Die mensen zijn een beetje wereldvreemd en hebben geen idee van hoe ze er zelf uit zien.quote:Op vrijdag 20 december 2013 11:47 schreef clumsy_clown het volgende:
Nou ja, wat me dus verbaast is dat je, hoe je er zelf ook uitziet, dat soort dingen mag zeggen. Ik zeg dit niet uit wraak, maar die gast ziet er zo verlept uit als maar wezen kan en ik zou liever m'n oogbollen eruit wippen met een lepel dan een nacht met hem doorbrengen, maar hij denkt dat hij dat soort dingen over mij mag zeggen? The fuck?
Maar goed, ik heb nog genoeg mannelijke aandacht dus zo afzichtelijk zal ik wel niet zijn, en ik heb dezelfde avond aan de billen van een professionele rugbyspeler gezeten, dus ik zal dat maar voornamelijk proberen te onthouden.
Agree. En ik ben wel met je eens dat ook al is het kut, het IMHO ook beter zou zijn dat men eerlijk is (ook al is dit wel heel bot en had hij als hij het zo nodig moest zeggen ook anders kunnen formuleren) i.t.t de "oooh, jij? Neeeeeh jij bent echt niet te dik! Je ziet er kei goed uit!"quote:Op vrijdag 20 december 2013 11:30 schreef Myraela het volgende:
[..]
Hoezo? Ik vind mezelf best tof. Juist daarom val ik totaal niet over zijn opmerking. Maar eerlijk is eerlijk, we zijn te dik. Ik heb er geen moeite mee om dat dan ook te horen.
En het "afvallen doe je voor jezelf" vind ik een beetje een cliché. Volgens mij lieg je jezelf echt voor als je denkt dat je het niet doet zodat je er voor de buitenwereld beter uit ziet. Doordat je er beter uit ziet zal je jezelf ook beter gaan voelen, maar het hangt allemaal gewoon samen hoor.
Voedsel.quote:Op vrijdag 20 december 2013 11:47 schreef Tink89 het volgende:
Ik heb de eerste kerst-biscuit in de oven staan en het ruikt hier echt te lekker...
ja, dit is een poging om over kersteten te beginnen...van binnen ben ik nog steeds een fattie
Tussen afzeiken en een feit benoemen zit wel een verschil natuurlijk.quote:
Maar er is toch een verschil? Als diegene zegt 'Ja, ik zou eigenlijk af moeten vallen.' dan mag je best tegen diegene zeggen dat je het daar mee eens bent. Als diegene zegt 'Ik heb net zo'n mooie bos bloemen gekocht op de markt.' dan is het volslagen ongepast om wat dan ook over iemands gewicht te zeggen. Want het is er het moment en de situatie niet naar, en het is jouw rol niet.quote:Op vrijdag 20 december 2013 11:49 schreef Qwea het volgende:
[..]
Agree. En ik ben wel met je eens dat ook al is het kut, het IMHO ook beter zou zijn dat men eerlijk is (ook al is dit wel heel bot en had hij als hij het zo nodig moest zeggen ook anders kunnen formuleren) i.t.t de "oooh, jij? Neeeeeh jij bent echt niet te dik! Je ziet er kei goed uit!"
Laatst zei iemand dat tegen iemand die echt zwaar zwaar zwaar obesitas was en in zoeen scooter zat omdat ze niet meer kon lopen. Ja, nou, sorry
Ja, maar dan kun je beter sowieso helemaal niks meer zeggen want in deze context is je mening immers nooit relevant.quote:Op vrijdag 20 december 2013 11:39 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Waarom zou je dat zeggen? Het is toch helemaal niet relevant of jij een bepaald "feit" als onaantrekkelijk beschouwt?
Natuurlijk mag je best een mening hebben. Niemand zegt dat dat niet mag. Wat wel het punt is, is dat je kunt nadenken over hoe je iets brengt en of het zinnig is om het te zeggen. Ik zou nooit 'random' naar iemand toestappen om te vertellen dat ik het niet op hem zou kunnen, omdattie een rotkop heeft. Waarom dan wel bij iemand die te dik is...quote:Op vrijdag 20 december 2013 11:53 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja, maar dan kun je beter sowieso helemaal niks meer zeggen want in deze context is je mening immers nooit relevant.
Maar ik was niet met hem in gesprek! Hij kwam naar me toe om te melden dat ik een dikke bitch ben. En al m'n grappige reboundopmerkingen en fuck you-houding was ineens als sneeuw voor de zon wegquote:Op vrijdag 20 december 2013 11:53 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja, maar dan kun je beter sowieso helemaal niks meer zeggen want in deze context is je mening immers nooit relevant.
Niet. Dat is ook niet sociaal geaccepteerd. En ik had hem ook vol op zijn bek gehoekt in jouw geval.quote:Op vrijdag 20 december 2013 11:40 schreef clumsy_clown het volgende:
Oe, dat was een slechte dronk.
Let wel, het ging dus zo. Dit is een collega van in de 40 met een drankprobleem die elke borrel dronken wordt en dit twee keer in m'n gezicht heeft gezegd gisteravond, en ik hoorde het hem twee keer tegen anderen verkondigen. Het is overigens een compleet onaantrekkelijke veertiger met drankproblemen en ik zou me er helemaal niets van aan moeten trekken, maar het deed gewoon ff flink pijn ofzo. Heb ook, stoer als ik ben, even buiten staan janken. Ik snap de behoefte gewoon niet om dat zo vaak te melden op zo'n avond. Ik was niet eens met hem aan het praten, hij kwam naar me toe om het te melden
. Hoe is dat sociaal geaccepteerd? Als er iémand aan zelfspot doet ben ik het. Ik heb dezelfde avond nog staan geinen met andere collega's over hoe ik een sporthart aan het ontwikkelen was, onder al dat vet. Maar dit was niet lollig, dit was gewoon onnodig.
Tuurlijk is het onzin dat ik dit als reden om op te geven moet zien, maar hey, ik was dronken en chagrijnig.
Als je een feit (bijv, het hebben van overgewicht) op een normale manier benoemd, zonder de ander daarvoor af te branden/ compleet de grond in te trappen moet dat zeker kunnen.quote:Op vrijdag 20 december 2013 11:51 schreef Qwea het volgende:
[..]
Tussen afzeiken en een feit benoemen zit wel een verschil natuurlijk.
quote:Als iemand compleet achtergesteld dom is en mij daarmee lastig valt, ja, sorry, dan ben je dom en moet je gaan.
Maar dat is de discussie ook niet. Dat ben ik geheel met je eens en is ook geheel kansloos.quote:Op vrijdag 20 december 2013 11:54 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Natuurlijk mag je best een mening hebben. Niemand zegt dat dat niet mag. Wat wel het punt is, is dat je kunt nadenken over hoe je iets brengt en of het zinnig is om het te zeggen. Ik zou nooit 'random' naar iemand toestappen om te vertellen dat ik het niet op hem zou kunnen, omdattie een rotkop heeft. Waarom dan wel bij iemand die te dik is...
Ik stond ooit een x te pinnen voor het uitgaan, 2 pinautomaten naast elkaar. Bij de pinautomaat naast me stond een meisje uit mijn vroegere hockeyteam met een vriendin. Zij zei tegen die vriendin, net te hard, net te duidelijk 'Als ik zo dik was als zij zou ik mezelf van kant maken.' Toen zei ik tegen de vriend waarmee ik was 'Als ik zo dom was als zij zou ik mezelf van kant maken.' Maar wie zat er nog een week met die enorme kutopmerking, en wie niet??quote:Op vrijdag 20 december 2013 11:58 schreef roos85 het volgende:
[..]
Als je een feit (bijv, het hebben van overgewicht) op een normale manier benoemd, zonder de ander daarvoor af te branden/ compleet de grond in te trappen moet dat zeker kunnen.
Maar niet een feit gebruiken om juist iemand af te zeiken, dan ben je m.i. gewoon een zielig kut wezen.
[..]
quote:Op vrijdag 20 december 2013 12:00 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik ga vanavond gewoon lekker naar de sportschool en elke seconde dat het iets te lastig wordt fantaseren over hoe ik z'n ballen in hete frituurolie doop. Om in de fattiefantasieën te blijven.
Ik neem aan dat je bedoelt jij er nog mee zit. Maar of zij er nog mee zit weet je natuurlijk niet. Misschien heeft ze wel een enorm complex over zichzelf omdat ze er altijd van die ultiem domme dingen uitklapt.quote:Op vrijdag 20 december 2013 12:01 schreef Zeester het volgende:
[..]
Ik stond ooit een x te pinnen voor het uitgaan, 2 pinautomaten naast elkaar. Bij de pinautomaat naast me stond een meisje uit mijn vroegere hockeyteam met een vriendin. Zij zei tegen die vriendin, net te hard, net te duidelijk 'Als ik zo dik was als zij zou ik mezelf van kant maken.' Toen zei ik tegen de vriend waarmee ik was 'Als ik zo dom was als zij zou ik mezelf van kant maken.' [i]Maar wie zat er nog een week met die enorme kutopmerking, en wie niet??[/i]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wel lekker 2 keer een uur sporten vandaag dus
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
Wij dikke mensen moeten een beetje assertief zijn. Je had op haar moeten gaan zitten. Dan leert ze het wel af.quote:Op vrijdag 20 december 2013 12:01 schreef Zeester het volgende:
[..]
Ik stond ooit een x te pinnen voor het uitgaan, 2 pinautomaten naast elkaar. Bij de pinautomaat naast me stond een meisje uit mijn vroegere hockeyteam met een vriendin. Zij zei tegen die vriendin, net te hard, net te duidelijk 'Als ik zo dik was als zij zou ik mezelf van kant maken.' Toen zei ik tegen de vriend waarmee ik was 'Als ik zo dom was als zij zou ik mezelf van kant maken.' Maar wie zat er nog een week met die enorme kutopmerking, en wie niet??
Een collega die jou (ongevraagd, uit het niets) op je lichaam beoordeeld en daar dan ook nog eens en publique aan toevoegd dat hij je niet zou doen, is gewoon niet tof. Maar ik denk dat je wel gelijk hebt dat iemand die lekker in zijn/haar vel zit dat wel zou kunnen hebben. Want wat maakt het dan werkelijk uit dat een of andere collega je niet zou doen? Ben het dus met je eens en ook weer niet, omdat ik het wel een lompe opmerking vind. Dik of dun.quote:Op vrijdag 20 december 2013 11:30 schreef Myraela het volgende:
[..]
Hoezo? Ik vind mezelf best tof. Juist daarom val ik totaal niet over zijn opmerking. Maar eerlijk is eerlijk, we zijn te dik. Ik heb er geen moeite mee om dat dan ook te horen.
Dat.quote:Op vrijdag 20 december 2013 11:39 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Waarom zou je dat zeggen? Het is toch helemaal niet relevant of jij een bepaald "feit" als onaantrekkelijk beschouwt?
Ben ik het niet mee eens. Als ik dik ben is dik deel van mijn identiteit, en ik ben ok inclusief mijn dikheid. Niet ondanks, niet dankzij, maar gewoon zoals ik ben.quote:Op vrijdag 20 december 2013 09:07 schreef Vanyel het volgende:
Niet dik zijn moet ok zijn. Jij moet ok zijn.
Dan nog is het niet jouw plaats om daar wat van te zeggen, vind ik. Je mag haar beslissingen en keuzes dom of onbegrijpelijk vinden maar ze heeft het volste recht om die te nemen en is er geen slechter/minder mens om.quote:Laatst zei iemand dat tegen iemand die echt zwaar zwaar zwaar obesitas was en in zoeen scooter zat omdat ze niet meer kon lopen. Ja, nou, sorry
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |