abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134346150
quote:
8s.gif Op maandag 16 december 2013 21:57 schreef Peunage het volgende:

[..]

Nee, maar dat is al 2 jaar zo he, niet echt iets nieuws. Syri is geen klein land, het is onmogelijk om alles onder controle te hebben.
Yup, en toch blijven bepaalde mensen (vooral veldkamp) hem steunen alsof hij serieus een held is die al het bloedvergieten heeft opgelost.
pi_134346169
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 21:14 schreef Baklava95 het volgende:

[..]

Hu je woont toch niet in Adana. Of ga je elke vakantie ofzo daar naar toe.
Jawel, ik woon in Adana.
pi_134346275
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 22:01 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Yup, en toch blijven bepaalde mensen (vooral veldkamp) hem steunen alsof hij serieus een held is die al het bloedvergieten heeft opgelost.
Wat heeft dit te maken met het feit dat die honden voor de zoveelste keer een massamoord hebben gepleegd? Doet niks af aan mijn steun, hoor.

Allah yerhamo, kan verder niks zeggen.
  maandag 16 december 2013 @ 22:12:34 #129
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_134346760
quote:
7s.gif Op maandag 16 december 2013 22:01 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

Jawel, ik woon in Adana.
Maar jij zat toch op dezelfde school als IPA35. HBO.
pi_134346887
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2013 22:03 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

Wat heeft dit te maken met het feit dat die honden voor de zoveelste keer een massamoord hebben gepleegd? Doet niks af aan mijn steun, hoor.

Allah yerhamo, kan verder niks zeggen.
Kijk, om het plat maar duidelijk te zeggen : er bestaat een verschil tussen hem als beste alternatief te zien of opgewonden te worden bij enkel en alleen al het aanzicht van hem.

Heb ik het toch nog aardig netjes kunnen verwoorden. :P
pi_134346948
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 00:34 schreef JaJammerJan het volgende:Dat je kritisch bent op bronnen die het tegendeel zeggen vind ik alleen maar goed, maar het is ook verstandig om kritisch te zijn op de westerse media. Je weet heel goed dat het Westen er heel goed op los kan liegen.
Volgensmij hebben we deze discussie nu al een keer of 4 gevoerd, maargoed nog maar eens dan.
Ten eerste waar staat dat ik geen kritiek heb op Westerse media? Of dat ik me in deze kwestie puur heb gebaseerd op Westerse media?
quote:
Talloze voorbeelden zijn te vinden bij de golfoorlog, de oorlog in irak
Dat weet ik, daar heb ik mede mijn eindwerkstuk over gedaan :P
quote:
en je weet hopelijk ook de 3 bewezen leugens van de oorlog in Libi die ik je al meerdere malen gepost heb me bron. (de leugens van verkrachtingen/luchtaanvallen en huurlingen).
Over dat er geen verkrachtingen, luchtaanvallen en huurlingen tegenover burgerdoelen hebben plaatsgevonden? Volgensmij heb ik al meerdere keren uitgelegd dat het verhaal behoorlijk klopt en dat er wat strookt aan je bronnen.
quote:
Hoewel 'niet-mainstream' bronnen over het algemeen veel minder betrouwbaar zijn, is het lang niet zo dat de westerse mainstream nou een erg goede geloofwaardigheid hebben, vooral bij dit soort kwesties.
Dat zal best, maar ik vind het geen reden om blind af te gaan op alternatieve conspiracy-bronnen die zelf ook een handje van hebben de waarheid te verdraaien. Je doet nu net alsof er geen alternatieven voor deze twee opties zijn. In dit soort conflicten kun je prima gebruikmaken van denktanks, analysesites, forums, social media en natuurlijk Libirs zelf.
quote:
Vrijwel ieder omringend land maakte wel een soortgelijke ontwikkeling door inderdaad, hoewel Libi toch een van de meest ontwikkelende landen was. Dit kan natuurlijk komen doordat Libi natuurlijk ook een van de grootste olievoorraden in de omgeving had. Deze ontwikkeling is geen bewijs dat Ghadaffi een goed leider was, maar het verzwakt wel degelijk het beeld van een brute dictator die zijn eigen bevolking volledig uitbuitte en mishandelde.
Hoe maakt een land, dat elk jaar de lijst aanvoert met een semi-totalitair regime, bekend is om zijn steun voor terrorisme, met een dictator die 10-jarige kinderen dwingt te kijken naar dissidenten die worden opgeknoopt in voetbalstadions niet bruut? Sinds wanneer is het onderdrukken van je minderheden, zoals Tobou en Amazigh die niet eens hun eigen taal mochten spreken geen mishandeling?

Feit is dat Khadaffi werd gehaat door zijn bevolking, feit is dat hij de economische, politieke en sociale ontwikkeling van Libi heeft geremd. Een land met een kleine bevolking dat ondanks een grote hoeveelheid olie geen goede gezondheidszorg heeft, slecht onderwijs, nauwelijks infrastructuur etc. Maar wel 40 miljard op je eigen bankrekening. Dat een aantal van deze zaken ng slechter waren in andere landen doet daar niks aan af.

quote:
Nee klopt er is een ministaatje dat een hoger BNP per hoofd heeft, maar buiten dat staatje om had Libi wel degelijk het grootste BNP per hoofd van Afrika.
http://nl.wikipedia.org/w(...)ofd_van_de_bevolking
kijk maar naar de map. Libi staat op 53 en Zuid-Afrika op 73.
Als ik naar de cijfers kijk van pre-revolutie zie ik landen zoals Guinea en de Seychellen erboven. Maar ik heb je al eerder gezegd dat ik weinig waarde hecht aan dit soort cijfers en indexen omdat het een te mooi plaatje geeft van allerlei landen. Ik neem aan dat je aardrijkskunde hebt gehad dus de reden daarvoor zul jij ook wel weten. Ik kijk in ieder geval liever naar het totaalplaatje.

quote:
Maar goed, Ghadaffi moest zeker weg, maar nog belangrijker was datgene wat er voor in de plaats zou komen.
Eens.
quote:
De manier waarop Ghadaffi verdreven werd, was een onnodig gehaaste en mislukte manier voor de toekomst van Libi.
En waarom was dat dan onnodig en gehaast? Het ingrijpen heeft ruim een half jaar geduurd. In plaats van roekeloos bombarderen heb ik de NAVO met name precesiebombardementen zien doen.
quote:
En dan krijg je dus de huidige situatie waarin het sterk bergafwaarts met het land gaat en er nog altijd geen werkend alternatief voor Ghadaffi in zicht is.
Misschien dat het over 10 jaar wat gestabiliseerd is en dat men erachter komt dat er eigenlijk maar vrij weinig veranderd is ten opzichte van 2010.
Als je verbaasd bent dat na een oorlog in een land waarbij een 42-jarige dictatuur compleet is vervangen door een nieuwe regering en waar strijdkrachten en politie werden volledig herbouwd moeten worden, niet meteen vol met rozen en hippies zit is dit misschien wel nieuw voor je.

quote:
Maar goed daar hoeven we eigenlijk niet eens op te wachten aangezien we naar Irak kunnen kijken waar zaken eigenlijk beter geregeld waren dan in Libi.
Mee je dit nou serieus? Vertel me maar eens hoeveel zelfmoordaanslagen, sektarische oorlog en buitenlandse jihadi's Libi binnenstromen met honderdduizenden doden tot gevolg :') Je vergelijking slaat sowieso als een tang op een varken gezien Irak is binnengevallen met een buitenlandse bezettingsmacht en in Libi de verandering van binnenuit kwam.

quote:
Daar was niet de hele bevolking bewapend, waaronder extremistische en terroristische organisaties die in andere oorlogen als 'vijanden' beschouwd werden.
Uh nee, dit is gewoonweg niet waar.
quote:
En in Irak is het nou niet echt een pretje om te wonen...
Dat lijkt me ook niet, maar Irak is ook niet zwart-wit. Niet om de invasie in Irak te verdedigen, dat doe ik allesbehalve, maar misschien zou je de slachtoffers van Saddam eens moeten vragen hoe zij het huidige Irak zien voordat je overhaaste conclusies trekt. Ik denk dat de antwoorden je zullen verbazen, dat deden ze bij mij wel in ieder geval.
Incelfrikandel
  maandag 16 december 2013 @ 22:15:51 #132
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_134346996
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 21:20 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Koerden daar springen uit ramen op daken van busjes en krijgen meer kinderen dan ze kunnen onderhouden. Ga eerst aan die shit werken voordat je begint met annexatieplannen.
Daarom groeit de Koerdische bevolking in Turkije en andere landen heel hard. :9
  maandag 16 december 2013 @ 22:18:14 #133
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_134347144
Binnenkort ook in Yabroud (Qalamoun):

http://www.lesobservateur(...)r-perdait-a-yabroud/ (Syri: En wat als Bandar ook verliest in Yabroud? Opinie-artikel op Observateurs Zwitserland.)

http://www.dailystar.com.(...)t.ashx#axzz2nftvonD2

Het is binnen enkele dagen gebeurd met de terroristenstad Yabroud.
  maandag 16 december 2013 @ 22:20:34 #134
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_134347278
Syrische vrijwilligers uit de burgerij: NDF samen met het Syrische Arabische Leger

http://www.liveleak.com/view?i=32f_1387216327
  maandag 16 december 2013 @ 22:22:08 #135
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_134347380
Turkije heeft sinds juni 2013 meer dan 47 ton aan wapens geleverd, niet alleen aan de VSL, maar ook aan Jabhat al Nusra en ISIS:

http://www.liveleak.com/view?i=940_1387203480
  maandag 16 december 2013 @ 22:23:40 #136
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_134347476
Onderlinge gevechten van buitenlandse terroristen en rebellen tussen eigen groepen:

Hierbij zijn honderden doden gevallen tussen ISIS en Jabhat al Nusra. De islamistische terroristen vechten dus niet alleen tegen de gematigd islamistische VSL, maar ook tegen elkander.
pi_134347971
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 23:09 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Oh jeetje gaan we op die tour?

[..]

Syria's Path to Islamist Terror

Slain Syrian official supported al Qaeda in Iraq

Al Qaeda ‘rat line’ from Syria to Iraq turns back against Assad

Assad’s no enemy of al-Qaeda

Iraq and Syria recall ambassadors

Veel leesplezier.

[..]

lol nee. Zelfs al zou dat zou zijn, demonstraties van een paar honderd man afbeelden als 1,7 miljoen op een plein waar dat niet eens past geeft dan meteen mooi hun geloofwaardigheid aan :')

[..]

Nope. En ik zie nog altijd de relevantie niet.

[..]

Leuk, maar geen van dit alles is toe te schrijven aan Khadaffi. Deze ontwikkelingen waren allang in gang gezet in de jaren 50' toen er olie werd ontdekt. In feite doet Libi het in vrijwel alles niet of nauwelijks beter dan omliggende of regionale landen terwijl het wel olie heeft.

[..]

uh nee hoe kom je daar nou bij?

[..]

Weer een pro-Khadaffi site :') Maar om je maar meteen uit je droom te helpen, wat hier wordt gesteld klopt niet. Dat er geen rente bestond in Libi is bijvoorbeeld bullshit, Khadaffi had er alleen een speciaal woordje voor; Masareef Edareeya. Geloof je me niet? Lees maar na; Myths of the Gaddafi regime Explained

[..]

Oh dat zal best :Y

[..]

Nee, Libi heeft de sharia niet ingevoerd. Een nieuwe grondwet moet nog geschreven worden, en ja de sharia zal een grote rol daarin gaan spelen. Want veel Libirs zijn nou eenmaal conservatief. Maar die invulling zal niet zo extreem zijn zoals in landen als Iran of S-A. Het meer liberale National Forces Alliance is zelfs als winnaar bij de verkiezingen uit de bus gekomen. Maargoed ik heb het nooit over het gehele land gehad, je verdraait mijn woorden, feit is dat de rebellen uit Zintan geen extremisten zijn dus je theorie dat het Westen wapens heeft geleverd aan moslimextremisten is onzin.
Gebaseerd op Westerse anonieme bronnen of een US cable..

Bron, dat dat al in gang was gezet? In 1969 was 90% van de Libische bevolking analfabeet, de levensverwachting was 57 jaar en 40% van de bevolking woonde in hutten van golfplaat of in tenten. In 30 jaar tijd veranderde deze situatie in het tegendeel: slechts 10% van de bevolking was nog analfabeet, de levensverwachting steeg naar 77 jaar, de levensstandaard was het hoogste van heel Afrika.

Is wel zo, op Guinea na dan. https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_GDP_(nominal)_per_capita

Ook de HDI van Libi was het n na hoogste van Afrika.

http://news.antiwar.com/2(...)-islamic-extremists/
Helden die het hun leven kostte: Che Guevara (1928-1967), Thomas Sankara (1949-1987), Moammar Gadaffi (1942-2011), Nicolae Ceaușescu (1918-1989), Salvador Allende (1908-1973), Slobodan Miloević (1941-2006)
pi_134348139
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 22:15 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Volgensmij hebben we deze discussie nu al een keer of 4 gevoerd, maargoed nog maar eens dan.
Ten eerste waar staat dat ik geen kritiek heb op Westerse media? Of dat ik me in deze kwestie puur heb gebaseerd op Westerse media?

[..]

Dat weet ik, daar heb ik mede mijn eindwerkstuk over gedaan :P

[..]

Over dat er geen verkrachtingen, luchtaanvallen en huurlingen tegenover burgerdoelen hebben plaatsgevonden? Volgensmij heb ik al meerdere keren uitgelegd dat het verhaal behoorlijk klopt en dat er wat strookt aan je bronnen.

[..]

Dat zal best, maar ik vind het geen reden om blind af te gaan op alternatieve conspiracy-bronnen die zelf ook een handje van hebben de waarheid te verdraaien. Je doet nu net alsof er geen alternatieven voor deze twee opties zijn. In dit soort conflicten kun je prima gebruikmaken van denktanks, analysesites, forums, social media en natuurlijk Libirs zelf.

[..]

Hoe maakt een land, dat elk jaar de lijst aanvoert met een semi-totalitair regime, bekend is om zijn steun voor terrorisme, met een dictator die 10-jarige kinderen dwingt te kijken naar dissidenten die worden opgeknoopt in voetbalstadions niet bruut? Sinds wanneer is het onderdrukken van je minderheden, zoals Tobou en Amazigh die niet eens hun eigen taal mochten spreken geen mishandeling?

Feit is dat Khadaffi werd gehaat door zijn bevolking, feit is dat hij de economische, politieke en sociale ontwikkeling van Libi heeft geremd. Een land met een kleine bevolking dat ondanks een grote hoeveelheid olie geen goede gezondheidszorg heeft, slecht onderwijs, nauwelijks infrastructuur etc. Maar wel 40 miljard op je eigen bankrekening. Dat een aantal van deze zaken ng slechter waren in andere landen doet daar niks aan af.

[..]

Als ik naar de cijfers kijk van pre-revolutie zie ik landen zoals Guinea en de Seychellen erboven. Maar ik heb je al eerder gezegd dat ik weinig waarde hecht aan dit soort cijfers en indexen omdat het een te mooi plaatje geeft van allerlei landen. Ik neem aan dat je aardrijkskunde hebt gehad dus de reden daarvoor zul jij ook wel weten. Ik kijk in ieder geval liever naar het totaalplaatje.

[..]

Eens.

[..]

En waarom was dat dan onnodig en gehaast? Het ingrijpen heeft ruim een half jaar geduurd. In plaats van roekeloos bombarderen heb ik de NAVO met name precesiebombardementen zien doen.

[..]

Als je verbaasd bent dat na een oorlog in een land waarbij een 42-jarige dictatuur compleet is vervangen door een nieuwe regering en waar strijdkrachten en politie werden volledig herbouwd moeten worden, niet meteen vol met rozen en hippies zit is dit misschien wel nieuw voor je.

[..]

Mee je dit nou serieus? Vertel me maar eens hoeveel zelfmoordaanslagen, sektarische oorlog en buitenlandse jihadi's Libi binnenstromen met honderdduizenden doden tot gevolg :') Je vergelijking slaat sowieso als een tang op een varken gezien Irak is binnengevallen met een buitenlandse bezettingsmacht en in Libi de verandering van binnenuit kwam.

[..]

[..]

Dat lijkt me ook niet, maar Irak is ook niet zwart-wit. Niet om de invasie in Irak te verdedigen, dat doe ik allesbehalve, maar misschien zou je de slachtoffers van Saddam eens moeten vragen hoe zij het huidige Irak zien voordat je overhaaste conclusies trekt. Ik denk dat de antwoorden je zullen verbazen, dat deden ze bij mij wel in ieder geval.
De levensverwachting in Libi was anders aardig hoog...

Jij steunt de NAVO bombardementen?

In June 2011, the ICC began an investigation into the rape allegations seeking to add the rapes to Gaddafi's list of war crimes charges.[4][5]Amnesty international, Human Rights Watch[6] and Doctors Without Borders[7] failed to find first-hand evidence that mass rapes were occurring, this was confirmed by the UN's investigator, M. Cherif Bassiouni
Helden die het hun leven kostte: Che Guevara (1928-1967), Thomas Sankara (1949-1987), Moammar Gadaffi (1942-2011), Nicolae Ceaușescu (1918-1989), Salvador Allende (1908-1973), Slobodan Miloević (1941-2006)
pi_134352649
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 22:15 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Dat staat nergens, maar zo'n idee krijg ik wel soms als ik je posts lees. Voornamelijk over het deel met verkrachtingen, luchtaanvallen en huurlingen en dat je dit nog altijd als bewezen feiten ziet.

Bij de luchtaanvallen zeiden de topchefs in het Pentagon zelf dat ze geen bewijs hadden. Het enige 'bewijs' dat ze hadden waren de geruchten die verspreid werden in de media. Tegelijkertijd zeiden de Russen dat ze geen luchtaanvallen hadden waargenomen met hun satelieten. Lijkt me dat je dan zeer sterke vraagtekens kunt zetten bij het 'officile' verhaal.

Bij de verkrachtingen zei je dat mijn bron niet deugde, omdat het van een youtube kanaal kwam van iemand die die holocaust ontkent ofso. (geen idee, zelf niet eens verder op die pagina gekeken behalve dat filmpje). Maar dat deed er niet eens toe, omdat de werkelijke bron in het filmpje zat en dat was een woordvoerder van Amnesty International die zelf zei dat ze onderzoek hadden gedaan en dat de claims van verkrachtingen 6 maanden eerder eigenlijk totaal niet te bewijzen zijn en er niemand wil getuigen. Hierboven heeft iemand het ook al gepost maar dat is dus te vinden op deze wikipedia pagina(met bronnen) http://en.wikipedia.org/wiki/2011_Libyan_rape_allegations

Bij de huurlingen had ik volgens mij onder andere deze bron gebruikt: http://www.rnw.nl/africa/(...)ries-eastern-libya-0 en dat lijkt me een zeer valide bron die vraagtekens oproept bij de claim dat er huurlingen waren.

quote:
Ik moet zeggen dat ik inderdaad soms nogal ben doorgedraafd in het verdedigen van Ghadaffi op gebieden waarin er eigenlijk maar zeer weinig bewijs is. Libirs zelf zijn inderdaad een goede alternatieve bron. Ik had naar aanleiding van een discussie met jou eens verschillende Libirs op facebook gevraagd hoe het nou eigenlijk zat. Zij vertelden me dat ~90% van de bevolking Ghadaffi haatte. Dat vertelde me dat het rooskleurige 50.000 voor iedereen om hun huis te kopen, gratis dit en gratis dat niet alleen veel te rooskleurig was, maar simpelweg leugens van die alternatieve 'conspiracy' media.

quote:
Ik ben het met je eens dat Libi bruut was. Echter niet zo bruut als de media de meeste mensen hebben doen geloven in het begin van de oorlog met die massale propaganda.
Wat me vooral stoort is hoe de VS, een land dat verschillende malen terroristen heeft gesteund, regeringen omver heeft (proberen) te werpen en hiervan schuldig is bevonden door het ICC(Nicaragua, Guatemala, Iran and the list goes on), wat enorme problemen heeft in eigen land en een zeer dubieus geopolitiek verleden en heden(!) heeft, dat zo'n land zijn mond nog open durft te trekken over andere landen.

Verder krijg je dan nog ons huidige kapitalistische economische en politieke systeem. Het is uit dit politieke en economische systeem dat we hebben simpelweg niet rationeel om te denken dat het Westen in Libi heeft ingegrepen met als hoofdreden niet een of andere agenda/opbrengst dat niet in beeld gebracht wordt. Zodra een land als de VS bereidt is miljarden uit te geven aan een of andere militaire actie in een ander land, zogenaamd voor mensenrechten/democratie/vrijheid, dan gaan bij mij meteen alle alarmbellen rinkelen.

quote:
Ben ik met je eens, Khadaffi was zeker niet goed voor Libi en hij werd ook gehaat door zijn bevolking.

quote:
Seychellen is een ministaatje. Eerste of tweede van Afrika doet er lijkt mij vrij weinig toe. En ja ik heb bij Aardrijkskunde gehad hoe sommige regio's verminderd meegenomen kunnen worden, hoe het slechts een gemiddelde is, dat de data niet betrouwbaar kan zijn, dat sommige problemen simpelweg niet gedocumenteerd zijn, etc. De beste manier om te zien hoe het in een land gaat is door het de Libirs zelf te vragen. Anders om er naar toe te gaan of informatie te krijgen van mensen die daar geweest zijn. Toch kan je dit soort data ook niet zomaar als complete nonsense zien en geeft het je toch enigszins een idee.

quote:
Heb je iemand, maar dan ook iemand horen praten over de toekomst van Libi voor of tijdens de interventie? Het was meer in de richting van: 'we doden de soldaten, we doden Ghadaffi, en dan houden we verkiezingen ofso, naja we zien wel'. Er werd compleet geen rekening gehouden wat de gevolgen zouden kunnen zijn van het gewelddadige ingrijpen, wat het machtsvacum teweeg zou brengen, wat het gevolg zou zijn van het bewapenen en trainen van Libirs, wat het gevolg zou zijn van het bewapenen en trainen van extremistische en terroristische Libirs/buitenlanders, hoe democratie vervolgens geregeld zou worden, eigenlijk gewoon helemaal niks. Het was ingrijpen en daarna kijken wat er dan zou gebeuren en dan is het voor veel zaken al te laat!

Een plan van democratie opstellen, dit bespreken met de mensen/milities en steun ervoor krijgen, de gevolgen van ingrijpen onderzoeken, de machtswinning van extremistische/terroristische groepen proberen te voorkomen, etc etc. Dit was allemaal veel belangrijker voor de toekomst van Libi dan het ingrijpen zelf. Echter is hier totaal niet over nagedacht, totaal niet gewoon. Ook heeft men grootschalige diplomatieke en vredevolle demonstraties/onderhandelingen niet eens een kans gegeven.
Van wat ik gelezen heb is het zo gegaan: Het begon allemaal met rellen in de nacht in Benghazi waarbij auto's in de fik werden gestoken en politiebureaus werden aangevallen. De aanleiding hiervoor was de arrestatie van een of andere advocaat geloof ik en had in het begin weinig met Khadaffi te maken. Deze rellen zijn vervolgens gegroeid naar groepen van 300-400 man, voorlopig nog steeds alleen in Benghazi. Hier heeft een beveiligingsmannetje een foute beslissing gemaakt/werd een beveiligingsmannetje in het nauw gedreven/waren er hogere orders om de demonstratie met meer geweld te eindigen,, wat tot de dood van enkele individuen heeft geleid. Binnen 2(!!) dagen was het geweld vervolgens volop beide kanten in aan het gaan en vielen er doden aan de kant van de demonstranten en aan de kant van het leger/politie. De demonstraties waren inmiddels groter geworden en meer gericht op Khadaffi en niet meer op die advocaat. Dan hebben we het hier geloof ik omstreeks 22 Februari 2011. Dan waren er 4 weken waarin de demonstraties ook in andere steden begonnen en groter werden en het geweld aan beide kanten (vooral in de buurt van Benghazi) steeds erger werd. En na die 4 weken had je al de NATO interventie.

Verbeter me als ik ergens grote vergissingen heb gemaakt, maar volgens mij is het toch ongeveer zo gelopen. Een vredevolle/diplomatieke oplossing is berhaupt niet geprobeerd als je ziet dat 4 weken na het begin van 'de revolutie' NATO al besloten had voor de gewelddadige manier. Verder zijn er nog andere aspecten zoals het feit dat Khadaffi zelf om de komst van VN waarnemers vroeg, maar dit door de VN werd afgewezen. Dit versterkt het geschetste beeld. Verder is het korte tijdsbestek van 4 weken waarin overgegaan werd op interventie weer een indicatie hoe weinig nagedacht is over de periode na de interventie.

quote:
Inderdaad nogal een scheve vergelijking. Ik doelde eigenlijk meer op dat in Libi enorme hoeveelheden wapens zijn verspreid onder de bevolking en dit in Irak veel minder het geval was. Dit maakt Libi -in dit aspect- instabieler en minder voorspelbaar dan Irak.

quote:
Wat is precies niet waar? Gevangenissen vol met criminelen, extremisten en terroristen(velen door de internationale gemeenschap erkend als terroristen) zijn bevrijd door rebellen en hebben vervolgens wapens gekregen om tegen het regime van Khadaffi te vechten. Ook is er materiaal te vinden dat verschillende commandanten van de Libische milities linkt met Al Qaeda enandere extremistische en teroristische organisaties.

quote:
Ik heb dit soort verhalen nog niet gelezen, wat ik wel veel heb gelezen gaat over de enorme hoeveelheden terroristische aanslagen die momenteel plaatsvinden in Irak. Elke dag ontploft er wel ergens een autobom. Ik hoef maar 'iraq bomb' bij google in te typen en dit is de eerste link die ik vind: http://edition.cnn.com/2013/12/16/world/meast/iraq-violence/ Doden door bomaanslagen: 70. Datum? Vandaag. Zo'n hoeveelheden terrorisme had je onder Saddam bij lange na niet zover ik weet

[ Bericht 0% gewijzigd door JaJammerJan op 17-12-2013 00:40:24 ]
pi_134353731
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 19:19 schreef Baklava95 het volgende:

[..]

Ja en ook naar Den Haag waar twee complete Koerdenwijken zijn (Schilderswijk en Transvaal).
transvaal en schilderswijk koerdenwijken noemen :') :') :')
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_134353764
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 22:22 schreef Veldkamp het volgende:
Turkije heeft sinds juni 2013 meer dan 47 ton aan wapens geleverd, niet alleen aan de VSL, maar ook aan Jabhat al Nusra en ISIS:

http://www.liveleak.com/view?i=940_1387203480
zo weinig ;(
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_134354756
quote:
99s.gif Op dinsdag 17 december 2013 01:37 schreef Slayage het volgende:

[..]

zo weinig ;(
Ga ergens anders trollen.
pi_134354761
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 22:14 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Kijk, om het plat maar duidelijk te zeggen : er bestaat een verschil tussen hem als beste alternatief te zien of opgewonden te worden bij enkel en alleen al het aanzicht van hem.

Heb ik het toch nog aardig netjes kunnen verwoorden. :P
Als dit de enige opties zijn, dan ga ik voor het tweede.
pi_134359715
quote:
18s.gif Op dinsdag 17 december 2013 07:27 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

Ga ergens anders trollen.
ga andere mensen lastig vallen ajb...
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 17 december 2013 @ 13:43:46 #145
358102 Senor__Chang
Consider yourself changed.
pi_134363106
Syrian Kurds welcome agreement on Geneva II

quote:
WASHINGTON — According to a statement by the rebels of the Kurdistan Workers’ Party (PKK), Kurdish President Massoud Barzani’s Kurdistan Democratic Party (KDP) and the PKK have reached an agreement to unite Syria's Kurds for the upcoming Geneva II conference on Jan. 22 and will revive an earlier agreement by the Kurdish parties of Syria, after months of conflict. On Dec. 17, the Syrian Kurdish parties will have a bilateral meeting.
Het zal altijd lastig blijven in een regio zo onstabiel als het Midden-Oosten, maar dit is een goede stap om de onderlinge spanningen te verminderen.
Guilty as changed.
The Best of Seor Chang --- Part II
pi_134365260
waar zou deze ogenschijnlijk aziatische sjia gast, vandaan kunnen komen?

NSFW

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
-Rabia Al-Basri
pi_134365994
quote:
99s.gif Op dinsdag 17 december 2013 14:40 schreef Slayage het volgende:
waar zou deze ogenschijnlijk aziatische sjia gast, vandaan kunnen komen?
Die was afwassert bij de plaatselijke Chinees denk ik.
pi_134366467
Echt grappig dat zwart wit denken van whiskers. Of assad of jihadi's, terwijl er nog genoeg gematigde partijen rondlopen looool.
Exponentile deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_134367135
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 15:09 schreef firefly3 het volgende:
Echt grappig dat zwart wit denken van whiskers. Of assad of jihadi's, terwijl er nog genoeg gematigde partijen rondlopen looool.
Ja want dat is natuurlijk het enige ingredint wat je nodig hebt. Rondlopende gematigde partijen.
pi_134367579
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 15:09 schreef firefly3 het volgende:
Waarom heb je het opeens over Whiskers? :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')