Eens hoor, het gaat de meeste mensen denk ik ook niet om het legaal vuurwerk afsteken van laten we zeggen 31-12 10.00 uur tot 1-1 10.00 uur, prima toch 24 uur knallen en klaar, dat overleeft bijna iedereen toch wel. Het gaat om de weken daaromheen en de "illegale handgranaten" etc., dat moet je snoeihard aanpakken en zo zoveel mogelijk uitbannen. Volgens mij is dan iedereen een beetje blij, behalve de tokkies, maar dat is dan jammer.quote:Op zaterdag 14 december 2013 20:42 schreef erodome het volgende:
Vind dit een lastige. Centraal een mooie vuurwerkshow heeft vele voordelen, het geheel is mooier, er kan een leuk feest aan vastgeknoopt worden waardoor ook die overlast wat meer beperkt wordt, het geeft minder risico op verwondingen, het is voor dieren en mensen die het eng vinden veel minder een aanslag op hun zenuwen. Het geeft veel minder zooi naderhand en je beperkt het spektakel tot echt dat ene moment.
Maar het wordt minder toegankelijk, neem bv mensen met kleine kinderen die nu hun kleine kind aan de hand meenemen naar buiten of desnoods van achter het raam of net in de deuropening toekijken. Die kinderen neem je niet al te snel mee naar een vuurwerkshow met een feest, dat is al snel niet gepast ivm alcohol gebruik of het simpele feit dat het (kleine) kind die vuurwerkshow echt een stapje te ver vindt, die dat niet durft.
Een heleboel mensen hebben een heleboel plezier in het zelf afsteken van vuurwerk, vaak komen straten/buurten hierin samen en krijg je toch leuke bijeenkomsten. Degene die daar geen trek in hebben, maar die wel echt uitzien naar dat familiefeest/vuurwerk afsteken kunnen daarvoor kiezen.
Sommige dingen zijn wel een beetje gevaarlijk, maar in de ochtend als kind zijnde struinen naar overgebleven vuurwerk is stiekem toch wel erg leuk.
Zo zijn er vast nog wel meer dingen te bedenken. Ikzelf heb niet zoveel met oud en nieuw, maar is dat reden om anderen dat plezier te ontzeggen? Al met al denk ik dat de balans doorslaat naar laat mensen lekker, verbied het dus niet.
Misstanden zijn er altijd wel, probeer die zoveel mogelijk aan te pakken, maar laat de meerderheid die wel op een normale manier dit feest kan vieren daar niet onder lijden.
Ah, ik begreep je verkeerd.quote:Op zaterdag 14 december 2013 20:44 schreef Jian het volgende:
[..]
Ja, de wiethandel wordt ook bedreven door criminelen die daar heel veel geld mee verdienen, die stop je niet met een boete van ¤ 750,--
Ik zie het niet gebeuren, flitsen is veel makkelijker, hier voor moet je heel heel actief de steden en dorpen doorrijden op tijden dat politieagenten ook liever thuis bij hun gezin zijn en 750 euro boete komt er niet van, dat is zo buitenproportioneel voor minderjarigen, dat gaat hem niet worden.quote:Maar de jochies die op straat buiten de toegestane tijden legaal vuurwerk afsteken of überhaupt illegaal vuurwerk wel (met een strikte controle en een zero tolerance beleid) Want ¤ 750,-- is een hele hoop centen voor die jochies en zo niet voor hen dan wel voor papa die hun tokkiehoofd echt wel verbouwt wanneer hij de boete moet ophoesten.
Dit dus.quote:Op zaterdag 14 december 2013 10:59 schreef nikky het volgende:
Men gunt elkaar ook helemaal niets meer he?
Ja, maar dat is nu juist mijn punt, de overheid is veel te laks in deze, met het gevolg dat er dus door de overlast een anti-vuurwerk-lobby op gang komt, terwijl zoals ik net al zei toch weinig mensen zich heel druk zullen maken over 24 uurtjes legaal knallen. Een enkele zeikerd daargelaten, maar dat hou je.quote:Op zaterdag 14 december 2013 20:49 schreef Zelva het volgende:
Ik zie het niet gebeuren, flitsen is veel makkelijker, hier voor moet je heel heel actief de steden en dorpen doorrijden, en 750 euro boete komt er niet van, dat is zo buitenproportioneel voor minderjarigen, dat komt er nooit doorheen.
Oké, dat kan ik met je eens zijn.quote:Op zaterdag 14 december 2013 20:52 schreef Jian het volgende:
[..]
Ja, maar dat is nu juist mijn punt, de overheid is veel te laks in deze, met het gevolg dat er dus door de overlast een anti-vuurwerk-lobby op gang komt, terwijl zoals ik net al zei toch weinig mensen zich heel druk zullen maken over 24 uurtjes legaal knallen. Een enkele zeikerd daargelaten, maar dat hou je.
Ja, dat zei spec net ook al, maar al zou het dus 24 uur zijn, prima tochquote:Op zaterdag 14 december 2013 20:55 schreef Zelva het volgende:
[..]
Oké, dat kan ik met je eens zijn.
Maar het is 16 uurtjes legaal knallen hè, geen 24
Dit dus, ik heb een zware stress aandoening waardoor ik slecht tegen harde geluiden en dergerlijke schrik shit kan, die halve autobommen die ze tegenwoordig hebben verneukt totaal de toegankelijkheid ansich, dat moet niet slechts aangepakt worden maar tiefeshard afgestraft. Als je zoiets in je bezit hebt en daar moet de politie echt actief op rijden en rondvragen, of open er een tel.nummer voor dat je kunt bellen als je een groepje met illegale troep ziet staan.., maar goed als je dat dus in je bezit hebt moet je niet alleen nieuwjaar in de cel, nee dan ga je vanaf het moment van betrapping tot VOLGEND jaar 1 januari in de cel imo.quote:Op zaterdag 14 december 2013 20:49 schreef Jian het volgende:
[..]
Eens hoor, het gaat de meeste mensen denk ik ook niet om het legaal vuurwerk afsteken van laten we zeggen 31-12 10.00 uur tot 1-1 10.00 uur, prima toch 24 uur knallen en klaar, dat overleeft bijna iedereen toch wel. Het gaat om de weken daaromheen en de "illegale handgranaten" etc., dat moet je snoeihard aanpakken en zo zoveel mogelijk uitbannen. Volgens mij is dan iedereen een beetje blij, behalve de tokkies, maar dat is dan jammer.
Dit is het probleem. En dat het niet het hele jaar verkocht wordt.quote:Op zaterdag 14 december 2013 20:52 schreef Jian het volgende:
[..]
Ja, maar dat is nu juist mijn punt, de overheid is veel te laks in deze.
Of ermee leren leven. Dat moet niet zo moeilijk zijn, als je ook zo gemakkelijk en verzetsloos accepteert dat Nederlanders zich niet aan de regels houden en de overheid niet goed handhaaft.quote:Op zaterdag 14 december 2013 21:45 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Alles zomaar afschaffen, heeft heus niet mijn voorkeur, maar ik zie het bovenstaande gewoon niet gebeuren, handhaven is nooit de sterkste kant geweest van de Nederlandse overheid/uitvoerende organen* En dan is afschaffen het makkelijke alternatief.
Gast ga ergens anders trollen.quote:Op zaterdag 14 december 2013 21:53 schreef Igen het volgende:
[..]
Of ermee leren leven. Dat moet niet zo moeilijk zijn, als je ook zo gemakkelijk en verzetsloos accepteert dat Nederlanders zich niet aan de regels houden en de overheid niet goed handhaaft.
En je woont wss in een stad..?quote:Op zaterdag 14 december 2013 21:36 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Dit dus, ik heb een zware stress aandoening waardoor ik slecht tegen harde geluiden en dergerlijke schrik shit kan, die halve autobommen die ze tegenwoordig hebben verneukt totaal de toegankelijkheid ansich, dat moet niet slechts aangepakt worden maar tiefeshard afgestraft. Als je zoiets in je bezit hebt en daar moet de politie echt actief op rijden en rondvragen, of open er een tel.nummer voor dat je kunt bellen als je een groepje met illegale troep ziet staan.., maar goed als je dat dus in je bezit hebt moet je niet alleen nieuwjaar in de cel, nee dan ga je vanaf het moment van betrapping tot VOLGEND jaar 1 januari in de cel imo.
Het zijn gewoon letterlijk explosieven die ze rondsmijten, dat moet niet mogen. En de politie knijpt al zoveel de oogjes dicht alsof het ze niet interreseert, maar ze zouden ook al die kutjeugd die al 2 maanden bezig zijn met nitraat eens met hun kop in een bak vol romeinse kaarsen moeten drukken en ze daarna met een rotje in hun anus de cel in trappen tot februari 2014.
Als er niet gehandhaafd wordt, moeten we er maar mee leven.quote:Op zaterdag 14 december 2013 21:53 schreef Igen het volgende:
[..]
Of ermee leren leven. Dat moet niet zo moeilijk zijn, als je ook zo gemakkelijk en verzetsloos accepteert dat Nederlanders zich niet aan de regels houden en de overheid niet goed handhaaft.
Maar dan moet dat ook het punt van verandering zijn.quote:Op zaterdag 14 december 2013 22:21 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Als er niet gehandhaafd wordt, moeten we er maar mee leven.
Tja, zo kan het ook. Maar dat is wel heel anarchistisch. Niet hoe ik het graag zie in ieder geval. Ik accepteer helemaal niet dat er zo slecht wordt gehandhaafd, ik zou willen dat het verandert.
Wat nou vrijheid opgeven, illegaal vuurwerk is reeds verboden en het afsteken van legaal vuurwerk buiten de daarvoor aangegeven tijdstippen ook en daar zijn redenen voor.quote:Op zaterdag 14 december 2013 22:26 schreef Igen het volgende:
[..]
Maar dan moet dat ook het punt van verandering zijn.
Vrijheid opgeven om het een incapabele overheid makkelijker te maken om te handhaven mag wmb. niet de oplossing zijn.
Maar Lemans stelt, als ik me niet vergis, dat vuurwerk helemaal verboden moet worden omdat de overheid niet in staat is om de huidige regels te handhaven.quote:Op zaterdag 14 december 2013 22:29 schreef Jian het volgende:
[..]
Wat nou vrijheid opgeven, illegaal vuurwerk is reeds verboden en het afsteken van legaal vuurwerk buiten de daarvoor aangegeven tijdstippen ook en daar zijn redenen voor.
Meer precies zei ik dat, indien de overheid niet laat zien tot handhaving in staat te zijn wanneer vuurwerk het hele jaar verkocht mag worden, het beter helemaal afgeschaft kan worden.quote:Op zaterdag 14 december 2013 22:30 schreef Igen het volgende:
[..]
Maar Lemans stelt, als ik me niet vergis, dat vuurwerk helemaal verboden moet worden omdat de overheid niet in staat is om de huidige regels te handhaven.
Oei, dan heb ik me dus inderdaad vergist. Sorry.quote:Op zaterdag 14 december 2013 22:35 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Meer precies zei ik dat, indien de overheid niet laat zien tot handhaving in staat te zijn wanneer vuurwerk het hele jaar verkocht mag worden, het beter helemaal afgeschaft kan worden.
Yup in Den Haag bij jou voor de deurquote:Op zaterdag 14 december 2013 22:55 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Vooral afschaffen stelletje fuckers![]()
Mag leijen dat de import van illegaal vuurwerk gigantische vormen aanneemt dat het alsnog 1 grote teringzooi wordt met oudjaar
Geen problemen mee hoorquote:Op zaterdag 14 december 2013 22:56 schreef Jian het volgende:
[..]
Yup in Den Haag bij jou voor de deur
Ja heerlijk toch, alleen al om al die azijnpissers te irriteren!quote:Op zaterdag 14 december 2013 23:00 schreef Specularium het volgende:
Dus dan moet het maar uit een blinde woede zo'n groot mogelijke teringzooi worden overal?
Lijkt me niet zo'n goed idee, en ik ben erg tegen een verbod.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |