SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Siesta & Fiesta!
Je hebt van die mensen, die zijn gewoon lomp. Daar beschadigt alles bij.quote:Op donderdag 18 september 2014 09:39 schreef Kreator het volgende:
Snap dan ook niet dat je pannen zo snel stuk gaan.
Heet bakken denk ik, dan verdampt die laag gewoon. Als je dat vaak doet dan gaat het harder dan wanneer je het incidenteel doet en die zo pas na 10 jaar weg is.quote:Op donderdag 18 september 2014 12:08 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Je hebt van die mensen, die zijn gewoon lomp. Daar beschadigt alles bij.
Dat dus, er zijn mensen die kennelijk nooit spek uitbakken en de biefstuk gaar stoven bij 150 graden, je pan gaat idd dan heel erg lang mee.quote:Op donderdag 18 september 2014 12:11 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Heet bakken denk ik, dan verdampt die laag gewoon. Als je dat vaak doet dan gaat het harder dan wanneer je het incidenteel doet en die zo pas na 10 jaar weg is.
Dat weet ik; maar het gebeurt toch hier. Onbewust.quote:Op donderdag 18 september 2014 14:42 schreef robber57 het volgende:
Dus pan op het vuur, stoken180 graden ,stoken 200 graden ,stoken 220 graden ,---> stuk,rijp voor de kliko en dat alles in 3 minuten tijd.
Tja, dus je weet; teflon pan= een paar jaar en dan weer een nieuwe of je moet hem beschermen met je leven en simpelweg de hete dingen in een andere pan bakken, sinds ik een rvs koekenpan kocht en daar de hete shit in bak heb ik nooit meer een teflon pan gesloopt.quote:Op donderdag 18 september 2014 15:04 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat weet ik; maar het gebeurt toch hier. Onbewust.
Ik denk dat je welgevoeglijk uit je nek lult.quote:Op donderdag 18 september 2014 14:42 schreef robber57 het volgende:
[..]
Dat dus, er zijn mensen die kennelijk nooit spek uitbakken en de biefstuk gaar stoven bij 150 graden, je pan gaat idd dan heel erg lang mee.
Net zoals die ene tefal pan die ik nu ik denk al 20 jaar heb, daar gaat geen spek of biefstuk ed in. het ding is alleen om zachtjes een worstje of een cordon blue gaar te bakken enzo, en zo gaat ie heel lang mee.
Veel mensen willen het niet snappen of horen; je hoeft maar 1 keer een teflon pan boven de 220 graden te stoken en hij is daarna stuk, 1 keer is genoeg.
Als teflon boven 220 graden komt valt het uit elkaar in elementen en verdampt tot as, er blijft niets van over, je hoeft het niet uren op 220 graden te stoken , 1 keer 10 seconden is genoeg.
Dus pan op het vuur, stoken180 graden ,stoken 200 graden ,stoken 220 graden ,---> stuk,rijp voor de kliko en dat alles in 3 minuten tijd.
Dat RVS ziet er ook wel sjiek uit. Kan ik dat voor de meest gangbare zaken gebruiken?quote:Op donderdag 18 september 2014 15:15 schreef robber57 het volgende:
[..]
Tja, dus je weet; teflon pan= een paar jaar en dan weer een nieuwe of je moet hem beschermen met je leven en simpelweg de hete dingen in een andere pan bakken, sinds ik een rvs koekenpan kocht en daar de hete shit in bak heb ik nooit meer een teflon pan gesloopt.
Verklaar?....quote:Op donderdag 18 september 2014 15:25 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Ik denk dat je welgevoeglijk uit je nek lult.
4. What happens if nonstick coated cookware is overheated?quote:Op donderdag 18 september 2014 15:33 schreef robber57 het volgende:
[..]
Verklaar?....
Ik weet (als technicus) dat teflon bij 220 -240 graden binnen seconden uit elkaar valt.
Dat je er dan nog niets aan ziet wil niet zeggen dat de chemische structuur niet verandert is, de schade is er dan al en in de weken/maanden daarna zal langzaam het teflon restant uit de pan brokkelen. en wat blijft zitten is niet meer antiaanbak.
Waarom kun je dan na een paar jaar bij de meeste tefal pannen de teflon er zonder moeite uit krabben of nog mooier; je ziet de zwarte schilfers in je witte saus drijven?quote:Op donderdag 18 september 2014 15:40 schreef Klaploper het volgende:
[..]
4. What happens if nonstick coated cookware is overheated?
At high temperatures, the quality of the coating may begin to deteriorate — it may discolor or lose its nonstick quality. This can begin to occur at temperatures above 500°F (260°C). If heated to an extremely high temperature, the coating may begin to decompose and give off fumes. Fats, butter, or cooking oil will begin to scorch and smoke at about 400°F (204°C). DuPont nonstick coatings will not begin to significantly decompose until temperatures exceed about 660°F (349°C) — well above the smoke point for cooking oil, fats or butter. It is therefore unlikely that decomposition temperatures for nonstick cookware would be reached while cooking without burning food to an inedible state.
http://www2.dupont.com/Te(...)ey_questions.html#q3
Door veel te heet stoken en verkeerd keukengerei? Omdat hij jarenlang gebruikt is? Neemt niet weg dat wat jij zegt (als technicus) niet klopt.quote:Op donderdag 18 september 2014 15:46 schreef robber57 het volgende:
[..]
Waarom kun je dan na een paar jaar bij de meeste tefal pannen de teflon er zonder moeite uit krabben of nog mooier; je ziet de zwarte schilfers in je witte saus drijven?
Als ie nieuw is lukt dat echt niet en zit het idd echt vast, 1 keer goed heet stoken en de narigheid begint.
Met een rookpunt van 232 graden celcius. Ook niet echt top, want zoals ik jou begrijp laat jij je pan bij het bakken van biefstuk veeel warmer worden.quote:Op donderdag 18 september 2014 15:51 schreef robber57 het volgende:
De boter gaat er pas na het bakken bij( aan het eind) ,voor het bakken arachide olie op de biefstuk en niet in de pan, net zoals op de grill.
Bedankt, dat scheelt gegoogel.quote:Op donderdag 18 september 2014 15:40 schreef Klaploper het volgende:
[..]
4. What happens if nonstick coated cookware is overheated?
At high temperatures, the quality of the coating may begin to deteriorate — it may discolor or lose its nonstick quality. This can begin to occur at temperatures above 500°F (260°C). If heated to an extremely high temperature, the coating may begin to decompose and give off fumes. Fats, butter, or cooking oil will begin to scorch and smoke at about 400°F (204°C). DuPont nonstick coatings will not begin to significantly decompose until temperatures exceed about 660°F (349°C) — well above the smoke point for cooking oil, fats or butter. It is therefore unlikely that decomposition temperatures for nonstick cookware would be reached while cooking without burning food to an inedible state.
http://www2.dupont.com/Te(...)ey_questions.html#q3
Het rookpunt van boter is afhankelijk van de maak maar iig hoger dan 170 graden en van geklaarde boter boven de 250 graden.quote:Op donderdag 18 september 2014 16:01 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Bedankt, dat scheelt gegoogel.
Boter verbrand al bij zo'n 120C, onzin om te suggeren dat je je onder de 220c niet kunt bakken en biefstukjes zouden stoven.
Goed mogelijk, toch blijft het zo dat niet iedereen dat met je eens is, waaronder een hele hoop koks in restaurants die gewoon lekker bakken in zo'n hele vieze zwarte aangebakken panquote:Op donderdag 18 september 2014 16:25 schreef RobinOok het volgende:
Dan nog. Bij normaal gebruik kun je prima bakken in tefal en gaat een pan langer mee dan een paar maanden.
Met boeter heb ik het probleem ook nooit gehad, maar toen ik pindaolie en ghee in die pan ging gebruiken was het ineens heel snel afgelopen met de teflon. Vogelliefhebbers zien hun beesten doodgaan voordat het rookpunt van menig bakvet is bereikt.quote:Op donderdag 18 september 2014 16:01 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Bedankt, dat scheelt gegoogel.
Boter verbrand al bij zo'n 120C, onzin om te suggeren dat je je onder de 220c niet kunt bakken en biefstukjes zouden stoven.
Nee, ik probeer enkel jouw onzin te ontkrachtten dat je niet goed zou kunnen bakken in een pan met anti-aanbaklaag.quote:Op donderdag 18 september 2014 16:46 schreef robber57 het volgende:
TS is niet blij met een tefal pan, jij probeert hem er juist van te overtuigen dat hij er wel blij mee moet zijn?
Ligt er nogal aan wat je bakt en in wat voor aan antiaanbakpanquote:Op donderdag 18 september 2014 17:12 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Nee, ik probeer enkel jouw onzin te ontkrachtten dat je niet goed zou kunnen bakken in een pan met anti-aanbaklaag.
Niet dus. Punt. Uit.quote:Op donderdag 18 september 2014 16:46 schreef robber57 het volgende:
Teflon pannen gaan stuk boven de 200 a 220 graden, en dat gaat sneller dan je denkt
Das mooi maar niet iedereen bakt zijn spulletjes op jouw manier, mensen die met regelmaat een teflon pan slopen doen er kennelijk iets mee wat zij lekker vinden en kennelijk gaat de pan daarmee stuk.quote:Op donderdag 18 september 2014 17:12 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Nee, ik probeer enkel jouw onzin te ontkrachtten dat je niet goed zou kunnen bakken in een pan met anti-aanbaklaag.
Wel dus,Punt.Uitquote:
ja, RVS is ook wel mooi en iig altijd weer helemaal brandschoon te maken maar bakt niet zo mooi.,gaat wel een leven lang mee(en nog langer)quote:Op donderdag 18 september 2014 15:28 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat RVS ziet er ook wel sjiek uit. Kan ik dat voor de meest gangbare zaken gebruiken?
Kipfilet, gehakt, aardappels bakken, eitje dat soort dingen?
Ik heb eigenlijk geen zin om voor elk ander soort eten een ander soort pan te pakken.
En zo bijzonder zijn mijn kookkunsten niet. Gewoon standaard aardappelen vlees groenten zegmaar, wat pasta tussendoor en smorgens een eitje bakken ofzo
Dat zei ik toch al? Een beetje tegenwicht geven aan alle onwaarheden. Kan ik slecht tegen. Jubel over je zwarte pannen wat je wilt, maar lul geen onzin. That's all. Ik hoef je niet te overtuigen, ik wil alleen dat het gezegd is.quote:Op donderdag 18 september 2014 17:24 schreef robber57 het volgende:
[..]
Wel dus,Punt.Uit
Tja, dat kan ik ook.
Ik begrijp het ook niet helemaal, ts wil juist niet aan jouw geliefde tefal pan, wat doe je in dit topic ?
Dus omdat jij je biefstuk reepjes in zoetzure saus in een tefal pan al 30 jaar bakt stooft en die pan niet stukgaat is dat meteen de allesomvattende waarheidquote:Op donderdag 18 september 2014 17:49 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Dat zei ik toch al? Een beetje tegenwicht geven aan alle onwaarheden. Kan ik slecht tegen. Jubel over je zwarte pannen wat je wilt, maar lul geen onzin. That's all. Ik hoef je niet te overtuigen, ik wil alleen dat het gezegd is.
Je bent wel vlug op je tenen getrapt zeg; een lolletje moet kunnen toch?quote:Op donderdag 18 september 2014 18:58 schreef RobinOok het volgende:
Dan moet je naar een winkel gaan, daar doen ze altijd aardig. Dit is een forum.
Heb je wel een Tefal pannenkoekpan?quote:Op donderdag 18 september 2014 19:03 schreef Geralt het volgende:
Brennie staat overigens pannenkoeken te bakken en te vloeken as we speak.
Klotepannen
Nee daar was ik sowieso al helemaal klaar mee dus die ligt ook al sinds jaar en dag in de kliko.quote:Op donderdag 18 september 2014 19:57 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Heb je wel een Tefal pannenkoekpan?
Begrijpelijke wens.quote:Op donderdag 18 september 2014 18:53 schreef Geralt het volgende:
GODVERDOMME FLIKKER ALLEBEI OP MAN IK WIL ALLEEN MAAR EEN FATSOENLIJKE PAN GEEN RUZIE!!!!!
Dat geldt voor plaatstaal ja. Niet voor keramiek.quote:Op donderdag 18 september 2014 22:44 schreef Bart2002 het volgende:
En wat iemand hierboven beweert, dat de aanbaklaag moet "groeien".
Verder helemaal mee eens. We zetten mensen op de maan. Maar een knappe pan homaarquote:Op donderdag 18 september 2014 22:47 schreef Geralt het volgende:
En vooralsnog was ik de eerste tijd ook aardig tevreden met die keramische dingen die al flink duurder waren dan die van de lidl/action.
Het gaat me er juist om dat al mijn pannen binnen een jaar op de hond zijn en rijp voor de kliko. Dįįr stoor ik mij aan en ik vind het ronduit debiel.
Ik probeer nog wat ik al zei en als die ook niet bevallen stop ik met eten. Godverdomme.
We kunnen harttransplantaties en hersenoperaties uitvoeren, maar een fatsoenlijk pan maken (waar je weinig omkijken naar hebt) kunnen we klaarblijkelijk niet
Nou, dat gaat best hoor op veel lagere temperatuur. Het probleem is denk ik dat vlees zoals wij dat tegenwoordig halen bij de supermarkt stijf staat van het water. Kip is berucht en zelfs spekblokjes worden soms soep. De techniek is prima maar het basismateriaal niet.quote:Op donderdag 18 september 2014 17:22 schreef robber57 het volgende:
[..]
Das mooi maar niet iedereen bakt zijn spulletjes op jouw manier, mensen die met regelmaat een teflon pan slopen doen er kennelijk iets mee wat zij lekker vinden en kennelijk gaat de pan daarmee stuk.
Ik, en vele met mij, vinden het erg lekker als rundvlees een donker korstje heeft, dat donkere korstje komt niet bij 180 graden tenzij je dat rundvlees lang genoeg in de lauwe pan laat sudderen, mooi rose/saignant ben je dan al 10 minuten geleden gepasseerd.
Onzin. Dat kan je alleen zeggen als de pan gevuld is met water en zijn warmte direct doorgeeft.quote:Op donderdag 18 september 2014 23:23 schreef Bart2002 het volgende:
Vandaar dus de keramische pan van b.v. de action...
Maar ik las laatst ook dat de pan, door al dat vocht op dat moment niet heter is dan 100 graden. Dat schreef een zeer gerespecteerde user hier, ging over nasi.
Dus ik durf dat eigenlijk niet in het openbaar te betwijfelen... Doe ik niet.
Al had je de juiste instrumenten, lijkt me sterk dat jij dat kunt.....quote:Op donderdag 18 september 2014 22:47 schreef Geralt het volgende:
We kunnen harttransplantaties en hersenoperaties uitvoeren.
Ik deel de bezorgdheid, maar is dit niet een broodje (in teflon gebakken) aap?quote:Op zondag 15 december 2013 17:47 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik weet niet precies wat het verschil is, maar ik begrijp dat vogelhouders wel reden hebben om het op één hoop te gooien als het om de doodsoorzak van hun hobbydieren gaat.
Het blijft een fascinerend onderwerp, de pannenwereld.quote:Op donderdag 18 september 2014 23:45 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Al had je de juiste instrumenten, lijkt me sterk dat jij dat kunt.....
Nee, volgens mij gebeurt dat al veel eerder. Komt ook regelmatig voor, dat mensen hun kanariepietje in de keuken hangen en dan lekker gaan bakken met een tefalpan. Ah gossie, arme beessies. Hartstikke dood gaan ze ervan. Van de dampen.quote:Op donderdag 18 september 2014 23:50 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ik deel de bezorgdheid, maar is dit niet een broodje (in teflon gebakken) aap?
Ik begrijp dat je de pan dan tot zo'n 350(!) graden moet verhitten om teflon te laten ontleden en ook nog eens niet ventileren om onze gevederde vrienden om zeep te helpen...
Waaruit bestaat die "extra laag natuurlijke anti-aanbaklaag"?quote:Op maandag 16 december 2013 09:09 schreef Redcoon het volgende:
Heb Demeyere en DeBuyer pannen, bij beiden is het inderdaad een kwestie van goed laten opwarmen.
De DeBuyer pannen moet je wel eerst goed inbranden en daarna krijgt je pan met elke bakbeurt een extra laag natuurlijke anti-aanbaklaag. Vlees, eieren, wentelteefjes enzovoorts smaken allemaal stukken beter want je behaalt een veel beter 'schroei' effect. Net als bijvoorbeeld Molenmessen hebben dit soort pannen wel wat onderhoud nodig, maar je krijgt er erg veel voor terug.
Gietijzer schijnt ook heel tof te zijn, daar zweren veel Amerikanen bij. Maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.
Mevrouw Ook, diep respect voor uw kookkunst en de prachtige foto's van het resultaat, en ik ben zeer bereid om u te geloven, maar... mijn gut-feeling houdt het vooralsnog op een broodje aap. Ik ga dit onderzoeken.quote:Op vrijdag 19 september 2014 00:06 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Nee, volgens mij gebeurt dat al veel eerder. Komt ook regelmatig voor, dat mensen hun kanariepietje in de keuken hangen en dan lekker gaan bakken met een tefalpan. Ah gossie, arme beessies. Hartstikke dood gaan ze ervan. Van de dampen.
Ken ook verhalen van mensen die hun hond vermoordden met chocola. Daar kunnen honden weer niet tegen.
Ik heb ooit eens een overbodig RVS koekenpannetje van iemand cadeau gekregen. Mooi hoor.quote:Op donderdag 18 september 2014 23:34 schreef Fer het volgende:
Ik heb zo'n ding van Demeyere. Kost wat, maar na jarenlang mishandelen nog steeds als nieuw. Super warmtegeleiding, bakt lekker bij hoog en laag vuur. Na gebruikt ff met een borstel of sponsje en hij is weer schoon.
[ afbeelding ]
Binnen en buitenkant van 18/10 RVS, ertussen nog wat andere lagen voor warmtegeleiding. Superpan, wil er nog een koekenpan van, maar die prijs he... tis wel een pan voor het leven.
Goeie vraag.quote:Op vrijdag 19 september 2014 00:13 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Waaruit bestaat die "extra laag natuurlijke anti-aanbaklaag"?
Kooksprookjes en dure merken gegeil volgens mij. En als dit koolstof zou zijn dan is dat zwaar ongezond.
En waaruit bestaat het "wel wat onderhoud" als je zo'n laag moet laten "groeien"?
Dat lijkt me wel smerig. Ik heb wel nog een mooie en vrij dure koekenpan met van die 'vierkante' ribbeltjes op de bodem waar ik eigenlijk niet goed weet wat ik ermee moet doen. Hij bakt vrij snel aan bij andere dingen dan grote stukken vlees, het is geen kleintje. Dus je hebt al snel te kleine stukken vlees.quote:Op vrijdag 19 september 2014 00:40 schreef RobinOok het volgende:
Ik heb 1 keer een pannetje gehad dat afbladderde. Al heel snel. Maandagmorgenmodelletje.
Tja, ik vind alleen maar dubieuze bronnen.quote:Op vrijdag 19 september 2014 00:33 schreef RobinOok het volgende:
Het staat ook gewoon in de gebruiksaanwijzing, dat je je vogeltjes beter ergens anders kunt houden. Dat is niet voor niets.
Oh, maar inderdaad gebeurt dat pas als je je lege pan op t vuur laat staan en die warmer dan 400C wordt. (Zie ik op Google) Maar goed, dan nog zou ik mijn pietjes niet in de keuken houden.
Die gaat dus 9 maanden mee, want een vergelijkbaar ding kocht ik even na het openen van dit topic.quote:Op vrijdag 19 september 2014 00:37 schreef NoCigar het volgende:
maar heb laatst bij de Albert heijn toch weer een pan van ¤25,- euro gekocht van BK.
Leer hem dan dat hij spek langzaam uit moet bakken.quote:Op vrijdag 19 september 2014 00:37 schreef NoCigar het volgende:
Er staat soms iemand anders in de keuken die het nodig vind op keihard spekjes uit te bakken in zulke pannen :-(.
Tuurlijk wel. Ik heb geoefend met deze game:quote:Op donderdag 18 september 2014 23:45 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Al had je de juiste instrumenten, lijkt me sterk dat jij dat kunt.....
En verkoolde voedselresten. Kookonzin m.i.. Een zelfde fenomeen bestaat in de HIFI-wereld, het inspelen en "inbranden" van kabeltjes... In deze hoek moeten we het zoeken denk ik.quote:Op vrijdag 19 september 2014 00:45 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik heb ooit eens een overbodig RVS koekenpannetje van iemand cadeau gekregen. Mooi hoor.
[..]
Goeie vraag.
Men heeft het over de "poriėn". Houdt dat dan idd in dat de oneffenheden in de bodem van de pan moeten worden opgevuld met aangebakken verbrande olie?
OK, bedankt haha. Tja, bij zo'n pan reken ik eigenlijk ook maar op een jaar of zo en alles wat meer is is mooi meegenomen. Dre vorige kwam van Ikea en was minstens twee jaar oud, dus dat valt mwel mee. We gebruiken hem misschien ook minder vaak dan gemiddeld. Ikzelf althans. Maar de wok/hapjespan van tefal wel veel vaker en die doet het eigenlijk nog redelijk goed nu ik er zo eens over nadenk, en die is minstens even oud: ik kan me van beiden niet meer herinneren waar we ze gekocht hebben.quote:Op vrijdag 19 september 2014 00:56 schreef Geralt het volgende:
[..]
Die gaat dus 9 maanden mee, want een vergelijkbaar ding kocht ik even na het openen van dit topic.
Ik ben eens wezen zoeken, en het is toch ingewikkelder dan dat.quote:Op vrijdag 19 september 2014 01:00 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
En verkoolde voedselresten. Kookonzin m.i.. Een zelfde fenomeen bestaat in de HIFI-wereld, het inspelen en "inbranden" van kabeltjes... In deze hoek moeten we het zoeken denk ik.
Ja, ik citeerde fout, maar ik begreep het. Welke Steenlijn hebje?quote:Op vrijdag 19 september 2014 01:46 schreef Geralt het volgende:
Dat plaatje is van Crafond he; die van Stoneline
Nee, dat is bij zetmeelproducten, niet bij etenswaren, en we hebben het hier over bv brood. Dat Acrylamide kankerverwekkend is, is op zijn minst wat omstreden.quote:Op vrijdag 19 september 2014 01:26 schreef Igen het volgende:
Als etenswaar bruin bakt, dan komt acrylamide vrij, wat waarschijnlijk een kankerverwekkende stof is.
Ben je niet in de war met Fahrenheit? Als je een vet gebruikt met een hoog rookpunt, 200-250C, dan gaat je anti-aanbaklaag er namelijk gewoon aan als je tegen het rookpunt aan gaat zitten. Het lijkt mij ook niet raar dat de pan wat heter wordt dan het bakvet.quote:Op vrijdag 19 september 2014 00:33 schreef RobinOok het volgende:
Het staat ook gewoon in de gebruiksaanwijzing, dat je je vogeltjes beter ergens anders kunt houden. Dat is niet voor niets.
Oh, maar inderdaad gebeurt dat pas als je je lege pan op t vuur laat staan en die warmer dan 400C wordt. (Zie ik op Google) Maar goed, dan nog zou ik mijn pietjes niet in de keuken houden.
Ja, ongeveer 280C wordt geclaimd, andere bronnen beweren dat het lager is. Zou wel mooi uitkomen natuurlijk, net boven het rookpunt van bakvet voor heet bakken, laten we een anti-aanbak wok in de markt zetten.quote:Op vrijdag 19 september 2014 11:39 schreef RobinOok het volgende:
Dat is toch precies hetzelfde? Vogels cq honden kunnen ergens niet tegen waar mensen wel tegen kunnen. Maar je hebt wel gelijk dat ik gisteren waarschijnlijk niet heb opgelet, die dampen beginnen vrij te komen bij 280C. Dat haal je normaal niet.
Oh ja, jullie wel natuurlijk. Jullie pannen worden 785 graden. *grin*
Verzin maar weer van alles. Jij komt met claims die je niet onderbouwt met bronnen. Of moeten we alles geloven omdat je een 'technicus' bent?quote:Op vrijdag 19 september 2014 14:00 schreef robber57 het volgende:
Teflon is een magisch goedje met de eigenschap dat het gassen uit een parallel universum kan halen.
Immers; volgens een deskundige van dit forum kun je een teflon pan niet zo heet maken dat de teflon kapot gaat, dat stuk gaan van teflon gebeurt volgens de deskundige nl pas als je de pan honderden graden heet stookt en ondanks dat een gaspit gewoon dik 700 graden word is het volstrekt ondenkbaar dat zoiets gebeurt.
Daarop voort redenerend kun je dus stellen dat als de teflon nooit kapot gaat door verhitting maar echter de teflon bij normaal gebruik wel gassen afstaat waar siervogels van dood gaan dan moet dat gas dus wel uit een parallel universum komen., teflon dat nl niet stuk gaat door verbranding kan uiteraard niet zomaar gassen gaan afstaan ergo het gas komt niet van de teflon in de pan maar uit het parallelle universum.
Dat vele mensen teflon pannen na een korte tijd weggooien is dan ook volgens deskundige volstrekt absurd, zo'n pan kan niet te heet worden en dus kan de teflon niet stuk gaan, die mensen lijden zonder uitzondering allen aan waanvoorstellingen -die pannen zijn helemaal niet stuk, dat lijkt maar zo.
Dit topic is dus ook eigenlijk volstrekt overbodig, teflon pannen gaan niet stuk en al helemaal niet door de hitte.
Ach wel nee joh, je ziet spoken.quote:Op vrijdag 19 september 2014 14:14 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ja, ongeveer 280C wordt geclaimd, andere bronnen beweren dat het lager is. Zou wel mooi uitkomen natuurlijk, net boven het rookpunt van bakvet voor heet bakken, laten we een anti-aanbak wok in de markt zetten.
Als je pan op het vuur zet en er dan vet in doet dan is de anti-aanbaklaag heter dan het vet natuurlijk. Dat zal ook gelijkmatiger van temperatuur zijn dan de bodem van de pan. Dus als de marges zo krap zijn lijkt me niet dat je zomaar kunt zeggen dat de laag niet verdampt zolang het vet niet over zijn rookpunt zit.
quote:Op donderdag 18 september 2014 16:46 schreef robber57 het volgende:
een zwaktebod, als het niet op argumenten lukt dan maar ridiculiseren?
quote:Op vrijdag 19 september 2014 14:22 schreef robber57 het volgende:
Ik hoor net van deskundige dat het overgrote deel van de nederlanders behalve dat ze waanvoorstellingen hebben ook nog eens dement zijn, al die mensen met stukke pannen zijn allemaal vergeten dat ze de pan op het vuur hadden gezet.
Zoals ik al zei: er is geen probleem,dit topic kan wel gesloten worden met de volgende conclusie , teflon pan gebruikers zijn idioten met dementie, bij normaal gebruik gaan teflon pannen niet stuk, ts is een sukkel die niet kan bakken.
Hee, hij is wel een technicus hoor!quote:
http://www.rjchase.com/ptfe_handbook.pdf .quote:Op vrijdag 19 september 2014 14:21 schreef Klaploper het volgende:
[..]
Verzin maar weer van alles. Jij komt met claims die je niet onderbouwt met bronnen. Of moeten we alles geloven omdat je een 'technicus' bent?
Overigens erg irritant dat je vrijwel elke post in dit topic edit nadat erop gereageerd is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |