Liever een te warm record, dan een te koud.quote:Op dinsdag 17 december 2013 03:12 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Een nieuw Kerstrecord, het kan echt zomaar!
Het gaat wel regenen en stormen dan...quote:Op dinsdag 17 december 2013 03:39 schreef Straatcommando. het volgende:
Als dat uitkomt ga ik met een biertje op t terras zitten
Nee man. Kut kwakkelweer met regen en wind. Gewoon lekker koud, onder het vriespunt, met een strakblauwe hemel en windstil. Heerlijk.quote:Op dinsdag 17 december 2013 03:13 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Liever een te warm record, dan een te koud.
Van mij mag het tot eind februari zo blijven.
Er is hier pas 13 mm gevallen in 17 dagen. De zon heeft bovengemiddeld zn best gedaan en de 10+ is ook al een paar keer ruim overschreven bij wat zonneschijn.quote:Op dinsdag 17 december 2013 05:35 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Nee man. Kut kwakkelweer met regen en wind. Gewoon lekker koud, onder het vriespunt, met een strakblauwe hemel en windstil. Heerlijk.
Maar er komt zo te zien nog genoeg regen aanquote:Op dinsdag 17 december 2013 05:37 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Er is hier pas 13 mm gevallen in 17 dagen. De zon heeft bovengemiddeld zn best gedaan en de 10+ is ook al een paar keer ruim overschreven bij wat zonneschijn.
Laat de kou en sneeuw maar lekker wegblijven.
quote:Op dinsdag 17 december 2013 03:13 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Liever een te warm record, dan een te koud.
Van mij mag het tot eind februari zo blijven.
Sneeuw is wat we willen in december.quote:Op dinsdag 17 december 2013 06:17 schreef Ambrosius het volgende:
Maar er komt zo te zien nog genoeg regen aan.
Hat weer wat jij noemt, is uiterst zeldzaam, meestal is het dan kut koud kwakkelweer met natte sneeuw en een grijze lucht.quote:Op dinsdag 17 december 2013 05:35 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Nee man. Kut kwakkelweer met regen en wind. Gewoon lekker koud, onder het vriespunt, met een strakblauwe hemel en windstil. Heerlijk.
Eind december al?quote:Op dinsdag 17 december 2013 09:10 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Sneeuw is wat we willen in december.![]()
Maar iets zegt mij dat dit zachte weer straks eind december,begin januari ruimschoots zal worden gecompenseerd met stevige winter weken...
Dit dus. Donder op met al die regen en windquote:Op dinsdag 17 december 2013 05:35 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Dan had je vorig jaar in Bulgarije moeten zijn. BBQ met kerstquote:Op dinsdag 17 december 2013 11:22 schreef Elan het volgende:
Vorig jaar ook van dit nare kwakkelweer tot eind december aan toe.
Oudjaarsdag was rond de 8 graden kan ik mij herinneren en vervolgens tot eind maart begin april (nacht)vorst.
Kan dus zomaar nog 4 maanden winter zijn. Bah.
BBQ kan in de winter ook gewoon. Zeker als je een verwarmd afdak hebt en een grote BBQ in je tuin.quote:Op dinsdag 17 december 2013 11:33 schreef Dven het volgende:
[..]
Dan had je vorig jaar in Bulgarije moeten zijn. BBQ met kerst
Dit bericht wordt gesponsord door Toeristencentrum Balkan
Tsja, ik heb ook wel eens in Zweden een BBQ gehouden met -30. Maar dat is toch andersquote:Op dinsdag 17 december 2013 11:36 schreef Elan het volgende:
[..]
BBQ kan in de winter ook gewoon. Zeker als je een verwarmd afdak hebt en een grote BBQ in je tuin.
Hoeveel graden was het dan?
Maak daar maar eind mei, begin juni van. Bah, wat een winter was dat. Daardoor gaat nu heel 2013 de boeken in als een gemiddeld te koud jaar.quote:Op dinsdag 17 december 2013 11:22 schreef Elan het volgende:
Vorig jaar ook van dit nare kwakkelweer tot eind december aan toe.
Oudjaarsdag was rond de 8 graden kan ik mij herinneren en vervolgens tot eind maart begin april (nacht)vorst.
Dat biedt weinig hoopquote:Op dinsdag 17 december 2013 11:58 schreef roislecxe het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is ook een aardig bijzonder plaatje lijkt me. Tot 14 dagen vooruit zijn bijna alle mogelijkheden het met elkaar eens over de aanhoudende W/ZW-wind.
Ik vind het een prachtplaatje.quote:
2011/2012 was dat.quote:Op dinsdag 17 december 2013 13:22 schreef Coelho het volgende:
Vorig jaar was het begin van de winter toch ook niet heel koud en werd dit dubbel en dwars gecompenseerd door (met name) Februari? Of laat mijn geheugen me nu in de steek?
Je record is?quote:Op dinsdag 17 december 2013 16:14 schreef SpeedyGJ het volgende:
Wat een rust zegook merkbaar aan de wind.
Waar ik gisteren meer dan 700km heb gehaald en eergisteren bijna de 700km komt de windmeter nu niet verder dan de 150km
[ afbeelding ]
Dit dus, wat een graftakkenweerquote:Op dinsdag 17 december 2013 15:58 schreef Lemans24 het volgende:
17 december, de dag dat de zon niet opkwam, hoorde ik net op de radio. En ze hadden gelijk.
Dik over de 1000km, ik moet dat even opzoekenquote:
5 december? 28 oktober?quote:Op dinsdag 17 december 2013 16:29 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Dik over de 1000km, ik moet dat even opzoeken
Nee het lag rond de 1350km, dit was toen tijdens een kleine storm maar omdat ik toen die tijd het weerstation op de pier had staan lag ik meestal 1bft hoger dan het KNMI stationsquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |