Dikke mensen zijn wel gezelligquote:Op vrijdag 20 december 2013 16:28 schreef Myraela het volgende:
Ik vind dik zijn niet ok. En doen alsof het een onderdeel is van jezelf onzin.
dat mag.quote:Op vrijdag 20 december 2013 16:28 schreef Myraela het volgende:
dat mogen mensen van mij ook helemaal zelf weten. en de overheid mag van mij ook accijns gaan heffen op ongezond eten en ongezond eten ontmoedigen, net als roken en alcohol.quote:Op vrijdag 20 december 2013 16:25 schreef Sarabi het volgende:
Ja maar Kwak zo gaat het ook met mensen die roken.....
Ik vind het in beide gevallen niet geheel onterecht, je kan wel de symptomen blijven bestrijden maar de oorzaak aanpakken is ook belangrijk.
Dat ben ik dus totaal niet met je eens. Weet je hoeveel geld dat de maatschappij kost? Die keuzes?quote:Op vrijdag 20 december 2013 16:22 schreef kwakz0r het volgende:
Dan nog is het niet jouw plaats om daar wat van te zeggen, vind ik. Je mag haar beslissingen en keuzes dom of onbegrijpelijk vinden maar ze heeft het volste recht om die te nemen en is er geen slechter/minder mens om.
I agree with that one.quote:Op vrijdag 20 december 2013 16:28 schreef Myraela het volgende:
Ik ben het helemaal met je eens! Je had het niet beter kunnen verwoorden. Hoewel je er altijd iets aan kunt doen dat je dik bent, is het soms gewoon niet de juiste tijd, of heb je er gewoon de kracht en energie niet voor. En dat moet gewoon ok kunnen zijn. Dan mogen mensen daar achter je rug om best wat van vinden, maar je moet je eigen keuze kunnen maken daarin. Het is niet zo dat je pas slank een volwaardig lid van de samenleving kunt zijn, en daarvoor maar een beetje uitschot bent.quote:Op vrijdag 20 december 2013 16:32 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
dat mogen mensen van mij ook helemaal zelf weten. en de overheid mag van mij ook accijns gaan heffen op ongezond eten en ongezond eten ontmoedigen, net als roken en alcohol.
ik heb lang getwijfeld of ik dit hier wel zou vertellen, maar het heeft voor mij ontzettend bevrijdend gewerkt om me hier in te verdiepen. het raakt me op het punt waar ik altijd de meeste problemen heb gehad met mezelf: eigenwaarde. er mogen zijn. me ongewenst voelen.
op een of andere manier kan ik daar beter tegen nu ik mezelf er van overtuigd heb dat ik er mag zijn, en dat de maatschappij me soms laat denken dat dat niet zo is. ik zou drie weken geleden nog zijn gaan huilen om de opmerking van myraela hierboven, maar nu dus niet.
Dat is mooi, maar heb je nu ook besloten niet meer af te vallen of minder moeite voor te doen?quote:Op vrijdag 20 december 2013 16:32 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
dat mogen mensen van mij ook helemaal zelf weten. en de overheid mag van mij ook accijns gaan heffen op ongezond eten en ongezond eten ontmoedigen, net als roken en alcohol.
ik heb lang getwijfeld of ik dit hier wel zou vertellen, maar het heeft voor mij ontzettend bevrijdend gewerkt om me hier in te verdiepen. het raakt me op het punt waar ik altijd de meeste problemen heb gehad met mezelf: eigenwaarde. er mogen zijn. me ongewenst voelen.
op een of andere manier kan ik daar beter tegen nu ik mezelf er van overtuigd heb dat ik er mag zijn, en dat de maatschappij me soms laat denken dat dat niet zo is. ik zou drie weken geleden nog zijn gaan huilen om de opmerking van myraela hierboven, maar nu dus niet.
Dat wordt vaak gezegd, maar het is helemaal niet bewezen dat dat ook daadwerkelijk zo is. Maar goed, dat hoef je niet te geloven. Bovendien: als het wel zo is, ik met mijn dure dikheid financier ook gedeeltelijk de maatschappelijke kosten van het alcohol- en drugsgebruik van anderen, en de voetbalhobby van de buurman, etc.quote:Op vrijdag 20 december 2013 16:36 schreef Qwea het volgende:
[..]
Dat ben ik dus totaal niet met je eens. Weet je hoeveel geld dat de maatschappij kost? Die keuzes?
Sorry hoor, maar wat een slap excuus. Dat valt in dezelfde catagorie als het emotie eten IMHO.quote:Op vrijdag 20 december 2013 16:37 schreef Zeester het volgende:
[..]
Ik ben het helemaal met je eens! Je had het niet beter kunnen verwoorden. Hoewel je er altijd iets aan kunt doen dat je dik bent, is het soms gewoon niet de juiste tijd, of heb je er gewoon de kracht en energie niet voor.
Dat zegt ook niemand, dat je uitschot bent. Maar kom op, dit is een beetje hetzelfde als met longkanker lekker door blijven roken. Of met je zuurstof flessie lekker door blijven paffen.quote:En dat moet gewoon ok kunnen zijn. Dan mogen mensen daar achter je rug om best wat van vinden, maar je moet je eigen keuze kunnen maken daarin. Het is niet zo dat je pas slank een volwaardig lid van de samenleving kunt zijn, en daarvoor maar een beetje uitschot bent.
Nee hoor, ik doe evenveel of meer. Maar het belangrijkste punt is dat ik daar éigenlijk geen antwoord op hoef te geven.quote:Op vrijdag 20 december 2013 16:38 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dat is mooi, maar heb je nu ook besloten niet meer af te vallen of minder moeite voor te doen?
Misschien is het een slap excuus, maar ik was er jarenlang écht niet klaar voor om wat aan mijn gewicht te doen. Omdat het ook lekker veilig is, om in je eigen bubbeltje dik te zijn.quote:Op vrijdag 20 december 2013 16:39 schreef Qwea het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar wat een slap excuus. Dat valt in dezelfde catagorie als het emotie eten IMHO.
Maar je doet het welquote:Op vrijdag 20 december 2013 16:40 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Nee hoor, ik doe evenveel of meer. Maar het belangrijkste punt is dat ik daar éigenlijk geen antwoord op hoef te geven.
Ehm, al die maagbandjes die geplaats worden, hart en vaat ziektes, meer risico op weet ik veel wat, hulpmiddelen nodig want je bent te zwaar om je lopend voort te kunnen bewegen, gewrichten die eerder kunnen slijten onder de massa..quote:Op vrijdag 20 december 2013 16:39 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Dat wordt vaak gezegd, maar het is helemaal niet bewezen dat dat ook daadwerkelijk zo is. Maar goed, dat hoef je niet te geloven.
Ja? En je financiert ook mij als chronisch zieke, maar dat betekend dan dus dat als andere mensen meer zorg verbruiken vanwege hun slechte gewoontes jij dat ook moet? En dat dat oke is? Dan verschillen we duidelijk van meningquote:Bovendien: als het wel zo is, ik met mijn dure dikheid financier ook gedeeltelijk de maatschappelijke kosten van het alcohol- en drugsgebruik van anderen, en de voetbalhobby van de buurman, etc.
De vraag of jij wel of niet een minder mens bent omdat je dik bent is niet aan de orde. Want dan is sowieso niet zo. En dat zegt ook niemand. Wat ik wel zeg is dat ik het idd simpele excusen vind.quote:Op vrijdag 20 december 2013 16:40 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Nee hoor, ik doe evenveel of meer. Maar het belangrijkste punt is dat ik daar éigenlijk geen antwoord op hoef te geven.
Maar goed, ik zie aan de reacties hier dat dit absoluut niet een geaccepteerde mening is, en waarschijnlijk denken wel meer mensen dat dit een manier is om "goed te praten" dat ik dik ben ofzo, dat ik mezelf voorlieg alsof ik t niet erg vind, etc. Dat is niet zo, overiogens, ik vind t nog steeds kut om dik te zijn, en ik wil liever dun zijn, vind mezelf niet mooi zoals ik ben, etc. Alleen ik vind óók dat het niemand anders dan mij wat aangaat, en dat ik geen minder mens ben om deze reden.
echte fat activisiten zijn voor fat powerquote:Op vrijdag 20 december 2013 16:42 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Maar je doet het wel
Maar het kwam misschien bot over maar vroeg me serieus af hoe die fat activisten tegenover afvallen staan.
Het is ook heerlijk veilig en ook niet makkelijk om te doorbreken maar dan nog steeds is het een excuus (maar geen slap excuusquote:Op vrijdag 20 december 2013 16:41 schreef Zeester het volgende:
[..]
Misschien is het een slap excuus, maar ik was er jarenlang écht niet klaar voor om wat aan mijn gewicht te doen. Omdat het ook lekker veilig is, om in je eigen bubbeltje dik te zijn.
ja ik ben zwaar obees, dus het gaat ook over mijquote:Op vrijdag 20 december 2013 16:43 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ehm, al die maagbandjes die geplaats worden, hart en vaat ziektes, meer risico op weet ik veel wat, hulpmiddelen nodig want je bent te zwaar om je lopend voort te kunnen bewegen, gewrichten die eerder kunnen slijten onder de massa..
Feit is dat dikke mensen gewoon vaker een beroep doen op de gezondheidszorg. Of dat nou vanwege hun hart en vaten zijn of vanwege de rotzooi die ze naar binnen werken en daarom een mindere weerstand hebben, het gegeven ligt er.
En ik heb het in deze dus over mensen met zwaar obesitas dus he.
[..]
Ja? En je financiert ook mij als chronisch zieke, maar dat betekend dan dus dat als andere mensen meer zorg verbruiken vanwege hun slechte gewoontes jij dat ook moet? En dat dat oke is? Dan verschillen we duidelijk van mening
Maar ongelukkig slaat toch ook nergens op? Dat is wat de dikke persoon er zelf van maakt dan.quote:Op vrijdag 20 december 2013 16:46 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
echte fat activisiten zijn voor fat powerdie vind ik te ver gaan. ik heb het alleen maar over bepaald eideeën vanuit fat activism die voornamelijk gaan over zelfbeschikking en respect. Ik vind zélf dun zijn mooier en ik ben persoonlijk niet gezond genoeg, dus wil ik wel dunner zijn ja. maar ik weiger er vanuit te gaan dat iedereen die dik is ongelukkig/ongezond is.
quote:Op vrijdag 20 december 2013 16:49 schreef Myraela het volgende:
Laat ik het zo zeggen, niet iedereen die slank is is direct gezond. Maar iemand die dik is, is gewoon gezonder als hij/zij afvalt tot een gezond bmi. Dat is gewoon een feit.
dan zijn we het helemaal niet zo met elkaar oneens. maar toch, dat je het een excuus nóemt geeft wel aan dat je dunner zijn als default/beter ziet, en dat raakt wel degelijk aan het waardegevoel van mensen. ik vind dat dat echt aan mensen zelf is. en dan mag (zoals ik zei) daar best een financiële afrekening aan vast zitten als dik zijn de maatschappij echt meer geld kost.quote:Op vrijdag 20 december 2013 16:45 schreef Qwea het volgende:
[..]
De vraag of jij wel of niet een minder mens bent omdat je dik bent is niet aan de orde. Want dan is sowieso niet zo. En dat zegt ook niemand. Wat ik wel zeg is dat ik het idd simpele excusen vind.
Nouja ligt er aan hoe ver je gaat.quote:Op vrijdag 20 december 2013 16:49 schreef Myraela het volgende:
Laat ik het zo zeggen, niet iedereen die slank is is direct gezond. Maar iemand die dik is, is gewoon gezonder als hij/zij afvalt tot een gezond bmi. Dat is gewoon een feit.
Tuurlijk is dat beter, gezondtechnisch. Daar kun je het gewoon niet met me over oneens zijn. En ook qua uiterlijk is het beter. Maar daar hoef je het niet eens zozeer voor te doen IMHO.quote:Op vrijdag 20 december 2013 16:51 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
dan zijn we het helemaal niet zo met elkaar oneens. maar toch, dat je het een excuus nóemt geeft wel aan dat je dunner zijn als default/beter ziet, en dat raakt wel degelijk aan het waardegevoel van mensen.
Dus jij zou het oke vinden als je zorgverzekering bv 40 euro per maand extra ging vragen vanwege je obesitas?quote:ik vind dat dat echt aan mensen zelf is. en dan mag (zoals ik zei) daar best een financiële afrekening aan vast zitten als dik zijn de maatschappij echt meer geld kost.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |