren werden niet meer beloond voor het aantal mensen dat ze wisten te huisvesten maar voor de waarde van hun onroerend goed. Goedkope woningen werden vervangen voor duurdere nieuwe woningen -> kassa voor de directeur -> de sloopbonus.
Volgens mij komt er nog wel een tweede termijn ja.quote:Op dinsdag 17 december 2013 21:11 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Lijkt me ook niet idd.
Krijgen EK'ers nog mogelijkheid om te reageren?
Of meteen stemmen hierna?
En alleen daarom al blijft men hangen...quote:Op dinsdag 17 december 2013 21:12 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Bij huurwoningen speelt ook zoiets: zodra de oude huurder er uit is, gaat de huur fors omhoog (voor de nieuwe huurder)
Dit is eerste termijn. Als blok klaar is hebben ze het jaarlijke kerstdiner. Met wijn, altijd tricky.quote:Op dinsdag 17 december 2013 21:11 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Lijkt me ook niet idd.
Krijgen EK'ers nog mogelijkheid om te reageren?
Of meteen stemmen hierna?
Nachtwerk.quote:Op dinsdag 17 december 2013 21:13 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Dit is eerste termijn. Als blok klaar is hebben ze het jaarlijke kerstdiner. Met wijn, altijd tricky.
Daarna 2e termijn en normaal stemmingen. Maar er kan altijd een 3e termijn aangevraagd worden door de kamer. De 2e termijn komt er sowieso.
God, dat gaat dus nog wel even duren?quote:Op dinsdag 17 december 2013 21:13 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Dit is eerste termijn. Als blok klaar is hebben ze het jaarlijke kerstdiner. Met wijn, altijd tricky.
Daarna 2e termijn en normaal stemmingen. Maar er kan altijd een 3e termijn aangevraagd worden door de kamer. De 2e termijn komt er sowieso.
Grapje hoop ik?quote:Op dinsdag 17 december 2013 21:13 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Trolololol.quote:Op dinsdag 17 december 2013 21:13 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Nee, superirritant.quote:Op dinsdag 17 december 2013 21:14 schreef Tomatenboer het volgende:
Ben ik de enige die zich stoort aan het volume van de interruptiemicrofoon? Die lijkt veel harder te staan dan de microfoon van de spreker.
Bedrijfskundequote:Op dinsdag 17 december 2013 21:08 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Bijna goed, bedrijfskunde en wat baantjes binnen ABN Amro.
Dat is een omgekeerde kijk op de wereld. Huurwoningen zijn door de overheid gelimiteerd in hun prijsontwikkeling. Een verhuurder krijgt pas de mogelijkheid om dat recht te trekken als er een nieuwe huurder in de woning komt. En dan krijg je inderdaad een forse huurverhoging.quote:Op dinsdag 17 december 2013 21:12 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Bij huurwoningen speelt ook zoiets: zodra de oude huurder er uit is, gaat de huur fors omhoog (voor de nieuwe huurder)
Geen grap.quote:Op dinsdag 17 december 2013 21:14 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Grapje hoop ik?
Ik nam aan dat de eetpauze bij de vorige schorsing was..
Hey das supermoeilijk ja. Soms zijn er zelfs sommen met keer!quote:
Hoewel ik me bij Schippers afvraag in hoeverre ze beïnvloed wordt door verschillende lobbygroepen.quote:Op dinsdag 17 december 2013 21:10 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Schippers en Ascher doen het goed.
Nee.quote:Op dinsdag 17 december 2013 21:14 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Dat is een omgekeerde kijk op de wereld. Huurwoningen zijn door de overheid gelimiteerd in hun prijsontwikkeling. Een verhuurder krijgt pas de mogelijkheid om dat recht te trekken als er een nieuwe huurder in de woning komt. En dan krijg je inderdaad een forse huurverhoging.
Leuk diner zal dat zijn. Iedereen druk aan het bellen met ambtenaren en fractiehulpen.quote:Op dinsdag 17 december 2013 21:15 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Geen grap.
Echt een diner zal het vast niet zijn dit keer. Maar staat wel gepland.
Dan duik ik lekker mijn bedje in denk ik (ja, het is vroeg, maar ik ben echt moe) en zie ik het morgen wel..quote:Op dinsdag 17 december 2013 21:15 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Geen grap.
Echt een diner zal het vast niet zijn dit keer. Maar staat wel gepland.
De jaarlijkse huurverhoging is al jaren hoger dan de inflatie. Er is geen enkele reden waarom er voor jongen nu huurders dan nog eens een flinke extra huurverhoging zou moeten zijn.quote:Op dinsdag 17 december 2013 21:14 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Dat is een omgekeerde kijk op de wereld. Huurwoningen zijn door de overheid gelimiteerd in hun prijsontwikkeling. Een verhuurder krijgt pas de mogelijkheid om dat recht te trekken als er een nieuwe huurder in de woning komt. En dan krijg je inderdaad een forse huurverhoging.
Ik woon nu een jaar in mijn huidige huurwoning; de vorige huurder betaalde zo'n 25% minder.quote:Op dinsdag 17 december 2013 21:12 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ach, huurwoningen zijn vaak al dubbel en dwars terugbetaalt na een jaar of 30. De gemiddelde huurwoning gaat echter langer mee, neem daarbij het gebrek aan onderhoud in veel gevallen, en zo'n huurverhoging komt in een heel ander licht te staan.quote:Op dinsdag 17 december 2013 21:14 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Dat was in de vorige pauze ook zo. Maar dat is altijd zo.quote:Op dinsdag 17 december 2013 21:16 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Leuk diner zal dat zijn. Iedereen druk aan het bellen met ambtenaren en fractiehulpen.
Die reden is er wel, dan heb je meer huurinkomsten als verhuurder.quote:Op dinsdag 17 december 2013 21:17 schreef Be-Smart het volgende:
De jaarlijkse huurverhoging is al jaren hoger dan de inflatie. Er is geen enkele reden waarom er voor jongen nu huurders dan nog eens een flinke extra huurverhoging zou moeten zijn.
Zo zie je maar, prima praktijkvoorbeeld in dit topicquote:Op dinsdag 17 december 2013 21:17 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ik woon nu een jaar in mijn huidige huurwoning; de vorige huurder betaalde zo'n 25% minder.
Typisch Blok iddquote:Op dinsdag 17 december 2013 21:17 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Dat die Blok überhaupt minister is geworden. Dat staat me zo tegen aan de VDD: alle politieke vriendjes van Rutte moesten en zouden een ministerspost krijgen. En als je geen post over hebt dan maak je maar een foppost voor de Minister van Wonen en Jijbakken.
Schippers, Blok, Teeven, Opstelten, Rosenthal; allemaal cadeautjes.quote:Op dinsdag 17 december 2013 21:17 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Dat die Blok überhaupt minister is geworden. Dat staat me zo tegen aan de VDD: alle politieke vriendjes van Rutte moesten en zouden een ministerspost krijgen. En als je geen post over hebt dan maak je maar een foppost voor de Minister van Wonen en Jijbakken.
Maar dat vind ik niet zo gek, er is immers een schreeuwend tekort aan goedkope huurwoningen. Dat drijft de prijs natuurlijk op, ook al is het sociale huur en is dat eigenlijk niet de bedoeling.quote:Op dinsdag 17 december 2013 21:17 schreef Tomatenboer het volgende:
Heeft op zo'n moment weinig meer met de werkelijke waarde van een woning te maken.
Ik kijk de stream van de EK, niet die van politiek24, dus ik zie die lekker nietquote:Op dinsdag 17 december 2013 21:19 schreef Tchock het volgende:
Die tweets rechts naast de steam zijn trouwens zó onzinnig
Je mist nietsquote:Op dinsdag 17 december 2013 21:20 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik kijk de stream van de EK, niet die van politiek24, dus ik zie die lekker niet
En met de cumulatieve huurverhogingen erbij eindigen er mensen onder de brug of bij hun ouders of andere familie.. Moeten we dat nu écht willen???quote:Op dinsdag 17 december 2013 21:20 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Maar dat vind ik niet zo gek, er is immers een schreeuwend tekort aan goedkope huurwoningen. Dat drijft de prijs natuurlijk op, ook al is het sociale huur en is dat eigenlijk niet de bedoeling.
Dijksma.quote:Op dinsdag 17 december 2013 21:20 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Schippers, Blok, Teeven, Opstelten, Rosenthal; allemaal cadeautjes.
Hehe, hier in bijna 2 jaar van 420 euro van de vorige bewoonster naar 620 euro nu.quote:Op dinsdag 17 december 2013 21:17 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ik woon nu een jaar in mijn huidige huurwoning; de vorige huurder betaalde zo'n 25% minder.
De directie moet ook bonussen kunnen incasseren, want die willen steeds weer in die schandaal lijstjes komen nl. Alleen dan tel je mee.quote:Op dinsdag 17 december 2013 21:18 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Die reden is er wel, dan heb je meer huurinkomsten als verhuurder.
Ik heb er geen vertrouwen in met de VVD aan de knoppenquote:Op dinsdag 17 december 2013 21:23 schreef Be-Smart het volgende:
Ze gaan dus nu afspreken dat ze gaan kijken hoe het beleid uitpakt en dat ze het dan eventueel gaan aanpassen.
* Be-Smart hoopte eigenlijk dat dat bij elk nieuw beleid wel het geval zo zou zijn.
Dat is de afspraak tussen van Boxtel en Blok. Daar zit Duijvesteijn niet bij.quote:Op dinsdag 17 december 2013 21:23 schreef Be-Smart het volgende:
Ze gaan dus nu afspreken dat ze gaan kijken hoe het beleid uitpakt en dat ze het dan eventueel gaan aanpassen.
* Be-Smart hoopte eigenlijk dat dat bij elk nieuw beleid wel het geval zo zou zijn.
Wat heeft Blok gezegd waardoor Duijvesteijn nu voor zou zijn? Heb ik iets gemist?quote:Op dinsdag 17 december 2013 21:28 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Nou, die gaan er wel uitkomen zo te horen.
Niets.quote:Op dinsdag 17 december 2013 21:29 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Wat heeft Blok gezegd waardoor Duijvesteijn nu voor zou zijn? Heb ik iets gemist?
Iig evaluatie begin 2016.quote:Op dinsdag 17 december 2013 21:29 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Wat heeft Blok gezegd waardoor Duijvesteijn nu voor zou zijn? Heb ik iets gemist?
Vond het al zo gek, dineren om half 10.quote:Op dinsdag 17 december 2013 21:29 schreef Whiskers2009 het volgende:
Geen diner, beraadslagingen fracties
Verwacht eigenlijk niet anders, maar je weet nooit natuurlijkquote:Op dinsdag 17 december 2013 21:28 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Sarcastisch?quote:Op dinsdag 17 december 2013 21:28 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Zit op de EK-stream dus geen ideequote:Op dinsdag 17 december 2013 21:29 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Zei nu iemand van politiek24 dat het een keurig verhaal was?
Hoe dan?quote:Op dinsdag 17 december 2013 21:28 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Die evaluatie heeft nu karakter alsof je dan de heffing kan stoppen. Dan kom je dicht bij de eis dat de heffing weg moet in 2016. Daar kan je dan zelf voor zorgen na de evaluatie.quote:Op dinsdag 17 december 2013 21:29 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Einde 1e termijn. Dus nee. Niet raarquote:Op dinsdag 17 december 2013 21:30 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Dit is toch hoogst ongebruikelijk, een schorsing voor fractieberaad midden in een termijn?
op de achtergrond.quote:
Inderdaad, met de toezegging dat "bij zeer ernstige effecten" er aanpassing in de hoogte van de verhuurdersheffing mogelijk zijn.quote:Op dinsdag 17 december 2013 21:29 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Iig evaluatie begin 2016.
Maar dat zou te weinig moeten zijn...
Oh dan had ik het einde gewoon gemistquote:Op dinsdag 17 december 2013 21:31 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Einde 1e termijn. Dus nee. Niet raar
Het lijkt me dat de fractie nog even goed wil 'inpraten' op Duivensteijn.quote:Op dinsdag 17 december 2013 21:30 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Dit is toch hoogst ongebruikelijk, een schorsing voor fractieberaad midden in een termijn?
Beetje, maar is ook mijn echte gevoel wel.quote:
Ik schrijf toch ook juist dat er geen gezonde situatie is op de markt voor woonruimte. Er moet gewerkt gaan worden aan een gezonde markt voor woonruimte, goedkoop en duur. Dat betekent dat er een voldoende groot woningaanbod moet zijn, dat betekent dat gemeenten moeten stoppen met grondspeculatie en grondpolitiek, dat betekent dat de overheid moet stoppen met de hypotheekrenteaftrek, maar dat betekent ook dat huurders zelf de prijzen van de woningen die zij verhuren moeten mogen vaststellen.quote:Op dinsdag 17 december 2013 21:21 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En met de cumulatieve huurverhogingen erbij eindigen er mensen onder de brug of bij hun ouders of andere familie.. Moeten we dat nu écht willen???
Inderdaad. Zal wel gecanceld zijn vanwege het debat.quote:Op dinsdag 17 december 2013 21:29 schreef Whiskers2009 het volgende:
Geen diner, beraadslagingen fracties
Nee, bij "ernstige effecten"is al finetuning mogelijk...quote:Op dinsdag 17 december 2013 21:31 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Inderdaad, met de toezegging dat "bij zeer ernstige effecten" er aanpassing in de hoogte van de verhuurdersheffing mogelijk zijn.
Wat nog altijd een erg magere en ontoereikende toezegging zou zijn wat mij betreft, aangezien de VVD uiteraard van visie verschilt met andere partijen wat "zeer ernstige effecten" zijn, en je daar dus weer een discussie over krijgt tegen die tijd.
Heeft hij de vorige keren ook niet gedaan. Is altijd omgeluldquote:Op dinsdag 17 december 2013 21:32 schreef venomsnake het volgende:
Kom op Adri, beetje ruggengraat tonen.
Hoeven ze daar niet meer op te finetunen, zullen ze denken.quote:Op dinsdag 17 december 2013 21:32 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, bij "ernstige effecten"is al fuinetuning mogelijk...
Jammer dat er tegen 2016 al huurders onder de brug liggen
Blijft m'n punt staan dat die toezegging voor meerdere interpretaties vatbaar is.quote:Op dinsdag 17 december 2013 21:32 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, bij "ernstige effecten"is al fuinetuning mogelijk...
Jammer dat er tegen 2016 al huurders onder de brug liggen
Wat heeft die te verliezen?quote:Op dinsdag 17 december 2013 21:33 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Heeft hij de vorige keren ook niet gedaan. Is altijd omgeluld
Wat had hij in maart te verliezen???quote:
Ja, lijkt me ook een dode letter die toezegging.quote:Op dinsdag 17 december 2013 21:31 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Inderdaad, met de toezegging dat "bij zeer ernstige effecten" er aanpassing in de hoogte van de verhuurdersheffing mogelijk zijn.
Wat nog altijd een erg magere en ontoereikende toezegging zou zijn wat mij betreft, aangezien de VVD uiteraard van visie verschilt met andere partijen wat "zeer ernstige effecten" zijn, en je daar dus weer een discussie over krijgt tegen die tijd.
Lag er toen zoveel druk op?quote:Op dinsdag 17 december 2013 21:35 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wat had hij in maart te verliezen???
Owh? Ik heb niet het idee dat Blok door Duivesteijn omgeluld is (al sliep ik half, dat toegegeven)quote:Op dinsdag 17 december 2013 21:36 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Ook al is Duivesteijn om, hij heeft er wel meer uitgehaald dan anderen. Ook dat is politiek spel.
Ah, nou dat wist ik niet.quote:Op dinsdag 17 december 2013 21:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja.. Was hij ook "dissident"
Hij doet het wel (omgaan). Helaas. Denk ik.quote:Op dinsdag 17 december 2013 21:39 schreef n00b13 het volgende:
Toch wel een leuk spelletje dit.
Doet me denken aan het goeie ouwe 'doet ie het of doet ie het niet'
In hoeverre helaas, dan he.quote:Op dinsdag 17 december 2013 21:40 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hij doet het wel (omgaan). Helaas. Denk ik.
quote:Op dinsdag 17 december 2013 21:40 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hij doet het wel (omgaan). Helaas. Denk ik.
twitter:JosHeymans twitterde op dinsdag 17-12-2013 om 21:40:25Toezegging Blok over evaluatie beschouwt @adriduivesteijn als een "buitengewoon belangrijke opening". Is hij aan het draaien? #woonakkoord reageer retweet
Weet ik ook niet. Maar spelen dat je tegen bent versterkt je positie. Dat kan ook een doel zijn, zonder het kabinet in gevaar te brengen.quote:Op dinsdag 17 december 2013 21:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Owh? Ik heb niet het idee dat Blok door Duivesteijn omgeluld is (al sliep ik half, dat toegegeven)
Godtwitter:fritswester twitterde op dinsdag 17-12-2013 om 21:40:35Adri Duivesteijn lijkt door de pomp. Noemt kleine toezegging nu "buitengewone belangrijke opening". reageer retweet
Idd. Lekker moeilijk lopen doen, Blok blaast en Adri is omgevallen...quote:Op dinsdag 17 december 2013 21:42 schreef venomsnake het volgende:
Volgens Frits Wester ziet Duivensteijn nu een "buitengewone opening" , dus die is om.
Geen ruggengraat.
Inderdaad. Hoe doorzichtig.quote:Op dinsdag 17 december 2013 21:42 schreef sonnyspek het volgende:
Godtwitter:fritswester twitterde op dinsdag 17-12-2013 om 21:40:35Adri Duivesteijn lijkt door de pomp. Noemt kleine toezegging nu "buitengewone belangrijke opening". reageer retweet
Ik vind die evaluaties van het huidige kabinet ook zo waanzinnig stompzinnig.quote:Op dinsdag 17 december 2013 21:42 schreef Tocadisco het volgende:
[..]twitter:JosHeymans twitterde op dinsdag 17-12-2013 om 21:40:25Toezegging Blok over evaluatie beschouwt @adriduivesteijn als een "buitengewoon belangrijke opening". Is hij aan het draaien? #woonakkoord reageer retweet
Dit is wel klaar nu dus.quote:Op dinsdag 17 december 2013 21:42 schreef sonnyspek het volgende:
Welke partij zit ideologisch in de buurt en is ook bereid om regeringsverantwoordelijkheid te nemen?quote:
Als je op deze manier regeringsverantwoordelijkheid moet nemen stelt het ook niet veel voor. Regeringsverantwoordelijkheid nemen óm het verantwoordelijkheid nemen, maar verder wel je eigen principes en beginselen verkwanselen.quote:Op dinsdag 17 december 2013 21:45 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Welke partij zit ideologisch in de buurt en is ook bereid om regeringsverantwoordelijkheid te nemen?
Goeie, zit ik ook meequote:Op dinsdag 17 december 2013 21:45 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Welke partij zit ideologisch in de buurt en is ook bereid om regeringsverantwoordelijkheid te nemen?
De VVD.quote:Op dinsdag 17 december 2013 21:45 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Kom, kom.. VVD heeft meer zetels en zijn goed in punten pakken..quote:Op dinsdag 17 december 2013 21:45 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Als je op deze manier regeringsverantwoordelijkheid moet nemen stelt het ook niet veel voor.
Toch is het nog altijd een socialer kabinet dan PVV CDA en VVD.quote:Op dinsdag 17 december 2013 21:45 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Als je op deze manier regeringsverantwoordelijkheid moet nemen stelt het ook niet veel voor.
Is dat zo????quote:Op dinsdag 17 december 2013 21:47 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Toch is het nog altijd een socialer kabinet dan PVV CDA en VVD.
Ok. En dat blijkt uit???quote:Op dinsdag 17 december 2013 21:48 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Laat ik het zo zeggen: Mijn perceptie is van wel. Of het zo is weet ik niet.
De tering.twitter:NOS twitterde op dinsdag 17-12-2013 om 21:50:47Volgens Eerste Kamerlid Duivesteijn zijn de toezeggingen van minister Blok 'geen loze beloften". De kou lijkt uit de lucht in woondebat. reageer retweet
Wil niet lullig doen: maar was dus te voorspellen gezien zijn eerdere "net op tijd"-bijdraaiactiesquote:Op dinsdag 17 december 2013 21:51 schreef sonnyspek het volgende:
Wat een faal, wat een anti-climax, wat een ruggengraat! Ongelofelijk. Maar laten we even de overleggen afwachten, mischien trapt zijn fractie het de grond in.
Onzin, dit soort dingen zijn niet te voorspellen als je er niet bij zit. Je had net zo goed kunnen dobbelen.quote:Op dinsdag 17 december 2013 21:52 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wil niet lullig doen: maar was dus te voorspellen gezien zijn eerdere "net op tijd"-bijdraaiacties
Ja ik weet het, maar het valt me zo tegen...quote:Op dinsdag 17 december 2013 21:52 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wil niet lullig doen: maar was dus te voorspellen gezien zijn eerdere "net op tijd"-bijdraaiacties
Mwah... Als je eerst zo'n hoog spel speelt en je vervolgens met zo'n minieme toezegging genoegen neemt maak je jezelf sowieso al belachelijk, of je nou nog even wacht met akkoord gaan of niet.quote:Op dinsdag 17 december 2013 21:53 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Denk dat Duivesteijn pas officieel na de 2e termijn akkoord gaat. Nu akkoord gaan, dan maak je jezelf wel belachelijk hoor.
Dat was het wel.. Speelt iedere keer hetzelfde spelletje.. En roep dit al van vóór deze toezegging/beraadslaging, mocht je het willen nakijken..quote:Op dinsdag 17 december 2013 21:53 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Onzin, dit soort dingen zijn niet te voorspellen als je er niet bij zit. Je had net zo goed kunnen dobbelen.
Ik verwacht ook al vanaf vanmorgen dat Duivesteijn uiteindelijk gewoon instemt met dit woonakkoord, maar dat hij zou instemmen met zo'n slappe toezegging, dat had ik niet verwacht.quote:Op dinsdag 17 december 2013 21:54 schreef Whiskers2009 het volgende:
Hate Love to say I told you so![]()
![]()
![]()
Maar goed, maar ff afwachten tot het daadwerkelijk gebeurt
Ja maar 60 miljoenquote:Op dinsdag 17 december 2013 21:55 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat was het wel.. Speelt iedere keer hetzelfde spelletje.. En roep dit al van vóór deze toezegging/beraadslaging, mocht je het willen nakijken..
Het is ook nog niet feitelijk gebeurdquote:Op dinsdag 17 december 2013 21:57 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Ja maar 60 miljoen. Kom op, dit had niemand kunnen verwachten zo snel.
70 miljoen, en de toezegging dat "bij (zeer) ernstige effecten" er aanpassingen aan de verhuurdersheffing mogelijk zijn.quote:Op dinsdag 17 december 2013 21:57 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Ja maar 60 miljoen. Kom op, dit had niemand kunnen verwachten zo snel.
Uiteraardquote:Op dinsdag 17 december 2013 21:59 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
70 miljoen, en de toezegging dat "bij (zeer) ernstige effecten" er aanpassingen aan de verhuurdersheffing mogelijk zijn.
Wat die "(Zeer) ernstige effecten" dan mogen zijn, dat is uiteraard niet duidelijk. Maar daarover verschillen de VVD en de PvdA uiteraard ook van visie.
Perceptie betekent per definitie dat ik het niet kan onderbouwen, daarom zeg ik het ook zoquote:Op dinsdag 17 december 2013 21:51 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ok. En dat blijkt uit???
Bijstand (WWB) 4 weken zonder inkomen + tegenprestatie (dwangarbeid) terwijl alles gericht zou moeten zijn op terugkeer arbeidsmarkt?
Mensen uit de Wajong de WWB in willen gooien?
"Participatiemaatschappij"?
Zeg het maar..
Dat wordt nog wat als je een keer gaat beleggen of het weer gaat voorspellen. Vanuit historische data voorspellingen doen is gewoon lastig. Wester en consorten hebben nog enig recht van spreken omdat die in Den Haag rond lopen en dichter op het vuur zitten. Maar zo van achter de computer is het gewoon gokken geblazen, en daar zijn dobbelstenen ook goed in.quote:Op dinsdag 17 december 2013 21:55 schreef Whiskers2009 het volgende:
Dat was het wel.. Speelt iedere keer hetzelfde spelletje.. En roep dit al van vóór deze toezegging/beraadslaging, mocht je het willen nakijken..
En Wester voorspelde zelfs net dat het heel lastig ging worden.quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:00 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Dat wordt nog wat als je een keer gaat beleggen of het weer gaat voorspellen. Vanuit historische data voorspellingen doen is gewoon lastig. Wester en consorten hebben nog enig recht van spreken omdat die in Den Haag rond lopen en dichter op het vuur zitten. Maar zo van achter de computer is het gewoon gokken geblazen, en daar zijn dobbelstenen ook goed in.
Wat de hel had je van die man verwacht. Dat hij daar in zijn eentje dat hele beleid had tegengehouden en daarmee de regering en zijn eigen partij naar de gallemiezen zou hebben geholpen?quote:Op dinsdag 17 december 2013 21:51 schreef sonnyspek het volgende:
Wat een faal, wat een anti-climax, wat een ruggengraat! Ongelofelijk. Maar laten we even de overleggen afwachten, mischien trapt zijn fractie het de grond in.
Prima, dat kan. Maar ik ben het fundamenteel met je oneens. Weiger echter SP te stemmen, dus wat moet ik nu???quote:Op dinsdag 17 december 2013 21:59 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Perceptie betekent per definitie dat ik het niet kan onderbouwen, daarom zeg ik het ook zo
Ik weet overigens niet of het verkeerd is mensen die geld ontvangen van de overheid daarvoor iets terug te laten doen. De vraag is dan of je dat op deze manier moet doen, maar op zich zie ik er niet zoveel problemen mee.
Participatiemaatschappij is ook alleen maar een loze term die dan ineens weer ergens aangehangen wordt om de VVD achterban tevreden te houden. Je moet denk ik proberen te kijken naar concreet beleid.
Als ik daarnaar kijk dan zie ik dat sociale partners en andere instellingen uit de maatschappij actief betrokken worden bij regeringsbeleid en dat doet me goed. Tel daarbij op dat voor elk besluit in principe een breed draagvlak moet worden gezocht in de kamer(s). Dat geeft me vertrouwen dat er enigzins goed beleid wordt gevoerd.
PvdA lid worden en van binnenuit de partij veranderen.quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:01 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Prima, dat kan. Maar ik ben het fundamenteel met je oneens. Weiger echter SP te stemmen, dus wat moet ik nu???
Deden ze bij de NOS ook.quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:00 schreef sonnyspek het volgende:
En Wester voorspelde zelfs net dat het heel lastig ging worden.
Wat is er zo fundamenteel mis met de SP dat je weigert daarop te stemmen? Niet salonfahig genoeg voor je?quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:01 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Prima, dat kan. Maar ik ben het fundamenteel met je oneens. Weiger echter SP te stemmen, dus wat moet ik nu???
De vooroordelen die rechts de wereld ingooit.quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:01 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Wat is er zo fundamenteel mis met de SP dat je weigert daarop te stemmen? Niet salonfahig genoeg voor je?
Hebben ze iets gedaan de afgelopen 10 jaar? Als in: actief meegedaan aan wat er in dit land gebeurd?quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:01 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Wat is er zo fundamenteel mis met de SP dat je weigert daarop te stemmen?
Als dat zo gemakkelijk was als dit, dan was ik inmiddels aan het rentenieren..quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:00 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Dat wordt nog wat als je een keer gaat beleggen of het weer gaat voorspellen. Vanuit historische data voorspellingen doen is gewoon lastig. Wester en consorten hebben nog enig recht van spreken omdat die in Den Haag rond lopen en dichter op het vuur zitten. Maar zo van achter de computer is het gewoon gokken geblazen, en daar zijn dobbelstenen ook goed in.
Nogmaals: geen van de regeringspartijen is gebaat bij nieuwe verkiezingen en dat besluiten ze toch echt zelf. Het is idioot geduw van de VVD en PvdA die best weten dat ze hoog spel spelen. Jammer dat Duivesteijn erin trapt.quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:01 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Wat de hel had je van die man verwacht. Dat hij daar in zijn eentje dat hele beleid had tegengehouden en daarmee de regering en zijn eigen partij naar de gallemiezen zou hebben geholpen?
Ik vind dat wel een beetje naïef hoor!
quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:01 schreef Tocadisco het volgende:
Ze gaan om half elf pas weer van start.
Lokaal wel. Landelijk moeten ze wel de kans krijgen natuurlijk. Ze hebben weleens aangeschoven bij een formatie in 2006 (meen ik). Toen haalden ze 25 zetels maar wilde het CDA niet met 2 linkse partijen in één kabinet. Ergens ook wel begrijpelijk.quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:03 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Hebben ze iets gedaan de afgelopen 10 jaar? Als in: actief meegedaan aan wat er in dit land gebeurd?
Nou, dat.
Nee, dank je.. Heb een zie ik niet zitten.quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:01 schreef n00b13 het volgende:
[..]
PvdA lid worden en van binnenuit de partij veranderen.
Ik denk dat er onderhands best wat aan hem gegund zal zijn (ander beleid wat veranderd is ofzo).quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:03 schreef Krisp het volgende:
[..]
Nogmaals: geen van de regeringspartijen is gebaat bij nieuwe verkiezingen en dat besluiten ze toch echt zelf. Het is idioot geduw van de VVD en PvdA die best weten dat ze hoog spel spelen. Jammer dat Duivesteijn erin trapt.
Bron?quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:04 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Vanuit de VVD nu ook signalen dat het wel goed komt.
Ga je eigenlijk nog een keer bij Kim Jong-un op bezoek?quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:02 schreef betyar het volgende:
[..]
De vooroordelen die rechts de wereld ingooit.
Tegen beter weten in wrs...quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:00 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
En Wester voorspelde zelfs net dat het heel lastig ging worden.
Ook zonder regeringsverantwoordelijkheid kun je iets doen. Je moet alleen wel bereid zijn een deel van je principes opzij te zetten en dat is nou juist wat de SP niet kan omdat dan de achterban weg holt.quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:04 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Lokaal wel. Landelijk moeten ze wel de kans krijgen natuurlijk. Ze hebben weleens aangeschoven bij een formatie in 2006 (meen ik). Toen haalden ze 25 zetels maar wilde het CDA niet met 2 linkse partijen in één kabinet. Ergens ook wel begrijpelijk.
De massa SP-stemmers (incl. de SP zelf) die maanden na de verkiezingsuitslag nog aan het jammeren en mokken waren.quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:01 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Wat is er zo fundamenteel mis met de SP dat je weigert daarop te stemmen? Niet salonfahig genoeg voor je?
VVD medewerkers.quote:
Heb een wat?quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:04 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, dank je.. Heb een zie ik niet zitten.
Nopequote:Op dinsdag 17 december 2013 22:02 schreef betyar het volgende:
[..]
De vooroordelen die rechts de wereld ingooit.
Kijk daar is er weer eentje. Pol Pot nog bedankt voor het moorden?quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:05 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ga je eigenlijk nog een keer bij Kim Jong-un op bezoek?
Wat lul je nou? De SP is gewoon sociaal-democratisch.quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:05 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ga je eigenlijk nog een keer bij Kim Jong-un op bezoek?
Wat een drogreden, sorry hoor.quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:05 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
De massa SP-stemmers (incl. de SP zelf) die maanden na de verkiezingsuitslag nog aan het jammeren en mokken waren.
Tot de vorige verkiezingen hadden ze mijn sympathie, sindsdien niet meer..
Rechts probeert wel meer.quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:07 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Wat lul je nou? De SP is gewoon sociaal-democratisch.
Dat gezwets altijd.
Het beeld dat de SP zo extremistisch is, dat is echt al een poosje achterhaald.
Al probeerd rechts dat beeld uiteraard zorgvuldig in stand te houden.
Eigenlijk zou het alleen moeten kijken of het juridisch steekhoudend is, en hooguit de fouten eruit moeten halen. Duivesteijn protesteert nu tegen slecht beleid, maar dat is aan de tweede kamer. Staatsrechtelijk gezien ben ik het totaal oneens met deze manier van werken. Echter: dit beleid is zo ontzettend beroerd dat ik graag een oogje dicht knijp.quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:04 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Ik denk dat er onderhands best wat aan hem gegund zal zijn (ander beleid wat veranderd is ofzo).
Het zal echter altijd punten en komma werk blijven. Daar doe je niks aan.
Hoho, jij schrijft in elk Noord-Korea topic dat het Westen weer bezig is met samenzweringen en andere nare dingen. Als SP'er zul je vast hartelijk ontvangen worden.quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:06 schreef betyar het volgende:
[..]
Kijk daar is er weer eentje. Pol Pot nog bedankt voor het moorden?
Nee, de SP bereikt ook in de oppositie redelijk veel hoor. Met betrekking tot de zorg bijvoorbeeld krijgen ze best een hoop initiatieven op de kaart, of in ieder geval aandacht ervoor.quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:05 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Ook zonder regeringsverantwoordelijkheid kun je iets doen. Je moet alleen wel bereid zijn een deel van je principes opzij te zetten en dat is nou juist wat de SP niet kan omdat dan de achterban weg holt.
Wat is daar mis mee dan? Dan stem je op de SP en dan wordt de VVD de grootste, dan heb je nog je zin niet.quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:07 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Wat een drogreden, sorry hoor.
Kwam overigens ook door die "strategische" stemmers.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |