Dat denk ik eigenlijk nietquote:Op maandag 16 december 2013 17:43 schreef Resistor het volgende:
Jammer dat er nog een storm tussendoor komt, anders was de winter wel echt begonnen voordat dit topic vol zou zijn
Nee, dat denk ik ook niet.quote:Op maandag 16 december 2013 17:48 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat denk ik eigenlijk niet
2017, hoorde ik.quote:Op maandag 16 december 2013 18:58 schreef Melleyn het volgende:
Is het al bijna zover?
[ afbeelding ]
Duurt me allemaal weer veel te lang.. Snil
stratus ohne ende , en een temp van 10 graden, meest saaie weertype dat er is voor mijquote:Op maandag 16 december 2013 18:18 schreef Lemans24 het volgende:
Opdat we deze mooie dag maar niet vergeten:
[ afbeelding ]
(en waarbij nog steeds de provinciegrenzen van 1990 gebruikt worden...)
Het was een spannende wolkenlucht, die tegen het einde van de middag veranderde in een strakblauwe lucht en het was 12,6 graden met een lekker windje. Welke uithoek zat jij?quote:Op maandag 16 december 2013 19:03 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
stratus ohne ende , en een temp van 10 graden, meest saaie weertype dat er is voor mij
een dag om gauw te vergeten .
Nou hier waren de wolken iig niet spannend. ( Drachten) Een zonnetje en 10 graden kan ik dan wel weer waarderenquote:Op maandag 16 december 2013 19:09 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Het was een spannende wolkenlucht, die tegen het einde van de middag veranderde in een strakblauwe lucht en het was 12,6 graden met een lekker windje. Welke uithoek zat jij?
Compensatie voor vorig jaar, Noordenwind tot en met.quote:Op maandag 16 december 2013 19:12 schreef Lemans24 het volgende:
Door die voortdurende zuid- tot zuidwestenwind wordt de Noordzee alleen maar warmer!
Dat kan helemaal gratis als de storm hard genoeg isquote:Op maandag 16 december 2013 16:42 schreef StarGazer het volgende:
Donder op met je eventuele kerststorm. Ik moet vliegen eerste kerstdag
quote:Op maandag 16 december 2013 20:18 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Dat kan helemaal gratis als de storm hard genoeg is
Niet als je richting Canada moet.quote:Op maandag 16 december 2013 20:18 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Dat kan helemaal gratis als de storm hard genoeg is
Het was zelfs bij het weerbericht net op Nederland 1. Lyrisch was ie over de 'zwaartekrachtgolven', met maar liefst drie foto's erbij!quote:Op maandag 16 december 2013 19:16 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Nou hier waren de wolken iig niet spannend. ( Drachten) Een zonnetje en 10 graden kan ik dan wel weer waarderen
Ik moet naar Geneve.quote:Op maandag 16 december 2013 20:27 schreef aloa het volgende:
[..]
Niet als je richting Canada moet.De andere kant op zal een stuk sneller gaan.
quote:Op maandag 16 december 2013 21:44 schreef SpeedyGJ het volgende:
ErgsteLeukste voor Frankrijk zo te zien
Klopt laat em maar lekker over Nederland komenquote:Op maandag 16 december 2013 21:46 schreef aloa het volgende:
[..]
Nog meer dan een week he..
Kan nog veel veranderen.
De paar bomen rond een vijver die nog staan waaien dan zo weg hierquote:Op maandag 16 december 2013 22:06 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Klopt laat em maar lekker over Nederland komen![]()
12bft tot 50km het binnenland in, daarna per 100km 1bft eraf![]()
Nederland ligt lam
Dit keer krijgt het zuiden de volle laagquote:Op maandag 16 december 2013 22:22 schreef Vogeltje88 het volgende:
Ah, storm dus met de kerst? Bij de voorgaande twee stormen lag heel wat treinverkeer plat, ik vrees 't ergste voor het traject dat ik dan moet afleggen
Oh, gelukkig, die kant hoef ik niet opquote:Op maandag 16 december 2013 22:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dit keer krijgt het zuiden de volle laag
ja lekker, ontvlucht ik het noorden met kerst om naar het zuiden te gaan, heb ik alsnog een stormquote:Op maandag 16 december 2013 22:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dit keer krijgt het zuiden de volle laag
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, 1/3 van de winter is het sowieso al herfstquote:Op maandag 16 december 2013 23:48 schreef aloa het volgende:
[..]
niet te vroeg juichen...het is nog herfst
Gebeurt inderdaad vaak, een zachte december gevolgd door een koude januari of februari. Maar ook vaak precies andersom, totaal niks over te zeggen.quote:Op dinsdag 17 december 2013 00:00 schreef Againzender het volgende:
vandaag even over gehad met mijn vader, dat het wel een zachte kerst zal worden. Maar hij had net als ik: in december 84 hadden we ook een zachte december, net na de jaarwisseling was het dagen -15, daarna dooi en toen weer een stevige vorstperiode met voor het eerst sinds 63 weer een Elfstedentocht.
je weet maar nooit
Een nieuw Kerstrecord, het kan echt zomaar!quote:Op dinsdag 17 december 2013 02:15 schreef roislecxe het volgende:
Lente kom er maar in!
[ afbeelding ]
Liever een te warm record, dan een te koud.quote:Op dinsdag 17 december 2013 03:12 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Een nieuw Kerstrecord, het kan echt zomaar!
Het gaat wel regenen en stormen dan...quote:Op dinsdag 17 december 2013 03:39 schreef Straatcommando. het volgende:
Als dat uitkomt ga ik met een biertje op t terras zitten
Nee man. Kut kwakkelweer met regen en wind. Gewoon lekker koud, onder het vriespunt, met een strakblauwe hemel en windstil. Heerlijk.quote:Op dinsdag 17 december 2013 03:13 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Liever een te warm record, dan een te koud.
Van mij mag het tot eind februari zo blijven.
Er is hier pas 13 mm gevallen in 17 dagen. De zon heeft bovengemiddeld zn best gedaan en de 10+ is ook al een paar keer ruim overschreven bij wat zonneschijn.quote:Op dinsdag 17 december 2013 05:35 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Nee man. Kut kwakkelweer met regen en wind. Gewoon lekker koud, onder het vriespunt, met een strakblauwe hemel en windstil. Heerlijk.
Maar er komt zo te zien nog genoeg regen aanquote:Op dinsdag 17 december 2013 05:37 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Er is hier pas 13 mm gevallen in 17 dagen. De zon heeft bovengemiddeld zn best gedaan en de 10+ is ook al een paar keer ruim overschreven bij wat zonneschijn.
Laat de kou en sneeuw maar lekker wegblijven.
quote:Op dinsdag 17 december 2013 03:13 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Liever een te warm record, dan een te koud.
Van mij mag het tot eind februari zo blijven.
Sneeuw is wat we willen in december.quote:Op dinsdag 17 december 2013 06:17 schreef Ambrosius het volgende:
Maar er komt zo te zien nog genoeg regen aan.
Hat weer wat jij noemt, is uiterst zeldzaam, meestal is het dan kut koud kwakkelweer met natte sneeuw en een grijze lucht.quote:Op dinsdag 17 december 2013 05:35 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Nee man. Kut kwakkelweer met regen en wind. Gewoon lekker koud, onder het vriespunt, met een strakblauwe hemel en windstil. Heerlijk.
Eind december al?quote:Op dinsdag 17 december 2013 09:10 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Sneeuw is wat we willen in december.![]()
Maar iets zegt mij dat dit zachte weer straks eind december,begin januari ruimschoots zal worden gecompenseerd met stevige winter weken...
Dit dus. Donder op met al die regen en windquote:Op dinsdag 17 december 2013 05:35 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Dan had je vorig jaar in Bulgarije moeten zijn. BBQ met kerstquote:Op dinsdag 17 december 2013 11:22 schreef Elan het volgende:
Vorig jaar ook van dit nare kwakkelweer tot eind december aan toe.
Oudjaarsdag was rond de 8 graden kan ik mij herinneren en vervolgens tot eind maart begin april (nacht)vorst.
Kan dus zomaar nog 4 maanden winter zijn. Bah.
BBQ kan in de winter ook gewoon. Zeker als je een verwarmd afdak hebt en een grote BBQ in je tuin.quote:Op dinsdag 17 december 2013 11:33 schreef Dven het volgende:
[..]
Dan had je vorig jaar in Bulgarije moeten zijn. BBQ met kerst
Dit bericht wordt gesponsord door Toeristencentrum Balkan
Tsja, ik heb ook wel eens in Zweden een BBQ gehouden met -30. Maar dat is toch andersquote:Op dinsdag 17 december 2013 11:36 schreef Elan het volgende:
[..]
BBQ kan in de winter ook gewoon. Zeker als je een verwarmd afdak hebt en een grote BBQ in je tuin.
Hoeveel graden was het dan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |