De Sausquote:Op donderdag 19 december 2013 22:19 schreef motorbloempje het volgende:
[ afbeelding ]
Vanavond de eend geprobeerd, en de puree die ik erbij wilde doen.
Eend goedgekeurd, puree ook. Alleen nog een sausje erbij.
De potato wedges waren vanavond voor de opvulling, die hebben we er volgende week niet bij, aangezien we dan 5 gangen hebben
Hoe laat moet ik langskomen voor het toetje?quote:Op zondag 22 december 2013 22:34 schreef Myraela het volgende:
Ik ga mijn bitterkoekjes tiramisu pimpen met een bovenkantje van gesponnen suiker en amandelen.Voor het mooie en een beetje krokant.
Ik denk dat dat wel goed past bij de bitterkoekjes en amaretto.
Japanse cheesecake vereist een tweede poging, helaas. De smaak is héérlijk, de structuur ookquote:Op zondag 22 december 2013 20:20 schreef clumsy_clown het volgende:
Zo, de japanse cheesecake staat hier in de oven. Afhankelijk van het resultaat zal ik zo een klein cheesecake-maken-voor-newbies-verslag posten. Ik wil ook nog een big-ass chocoladetaart maken, maar moet even kijken of ik dat vanavond nog of morgen doe.
Nou ja, hij was in elk geval lekker!quote:Op zondag 22 december 2013 23:09 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Japanse cheesecake vereist een tweede poging, helaas. De smaak is héérlijk, de structuur ook, maar ik heb hem te snel af laten koelen, en te weinig in de vorm gedaan, waardoor hij te hard ingekakt is. Geeft niet, goede les.
quote:Op maandag 23 december 2013 07:46 schreef Gaoxing het volgende:
Van wie was het cranberry idee ook al weer? Deze:
[ afbeelding ]
Leuk hoor, maar nou heb ik alleen nog meer werkWant ze zijn allemaal op, en de tweede portie zit nu in de siroop
Maar het is nog vroeg! En ik heb maar twee dingen nodig. Ik ga nu.quote:Op maandag 23 december 2013 08:48 schreef motorbloempje het volgende:
Sterkte lot! IK moet zo ook nog de allerlaaatste (verse) dingen halen... En het was gisteren al een chaos met rijen tot in het middenpad van de winkel
Ik sta er altijd van te kijken hoe snel chilivlokken een soep kruiden, tov een 'vast' gerechtquote:Op maandag 23 december 2013 09:26 schreef Steven184 het volgende:
Hoort de soep der soepen redelijk pittig te zijn? Aangezien mijn gasten grote mietjes zijn had ik de helft van de chilivlokken gebruikt en dat was maar goed ook. Hij was uiteindelijk redelijk pittig, gewoon lekker pittig vond ik, maar in tegenstelling tot hun eet ik het regelmatig. Maar zij vonden het veel te pittig.
Overigens verbaasde ik me wel over de pittigheid, zoveel chilivlokken had ik niet gebruikt en meestal brengen dit toch niet.
Ze zijn bijzonder tof. En ik was verstandig genoeg om de siroop te bewaren in een weckpot, dus daar is het nieuwe zakje gewoon weer in gegaan.quote:Op maandag 23 december 2013 08:47 schreef minilot het volgende:
! Sorry! Tof zijn ze hè? Dat spicy suikerlaagje, dat gevoel van 'plop' als je ze stukbijt en dan dat friszure...
![]()
Dat viel me allezins mee, al was het wel flink drukker dan normaal op een maandagochtend (haal altijd de weekboodschappen op maandagochtend vroegquote:Op maandag 23 december 2013 08:50 schreef minilot het volgende:
[..]
Maar het is nog vroeg! En ik heb maar twee dingen nodig. Ik ga nu.
-slik-
Salie kan je ook gedroogd gebruikenquote:Op maandag 23 december 2013 12:05 schreef Sorella het volgende:
%^&% nergens verse salie te verkrijgen, mijn hoop is nu gevestigd op mijn broer en de toko.
Zit ik net te denken ik ga de jus alvast maken dus ik pak het recept moet daar ook salie in
Gedroogd is zeker geen optie in verhouding tot vers ?
gedroogd is vrijwel in alle recepten net zo lekker. Gebruik dan wel een stuk minder, het overheerst nogal snel.quote:Op maandag 23 december 2013 12:05 schreef Sorella het volgende:
%^&% nergens verse salie te verkrijgen, mijn hoop is nu gevestigd op mijn broer en de toko.
Zit ik net te denken ik ga de jus alvast maken dus ik pak het recept moet daar ook salie in
Vreemd, normaal gesproken hebben Jumbo en AH wel verse salie. Maar inderdaad, in jus kan gedroogde salie ook wel.quote:Op maandag 23 december 2013 12:05 schreef Sorella het volgende:
De meeste supermarkten krijgen tijdens de feestdagen ook 5x per dag geleverd ipv 2-3 keer. DAt scheelt ook enorm, hoeven ze minder nee te verkopen.quote:Op maandag 23 december 2013 13:03 schreef Bleie het volgende:
Hier ook vanochtend alle boodschappen gedaan - in een vrijwel uitgestorven Jumbo en AH. Heb alles in huis, alleen nog geen leuk tafelkleed, dus zo nog maar even naar de V&D. Was wel fijn eigenlijk, normaal gesproken zijn op maandagochtend de schappen nog half leeg van het weekend, maar dat viel vandaag enorm mee.
als je het dan toch lekker rustig heb, heb je een top-tip voor mijn portsaus dilemma van een paar posts hierboven?quote:Op maandag 23 december 2013 13:22 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik doe er voor het eerst in jaren helemaal niets aan, heerlijk wat een rust
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |