abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134355942
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 december 2013 08:14 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Bij jou of hier in het topic?
In het topic vooral. Althans dat lijkt me op te vallen.

Hier gaat het nog steeds vrij aardig, ik kan alleen niet zo goed tegen die hypocriete kerstmis "kus/hug" wat zijn we allemaal gezellig en lief voor elkaar sfeer.

Dikke kots op die meuk.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_134355988
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 06:29 schreef Murmeli het volgende:
Koffie, hoe bouw jij vriendschappen op dan? Ik ben er niet goed in schijnbaar.
Ook niet in mensen "keuren" trouwens. Ik ben nu geloof ik de huidige kennissen/vrienden aan het keuren en ze vallen dus bij bosjes weg. Grom.
Moest er denk ik van komen maar word er nogal eenzaam van...
Hoe bouw jij ze op?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_134356080
quote:
5s.gif Op dinsdag 17 december 2013 00:23 schreef Mistico het volgende:
Hebben jullie nieuwe bezigheden/hobbies opgepakt tijdens jullie behandeling? Ik probeer dingen te verzinnen om bezig te blijven, en vooral niet te veel thuis te zitten, maar verder dan in het bos wandelen of fitness kom ik niet.
Dit is altijd al een issue geweest :'). Ik vind maar weinig dingen echt leuk :')
pi_134362254
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 06:29 schreef Murmeli het volgende:
Koffie, hoe bouw jij vriendschappen op dan? Ik ben er niet goed in schijnbaar.
Ook niet in mensen "keuren" trouwens. Ik ben nu geloof ik de huidige kennissen/vrienden aan het keuren en ze vallen dus bij bosjes weg. Grom.
Moest er denk ik van komen maar word er nogal eenzaam van...
Ik denk dat je daar niet alleen in staat :P
Ik hoor het vrij veel dat mensen moeite hebben met het vinden van de -juiste- vrienden (en dan vooral het keuringsgedeelte).

Oke, dit is hoe ik het aanpak: (lang verhaal dus maar even gespoilerd)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 17 december 2013 @ 13:55:26 #205
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_134363518
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 13:21 schreef magnetronkoffie het volgende:
Oke, dit is hoe ik het aanpak:
Dit lijkt mij gewoon een logische 'aanpak'. Beetje hoe het standaard lijkt te gaan als het gewoon leuk klikt.

Maar dan ga ik mij afvragen of er ook andere methodes/aanpakken zijn? Misschien iemand anders?
pi_134363827
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 december 2013 09:40 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Dit is altijd al een issue geweest :'). Ik vind maar weinig dingen echt leuk :')
Ondanks dat ik een pad voor mezelf heb uitgestippeld zit ik met hetzelfde probleem. Hoe gaat het qua motivatie en sociale contacten tegenwoordig?
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_134364784
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 december 2013 07:33 schreef sitting_elfling het volgende:
De winter depressie is hier duidelijk te merken.
Nja, ben zelf ook meer een zomermens moet ik zeggen :P
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 december 2013 13:55 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Dit lijkt mij gewoon een logische 'aanpak'. Beetje hoe het standaard lijkt te gaan als het gewoon leuk klikt.

Maar dan ga ik mij afvragen of er ook andere methodes/aanpakken zijn? Misschien iemand anders?
Klopt, het is ook een beetje een logische aanpak. Of het standaard is weet ik niet, gezien hoeveel mensen er zijn die hun tijd verspillen door in de verkeerde mensen te investeren en door hun vrienden in de steek worden gelaten juist op het moment dat ze ze nodig hebben :P
  dinsdag 17 december 2013 @ 14:30:54 #208
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_134364893
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 14:28 schreef magnetronkoffie het volgende:
Klopt, het is ook een beetje een logische aanpak. Of het standaard is weet ik niet, gezien hoeveel mensen er zijn die hun tijd verspillen door in de verkeerde mensen te investeren en door hun vrienden in de steek worden gelaten juist op het moment dat ze ze nodig hebben :P
Ik denk dat investeren in 'verkeerde' vrienden vooral te maken heeft met hoop hebben dat het misschien toch wat wordt. Of de wil om niet alleen te zijn, en maar genoegen nemen met. Dat soort zaken. Want vaak weet je wel dat het toch niet helemaal werkt/klikt.
  dinsdag 17 december 2013 @ 14:36:56 #209
414674 Mistico
Good Moaning
pi_134365104
Ik kan trouwens binnenkort al terecht bij een psycholoog en ik krijg cognitieve therapie om te werken aan mijn negatieve zelfbeeld. Bel wel blij dat ik zo snel terecht kan. :)

[ Bericht 1% gewijzigd door Mistico op 17-12-2013 15:07:47 ]
  dinsdag 17 december 2013 @ 15:01:18 #210
47102 Elvi
miemkwien
pi_134366150
Ik denk juist dat ik me heel erg in vriendschappen stort. Mn laatste 2 vriendschappen bijvoorbeeld: de 1 kende ik anderhalf jaar (hadden beide dansles), de ander een half jaar denk ik (we waren collega's)? Maar het was nog niet zo dat we daarbuiten spraken, of uberhaupt spraken. Dus ik wist weinig tot niks van ze. Totdat we een keer ergens anders afspraken en dan kan het dus van 0 tot 100% gaan. Er is bij mij niet echt sprake van rustig opbouwen :') Achteraf kan ik wel bedenken dat dat niet heel handig is en dat de ander ervan kan schrikken... maar op het moment zelf beschouw ik die persoon als vriend/vriendin en zit er geen filter meer op.

Dus ja die vriendin heeft het in augustus opgegeven en die vriend heb ik al 3 maanden niet gezien en heel sporadisch gesproken. Geen idee hoe het met m is :') Maar hij zal ook niet uit zichzelf contact opnemen dus laat ik het ook een beetje :')
Het is een beetje alles-of-niets bij me... Maar gelukkig blijven er ook mensen plakken :) Mn beste vriendin ken ik al 26 jaar, een ander 12 jaar en nog een ander 5 jaar.

Het blijft lastig voor me :P Het is echt zoeken naar wat ik wil in een vriendschap en wat de ander wil. En ik vind het lastig om daar op een subtiele manier achter te komen (dus zonder het zo letterlijk te vragen :P). Ik vind het bijvoorbeeld normaal om regelmatig af te spreken. 1 keer in de week, of 1 keer in de 2 weken... Maar er zijn ook mensen die daar dus anders over denken :P En 2 dagen achter elkaar iets willen doen. Kijk dat vind ik dan weer teveel... maar 1 keer in de 3 maanden is weer te weinig.

TLDR; ik beschouw iemand al heel snel als vriend, maar vind het lastig om erachter te komen wat de verwachtingen van de ander zijn :P
  dinsdag 17 december 2013 @ 15:05:15 #211
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_134366310
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 15:01 schreef Elvi het volgende:
an kan het dus van 0 tot 100% gaan
Dat herken ik wel. Wil dan ineens heel vaak afspreken. En soms schrikt dat idd af en ben ik het ook zo weer kwijt (de vriendschap of mijn drang tot vaak afspreken).
Maar als de ander erin meegaat, dan merk ik dat ik na een week of wat die ander ineens helemaal zat ben en houdt het gewoon helemaal op voor me en laat ik het langzaam dood bloeden. :')
pi_134370942
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 december 2013 15:05 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Dat herken ik wel. Wil dan ineens heel vaak afspreken. En soms schrikt dat idd af en ben ik het ook zo weer kwijt (de vriendschap of mijn drang tot vaak afspreken).
Maar als de ander erin meegaat, dan merk ik dat ik na een week of wat die ander ineens helemaal zat ben en houdt het gewoon helemaal op voor me en laat ik het langzaam dood bloeden. :')
Tsja, zo schiet het niet echt lekker op he? :P
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 15:01 schreef Elvi het volgende:
kan het dus van 0 tot 100% gaan.
Misschien is dat ook meer een vrouwending? :P
Geen idee hoor en ik kan me wel voorstellen dat als iemand een vriend(in) heeft die ineens een groot beroep op ze doet, dat ze daar op een gegeven moment een beetje moe van worden. Jammer als daardoor een potentiele vriendschap kapot gaat maar ja, iedereen is weer anders he? :P
  dinsdag 17 december 2013 @ 17:06:05 #213
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_134371028
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 17:02 schreef magnetronkoffie het volgende:
Tsja, zo schiet het niet echt lekker op he? :P

I know, maar ik weet het sinds kort.. dat het me echt opvalt/opviel. Dat ik dat met eigenlijk veel dingen in m'n leven heb. Dus kan je er wat aan doen / rekening mee houden.
pi_134371120
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 december 2013 17:06 schreef Cue_ het volgende:

[..]

I know, maar ik weet het sinds kort.. dat het me echt opvalt/opviel. Dat ik dat met eigenlijk veel dingen in m'n leven heb. Dus kan je er wat aan doen / rekening mee houden.
Hoofdzaak is dat je weer iets geleerd hebt en idd, dan kun je er wat aan gaan doen. Enig idee waarom je soms plotsling zoveel beroep doet op iemand (tot vervelends toe voor jezelf)?
pi_134371155
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 december 2013 17:06 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Waarom ben je meestal na een week er zat van?
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  dinsdag 17 december 2013 @ 17:14:35 #216
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_134371307
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 17:09 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Hoofdzaak is dat je weer iets geleerd hebt en idd, dan kun je er wat aan gaan doen. Enig idee waarom je soms plotsling zoveel beroep doet op iemand (tot vervelends toe voor jezelf)?
Is weer eens wat nieuws he. Dat is interessnater dan wat je kent. Daarbij als je soms verder niets boeiends in je leven hebt, dan klam je je er al sneller aan vast.
  dinsdag 17 december 2013 @ 17:15:55 #217
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_134371349
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 17:10 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Waarom ben je meestal na een week er zat van?
Meestal een paar weken. Maar omdat dan t nieuwe er vanaf is. Daarbij als t om mensen gaat, ga ik me storen aan bepaalde karaktertrekken of gedragingen.
pi_134371466
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 december 2013 17:15 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Meestal een paar weken. Maar omdat dan t nieuwe er vanaf is. Daarbij als t om mensen gaat, ga ik me storen aan bepaalde karaktertrekken of gedragingen.
Als je je gaat storen aan bepaalde karaktereigenschappen dan spreek je dus met de verkeerde mensen af :P
  dinsdag 17 december 2013 @ 17:22:43 #219
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_134371583
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 17:19 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Als je je gaat storen aan bepaalde karaktereigenschappen dan spreek je dus met de verkeerde mensen af :P
Vaak merk je dat niet al na 1 afspraak. sommige sluipen erin of blijk je achteraf erger te vinden dan gedacht
pi_134371741
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 december 2013 17:22 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Vaak merk je dat niet al na 1 afspraak. sommige sluipen erin of blijk je achteraf erger te vinden dan gedacht
Voor mij is iemand waarmee ik nog maar 1 keer heb afgesproken, nog lang niet een vriend :P
Maar ik heb dan ook een eigen definitie van "vriend" dan de meeste anderen geloof ik :P

Edit: Klopt, maar in mijn ervaring merk ik al snel genoeg of iemand eigenschappen heeft waar ik me aan zal gaan storen na verloop van tijd.
  dinsdag 17 december 2013 @ 17:29:56 #221
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_134371872
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 17:26 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Voor mij is iemand waarmee ik nog maar 1 keer heb afgesproken, nog lang niet een vriend :P
Maar ik heb dan ook een eigen definitie van "vriend" dan de meeste anderen geloof ik :P

Edit: Klopt, maar in mijn ervaring merk ik al snel genoeg of iemand eigenschappen heeft waar ik me aan zal gaan storen na verloop van tijd.
Ow dat noem ik dan ook zeker geen vrienden nog dan. dat duurt wel even.

Of zoals ik eerder zei, soms neem je genoegen met... Voor een beperkte tijd. Omdat er niets beters is en het toch iets is.
Tenminsten. Ik dan .
  dinsdag 17 december 2013 @ 17:30:13 #222
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_134371879
Wat is je definitie dan? Ben wel benieuwd
pi_134372023
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 december 2013 17:30 schreef Cue_ het volgende:
Wat is je definitie dan? Ben wel benieuwd
Iemand met wie ik goed overweg kan (die dus goedgekeurd is) noem ik een (goede) kennis. Ik noem ze pas "vriend" na meerdere jaren (meestal 5 of zo). Ik neem er gerust alle tijd voor en wil zeker weten dat ik de rotte appels eruit gefilterd heb.

Maar ik ga dan ook voor kwaliteit, niet voor kwantiteit :)
pi_134372075
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 december 2013 17:29 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Ow dat noem ik dan ook zeker geen vrienden nog dan. dat duurt wel even.

Of zoals ik eerder zei, soms neem je genoegen met... Voor een beperkte tijd. Omdat er niets beters is en het toch iets is.
Tenminsten. Ik dan .
Ik heb de mazzel dat ik ook heel goed alleen kan zijn :P
Ik heb 1 periode gehad waarin ik geen vrienden had die ik regelmatig sprak (was 1 van m'n mindere periodes) en ook daar ben ik heel doorheen gekomen.
  dinsdag 17 december 2013 @ 18:32:03 #225
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_134373907
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 17:35 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik heb de mazzel dat ik ook heel goed alleen kan zijn :P
Ik heb 1 periode gehad waarin ik geen vrienden had die ik regelmatig sprak (was 1 van m'n mindere periodes) en ook daar ben ik heel doorheen gekomen.
Dat scheelt idd wel.
Ook mindere periode doordat je ze niet vaak sprak of was dat een gevolg ervan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')