In het topic vooral. Althans dat lijkt me op te vallen.quote:
Hoe bouw jij ze op?quote:Op dinsdag 17 december 2013 06:29 schreef Murmeli het volgende:
Koffie, hoe bouw jij vriendschappen op dan? Ik ben er niet goed in schijnbaar.
Ook niet in mensen "keuren" trouwens. Ik ben nu geloof ik de huidige kennissen/vrienden aan het keuren en ze vallen dus bij bosjes weg. Grom.
Moest er denk ik van komen maar word er nogal eenzaam van...
Dit is altijd al een issue geweestquote:Op dinsdag 17 december 2013 00:23 schreef Mistico het volgende:
Hebben jullie nieuwe bezigheden/hobbies opgepakt tijdens jullie behandeling? Ik probeer dingen te verzinnen om bezig te blijven, en vooral niet te veel thuis te zitten, maar verder dan in het bos wandelen of fitness kom ik niet.
Ik denk dat je daar niet alleen in staatquote:Op dinsdag 17 december 2013 06:29 schreef Murmeli het volgende:
Koffie, hoe bouw jij vriendschappen op dan? Ik ben er niet goed in schijnbaar.
Ook niet in mensen "keuren" trouwens. Ik ben nu geloof ik de huidige kennissen/vrienden aan het keuren en ze vallen dus bij bosjes weg. Grom.
Moest er denk ik van komen maar word er nogal eenzaam van...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit lijkt mij gewoon een logische 'aanpak'. Beetje hoe het standaard lijkt te gaan als het gewoon leuk klikt.quote:Op dinsdag 17 december 2013 13:21 schreef magnetronkoffie het volgende:
Oke, dit is hoe ik het aanpak:
Ondanks dat ik een pad voor mezelf heb uitgestippeld zit ik met hetzelfde probleem. Hoe gaat het qua motivatie en sociale contacten tegenwoordig?quote:Op dinsdag 17 december 2013 09:40 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dit is altijd al een issue geweest. Ik vind maar weinig dingen echt leuk
Nja, ben zelf ook meer een zomermens moet ik zeggenquote:Op dinsdag 17 december 2013 07:33 schreef sitting_elfling het volgende:
De winter depressie is hier duidelijk te merken.
Klopt, het is ook een beetje een logische aanpak. Of het standaard is weet ik niet, gezien hoeveel mensen er zijn die hun tijd verspillen door in de verkeerde mensen te investeren en door hun vrienden in de steek worden gelaten juist op het moment dat ze ze nodig hebbenquote:Op dinsdag 17 december 2013 13:55 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Dit lijkt mij gewoon een logische 'aanpak'. Beetje hoe het standaard lijkt te gaan als het gewoon leuk klikt.
Maar dan ga ik mij afvragen of er ook andere methodes/aanpakken zijn? Misschien iemand anders?
Ik denk dat investeren in 'verkeerde' vrienden vooral te maken heeft met hoop hebben dat het misschien toch wat wordt. Of de wil om niet alleen te zijn, en maar genoegen nemen met. Dat soort zaken. Want vaak weet je wel dat het toch niet helemaal werkt/klikt.quote:Op dinsdag 17 december 2013 14:28 schreef magnetronkoffie het volgende:
Klopt, het is ook een beetje een logische aanpak. Of het standaard is weet ik niet, gezien hoeveel mensen er zijn die hun tijd verspillen door in de verkeerde mensen te investeren en door hun vrienden in de steek worden gelaten juist op het moment dat ze ze nodig hebben
Dat herken ik wel. Wil dan ineens heel vaak afspreken. En soms schrikt dat idd af en ben ik het ook zo weer kwijt (de vriendschap of mijn drang tot vaak afspreken).quote:
Tsja, zo schiet het niet echt lekker op he?quote:Op dinsdag 17 december 2013 15:05 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Dat herken ik wel. Wil dan ineens heel vaak afspreken. En soms schrikt dat idd af en ben ik het ook zo weer kwijt (de vriendschap of mijn drang tot vaak afspreken).
Maar als de ander erin meegaat, dan merk ik dat ik na een week of wat die ander ineens helemaal zat ben en houdt het gewoon helemaal op voor me en laat ik het langzaam dood bloeden.
Misschien is dat ook meer een vrouwending?quote:
I know, maar ik weet het sinds kort.. dat het me echt opvalt/opviel. Dat ik dat met eigenlijk veel dingen in m'n leven heb. Dus kan je er wat aan doen / rekening mee houden.quote:Op dinsdag 17 december 2013 17:02 schreef magnetronkoffie het volgende:
Tsja, zo schiet het niet echt lekker op he?
Hoofdzaak is dat je weer iets geleerd hebt en idd, dan kun je er wat aan gaan doen. Enig idee waarom je soms plotsling zoveel beroep doet op iemand (tot vervelends toe voor jezelf)?quote:Op dinsdag 17 december 2013 17:06 schreef Cue_ het volgende:
[..]
I know, maar ik weet het sinds kort.. dat het me echt opvalt/opviel. Dat ik dat met eigenlijk veel dingen in m'n leven heb. Dus kan je er wat aan doen / rekening mee houden.
Waarom ben je meestal na een week er zat van?quote:Op dinsdag 17 december 2013 17:06 schreef Cue_ het volgende:
[..]
I know, maar ik weet het sinds kort.. dat het me echt opvalt/opviel. Dat ik dat met eigenlijk veel dingen in m'n leven heb. Dus kan je er wat aan doen / rekening mee houden.
Is weer eens wat nieuws he. Dat is interessnater dan wat je kent. Daarbij als je soms verder niets boeiends in je leven hebt, dan klam je je er al sneller aan vast.quote:Op dinsdag 17 december 2013 17:09 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Hoofdzaak is dat je weer iets geleerd hebt en idd, dan kun je er wat aan gaan doen. Enig idee waarom je soms plotsling zoveel beroep doet op iemand (tot vervelends toe voor jezelf)?
Meestal een paar weken. Maar omdat dan t nieuwe er vanaf is. Daarbij als t om mensen gaat, ga ik me storen aan bepaalde karaktertrekken of gedragingen.quote:Op dinsdag 17 december 2013 17:10 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Waarom ben je meestal na een week er zat van?
Als je je gaat storen aan bepaalde karaktereigenschappen dan spreek je dus met de verkeerde mensen afquote:Op dinsdag 17 december 2013 17:15 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Meestal een paar weken. Maar omdat dan t nieuwe er vanaf is. Daarbij als t om mensen gaat, ga ik me storen aan bepaalde karaktertrekken of gedragingen.
Vaak merk je dat niet al na 1 afspraak. sommige sluipen erin of blijk je achteraf erger te vinden dan gedachtquote:Op dinsdag 17 december 2013 17:19 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Als je je gaat storen aan bepaalde karaktereigenschappen dan spreek je dus met de verkeerde mensen af
Voor mij is iemand waarmee ik nog maar 1 keer heb afgesproken, nog lang niet een vriendquote:Op dinsdag 17 december 2013 17:22 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Vaak merk je dat niet al na 1 afspraak. sommige sluipen erin of blijk je achteraf erger te vinden dan gedacht
Ow dat noem ik dan ook zeker geen vrienden nog dan. dat duurt wel even.quote:Op dinsdag 17 december 2013 17:26 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Voor mij is iemand waarmee ik nog maar 1 keer heb afgesproken, nog lang niet een vriend
Maar ik heb dan ook een eigen definitie van "vriend" dan de meeste anderen geloof ik
Edit: Klopt, maar in mijn ervaring merk ik al snel genoeg of iemand eigenschappen heeft waar ik me aan zal gaan storen na verloop van tijd.
Iemand met wie ik goed overweg kan (die dus goedgekeurd is) noem ik een (goede) kennis. Ik noem ze pas "vriend" na meerdere jaren (meestal 5 of zo). Ik neem er gerust alle tijd voor en wil zeker weten dat ik de rotte appels eruit gefilterd heb.quote:Op dinsdag 17 december 2013 17:30 schreef Cue_ het volgende:
Wat is je definitie dan? Ben wel benieuwd
Ik heb de mazzel dat ik ook heel goed alleen kan zijnquote:Op dinsdag 17 december 2013 17:29 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Ow dat noem ik dan ook zeker geen vrienden nog dan. dat duurt wel even.
Of zoals ik eerder zei, soms neem je genoegen met... Voor een beperkte tijd. Omdat er niets beters is en het toch iets is.
Tenminsten. Ik dan .
Dat scheelt idd wel.quote:Op dinsdag 17 december 2013 17:35 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik heb de mazzel dat ik ook heel goed alleen kan zijn
Ik heb 1 periode gehad waarin ik geen vrienden had die ik regelmatig sprak (was 1 van m'n mindere periodes) en ook daar ben ik heel doorheen gekomen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |